Hava Durumu

#Sherwood Hotels

TOURISMJOURNAL - Sherwood Hotels haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sherwood Hotels haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

'Burada Turizm Çok' panelinde Türkiye turizmi mercek altına alındı Haber

'Burada Turizm Çok' panelinde Türkiye turizmi mercek altına alındı

Antalya Sherwood Exclusive Kemer Otel’de düzenlenen etkinliğin düzenleyicisi Tourism Journal Genel Yayın Yönetmeni Aşkın Koç, sektörün desteklenmesi ve çeşitlendirilmesinin önemine dikkat çekti.  "10 dilde yayın" Turizm sektörünün deneyimli isimlerinden gazeteci ve Tourismjournal.com.tr sitesinin Genel Yayın Yönetmeni Aşkın Koç, sitenin şu anda Türkçe, İngilizce ve Rusça olarak hizmet verdiğini 6 ay içinde bu rakamı 10'a yükseltmek istediklerini belirtti. Sitenin sade ve haber odaklı bir tasarıma sahip olduğunu dile getiren Aşkın Koç “Tourismjournal.com.tr, bir reklam kalabalığı olmayan ve haber odaklı yapıya sahip. Türkiye’deki turizm destinasyonlarından günlük ve anlık olarak içerik üreten bir haber sitesi. Türkiye turizmi, dünya sıralamasında ön sıralarda yer alıyor. Haber sitemizi çok dilde yaparak, Türk turizminin dünyada hak ettiği yeri sağlamayı misyon edindik. Bu etkinliğimizle sektör temsilcilerini bir araya getirerek daha neler yapılabilir diye konuştuk. En önemli turizm destinasyonları arısındayız çünkü gerek yatırımlar gerekse de hizmet kalitesiyle önemli bir güce sahibiz ve bunu dünyaya daha çok duyurmalıyız” diye konuştu.  "Kaynak pazarımızdan 1 ve 3 birbiriyle savaşıyor" Akdeniz Turistik Otelciler Birliği(AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’ya gelen turist sayısının 2 milyonu geçtiklerini belirterek, hedeflerinin yıl sonunda 15 milyonu bulmak olduğunu kaydetti. Rekor bir nisan ayı geçirdiklerini ifade eden Kavaloğlu, “Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 45 bir artış var. Bu sene 3.5 milyon Rus turist gelirse güzel bir sezon geçirdik deriz. Kaynak pazarlarımızdan 1 ve 3 umara hala kendi arasında savaşıyor. Bu gözle bakıldığında Ukrayna pazarı yüzde 90’la kayboldu. 10 bin Ukrayna’lı geldi Antalya’ya 30 Nisan’a kadar bunlarda yerleşik hayata geçenler diye düşünüyorum. Rusya ilk kez Almanya pazarının altına düştü. 3.5 milyon Rus turist kente getirilirse 15 milyon tamamını yakalarız” diye konuştu.  "İngiltere pazarı 1.5 milyonu görebilir" Rusya pazarının eksiğini kapatabilecek bir pazar olmadığının altını çizen Kavaloğlu, “Artı görünen 1 milyonu geçen İngiltere pazarı var. Bu pazarda 1.5 milyon kişinin gelme durumu var. Almanya ve İngiltere’den dünya turizmine 55-60 milyon paket çıkışı var. Biz daha İngiltere pazarında çok yol katetmeliyiz. Antalya ve Türkiye dünya turizmi resort turizmi olamaz. İngiliz turlarının konsantre olduğu bir bölge Antalya” ifadelerini kullandı. "Maliyetler arttı" Turizmde 2019 gelir rakamının yakalanmasına rağmen karlılığı elde etmenin uzun süre alacağına değinen Kavaloğlu, “Maliyetler yüzde yüzün üzerinde arttı. Karlılıklar uzun bir süre 2019 karlılığına ulaşamayacaktır. 2020-2021 pandemi dönemi olduğu için fiyat artışı bile söz konusu değildi. O dönemde istihdamda kaçtı. Fiyatlarımızı peyder pey arttırmalıyız. 1000 doları ilk defa paket fiyatlarında gördük. Yıl boyu ise 869 dolar seviyelerinde. Ama 1000 doların üzerine çıkarmalıyız. Geceleme fiyatını 80-85 dolar civarında, İtalya ve İspanya’da 110-115 dolar civarında o seviyeye yaklaşmalıyız” diye konuştu. Antalya için iç turizmin olmazsa olmaz olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, yurt içi pazarının da yurt dışı pazarıyla paralellik göstermesi gerektiğini işaret etti.  "Otellerin yüzde 90'ı her şey dahil" Antalya’nın Bodrum gibi bir destinasyon olmadığına değinen Kavaloğlu, “ Bodrum’da benim bölgem. Bizim sistemimizde otellerin yüzde 90’ında her şey dahil. Maliyetlerin yükseldiği ortamda her şey dahilin içini çok fazla doldurduk. Pastane kalitesinde bir dondurmayı biz her şey dahilin içinde veriyoruz. Bizim tasarrufa gitme lüksümüzde yok. Bu hizmetin toplu karar alınarak içinin bir parça boşaltılması gerekir” dedi.  "Rusya beklenmeyen bir durumdu" TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, sezonun ilk 3 ayının iyi başlamasına Mayıs’ın durağan geçtiğini belirtti. Bu ayda özellikle Rusya pazarında ciddi düşüş olduğunu işaret eden Bağlıkaya, “ Yıl sonunda bu rakamların toparlayacağını düşünüyorum. 2019  rakamlarına göre kıyaslandığında bu ay sonunda belli olur. Avrupa pazarı için bir bekleme süreci var gibi görünüyor. Türkiye sunduğu ürünler ve rekabetçi fiyatlarıyla öne çıkıyor.  Rusya’da savaştan yaşanan durum beklenmeyen bir durumdu. Rus turist Türkiye için 2-3 saatlik bir uçuşla ve uygun ulaşım bedeli öderken, şimdi uçuş 5 saate çıktı ve fiyat yükseldi. Fiyat yükselmesi ve  ambargo Rus turistin destinasyonları için Türkiye avantajı ortadan kalktı. Rus turist 5 saatte Dubai’ye yada başka ülkelere gidiyor. Böyle bir türbülasyon yaşıyoruz. Bir kaç sene sonra bu yaraların sarılacağını süreçten geçiyoruz” ifadelerine yer verdi.  "Rezervasyonlar hemen kesildi" Depremin ilk gününden itibaren ciddi organizasyonlar yaptıklarını hatırlatan Bağlıkaya, “ Yardım konvoyları, mutfak kurulmasından, depremzedelerin daha güvenli bölgesine taşınmasına kadar. Rezervasyonlar bıçak gibi kesildi, yurt dışı yansımasına. Turizm keyifli bir iş, dertli, sıkıntılı yerden doğal olarak uzak durmaya çalışır. Türkiye’de deprem olmuş, sürekli İstanbul’a geldi geliyor, deniliyor. İstanbul’da rezervasyonlar hemen kesildi. 20-25 gün durdu. Depremle ilgili konuyu pozitife çevirmeye çalıştık” diye konuştu.  "Erken rezervasyon tavsiyesi" Fiyat artışlarının maliyetlerle doğru orantılı olduğunun altını çizen Firuz Bağlıkaya, “ Burada en masum olanlar, bu fiyatları uygulamak zorunda kalanlardır. Yerli turist için fiyatın fazlalığı rekabet ettiği ülkelerle ilgili. Erken rezervasyondan yeteri kadar yararlanılmadığını düşünüyorum. Alman, kasım ayında paketini satın alıyor. Onu taksitle az ödüyor. Erken rezervasyon bizim için çok kritik bir şey. Otellerin, seyahat acentelerinin planlama yapması için önemli. Türkiye’de kasım, aralık ayında satın alıyorsun 12 taksit. Böyle almazsanız temmuzda, ağustosta bunun 3 mislini alırsınız” diye konuştu.  "İç turizm hareketli olmalı" İç turizm hareketi kuvvetli olmayan ülkelerin dış turizm hareketinin de iyi olmadığını vurgulayan Bağlıkaya, “Biz kendi vatandaşımızı seyahat ettiremiyorsak, dışarıya yaptığımız hiçbir şeyin sürdürülebilir olması mümkün değil. Bunun için devlete sektöre düşen şeyler var. Otellerin yerli kontenjanı için vergi indirimi yapılabilir, KDV alınmayabilir. Gergin bir ülkeyiz tatil yapmak zorundayız” açıklamasını yaptı. Bodrum’da 450 liralık lahmacun fiyatı sorulan Bağlıkaya, “Nerede yediğinize bağlı. Nasıl yendiğini biliyoruz. Orası için ucuz o. Bu fiyata bence maydanozu falan yoktur” dedi. Hasan Ali Ceylan: ‘’Turizm eskisi kadar karlı bir sektör değil’’ Hasan Ali Ceylan, turizmin çok meşakatli bir sektör olduğunu, kolay bir iş olmadığını belirterek, ‘’Turizmi sevmeniz lazım, aşkla yapmanız lazım. Bunu yaparsanız başarı da onunla birlikte gelir. Biz de işimizi çok seviyoruz, çok konsantreyiz. Bu işin başarı kriterlerinden en önemlisi para değil.  Para mutlaka önemli ama benim için yegane kriter değil. İşimizde para, bizim için birinci kriter olmadığı için her şeyin en iyisini yapmak için mücadele veriyoruz. Bizim için en önemlisi marka değerini yükseltmek ve düzgün esnaf olmaktır’’ dedi. Turizmde karlılık Turizmin karlılık oranı hakkında bilgiler veren Ceylan, ‘’Turizmin sorunların en başında maliyet geliyor. Maden bu iş iyi değil neden devam ediyorsunuz diyorlar. Demek ki herkes iyi yaptığı işte devam ediyor. En iyi bildiğimiz iş bu ve bu işi yapmaya devam ediyoruz. Doktorların da sorunu var ama devam ediyor. 1980’lerde turizm karlı bir sektördü, biz şimdi stabil olduğu dönemleri yaşıyoruz. Turizm eskisi kadar karlı bir sektör değil. Eskisi kadar karlı olması şu an ki koşullarda mümkün değil. Türkiye’de otellerin üzerine yaptığınız arsa çok pahalı. Dünya genelindeki standartlara bakıldığı zaman arsa maliyetinin toplam turizm yatırımı içindeki payı yüzde 30’lardayken, Türkiye’de yüzde 60’larının üzerinde arazi maliyeti olduğunu görüyoruz. Bu maliyetler turizmciyi çok fazla oda yapmaya yöneltiyor. Ancak bu oda sayısıyla otelci maliyetini rantabıl haline getiriyor. Dolayısıyla karlılıklar sadece oda sayısıyla baz alınıyor gibi bir döneme denk geliyoruz’’ diye konuştu. Her şey dahilde misafir lehine bir fayda var Türkiye’de her şey dahil sistemde verilmesi gerekenden çok daha iyi verildiğini vurgulayan Hasan Ali Ceylan, şunları söyledi: ‘’Sunduğumuz hizmetler, sunmamız gerekenin üzerinde. Burada misafir lehine bir fayda var. Türkiye misafirini buna alıştırdı ve misafir ülkemize geldiğinde bunu bekliyor. Bu beklentiyle turist ülkemize geliyor. Bunda yeniden düzenlemeye gidilmesi gerekiyor. Her otelin her şey dahilde birbiriyle yarışması gerekmez. Her otelin her şey dahil standardının olması gerekiyor. Bunu da biz misafirden tahsil ettiğimiz rakama uygulamak zorundayız. Belirli bir plan çerçevesinde yeni standartta uyum sağlayacaktır. Biz mükemmel her şey dahil sistemi sunuyoruz. Her şey dahili  misafire  iyi halde sunabilmek için, bazı şeylerin standartının oturtulması gerekir.  Bir grup misafir standart hizmetin içinde yer almak istemeyecektir. Onlar için bir nevi beyaz bir tahta, siz ne isterseniz onu yazıyorsunuz. Biz de hizmet standartları çerçevesinde hepsini yerine getirmeye çalışıyoruz. Bazı ürünler ekstra fiyata dahil.  Türkiye dünya turizminin ayrılmaz parçasıdır.  Aile turizminde de Türkiye en önemli destinasyonlardan biridir. İnsanlığa hizmet veren bir sektörün parçasıyız. İnsana, insanla hizmet veriyoruz. Buraya gelen her misafir bizim için bir denetçi. Buraya misafir dinlenmek için geliyor. Herkes harika otel yapabilir ama size servis yapan kişinin hatası tatili berbat edebilir. Biz bir aile olmalıyız. Arkadaşlarımın ihtiyaç duyduğu anda yanlarında olmaya gayret ediyorum. Sektörümüz istihdam açısından kontrolümüz dışında olan sorunları var. Sonuçta sezonluk bir iş yapıyoruz. İstihdamı 12 aya yaymak oteller kapalı olduğu müddetçe bir ütopya, hayalden öteye gidecek bir şey değil. Bazı şeyleri düzeltmediğimiz müddetçe bu konu konuşmaktan öteye geçmez. Bizimle birlikte devletin de elini taşın altına koyması gerekiyor. Alkollü içeceklerimizin KDV’si indirilebilir. Ancak KDV söz konusu edilemiyor. Biz maliyetlerimize KDV’yi dahil edemiyoruz. En azından KDV’nin gerçekleştiği yılın takip eden kış ayında KDV indirilirse istihdam edilen  personelin SGK maliyetlerine aktarılırsa bu ciddi bir istihdam arttıracaktır.’’ Ceylan, teknolojik gelişmelerin tüm sektörleri etkilemesine rağmen turizm sektöründe teknolojinin hakim olma durumunun olmadığını, insanın insana hizmetin ön planda olduğunu belirtti. Turizm yatırımcıları, turizm profesyonelleri, ulusal ve yerel basın temsilcileri, akademisyenlerin katıldığı panelde, “Antalya ve Turizm” oturumunda AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu , “Türkiye ve Turizm” oturumunda TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Havacılık ve Turizm” oturumunda Fraport TAV Genel Müdür Deniz Varol, “Resort Turizmi” Hasan Ali Ceylan Sherwood Exclusive YKB, “Sağlık Turizmi oturumunda “ATSO Yönetim Kurulu Üyesi ve TÜRSAB Sağlık İHT Kom. Bşk. Hatice Öz Ö.Uncalı Meydan Hastanesi Kurucusu Dr Cengiz Yılmaz, Sanitas SPA Kurucu ve TÜGİAD Bşk.Yrd. Dr Şebnem Akman Balta Mesut Yar’ın sorularını yanıtladı. Antalya Aquarium Genel Müdürü İsmail Arık “Antalya ve Kent Turizmi”, Medilux&Sanitas Kurucu ortağı Abdurrahman Balta “Sağlık Turizminde İnsan Kaynakları ve Eğitim” konusunda görüşlerini belirtti. HOMS Global A.Ş. Genel Müdüri Gökhan Uçarkaya “Turizmde Dijital Dönüşümü” anlattı. “Gastronomi Turizmi” oturumunda ise Rixos Sungate şefi Recep Yüksel , Sherwood Exclusive şefi Zafer Tok ve Sky Business Otel ve Fener Restaurant Genel Müdürü Nurten Sarı konuşma yaptı.

We will talk more about tourism! Haber

We will talk more about tourism!

The panel titled 'Burada Turizm Çok' with Mesut Yar, which will be held in Antalya, one of the leading tourism destinations in Turkey and the world, and the "Summer Launch Party" of our website www.tourismjournal.com.tr will bring together industry representatives. Famous journalist and television programmer Mesut Yar is the moderator of the event, which will take place at the Sherwood Exclusive Kemer Hotel. Within the scope of the panel where the tourism sector will be discussed in depth, Antalya and Tourism, Resort Tourism, Aviation and Tourism, Health Tourism, Gastronomy Tourism and Digital Transformation in Tourism will be discussed. TOURISM PROFESSIONAL'S WILL TALK In the panel where tourism investors, tourism professionals, national and local press representatives, influencers, NGO representatives and academicians will participate, AKTOB President Kaan Kavaloğlu and ATSO President Ali Bahar will discuss the subject of "Antalya and Tourism" with Mesut Yar. Ali Bahar will evaluate the city tourism in Antalya. TÜRSAB President, Firuz Bağlıkaya, on the other hand, will hold a session on 'Turkey and Tourism' with Mesut Yar. İsmail Arık, General Manager of Antalya Aquarium, will make a talk and presentation on the subject of “The spread of tourism in the city”. TÜRSAB and ATSO Health Tourism Executive Chairman Hatice Öz, TÜGİAD Vice President Dr. Şebnem Akman Balta, Private Uncalı Meydan Hospital YKB Dr. Cengiz Yılmaz will talk with Mesut Yar in a special session about the point reached in "Health Tourism", the popularity of which has increased in recent years, and the goals of the sector. Sherwood Resorts & Hotels YKB Hasan Ali Ceylan and Gloria Hotels Board Member/ATSO Vice President Fatih Kabadayı will answer Mesut Yar's questions at the “Resort Tourism” session. Fraport TAV General Manager Deniz Varol “Aviation and Tourism”, ABU Consultancy and Sanitas Founder Abdurrahman Balta “Health Tourism”, Rixos Sungate / Culinary Director Recep Yüksel “Gastronomic Tourism” and Homs Global A.Ş Founding Partner Gökhan Uçarkaya will give detailed information to the participants with Mesut Yar in the presentations titled “Digital Transformation in Tourism”. IT WILL BE A RICH PROGRAM In the continuation of the event, there will be an entertainment program where all participants will have pleasant hours at the Summer Launch Party of the news site tourismjournal.com.tr. Gökhan Temel and Ömür Gedik will take the stage at the launch party of the Tourism Journal news website, of which the famous tourism journalist Aşkın Koç is the editor-in-chief. WE PUBLISH TOURISM MOVEMENTS IN TURKEY DAILY IN ENGLISH AND RUSSIAN Aşkın Koç, the editor-in-chief of our site, said the following about the panel they will hold and the launch of our site: "Although we established our site at the beginning of this year, it has achieved a good point in its field by showing very rapid development. We are a country with a voice in world tourism. For this reason, we both publish the tourism news in our country instantly on our website, and also publish the tourism movements in Turkey in English and Russian on a daily basis. This has made a significant difference in the industry. News sites that are read like ours in Turkey are compelled to receive advertisements to create a source of income. But now I'm sorry to say, the sites have become unreadable from advertisements. Ads that pop up constantly tire the readers. On the other hand, we do not receive advertisements on our site, except for a few advertisements. Therefore, our readers can read the news comfortably. We will open a completely different platform where tourism brands can introduce themselves in the best way without advertising on our site. We will also announce this in the coming months. We are working at a busy pace for our panel these days. Our tourism friends support us in every sense, and I would like to take this opportunity to thank all our supporters." EVENTS WILL TAKE PLACE AT SHERWOOD EXCLUSIVE KEMER The Panel and Tourism Journal Launch Party will take place on Saturday, May 6, 2023 at Sherwood Exclusive Kemer. Sherwood Exclusive Kemer, which is the main sponsor of the organization and stands out with personalized tourism in the tourism sector, will open the season with this event. In the cocktail where the special guests of the event will come together at Indigo Beach, which was put into service within the hotel last year, Indigo Gusto concept delicacies will take place with fine dining menus. Sherwood Exclusive Kemer's Exclusive Chef Zafer Tok will offer his guests a special menu for that day.

Daha çok turizm konuşacağız! Haber

Daha çok turizm konuşacağız!

Türkiye ve dünyanın önde gelen turizm destinasyonlarından olan Antalya'da düzenlenecek Mesut Yar ile 'Burada Turizm Çok' isimli panel ve www.tourismjournal.com.tr sitemizin "Yaza Merhaba Lansman Partisi" sektör temsilcilerini bir araya getirecek. Sherwood Exclusive Kemer Otelde gerçekleşecek etkinliğin moderatörlüğünü ünlü gazeteci ve televizyon programcısı Mesut Yar üstleniyor. Turizm sektörünün enine boyuna tartışıldığı panel kapsamında, Antalya ve Turizm, Resort Turizmi, Havacılık ve Turizm, Sağlık Turizmi , Gastronomi Turizmi ve Turizmde Dijital Dönüşüm konuları tartışılacak.  TURİZMCİLER KONUŞACAK Turizm yatırımcıları, turizm profesyonelleri, ulusal ve yerel basın temsilcileri, Influencer'lar, STK temsilcileri ve akademisyenlerin katılacağı panelde, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu ve ATSO Başkanı Ali Bahar “Antalya ve Turizm” konusunu Mesut Yar ile masaya yatıracak.  Ali Bahar Antalya özelinde kent turizmini değerlendirecek. TÜRSAB Başkanı, Firuz Bağlıkaya ise Mesut Yar ile 'Türkiye ve Turizm' konulu bir oturum gerçekleştirecek.  Antalya Aquarium Genel Müdürü İsmail Arık “Turizmin kente yayılması” konusunda bir sohbet ve sunum gerçekleştirecek.  TÜRSAB ve ATSO Sağlık Turizmi İht.Bşk Hatice Öz, TÜGİAD Genel Başkan Yrd. Dr. Şebnem Akman Balta, Özel Uncalı Meydan Hast. YKB Dr. Cengiz Yılmaz ise son yıllarda popüleritesi artan “ Sağlık Turizmi” konusunda gelinen noktayı ve sektörün hedeflerini Mesut Yar ile özel bir oturumda konuşacak. Sherwood Resorts & Hotels YKB Hasan Ali Ceylan ve Gloria Otelleri YK.Üyesi/ATSO Bşk.Yrd. Fatih Kabadayı “Resort Turizmi” oturumunda Mesut Yar'ın sorularını yanıtlayacak.  Fraport TAV Genel Müdür Deniz Varol “Havacılık ve Turizm”, ABU Consultancy ve Sanitas Kurucu Abdurrrahman Balta “Sağlık Turizmi”, Rixos Sungate / Culinary Director Recep Yüksel “Gastronomi Turizmi” ve Homs Global A.Ş. Kurucu Ortak Gökhan Uçarkaya ise “Turizmde Dijital Dönüşüm” başlıklı sunumlarda Mesut Yar ile katılımcılara ayrıntılı bilgiler verecek.  ZENGİN BİR PROGRAM OLACAK  Etkinliğin devamında tourismjournal.com.tr haber sitesinin Yaza Merhaba Lansman Partisinde tüm katılımcıların keyifli saatler yaşayacağı bir eğlence programı olacak. Ünlü turizm gazetecisi Aşkın Koç'un genel yayın yönetmenliğini gerçekleştirdiği Tourism Journal haber sitesinin lansman partisinde, Gökhan Temel ve Ömür Gedik sahne alacak. TÜRKİYE'DE TURİZM HAREKETLERİNİ GÜNLÜK OLARAK İNGİLİZCE VE RUSÇA YAYINLIYORUZ Sitemizin genel yayın yönetmeni Aşkın Koç gerçekleştirecekleri panel ve sitemizin lansmanı için şunları söyledi: "Sitemizi bu yılın başında kurmamıza rağmen çok hızlı gelişme göstererek kendi alanında iyi bir erişime ulaştı. Dünya turizminde söz sahibi bir ülkeyiz. O nedenle biz hem ülkemizdeki turizm haberlerini sitemizde anlık olarak yayınlıyoruz hem de Türkiye'de turizm hareketlerini günlük olarak İngilizce ve Rusça olarak yayınlıyoruz. Bu da sektörde ciddi bir fark yarattı. Türkiye'de bizim gibi ciddi okunan haber siteleri gelir kaynağı yaratmak için mecburen reklam alıyor. Ama artık üzülerek ifade ediyorum, siteler reklamdan okunmaz hale geldi. Sürekli açılan reklamlar okuyucuları yoruyor. Biz ise sitemize birkaç reklamın dışında reklam almıyoruz. O nedenle okurlarımız haberleri rahat rahat okuyabiliyor. Biz sitemizde reklam almadan ama aynı zamanda turizm markalarının kendini en iyi şekilde tanıtabileceği bambaşka bir platform açacağız. Bunu da önümüzdeki aylarda ayrıca duyuracağız. Bugünlerde panelimiz için yoğun bir tempoda çalışıyoruz. Turizmci dostlarımız bizi her anlamda destekliyor, bu vesileyle tüm destekçilerimize teşekkür ederim." dedi. ETKİNLİKLER SHERWOOD EXCLUSIVE KEMER'DE GERÇEKLEŞECEK Panel ve Tourism Journal Lansman Partisi 6 Mayıs 2023 Cumartesi günü Sherwood Exclusive Kemer'de gerçekleşecek. Organizasyonun ana sponsoru olan ve turizm sektöründe kişiselleştirilmiş turizmle öne çıkan Sherwood Exclusive Kemer, sezonu bu etkinlikle açmış olacak. Otelin bünyesinde geçtiğimiz yıl hizmete giren Indigo Beach'te etkinliğin özel davetlilerinin biraraya geleceği kokteylde, Indigo Gusto konseptli lezzetler fine dining menülerle yer alacak. Sherwood Exclusive Kemer'in Exclusive Şefi Zafer Tok misafirlerine o gün için özel bir menü sunacak.

Sherwood Resorts&Hotels group participated in ITB Berlin fair Haber

Sherwood Resorts&Hotels group participated in ITB Berlin fair

ITB Berlin International Tourism Fair, one of the largest tourism fairs in the world, which Turkish tourism professionals also showed great interest, will be held on 07-09 March 2023 at the Berlin Messegelande (ExpoCenter City) area in Berlin, Germany. The full staff of Sherwood Resorts & Hotels within the body of Ceylan Holding, which celebrated its 30th anniversary in the accommodation sector last year, took its place at the fair.  Hasan Ali Ceylan, chairman of the board of directors of the group, Ceylan Group founder Şükrü Ceylan, Ceysu Board Member Aydın Ceylan, and tourism group sales and marketing manager Sezer Şener, who have made a name for themselves with the serious help they have provided to the region affected by the earthquake in recent days, attended. "Turkish tourism will reach better places" Hasan Ali Ceylan, Chairman of the Board of Directors of the company, said, “We left behind our 30th year by growing and developing a better quality service approach. We want to advance in tourism as long as economic conditions and demand continue. We love our main line of business, tourism, and what we do. As Turkish tourism professionals, I think we provide the best tourism service in the world. On the other hand, we also provide the best all-inclusive service in the world. This is known and therefore our country is preferred. Europe, especially Germany and England, is a market we already serve. Europeans prefer us. As ITB Berlin is one of the most important fairs of the industry, we wanted our brand to be here as well, and we met with our friends again." Germans will choose Turkey for their holidays again The Association of German Travel Agencies (DRV) reported that there has been a two-fold increase in travel agency holiday reservations in Germany, with Turkey leading the way among the most popular destinations. He also stated that holiday expenditures, which decreased to 28.8 billion euros in 2021 with the effect of the pandemic, doubled to 58.6 billion euros in 2022. However, Germans spending for holidays is still 16 percent below the amount in the pre-pandemic period. Making a statement before the International Tourism Fair (ITB), DRV President Norbert Fiebig stated that the increase in holiday expenditures is a positive development despite the one-year war in Ukraine and high inflation, and said, "We aim to reach the record turnover level in 2019, before the Corona." In 2019, Germans spent 98 billion euros on holidays, 69.5 billion euros of which was pre-booked services, the rest was trips and other side expenses during the holiday. MOST FAVORITE COUNTRY IS TURKEY DRV's evaluation based on the reservations made so far reveals that 40 percent of the summer holiday turnover consists of the countries in the Eastern Mediterranean. Turkey leads the way in holiday destinations, followed by Spain, Greece, Egypt and Portugal. Stating that one-third of the reservations made since the beginning of this year cover the May-October holidays, and that the turnover increased by 46 percent in cruise holidays, which were popular before the pandemic, DRV President Fiebig said that package travel, including hotel and flight, is on the way to return to its former power.  According to DRV data, package travel reservations made between November 1, 2021 and October 31, 2022, amounted to 25.9 billion euros, an increase of 148% compared to the previous year. Referring to the chaos experienced at airports in Germany last year, Fiebig warned that much more needs to be done to meet the high demand in main destinations. Long queues and delays were experienced at airports in Germany last summer due to staff shortages, and thousands of flights were canceled.

Sherwood Resorts&Hotels Grubundan Berlin çıkartması Haber

Sherwood Resorts&Hotels Grubundan Berlin çıkartması

Dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olan ITB Berlin Uluslararası Turizm Fuarı, 07-09 Mart 2023 tarihlerinde Almanya - Berlin şehrinde bulunan Berlin Messegelande (ExpoCenter City) alanında gerçekleştiriliyor. Türk turizmcilerinin de yoğun ilgi gösterdiği fuarda geçtiğimiz yıl konaklama sektöründe 30. yılını kutlayan Ceylan Holding bünyesindeki Sherwood Resorts&Hotels yetkilileri de tam kadro yerini aldı. Son günlerde deprem felaketinden etkilenen bölgeye gerçekleştirdiği ciddi yardımlar da adını duyuran grubun yönetim kurulu başkanı Hasan Ali Ceylan, Ceylan Grubu kurucusu Şükrü Ceylan, Ceysu Yönetim Kurulu Üyesi Aydın Ceylan ve turizm grubu satış pazarlama müdürü Sezer Şener katıldı. "Türk turizmi daha iyi yerlere ulaşacak" Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Ali Ceylan, “30.yılımızı büyüyerek ve daha kaliteli hizmet anlayışını geliştirerek geride bıraktık. Ekonomik koşullar ve talep devam ettiği sürece turizmde ilerlemek istiyoruz. Ana iş kolumuz olan turizmi ve yaptığımız işi seviyoruz. Türk turizmciler olarak, dünyadaki en iyi turizm hizmetini verdiğimizi düşünüyorum. Öte yandan dünyadaki en iyi her şey dahil hizmetini de bizler veriyoruz. Bu biliniyor ve o nedenle ülkemiz tercih ediliyor. Almanya ve İngiltere başta olmak üzere Avrupa bizim zaten hizmet verdiğimiz bir pazar. Avrupalılar bizi tercih ediyor. ITB Berlin ise sektörün en önemli fuarlarından olduğu için, markamızın da burada olmasını istedik ve dostlarımızla yeniden buluştuk" dedi.  Almanlar tatil için yine Türkiye'yi tercih edecek Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Almanya'da seyahat acenteleri tatil rezervasyonlarında iki kat artış olduğunu, en gözde destinasyonlar arasında Türkiye'nin başı çektiğini bildirdi. Pandeminin de etkisiyle 2021'de 28,8 milyar euroya gerileyen tatil harcamalarının 2022'de iki kat artarak 58,6 milyar euroya yükseldiğini bildirdi. Ancak Almanların tatil için yaptıkları harcamalar halen pandemi öncesi dönemdeki miktarın yüzde 16 altında kaldı.  Uluslararası Turizm Fuarı (ITB) öncesinde açıklamalarda bulunan DRV Başkanı Norbert Fiebig, bir yıldır süren Ukrayna savaşı ve yüksek enflasyona rağmen tatil harcamalarındaki artışın olumlu bir gelişme olduğunu belirterek "Korona öncesindeki, 2019'daki rekor ciro seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. 2019'da Almanlar tatil için 98 milyar euroluk harcama yapmış, bu miktarın 69,5 milyar eurosunu önceden rezervasyonu yapılan hizmetler, gerisini ise tatil sırasındaki geziler ve diğer yan harcamalar oluşturmuştu. EN GÖZDE ÜLKE TÜRKİYE DRV'nin şimdiye kadarki rezervasyonları baz alarak yaptığı değerlendirme, yaz tatili cirosunun yüzde 40'ını Doğu Akdeniz'deki ülkelerin oluşturduğunu ortaya koyuyor. Tatil destinasyonlarında başı Türkiye çekerken Türkiye'yi İspanya, Yunanistan, Mısır ve Portekiz izliyor. Bu yılın başından beri yapılan rezervasyonların üçte birinin Mayıs-Ekim dönemi tatillerini kapsadığını, pandemi öncesinde rağbet gören gemi tatillerinde de cironun bir önceki yıla göre yüzde 46 arttığını belirten DRV Başkanı Fiebig, otel ve uçuşun dahil olduğu paket seyahatlerin de "eski gücüne geri dönme yolunda olduğunu" söyledi. DRV verilerine göre 1 Kasım 2021-31 Ekim 2022 tarihleri arasındaki dönemde yapılan paket seyahat rezervasyonları, bir önceki yıla göre yüzde 148'lik artışla 25,9 milyar euroyu buldu. Almanya'da geçen yıl havaalanlarında yaşanan kaosa atıfta bulunan Fiebig, ana destinasyonlardaki yoğun talebi karşılayabilmek için çok daha fazlasının yapılması gerektiği uyarısında bulundu. Almanya'daki havaalanlarında geçen yaz personel eksikliği nedeniyle uzun kuyruklar ve gecikmeler yaşanmış, binlerce uçuş iptal edilmişti.

Daha çok turizm konuşacağız Haber

Daha çok turizm konuşacağız

Siz değerli turizmci dostlarımla, yeni turizm haber portalımız olan “Tourism Journal”da buluşmaktan mutluluk duyuyorum. Yıllardır sektörle ilgili yazdık, çizdik. Ulusal gazetelerde, ulusal televizyonlarda hep turizmi konuştuk. Artık yükselen değer olan dijital dünyada şimdi de bu yeni portalımızda, turizmi konuşmaya devam edeceğiz. Zaten içinde bulunduğum turizm sektörünün canlı tanığı olarak, her hafta sizlerle portalımızda Türkiye Turizmi’ni anlatmaya devam edeceğiz. Sevgili dostum medya sektörünün duayenlerinden Yasemin Arslan’la beraber, bu portalda turizm sektöründe ne var ne yok sizlerle paylaşacağız. Turizm sektöründe otuz yıla merdiven dayamış dostluklarımızla birlikte yürümeye hala devam ediyoruz. Ülkemiz turizminin büyümesinde yıllardır birlikte yol katettik. Bir küçük oteli varken tanıştığım arkadaşlarım, şimdilerde oteller zincirine ulaştı. Onların başarılarını gururla izlerken, ülkemizin turizm sektöründe hak ettiği yere ulaşmasından da ayrıca mutluluk duyuyorum. Ülkemizin turizm sektöründe, Dünyada söz sahibi ülkelerden çok daha iyi yerlerde olduğunu birçoğumuz zaten biliyorduk. Ama bu gerçeğin, özellikle Avrupalı turistlerin de anlamasıyla 2022 yılında gerek turist sayısı olarak gerekse de turizm geliri olarak cirolara yansıdığını görüyoruz. Geçtiğimiz günlerde Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy, "2022 yıl sonu hedefimizi 51,5 milyon ziyaretçi ve 46 milyar dolar gelir olarak bir kez daha yukarı yönlü revize ediyoruz.” dedi. Ülkemize bu sene 46 milyar doları getiren ve yıllardır türlü krizlerle mücadele ederek ülkesine ve sektöre inanan turizmcilerin sayesinde geldik bugünlere. Bu rakamların artarak devam edeceğine hiç şüphem yok. Sektörde bir turizm gazetecisi olarak bu sene uzun zamandır görmediğim bir motivasyon, heyecan ve hareket görüyorum. Neredeyse her gün ülkemizin herhangi bir bölgesinde turizm yatırımı, yeni turizm hedefi gibi açıklamalar, çeşitli yatırım haberleri alıyoruz ve portalımızda da bunları sizlerle paylaşıyoruz. Antalya, Bodrum, Marmaris gibi sahil şehirlerimizde ilerleyen tatil turizmine ek olarak, Anadolu’da giderek artan kültür ve gastronomi turizmine yönelik yatırımlarla da sıkça karşılaşıyoruz. İstanbul’a ve hatta Anadolu’ya, yeni zincir otel markaları yatırım yapıyor. Bunlar sektörün gelişimi adına sevindirici ve çok olumlu gelişmeler. Bu yaz 30. Yılını kutlayan ve 7 otele ulaşan Hasan Ali Ceylan’ın önderliğinde büyüyen Sherwood Hotels&Resort markası, duyurduğu yenilikçi turizm çalışmalarıyla bu yaza damgasını vurdu. Geçen yıldan beri uyguladıkları “Kişiye özel tatil” konseptiyle bence Türkiye Turizminde, çıtayı da daha da yükselttiler. Çok taktir ettiğim çevreci yatırımları ve olağanüstü gastronomisiyle adından çokça söz ettirdiler. Sektörde Kasım ve Aralık ayları oldukça hareketli geçti. Önce AKTOB tarafından “Turizmin Geleceği, Geleceğin Turizmi” mottosuyla düzenlenen 12. Uluslararası Resort Turizm Kongresi gerçekleşti. Kongre bu yıl da sektör temsilcilerini bir araya getirdi. Turizmde sürdürülebilirlik konuşuldu, sektör adına çok yararlı bir etkinlikti. Ardından sektör kuruluşlarından Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği’nin (TÜRSAB) 25. Genel Kurulu, meslek örgütünün kuruluşunun 50. yılında yapıldı. Aynı zamanda bir tur acentam olduğu için, TÜRSAB seçimlerinde oy kullandım. Yüzde altmıştan fazla oyla yeniden başkan seçilen Firuz Bağlıkaya’yı ve TÜRSAB Batı Antalya Bölge Başkanı Rıza Perçin’i kutluyorum. Her iki turizm duayenine yeni dönemde başarılar diliyorum. Bu ay Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Kongresi de Antalya’da yapıldı. AKTOB başkanı seçilen duayen turizmci dostum Kaan Kavaloğlu’na yeni görevinde başarılar diliyorum. AKTOB’a yapacağı katkıları şimdiden görür gibiyim. Aynı zamanda Kaan Kavaloğlu birkaç gün önce de TGA yönetim kurulu üyeliği adaylığını açıkladı. Özellikle Antalya yine bu sene de turizm gelirlerinde başı çekti. Otelciler her şey dahil hizmetini dört dörtlük sundu. Otellerde özellikle gastronomi geçtiğimiz yıllara oranla daha da kaliteliydi. Yine geçtiğimiz yıllarda sayıca az olan İngiltere ve Almanya bu sene turizm cirolarımızda başı çekti. Her ne kadar Rusya-Ukrayna savaşından dolayı Ruslarda sayı azalsa da yine ilk sıralarda hakimiyetini sürdürüyor. Polonya, Fransa gibi alternatif pazarlarımızda gelen turist sayılarında artış oldu. Kış turizmi hizmeti veren otellerde doluluklarının da iyi olduğunu gözlemliyorum. İstanbul şehir otellerimiz misafir sayısında bu sene Avrupa şehir otellerini geçti. Kayak otellerimiz de sezona hızlı bir giriş yaptı. Bütün bunlara baktığımız zaman turizmde yüzümüz gülüyor. 2022’de turizm sektörü başarılı ve kazançlı bir yıl geçirdi, darısı önümüzdeki yıllara olsun.  

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.