Hava Durumu

#Sıfır Emisyon

TOURISMJOURNAL - Sıfır Emisyon haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sıfır Emisyon haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Aliağa Limanları Bölge Ekonomisinin Lokomotifi Haber

Aliağa Limanları Bölge Ekonomisinin Lokomotifi

İZMİR (İHA) - İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) Aliağa Şubesi, 2024’ün değerlendirilmesi ve 2025 hedeflerinin paylaşılması amacıyla yılın son meclis toplantısını gerçekleştirdi. Toplantıya Meclis Başkanı İsmail Önal, Yönetim Kurulu Başkanı Adem Şimşek, şube üyeleri ve İngiltere Leeds Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Gökçay Balcı katıldı. "ZOR BİR YILI BAŞARIYLA GERİDE BIRAKTIK" Yönetim Kurulu Başkanı Adem Şimşek, 2024’ün savaşlar ve küresel belirsizlikler nedeniyle zor bir yıl olduğunu belirterek, "Ancak Aliağa, istikrarlı performansıyla bu zorlu yılı başarıyla tamamladı. 2025'te de sektörümüz ve bölgemiz için elimizden gelenin en iyisini yapacağız" dedi.  Aliağa limanlarının Türkiye ekonomisindeki kritik önemine vurgu yapan Şimşek, "Aliağa, güçlü endüstriyel altyapısı ve büyük limanlarıyla bölgesel ve ulusal ekonominin vazgeçilmez merkezlerinden biri. İzmir ve çevresindeki sanayi üretiminin büyük kısmı Aliağa limanları üzerinden taşınıyor. Bu, lojistik ve ticaretteki stratejik önemimizi bir kez daha ortaya koyuyor" diye ekledi. REKOR YÜK ELLEÇLEME VE KONTEYNER TRAFİĞİ Şimşek, 2024 Ocak-Kasım döneminde Aliağa limanlarında 77 milyon 992 bin 685 ton yük elleçlendiğini ve bunun bir önceki yıla göre yüzde 6,55’lik bir artışa işaret ettiğini söyledi. Aynı dönemde 1 milyon 957 bin 711 TEU elleçlenerek konteyner trafiğinde yüzde 35,94’lük bir artış kaydedildi. Böylece Aliağa, Türkiye sıralamasındaki ikinciliğini korudu. TURİZM VE ALİAĞA YOLCU İSKELESİ Adem Şimşek, Ayvalık-Midilli feribot seferlerine kış döneminde de ilginin sürdüğünü belirtti. Aliağa Belediyesi ile yürütülen Yolcu İskelesi Projesi’nin tamamlanmasının ardından ilçenin ticari ve turizm potansiyelinin daha da artacağını dile getirdi. SIFIR EMİSYON VE YEŞİL ENERJİ VURGUSU Toplantıya katılan Dr. Gökçay Balcı, denizcilik sektöründe sıfır emisyon hedeflerine ulaşmanın zorluklarına ve fırsatlarına değindi. Türkiye’nin yakıt tedarikçiliğinden ihracatçılığa geçme potansiyeline dikkat çeken Balcı, yeşil enerji kullanımının bu süreçteki önemini vurguladı.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.