Mersin'in Otoyol Projesinde Önemli Aşamaya Gelindi
MERSİN (İHA) - Mersin'in ilçelerini birbirine bağlayacak Çeşmeli-Erdemli-Silifke-Taşucu Otoyol Projesi'nde çalışmalar hız kesmeden sürerken, projenin fiziksel ilerleme oranının yüzde 27'ye ulaştığı duyuruldu.
AK Parti Mersin Milletvekili Ali Kıratlı, Karayolları 5. Bölge Müdürü İlhan Aytekin ve yüklenici firma yetkilileriyle birlikte projenin ilk etabı olan Çeşmeli-Kızkalesi otoyol alanında incelemelerde bulundu. Şantiye ziyaretinde T1 tünelinden geçen Kıratlı, proje hakkında bilgi aldıktan sonra yaptığı açıklamada, bu otoyolun Mersin turizmi açısından büyük önem taşıdığını belirtti.
Özellikle yaz aylarında bölgedeki trafik yoğunluğuna dikkat çeken Kıratlı, turizm sezonunda kent nüfusunun 3 milyona yaklaştığını ve bu durumun trafiği olumsuz etkilediğini dile getirdi. "Yaz dönemlerinde Kız Kalesi Silifke'den, yaklaşık 3- 4 saat süren mesafelerin olduğu, yolculukların yapıldığı bir yoldan bahsediyoruz. İnşallah proje tamamlandığında bu süre çok daha kısalacak" dedi.
DEV PROJEDE SON DURUM
Kıratlı, projenin ana gövdesinin 42 kilometre uzunluğunda olduğunu, 6 bağlantı yolunun ise toplam 11 kilometreyi bulduğunu açıkladı. Projenin maliyetinin güncellenmiş rakamlara göre 54 milyar lirayı aştığını ve bu tutarın yaklaşık 1.1 milyar Euro'ya denk geldiğini belirtti. T1 tünelinin tamamlandığını söyleyen Kıratlı, projenin en uzun tüneli olan 4.4 kilometrelik T2 tünelinin de yapımının devam ettiğini ekledi. Toplamda 21.5 kilometre uzunluğunda tünel, 5 viyadük, 34 alt geçit ve 34 köprü ile üst geçit inşa edileceğini belirtti.
GÜNCELLENEN PLAN VE YENİ DÜZENLEMELER
"Daha önce planladığımız ama maalesef özellikle Erdemli'den sonraki toprak yapısı, fiziki yapısı ve sit alanlarına, yani doğal yapısına bazı noktalarda zarar vereceğini düşündüğümüzden dolayı projeyi yeniden güncelledik" diyen Kıratlı, yapılan değişikliklerin maliyeti artırdığını ancak bölgenin doğal dokusunun korunması adına gerekli olduğunu ifade etti. Bazı noktaların 20 metre derinliğe inen tünellerle geçildiğini, tamamlanan bölümlerin ise belirli aşamalarda hizmete açılabileceğini dile getirdi.
4 BİN KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLANIYOR
Projede doğrudan 4 bin kişiye iş imkanı sağlandığını, dolaylı olarak ise yaklaşık 20 bin kişinin bu projeden gelir elde ettiğini belirten Kıratlı, bunun bölge ekonomisi için büyük bir katkı olduğunu söyledi. "Bugün baktığımızda Çukurova Bölgesel Havalimanı da hakikaten sadece Türkiye'nin değil, Avrupa'nın en önemli havalimanlarından biri oldu. Taşımış olduğu yolcu kapasitesiyle, hedeflediğimiz yolcu kapasitelerine ulaşıyoruz. Yine Akdeniz Sahil Yolumuz bitmek üzere. Şu anda yaklaşık 30 kilometreye yakın bir kısmı kaldı, geri kalanını tamamladık. Eskiden 6 saatte otomobille Anamur'a giderken, bugün yaklaşık 2,5 saatte duble yoldan, otoban kalitesindeki yoldan Anamur'a gidiyorum. Eskiden otobüsle 9 saatte gidilen yerlere, bugün 4-4,5 saatte gidiyoruz. Cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği gibi, 2002 yılından bugüne kadar toplamda 620 milyar liranın üzerinde bir yatırım yaptık Mersin'e. Sadece şu konuştuğumuz proje, yaklaşık olarak 54 milyar lirayı geçiyor. Hızlı tren hattında da çalışmalar devam ediyor. Orada da bugünkü güncel rakamlarımız ile beraber yaklaşık 70 milyar liranın üzerinde bir maliyet var. Bunların hepsi Mersin için, Mersinliler için" diyerek sözlerini tamamladı.