Hava Durumu

#Şirket

TOURISMJOURNAL - Şirket haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Şirket haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

2024’te Şirket Kuruluşlarında Dikkat Çekici Düşüş Haber

2024’te Şirket Kuruluşlarında Dikkat Çekici Düşüş

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin açıkladığı istatistiklere göre, 2024’ün ilk 11 ayında kurulan şirket sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11,4 oranında düşüş gösterdi. Aynı dönemde kurulan gerçek kişi ticari işletme sayısında yüzde 19,8, kooperatif sayısında ise yüzde 15,4 azalma görüldü. Kapanan şirket sayısı ise yüzde 19,7 oranında artarken, kapanan gerçek kişi ticari işletmelerde yüzde 48,4 oranında azalma kaydedildi. KASIM 2024’TE DE AZALMA SÜRDÜ Kasım ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre kurulan şirket sayısında yüzde 3, gerçek kişi ticari işletmelerde yüzde 10,1 ve kooperatiflerde yüzde 19,6 oranında düşüş yaşandı. Aynı ayda kapanan şirket sayısı yüzde 8,9, kapanan kooperatif sayısı ise yüzde 27,5 oranında artış gösterdi. Kasım ayında kurulan şirketlerin toplam sermayesi, bir önceki aya kıyasla yüzde 18,3 oranında artış kaydetti. EN ÇOK ŞİRKET İSTANBUL’DA KURULDU Kasım ayında kurulan 10 bin 301 şirket ve kooperatifin yüzde 36,8’i İstanbul, yüzde 11,5’i Ankara, yüzde 6,7’si İzmir’de yer aldı. Bu ay içinde Bayburt’ta hiçbir şirket kurulmadı. 2024 yılı genelinde toplam 105 bin 290 şirket ve kooperatif kurulurken, bunların yüzde 64,5’i limited şirket, yüzde 35,4’ü anonim şirket olarak faaliyet gösterdi. SEKTÖREL DAĞILIM VE YABANCI ORTAKLAR Kasım ayında kurulan şirket ve kooperatiflerin 3 bin 442’si ticaret, bin 520’si inşaat ve bin 266’sı imalat sektöründe faaliyet göstermek üzere kuruldu. Kapanan işletmelerin büyük bölümü ise ticaret, imalat ve inşaat sektörlerinden oldu. Aynı dönemde 599 yabancı ortaklı şirket kurulurken, bu şirketlerin yüzde 75,9’unun sermayesi yabancı ortaklardan geldi. En fazla ortaklık Türkiye, İran ve Azerbaycan’dan sağlandı.

Geleceğin Mesleği Altı Haneli Maaş Vadediyor Haber

Geleceğin Mesleği Altı Haneli Maaş Vadediyor

Dijital pazarlama ekosistemi, reklam pastasında yüzde 70’lik bir pay alarak hızla büyümeye devam ediyor. Bu büyümede makine öğrenmesinin katkısı büyük. Yapay zekâ, kullanıcı davranışlarını analiz edip doğru müşteriyi hedefleyerek etkili sonuçlar sunuyor. Ayrıca, AB testi gibi süreçleri otomatikleştirerek zamandan tasarruf sağlıyor. Görsel, sesli ve video içeriklerle doğru mesajı doğru zamanda ileterek dönüşüm oranlarını artırıyor. SEKTÖR ÇİFT HANELİ BÜYÜYOR Yapay zekâyı süreçlerine entegre etmek isteyen şirketlerin şu adımları izlemesi öneriliyor: Zaman ve verimlilik analizi yapın: Otomasyona geçebilecek birimleri belirleyin. Doğru araçları seçin: İhtiyaca uygun araçları araştırın ve AR-GE çalışmaları yapın. Eğitim süreçlerini planlayın: Personelin bu araçları nasıl kullanacağını öğrenmesini sağlayın. E-TİCARETTE YAPAY ZEKÂ İLE BAŞARI FORMÜLLERİ Yapay zekâ, e-ticarette kullanıcı davranışlarını analiz ederek her müşteriye kişiselleştirilmiş deneyimler sunuyor. Örneğin, bir müşteri ayakkabı alırken ona kemer veya pantolon önererek sepet tutarını artırmak mümkün hale geliyor. Segmentasyon sayesinde, satın almaya yakın kullanıcılar için özel pazarlama mesajları oluşturulabiliyor. Bu yöntem, hem kullanıcı etkileşimini artırıyor hem de dönüşüm oranlarını yükseltiyor. YAPAY ZEKÂ EĞİTMENLİĞİ: YENİ BİR MESLEK Yapay zekâ eğitmenliği, doğru ve kaliteli veriyle yapay zekâyı besleyerek yüksek performans ve başarılı sonuçlar elde etmeyi amaçlayan bir meslek olarak önümüzdeki yıllarda öne çıkacak. Bu alanda uzmanlaşmak, geleceğin dijital dünyasında büyük avantaj sağlayabilir. Ayrıca, yapay zeka ve makine öğrenmesi teknolojilerinin temelini oluşturan büyük veriyle çalışan ve bu verileri anlamlandıran veri odaklı meslekler de giderek daha popüler hale geliyor. Örneğin, veri mühendisliği, gelecekte yoğun talep görecek meslekler arasında olacak. Veri mühendisleri, büyük veri setlerini toplamak, düzenlemek ve analiz etmek için altyapılar kurarak yapay zeka uygulamalarının gelişimini destekleyecek. MooF Dijital Reklam Ajansı ve Dijital Pazarlama Okulu kurucusu ve girişimci Yasin Kaplan’a göre, yapay zekâ eğitmenliği, özellikle yurt dışı projelerinde yer alındığında 6 haneli maaşlar kazanmayı mümkün kılıyor. Son 10 yılda her yıl çift haneli büyüyen dijital pazarlama sektörü, markaların stratejilerinin merkezinde yer alıyor. Yapay zekâ, bu alandaki rehberlik rolüyle süreçleri hızlandırmaya ve daha etkili hale getirmeye devam ediyor. Dijital teknolojilere yapılan yatırımların artmasıyla sektörün gelecekte daha da büyümesi bekleniyor.

Kurulan Şirket Sayısında Düşüş Sürüyor Haber

Kurulan Şirket Sayısında Düşüş Sürüyor

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), 2024 yılı Ekim ayına ilişkin kurulan ve kapanan şirket istatistiklerini açıkladı. Verilere göre, 2024’ün ilk 10 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre kurulan şirket sayısı %12,2, gerçek kişi ticari işletme sayısı %20,8 ve kooperatif sayısı %15 oranında azaldı. Aynı dönemde kapanan şirket sayısı %21,2 artarken, kooperatif sayısı %0,3 arttı; ancak gerçek kişi ticari işletme sayısında %32,7’lik bir azalma görüldü. EKİM AYI VERİLERİ Ekim 2024’te kurulan şirket sayısı, bir önceki yılın aynı ayına göre %2,8 azaldı. Kurulan kooperatiflerde %26,3’lük düşüş yaşanırken, gerçek kişi ticari işletme sayısı %10,1 oranında arttı. Aynı ayda kapanan şirketler %8,6, kooperatifler %7,1 oranında artış gösterirken, gerçek kişi ticari işletmelerde %6,8’lik bir azalma gözlemlendi. Bir önceki aya göre kurulan şirket sayısı %5,5 artarken, gerçek kişi ticari işletmelerde %7,2 ve kooperatiflerde %4,8 oranında azalma oldu. Aynı dönemde kapanan şirket sayısında %13,2, kooperatiflerde %40, gerçek kişi ticari işletmelerde ise %35,9’luk bir artış kaydedildi. ŞİRKET VE KOOPERATİF KURULUŞLARININ DAĞILIMI Ekim 2024’te tüm illerde şirket kuruluşu gerçekleşti. Kurulan toplam 11 bin 44 şirket ve kooperatifin %85,9’u limited şirket, %12’si anonim şirket ve %2,1’i kooperatif olarak kayıtlara geçti. Şirketlerin %36,8’i İstanbul’da, %11’i Ankara’da, %5,8’i ise İzmir’de kuruldu. Ekim ayında kurulan şirketlerin toplam sermayesi, bir önceki aya göre %27,4 oranında düştü. 2024 yılının ilk 10 ayında toplam 94 bin 989 şirket ve kooperatif kuruldu. Limited şirketler toplam sermayenin %66,1’ini, anonim şirketler ise %33,9’unu oluşturdu. SEKTÖREL DAĞILIM Ekim 2024’te kurulan şirket ve kooperatiflerin %33,7’si ticaret, %15’i inşaat, %13,1’i ise imalat sektöründe faaliyet gösterdi. Aynı dönemde kapanan işletmelerin büyük kısmı da benzer sektörlerde yoğunlaştı. KOOPERATİF VE YABANCI SERMAYELİ ŞİRKETLER Ekim ayında kurulan 236 kooperatifin 157’si konut yapı kooperatifi olarak faaliyet gösterirken, 39’u işletme kooperatifi ve 11’i turizm geliştirme kooperatifi olarak kuruldu. Aynı dönemde, 639 yabancı sermayeli şirket kuruldu. Bu şirketlerin %75,5’inin sermayesini yabancı ortaklıklar oluşturdu. Ekim 2024’te kurulan yabancı sermayeli şirketlerin 366’sı Türkiye, 29’u İran ve 21’i Almanya ortaklı olarak kuruldu. En çok şirket kurulan sektörler arasında belirli bir mala tahsis edilmemiş mağazalarda toptan ticaret ve bina inşaatı yer aldı.

Antalya'da Şirket Sayısında Düşüş, Kapanmalarda Artış Var Haber

Antalya'da Şirket Sayısında Düşüş, Kapanmalarda Artış Var

ANTALYA (İHA) - Antalya Ticaret Borsası (ATB) Başkanı Ali Çandır, Antalya'da kurulan şirket sayısının geçen ay yıllıklandırılmış verilerle yüzde 26 azaldığını, kapanan şirket sayısının ise yüzde 46 arttığını bildirdi. Ülke genelinde ise kurulan şirket sayısındaki düşüş yüzde 13, kapanan şirket sayısındaki artış ise yüzde 23 olarak kaydedildi. Çandır, bu verilerin Antalya'nın kurulan ve kapanan şirket hareketliliğinde ülke ortalamasının iki kat gerisinde kaldığını vurguladı. ATB'nin Ekim ayı Meclis Toplantısı, Meclis Başkanı Erdoğan Ekinci'nin başkanlığında gerçekleşti. Ekinci, toplantıda TUSAŞ saldırısını kınadıktan sonra ekonomik durumu değerlendirdi. Çandır ise tarım ve ekonomi üzerine yaptığı değerlendirmelerde, 2024 yılının ilk üç çeyreğinin zorlu geçtiğini belirterek, sıkılaşan para politikalarının ve artan maliyetlerin iş dünyasını zorladığını ifade etti. İç ve dış pazar koşullarının daralmasının da şirket kapanmalarını artırdığını vurgulayan Çandır, "Yıl boyunca giderek ağırlaşan bu zorluklara dayanamayan işletmelerimizin kapanma hızları görülmedik düzeyde artmıştır. Sizlerle her ay paylaştığım güncel kurulan/kapanan şirket sayılarının eğiliminde sürekli bozulmalar yaşanmaktadır. Fakat bizim açımızdan daha dikkat çekici durum, kentimizdeki eğilimin yıl başından beri ülkemiz genelinden olumsuz ayrışmasıdır" dedi. "KREDİ KULLANIMI VE TİCARET GÖSTERGELERİNDE GERİDEYİZ" Çandır, Antalya'daki ticari kredilerin kullanımının yüzde 37, tarım kredilerinin ise yüzde 33 arttığını belirtti. Ancak, çek ile işlem hacminin ülke ortalamasının gerisinde kaldığına dikkat çekti. Yıllıklandırılmış verilere göre, toplam ihracatın Antalya'da yüzde 2.3, tarım ve gıda ürünleri ihracatının ise değişmediği, yaş meyve sebze ihracatında ise yüzde 5.5'lik bir azalma yaşandığı belirtildi. TARIM SEKTÖRÜNDE ÇÖZÜM ARAYIŞLARI Tarım sektöründeki iş gücü sorununa da değinen Çandır, TÜİK verilerine göre 2023 yılında yaşlı nüfusun yüzde 57,7'sinin, genç nüfusun ise yüzde 13,6'sının tarımda çalıştığını açıklarken, gençlerin tarım yerine diğer sektörleri tercih ettiğini ifade etti. Tarımda çalışmayı teşvik edecek kamu politikalarına ihtiyaç olduğunu vurgulayan Çandır, gençleri tarıma yönlendirmek için mesleki eğitim ve girişimci teşvikleri gibi önerilerde bulundu. İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ TARIMDAKİ EĞİLİMLERİ DEĞİŞTİRDİ Çandır, iklim değişikliği ve su yetersizliğinin tarım üzerinde olumsuz etkileri olduğuna dikkat çekti. Bu yıl arpa ve buğday verimlerinde ciddi düşüş yaşandığını kaydeden Çandır, çiftçilerin hububat üretiminden mısır, meyve ve sebze üretimine yöneldiğini belirtti. Desteklerin zamanında yapılmamasının da üretimi olumsuz etkilediğini ifade etti. GELECEK İÇİN SORUMLULUK BİLİNCİ Son olarak, Antalya'nın tarihi ve doğal zenginliklerine dikkat çeken Çandır, kentin taşına, toprağına sahip çıkmanın herkesin sorumluluğu olduğunu belirtti. İklim değişikliği ve çevresel sorunlarla mücadele etmenin önemini vurgulayan Çandır, doğaya verilen tahribatın gelecek nesiller için büyük riskler barındırdığını söyledi. Meclis toplantısında, sektör temsilcileri de kendi alanlarındaki değerlendirmelerini paylaştı.

Aksa Doğalgaz 2024’ün İlk Yarısında Büyümesini Hızlandırdı Haber

Aksa Doğalgaz 2024’ün İlk Yarısında Büyümesini Hızlandırdı

İSTANBUL (İHA) - Aksa Doğalgaz, 2024’ün ilk yarısında yaptığı yatırımlarla büyümesini sürdürdü. Yatırımlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30, doğal gaz şebeke uzunluğunu yüzde 13, abone sayısını ise yüzde 11 oranında artıran şirket, Türkiye genelinde 5 milyondan fazla aboneye hizmet veriyor. Dünyayı tam tur dönen 45 bin kilometrelik doğal gaz dağıtım ağıyla 27 il merkezi ve 306 ilçe/beldede faaliyet gösteren Aksa Doğalgaz, 2024'ün ilk yarısında, müşteri memnuniyetini ön planda tutarak büyümeye devam etti. Türkiye’nin en büyük şirketlerinin yer aldığı Fortune 500 Türkiye listesinde 44. sırada bulunan şirket, JCR Eurasia Rating’in kredi derecelendirme sürecinde de “A+ (tr)/ (Stabil Görünüm)” ve “J1 (tr)/(Stabil Görünüm)” notlarını üst üste üçüncü kez alarak yatırım yapılabilir seviyesini korudu. 5 MİLYON MUTLU ABONE Aksa Doğalgaz, 2024’ün ilk yarısında yatırım bütçesini yüzde 30,7 artırarak 1 milyar 698 milyon TL’ye çıkardı. Şirket, doğal gaz şebeke uzunluğunu yüzde 13,1 artırarak 45 bin 477 kilometreye, abone sayısını ise yüzde 11 yükselterek 5 milyon 43 bine ulaştırdı. Aynı dönemde doğal gaz dağıtım hacmi, geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 4,8 artış göstererek 5,7 milyar standart metreküpe yükseldi. EN YÜKSEK KONUT BAZLI TÜKETİM VAN’DA Aksa Doğalgaz’ın faaliyet gösterdiği 21 bölgede yapılan tüketim analizlerine göre, konut bazında en yüksek tüketim Van’da kaydedildi. Hane başına 993 metreküplük tüketimle Van’ı, Ağrı (957 metreküp) ve Gümüşhane-Bayburt (861 metreküp) bölgeleri takip etti. En düşük hane başı tüketim ise 477 metreküple Çukurova bölgesinde (Adana, Mersin, Hatay, Osmaniye) gerçekleşti. 2024'te konut tüketiminde en yüksek artışı yüzde 25,6 ile Şanlıurfa gösterirken, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) raporlarına göre, Türkiye genelinde ilk altı ayda hane başına ortalama doğal gaz tüketimi 626 metreküp olarak belirlendi. 2030 GLOBAL AKSA STRATEJİSİ İLE BÜYÜMEYE DEVAM Kazancı Holding’in 2030 Global Aksa Stratejisi doğrultusunda sürdürülebilir büyümeye odaklanan şirket, çalışan sayısını da yüzde 14 artırarak 4 bin 412 kişiye çıkardı. Müşteri memnuniyeti, doğaya ve sosyal yaşama saygı ilkesini esas alan şirket, ekonomiye katkı sağlama kararlılığıyla operasyonlarını sürdürmeye devam ediyor. Kazancı Holding’in stratejisi çerçevesinde büyüyen Aksa Doğalgaz, topluma değer katmayı ve paydaşlarını geliştirmeyi amaçlıyor.

Kardemir'den Yeni Yatırım Hamlesi Haber

Kardemir'den Yeni Yatırım Hamlesi

Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları (KARDEMİR), Sizing Block teknolojisi yatırımı ile otomotiv sektörü başta olmak üzere çeşitli alanlarda katma değerli çelik üretiminde rekabet gücünü artırmayı planladığını açıkladı. Şirketin yaptığı açıklamaya göre, 4 Ekim’de Çubuk ve Kangal Haddehanesi’nde gerçekleştirilen planlı duruş, katma değeri yüksek mamul üretim kapasitesinin artırılması ve rekabet gücünün yükseltilmesi adına önemli bir adım olarak değerlendirildi. Açıklamada, "Türkiye Yüzyılı" hedefleri doğrultusunda, yerli ve milli yeteneklerin geliştirilmesi amacıyla sanayi yatırımlarının önemine vurgu yapıldı. Sizing Block yatırımı ile dışa bağımlılığın azaltılmasının hedeflendiği ifade edilirken, bu teknoloji ile özellikle otomotiv sektörü için katma değerli çelik üretiminde rekabet gücünün artırılmasının amaçlandığı belirtildi. "DAHA HASSAS VE YÜKSEK KALİTE STANDARTLARINA SAHİP ÜRÜNLER ÜRETME İMKANI SUNACAK" 2016 yılında yıllık 700 bin ton kapasiteyle faaliyete geçen Çubuk ve Kangal Haddehanesi'nin, KARDEMİR’in katma değerli ürün üretme vizyonunun kritik parçaları olduğuna dikkat çekildi. "Bu tesiste, imalat sanayisinin temel girdisi olarak ince kangal (5,5-25 milimetre), kalın kangal (20-56 milimetre), yüksek kaliteli yuvarlak çubuk (20-100 milimetre) ve nervürlü inşaat çeliği gibi geniş bir ürün yelpazesi bulunmaktadır. Yeni Sizing Block teknolojisi ise haddeleme sürecinde ürünlerin boyut doğruluğunu önemli ölçüde artırarak, daha hassas ve yüksek kalite standartlarına sahip ürünler üretme imkanı sunacaktır" açıklaması yapıldı. "İTHAL İKAME ÜRÜNLERLE DIŞA BAĞIMLILIĞIN AZALTILMASI HEDEFLENMEKTEDİR" KARDEMİR'in yeni yatırımıyla sektördeki önemli boşlukların doldurulmasının hedeflendiği belirtildi. Açıklamada, bu yatırımla ihracatın artırılması ve ülkenin dış ticaret konumunun güçlendirilmesi amaçlandığı vurgulanırken, ithal ikame ürünlerle dışa bağımlılığın azaltılacağı belirtildi. "Katma değerli ürün üretimi, dış pazarlarda rekabet gücünü artırmanın yanı sıra enerji tasarrufu ve çevresel sürdürülebilirlik açısından da önemli faydalar sağlayacaktır" denildi. Kalite ve müşteri memnuniyetini etkileyen sorunların giderilmesi, üretim kesintilerinin minimize edilmesi ve kalite sürekliliğinin sağlanmasının hedeflendiği Sizing Block yatırımıyla yapılacak iyileştirmeler sayesinde, KARDEMİR’in hem iç hem de dış pazardaki rekabet gücünü artıracağı ve pazar payını genişleteceği vurgulandı.

Garanti BBVA ve Ödeal’dan işbirliği: Ödeme alma ve e-fatura tek cihazda Haber

Garanti BBVA ve Ödeal’dan işbirliği: Ödeme alma ve e-fatura tek cihazda

Ödeme sistemleri alanındaki yenilikçi teknolojileriyle üye işyerlerinin hayatını kolaylaştıran Garanti BBVA, finans teknolojilerinin öncü şirketlerinden Ödeal ile gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında, işletmelerin satış, ödeme alma, e-fatura ve e-belge düzenleme işlemlerini tek bir platformda toplayan yeni nesil VUK 507 uyumlu E-fatura POS cihazını kullanıma sundu. Yapılan açıklamaya göre, Ödeme Kaydedici Cihaz (ÖKC) mükellefi veya E-Fatura zorunluluğu bulunan ya da belgelerini e-fatura sistemiyle tutmak isteyen Garanti BBVA üye işyerleri, Android işletim sistemine sahip yeni nesil E-fatura POS sayesinde ayrı bir e-fatura veya e-belge uygulaması satın almak zorunda kalmıyor, yeni nesil cihazla sunulan tüm işlemleri POS hizmet ücreti haricinde ek bir ücret ödemeksizin tek bir cihazda gerçekleştirebiliyor ve e-fatura kontörüne de ek bir ücret ödemeden sınırsız fatura kesebiliyor. Üye işyeri, satış yaptığı kişi bilgilerini POS üzerinden alarak hızlı bir şekilde e-fatura işlemini başlatabiliyor ve bu kolaylık sayesinde zamandan kazanç elde ediliyor. Yeni nesil E-fatura POS cihazı hizmetiyle ilgili görüş bildiren Garanti Ödeme Sistemleri A.Ş. Genel Müdürü Kerem Orbay, “Banka olarak, ödeme sistemleri çözümlerinde odağımız her zaman Garanti BBVA müşterilerine en ileri teknolojiyi sunmak. Günümüzde alışveriş deneyimi ve ödemeler hızla dijitalleşirken, hızlı ve güvenilir bir alışveriş deneyimi yaşattığımız noktada, alışverişin diğer tarafı olan işyerlerine de her zaman benzer kolaylıkları sunmak için çalışıyoruz. Satış ve muhasebe süreçleri de bu anlamda odaklandığımız, teknolojik yetkinliklerimizle bankamıza üye işyerlerinin ihtiyaç ve beklentilerine en kolay, güvenli ve hızlı çözümler ürettiğimiz bir alan. Bu kapsamda Ödeal ile birlikte hayata geçirdiğimiz yeni nesil E-Fatura POS cihazı, işyerlerine satış ve ödeme alma işlemlerinin yanı sıra tüm e-fatura ve e-belge işlemlerini de tek bir platformdan sunarak, bir taraftan kolaylık ve hız sağlıyor; diğer taraftan özellikle küçük işletmelerin e-fatura sistemine dahil olmasını da kolaylaştırıyor. Yenilikçi teknolojilerimizle geliştirdiğimiz çözümlerle Garanti BBVA müşterilerinin hayatına değer katmaya devam edeceğiz” diye konuştu. Ödeal CEO'su Fevzi Güngör, bu iş birliği hakkında şunları söyledi: "Şirket olarak banka ile kurduğumuz bu stratejik ortaklık, her ölçekteki işletmenin finansal hizmetlere erişimini kolaylaştırma hedefimizin önemli bir yansımasıdır. Garanti BBVA ve Ödeal iş birliğiyle geliştirdiğimiz E-Fatura POS ürünü sayesinde KOBİ'ler, ödeme ve finansal süreçlerini daha pratik bir şekilde yönetirken, aynı zamanda maliyetlerini azaltma fırsatı bulacaklardır. Bu iş birliği ile birçok KOBİ’nin süreçlerini tek bir platformdan kolaylıkla yönetebilecekleri yeni bir sürece öncülük edeceğimize inanıyoruz. Türkiye’deki mevcut POS cihazlarının E-Fatura POS’a hızlı bir şekilde dönüşümünü sağlamak için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz."

DenizBank, öz tüketim GES projeleri ile tükettiği enerjiyi üretmeye başladı Haber

DenizBank, öz tüketim GES projeleri ile tükettiği enerjiyi üretmeye başladı

DenizBank, GES projeleri ile tükettiği enerjiyi üretmeye başladı. Bu kapsamda GES projelerinden birincisini Erzurum Demirciköy’de hayata geçirdiğini açıkladı. Banka, Manisa’nın Demirci, Uşak’ın Ulubey ve Konya’nın Karapınar ilçelerinde kurulumuna başlanan ve 6 ay içerisinde tamamlanması planlanan ilave üç yeni projesi ile toplamda 26,47 MWp olan yıllık enerji tüketimini kendi üretimiyle karşılayacak. Dört ile yayılacak çevreci girişim sayesinde üretilecek enerji, DenizBank’ın genel müdürlük binası Deniz Kule, Türkiye’deki bölge müdürlükleri, 81 ilde bulunan şubeleri ve Veri Merkezi de dahil olmak üzere bütün lokasyonlarının elektrik sarfiyatına denk seviyede bulunuyor. Projeye ilişkin değerlendirmede bulunan DenizBank Genel Müdürü Hakan Ateş, “Türkiye’de ‘kendi tükettiği enerjiyi kendi üretme’ anlayışıyla öz tüketim GES projesini hayata geçiren ilk banka olmanın gururunu yaşıyoruz. Enerji verimliliği ve çevreye katkımızı artıran tasarruf odaklı bir ekosistem oluşturmamız hem bugüne hem gelecek kuşaklara karşı sorumluluğumuz. Bu yaklaşımla devreye aldığımız toplam 26,47 MWp kapasitedeki dört adet GES projesinde üretilen yenilenebilir enerji ile kurumsal karbon ayak izimizi azaltıp Bankamızın çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine daha fazla yaklaşmasını sağlarken diğer taraftan ülkemizin enerji politikalarına uygun olarak maliyetlerin düşürülmesi ve dışa bağımlılığın azaltılmasına da katkı sunacağız. DenizBank olarak tarım sektörü ve sularımızın temizliği için şimdiye kadar yeşil ekonomi projeleri ve finansmana erişimi kısıtlı olan kadın girişimcilere destekleri kapsayan programları hayata geçirdik. Bugün de sürdürülebilirlik stratejimizin temel taşlarından biri olan yenilenebilir enerjiye yaptığımız söz konusu yatırımlar, hep bu sorumluluğumuz doğrultusunda attığımız adımlardır. Banka olarak, yaygın kullanılan fosil yakıtlara tabi olma durumunu ortadan kaldıran, zararlı karbondioksit gaz salınımını engelleyerek karbon ayak izini azaltan ve çevresel duyarlılığın en iyi örneklerine imza atan iş ve projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.