#Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü

TOURISMJOURNAL - Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kapadokya’da Balonlar Yeniden Gökyüzüne Yükseldi Haber

Kapadokya’da Balonlar Yeniden Gökyüzüne Yükseldi

NEVŞEHİR (İHA) - Kapadokya’da olumsuz hava koşulları nedeniyle 18 gündür yapılamayan sıcak hava balon uçuşları dün yeniden başladı. Gökyüzüne yükselen balonlar, turistlere unutulmaz anlar yaşattı. Kapadokya’daki hava koşullarının düzelmesiyle birlikte, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Kapadokya Slot Merkezi uçuşlara izin verdi. Sabahın erken saatlerinde titizlikle hazırlanan balonlar, yolcularını alarak peş peşe gökyüzüne yükseldi. UNESCO Dünya Doğal ve Kültürel Miras Listesi'nde yer alan Kapadokya, yılın yaklaşık 250 günü balon uçuşlarına ev sahipliği yaparken, sis, rüzgar ve yağış gibi hava koşulları nedeniyle bazı günler uçuş yapılamıyor. Kapadokya’da günlük 156 balona izin verilirken, her uçuşta yaklaşık 3 bin 500 yerli ve yabancı turist bölgeyi kuş bakışı izleme fırsatı yakalıyor. Balonlar havalanırken, uçuş gerçekleştiremeyen turistler de vadilerde toplanarak peribacalarının oluşturduğu görsel şöleni izledi. Balon pilotu Burak Has, "Uzun bir aradan sonra Kapadokya’da uçuş gerçekleştireceğiz. Yaklaşık 18 gündür uçmuyorduk, hava çok soğuk. Eksi 15, 16 derece. Şu an bölgede yüze yakın balon var. Güzel bir uçuş olacağına inanıyorum. Uçuşumuz 45 dakika ile bir saat arasında sürecek. Güzel bir görsel şölen olacağına inanıyorum" dedi. Kapadokya’ya Hindistan’dan gelen Rahul Kodıdını dün yaptığı röportajda, "Burada bulunmak çok güzel ve keyifli. Dün uçacaktık ancak uçuşlar iptal edildiği için uçamamıştık. Bugün çok şanslıyız ve buradayız. Kapadokya muhteşem, balonlar muhteşem" ifadelerini kullandı. Hasını Shobha ise, "En büyük dileklerimden birisi bu yere gelmekti ve buna sahip olduğum için çok mutluyum. Geçen gün hayal kırıklığına uğramıştım. Buraya kadar gelip bu balonları görmeden gitseydim çok üzülürdüm. Fakat balonlar uçtu ve ortam çok büyülü görünüyor. Balonların ışıklarına bakıp diğer gördüklerinizle karşılaştırdığınızda çok daha güzel görünüyorlar" dedi. Hatay’dan gelen Hamdi Karaoğlu ise, "Kapadokya’nın etkileyici bir soğuğu var. Hatay havasına göre bayağı farklı. Her şeye rağmen bu güzellikleri görmeye değer. Herkesin gelmesini tavsiye ederim" diye konuştu.

Kapadokya’da Balonlar 14 Gündür Uçamıyor Haber

Kapadokya’da Balonlar 14 Gündür Uçamıyor

NEVŞEHİR (İHA) - Kapadokya’da etkili olan kötü hava koşulları nedeniyle sıcak hava balonları 14 gündür havalanamıyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Kapadokya Slot Merkezi, hava şartlarının elverişsiz olması sebebiyle uçuşlara izin vermedi. Sabah saatlerinde uçuşa hazırlanan balonlar iptal kararıyla tekrar toplandı, uçuş alanına gelen turistler otellerine dönmek zorunda kaldı. UNESCO Dünya Doğal ve Kültürel Miras Listesi’nde yer alan Kapadokya’da, hava şartları nedeniyle uçuşlar zaman zaman yapılamıyor. Normal şartlarda, bölgedeki günlük 156 sıcak hava balonu uçuşunda yaklaşık 3 bin 500 yerli ve yabancı turist, Kapadokya’yı gökyüzünden izleme fırsatı bulabiliyor. BALON PİLOTLARI VE TURİSTLERİN HAYAL KIRIKLIĞI  Sıcak hava balon pilotu Tolga Eke, "Kapadokya bölgesinde bugün de rüzgar nedeniyle ne yazık ki balon uçuşlarına izin verilmedi. Olumsuz hava şartlarından dolayı 14 gündür uçamıyoruz. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ilgili web sayfalarında raporları yayınladı. Biz de uçuşlarımızı iptal ettik. Halbuki uçuşlarımız için sabahın erken saatinde hazırlanmıştık. Tüm misafirlerimiz tekrar otellerine dönüyor" dedi. ABD’den gelen Dominikli turist Florencei Teresa Moore Medina, "Kapadokya'yı gökyüzünden balonlar ile seyredeceğimiz için çok heyecanlıydım. Uçamamış olmak bizleri biraz üzdü. Sabah erken saatlerde bu güzel şöleni yaşamak için kalktık. Fakat uygun olmayan hava şartları nedeniyle uçamıyoruz. Buna rağmen Kapadokya'da bulunmaktan çok mutluyuz" ifadelerini kullandı. Yılbaşından bu yana Kapadokya’da sıcak hava balon uçuşları yalnızca 21 gün yapılabildi.

Uçakta Kurallara Uymayan Yolculara Ağır Para Cezası Haber

Uçakta Kurallara Uymayan Yolculara Ağır Para Cezası

ANKARA (İHA) - Uçakta taşkınlık yaparak kabin ekiplerini engelleyen veya yolcularla tartışmaya giren kişilere 19 bin 668 lira para cezası uygulanacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2025’te geçerli olacak cezaların Resmi Gazete’de yayımlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, havacılıkta güvenliği tehlikeye atan davranışların Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından sert şekilde cezalandırılacağını belirtti. KURAL İHLALLERİNDE YÜKSEK PARA CEZALARI Uraloğlu, uçakta tütün ürünleri veya duman çıkaran cihazlar kullanan yolcuların da aynı miktarda ceza ödeyeceğini ifade etti. Havalimanlarında güvenlik taramasına direnç gösterenlere ise 26 bin 226 lira ceza kesileceğini vurguladı. Hava araçlarına lazer tutulması, haberleşme sistemlerine müdahale gibi ciddi ihlallerde ise cezalar 131 bin 176 liraya kadar çıkacak. HAVACILIKTA BÜYÜME VE GÜVENLİK VURGUSU Türkiye’nin son 20 yılda yaptığı havacılık yatırımlarıyla dünyanın en geniş uçuş ağına sahip ülkelerden biri haline geldiğini söyleyen Uraloğlu, "Havacılık sektörüne son 20 yılda yapılan yatırımlarla hava yolunu 'halkın yolu' haline getirdik. Bu süreçte vatandaşlarımızı hava yoluyla seyahatlerinde tehlikeye düşürecek hiçbir uygulamaya geçit vermeyeceğiz" dedi. "Dünyada ulaşamadığımız hiçbir nokta kalmayacak hedefiyle hareket ederek ülkeyi dünyanın en geniş uçuş ağına sahip ülkelerden birine dönüştürdük" diyen Uraloğlu, hava ulaştırma anlaşması bulunan ülke sayısının da 81'den 174'e yükseldiğine dikkat çekti. "Dış hatlarda 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken, uçuş ağımıza 286 yeni nokta ekleyerek 131 ülkede 346 noktaya ulaştırdık" diye ekledi.  20 yılda iç ve dış hatlarda yolcu sayısının 34,5 milyondan 214 milyonun üzerine çıktığını belirten Uraloğlu, havacılıkta güvenlik önlemlerinin artırılarak sürdürüleceğini de sözlerine ekledi.

Hava Yolu Yolcularına 600 Euro'ya Kadar Tazminat Hakkı Haber

Hava Yolu Yolcularına 600 Euro'ya Kadar Tazminat Hakkı

KOCAELİ (İHA) - Hava yolu yolculuklarında yaşanan gecikmelerde, yolculara 600 Euro'ya kadar tazminat alma hakkı tanındı. Hava Yolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’te yapılan değişiklik, 10 Aralık 2024’te Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. YENİ DÜZENLEME NELERİ KAPSIYOR? Hava yolu yolcularının haklarını güvence altına alan yönetmelik, 2011 yılından bu yana geçerliydi. Avukat Buket Nurşah Tekışık, yeni düzenlemenin ayrıntılarını paylaştı. Tekışık, "Çıkarılan bu yönetmelikte tazminat, geri ödeme ve güzergâh değişikliği, belirli hizmetlerden faydalanma hakkı, üst veya alt hizmet sınıfına yerleştirme, yolcuların sağlık, güvenlik gibi sebepler haricinde uçağa alınmaması halinde hava taşıma işletmelerine tazminat yükümlülüğü doğuyor" dedi. Yeni düzenlemeye göre, uçuşun teknik ya da operasyonel nedenlerle planlanan varış noktasına 3 saatten fazla gecikmesi durumunda, yolculara tazminat ödenecek. Bu kapsamda hava yolu şirketleri, gecikme süresine ve uçuş mesafesine göre farklı miktarlarda tazminat ödemek zorunda kalacak. TAZMİNAT MİKTARLARI NASIL BELİRLENECEK? Yeni yönetmelikle yolculara ödenecek tazminat miktarları netleşti. Avukat Buket Nurşah Tekışık, bu konuda şu bilgileri verdi: İç Hat Uçuşları: 100 Euro tazminat ödenecek. Dış Hat Uçuşları: 1.500 km'ye kadar olan uçuşlarda 250 Euro, 1.500 - 3.500 km arası uçuşlarda 400 Euro, 3.500 km’den uzun uçuşlarda 600 Euro tazminat ödenecek. Tazminatların Türk Lirası karşılığı, ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak. NASIL BAŞVURU YAPILACAK? Yolcular, gecikmeli uçuş sonrası tazminat alabilmek için bilet bilgileri ve rötar süresini içeren bir başvuru ile ilgili hava yolu şirketine müracaat etmek zorunda. Değerlendirme sonucunda, hak edilen tazminat belirlenen kurallar çerçevesinde ödenecek. MAĞDURİYETLERİN ÖNÜNE GEÇMEK AMAÇLANIYOR Yapılan bu düzenleme ile hava yolu şirketlerinin operasyonel süreçlerinde daha titiz davranmaları ve yolcu mağduriyetlerini en aza indirmeleri amaçlanıyor. Söz konusu yönetmelik, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek.

Uçak Rötarlarında Dövizle Tazminat Dönemi Başladı Haber

Uçak Rötarlarında Dövizle Tazminat Dönemi Başladı

İZMİR (İHA) - Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik"te yaptığı değişiklikle, teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saat veya daha fazla geciken uçuşlar için yolculara tazminat hakkı tanıdı. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeye göre, gecikme durumunda yolcular tazminat talebinde bulunabilecek ve bilet iadesi ya da değişikliği yapabilecek. Ancak 7. maddeye göre bilet değişikliği veya iadesi sadece uçuş öncesi yapılan bildirimler için geçerli olacak. TAZMİNAT MİKTARLARI AYNI KALDI Tazminat tutarlarında bir değişiklik olmadığını belirten Yaşar Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sami Aksoy, "8. maddede yönetmelikteki tazminat miktarları, iç hat uçuşlarda 100 Euro, dış hatlarda ise; 0-bin500 km arası 250 Euro, bin 500-3 bin 500 km arası 400 Euro, 3 bin 500 km ve üzeri uçuşlarda ise 600 Euro olarak geçiyor. Sadece, biletin satın alındığı andaki TCMB kuru yerine tazminatın ödendiği an TCMB döviz kurunun esas alınması prensibi getirildi" dedi. Aksoy, iç hatlar için bu miktarın yüksek olduğunu savunarak Euro bazlı tazminattan vazgeçilmesi gerektiğini ifade etti. HUKUKİ TARTIŞMALAR DEVAM EDİYOR Yapılan değişiklikle yolcular, uçak rötarları nedeniyle etkinlik veya aktarmalarını kaçırsa da tazminat alabilecek. Ancak, Doç. Dr. Aksoy’a göre, yönetmelikteki bazı maddeler yolcu haklarının uygulanabilirliği konusunda karmaşa yaratıyor. Özellikle rötar sonrası bilet değişikliği hakkının işlevsiz kalabileceğini belirten Aksoy, yolcular için yiyecek, konaklama gibi hizmetlerin daha öncelikli olması gerektiğini vurguladı. Yönetmelikte ilerleyen günlerde tekrar düzenlemeler yapılabileceği düşünülüyor.

Uraloğlu: Haber

Uraloğlu: "Uçağı Rötar Yapana 600 Euroya Kadar Tazminat Ödenecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, uçuşlarda yolcu haklarını güçlendirecek yeni düzenlemeyi açıkladı. Resmi Gazete'de 10 Aralık 2024'te yayımlanan karara göre, uçuşların 3 saat ve üzerinde gecikmesi durumunda yolculara tazminat hakkı tanındı. İç hat uçuşlarında 100 euro, dış hat uçuşlarında ise mesafeye göre 250 ile 600 euro arasında tazminat ödenecek. Bakan Uraloğlu, "Değişiklikle uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saat ve üzerinde gecikmesi durumunda yolculara tazminat hakkı getirildi. Artık iç hat uçuşlarında 100 euro, dış hatlarda ise mesafeye göre 250 ila 600 euro arasında ödeme yapılacak" dedi. İÇ HATLARDA 100 EURO, DIŞ HATLARDA 600 EUROYA KADAR TAZMİNAT Bakan Uraloğlu, daha önce yalnızca uçuş iptali durumunda yolculara tazminat ödendiğini, ancak uçuşların gecikmesi durumunda böyle bir hakkın bulunmadığını hatırlattı. Yeni düzenleme ile bir eksikliğin daha giderildiğini vurgulayan Uraloğlu, "Türk hava yolu şirketleri, Avrupa Birliği (AB) Yolcu Hakları Tüzüğü kapsamında AB çıkışlı ya da AB varışlı uçuşlarda yabancı yolculara tazminat öderken aynı durumda Türk vatandaşlarına bu ödemeyi yapmıyordu. Yeni düzenlemeyle bu farklılık ortadan kaldırılmış ve uluslararası standartlara uyum sağlanmıştır" ifadelerini kullandı. Dış hat uçuşlarında tazminat miktarının uçuş mesafesine göre belirlendiğini belirten Bakan Uraloğlu, "Dış hat uçuşlarında bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 euro, bin 500-3 bin 500 kilometre arası için 400 euro ve 3 bin 500 kilometreden uzun uçuşlarda ise 600 euro tazminat verilecek. Tazminat alacaklarının Türk lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak" dedi. YOLCU HAKLARINI GÜÇLENDİRMEK VE GECİKMELERİ ÖNLEMEK HEDEFTE Bakan Uraloğlu, düzenlemenin hava yolu şirketlerinin operasyonel planlamalarını iyileştirmesi ve uzun süreli gecikmelerin önlenmesi amacıyla yapıldığını belirtti. Uraloğlu, "Söz konusu düzenlemeyi, hava yolu işletmelerinin uyum sağlamasını kolaylaştırmak amacıyla operasyonların daha az yoğun olduğu kış döneminde hayata geçirdik. Yaz döneminde olumlu etkilerinin görülmesi bekliyoruz" diye ekledi. Yolcuların haklarının güçlendirilmesi adına atılan bu adım, hem yolcular hem de hava yolu şirketleri açısından önemli bir değişiklik olarak dikkat çekiyor.

Havayolu Tazminatlarında Kur Hesaplama Sistemi Değiştirildi Haber

Havayolu Tazminatlarında Kur Hesaplama Sistemi Değiştirildi

Havayolu ile seyahat eden yolculara ödenen euro cinsi tazminatların hesaplanmasında önemli bir değişikliğe gidildi. Artık tazminat ödemelerinde biletin satın alındığı gün değil, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) döviz satış kuru esas alınacak. Bu düzenleme, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından hazırlanan "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik (SHY-YOLCU)'te Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik" ile Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. DAHA ÖNCE BİLETİN ALINDIĞI GÜNÜN KURU ESAS ALINIYORDU Yönetmelikteki eski düzenlemeye göre, yolculara euro cinsinden ödenen tazminatların Türk Lirası karşılığı, biletin satın alındığı günün TCMB döviz satış kuru üzerinden hesaplanıyordu. Bu sistem, özellikle kurların dalgalı olduğu dönemlerde yolcular için avantaj sağlıyordu. Ancak, yeni düzenlemeyle artık tazminatın ödendiği günün kuru esas alınacak. Bu durum, ödemelerde yaşanacak gecikmelerde yolcuların, kur farkı nedeniyle kayba uğrama ihtimalini artırıyor. TAZMİNAT MİKTARLARI AYNI KALDI Kur hesaplamasında değişiklik yapılmasına rağmen, yönetmelikte ödenen tazminat miktarları aynı kaldı. Daha önce olduğu gibi iç hat ve dış hat uçuşlarında geçerli olan tazminat rakamları şu şekilde uygulanacak: İç Hat Uçuşları:        - 100 euro Dış Hat Uçuşları:        - 500 km veya daha kısa uçuşlar için: 250 euro        - 1500 ile 3500 km arası uçuşlar için: 400 euro        - 3500 km’den daha uzun uçuşlar için: 600 euro Bu miktarlar, yolcuların uçuştaki mağduriyetlerine göre belirlenmiş tazminat hakları kapsamında ödeniyor. UÇUŞ GECİKMELERİNDE TAZMİNAT ZORUNLULUĞU GENİŞLETİLDİ Yönetmelikte dikkat çeken bir diğer düzenleme, uçuş gecikmelerine ilişkin tazminat yükümlülüğünün netleştirilmesi oldu. Buna göre, teknik ve operasyonel nedenlerle uçuşların tehir edilmesi ve yolcuların planlanan varış noktasına 3 saat veya daha fazla bir gecikmeyle ulaşması durumunda, uçuşu gerçekleştiren hava yolu şirketi, yolculara tazminat ödemekle yükümlü olacak. Bu düzenleme, yolcuların gecikme nedeniyle yaşadığı mağduriyetleri en aza indirmeyi amaçlıyor. Tazminat ödemeleri, uçuş mesafesine göre yukarıda belirtilen euro cinsinden rakamlar üzerinden yapılacak.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.