Hava Durumu

#Sosyal Medya

TOURISMJOURNAL - Sosyal Medya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sosyal Medya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Haber

"Turizm Vizyon" İle Yeni Bir Dönem Başlıyor

Türkiye'nin turizm endüstrisindeki gelişmeleri yakından takip etmek ve sektöre dair özgün içerikler sunmak amacıyla hayata geçirilen TurizmVizyon haber portalı sektöre merhaba dedi. Sektörün nabzını tutmayı hedefleyen portal, turizm, gastronomi ve kültür-sanat alanındaki en güncel haberleri, analizleri ve trendleri profesyonel bir bakış açısıyla aktarmayı amaçlıyor.  Turizm alanında Doktora eğitimine devam eden Gözde Uzun ve Dr. Selda Karahan tarafından hayata geçirilen  yeni mecra, sektörel gelişmeleri yakından takip ederken, aynı zamanda akademik perspektiflerden de zenginleştirilmiş bilgiler sunmayı planlıyor. Bu doğrultuda, dijital platformlarda etkin bir varlık göstererek, sektördeki önemli gelişmeleri anında takip etme imkânı sağlamayı hedefliyor.  Kurucular yeni haber platformu "Turizm Vizyon" ile ilgili düşüncelerini şu sözlerle dile getiriyor: "Sektöre hizmet etmek ve bilgi paylaşımını daha geniş bir platforma taşımak için heyecanlıyız. Turizm Vizyon, turizm dünyasının nabzını tutacak ve sektördeki en güncel gelişmeleri paylaşacak. Amacımız, hem profesyonellere hem de akademik camiaya değerli içerikler sunarak, turizm ve gastronomi alanındaki en önemli gelişmeleri doğru ve tarafsız bir şekilde aktarmak".  TurizmVizyon'a aşağıdaki iletişim kanallarından ulaşabilirsiniz: Web: www.turizmvizyon.com Sosyal Medya: www.instagram.com/turizm.vizyon/

Kavanozda Cağ Kebabıyla Lezzet Her Yere Ulaşıyor Haber

Kavanozda Cağ Kebabıyla Lezzet Her Yere Ulaşıyor

ARTVİN (İHA) - Artvin’in Yusufeli ilçesinde bir cağ kebabı işletmesi, kavanoza koydukları döneri kargo yoluyla Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanına ulaştırıyor. Dedelerinden devraldıkları mesleği sürdüren Akif, Lokman ve Osman Küçük kardeşler, Yusufeli’nde geleneksel cağ kebabını modern bir dokunuşla kavanozda müşterilerine sunuyor. Sosyal medya aracılığıyla geniş kitlelere ulaşan bu yenilikçi yöntem, Yusufeli’ne gelemeyen cağ kebabı tutkunlarına lezzet keyfi yaşatıyor. Yatık odun ateşinde pişirdikleri kebapları, tazeliğini uzun süre koruyabilen özel kavanozlarda paketleyerek gönderiyorlar. Müşteriler, kavanozdaki kebabı kaynar su içerisinde 35 dakika bekleterek lezzeti ilk günkü tazeliğiyle tüketebiliyor. İşletmeci Lokman Küçük, bu yöntemin sosyal medyada büyük ilgi gördüğünü ve taleplerin hızla arttığını belirterek, "Daha önce az sayıda müşterimize kavanozda kebap gönderiyorduk. Daha sonra bunun nasıl yapıldığını anlatan videolar çektik. Bu içerikler sosyal medyada ilgi görünce işi daha ciddi bir boyuta taşımaya karar verdik. Şu anda kavanoz kebabımız Türkiye'nin her yerinde yoğun talep görüyor. Kebabımız, kavanozdan çıkarıldıktan sonra servise hazır hale geliyor" dedi. Akif Küçük ise cağ kebabının sırrının, yaylalarda otlayan hayvanların eti ve odun ateşinde pişirme yönteminde olduğunu ifade ederek, dede mesleğini sürdürmekten gurur duyduklarını söyledi. "Her sabah ilk işimiz cağ kebabını hazırlamak. Amacımız, bu eşsiz lezzeti her sofraya ulaştırmak. Lezzetimizin sırrı, bölgemizin doğal ortamında yetişen hayvanların eti ve özel marinasyon tarifimizde gizli. İşimizi severek yaptığımız için başaramayacağımız bir şey yok" dedi. Erzurum’un patentli cağ kebabına rakip olduklarını ifade eden Küçük kardeşler, Yusufeli’nin bu lezzetteki iddiasını vurguladı. Ayrıca kavanoz kebap fikrinin Yusufeli’nin tanıtımına katkı sağladığını belirten kardeşler, artan talepleri karşılamak için üretim kapasitesini artırmayı hedefliyor.

2025’te İstanbul’un Turizmde Yıldızı Parlayacak Haber

2025’te İstanbul’un Turizmde Yıldızı Parlayacak

Seyahat firması Titan Travel, Instagram, TikTok ve Google arama trendlerini analiz ederek yaptığı araştırmada, İstanbul’un 2025’te turist akınına uğrayabileceğini öngörüyor. Şirketin sosyal seyahat endeksinde İstanbul, 10 üzerinden 7,96 puan alarak dikkate değer bir başarı elde etti. İstanbul’un bu yüksek puanı, kentin ziyaretçi sayısında ciddi bir artış yaşanabileceğine işaret ediyor. Ancak ağustos ayında Türkiye’de Instagram’a getirilen geçici erişim engelinin, tatil paylaşımları ve hashtag kullanımı açısından belirsizlik yarattığı ifade ediliyor. Titan Travel’ın 2025’te en çok etiketlenmesi beklenen şehirler listesinde Avrupa şehirleri öne çıkıyor. İlk sırada Fransa’nın Nice şehri yer alırken, Londra ikinci, Paris ise üçüncü sırayı aldı. Londra ayrıca Instagram’da en fazla paylaşılan destinasyon unvanını elinde tutuyor. Listede Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Japonya’dan ikişer şehir yer alırken, Avrupa’dan toplam dört şehir dikkat çekiyor. İspanya’nın Palma de Mallorca kenti, 2024 yılında Instagram’da üç milyondan fazla kez etiketlenerek ilk üçe girdi. Ancak bu popülerlik, yerel halkın artan turist yoğunluğundan şikayet etmesine neden oldu. Yunanistan’ın Rodos Adası, son bir yılda Instagram paylaşımlarında yüzde 8’lik bir artış gösterdi. Orman yangınlarına rağmen ada, turistlerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. Atina’nın ünlü Akropolis’i ise 1,69 milyondan fazla sosyal medya gönderisiyle dünyada en çok etiketlenen 10 tarihi simge arasında bulunuyor. Eyfel Kulesi ve Roma’daki Kolezyum gibi Avrupa’nın diğer ikonik yapıları da sosyal medyada popülerliğini koruyor. Diğer yandan, Google’da tatil aramaları son üç yılda yüzde 427 artış gösteren, Gotik mimari ve çikolatasıyla ünlü Belçika’nın başkenti Brüksel de dikkate değer bir sıçrama yaptı. Ayrıca, Hollanda sosyal seyahat endeksinde geçen yıla kıyasla 13 sıra birden yükseldi.

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde Haber

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde

 Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin turizm bölgelerinde müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı bir izleme sistemi kullanıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Vekili Sinan Türkseven, 1.1 milyardan fazla veriyi analiz eden yazılım sayesinde turizmle ilgili olumlu ve olumsuz geri bildirimleri anında yakaladıklarını ve gerekli aksiyonları hızla aldıklarını belirtti.   MİLYARLARCA VERİ ANALİZ EDİLİYOR Sosyal medya ve haber kaynakları üzerinden Türkiye hakkında yayımlanan içerikler, bakanlığın geliştirdiği yapay zekâ ile sürekli izleniyor. Türkseven’in aktardığı bilgilere göre, bu sistem günlük 193 bin haber kaynağını ve sosyal medyada 1 milyon veriyi takip ediyor. Olumsuz geri bildirim tespit edildiğinde hızlıca değerlendirme yapılıyor ve sahada denetim süreçleri başlatılıyor.   Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, yazılımın geliştirilmesinin dört yıl sürdüğünü ve sürekli yeni tekniklerle güncellendiğini ifade etti. Güler, "Sistemin temel katkısı verileri analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ortaya koyması. Son iki yıldır müşteri memnuniyeti konusunu arka plandan takip ediyoruz. Bunu hem marka hem de tesisler açısından yapabiliyoruz. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt sahada denetimleri başlatıyoruz. Her olumsuz noktanın araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabiliyor. Müşteri memnuniyeti, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı reklam stratejileri bu doğrultuda değişiyor" dedi.   Kültür ve Turizm Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlarda Türkiye’nin tanıtımını aktif olarak sürdürüyor. Türkseven, "Son derece aktif olduğumuz sosyal medya kanallarında da aslında her sene sayısı 10 binlerle ifade edilebilecek içerik yaratıyoruz ve YouTube’da 3.6 milyon, TikTok’ta 4 milyon takipçiyle bu alanda, dünyada birinci sırada ülke hesabı konumundayız. Instagram’da da 3.6 milyon takipçiyle ikinci sıradayız" diyerek sosyal medya verilerini paylaştı. TGA’nın sosyal medya hesapları dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşırken, GoTürkiye platformu yalnızca 2023’te 197 milyon ziyaretçi aldı.

Influencer’lar Tüketicinin Satın Alma Davranışında etkili Haber

Influencer’lar Tüketicinin Satın Alma Davranışında etkili

Her 4 tüketiciden 1’i alışverişi için Influencer’ı yol gösterici yapıyor Sosyal medya marketingi için Digital Exchange ekibi profesyonel faaliyetlerin ciro ve marka itibarını en üst seviyeye çıkardığını söyledi. Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk ise “Influencer iletişimi konusunda profesyonellerle çalışarak, kısa sürede büyük başarılar elde edebiliyorlar” dedi. Sosyal medyanın 2004 yılında Facebook ile başlayan yolculuğu bugün Twitter, Instagram, TikTok, YouTube, WhatsApp, Telegram, Reddit ve LinkedIn gibi daha yüzlerce platformla 4.5 milyarı aşan kullanıcısıyla birlikte her geçen gün büyüyor. Araştırmalara göre günümüzün 8 saatini iş, eğlence ve sosyalleşmek için internet kullanarak geçirirken, bunun 3 saatlik bölümünü ise paylaşım yapmak, paylaşımları takip etmek amacıyla sosyal medyada harcıyoruz. En çok gerçekleştirdiğimiz eylemlerin başında da sosyal medya ünlülerini yanı Influencer’ları takip etmek geliyor. Modadan ayakkabı tasarımına, evcil hayvan bakımından otomobil modifikasyonuna, inşaat tekniklerinden uzay bilimine kadar akla gelebilecek hemen tüm alanlarda kendi izleyicilerine-takipçilerine seslenen bir Influencer bulmak mümkün. Çünkü sosyal medya mecralarının hepsi birer alışveriş merkezi. Hem sosyal medyayı ve üretimi ayakta tutan trilyonlarca dolarlık bir ekonomiyi oluşturuyor hem de Influencer marketing ile milyonlarca kişiye iş ve gelir kapısı sağlıyor. Böylesi büyük bir ekosistemde Influencer pazarlama da giderek önem kazanırken, sosyal medya marketing faaliyetlerinde 120’yi aşkın ülkede faaliyet gösteren Digital Exchange’in uzman ekibi, markalara pazarlama bütçelerinde Influencer kullanımı için önemli ip uçlarını paylaştı.  En Doğru Soruları Sormak Başarının Anahtarı Şirketlerin sosyal medyada Influencer pazarlama yapmadan bir ürün ve hizmeti geniş kitlelerle buluşturmakta zorlandığının altını çizen Digital Exchange ekibi, “Her marka yeni ürününün ciroya olumlu etki yapacak kadar çok satmasını, hizmetinin en çok tercih edilen noktaya gelmesini ister. Bunu gerçekleştirmenin yolu 4.5 milyar kişilik potansiyeli kullanarak sosyal medyada Influencer marketing’ten geçiyor. Çünkü 100 dolarlık bir reklam bütçesinin 70 doları sosyal medya ve Influencer marketing için kullanılıyor. Rakam giderek geleneksel medyadan sosyal medyaya kayıyor. Burada ilk adım, sosyal medya pazarlamasına karar verildiğinde profesyonel bir ekiple çalışmaktan geçer. Profesyonel ekip size, ürüne uygun Influencer ile anlaşmayı ve kampanyanın en doğru zamanda, doğru sosyal medya platformunda yapılmasını sağlar” bilgisini verdi. Sosyal medya platformunda Influencer iletişimi yapmanın birçok püf noktası olduğunun altını çizen Digital Exchange ekibi, şunları söyledi: “Bir marka ürünü ve hizmetiyle ilgili Influencer marketing yapacağı zaman birçok kriteri göz etmek zorunda. -Hedef tüketici kitlesi kimdir? -Hangi Influencer ile çalışılacak? -Hangi sosyal medya platformunda kampanya yapılacak? -Yapılan kampanyanın sonuçları nasıl değerlendirilecek? İlk iş bu sorulara yanıt bulmaktan geçer. Böylece kampanya bütçesi en uygun şekilde kullanılır, marka burada en yüksek faydayı elde eder.” Influencer’ların her 4 tüketiciden 1’inin alışveriş kararını belirlediğini ifade eden Digital Exchange ekibi, “Yapılan araştırmalar Influencer marketingin alışveriş tercihlerinde büyük etkisi olduğunu ortaya koyuyor. Çünkü günümüzde her 10 kişiden 7’si online alışveriş yapıyor. Online alışverişten önce de mutlaka ürün ve hizmetle ilgili en az iki sosyal medya videosu izleniyor. Türkiye’de 15-45 yaş arası online alışveriş yapma alışkanlığı çok yüksek. Bu kesimde alışveriş yaparken yüzde 71 oranında Influencer’ların tavsiyelerini göz önünde bulunduruyor” bilgisin verdi. Kazan - Kazan Politikası Devam Ediyor Türkiye’de 2021 tarihindeki son araştırmaya göre makro ve mikro olmak üzere 60 bin aktif Influencer olduğu bilgisini veren Digital Exchange ekibi, “60 bin rakamının, pandemi döneminde artan online alışveriş ile birlikte 120 bini geçtiğini düşünebiliriz. Influencer’lar arasında da ciddi bir rekabet söz konusu. Öte yandan tüketiciler her geçen gün Influencer’ların yaptığı kampanyalara, tanıttıkları ürünlere ve hizmetlere daha çok ilgi gösteriyor. Takipçi sayıları her geçen gün artarken, markalardan kampanya ücretleri, Affiliate Marketing ile aldıkları satış pay oranları yükseliyor. Markalara kazandırırken, kendileri de kazandıkları için başta gençler olmak üzere 65 yaş ve üzeri kitleye de hitap eden hemen her sosyal sınıfa ve gelir grubundan Influencer olduğunu söylemek mümkün” ifadelerini kullandı.  Influencer Tavsiyeleri Dikkate Alınıyor Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk da Influencer marketingin tüketim alışkanlıkları üzerinde büyük bir etkisi olduğunu anlattı. Araştırmalar uyarınca sosyal medya kullanıcılarının yüzde 54’nünün aynı zamanda Influencer marketing üzerinden alışveriş kararı aldığını belirten Pamuk, “Bu rakam da her geçen gün artıyor. Çünkü eskiden mağazalardaki satış danışmanı ya da TV dizilerindeki ünlülerin yaptığı ürün tavsiyesini, Influencer yapıyor ve hem yeni nesil, hem 65 yaş üzeri onların tavsiyesiyle alışveriş tercihini belirliyor” dedi.  Kısa Sürede Büyük Başarılar Elde Etmek Mümkün Yeni bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 81’inin Influencer ve arkadaşlarının sosyal medya alışveriş tercihlerinden etkilendiğini anlatan Emrah Pamuk, “Sosyal medya mecraları hem gazetecilik faaliyeti hem eğlence hem alışverişin kalbi olmaya başladı. Bundan kaçış yok. Ancak ayak uydurmak mümkün. Bugün bir markanın sosyal medya sayfası yoksa, ne kadar eski ve itibarlı olursa olsun tüketici nezdindeki algısı giderek düşüyor. Aynı şey sosyal medyada Influencer marketing için de geçerli. Markalar eskiden TV reklam yüzleriyle anılırken, bugün her bir ürünü için sosyal medyada ayrı reklam yüzleri var. Dolayısıyla bu işi profesyonel ekiplerce yapmak, doğru Influencer’ı seçmek, doğru ürünü doğru kitle ile buluşturmak büyük beceriler, zaman, bütçe ve emek gerektiriyor. Markalar hem bütçelerini doğru kullanmak hem de cirolarını artırmak için tüketici alışkanlıklarına yön veren Influencer iletişimi konusunda profesyonellerle çalışarak, kısa sürede büyük başarılar elde edebiliyorlar” dedi.

Meta’dan ABD’ye haber içeriklerini kaldırma tehdidi Haber

Meta’dan ABD’ye haber içeriklerini kaldırma tehdidi

Sosyal medya devi Meta, Gazetecilik Rekabet ve Koruma Yasası teklifinin kongreden geçmesi durumunda ABD’deki haber içeriklerini Facebook’tan kaldırmakla tehdit etti. ABD merkezli, Instagram, Facebook ve Whatsapp’ın sahibi sosyal medya devi Meta, ABD Senatosunun Gazetecilik Rekabet ve Koruma Yasa (JCPA) teklifine karşı çıktı. Haber kuruluşlarına Facebook ve Google gibi sosyal medya şirketleriyle daha büyük bir reklam geliri payı için toplu pazarlık yapma yetkisi veren tasarıya ilişkin Meta’nın sözcüsü Andy Stone sosyal medya üzerinden açıklama yaptı. Stone, “Eğer Kongre’den ulusal güvenlik mevzuatının bir parçası olarak kötü düşünülmüş bir yasa teklifi geçerse, haberleri platformumuzdan tamamen kaldırmayı düşünmek zorunda kalacağız” dedi. Haber paylaşımının gelirinin küçük bir kısmını oluşturduğunu belirten Meta, zor durumda olan haber kaynaklarına internet trafiği sağladığını iddia etti. Minnesota Senatörü Amy Klobuchar tarafından sunulan yasa teklifinin şu anda iki partinin de desteğine sahip olduğu biliniyor. Amerikan basın meslek birliği News Media Alliance, Kongre’yi tasarıyı kabul etmeye çağırarak yerel gazetelerin büyük teknoloji şirketleri tarafından kullanılmaya ve suistimal edilmeye direnemeyeceğini aktardı. Özellikle yerel haber kuruluşları pandemi sırasında zorluk çekerken Meta büyük kar elde etmişti. Avustralya’da haber içerikleri kaldırılmıştı Avustralya’da Mart 2021'de yürürlüğe giren benzer bir yasanın ardından ülkede Facebook haber akışına erişim kısa süreliğine kapatılmıştı. Meta'dan yasaya ilişkin yapılan açıklamada, "Facebook için haberlerden elde ettiğimiz ticari gelir çok az. Haberler, haber akışında görülen içeriğin yüzde 4'ünden daha azını oluşturuyor" ifadeleri kullanılmıştı. Şirket büyük tepkiler sonrası kararını çekmek zorunda kalmış, Avusturalya hükümetiyle anlaşmaya varmıştı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.