Hava Durumu

#Spa

TOURISMJOURNAL - Spa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Spa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Canarslanlar: Haber

Canarslanlar: "Afyonkarahisar, Termal Tatilin Başkenti"

AFYONKARAHİSAR (İHA) - Oruçoğlu Termal Otel’in CMO’su ve Pazarlama Başkanı Kerem Canarslanlar, Afyonkarahisar’ın Türkiye’nin termal turizmindeki en önemli merkezlerinden biri olduğunu vurguladı. Bölgenin zengin termal kaynaklarıyla, özellikle romatizma ve kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarına şifa sunduğunu belirten Canarslanlar, şifalı suların modern spa ve terapi imkanlarıyla birleşerek misafirlere hem fiziksel hem de zihinsel rahatlama sağladığını söyledi. TARİH, DOĞA VE ŞİFALI SULAR Canarslanlar, Afyonkarahisar’ın yalnızca termal turizmle değil, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle de ziyaretçilerine benzersiz bir deneyim sunduğunu ifade etti. "Tarihi kalelerden antik yerleşimlere, yöresel lezzetlerden doğal güzelliklere kadar keşfedilecek pek çok şey sunan Afyonkarahisar, her ziyaretçisine unutulmaz bir deneyim yaşatır. Bedeninizi ve ruhunuzu yenilemek istiyorsanız, Afyonkarahisar’da size uygun bir tatil mutlaka vardır" dedi. Afyonkarahisar’daki termal otellerin sunduğu spa, masaj ve wellness hizmetlerinin ise, bölgenin doğal şifa kaynaklarını modern bir tatil anlayışıyla birleştirdiğini belirtti. SAĞLIK VE EĞLENCE BİR ARADA Oruçoğlu Termal Otel’in termal sağlık turizmini modern bir tatil konseptiyle birleştirdiğini anlatan Canarslanlar, oteldeki termal havuzlar, sauna ve masaj hizmetleri sayesinde misafirlerin hem fiziksel hem de zihinsel olarak rahatladığını söyledi. Otelde, fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerinin uzman ekiplerce sağlandığını belirten Canarslanlar, çocuklara yönelik aktiviteler ve açık hava spor alanları gibi olanaklarla her yaştan misafirin keyifli bir tatil geçirebildiğini de ekledi. "AFYONKARAHİSAR, RUHSAL VE FİZİKSEL YENİLENME İÇİN EŞSİZ" Afyonkarahisar’ın termal turizmi, kültürel ve doğal zenginlikleriyle birleştirerek ziyaretçilerine huzurlu bir kaçamak sunduğunu belirten Canarslanlar, "Otellerde sunulan spa, masaj ve wellness hizmetleri, bu doğal şifayı modern bir yaklaşımla tamamlar. Ayrıca, Afyonkarahisar’ın eşsiz doğasında yürüyüş yapabilir, Frig Vadisi gibi tarihi yerleri ziyaret edebilir ve yöresel lezzetlerin tadını çıkarabilirsiniz. Bölgede bulunan sucuk, lokum ve kaymak gibi geleneksel tatlar, tatilinize lezzet katacaktır. Afyonkarahisar’da huzurlu bir kaçamak, yalnızca bedeninize değil, ruhunuzu da şifa sunar" dedi.

İzmir'de Uluslararası Turizm Zirvesi 12 Bin Katılımcı Ağırladı Haber

İzmir'de Uluslararası Turizm Zirvesi 12 Bin Katılımcı Ağırladı

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı himayesinde İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde İzmir'de gerçekleştirilen fuar, dünyanın dört bir yanından gelen katılımcı ve ziyaretçileri ağırladı. İZFAŞ ve TÜRSAB tarafından düzenlenen 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi ile bu yıl ikincisi düzenlenen TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, toplamda 12 bin 361 ziyaretçiyi ağırladı. TTI İzmir Fuarı’nda Almanya, Venezuela, Sırbistan, Bosna Hersek ve Yunanistan gibi ülkelerin yanı sıra Türkiye’nin 61 farklı şehrinden katılım sağlandı. Bakanlıklar, valilikler, belediyeler, odalar, sivil toplum kuruluşları, seyahat acenteleri, tur operatörleri, oteller, havayolu ve taşımacılık şirketleri, turizm teknolojisi ve yazılım firmaları gibi birçok kurum etkinlikte yer aldı. Fuarda, şehirler kendi kültürlerini ve turizm faaliyetlerini tanıtırken, oteller ve acenteler gibi turizm sektöründeki firmalar profesyonel ziyaretçilerle iş anlaşmaları gerçekleştirdi. Türk Hava Yolları sponsorluğundaki etkinlikte, 38 ülkeden 90 sektör profesyoneli bir araya gelerek iş birliği görüşmeleri yaparak anlaşmalara imza attı. SAĞLIK VE TURİZM BİR ARADA TTI İzmir ile eş zamanlı düzenlenen TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, uluslararası turizm aktörleriyle sağlık sektörü profesyonellerini İzmir’de buluşturdu. Etkinliğin katılımcı profilinde hastaneler, sağlık turizmi acenteleri, estetik merkezleri, termal turizm, SPA, welness ve geriatri turizmi firmaları ile medikal alandaki şirketler yer aldı. Fuar kapsamında İzmir Ticaret Odası iş birliğiyle alım heyeti programı düzenlendi. İtalya, Rusya, İspanya ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi 16 ülkeden sağlık turizmi profesyonelleri bu programa katılarak ikili görüşmeler yaptı. Eş zamanlı olarak, Estetik Plastik Cerrahi Derneği’nin düzenlediği bilimsel etkinliklerde, 300 katılımcı sağlık turizminin geleceğini ve cerrahi uygulamalardaki yenilikleri ele aldı. Bu büyük organizasyonlar, İzmir’in turizm ve sağlık alanında uluslararası bir merkez olma konumunu güçlendirdi.

Mersin'e 55 Milyon Dolarlık Sağlık Turizmi Yatırımı Haber

Mersin'e 55 Milyon Dolarlık Sağlık Turizmi Yatırımı

Türkiye'nin turizmde 100 milyon turist ve 100 milyar dolar gelir hedefi, yeni destinasyonlar ve turizm çeşitliliği projeleriyle destekleniyor. Bu kapsamda, Mersin’de arsa dahil 55 milyon dolarlık yatırımla inşa edilen BN Hotel Thermal & Wellness, sunduğu özel hizmetlerle bölgedeki sağlık turizmine yeni bir soluk getirdi. Otel, "Konaklamalı Rehabilitasyon ve Fizik Tedavi Merkezi" belgesiyle misafirlerine termal suyun şifalı etkilerinden faydalanma imkânı sunuyor. Çukurova Uluslararası Havalimanı'nın açılmasıyla birlikte Mersin'e çevre illerden gelen turist sayısında da büyük artış yaşanıyor. 6238 FAYDALI MİNERALLİ TERMAL SU İLE ŞİFA DAĞITIYOR BN Hotel Thermal & Wellness Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Narlı, otelin inşa sürecine ilişkin detayları paylaştı. Narlı Grup ve Balsuyu ailelerinin üçüncü kuşak temsilcisi olan Narlı, "Şehir otelciliğinde ciddi rekabet var, biz bölgede yapılmamış olanı yapalım, ülke ekonomisine ve bölgeye farklılık katalım diye yatırıma başladık" dedi. Bu kapsamda, 350 dönümlük arazi için 1000 kişiyle anlaşma sağlandığını ve bu sürecin 5-6 yıl sürdüğünü belirtti. Narlı, otelin en büyük farkının, içerdiği 6238 faydalı mineral ile onaylanmış termal su kaynağı olduğunu vurguladı. İstanbul Üniversitesi tarafından test edilen bu termal su, oteli sağlık turizmi açısından cazip bir noktaya dönüştürüyor. "İnsanlar buraya şifalanmak için geliyor" diyen Narlı, termal suyun sağlık açısından birçok faydasının olduğunu ifade etti. 249 ODA, 3 VİLLA VE YÜZDE 100 DOLULUK ORANI BN Hotel Thermal & Wellness, 249 oda ve 3 villadan oluşan konaklama kapasitesiyle misafirlerine hizmet veriyor. Yılın büyük bölümünde yüksek doluluk oranlarına ulaşan otel, özellikle hafta sonları son dakika tatilcilerle yüzde 100 doluluk oranına ulaşıyor. Yusuf Narlı, otelin müşteri profilinin ikiye ayrıldığını belirtiyor. Narlı, fizik tedavi ve sağlık turizmi için gelenler ve kongre, bayi toplantıları ve etkinliklere katılanlar olarak ziyaretçileri sınıflandırıyor. Bu bölünmüş müşteri profili, otelin yıl boyunca sürekli olarak dolu olmasını sağlıyor. Narlı, geçen yıl Türkiye'deki en başarılı 9'uncu otel seçildiklerini aktararak, yılı yüzde 70'in üzerinde doluluk oranıyla kapatmayı hedeflediklerini ifade etti. ÇUKUROVA HAVALİMANI İLE ERİŞİM KOLAYLAŞTI Narlı'ya göre, Mersin’in, Çukurova Uluslararası Havalimanı’na yakınlığı, turizm açısından bölgeyi daha cazip bir hale getiriyor. Havalimanının faaliyete geçmesiyle, Mersin'in çevre illerle bağlantısı güçlenmiş durumda. Adana, Gaziantep, Kayseri, Konya ve İstanbul gibi şehirlerden çok sayıda misafir, bu ulaşım kolaylığı sayesinde otele geliyor. Otel, müşteri memnuniyetini artırmak için ücretsiz havalimanı transferi hizmeti de başlattı. FİZİK TEDAVİ LİSANSI İLE HİZMET İHRACATI Fizik tedavi oteli olarak hizmet veren BN Hotel Thermal & Wellness, Sağlık Bakanlığı’ndan fizik tedavi lisansı almış durumda. Bu sayede, misafirler hem termal suyun şifalı etkisinden faydalanıyor hem de yatarak fizik tedavi hizmeti alabiliyor. Yusuf Narlı, "Biz burada termal turisti artırmak için çalışacağız. Otelimiz, Sağlık Bakanlığı’ndan fizik tedavi lisansını da aldı. Ziyaretçilerin, yatarak tedavi görebilecekleri bir fizik tedavi oteliyiz" dedi.

İzmir'de Turizm ve Sağlık Fuarı Sektörleri Bir Araya Getiriyor Haber

İzmir'de Turizm ve Sağlık Fuarı Sektörleri Bir Araya Getiriyor

İZMİR (İHA) -  TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi ile TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, 5 Aralık’ta kapılarını açacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde, TÜRSAB’ın desteğiyle düzenlenen 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi, sektör profesyonellerini bir araya getirerek uluslararası ticari iş birliklerine zemin hazırlayacak. Aynı tarihlerde düzenlenecek olan 2. TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı ise sağlık ve turizm temalarını birleştirerek sağlık sektöründe yenilikçi çözümler ve iş birlikleri için fırsatlar sunacak. TURİZM VE TEKNOLOJİ İZMİR’DE BULUŞUYOR TTI İzmir Fuarı; ticari görüşmeler, yatırım fırsatları ve etkinliklerin yanı sıra, "Sürdürülebilir Destinasyonlar ve İzmir" ile "İzmir Otel ve İşletmeler" gibi başlıklar altında çeşitli oturumlara ev sahipliği yapacak. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin yürüttüğü Create in İzmir projesi kapsamında, "Turizmde Dijitalleşme Hackathon'u" düzenlenerek teknoloji ve turizm entegrasyonu ele alınacak. Fuarda; kamu kurumları, belediyeler, seyahat acenteleri, tur operatörleri, turizm büroları, oteller ve konaklama tesisleri, havayolları, turizm taşımacılığı, seyahat teknolojileri ve yazılımları gibi çok sayıda sektörden katılımcı yer alacak. Ayrıca, Türk Hava Yolları sponsorluğunda 38 ülkeden 90 sektör profesyoneli B2B görüşmeler gerçekleştirecek. SAĞLIK VE TURİZM BİR ARADA TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, sağlık sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getirecek. Hastaneler, klinikler, sağlık turizmi acenteleri, estetik merkezleri, hastane malzemeleri ve teknolojileri tedarikçileri ile termal turizm, SPA wellness, geriatri turizmi, medikal sektörlerindeki firmalar, sektördeki yenilikleri ve gelişmeleri paylaşmak için bir araya gelecek. Fuar kapsamında, İzmir Ticaret Odası iş birliği ile alım heyeti programı gerçekleştirilecek. İtalya, Rusya, İspanya, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerin de içinde yer aldığı 16 ülkeden sağlık turizmi sektörü profesyonelleri programa katılım sağlayacak. Fuarla eş zamanlı olarak Estetik Plastik Cerrahi Derneği’nin düzenleyeceği kongrede sağlık turizminin geleceği, cerrahi uygulamalar ve sektörel yenilikler ele alınacak.

Diyarbakır’daki Şifalı Kaplıca, İtalya'daki Mineraller ile Aynı Değere Sahip Haber

Diyarbakır’daki Şifalı Kaplıca, İtalya'daki Mineraller ile Aynı Değere Sahip

Diyarbakır (İHA) - Diyarbakır'ın Çermik ilçesinde yer alan kaplıca, İtalya'daki kaplıca sularıyla aynı mineral oranına sahip olmasıyla dikkat çekerken fizik tedavisinde tercih ediliyor. Çermik Kaplıcası, şehir merkezine yaklaşık 90 kilometre uzaklıkta bulunuyor. Elazığ, Gaziantep, Malatya, Adıyaman, Siirt, Batman ve Mardin gibi yakın illerden büyük ilgi görüyor. 2016 yılında hizmete açılan termal otelin işletme sahibi Yunus Yıldız, kaplıcanın sunduğu mineral zenginliğinin önemine vurgu yaparak, "Bir İtalya, iki Türkiye. Biz mineral açısından daha zengin olduğu için burada bir tesis kurduk" dedi. Suyun özellikle iltihaplı romatizma, kronik bel ağrıları, eklem ağrıları, cilt hastalıkları ve kadın hastalıkları gibi birçok sağlık sorununa iyi geldiğini belirtti. Verilerin Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu tarafından yapılan bir analizle de desteklendiğini ekledi. Tesis, bay-bayan aile havuzları, iki termal havuz, iki yarı olimpik tatlı su havuzu, tuz odası, çamur banyosu, masaj odası, sauna ve fitness salonu ile donatılmış durumda. İşletme iştirakçilerinden Şehmus Yıldız, toplamda 82 odadan oluşan tesiste iki aile süiti, iki normal süit ve standart odalar bulunduğunu belirtti. Güneydoğu'nun en büyük spa alanına sahip olduklarını aktaran Yıldız, "Tatlı su havuzlarımız, termal su havuzlarımız, jakuzimiz, Türk hamamımız, saunamız, tuz ve buhar odamız bulunmakta. Suyun kükürt oranı yüksek olduğu için misafirlerimiz tarafından daha fazla tercih ediliyor. Diyarbakır inanç turizmi açısından çok önemli bir noktadadır. Sağlık alanında da İtalya başta olmak üzere dünyanın en değerli minerallerine de sahiptir” ifadelerini kullandı. Müşterilerden Arzu Solmaz, Diyarbakır'dan Çermik'e kaplıcaya geldiklerini ve deneyimlerinden memnun kaldıklarını belirterek, "Çok temiz bir yer. İkinci kez geldik. Sağlığa çok faydalı, biz de faydasını gördük. Bir haftadır daha rahat uyuyorum" şeklinde konuştu.

Boğazkent Bölgesi Satış ve Pazarlama Yöneticileri Bir Araya Geldi Haber

Boğazkent Bölgesi Satış ve Pazarlama Yöneticileri Bir Araya Geldi

Kirman Belazur Resort & SPA’da gerçekleşen etkinlikte, gelecek yılla ilgili tedbirler ve yapılan anlaşmalar çerçevesinde Boğazköy bölgesinin Belek'e entegrasyonu konuşuldu. Etkinliğe ev sahipliği yapan Kirman Belazur Resort & SPA Satış ve Pazarlama ekibinden Derya Tunçkıran, Merve Özdemir, Emir H. Pekara, Uğur Oktay, Volkan Külünk ve Feyzullah Sapmaz’ın organize ettiği toplantıya bölgenin öne çıkan otellerinin yöneticileri davet edildi. Belek Beach Resort’tan Sezer Şener, Sensitive Premium Resort’tan Günhan Topçuoğlu, Aydın Bey Hotels’ten Zuhal Duman, Timur Taş Doğan ve Hakan Kurtul, Port Nature Luxury Resort’tan Öznur Beyat ve Zoya Bilane, Sherwood Greenwood Resort and Hotels’ten Anna Yiğit ve Eldar İsmailov etkinliğe katılım gösterdi. Bölgenin turizm alanında daha fazla geliştirilmesi için yapılması gerekenlerin de konuşulduğu etkinlikte her tesis kendi işletmelerindeki değişiklikleri, yeni otel satın alımları, inşaat halindeki yeni yatak kapasiteleri ve bu faktörlerin 2024 yılında turizme etkilerini değerlendirdi. Boğazkent Bölgesi otellerinin satış ve pazarlama yöneticileri, bölgedeki turizm pazar çeşitliliğinin önümüzdeki sezon nasıl olacağı hakkında tahminlerde bulunurken, turizm sezonunu uzatmak için yapılabilecek çalışmalar gibi konuları tartıştılar. Çok önemli turizm tesislerinin bulunduğu Boğazkent bölgesinde tek fiyat uygulamasını masaya yatırdılar. Otellerin açılış-kapanış tarihleri ve sezonda açık kalacakları tarihleri birlikte değerlendirdiler. Her otel, kendi departmanlarıyla ilgili İnsan Kaynakları ihtiyaçlarını dile getirdi. Sektörle ilgili kendi bölgelerine dair turizm konularını değerlendirdikleri bir toplantı gerçekleştirdiler.

2025'te Her 5 Kişiden 3'ü Sağlıklı Yaşam İçin Seyahat Edecek Haber

2025'te Her 5 Kişiden 3'ü Sağlıklı Yaşam İçin Seyahat Edecek

Günümüzde tatil anlayışında önemli bir değişim gözlemleniyor. Tatil artık sadece deniz, kum ve güneşle sınırlı değil. İnsanlar, doğayla iç içe, sakin ve huzurlu alanlarda dinlenmeyi, sağlıklarını korumayı ve ruhsal arınmayı hedefliyor. 2024 yaz seyahat raporları, dijital detoks ve wellness uygulamalarına yönelik artan ilginin altını çiziyor. Tatil planı yapanların yüzde 67’si zihinsel rahatlama ve yenilenme, yüzde 49’u ise sağlık kazanma amacıyla tatile çıkmayı planladıklarını belirtiyor. İyi yaşam tatili, sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürme amacını güden bir tatil türü. Türkiye, zengin doğal şifa kaynaklarıyla bu tatil konseptinin önemli merkezlerinden biri haline geliyor. Son yıllarda, wellness tesislerine yapılan yatırımlar hızla artarken; bu tesisler sadece bedeni değil, ruhu ve zihni de iyileştiren hizmetler sunuyor. Spiritüel terapiler, yüz ve vücut bakımları, yoga, detoks, medikal terapiler ve kişiselleştirilmiş tedaviler gibi çeşitli seçenekler, tatilcilerin wellness deneyimlerini zenginleştiriyor. 2025 yılı itibarıyla wellness (iyi yaşam) tatilinin, talebin önemli bir kısmını karşılamasının beklendiği belirtiliyor. Wellness seyahatlerinde öne çıkan destinasyonlar arasında Türkiye'nin doğal zenginlikleri yer alıyor. Özellikle Pamukkale, Afyon ve Bursa gibi bölgeler, termal su kaynaklarıyla dikkat çekiyor. Pamukkale, UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan travertenleri ve şifalı su kaynakları ile hem yerli hem de yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Afyon, kaplıca turizminin kalbi olarak biliniyor. Özellikle Sandıklı bölgesindeki yüksek kükürt oranına sahip termal sular, birçok sağlık sorununa çözüm sunuyor. Modern tesislerde, uzman fizyoterapistlerin ve masörlerin hizmet verdiği 4 ve 5 yıldızlı oteller bulunuyor. İstanbul’a en yakın wellness adresleri ise Yalova, Bolu ve Gönen gibi şehirler. Bu bölgelerdeki termal işletmeler, tarihi kökleriyle birlikte modern yatırımlarla hizmet vermeye devam ediyor. Ayrıca, Bursa Çekirge bölgesi de wellness tatili için önemli bir destinasyon olarak öne çıkıyor. Sonbaharın ilk uzun hafta sonu olan 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, doğanın renk değiştirmesiyle birlikte hem termal sularda ruhsal dinlence hem de doğanın sunduğu eşsiz manzaraların keyfini çıkarma fırsatı sunuyor. Bu nedenle, doğa ile iç içe, sağlık odaklı bir tatil planlamak isteyenler için Türkiye, yerli ve yabancı turistler için ideal bir seçim olarak görünüyor.

Dr. Şebnem Akman Balta: Haber

Dr. Şebnem Akman Balta: "There are no foreign investors"

Şebnem Balta, who stated that they provide service with 17 branches in total, said that the annual spa & Wellness turnover in Turkey is approximately 400 million dollars and this figure increases every year. WE HAVE A GREAT POTENTIAL Balta stated that although Spa and Wellness service is a new type of service in Turkish tourism, its number has increased rapidly in a short time and said, “We have been in the wellness sector for 20 years. After 1995, the value of this sector in our country became more known. Medical-based applications have now been added to many applications such as supportive care, massages that prevent sports injuries. We have an experienced human resource in this regard. Atatürk did not say 'Entrust me to Turkish physicians' for nothing. We can think of Antalya as the capital of Turkish tourism. First of all, Istanbul and Antalya became the center of attraction in medical tourism. We do personalized tourism. We have provided solution partnership and consultancy services abroad as well. We have a value like a Turkish bath. We do this job better than abroad. To solve the branding problem, we can create the best brand cities in the world, if the Ministries give support. THERE ARE NO FOREIGN INVESTORS Sanitas SPA Founder Şebnem Balta continued her words as follows: “We have hardworking people, we live in an inflationary environment. When we look at the import and export rate, we are at a point where we cannot make a profit. Now we have to keep up with the changing conditions and make variable plans every day. We are in a place where we are constantly living in the moment and have to organize according to daily changes. That's why we're having trouble with branding. We cannot bring foreign investment and capital into the country. As we lost confidence in the international market, we started to lose large investments and experienced personnel to Dubai and Qatar. Let me tell you as an academic, 11.7 percent of the $439 billion revenue comes from wellness."

Dr Şebnem Akman Balta: Haber

Dr Şebnem Akman Balta: "Yurtdışı yatırımcısı gelmiyor"

Toplamda 17 şubeyle hizmet verdiklerini belirten Şebnem Balta, Türkiye’de yıllık spa & Wellness cirosunun tahmini olarak 400 milyon dolar civarında olduğunu bu rakamın her yıl artış gösterdiğini söyledi BÜYÜK POTANSİYELE SAHİBİZ Spa ve Wellness hizmetinin Türk turizminde yeni bir hizmet türü olmasına rağmen, sayısının kısa sürede hızla arttığını dile getiren Balta, “Wellness sektöründe 20 yıldır varız. Ülkemizde 95'ten sonra bu sektörün kıymeti daha çok bilinir oldu. Tedaviyi destekleyici bakımlar, spor yaralanmalarının önüne geçen masajlarımız gibi pek çok uygulamaya artık medikal bazı uygulamalar da eklendi. Bu konuda deneyimli bir isan kaynağına sahibiz. Atatürk 'Beni Türk hekimlerine emanet edin' diye boşuna dememişti. Antalya'yı türk turizminin başkenti oLarak düşünebiliriz. Medikal turizmde öncelikle İstanbul ve Antalya cazibe merkezi oldu. Kişiye özel turizmin bir alanını biz yapıyoruz. Yurtdışında da çözüm ortaklığı ve danışmanlık hizmeti verdik.  Elimizde Türk hamamı gibi bir değer var. Bu işi yurtdışına göre daha iyi yapıyoruz. Markalaşma sıkıntısını çözmek için Bakanlıklar eğer destek verirse dünyanın en iyi marka şehirlerini yaratabiliriz” diye konuştu. YURTDIŞI YATIRIMCISI GELMİYOR Sanitas SPA Kurucusu Şebnem Balta sözlerine şöyle devam etti: “Çalışkan insanlara sahibiz, enflasyonist bir ortamda yaşıyoruz. İthalat ve ihracat oranına baktığımız da kar edemeyeceğimiz bir noktadayız. Artık her gün değişen koşullara ayak uydurmak ve değişken planlamalar yapmak durumundayız. Sürekli anı yaşayan, günlük değişimlere göre organize olduğumuz bir yerdeyiz.  Markalaşmada bu nedenle sıkıntı yaşıyoruz. Yabancı yatırım ve sermayeyi ülkeye getiremiyoruz. Uluslararası pazarda güven kaybettiğimiz için büyük yatırımları ve deneyimli personelimizi Dubai ve Katar'a doğru kaybetmeye başladık.  Bir akademisyen olarak söyleyeyim, 439 milyar dolarlık gelirin yüzde yüzde 11.7si wellnestan geliyor."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.