Hava Durumu

#Spa

TOURISMJOURNAL - Spa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Spa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Diyarbakır’daki Şifalı Kaplıca, İtalya'daki Mineraller ile Aynı Değere Sahip Haber

Diyarbakır’daki Şifalı Kaplıca, İtalya'daki Mineraller ile Aynı Değere Sahip

Diyarbakır (İHA) - Diyarbakır'ın Çermik ilçesinde yer alan kaplıca, İtalya'daki kaplıca sularıyla aynı mineral oranına sahip olmasıyla dikkat çekerken fizik tedavisinde tercih ediliyor. Çermik Kaplıcası, şehir merkezine yaklaşık 90 kilometre uzaklıkta bulunuyor. Elazığ, Gaziantep, Malatya, Adıyaman, Siirt, Batman ve Mardin gibi yakın illerden büyük ilgi görüyor. 2016 yılında hizmete açılan termal otelin işletme sahibi Yunus Yıldız, kaplıcanın sunduğu mineral zenginliğinin önemine vurgu yaparak, "Bir İtalya, iki Türkiye. Biz mineral açısından daha zengin olduğu için burada bir tesis kurduk" dedi. Suyun özellikle iltihaplı romatizma, kronik bel ağrıları, eklem ağrıları, cilt hastalıkları ve kadın hastalıkları gibi birçok sağlık sorununa iyi geldiğini belirtti. Verilerin Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu tarafından yapılan bir analizle de desteklendiğini ekledi. Tesis, bay-bayan aile havuzları, iki termal havuz, iki yarı olimpik tatlı su havuzu, tuz odası, çamur banyosu, masaj odası, sauna ve fitness salonu ile donatılmış durumda. İşletme iştirakçilerinden Şehmus Yıldız, toplamda 82 odadan oluşan tesiste iki aile süiti, iki normal süit ve standart odalar bulunduğunu belirtti. Güneydoğu'nun en büyük spa alanına sahip olduklarını aktaran Yıldız, "Tatlı su havuzlarımız, termal su havuzlarımız, jakuzimiz, Türk hamamımız, saunamız, tuz ve buhar odamız bulunmakta. Suyun kükürt oranı yüksek olduğu için misafirlerimiz tarafından daha fazla tercih ediliyor. Diyarbakır inanç turizmi açısından çok önemli bir noktadadır. Sağlık alanında da İtalya başta olmak üzere dünyanın en değerli minerallerine de sahiptir” ifadelerini kullandı. Müşterilerden Arzu Solmaz, Diyarbakır'dan Çermik'e kaplıcaya geldiklerini ve deneyimlerinden memnun kaldıklarını belirterek, "Çok temiz bir yer. İkinci kez geldik. Sağlığa çok faydalı, biz de faydasını gördük. Bir haftadır daha rahat uyuyorum" şeklinde konuştu.

Boğazkent Bölgesi Satış ve Pazarlama Yöneticileri Bir Araya Geldi Haber

Boğazkent Bölgesi Satış ve Pazarlama Yöneticileri Bir Araya Geldi

Kirman Belazur Resort & SPA’da gerçekleşen etkinlikte, gelecek yılla ilgili tedbirler ve yapılan anlaşmalar çerçevesinde Boğazköy bölgesinin Belek'e entegrasyonu konuşuldu. Etkinliğe ev sahipliği yapan Kirman Belazur Resort & SPA Satış ve Pazarlama ekibinden Derya Tunçkıran, Merve Özdemir, Emir H. Pekara, Uğur Oktay, Volkan Külünk ve Feyzullah Sapmaz’ın organize ettiği toplantıya bölgenin öne çıkan otellerinin yöneticileri davet edildi. Belek Beach Resort’tan Sezer Şener, Sensitive Premium Resort’tan Günhan Topçuoğlu, Aydın Bey Hotels’ten Zuhal Duman, Timur Taş Doğan ve Hakan Kurtul, Port Nature Luxury Resort’tan Öznur Beyat ve Zoya Bilane, Sherwood Greenwood Resort and Hotels’ten Anna Yiğit ve Eldar İsmailov etkinliğe katılım gösterdi. Bölgenin turizm alanında daha fazla geliştirilmesi için yapılması gerekenlerin de konuşulduğu etkinlikte her tesis kendi işletmelerindeki değişiklikleri, yeni otel satın alımları, inşaat halindeki yeni yatak kapasiteleri ve bu faktörlerin 2024 yılında turizme etkilerini değerlendirdi. Boğazkent Bölgesi otellerinin satış ve pazarlama yöneticileri, bölgedeki turizm pazar çeşitliliğinin önümüzdeki sezon nasıl olacağı hakkında tahminlerde bulunurken, turizm sezonunu uzatmak için yapılabilecek çalışmalar gibi konuları tartıştılar. Çok önemli turizm tesislerinin bulunduğu Boğazkent bölgesinde tek fiyat uygulamasını masaya yatırdılar. Otellerin açılış-kapanış tarihleri ve sezonda açık kalacakları tarihleri birlikte değerlendirdiler. Her otel, kendi departmanlarıyla ilgili İnsan Kaynakları ihtiyaçlarını dile getirdi. Sektörle ilgili kendi bölgelerine dair turizm konularını değerlendirdikleri bir toplantı gerçekleştirdiler.

2025'te Her 5 Kişiden 3'ü Sağlıklı Yaşam İçin Seyahat Edecek Haber

2025'te Her 5 Kişiden 3'ü Sağlıklı Yaşam İçin Seyahat Edecek

Günümüzde tatil anlayışında önemli bir değişim gözlemleniyor. Tatil artık sadece deniz, kum ve güneşle sınırlı değil. İnsanlar, doğayla iç içe, sakin ve huzurlu alanlarda dinlenmeyi, sağlıklarını korumayı ve ruhsal arınmayı hedefliyor. 2024 yaz seyahat raporları, dijital detoks ve wellness uygulamalarına yönelik artan ilginin altını çiziyor. Tatil planı yapanların yüzde 67’si zihinsel rahatlama ve yenilenme, yüzde 49’u ise sağlık kazanma amacıyla tatile çıkmayı planladıklarını belirtiyor. İyi yaşam tatili, sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürme amacını güden bir tatil türü. Türkiye, zengin doğal şifa kaynaklarıyla bu tatil konseptinin önemli merkezlerinden biri haline geliyor. Son yıllarda, wellness tesislerine yapılan yatırımlar hızla artarken; bu tesisler sadece bedeni değil, ruhu ve zihni de iyileştiren hizmetler sunuyor. Spiritüel terapiler, yüz ve vücut bakımları, yoga, detoks, medikal terapiler ve kişiselleştirilmiş tedaviler gibi çeşitli seçenekler, tatilcilerin wellness deneyimlerini zenginleştiriyor. 2025 yılı itibarıyla wellness (iyi yaşam) tatilinin, talebin önemli bir kısmını karşılamasının beklendiği belirtiliyor. Wellness seyahatlerinde öne çıkan destinasyonlar arasında Türkiye'nin doğal zenginlikleri yer alıyor. Özellikle Pamukkale, Afyon ve Bursa gibi bölgeler, termal su kaynaklarıyla dikkat çekiyor. Pamukkale, UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan travertenleri ve şifalı su kaynakları ile hem yerli hem de yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Afyon, kaplıca turizminin kalbi olarak biliniyor. Özellikle Sandıklı bölgesindeki yüksek kükürt oranına sahip termal sular, birçok sağlık sorununa çözüm sunuyor. Modern tesislerde, uzman fizyoterapistlerin ve masörlerin hizmet verdiği 4 ve 5 yıldızlı oteller bulunuyor. İstanbul’a en yakın wellness adresleri ise Yalova, Bolu ve Gönen gibi şehirler. Bu bölgelerdeki termal işletmeler, tarihi kökleriyle birlikte modern yatırımlarla hizmet vermeye devam ediyor. Ayrıca, Bursa Çekirge bölgesi de wellness tatili için önemli bir destinasyon olarak öne çıkıyor. Sonbaharın ilk uzun hafta sonu olan 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, doğanın renk değiştirmesiyle birlikte hem termal sularda ruhsal dinlence hem de doğanın sunduğu eşsiz manzaraların keyfini çıkarma fırsatı sunuyor. Bu nedenle, doğa ile iç içe, sağlık odaklı bir tatil planlamak isteyenler için Türkiye, yerli ve yabancı turistler için ideal bir seçim olarak görünüyor.

Dr. Şebnem Akman Balta: "There are no foreign investors" Haber

Dr. Şebnem Akman Balta: "There are no foreign investors"

Şebnem Balta, who stated that they provide service with 17 branches in total, said that the annual spa & Wellness turnover in Turkey is approximately 400 million dollars and this figure increases every year. WE HAVE A GREAT POTENTIAL Balta stated that although Spa and Wellness service is a new type of service in Turkish tourism, its number has increased rapidly in a short time and said, “We have been in the wellness sector for 20 years. After 1995, the value of this sector in our country became more known. Medical-based applications have now been added to many applications such as supportive care, massages that prevent sports injuries. We have an experienced human resource in this regard. Atatürk did not say 'Entrust me to Turkish physicians' for nothing. We can think of Antalya as the capital of Turkish tourism. First of all, Istanbul and Antalya became the center of attraction in medical tourism. We do personalized tourism. We have provided solution partnership and consultancy services abroad as well. We have a value like a Turkish bath. We do this job better than abroad. To solve the branding problem, we can create the best brand cities in the world, if the Ministries give support. THERE ARE NO FOREIGN INVESTORS Sanitas SPA Founder Şebnem Balta continued her words as follows: “We have hardworking people, we live in an inflationary environment. When we look at the import and export rate, we are at a point where we cannot make a profit. Now we have to keep up with the changing conditions and make variable plans every day. We are in a place where we are constantly living in the moment and have to organize according to daily changes. That's why we're having trouble with branding. We cannot bring foreign investment and capital into the country. As we lost confidence in the international market, we started to lose large investments and experienced personnel to Dubai and Qatar. Let me tell you as an academic, 11.7 percent of the $439 billion revenue comes from wellness."

Dr Şebnem Akman Balta: "Yurtdışı yatırımcısı gelmiyor" Haber

Dr Şebnem Akman Balta: "Yurtdışı yatırımcısı gelmiyor"

Toplamda 17 şubeyle hizmet verdiklerini belirten Şebnem Balta, Türkiye’de yıllık spa & Wellness cirosunun tahmini olarak 400 milyon dolar civarında olduğunu bu rakamın her yıl artış gösterdiğini söyledi BÜYÜK POTANSİYELE SAHİBİZ Spa ve Wellness hizmetinin Türk turizminde yeni bir hizmet türü olmasına rağmen, sayısının kısa sürede hızla arttığını dile getiren Balta, “Wellness sektöründe 20 yıldır varız. Ülkemizde 95'ten sonra bu sektörün kıymeti daha çok bilinir oldu. Tedaviyi destekleyici bakımlar, spor yaralanmalarının önüne geçen masajlarımız gibi pek çok uygulamaya artık medikal bazı uygulamalar da eklendi. Bu konuda deneyimli bir isan kaynağına sahibiz. Atatürk 'Beni Türk hekimlerine emanet edin' diye boşuna dememişti. Antalya'yı türk turizminin başkenti oLarak düşünebiliriz. Medikal turizmde öncelikle İstanbul ve Antalya cazibe merkezi oldu. Kişiye özel turizmin bir alanını biz yapıyoruz. Yurtdışında da çözüm ortaklığı ve danışmanlık hizmeti verdik.  Elimizde Türk hamamı gibi bir değer var. Bu işi yurtdışına göre daha iyi yapıyoruz. Markalaşma sıkıntısını çözmek için Bakanlıklar eğer destek verirse dünyanın en iyi marka şehirlerini yaratabiliriz” diye konuştu. YURTDIŞI YATIRIMCISI GELMİYOR Sanitas SPA Kurucusu Şebnem Balta sözlerine şöyle devam etti: “Çalışkan insanlara sahibiz, enflasyonist bir ortamda yaşıyoruz. İthalat ve ihracat oranına baktığımız da kar edemeyeceğimiz bir noktadayız. Artık her gün değişen koşullara ayak uydurmak ve değişken planlamalar yapmak durumundayız. Sürekli anı yaşayan, günlük değişimlere göre organize olduğumuz bir yerdeyiz.  Markalaşmada bu nedenle sıkıntı yaşıyoruz. Yabancı yatırım ve sermayeyi ülkeye getiremiyoruz. Uluslararası pazarda güven kaybettiğimiz için büyük yatırımları ve deneyimli personelimizi Dubai ve Katar'a doğru kaybetmeye başladık.  Bir akademisyen olarak söyleyeyim, 439 milyar dolarlık gelirin yüzde yüzde 11.7si wellnestan geliyor."

Dr. Şebnem Balta: DÜNYA WELLNESS PAZARI 439 MİLYAR DOLAR Haber

Dr. Şebnem Balta: DÜNYA WELLNESS PAZARI 439 MİLYAR DOLAR

Sanitas SPA & Wellness markası bugün Türkiye’nin en geniş ağına dönüşmüş durumda. Özellikle sağlık turizmindeki uygulamalarıyla birçok başarıya imza atan ve uluslararası ödüller kazanan Sanitas; bu sayede dünyanın birçok yerine de danışmanlıklar yapmaya başladı. 2022 yılında Medulux Health Tourism Agency’i sayesinde de sağlık turizminde öne çıkmaya başlayan grup yurtdışından hasta getirmeye de başladı SPA ve Wellness hizmetlerinin iyi verildiği bütün merkezlerde turizm 12 aya yayılıyor. Dr. Şebnem Akman Balta; “Türkiye’nin sahip olduğu maliyet avantajı, ülkemizin tüm dünyada tercih edilen bir turizm destinasyonu olmasını sağlıyor. Güçlendirmemiz gereken yönlerimizin başında, tedavilerin katma değerini yükseltmek olmalı. Türkiye sağlık turizmi sektöründe dünyada ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Amacımız ilk 5’e girebilmek olmalı. Türkiye’nin hak ettiği konumu elde edebilmesi için sektördeki tüm paydaşların doğru bir sıralama ile yer aldığı bir strateji geliştirilmeliyiz. Biz işte buna talibiz. Doğru adımlar atarsak Türkiye turizmde ve sağlıkta parlayan yıldız olur” diye konuşuyor. DÜNYA WELLNESS PAZARI, 439 MİLYAR DOLAR Global SPA & Wellness Summit- SRI International tarafından hazırlanan “Dünya Wellness Pazarı” raporuna göre dünya Wellness pazarı 439 milyar dolara çıktı. Aynı raporda dünya turizm endüstrisi 3.2 trilyon olarak belirtiliyor. Dolayısıyla Wellness pazarı dünya turizm endüstrisinin yüzde 13.71’ini oluşturuyor. 438.6 milyar dolara ulaşan Wellness endüstrisinde konaklama tesisleri 93.4 milyar dolarla ilk sırayı alırken, sıralamada 64.8 milyar Dolar ile Wellness alışverişleri yer alıyor. Wellness endüstrisi içinde önemli bir paya sahip SPA da büyümesini sürdürüyor. SPA, Wellness turizminin yüzde 41’ini oluşturuyor. SPA turizmi yıllık ortalama yüzde 11.1 büyürken, SPA gezi sayısı ise yılda ortalama yüzde 9.6 oranında büyüme kaydediyor. Ülkelerin iç turizmine bakıldığında SPA pazarı yüzde 25 oranla 108.1 milyar dolara ulaşıyor. 2020 yılında, tüm dünya ile birlikte yaşadığımız pandemiye rağmen Türkiye’ye gelen sağlık turistlerinin sayısı 726 bin civarında oldu. Türkiye, sağlık sektöründeki sermayesi ve güçlü altyapısı ile pandemide, sağlık kuruluşlarının kapasite ve niteliklerinin iyi durumda olduğunu kanıtlanmış oldu. TÜRK HAMAMI İLE MARKALAŞABİLİRİZ Dünyadaki SPA konseptleri içerisinde sadece bize özgü olan Türk hamamı… Dr. Şebnem Akman Balta da; bizim coğrafyamıza, kültürümüze özel bir SPA konseptini işledi. Ve diyor ki… “SPA ve Wellness sektöründe Türk hamamıyla markalaşıp dünyadaki eşsiz deneyimlerden biri haline dönüştürebiliriz. Özellikle beş yıldızlı otellerimizde bulunan ve sadece bize özgü olan Türk hamamını öne çıkarmalıyız. İtalya’da veya Türkiye’de denize girilebilirsiniz. Ama İtalya’da Türk hamamı bakımı alamazsınız. Ortak olmayan noktalardan yola çıkarsak markalaşmanın daha hızlı olacağına eminim. Türk hamamını modernize edip günümüz koşullarına uyarlayan tek SPA işletmesi Kendi sektöründe öncü, kalite standartlarını ve hamam ritüellerini zenginleştirerek yolumuza devam ediyoruz. Özellikle 19. yüzyılın sonlarında Papa Kneipp’ın veremi yenmesinde etkili, bağışıklık sistemini güçlendirici su ritüelini de hamam bakımlarımıza ekledik. Hamam yapımında en çok tercih edilen Marmara mermeridir çünkü bakteri ve mikrop barındırmaz. Yani hamam alanları, doğru operasyon yapılırsa hijyenik alanlardır. SPA (Sanus Per Aqua) yani sudan gelen sağlıktır.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.