Hava Durumu

#Starlink

TOURISMJOURNAL - Starlink haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Starlink haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Çin'den Uzay Turizmi Atılımı: 12 Dakikalık Seyahat İçin Biletler Tükendi Haber

Çin'den Uzay Turizmi Atılımı: 12 Dakikalık Seyahat İçin Biletler Tükendi

Çin, uzay turizmi pazarına giriş yaparak küresel uzay endüstrisinde dikkat çekici bir adım atıyor. Devlete ait Global Times'a göre, Deep Blue Aerospace adlı şirket, 2027 yılında uzaya göndereceği ilk roket için bilet satışına başladı. İlk iki bilet, canlı yayında yaklaşık 3 milyon izleyici tarafından takip edilen etkinlikte satıldı ve anında tükendi. Biletlerin fiyatı, yaklaşık 1.000.000 yuan yani 140.000 dolar olarak belirlendi. Bu biletler, yolculara uzayın sınırlarına yapılacak 12 dakikalık bir seyahat vaat ediyor. Bu tarihi an, ilk kez bir Çinli firmanın uzay turizmi için biletleri kamuya açık bir şekilde Taobao platformunda satışa sunmasıyla gerçekleşti. Ancak, bilet alıcılarının kimliği henüz açıklanmadı. Deep Blue Aerospace, Çin'in uzay alanında ABD ile rekabet etme çabalarının bir parçası olarak, SpaceX'in Starlink'ine rakip uydu sistemleri inşa etme hedefi de dahil olmak üzere geniş bir uzay programına sahip. Şirketin geliştirdiği yeniden kullanılabilir Nebula-1 roketi, şirketin CEO'su ve beş kişiyi uzaya taşımayı planlıyor. Ancak bu roketin henüz geliştirme aşamasında olduğu biliniyor. Geçtiğimiz ay, roketin yüksek irtifa test uçuşu sırasında başarısız olduğunu açıklayan Deep Blue Aerospace, önümüzdeki aylarda yeni testler yapmayı planlıyor. 2025-2026 yılları arasında daha fazla deneme gerçekleştirilerek "yörünge altı insanlı seyahatin" güvenliği ve güvenilirliğini artırmak amaçlanıyor. Deep Blue Aerospace'in CEO'su Huo Liang, canlı yayında yaptığı açıklamada, uzayda emniyet kemerlerini nasıl çözebileceklerini ve ağırlıksız ortamda nasıl hareket edebileceklerini yolculara anlattı. Huo, "Bu deneyimde sadece dünyanın nasıl yuvarlak olduğunu değil, aynı zamanda uçsuz bucaksız evreni ve insanların yaşadığı mavi gezegeni de görebilirsiniz" ifadelerini kullandı.

EasyCep yurtdışına Katar’la açılıyor Haber

EasyCep yurtdışına Katar’la açılıyor

EasyCep, büyümesini globale taşıyor. Yurt dışı açılımına Katar’la başlayan şirket, ülkeyi yenilenmiş telefonun avantajları ile tanıştıracak. Katar’ın üç perakende devi ile iş birliğine giden şirket, ileriki dönemde operasyonuna yeni pazarlar ekleyerek bölgedeki açılımını sürdürmeyi hedefliyor. Türkiye’de yenilenmiş telefon pazarının önde gelen şirketlerinden EasyCep, hızlı büyümesini sürdürerek bölgesel oyuncu olma hedefiyle yurtdışına açılıyor. İlk olarak Katar’da faaliyet göstermeye başlayan şirket, ülkenin üç perakende devi ile anlaştı. Katarlıları 12 ay garantili yenilenmiş telefonların avantajlarıyla buluşturacak olan şirket, ilerleyen dönemde bölgedeki açılımını, operasyonuna yeni pazarları ekleyerek sürdürmeyi hedefliyor. Yapılan açıklamaya göre, Katar’daki faaliyetine tüketicilerin eski telefonlarını alarak başlayan şirket, bölgenin lider perakende markalarıyla güçlerini birleştirerek ülkedeki yenilenmiş tüketici elektroniği sektörüne profesyonel bir boyut kazandıracak. Ülkenin en büyük telekom operatörü Ooreddeoo’nun 21 mağazasında hizmet verecek olan şirket, 18 mağazasıyla ülkenin en geniş ağa sahip elektronik cihaz ve teknik servis tedarikçisi Starlink’le de iş birliği yapıyor. Bunun yanında, Katar dahil 10 ülkede faaliyet gösteren bölgenin en büyük hipermarket zincir markalarından Lulu Hipermarket de şirketin Katar operasyonuna güç katacak. Hedef küresel oyuncu olmak Yakın coğrafyadaki fırsatları değerlendirmeye devam edeceklerini vurgulayan EasyCep Kurucu Ortağı ve CEO’su Mehmet Akif Özdemir, “Türkiye yenilenmiş telefonun avantajlarını ve şirketimizin şeffaf, güvenilir ve kapsamlı hizmetlerini sevdi. Tüketicilere sağladığımız avantajlı hizmetlerimizi, ülkemizde edindiğimiz tecrübeyle artık yakın coğrafyamızla başlayarak globale taşıyoruz. Küresel oyuncu olma hedefiyle yurtdışı operasyonlarımıza Katar’dan başladık. Yakın zamanda başka ülkeleri de EasyCep’in yenilenmiş cihaz uzmanlığı ile tanıştırmayı ve pazarımızı genişletmeyi hedefliyoruz” dedi. Yapılan açıklamaya göre, Türkiye’yi yenilenmiş tüketici elektroniği tanıştıran şirket, Katar’da ilk etapta tüketicilerin telefon, tablet ve akıllı saatlerini satabildiği platformunu devreye aldı. Devam eden süreçte ise, avantajlı ödeme fırsatları ve garanti hizmetiyle tüketicileri yenilenmiş ürünlerle buluşturacak. Tüketici tercihlerini sürdürülebilirlik temelinde yeniden şekillendirmeyi hedefliyor Şirket, yenilenmiş elektronik ürünler sunarak ve yeni ürünler üretmek yerine mevcut ürünleri kullanımda tutarak tüketici tercihlerini sürdürülebilirlik temelinde yeniden şekillendirmeyi hedefliyor. Yenilenmiş elektronik cihaz kullanımı sayesinde yeni üretimden kaynaklı karbon salımı engellenirken, ekonomik olarak da kazanım elde ediliyor. Bu bilinçli tüketim yaklaşımını yaygınlaştırmayı amaçlayan şirket, sektörün ilk Çevresel, Sosyal ve Yönetişim Raporu’nu yayımlayarak sürdürülebilirlik yaklaşımını uluslararası standartlarda kamuoyuyla şeffaf biçimde paylaştı. Şirket, vizyonunu; çevreye duyarlı, yenilikçi bir şirket olarak; müşterilerine kaliteli yenilenmiş telefonlar sunarak teknolojinin sürdürülebilir kullanımına liderlik etmek olarak açıkladı.  

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.