Hava Durumu

#Sürdürülebilirlik

TOURISMJOURNAL - Sürdürülebilirlik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sürdürülebilirlik haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yenilik Yapmayan Şirketler İçin Alarm Zilleri Çalıyor Haber

Yenilik Yapmayan Şirketler İçin Alarm Zilleri Çalıyor

Pazarlama son on yılda büyük bir dönüşüm yaşadı. Geleneksel yöntemler yerini dijitale bırakırken, Covid-19 pandemisi de tüketim alışkanlıklarını köklü bir şekilde değiştirdi. Daha geniş kitlelere ulaşmak, kişiselleştirilmiş çözümler sunmak ve veriye dayalı analizler yapmak artık pazarlamanın vazgeçilmez unsurları haline geldi. Bu dönüşümü değerlendiren pazarlama duayeni Prof. Dr. Philip Kotler, yapay zekanın bu süreçte devrim yarattığını belirtiyor. YAPAY ZEKA İLE PAZARLAMADA DEVRİM Kotler, yapay zekanın pazarlama stratejilerinde tahminleri güçlendirdiğini, riskleri azaltarak kampanyaların etkinliğini artırdığını söylüyor. Şirketlerin sürdürülebilir bir gelecek için inovasyonu merkezine alması gerektiğine dikkat çeken Kotler, "İnovasyon yapmayan şirketlerin geleceği yok. En net ifadeyle, yenilik yapın ya da kaybolun" diyor. TÜRKİYE'DE İLK KEZ KOTLER ÖDÜLLERİ DAĞITILACAK 2025 Nisan ayında Türkiye, Kotler Ödülleri'ne ilk kez ev sahipliği yapacak. Bu ödüller, yenilikçi ve bütünsel pazarlama uygulamalarını teşvik etmeyi amaçlıyor. Kotler, Türk şirketlerinin katılımını heyecanla beklerken, ödül programının liderlerle genç yetenekleri bir araya getiren bir köprü olacağını ifade ediyor. DİJİTAL PAZARLAMANIN YÜKSELİŞİ Kotler, e-ticaret, sosyal medya ve influencer iş birliklerinin pazarlamada yeni bir dönem başlattığını belirtiyor. Dijital araçların etkili kullanımının şirketlere rekabet avantajı sağladığını vurgulayan Kotler, modern pazarlamayı benimseyen şirketlerin, hedef kitleleriyle daha güçlü bağlar kurabileceğini ekliyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE Z KUŞAĞI Z kuşağının çevresel ve sosyal duyarlılıkları, markaların stratejilerini yeniden tanımlamasını gerektiriyor. Kotler, kar odaklı olmanın ötesine geçip, insanlara ve gezegene değer veren markaların Z kuşağının kalbine ve zihnine yakın kalacağını belirtiyor. PAZARLAMADA VERİYE DAYALI DÖNÜŞÜM Kotler, yapay zeka ve tahmine dayalı analitik ile markaların tüketici içgörülerini daha etkin bir şekilde değerlendirdiğini vurguluyor. Sohbet botları ve dijital asistanlar gibi yapay zeka araçları, pazarlama süreçlerini hızlandırıyor ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunuyor. KÜRESEL STRATEJİLER İÇİN UYARLAMA ŞART Yerel ve küresel pazarların ihtiyaçlarını anlamanın önemine değinen Kotler, stratejik adaptasyon ve güçlü bir değer teklifinin markalar için artık zorunlu hale geldiğini ifade ediyor. PANDEMİNİN GETİRDİĞİ DUYGUSAL DÖNÜŞÜM Covid-19’un pazarlama üzerindeki etkileri kalıcı oldu. Özellikle Z kuşağı, pandemi sonrası daha duygusal ve çevresel konularda daha bilinçli. Kotler, sosyal sorumluluğun artık pazarlama planlarının merkezinde yer alması gerektiğini söylüyor.

Süpersonik Dönem: Uçuşta Devrim Başlıyor Haber

Süpersonik Dönem: Uçuşta Devrim Başlıyor

Concorde’un emekliye ayrılmasıyla duran süpersonik yolcu uçuşları, yeni teknolojilerle geri dönüyor. NASA, Boom Supersonic ve Dawn Aerospace gibi kuruluşlar, ses hızını aşabilen, daha hızlı ve verimli uçaklar geliştirmek için çalışıyor. Ses hızını aştığında oluşan sonik patlama, süpersonik uçuşun en büyük zorluklarından biri. NASA’nın X-59 uçağıyla yürüttüğü Quesst misyonu, bu patlamayı azaltarak daha sessiz uçuşlar sağlamayı hedefliyor. 2025’te planlanan test uçuşları, bu teknolojinin yolcular üzerindeki etkisini değerlendirecek. YENİ NESİL SÜPERSONİK UÇAKLAR YOLDA Boom Supersonic’in XB-1 prototipi ses altı testlerini tamamladı ve süpersonik yolculuğa hazırlanıyor. Mach 1.7 hızına ulaşması beklenen Overture yolcu uçağı, önümüzdeki 10 yıl içinde hizmete girecek. Dawn Aerospace ise Aurora adlı uçağıyla Mach 1’i aştı; Mach 3.5 hızını ve uzaya yakın uçuşları hedefliyor. Ancak süpersonik uçuşlar yalnızca gürültü sorunuyla değil, çevresel etkiler ve yüksek yakıt tüketimi gibi zorluklarla da karşı karşıya. Türkiye’de de süpersonik çalışmalar sürüyor. HÜRJET, geçtiğimiz aylarda ilk süpersonik uçuşunu gerçekleştirdi. Yaklaşık 45 dakika süren bu uçuşta HÜRJET, ses hızını aşarak süpersonik kapasitesini kanıtladı. Bu alandaki ilerlemelerle süpersonik uçuşlar, global seyahat anlayışını tamamen değiştirebilir.

Havacılıkta Rekor: Uluslararası Seyahat Talebi Yüzde 11,6 Arttı Haber

Havacılıkta Rekor: Uluslararası Seyahat Talebi Yüzde 11,6 Arttı

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Kasım 2024’e ilişkin küresel yolcu verilerini paylaştı. Gelir yolcu kilometresi (RPK) bazında ölçülen toplam yolcu talebinde, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,1 artış kaydedildi. Kapasitedeki yüzde 5,7’lik büyüme ve yüzde 83,4’e çıkan yolcu doluluk oranı ile tüm zamanların en yüksek Kasım ayı seviyesine ulaşıldı. ULUSLARARASI YOLCU TALEBİNDE ÖNE ÇIKANLAR Uluslararası yolcu taşımacılığı, Kasım 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 11,6 artış kaydetti. Bu talep artışını yüzde 8,6’lık kapasite büyümesi izlerken, doluluk oranı 2,3 puan artışla yüzde 83,4’e yükseldi. Avrupa ve Asya-Pasifik bölgelerindeki hava yolları, bu büyümeye önemli katkılar sağladı. YURT İÇİ YOLCULUKLARDA KARIŞIK GÖRÜNTÜ Yurt içi seyahat talebi yüzde 3,1 artarken, kapasitedeki yüzde 1,5’lik artış doluluk oranını yüzde 83,5’e taşıdı. Çin ve Hindistan’daki yüksek talep, bu büyümenin temel itici gücü oldu. ABD iç hat yolculuklarında ise yüzde 2,7’lik bir gerileme yaşandı. BÖLGESEL PERFORMANS DETAYLARI Asya-Pasifik: Yolcu talebi yüzde 19,9 artışla liderlik konumunu sürdürdü. Kapasite yüzde 16,2, doluluk oranı ise 2,6 puan artarak yüzde 84,9 oldu. Avrupa: Talep yüzde 9,4, kapasite yüzde 7,1 arttı. Doluluk oranı yüzde 85,0 ile bölgeler arasında en yüksek seviyeye ulaştı. Orta Doğu: Yüzde 8,7 talep ve yüzde 3,9 kapasite artışı görülürken, doluluk oranı yüzde 81,0’a çıktı. Kuzey Amerika: Talep yüzde 3,1, kapasite yüzde 1,6 artış gösterdi. Doluluk oranı yüzde 81,0 olarak ölçüldü. Latin Amerika: Talep yüzde 11,4, kapasite yüzde 11,9 arttı ancak doluluk oranı yüzde 84,4’e düştü. Afrika: Talep yüzde 12,4, kapasite yüzde 6,0 artarken, doluluk oranı yüzde 72,9’a ulaştı. IATA’DAN AÇIKLAMA IATA Genel Müdürü Willie Walsh, Kasım ayında hava yolculuğuna yönelik güçlü talebin sevindirici olduğunu ifade etti. Ancak, uçak teslimatlarındaki gecikmelerin ve tedarik zinciri sorunlarının hava yollarının büyüyen talebe yeterince hızlı yanıt vermesine engel olduğunu vurguladı. Walsh, bu durumun müşteri hizmetleri ve çevresel sürdürülebilirlik açısından fırsat kaçırılmasına neden olduğunu belirtti. Havacılık sektöründeki rekor talep artışı, hem ekonomik büyüme hem de yolcu memnuniyeti açısından yeni fırsatlar sunmaya devam ediyor.

Aydın-Denizli Otoyolu ile Seyahat Süresi 55 Dakikaya Düşecek Haber

Aydın-Denizli Otoyolu ile Seyahat Süresi 55 Dakikaya Düşecek

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 10 Ocak Cuma günü Aydın-Denizli Otoyolu’nun açılışını gerçekleştirecek. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, otoyolun seyahat süresini 55 dakikaya düşüreceğini ve yıllık 7,4 milyar lira tasarruf sağlanmasına katkı sağlayacağını belirtti. Bakan Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu’nun Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla açılacağını duyurdu. 6 şeritli 140 kilometre ana yol ve 4 şeritli 23 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplamda 163 kilometrelik otoyolun, Ege, Akdeniz ve İç Anadolu bölgeleri arasında köprü işlevi göreceğini ifade etti. "2 SAATLİK YOLCULUK 55 DAKİKAYA İNİYOR" Otoyolun ilk etabının Kocabaş’tan başlayıp Pamukkale, Sarayköy ve Buharkent’ten geçerek Kuyucak’a ulaştığını; ikinci etabın ise Kuyucak’tan Nazilli, Yenipazar ve Köşk ilçelerinden geçerek Aydın’da sonlandığını belirten Uraloğlu, 11 ilçeyi ve 46 sinyalize kavşağı bypass eden bu yeni güzergahın, trafiği büyük ölçüde rahatlatacağını söyledi. Bakan Uraloğlu, "Trafik şartlarına göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuk süresini 55 dakikaya iniyor" diye ekledi. 7,4 MİLYAR LİRALIK TASARRUF Bakan, otoyolun zamandan 6,4 milyar lira, yakıttan ise 1 milyar lira tasarruf sağlayacağını vurguladı. Ayrıca, karbon emisyonunun yıllık 61 bin ton azaltılacağını ekleyerek çevreye olan olumlu etkilerinin altını çizdi.

2025'te Gayrimenkul Sektöründe Hareketlilik Bekleniyor Haber

2025'te Gayrimenkul Sektöründe Hareketlilik Bekleniyor

2024 yılı, 1,4 milyon konut satışıyla tamamlanırken, TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya'ya göre 2025'te 1,3 milyonluk bir satış öngörülüyor. Ekonomik sıkılaştırma politikaları ve yüksek faiz oranlarına rağmen, gayrimenkul güvenli yatırım aracı olarak görülmeye devam ediyor. Kredi faizlerinin düşmesiyle sektörün hareketlenmesi bekleniyor. ENFLASYON VE FAİZLERİN ETKİSİ Yüksek enflasyon, artan inşaat maliyetleriyle konut fiyatlarını yükseltiyor. 2025’te faiz oranlarının düşmesi sektörde olumlu bir etki yaratabilir, ancak fiyat artışlarının 2022’deki kadar sert olmayacağı belirtiliyor. YABANCIYA KONUT SATIŞI GERİLİYOR 2024’te yabancıya satış son 7 yılın en düşük seviyesine indi. Deprem felaketleri ve döviz bazındaki rekabetin zayıflığı, bu düşüşte etkili oldu. 2025’te de bu tabloyu değiştirecek bir beklenti bulunmuyor. TİCARİ GAYRİMENKULDE CANLANMA Lojistik yatırımları ve ofis piyasası 2025’te yükselişe geçebilir. İstanbul Finans Merkezi'nin etkisinin öne çıkacağı tahmin ediliyor. YATIRIMCILAR İÇİN FIRSAT YILI 2025’te konut kredisi faizlerinin düşmesi ve alternatif ödeme planlarının sunulması, yatırımcılar için fırsatlar yaratabilir. Deprem riski ve yeşil bina projeleri, sektörde yeni talep alanları oluşturuyor. SEKTÖRÜN GÜNDEMİNDE NELER VAR? Artaş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, yükselen maliyetler nedeniyle konut fiyatlarının arttığını belirtti. Yüksek kredi faizlerinin durma noktasına getirdiği satışların, konut kredilerinin makul seviyelere çekilmesi ile yeniden hareketlenebileceğini vurguladı. Avrupa Konutları markasının başarısına da değindi. Makbule Yönel Maya, 2025'te kredi musluklarının hızla açılmayacağı ve piyasanın temkinli ilerleyeceği belirtirken, kentsel dönüşüm kaynaklı artış görülebileceğini ekledi. Ege Yapı'dan İnanç Kabadayı, Merkez Bankası'nın yapması beklenen faiz indirimi ile konut kredilerinde maliyet düşüşü yaşanacağından söz etti. Deprem ve iklim değişikliğine uygun yapıların inşa edilmesi konusuna da değindi. Tahincioğlu Gayrimenkul'den Özcan Tahincioğlu, konuta erişim için ödeme kolaylığı sunacak alternatif ödeme yöntemlerinin gündemde olduğunu aktardı. yılın ilk çeyreğinden sonra hareketlenme ile birlikte reel artış beklentisi olduğunu belirtti. Ant Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Okay, yeni yılın birçok sektörde temkinli ilerleme yılı olacağını söylerken,  yenilenebilir enerji ve yeşil bina projelerine artan desteğin sektör için fırsat yaratacağını belirtti. Bu şekilde, 2025’te ekonomik ve sektörel değişimlerin etkisiyle konut piyasasında sınırlı bir hareketlilik bekleniyor.

Cankurtaran Tüneli'nden Ekonomiye 2,5 Milyar TL Katkı Haber

Cankurtaran Tüneli'nden Ekonomiye 2,5 Milyar TL Katkı

ARTVİN (İHA) - Artvin’in Hopa ve Borçka ilçeleri arasında yer alan ve 1 Mart 2018’de dönemin Başbakanı Binali Yıldırım tarafından hizmete açılan 5 bin 228 metre uzunluğundaki Cankurtaran Tüneli, 6 yıl içinde ülke ekonomisine 2,5 milyar TL kazandırdı. Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan bu stratejik tünel sayesinde her yıl 315 milyon TL zaman tasarrufu ve 103 milyon TL yakıt tasarrufu sağlanıyor. Çevreye katkısı da dikkat çeken tünel, yılda yaklaşık 8 bin ton karbon emisyonunun önüne geçiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tünelin sunduğu faydaları, "Tünel sayesinde yıllık 315 milyon TL zaman, 103 milyon TL ise yakıt tasarrufu sağlanıyor. Karbon emisyonunu 8 bin ton azaltıyoruz. Milletimize olan sevdamız ile gece gündüz çalışarak yolları kısaltıyor, gönülleri birleştiriyoruz" sözleriyle dile getirdi. VATANDAŞ MEMNUNİYETİ YÜKSEK Bölge halkı ve şoför esnafı, tünelin yaşamlarını büyük ölçüde kolaylaştırdığını belirtiyor. Yöre halkından Emin Üçüncü ve Bülent Çelik, özellikle kış aylarında yaşanan zorlukların sona erdiğini ve eski yolun artık sadece gezinti amacıyla kullanıldığını ifade etti. Erhan Sarı isimli vatandaş, "Hopa-Borçka arasındaki tünel büyük bir yatırım oldu. Kışın Cankurtaran Dağı'nda yaşanan kazalar önemli ölçüde azaldı. Artık ulaşım daha kolay ve güvenli. Halk çok memnun" dedi. Borçka Şoförler Odası Başkanı Nusret Kambur, "Cankurtaran Tüneli, yıllarca karda mücadele ettiğimiz zorlukları ortadan kaldırdı. Ancak bağlantı yollarımızın tamamlanmasını bekliyoruz" diyerek eksikliklere dikkat çekti. Tünelin dolmuşçu esnafı için de büyük kolaylık sağladığını belirten İsrafil Sarıoğlu, "Tünel en çok dolmuşçu esnafının işini kolaylaştırdı. Eskiden kar yağınca Hopa'ya inmek saatler sürüyordu. Şimdi kısa sürede ilçeye varıyoruz" diyerek emeği geçenlere teşekkür etti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.