Hava Durumu

#Suudi Arabistan

TOURISMJOURNAL - Suudi Arabistan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Suudi Arabistan haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

GÖSAŞ’tan Yaz Dönemi Yabancı Kredi Kartı Harcama İstatistikleri Haber

GÖSAŞ’tan Yaz Dönemi Yabancı Kredi Kartı Harcama İstatistikleri

İSTANBUL (İHA) - Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), yaz döneminde Türkiye'deki yabancı ziyaretçilerin kredi kartı kullanımıyla ilgili önemli verileri paylaştı. 1 Haziran - 31 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de en fazla harcama yapan yabancıların sırasıyla Birleşik Krallık, Suudi Arabistan ve Almanya'dan geldikleri belirlendi.  Yabancı kredi kartlarıyla gerçekleştirilen işlemlerin yüzde 24’ünü İngilizler, yüzde 16’sını Suudi Arabistanlılar ve yüzde 11’ini Almanlar oluşturdu. Bu veriler, Türkiye’nin turizm açısından cazibe merkezi olma özelliğini pekiştirirken, GÖSAŞ’ın sunduğu istatistikler, yabancı ziyaretçilerin harcama alışkanlıklarına dair önemli ipuçları veriyor. GÖSAŞ’ın verilerine göre, yabancı kartlarla en yüksek harcama oranı İstanbul’da yüzde 42 ile gerçekleşirken, Antalya ve Muğla sırasıyla yüzde 19 ve yüzde 15 oranlarıyla dikkat çekti. Yabancıların harcamalarında en çok tercih edilen sektörler arasında giyim ve aksesuar, konaklama ile yemek öne çıkıyor. Özellikle giyim sektöründe yapılan harcamalar, hem yerli hem de yabancı markaların cazibesini artırıyor.  İNGİLİZLER, EGE VE AKDENİZ'İ TERCİH EDİYOR İngiliz ziyaretçilerin harcamalarının büyük bir kısmı Muğla (yüzde 38) ve Antalya (yüzde 27) bölgelerinde yoğunlaşırken, Suudi Arabistanlılar ise en fazla İstanbul’da (yüzde 70) harcama yaptı. İstanbul'un tarihi ve kültürel zenginlikleri, Suudi turistlerin ilgisini çekerken, Trabzon (yüzde 15) da ikinci en popüler destinasyon oldu. Almanya’dan gelen turistlerin tercihi de İstanbul (yüzde 31) ve Antalya (yüzde 24) şeklinde olup, sağlık ve kozmetik harcamaları da ilk beş sektör arasında yer aldı.  AVRUPALILAR GEZMEYİ, ORTADOĞULULAR GİYİM VE AKSESUAR ALIŞVERİŞİNİ SEVİYOR GÖSAŞ verilerine göre, Avrupa'dan gelen ziyaretçiler arasında en büyük grubu Birleşik Krallık, Almanya ve Hollandalı turistler oluşturuyor. Avrupalıların harcama alışkanlıkları, konaklama ve yeme-içmeye odaklanırken, Ortadoğulu ziyaretçilerin en çok giyim ve aksesuar harcamalarına yöneldiği görüldü. Bu durum, Türkiye’nin alışveriş merkezi olarak da cazibesini artırdığını gösteriyor.

Trabzon’da Turist Sayısında Düşüş, Tesislerde Artış Var Haber

Trabzon’da Turist Sayısında Düşüş, Tesislerde Artış Var

Trabzon’da turizm verilerine göre yabancı turist sayısında düşüş yaşanırken, yerli turist sayısında ve turizm tesisi sayısında belirgin bir artış oldu. 2023 yılında Trabzon’u ziyaret eden toplam 1 milyon 138 bin 743 turist varken, bu yıl yüzde 2,23 artışla 1 milyon 164 bin 137 kişi kenti ziyaret etti. Ancak, yabancı turist sayısında yüzde 0,64’lük bir düşüş kaydedildi. Özellikle Körfez ülkelerinden gelen turist sayısında geçen yıllara kıyasla beklenen artış görülmedi. Trabzon’da 2024’ün Ocak ve Eylül ayları arasında Suudi Arabistan’dan 322 bin 34 kişi konaklarken, bunu sırasıyla 47 bin 682 kişiyle Umman, 33 bin 223 kişiyle İran, ve 30 bin 595 kişiyle Irak izledi. Trabzon’un önemli turistik merkezleri olan Ayasofya Camii, Uzungöl, Sümela Manastırı, Kızlar Manastırı ve Sera Gölü gibi alanlar yine yoğun ilgi gördü. Suudi Arabistan, İran, Irak, Azerbaycan ve Almanya’dan gelen turistlerde artış yaşanırken, Umman, Kuveyt, Ürdün ve bazı diğer ülkelerden gelen turist sayısında azalma oldu. Özellikle İsrail’den gelen turist sayısında büyük bir düşüş kaydedilirken, Azerbaycan’dan gelen ziyaretçilerde belirgin bir artış yaşandı. KONAKLAMA KAPASİTESİNDE GENİŞLEME 2024'ün ilk 9 ayında, turizm tesislerinin sayısı yüzde 41,67 artarak 153’e çıktı. Oda kapasitesi 6 bin 151'e, yatak kapasitesi ise 12 bin 831'e ulaştı. Basit konaklama belgeli tesisler ile turizm amaçlı konutlar da dahil edildiğinde, Trabzon'un toplamda 291 işletme, 812 konut, 14 bin 95 oda ve 28 bin 396 yatak kapasitesine sahip olduğu açıklandı. HAVAYOLU ULAŞIMINDA DÜŞÜŞ, KRUVAZİYER TURİZMİNDE ARTIŞ Dış hat uçuşlarında yüzde 10,02 azalış yaşandı ve bu yıl Ocak-Eylül döneminde 3 bin 162 uçak Trabzon’a iniş yaptı. Kruvaziyer turizmi ise yükselişte: Geçen yıla göre yüzde 153,93 artışla bu yıl 21 bin 517 kruvaziyer yolcusu Trabzon’u ziyaret etti. Havayolu istatistiklerinde Suudi Arabistan, Azerbaycan, Katar ve Irak'ta artış gözlenirken, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Almanla, Ürdün, Umman, Bahreyn ülkelerinden gelen uçak seferlerinde azalış görüldü. Kruvaziyer turizminde havayolu turizminin aksine 2024 yılının ilk 9 ayında artış yaşandı. 2023 yılında 12 kruvaziyer gemisinin geldiği Trabzon'a bu yıl 18 sefer düzenlendi. Gelen yabancı turist sayında ise yüzde 153,93'lük artış yaşanırken, geçen yıl 8 bin 517 turistin gezdiği Trabzon'u bu yıl 21 bin 517 turist ziyaret etti. ZİYARETÇİLERİN KONAKLAMA TERCİHLERİ VE TURİZM AMAÇLARI Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünün yaptığı anket çalışmalarına göre, Trabzon'a gelen turistlerin yüzde 58,2’si otellerde konaklarken, yüzde 30’u apartları tercih etti. Ziyaretçilerin yüzde 42,8’i Trabzon'u sosyal medya aracılığıyla keşfettiğini belirtti ve çoğu ziyaretin temel amacı olarak gezmek, eğlenmek ve dinlenmek öne çıktı. Ortalama konaklama süresi 8,5 gün olan turistlerin, bu sürenin çoğunu Uzungöl ve kırsal tesislerde geçirdiği belirlendi.

Trabzon, 9 Ayda 1 Milyon 164 Bin Turisti Ağırladı Haber

Trabzon, 9 Ayda 1 Milyon 164 Bin Turisti Ağırladı

TRABZON (İHA) – 2024 yılının ilk dokuz ayında Trabzon, 1 milyon 164 bin 137 yerli ve yabancı turisti ağırlayarak Karadeniz’in gözde turizm destinasyonlarından biri olmayı sürdürdü. Trabzon İl Tanıtım Kurulu, DSİ toplantı salonunda gerçekleştirdiği toplantıda, turizm verilerini değerlendirdi. Toplantıya Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Genel Müdür Yardımcısı Elif Balcı Fisunoğlu, Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürü Tamer Erdoğan ile sektör temsilcileri ve turizm profesyonelleri katılım sağladı. Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürü Tamer Erdoğan, 2024 yılının Ocak-Eylül döneminde kenti ziyaret eden yerli ve yabancı turist sayısının 1 milyon 164 bini aştığını açıkladı. Suudi Arabistan'dan gelen turistlerde yüzde 19,62 artış gözlemlenirken, Umman ve Kuveyt pazarında düşüş yaşandığını belirten Erdoğan, Trabzon'un, her kıtadan turist ağırladığını ve bu büyük ilginin şehrin turizm potansiyelini artırdığını vurguladı. ÇÜRÜK ELMALARI TURİZMDEN UZAK TUTMALIYIZ Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan, Trabzon’un ve Karadeniz Bölgesi’nin Türkiye turizmi için özel bir yere sahip olduğunu vurguladı. Alparslan, bölgedeki turizm potansiyelini daha da geliştirmek için kaliteli turizm faaliyetlerine odaklanmanın ve zararlı unsurları dışlamanın önemine dikkat çekti. Türkiye'nin, turizmde 100 milyar dolarlık gelir hedefine kısa zamanda ulaşabileceğini söyleten Alparslan, bu büyük hedefe ulaşmak için risklerin iyi değerlendirilerek bölgenin doğal güzelliklerine zarar verecek unsurların turizmden uzak tutulması gerektiğini anlattı. Alparslan, Trabzon’un ve çevresindeki illerin zengin doğası ve kültürüyle ziyaretçilerin beklentilerini karşılayabilecek bir cennet köşesi olduğunu belirtti.  Alparslan ayrıca, turistlerin Karadeniz’deki kalış sürelerini artırarak yalnızca Trabzon’un değil, bölgedeki diğer şehirlerin de turizmden yarar sağlaması gerektiğini ifade etti. Doğu Karadeniz’in Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarından biri olarak güçlenmesi için çalışmalara hız verileceğini dile getirdi.

Afyonkarahisar Turizminde Suudi Arabistan ve Bahreyn ile İş Birliği Haber

Afyonkarahisar Turizminde Suudi Arabistan ve Bahreyn ile İş Birliği

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve termal otel yetkilileri, Afyonkarahisar'da Suudi Arabistan ve Bahreyn'den gelen seyahat acenteleri yöneticileriyle iş birliği fırsatlarını değerlendirdi. Şehrin turizm potansiyelini odağına alan etkinlik, Afyonkarahisar Valiliği'nin öncülüğünde, Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) ve Türk Hava Yolları (THY) destekleri ile düzenlendi. Görüşmelere katılan Suudi Arabistan ve Bahreyn'den gelen seyahat acentesi yöneticileri, üç günlük bir gezi kapsamında kentin turistik ve kültürel zenginliklerini keşfetme fırsatı buldu.  Afyonkarahisar’ın turizmine yönelik yapılan toplantıda, İl Kültür ve Turizm Müdürü Yusuf Altın, iki ülkenin misafirlerini kente davet etmek istediklerini ifade etti. Altın, "Kentteki otellerimiz de dost ve kardeş Suudi Arabistan ile Bahreynli misafirlerimizin toplumsal ve sosyolojik hayatı için uygundur. Dünya küçük, her zaman bir araya gelmemiz mümkün. Göndereceğiniz misafirleri en iyi şekilde ağırlayacağız” dedi. TÜRSAB Dumlupınar Bölge Temsil Kurulu Başkanı Bilal Şenel ise ziyaretçilere, Afyonkarahisar’ın doğal güzellikleri ve termal sularının şifalı etkilerinden yararlanmalarını tavsiye etti.  Toplantıda, TGA tarafından hazırlanan sunumların izlenmesinin ardından TÜRSAB ve otel yetkilileri, Suudi Arabistan ve Bahreyn'den gelen seyahat acentesi temsilcileriyle karşılıklı görüşmeler yaparak, potansiyel iş birliklerini değerlendirdi. 

Fettah Tamince’den Suudi Arabistan’da İki Yeni Rixos Resort Projesi Haber

Fettah Tamince’den Suudi Arabistan’da İki Yeni Rixos Resort Projesi

Rixos Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, sosyal medya hesabından Rixos'un yöneteceği yeni projelerden birini paylaştı. Cidde’ye bir saat uzaklıkta, Kızıldeniz kıyısında yer alan Kral Abdullah Ekonomi Şehri'ndeki (KEAC) otelin yapım sürecini gösteren Tamince, projeyi yakından takip etmek amacıyla bizzat Suudi Arabistan’ın Cidde kentine gitti. Konuyla ilgili Patronlar Dünyası’na açıklamalarda bulunan Tamince, Suudi Arabistan'da Rixos adı altında iki büyük otel açacaklarını duyurdu. Her iki otelin de resort tarzında olacağını belirten Tamince, “Bunlardan biri Dur Hospitality ile birlikte. Diğeri ise Rixos Emarald projesi. Hem yatırım ortağı hem de işletmecisiyiz. Önümüzdeki birkaç ay içinde ikisini de açmış olacağız inşallah” dedi. Tamince'nin bahsettiği, Dur Hospitality ile işbirliği yapılan otelin adı Rixos Obhur Jeddah. Otel 247 konuk odası ve özel havuzlu 73 villadan oluşuyor. Bu projenin ayrıca iki restoranı ve bir Club Prive Lounge’ı bulunacak. Proje, Suudi Prens Selman'ın Vizyon 2030 hedeflerinin bir parçası. Tamince'nin bahsettiği ikinci resort oteli ise Rixos Premium Emerald Shores. Bu proje de 270 bin metrekarelik bir arazi üzerine kurulu olup, Cidde’ye bir saat uzaklıkta yer alıyor. Hicazi mimarisiyle tasarlanan otelde 540 oda ve 36 villa bulunuyor. Otel, 1200 misafir kapasiteli özel bir Temalı Su Parkı, çeşitli mutfaklara sahip 9 restoran ve 5 lounge ile hizmet verecek.

Pandemi Sonrası Seyahat ve Turizmde Kadınlar ve Gençlerin İstihdamı Haber

Pandemi Sonrası Seyahat ve Turizmde Kadınlar ve Gençlerin İstihdamı

Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi, Suudi Arabistan Krallığı Turizm Bakanlığı iş birliğiyle, pandemi döneminin küresel Seyahat ve Turizm sektöründeki kadın ve genç istihdamı üzerindeki etkisini ortaya koyan yeni bir rapor yayımladı. Pandemi sırasında, Seyahat ve Turizm alanında çalışan yaklaşık 70 milyon kişi işini kaybetti. Ancak kadınlar ve gençler, rollerinin büyük ölçüde konaklama ve gıda hizmetleri gibi en çok etkilenen alanlarda olması nedeniyle orantısız bir şekilde etkilendi. Sektör genel olarak güçlü bir toparlanma yaşarken, “Seyahat ve Turizm İstihdamında Sosyal Eğilimler” raporu, 2022’de sektörde 42 milyon kadının ve 16 milyon genç çalışanın istihdam edildiğini buldu. Bu rakamlar, 2019’da sektörde desteklenen 48,4 milyon kadının ( azalma) ve neredeyse 19 milyon genç çalışanın ( azalma) oldukça altındadır. Sektör, temsili azınlık gruplar için önemli bir istihdam kaynağı olmaya devam etse de, rapor, kapsayıcı ve adil bir toparlanmayı sağlamak için daha fazla çaba gösterilmesi gerektiğini vurguluyor. 2019’dan 2022’ye kadar 185 ekonomi arasında istihdam eğilimlerini inceleyen rapor, sektörün kapsayıcı ekonomik büyüme ve sosyal ilerlemenin anahtar sürücüsü olma potansiyelini vurguluyor. Bu zorluklardan ders çıkarmamız ve bu grupların gelecekteki krizlerde orantısız bir şekilde etkilenmelerini önlemek için önlemler almamız kritik öneme sahiptir. Son veriler doğrultusunda, 2023’te Seyahat ve Turizm sektörünün GSYİH’ya katkısı, pandemiden önceki seviyelerin %29,1 üzerine çıktı ve bu, küresel ortalamanın %4,1 altında kaldığı gözlemlendi. Ancak bu ekonomik toparlanmaya rağmen, sosyal iyileşme özellikle kadınlar ve gençler için geride kalmaya devam ediyor. Bu gruplar, güvenlik veya büyüme potansiyeli olmadan daha çok gayri resmi, yarı zamanlı veya düşük ücretli işlerde kalma olasılığı daha yüksek olan gruplar arasında yer alıyor. WTTC Başkanı ve CEO’su Julia Simpson, “Bu rapor, Seyahat ve Turizm’in kapsayıcı büyümeyi sağlama potansiyelini vurgularken, aynı zamanda harekete geçme aciliyetini de ortaya koyuyor,” dedi. “Kadınlar ve gençler, sektörümüzün belkemiğidir, ancak hala önemli engellerle karşı karşıya kalıyorlar. “Yeteneklere yatırım yaparak, kapsayıcı politikalar teşvik ederek ve girişimciliği destekleyerek, bu grupların tam potansiyelini açığa çıkarabilir ve sektörümüzün anlamlı ve sürdürülebilir istihdam fırsatları yaratma yolunda liderlik etmesini sağlayabiliriz.” Rapor ayrıca, kadınların yüksek ücretli ve liderlik rollerinde temsilinin düşük olduğunu, Seyahat ve Turizm istihdamındaki cinsiyet dengesinin genel ekonomideki durumu büyük ölçüde yansıttığını vurgulamaktadır. Genç işçiler, Seyahat ve Turizm iş gücünün genel ekonomiden daha büyük bir payını oluştururken, istikrarlı istihdama erişimde özel zorluklarla karşılaşmaktadır. Suudi Arabistan Turizm Bakanı Sayın Ahmed Al Khateeb, ortak raporun bulgularını memnuniyetle karşıladı ve Krallığın Seyahat ve Turizm sektöründe gençler ve kadın istihdamını destekleme konusundaki kararlılığını vurguladı. “Suudi Arabistan’ın 2030 Vizyonu, Seyahat ve Turizm’in sosyal değişimin anahtarı olma konusundaki taahhüdünü vurgulamaktadır,” dedi. “2024 yılı için yapacağımız önemli yatırımlar, yerel rehberleri eğitmek amacıyla 375 milyon riyal içeriyor. Bu rehberler, ulusumuzun zengin tarihi ve doğal güzellikleri hakkında derin bilgi sahibi olacaklar. Diğerleri ise yaratıcılık, liderlik ve dijital becerilere odaklanarak girişimciler oluyor. “2022’de Suudi kadınların turizmdeki istihdamı G20 ülkeleri arasında en hızlı büyüyen beşinci sektör oldu. AlUla ve Diriyah gibi yerlerde hizmetlerin yerelleştirilmesine odaklanmak, kadınlar için miras turizm işlerinde yeni fırsatlar yarattı. Daha güçlü ortaklıklar yoluyla, turizm kapsayıcı gelişim için bir araç haline gelebilir ve herkes için daha adil ve refah dolu bir gelecek yaratabilir.” Bu ortak rapor, bu eşitsizlikleri gidermek ve sektörün kapsayıcı büyümeyi sağlama potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için acil eylem çağrısında bulunuyor. Hükümetlerin ve Seyahat & Turizm sektörünün odaklanması gereken başlıca alanlar şunlardır: Yetenek eğitimi ve cinsiyet eşitliği politikaları geliştirmek Eğitim ve liderlik programlarına yatırım yapmak Kapsayıcı istihdam uygulamaları ve eşit ücret uygulamak Esnek çalışma düzenlemeleri ve çocuk bakımı desteklemek Girişimciliği desteklemek amacıyla yeni işletmelere ve küçük işletmelere destek sağlamak “Seyahat ve Turizmde Sosyal Eğilimler” raporu, dünya genelindeki hükümetlere ve işletmelere bir çağrıda bulunuyor: kadınların ve gençlerin iş gücüne dahil edilmesini öncelikli hale getirin, onların yeteneklerine ve geleceğine yatırım yapın ve Seyahat ve Turizmden elde edilen faydaların herkesle paylaşılmasını sağlayın.

2024’te Uluslararası Turizm Güçlü Şekilde Toparlanıyor Haber

2024’te Uluslararası Turizm Güçlü Şekilde Toparlanıyor

Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü’nün (UN Tourism) son Turizm Barometresi’ne göre, 2024’ün ilk yedi ayında yaklaşık 790 milyon turist uluslararası seyahat gerçekleştirdi. Bu rakam, 2023’e göre daha fazla ve 2019’un yalnızca %4 altında. Veriler, yıla güçlü bir başlangıç yapıldığını ancak ikinci çeyrekte daha mütevazı bir büyüme yaşandığını gösteriyor. UN Tourism, uluslararası turizmde tam toparlanmanın 2024’te gerçekleşeceğini öngörüyor, ekonomik ve jeopolitik risklere rağmen bu güçlü talebin sürdüğünü belirtiyor. UN Tourism Genel Sekreteri Zurab Pololikashvili yaptığı açıklamada, “Uluslararası turizm, sektör tarihinin en büyük krizinden tam anlamıyla toparlanmaya doğru ilerliyor. Bu toparlanma, uluslararası seyahate olan güçlü talebi ve hava bağlantılarını artırma ile vize kısıtlamalarını hafifletmenin etkinliğini ortaya koyuyor. Aynı zamanda, turizmin topluluklar üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak sosyo-ekonomik faydaları, kapsayıcı ve sürdürülebilir politikalarla dengelemenin önemini gösteriyor,” dedi. Orta Doğu’nun Güçlü Toparlanma Performansı Uluslararası seyahatin toparlanmasında hava bağlantılarının artırılması ve vize kolaylıklarının etkisiyle, tüm bölgelerde güçlü bir yıl geçirildiği görülüyor. Özellikle Orta Doğu, 2024’ün ilk yedi ayında 2019 seviyelerinin %26 üzerine çıkarak göreceli olarak en güçlü toparlanan bölge oldu. Afrika, aynı dönemde 2019'a kıyasla %7 daha fazla turist ağırlarken, Avrupa ve Amerika kıtası sırasıyla %99 ve %97 oranında pandemi öncesi seviyelerine ulaştı. Asya ve Pasifik bölgesi ise 2019 turist sayısının %82’sine (yani düşüş) ulaşarak, Haziran ve Temmuz aylarında bu oranı %85 ve %86'ya çıkardı. 2024’ün ilk yarısında, dünyadaki 120 destinasyonun 67’si 2019 yılı turist sayılarını yakalamayı başardı. Ocak-Temmuz 2024 döneminde en güçlü performans gösteren ülkeler arasında Katar (7 artış ile), Arnavutluk (%93), El Salvador (%81), Suudi Arabistan (%73), Moldova (%50, Haziran'a kadar) ve Tanzanya (%49, Haziran'a kadar) yer aldı. Turizm Gelirleri ve Harcamaları Daha da Güçlü Uluslararası turizm gelirleriyle ilgili veriler, daha da güçlü sonuçlar ortaya koyuyor. 2024’ün ilk altı ayında, veri sağlayan 63 ülkenin 47’si pandemi öncesi gelir seviyelerine ulaştı ve birçok ülke, 2019’a kıyasla çift haneli büyüme kaydetti. 2024 yılının Haziran veya Temmuz ayına kadar olan dönemde en iyi performans gösteren ülkeler arasında gelirlerini iki katına çıkaran Arnavutluk (8 artış) ve Sırbistan (6 artış) yer aldı. Ayrıca Tacikistan (%85), Pakistan (%76), Karadağ (%70), Kuzey Makedonya (%60) ve Portekiz (%57) de güçlü büyüme bildirdi. Türkiye (%55) ve Kolombiya (%54) da önemli performans sergileyen ülkeler arasında yer aldı. Suudi Arabistan (%207) ve El Salvador (8), 2024’ün ilk çeyreğinde olağanüstü büyüme yaşayan ülkeler olarak dikkat çekti. Uluslararası turizm harcamaları verilerine göre, 2024’ün ilk yedi ayında büyük kaynak pazarlarından gelen turistlerin seyahate olan talebi güçlü kaldı. Amerika Birleşik Devletleri (%32), Almanya (%38) ve Birleşik Krallık (%40, Mart ayına kadar) gibi ülkelerde, 2019’a kıyasla önemli artışlar görüldü. Ayrıca Avustralya (%34), Kanada (%28) ve İtalya (%26), Haziran 2024'e kadar güçlü outbound harcamaları bildirdi. Hindistan’ın sınırlı verileri, 2024’ün ilk çeyreğinde yurt dışı harcamalarında %86'lık bir artış olduğunu ortaya koydu. 2023 için revize edilen veriler, uluslararası turizmden elde edilen ihracat gelirlerinin (turizm gelirleri ve yolcu taşımacılığı dahil) 1,8 trilyon ABD dolarına ulaştığını gösteriyor. Bu, pandemi öncesi döneme göre neredeyse aynı seviyede (-%1 reel anlamda). 2023 yılında turizm, doğrudan küresel GSYİH’ye 3,4 trilyon ABD doları ile pandemi öncesi seviyelerine ulaştı. Bu, küresel GSYİH'nin %3’üne eşdeğer. 2019’da turizmin küresel GSYİH'ye doğrudan katkısı %4’tü. 2024 İçin Olumlu Beklentiler, Ancak Zorluklar Devam Ediyor Birleşmiş Milletler Turizm Güven Endeksi, yılın geri kalanı için olumlu beklentileri işaret ediyor. 2024 yılının Eylül-Aralık dönemi için güven endeksi 120 puanda seyrediyor. Ancak Mayıs-Ağustos dönemi beklentilerinin altında (130 puan). Turizm uzmanlarının %47’si, 2024’ün son dört ayında sektörün daha iyi bir performans sergileyeceğini tahmin ederken, %41’i benzer bir performans öngörüyor ve ’i daha kötü bir performans bekliyor. Bu durum, güçlü geçen 2023 sonrasında turizm performansında kademeli bir normalleşmeyi yansıtıyor. Uzmanlar, turizm sektörünün şu anda karşı karşıya olduğu en büyük zorluklar arasında seyahat ve turizmdeki enflasyonu, özellikle yüksek ulaşım ve konaklama fiyatlarını vurguluyor. Ayrıca, küresel ekonomik durum, personel yetersizlikleri ve aşırı hava olayları da sektörün karşılaştığı diğer önemli sorunlar arasında yer alıyor.

Suudi Turizminin Kaynakları: Kim Seyahat Ediyor, Kim Harcıyor? Haber

Suudi Turizminin Kaynakları: Kim Seyahat Ediyor, Kim Harcıyor?

Suudiler kendi ülkelerini daha fazla sayıda keşfediyor ve yabancılar nakit para getiriyor. Uluslararası Para Fonu'nun (IMF) Suudi ekonomisinin durumuna ilişkin bir raporundan çıkarılan sonuç bu. IMF raporunda “Ziyaretçilerdeki artış çoğunlukla yurt içi kaynaklı olurken, ziyaretçilerin harcamalarındaki artış çoğunlukla gelen kaynaklı (yani uluslararası varışlar) oldu” denildi. Suudi Arabistan 2023 yılında 109 milyon ziyaretçi sayısına ulaşarak 2030 yılına kadar 100 milyon ziyaretçi hedefini aştı ve bu hedefi 150 milyona yükseltti. Yerli turistler geçen yıl ziyaretlerin %74,9'unu ya da 81,9 milyon kişiyi oluşturdu. Suudi hükümeti yerli turisti nasıl ölçtüklerini paylaşmıyor, ancak Skift'in Suudi Turizm Otoritesi'nden aldığı bilgiye göre bu ölçüm kısmen cep telefonu sinyallerini takip ederek insanların ülkedeki kara sınırlarını ne zaman geçtiklerini tespit etmeyi içeriyor. Uluslararası turistler geçen yıl 141,2 milyar Suudi Riyali (yaklaşık 37,6 milyar $) harcarken, yerli turistler 114,4 milyar Suudi Riyali (yaklaşık 30,5 milyar $) harcadı. 2030 yılına kadar 70 milyon yabancı turist hedefleniyor. Neom ve The Red Sea gibi 'Giga-projeler', bir dizi lüks otel ve restoranla Batılı zevkler göz önünde bulundurularak inşa ediliyor. Ancak bu projelerin, otellerin küçüklüğü nedeniyle toplam ziyaretçi hedeflerine büyük bir katkı sağlaması pek mümkün görünmüyor. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi'nin tahminlerine göre Suudi Arabistan'ın turizm sektörünün GSYH'ye toplam (doğrudan ve dolaylı) katkısı 2023 yılında ,5'e ulaşmıştır ve 2034 yılına kadar bu oranın 'ya çıkması beklenmektedir. Covid sonrası turizm harcamalarında önemli bir artış yaşanmış ve bu artış temel olarak arkadaşlarını ve akrabalarını ziyaret eden uluslararası gezginlerden kaynaklanırken, Suudi vatandaşlarının yurtdışındaki boş zaman harcamalarında 2019'dan 2023'e kadar %51'lik önemli bir düşüş yaşanmıştır. Uluslararası gezginler için inanç turizmi, geçen yılki 27,42 uluslararası ziyaretin 11,46 milyonunu oluşturarak ziyaretin ana amacı olmaya devam ediyor. Arkadaş ve aile ziyaretleri, sırasıyla 6,2 ve 6,25 milyon ziyaretçi ile eğlence turizmi ile neredeyse başa baş gitti. Geçen yıl yerli turistler için 35 milyon kişinin ana seyahat amacı eğlence olmuştur.

Türk firmalarının 43’ü en büyük 250 firma arasında Haber

Türk firmalarının 43’ü en büyük 250 firma arasında

İnşaat sektörünün en saygın yayınlarından biri olan Engineering News Record (ENR) Dergisinin, dünyanın önde gelen müteahhitlik firmalarının uluslararası piyasalarda bir önceki yılda elde ettikleri gelirlere göre sıralandığı “ENR En Büyük 250 Uluslararası Müteahhitlik Firması Listesi” yayınlandı. Engineering News Record (ENR) Dergisinin, “En Büyük 250 Uluslararası Müteahhitlik Firması Listesi”nde bu yıl 43 Türk müteahhitlik firması yer aldı. Firma sayısı itibarıyla, birinci sırada 81 firma ile yer alan Çin Halk Cumhuriyeti'nin ardından Türkiye 43 firma ile ikinci sırada yer aldı. Firma sayısı ile Türkiye'yi ikinci sıraya taşıyan 43 Türk müteahhitlik firmasının uluslararası gelirleri, 2023 yılında 18,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. Türk müteahhitlik firmalarının gelirlerinin listedeki firmaların toplam gelirleri içerisindeki payı da yüzde 3,7 olarak kaydedildi. Uluslararası gelirlere göre yapılan sıralamada ise Türk müteahhitlik sektörü dünyada İngiltere, Hollanda, Almanya ve Japonya'nın önünde 8. sırada yer aldı. Gelirlere göre birinci sırada ise 122,9 milyar dolar ile Çin yer alıyor. Müteahhitlik firmalarının 2023 yılı uluslararası proje gelirlerine göre hazırlanan 2024 yılı listesinde ilk 100 firma arasına 6 Türk firması girerken, 1 Türk firması da ilk 50 firma arasında kendilerine yer bulmuştur. Öte yandan, ENR dergisinin ENR 2024- En Büyük 225 Uluslararası Teknik Müşavirlik Firması Listesi de yayımlandı. En Büyük 225 Uluslararası Teknik Müşavirlik Firması Listesinde toplam 8 Türk firması yer aldı ve firma sayısına göre sıralamada Türkiye, ABD, Çin, Güney Kore, İtalya, Japonya ve Mısır'ın ardından 7. ülke oldu. ENR 2024 Raporunda, sektörün gelecek dönemdeki en önemli fırsatlarının makro ölçekli projeler ve yatırım planları olduğuna dikkat çekiliyor. Bu açıdan Afrika Ajanda 2063 ve Suudi Arabistan Vizyon 2030 gibi makro ölçekli planların küresel inşaat sektörüne ivme kazandıracağı ifade ediliyor. Ticaret Bakanlığı önümüzdeki dönemde de birçok hedef ülkeye heyet ziyaretleri gerçekleştirerek hem Müteahhitlik firmalarının hem de Teknik Müşavirlik firmalarının uluslararası alanda pazar payının gelişmesine katkıda bulunmaya devam etmeyi planlıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.