Hava Durumu

#Tanıtım

TOURISMJOURNAL - Tanıtım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tanıtım haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ABD Seçimlerinde Türkiye’nin Tanıtım Atağı Haber

ABD Seçimlerinde Türkiye’nin Tanıtım Atağı

ANKARA (İHA) - ABD başkanlık seçim sürecinde, Türkiye’nin turizm tanıtım filmleri uluslararası yayın kanallarında 200’den fazla ülkede izleyiciyle buluşarak geniş bir kitleye ulaştı. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın hazırladığı bu filmler, Türkiye’nin tarihi, kültürel ve turistik zenginliklerini tanıttı. SEÇİM ÖZEL YAYINLARINDA TÜRKİYE TANITIMI 5 Kasım’da gerçekleşen ABD başkanlık seçimlerinde Türkiye, dünya genelinde yoğun ilgi gören yayınlar sırasında tanıtım filmleriyle dikkat çekti. CNN, BBC, Euronews, Bloomberg ve Al Jazeera gibi önde gelen haber kanallarının seçim özel yayınları sırasında gösterilen filmler, “How to be Cool in İstanbul,” “Bodrum,” “Kapadokya,” “Deliciously Türkiye,” “Sustainability,” “Arkeoloji,” “Güney Doğu” ve “Turkish Riviera” başlıklarıyla Türkiye’nin doğal ve kültürel güzelliklerini izleyicilere sundu. ABD BAŞKANLIK MÜNAZARALARINDA İLK REKLAM TÜRKİYE’DEN Türkiye, ABD’de 27 Haziran’da yayınlanan Biden-Trump münazarasında ve 10 Eylül’deki Kamala Harris-Donald Trump münazarası sırasında “İstanbul is the New Cool” adlı tanıtım filmi ile yer aldı. Bu reklamlar, münazaralarda reklam alınan ilk örnekler olurken, ABD’de büyük yankı uyandırdı. Türkiye’nin turizm markasını uluslararası arenada tanıtma stratejisinin bir parçası olan bu filmler, özellikle başkanlık seçimleri gibi geniş bir izleyici kitlesine ulaşan yayınlarda yer alarak Türkiye’nin turizm potansiyelini dünya vitrinine taşıdı. Türkiye’nin kültürel, tarihi ve doğal zenginliklerini dünya ile buluşturan bu tanıtım çalışması, ülkemizin uluslararası tanınırlığını artırmada önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy: ''Yıl Sonu Turizm Gelirinde Hedef 60 Milyar Dolar'' Haber

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy: ''Yıl Sonu Turizm Gelirinde Hedef 60 Milyar Dolar''

İSTANBUL (İHA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2024 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin turizm verilerini Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlediği basın toplantısıyla açıkladı. Bakan Ersoy, eylül ayında yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 6,2’lik bir artış yaşandığını ve yılın ilk 9 ayında 49 milyon 181 turistin Türkiye'ye giriş yaptığını belirterek, yıl sonu ziyaretçi hedefinin 61 milyon kişi olarak revize edildiğini duyurdu. Bakan Ersoy, turizm gelirleri hakkında da bilgi vererek, "Turizm geliri ikinci çeyrekte 14 milyar 880 milyon dolar olmuştu. Turizm geliri temmuz, ağustos ve eylül aylarından oluşan üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 3,9 artarak 23 milyar 219 milyon 751 bin dolar oldu. Bu rakam bir çeyrekte elde edilen en yüksek turizm geliri oldu. 2024’ün ilk 9 ayında 46,9 milyar dolar turizm geliri elde ettik" dedi. ORTALAMA KALIŞ SÜRESİ 2024’TE 10,6 GÜN Ersoy, ortalama kalış sürelerinin 2024'te 10,6 gün olduğunu ve kişi başına gece başına 107 dolarlık harcama yapıldığını belirtti. Yıl sonu turizm gelir hedefinin 60 milyar dolar olduğunu da yineledi. Ersoy, "Dünyanın en yoğun ve etkili tanıtım yapan ülkesi konumundayız. Sosyal medya bu konuda aktif kullanılıyor. Youtube ve Tiktok'ta birinci, Instagram'da ikinci sıradayız" sözleriyle sosyal medyada aktif olduklarını ifade etti. "HAYDARPAŞA GARI PROJESİNDE ASLA AVM VE OTEL OLMAYACAK" Haydarpaşa ve Sirkeci Garı projeleri hakkında bilgi veren Bakan Ersoy, "Haydarpaşa, aslına uygun olarak inşa edilecek. Burada demiryolu ve tren taşımacılığı devam edecek. Sirkeci Garı’nda da çalışmaların tamamlanmasının ardından şu anda atıl durumda olan tescilli yapılar Göç Müzesi, Tematik Müze, resim galerisi gibi yapılar kültür sanat kapsamında kullanılacaktır. 2026 Ekim ayında, İstanbul Kültür Yolu Festivali kapsamında Haydarpaşa ve Sirkeci Kültür vadilerini İstanbulluların hizmetine sunacağız. Haydarpaşa Garı projesinde asla AVM ve otel olmayacak" açıklamasını yaptı.

Türkiye’nin eşsiz lezzetleri ve mutfak kültürü dünyaya tanıtılacak Haber

Türkiye’nin eşsiz lezzetleri ve mutfak kültürü dünyaya tanıtılacak

Türk mutfağının tarihi ve kültürel mirası, 21-27 Mayıs Türk Mutfağı Haftası’nda yurt içi ve yurt dışında düzenlenecek etkinliklerle tanıtılacak. Türk mutfağının kendine özgü niteliklerine dikkat çekilecek etkinliklerde, Türk mutfağı ve kültürü hakkında bilgi verilecek. Türk Mutfağı Haftası tanıtım etkinlikleri çerçevesinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayelerinde Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde “Asırlık Tatların Buluşma Noktası: Yedi Bölgede Türk Mutfağı” temasıyla program ve sergi düzenlenecek. Etkinlikte Türk mutfağının geleneksel, sağlıklı ve atıksız kültürel mirasını vurgulayan ve Türk mutfağının zenginliğini aktaran bir video gösterilecek. 21-27 Mayıs Türk Mutfağı Haftası çerçevesinde gerçekleştirilecek etkinliklerde Türkiye’nin iklim yelpazesinin ve coğrafi çeşitliliğinin Türk mutfağının zenginliğine katkıları ile Türk misafirperverliğinin mutfak kültürüne yansımaları vurgulanacak. Türk mutfağında sadece yemeklerin değil aynı zamanda kültürün, geleneğin ve duygudaşlığın da paylaşıldığı yerli ve yabancı konukların dikkatine sunulacak. Türkiye’nin farklı bölgelerinin zengin mutfak kültürü ve özgün nitelikleri konuklarla paylaşılacak. Etkinlik kapsamında Cumhurbaşkanlığı Külliyesi Sergi Salonu'nda hazırlanan sergi ve dijital deneyim alanlarında Türkiye’nin Ege’den Doğu Anadolu’ya, Karadeniz’den İç Anadolu’ya kadar farklı coğrafi bölgelerinin sahip olduğu doğal ve kültürel miras ile tarımsal çeşitlilik beş duyuya hitap edecek şekilde sunulacak. Ayrıca Türkiye’nin tüm bölgelerinin mutfak zenginliği ve sofra kültürleri hakkında bilgi verilecek, çeşitli bölgelere ait mutfak araç gereçleri, el emeği dokuma işleri ve sofra sunumları görülebilecek. Ait oldukları yörede kültür, turizm ve ekonomi gibi pek çok alana etki ederek katma değer oluşturan coğrafi işaretli ürünler tanıtılacak. Kurulacak dijital ekranlarda Türk mutfağının hikâyesi, tarihi gelişimi ve bölgelerin kendine has dokuları izlenebilecek. 1 ay boyunca ziyaret edilebilecek sergide Türk mutfağının sahip olduğu zengin yiyecek ve içecek çeşitliliği, hazırlanma ve tüketme aşamalarındaki birlikte üretme kültürü, toplumsal dayanışma, kaynaşma ve paylaşma dinamikleri öne çıkarılacak.

Elazığ yemekleri dünyaya tanıtıldı Haber

Elazığ yemekleri dünyaya tanıtıldı

Eskimeyen Elazığ Yemekleri ve Deprem Yaralarının Gastronomi ile Sarılması Projesi ve Çalıştayı ile Elazığ’ın yemekleri dünyaya tanıtıldı. Elazığ Belediyesi ile Elazığ Gastronomi Kültür ve Turizm Derneği tarafından hazırlanan, İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü tarafından desteklenen ‘Eskimeyen Elazığ Yemekleri ve Deprem Yaralarının Gastronomi ile Sarılması Projesi ve Çalıştayı' hayata geçirildi. Bir otelde düzenlenen program büyük ilgi gördü. İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan program, Mehteran Takımı ve folklor ekibini gösterisi ile devam etti. Yapılan konuşmaların ardından katılımcılar, Elazığ yöresine ait 100 adet yemeğin tadına baktı. Mehmet Necati Çetinkaya, “Bu projeyi bana ilettiklerinde çok mutlu oldum. Gereken ilgi ve alakayı göstermek benim için bir vazifeydi. Çünkü ben bu medeniyetlerin beşiği olan topraklarda yetiştim. Gittiğim her yerde de Elazığ’ın gücünü ak çıkardım. Bugün burada medeniyetler beşiği olan benim doğup büyüdüğüm toprakların kendisini tanıtmanın en önemli yollarından bir tanesi gastronomidir. Buna öncülük yaptıkları için değerli kardeşlerime teşekkür ederim. Gastronomide dünya da ün salmış bu zenginlikten çok az ülkenin olduğu yegâne şehirlerden biri Elazığ mutfağıdır. Tarih boyunca hep var oldu inşallah hep de var olacak. Bunların evlatlarımıza mutlaka aşılanması lazım. Ben bugün buraya gelmekle bunu bir görev kabul ettim. Elazığ’a yapılacak her şeyde hizmetkar olarak görev aldım bunun için de gayret edip çaba gösterdik” dedi. Elazığ için 11 ana başlıkta 100 projeni büyük bir kısmını tamamladığını aktaran Elazığ Belediyesi Başkan Yardımcısı Nazif Bilginoğlu, “Bu projeler, Elazığ’ımızın uzun yıllar çok büyük sorunları olan önemli konularına neşter vuran projelerdendi. Sadece 11 ana başlık100 proje değil onun dışında da birçok projeyi Elazığ insanına, şehre ve şehrin çok daha güzel yaşanabilir bir kent olması için bu projeleri hayata geçirdi. Bu projeleri de vatandaşlarımız evinden çıktığı andan itibaren sokağında, mahallesinde ve komşu mahallesinde bunları görerek yaşıyor. Belediye Başkanımız bütün bunları yaparken, belediyeciliği hem şantiye belediyeciliğinde hem de gönül belediyeciliği çerçevesinde yapmıştır. Yaptığı o vizyon projeler, şantiye belediyeciliğinde olduğu gibi esas mesele gönül belediyeciliği demiştir. Bu çerçevede insanımıza dokunmak Elazığ’ımızın kültürüne, sanatına, eğitimine ve gencine her türlü hizmette bulunmak için şantiye belediyeciliği yanında gönül belediyeciliğini de sürdürmüştür. Esas amaç Elazığ’ımızın kültürünü tanıtmak Elazığ’ımızı bütün ülkeye tanıtmaktır. Bu kültürün içerisinde gastronomi kültürünü de tarihi ve misyonuyla tanıtmak amaçlanmıştır” diye konuştu. Sivil toplum ve ekiplerinin destekleriyle Elazığ gastronomisinin yolunun açıldığını belirten Elazığ Gastronomi Kültür ve Turizm Derneği Başkanı Harun Seyran, “Hizmeti erdem gören bir avuç Elazığ aşığıyla giderek büyüdük. Sofranın ve yemeğin giderek hızlandığı ayaküstü bir koşuşturmaya feda edildiği günümüzde yemekleri pişirenlerin sayısı giderek azalıyor. Bu durum sadece lezzet kaybı değil aynı zamanda kültür kaybını da beraberinde getiriyor. Unutulan her tarifi sofralarımızın fakirleşmesine eş değerdir. Bu nedenle yıllardır Elazığ yemeklerini kayıt altına aldık. Bin 300 mutfak çeşidimizle Türkiye’de ilk sırada olduğumuz bakımından da iddialıyız. İlk hedefimiz Cumhuriyetin 100. yılında 100 yemek reçetemizin patentini almaktır. Bu konuda proje ortağımız olan heyecanını hiçbir an yitirmeden çalışan başarılı Elazığ Belediye Başkanım Şahin Şerifoğulları’na yine ortak projemizde Elazığ gastronomisinin ışık yolunun aydınlatacağına inancımız tamdır. 4 bin yıllık tarihi medeniyete ev sahipliği yapan bölgenin birinci vilayetleri konumundaki Elazığ’ımız gastronomi alanında ülke çapında başarıyla adından söz ettirmeye devam ediyor. Elazığ gastronomi ve kültür derneği olarak bizler de üzerimize düşen sorumlulukları yerine getiriyoruz. Öncelikle 24 Ocak 2020 yılında Elazığ depremi ardından 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş ilimizde yaşanan depremler sonrasında devletimizin şefkatli elinin hem bize hem de depremden etkilenen 10 kentimize ulaştı. Depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza yüce Allah’tan rahmet diliyorum” cümlelerini kullandı.

Murat Tüzel: “Turist sayımız çok ama kazancımız az" Haber

Murat Tüzel: “Turist sayımız çok ama kazancımız az"

TZL Suites Apart Otel kurucusu Murat Tüzel, Türkiye’nin turizm sektöründe yetersiz bir alt yapıya sahip olduğunu belirterek, “Turist sayımız çok ama kazancımız az. Sektöre dair daha çok tanıtım yapılması gerekiyor. Avrupalı turistin Türkiye’yi tercih etmesi için ülkeyi cazibe merkezi haline getirmek gerekiyor” dedi. “Yabancı turist taksi probleminden çok şikayetçi” Yabancı turistlerin Türkiye’de yaşadığı sorunları ele alan Tüzel, “Öncelikle taksi probleminin çözülmesi gerekiyor. Yabancı turist bu durumdan çok şikayetçi. Türk mutfağı çok geniş bir yelpazeye sahip. Şahsi gözlemim servis konusunda Türkiye dünyada birinci sırada. Bu konuda gerçekten çok iyiyiz. Güvenli bir ülkeye rağbet olur. Gelişimin sağlanabilmesi için güven problemini çözmek lazım. Müzik yasağının kalkması gerekir. Yabancı turistin zaten buraya gelme amacı eğlenmek. Bunun kısıtlanması doğru değil. Turizm polisi, turiste yardım eden, belli bir yerde kurulmuş, turistin ihtiyaç duyduğu durumlarda yanında olan ve turistin yaşadığı sorunlara çözüm üreten birimlerdir. Özellikle İstanbul’da turizm polisi eksikliği var. Çoğu İngilizce bile bilmiyor” diye konuştu. “Tarihi ve inanç turizminin tanıtılması filmlerle sağlanmalıdır” Türkiye’de turizm faaliyetlerinin gelişmesi için atılması gereken adımları değerlendiren Tüzel, “Tarihi alanlar, mekanlar ve bölgeler koruma altına alınmalıdır. Tarihi ve kültürel açık hava müzeleri ve kapalı müzeler oluşturulmalıdır, coğrafi doku korunmalıdır. Türkiye’nin zenginliklerini tanıtan basın ve yayınlar hazırlanmalıdır. Turistik alanlarda hayat şartları iyileştirilmeli, ulaşım, sağlık, güvenlik hizmetleri oluşturulmalıdır. Deniz turizmine ve hava turizmine kaynak ayrılmalıdır. Tarihi ve inanç turizminin tanıtılması filmlerle sağlanmalıdır. Yer altı ve yer üstü kaynaklarını kullanıma açacak yeni teknik sistemler geliştirilmelidir” ifadelerini kullandı. “Alt yapı sorunu çok büyük bir problem” Tüzel, Avrupalı turisti Türkiye’ye çekmek ve mevcut sorunları çözmek için atılması gereken adımlara ilişkin şunları söyledi: “İlk olarak ve en önemlisi çok iyi reklam yapılmalı. Buna ayrı bir yatırım yapılması gerekiyor. Türkiye’yi en güzel yerleri ile en iyi şekilde anlatmak ve açmak gerekiyor dünyaya. Havacılık sektörünün sorunlarının çözülmesi lazım. Hava yollarının kar amacı gütmeden müşteri hizmeti sağlaması gerekir. Kalite ve fiyat düzenlemesi yapılması ve İstanbul trafiğinin çözülmesi gerekiyor. Alt yapı sorunu çok büyük bir problem. İstanbul, Bodrum gibi turizmin canlı olduğu yerlerde özellikle bu sorunları ele almak gerekiyor. Güvenliğin arttırılıp, turiste iyi davranılması gerekiyor. Aksi durumlarda caydırıcı cezalar ve yaptırımlar uygulanması lazım. Turizm çalışanlarının alaylı ve eğitimli olması lazım.” Murat Tüzel, turizmde gelecek dönemlerde beklenen değişim ve gelişmeler için neler yapılabileceğine değinerek, “Türkiye’de turizm gelirlerinin arttırılması gerekiyor. Ürün yelpazesinin genişletilmesi şart. Kültür turizmine yönelik taleplerin artması ve butik otellerin cazip hale getirilmesi gerekiyor. SPA turizmi yaygınlaşmalı, turizm talebi çeşitlenmeli ve özellikle iç turizm gelişmeli. Kısa süreli seyahatler çoğalmalı, yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarının desteğinin artırılması ve turizm bilincinin geliştirilmesi gerekmektedir. Güvenlik sorunları turizm talebini etkileyecek. Eko turizm önem kazanmalı. Bunlar gelecek planlarımız arasında yer alıyor. Turizm ve Kültür Bakanlığının birbirinden ayrılması gerekiyor. Mesela Hollanda’da Turizm Bakanlığına yardım eden ayrı bir ekip var. Bu ekip, Turizm Bakanlığının göremediği eksik ve sorunlara çözüm üreterek destek oluyor. Türkiye’ye vizesiz giriş yapılmaması gerekiyor. Bu kaliteyi düşürüyor ve ülkeye kimin girip çıktığı belli olmuyor. Kozmopolit yapıya sahip ülkelerde turizm çeşitliliğinin artırılması için belli şartları sağlamak gerekiyor” diye konuştu.

Ersoy;" Turizmden bu sene 46 milyar dolar bekliyoruz" Haber

Ersoy;" Turizmden bu sene 46 milyar dolar bekliyoruz"

TBMM Genel Kurulunda konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "2022 yıl sonu hedefimizi 51,5 milyon ziyaretçi ve 46 milyar dolar gelir olarak bir kez daha yukarı yönlü revize ediyoruz." dedi. Turizmde pek çok başarıya imza attıklarını söyleyen Ersoy, "Tabi bu başarılar tesadüfen olmuyor. Doğru stratejiler ve takiben bir dizi eylemle mümkün oluyor. Bu eylemlerden ilki tanıtım. Turizm de bilinirlik başarı ile başarısızlık arasındaki farktır. 2019'da Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı'nı kurarak bu fark ibresini Türkiye için kalıcı olarak başarıya çevirmiş olduk" dedi. "TURİZMDE YAŞANAN KÜRESEL KRİZLERİ BAŞARIYLA YÖNETTİK" Bakan Ersoy, turizmde yaşanan küresel krizleri ciddi bir başarıyla yönettiklerini belirterek, "Diğer taraftan da Türkiye'yi dünyanın en etkili, en yoğun tanıtım yapan ülkesi konumuna yükseltmiştir. 2022 yılında da bu konum daha da güçlendirilerek muhafaza edilmiştir. Geldiğimiz noktada hem dijital hem de konvansiyonel iletişim araçlarıyla 200 ülkeyi kapsayan özel tanıtım kampanyaları yürütüyoruz" açıklamasında bulundu. "SERTİFİKA ALAN TESİS VE ARAÇ SAYISI, 12 BİNİ GEÇTİ" 'Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı' kapsamında, 2022 yılı haziran ayı itibarıyla sertifika alan tesis ve araç sayısının, 12 bini geçtiğini aktaran Bakan Ersoy şöyle dedi: "Şimdi bu sahada, geleceğin trendlerini bugünden ülkemize kazandıracak ve küresel sürdürülebilirlik uygulamalarına hız verecek çok ciddi ve önemli bir adım daha atıyoruz. Dünyanın önde gelen sertifikasyon kuruluşları arasında yer alan, Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi ile 3 yıllık iş birliği anlaşmasına imza attık ve uluslararası standartlara uygun bir şekilde 'Türkiye Sürdürülebilir Turizm Programı'nı hazırladık. Program kapsamında, konaklama tesisleri için sürdürülebilir turizm kriterlerini belirleyerek, Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi'ne, uluslararası tanınırlık için başvurumuzu yaptık. Böylesine kapsamlı bir çalışmayı dünyada yapan ilk ülke olduğumuzun altını özellikle çizmek isterim. Çok yakında hayata geçireceğimiz 'Sürdürülebilir Turizm Programı' ile üstlendiğimiz bu öncülük Türkiye'yi bir kez daha dünya için örnek ülke konumuna getirecek ve sürdürülebilir turizm konusunda ülkemiz adına fark yaratacaktır. Sektörümüzü uzun vadede daha da güçlü kılacak bu çalışmalar ile hem turizm pazarındaki rekabetçiliğimiz artacak hem de Türkiye olarak, uluslararası anlaşmalardan doğan yükümlülüklerimizi yerine getirmiş olacağız." SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM PROGRAMI 2023-2025-2030 yıllarını kapsayan 'Sürdürülebilir Turizm Programı' ile bütün konaklama tesislerinin aşamalı şekilde çevreye duyarlı hale geleceğini söyleyen Bakan Ersoy, "Konaklama tesislerimizin tamamını 'Bakanlık Belgeli' yaparak nitelikli turizm konusunda çok gerekli ilk süreci tamamlamış olduk. Şimdi sınıflandırma belgesi almalarını sağlayarak süreci bir basamak daha yukarı taşıyarak tamamlayacağız" açıklamasında bulundu. Turizm alanında yapılan çalışmalar kapsamında, tesisleşmenin doğru ve kaliteli olması için bölgelerin güçlü bir altyapıya sahip olması şartının arandığını kaydeden Bakan Ersoy, "Turizm potansiyelimizin hakkını vermek için bu potansiyele sahip yerlerde altyapı uygulamalarını hem maddi ve teknik olarak hem de denetim noktasında destekliyoruz. 2002-2022 döneminde turizm amaçlı çevre düzenlemesi ve altyapının geliştirilmesi ile sürdürülebilir turizm kapsamında yaklaşık 2,3 milyar TL destek sağladık. Bu desteğin 768 milyon TL'si 2018-2022 yılları arasında sağlanmıştır" dedi. KONAKLAMA TESİSLERİNDE YATAK KAPASİTESİ Bakan Ersoy, konaklama tesislerinin yatak kapasitelerine ilişkin yapılan çalışmalara da değinerek, "Türkiye'nin 2002 yılına kadar ulaştığı konaklama tesisi sayısı toplam 9 bin 900, yatak sayısı ise 804 bin iken bu yıl sonu itibarıyla konaklama tesisi 21 bin 100'ü, yatak sayısı ise 1,9 milyonu aşmıştır. Son 20 yılda yüzde 186'lık bir artış sağlamakla kalmayıp konaklama tesislerimizin tamamını Bakanlık Belgeli yaparak çok önemli bir adım atmış olduk. Önümüzdeki yıllarda önceliğimiz başta Ege olmak üzere kapasitenin az olduğu diğer Anadolu bölgelerinde yatak sayısının artırılarak yaygınlaştırılması olacaktır" diye konuştu. TÜRKİYE'YE GELEN ZİYARETÇİ SAYISINDA ARTIŞ Bakan Ersoy, Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısının son 20 yılda 3,4 katına çıktığını, 2019'da turizm rekorunu kırarak, Türkiye'nin, Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü'nün verileriyle en çok ziyaretçi ağırlayan ülkeler sıralamasında dünya 6'ncısı olduğunu söyledi. HEDEF 51,5 MİLYON ZİYARETÇİ Bakan Ersoy, ziyaretçi sayısına ilişkin hedeflerini açıklayarak, "2022 yıl sonu hedefimizi 51,5 milyon ziyaretçi ve 46 milyar dolar gelir olarak bir kez daha yukarı yönlü revize ediyoruz. 2023'te hedeflerimiz çok daha büyük. 60 milyon ziyaretçi ve 56 milyar dolar gelir. Tüm bu rakamlar bize şunu gösteriyor. Yeni Türkiye Yüzyılında biz, turizmde Türkiye olarak artık süper ligdeyiz. Bu işi en üst seviyede yapan ülkeleri rakip olarak görüyor ve hedeflerimize uygun bir şekilde ilerliyoruz" değerlendirmesinde bulundu. ÜCRETSİZ HALK PLAJLARI Bakan Ersoy, '5 Yıldızlı Halk Plajları' projesine ilişkin, "2019 yılında başlattığımız bu proje kapsamında, 2022 yılına kadar 7 adet ücretsiz halk plajının yapımını tamamlayarak vatandaşlarımızın hizmetine sunmuştuk. 2022'de ise Antalya Kemer Beldibi'nde 2 adet, Muratpaşa Lara'da 1 adet ücretsiz halk plajlarını vatandaşlarımızın kullanımına açtık. Böylece 5 yıldız kalitesindeki ücretsiz halk plajı sayımızı 10'a yükseltmiş olduk" dedi. Bakan Ersoy, 2023 yılında ise plaj sayısını artırmayı planladıklarını belirterek, "Antalya Küçük Çaltıcak ve Kemer-Phaselis'de 2 adet, Muğla Bodrum Torba ve Gündoğan'da 2 adet, İstanbul Şile'de 1 adet, İzmir Seferihisar-Teos'da 1 adet olmak üzere 6 adet daha ücretsiz halk plajını hizmete açarak plaj sayımızı 16'ya çıkaracağız. Ayrıca, 8 adet plajımıza karavan park ve hizmet alanları da ekleyerek kapasitelerini büyüteceğiz" açıklamasında bulundu. .KAYNAK A HABER .

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.