Hava Durumu

#Tanıtım

TOURISMJOURNAL - Tanıtım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tanıtım haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizmde Büyük Sıçrama: Türkiye 6 Yılda 5. Sıraya Yükseldi Haber

Turizmde Büyük Sıçrama: Türkiye 6 Yılda 5. Sıraya Yükseldi

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un göreve gelmesiyle birlikte Türkiye, turizm alanında dikkat çekici bir atılım gerçekleştirdi. TURİST SAYISINDA 5, TURİZM GELİRLERİNDE 7. SIRAYA ÇIKILDI 2018'e kadar ABD, İspanya, Fransa, Birleşik Krallık ve İtalya gibi ülkelerin gerisinde kalan Türkiye, Bakan Ersoy’un liderliğinde turizmde önemli bir ivme yakaladı. Pandeminin etkili olduğu 2020 yılında 18 milyondan fazla turist ağırlayan Türkiye, o yıl dünya sıralamasında 9. sıraya yükseldi. 2023 yılı itibarıyla yaklaşık 50 milyon turist sayısına ulaşarak ABD, İspanya, Birleşik Krallık, Fransa ve İtalya’nın ardından 5. sıraya çıktı. TBMM Genel Kurulu’nda 2025 yılı bütçesi üzerine konuşan Bakan Ersoy, 2017 yılında turizm gelirlerinde 15. sırada olan Türkiye’nin, 2023’te 7. sıraya yükseldiğini ifade etti. 2024’TE 55 MİLYON ZİYARETÇİ AĞIRLANDI Ersoy, bu yılın Ocak-Ekim döneminde 2023’e kıyasla yüzde 8,8’lik bir artışla 55 milyon ziyaretçi sayısına ulaşıldığını söyledi. Ayrıca Ocak-Eylül döneminde turizm gelirlerinin yüzde 6,6 artışla 47 milyar dolara yükseldiğini belirten Bakan, 2024 sonu itibarıyla 61 milyon turist ve 60 milyar dolarlık gelir hedeflediklerini açıkladı. Ersoy, 81 ili kapsayan, sezonu tüm yıla yayacak bir strateji belirlendiğini, "hep devletten değil, devletle beraber" mottosuyla 2019 yılında kurulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile 2024 sonuna kadar 37 binin üzerinde reklam spotunun 200 ülkede yayınlanacağını aktardı.

Yılbaşı Rezervasyonunda Mağdur Olmamak İçin Dikkat Haber

Yılbaşı Rezervasyonunda Mağdur Olmamak İçin Dikkat

Yılbaşı kutlamaları için otel ve restoranlar yoğun bir tanıtım sürecine girdi. Ancak bu dönemde dolandırıcılar da boşta durmuyor. Popüler işletmelerin internet sitelerinin görüntülerini ve isimlerini kopyalayan dolandırıcılar, tüketicilere cazip teklifler sunarak e-posta ve mesaj yoluyla ulaşıyor. Bu tür yöntemlerle tüketicilerin parasını ele geçirmeye çalışan dolandırıcılara karşı dikkatli olmak çok önemli. SÖZLEŞMELER DİKKATLE OKUNMALI Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, yılbaşı döneminde otel ve tatil rezervasyonlarındaki artışa dikkat çekerek tüketicileri uyardı. Kılıç, son dakikaya bırakılan rezervasyonlarda dolandırıcılık riskinin arttığını belirterek, "Otel rezervasyonu yapmadan hizmet sağlayıcının sunduğu sözleşme dikkatle okunmalı. İptal ve değişiklik koşullarını önceden öğrenmek, oluşabilecek sorunların önüne geçebilir" dedi. Kılıç ayrıca, internet üzerinden yayımlanan sahte ilanların arttığını belirterek tüketicileri dikkatli olmaları konusunda uyardı. BELGELER SAKLANMALI Rezervasyon yaparken bilinen ve güvenilir platformları tercih etmenin önemine değinen Kılıç, daha önce olumsuz geri bildirim alan veya şikayet edilen sitelerden uzak durulmasını tavsiye etti. Rezervasyon onay e-postaları, ödeme belgeleri ve sözleşmelerin saklanmasının önemine vurgu yapan Kılıç, "Bu belgeler, ileride yaşanabilecek sorunlarda önemli yasal dayanak olacaktır" dedi. Belgelerin, hakların korunması ve tazmin taleplerinin desteklenmesi açısından büyük öneme sahip olduğunu belirtti. GÜVENİLİR SİTELER SEÇİLMELİ Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Genel Başkanı Sayit Karabağlı, yılbaşı öncesi rezervasyonlarda yoğun bir artış olduğuna işaret etti. Karabağlı, bilinen ve güvenilir işletmelerin tercih edilmesini tavsiye ederek, "Güvenilir sitelerden rezervasyon yaptırılmalı, işletme sahipleri ve müşteriler aynı günün sabahı rezervasyonlarını teyit etmeli. Çünkü kötü niyetli insanlar farklı isimler kullanarak rezervasyon yaptırmakta, sonra gelmeyerek işletmeye zarar vermektedir" dedi. Rezervasyon teyidi yapılmayan durumlarda, müşterilerin özel günlerinde kapıda kalma riskiyle karşı karşıya kalabileceğini söyledi. YETKİLİLER DAHA SIKI DENETİM YAPMALI Ergün Kılıç, sadece tüketicilerin değil, yetkili kurumların ve sektör temsilcilerinin de bu dönemde sorumluluk taşıdığını belirtti. Denetim ve piyasa gözetimi faaliyetlerinin artırılmasının önemine değinen Kılıç, "Piyasa gözetimi ve denetiminden sorumlu kuruluşlar, bu sorunları işletmelerin inisiyatifine bırakmamalı. Haksız ticari uygulamalara karşı tüketicilerin korunması için daha sıkı önlemler alınmalı. Esnaf odaları ve sektörel kuruluşlar, üyelerinin yasalara uygun hareket etmesini sağlamak amacıyla iç denetim mekanizmalarını devreye sokmalı. Kurallara aykırı hareket eden işletmelere yönelik uyarılar yapılmalı ve gerekirse disiplin işlemleri uygulanmalıdır" uyarısında bulundu. Tüketicilere de şikayetlerini yetkili kurumlara iletmeleri konusunda çağrı yaptı.

Alanya’nın Tanıtım Hamlesi Londra'da Büyüyor Haber

Alanya’nın Tanıtım Hamlesi Londra'da Büyüyor

ANTALYA (İHA) - WTM Londra Turizm Fuarı’nda, Alanya Belediye Başkanı ve Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkanı Osman Tarık Özçelik’in öncülüğünde, Jet2 Holidays ile stratejik bir tanıtım ortaklığı projesi başlatıldı. Bu proje ile Alanya’nın dijital ve geleneksel medya kanallarıyla tanıtılması hedefleniyor. İNGİLTERE’DE DÖRT AYLIK TANITIM KAMPANYASI 2024 Aralık ile 2025 Ocak, Şubat ve Mart aylarını kapsayan dört aylık süreçte, Jet2 Holidays çeşitli dijital platformlarda ve İngiltere genelindeki 12 şehirde bulunan ofislerinde Alanya’nın tanıtımını yapacak. Bu kampanya sayesinde, şehrin turizm potansiyelinin yükseltmesi ve özellikle 2025’te daha fazla turist çekmesi bekleniyor. HEDEF: 26 MİLYON KİŞİLİK MİSAFİR KİTLESİ Jet2 Holidays, bu proje ile portföyünde yer alan 26 milyonluk misafir kitlesini Alanya’ya çekmeyi amaçlıyor. Firma, 2025 yılında Alanya’ya olan turist talebinde yüzde 4'lük bir artış öngörüyor. Bu büyümeyi desteklemek için, Bournemouth Havalimanı’ndan Alanya’ya yeni bir direkt uçak seferi başlatılacak. Jet2 Holidays CEO’su Steve Heapy, Alanya’nın stratejik bir destinasyon olduğunu belirterek, şehrin potansiyelinin oldukça büyük olduğunu vurguladı. ÖZÇELİK: "ATTIĞIMIZ TOHUMLAR YEŞERMEYE BAŞLADI" Alanya Belediye Başkanı ve ALTAV Başkanı Osman Tarık Özçelik, Jet2 Holidays ile başlatılan bu projenin şehrin uluslararası pazarlardaki gücünü artıracağını ifade etti. Özçelik, "Attığımız tanıtım tohumları yeşermeye başladı. Alanya, önümüzdeki günlerde çok daha iyi yerlere gelerek tur operatörleriyle iş birliğini sürdürecektir. Bu proje, şehrimizin uluslararası pazarlardaki gücünü artıracak önemli adımlardan biri oldu" dedi. Bu açıklama, projenin gelecekte daha fazla yatırım ve iş birliği getireceğine işaret ediyor.

Lezzet Tutkunlarına Diyarbakır’dan Dubai Pastası Haber

Lezzet Tutkunlarına Diyarbakır’dan Dubai Pastası

DİYARBAKIR (İHA) - Diyarbakır'da, son dönemlerde Türkiye'de popüler hale gelen Dubai çikolatasının pasta versiyonu üretildi. Bu yeniliğin arkasında, sektörde öncü girişimleriyle bilinen Hacıbaba Pastaneleri Ar-Ge ekibi bulunuyor. Hacıbaba Pastaneleri Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Elaldı, Ar-Ge ekipleriyle birlikte çeşitli tatlılarda öncü olduklarını ve bu deneyimle Dubai pastasını ürettiklerini belirtti. Elaldı, "Hem hijyenik hem organik hem de fiyatının çok altında. Her zamanki sloganla, ‘en iyisini en ucuza' diyerek Dubai pastası yaptık. Buna da Türkiye'de en iyisi ve en ucuzu diyebiliriz. Sadece Diyarbakır'da değil, Türkiye'de bizim sektörde, bizim branşta hiçbir isim adı altında da bu kadar geniş yelpazesi olan bir kurum yoktur" sözleriyle pastanelerinin yeniliklerde lider olduğunu vurguladı. Elaldı, Dubai pastasının lezzeti kadar fiyatıyla da dikkat çektiğine vurgu yaparak, "Fıstık, bizim ana malzemelerimizden biri. Çikolata yine pastanemizin ana malzemesi. Kadayıf teli, Diyarbakır'a has tescilli ürünümüzdür. Bunlardan esinlenerek, Dubai Çikolatası'nın Dubai değil, Diyarbakır isimli olmasını tercih ederdim. Fiyat olarak şu bir no.'lu pasta 550 lira. Olması gereken 800 lira, ürünü 550 liraya veriyoruz. Tanıtım amaçlı. Bundan ucuz, kalitelisini şu anda Türkiye'de bulamazsınız diye iddia ediyorum" dedi. Elaldı, Dubai pastasının üretimine 10 gün önce başladıklarını belirterek, yakın gelecekte diğer pastaların üretimini durdurarak sadece Dubai pastası üretmeyi planladıklarını söyledi. Bu strateji ile Hacıbaba Pastaneleri, hem tatlı severlere yeni bir lezzet sunmayı hem de rakiplerine fark atmayı hedefliyor.

Frigya'da Turizm Her Mevsim Hareketli Haber

Frigya'da Turizm Her Mevsim Hareketli

Afyonkarahisar’ın İhsaniye ilçesinde yer alan tarihi Frig Vadisi, yılın her döneminde turistlerin ilgisini çekiyor. Yüzlerce mağara, şapel ve kaya mezarına ev sahipliği yapan vadi, kültür ve doğa tutkunlarının vazgeçilmez rotaları arasında yer alıyor. TARİHİ GÜZERGAH: FRİG YOLU Afyonkarahisar Valiliği öncülüğünde yapılan yatırımlar ve kentteki 25 bin yatak kapasiteli termal otellerin katkısıyla bölgeye ilgi her geçen gün artıyor. Döğer beldesindeki Emre Gölü ile Ayazini Köyü arasındaki 25 kilometrelik "Frig Yolu" güzergahı, ziyaretçilerin gözde rotalarından biri olmaya devam ediyor. Göynüş Vadisi'ndeki Aslantaş, Yılantaş, Maltaş abideleri, mağaralar, eski kaya yerleşimleri, oyma kaya mezarları, şapeller ve peribacaları, bölgenin öne çıkan tarihi mekanları arasında bulunuyor. Ayrıca Emre Gölü üzerinde gerçekleştirilen sıcak hava balonu uçuşları da ziyaretçilere unutulmaz anlar yaşatıyor. TURİZM YIL BOYUNCA SÜRÜYOR Frigya Kültür ve Turizm Derneği Başkanı Yunus Yılmaz, bölgenin dört mevsim turizm hareketliliği yaşadığını belirtiyor. Yılmaz, "Bu yılki kış sezonunda turizm hareketliğinin önceki yıllara göre daha da arttığını gözlemliyoruz. Kış mevsiminde de beyaz örtünün altında Frigya, görülmeye değer oluyor. Özellikle hafta sonları daha yoğun günler geçiriyoruz. Frigya her yıl 2 milyon yerli ve yabancı turist ağırlıyor. Bölgedeki işletmelerle esnaf sürekli yatırım yapmaya devam ediyor. Dernek olarak bu yıl sosyal medya üzerinden Frigya'nın tanıtımı için seferber olduk. Bu sezon Frigya'ya sosyal medyada yüksek takipçisi bulunanları davet ettik. Onlarla Frigya'yı tanıtıcı görsel ve içerikler oluşturduk. Sosyal medyada yapılan paylaşımlar, Frigya'ya ilgiyi daha da artırdı" diye konuştu. DEVE TURLARINA YOĞUN İLGİ Üç yıldır Frigya’da deve turları düzenleyen İrfan Öztürk, bölgeye renk kattığını belirterek, "Çok sayıda günü birlik ziyaretçi ağırlanıyor. İstanbul, Kocaeli, Konya'dan yoğun ziyaretçi geliyor. Burada misafirleri deveyle gezdiriyoruz. Fotoğraf çektirip, keyifli vakit geçiriyorlar" dedi. Kütahya’dan gelen ziyaretçilerden Ayşe Kırmızı ise Frigya’yı Kapadokya’ya benzettiğini ve bölgeden çok etkilendiğini dile getirdi. Frigya, tarih ve doğanın eşsiz bir birleşimini sunarken, her yıl daha fazla turistin ilgisini çekmeye devam ediyor.

ABD Seçimlerinde Türkiye’nin Tanıtım Atağı Haber

ABD Seçimlerinde Türkiye’nin Tanıtım Atağı

ANKARA (İHA) - ABD başkanlık seçim sürecinde, Türkiye’nin turizm tanıtım filmleri uluslararası yayın kanallarında 200’den fazla ülkede izleyiciyle buluşarak geniş bir kitleye ulaştı. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın hazırladığı bu filmler, Türkiye’nin tarihi, kültürel ve turistik zenginliklerini tanıttı. SEÇİM ÖZEL YAYINLARINDA TÜRKİYE TANITIMI 5 Kasım’da gerçekleşen ABD başkanlık seçimlerinde Türkiye, dünya genelinde yoğun ilgi gören yayınlar sırasında tanıtım filmleriyle dikkat çekti. CNN, BBC, Euronews, Bloomberg ve Al Jazeera gibi önde gelen haber kanallarının seçim özel yayınları sırasında gösterilen filmler, “How to be Cool in İstanbul,” “Bodrum,” “Kapadokya,” “Deliciously Türkiye,” “Sustainability,” “Arkeoloji,” “Güney Doğu” ve “Turkish Riviera” başlıklarıyla Türkiye’nin doğal ve kültürel güzelliklerini izleyicilere sundu. ABD BAŞKANLIK MÜNAZARALARINDA İLK REKLAM TÜRKİYE’DEN Türkiye, ABD’de 27 Haziran’da yayınlanan Biden-Trump münazarasında ve 10 Eylül’deki Kamala Harris-Donald Trump münazarası sırasında “İstanbul is the New Cool” adlı tanıtım filmi ile yer aldı. Bu reklamlar, münazaralarda reklam alınan ilk örnekler olurken, ABD’de büyük yankı uyandırdı. Türkiye’nin turizm markasını uluslararası arenada tanıtma stratejisinin bir parçası olan bu filmler, özellikle başkanlık seçimleri gibi geniş bir izleyici kitlesine ulaşan yayınlarda yer alarak Türkiye’nin turizm potansiyelini dünya vitrinine taşıdı. Türkiye’nin kültürel, tarihi ve doğal zenginliklerini dünya ile buluşturan bu tanıtım çalışması, ülkemizin uluslararası tanınırlığını artırmada önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy: ''Yıl Sonu Turizm Gelirinde Hedef 60 Milyar Dolar'' Haber

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy: ''Yıl Sonu Turizm Gelirinde Hedef 60 Milyar Dolar''

İSTANBUL (İHA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2024 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin turizm verilerini Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlediği basın toplantısıyla açıkladı. Bakan Ersoy, eylül ayında yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 6,2’lik bir artış yaşandığını ve yılın ilk 9 ayında 49 milyon 181 turistin Türkiye'ye giriş yaptığını belirterek, yıl sonu ziyaretçi hedefinin 61 milyon kişi olarak revize edildiğini duyurdu. Bakan Ersoy, turizm gelirleri hakkında da bilgi vererek, "Turizm geliri ikinci çeyrekte 14 milyar 880 milyon dolar olmuştu. Turizm geliri temmuz, ağustos ve eylül aylarından oluşan üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 3,9 artarak 23 milyar 219 milyon 751 bin dolar oldu. Bu rakam bir çeyrekte elde edilen en yüksek turizm geliri oldu. 2024’ün ilk 9 ayında 46,9 milyar dolar turizm geliri elde ettik" dedi. ORTALAMA KALIŞ SÜRESİ 2024’TE 10,6 GÜN Ersoy, ortalama kalış sürelerinin 2024'te 10,6 gün olduğunu ve kişi başına gece başına 107 dolarlık harcama yapıldığını belirtti. Yıl sonu turizm gelir hedefinin 60 milyar dolar olduğunu da yineledi. Ersoy, "Dünyanın en yoğun ve etkili tanıtım yapan ülkesi konumundayız. Sosyal medya bu konuda aktif kullanılıyor. Youtube ve Tiktok'ta birinci, Instagram'da ikinci sıradayız" sözleriyle sosyal medyada aktif olduklarını ifade etti. "HAYDARPAŞA GARI PROJESİNDE ASLA AVM VE OTEL OLMAYACAK" Haydarpaşa ve Sirkeci Garı projeleri hakkında bilgi veren Bakan Ersoy, "Haydarpaşa, aslına uygun olarak inşa edilecek. Burada demiryolu ve tren taşımacılığı devam edecek. Sirkeci Garı’nda da çalışmaların tamamlanmasının ardından şu anda atıl durumda olan tescilli yapılar Göç Müzesi, Tematik Müze, resim galerisi gibi yapılar kültür sanat kapsamında kullanılacaktır. 2026 Ekim ayında, İstanbul Kültür Yolu Festivali kapsamında Haydarpaşa ve Sirkeci Kültür vadilerini İstanbulluların hizmetine sunacağız. Haydarpaşa Garı projesinde asla AVM ve otel olmayacak" açıklamasını yaptı.

Türkiye’nin eşsiz lezzetleri ve mutfak kültürü dünyaya tanıtılacak Haber

Türkiye’nin eşsiz lezzetleri ve mutfak kültürü dünyaya tanıtılacak

Türk mutfağının tarihi ve kültürel mirası, 21-27 Mayıs Türk Mutfağı Haftası’nda yurt içi ve yurt dışında düzenlenecek etkinliklerle tanıtılacak. Türk mutfağının kendine özgü niteliklerine dikkat çekilecek etkinliklerde, Türk mutfağı ve kültürü hakkında bilgi verilecek. Türk Mutfağı Haftası tanıtım etkinlikleri çerçevesinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayelerinde Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde “Asırlık Tatların Buluşma Noktası: Yedi Bölgede Türk Mutfağı” temasıyla program ve sergi düzenlenecek. Etkinlikte Türk mutfağının geleneksel, sağlıklı ve atıksız kültürel mirasını vurgulayan ve Türk mutfağının zenginliğini aktaran bir video gösterilecek. 21-27 Mayıs Türk Mutfağı Haftası çerçevesinde gerçekleştirilecek etkinliklerde Türkiye’nin iklim yelpazesinin ve coğrafi çeşitliliğinin Türk mutfağının zenginliğine katkıları ile Türk misafirperverliğinin mutfak kültürüne yansımaları vurgulanacak. Türk mutfağında sadece yemeklerin değil aynı zamanda kültürün, geleneğin ve duygudaşlığın da paylaşıldığı yerli ve yabancı konukların dikkatine sunulacak. Türkiye’nin farklı bölgelerinin zengin mutfak kültürü ve özgün nitelikleri konuklarla paylaşılacak. Etkinlik kapsamında Cumhurbaşkanlığı Külliyesi Sergi Salonu'nda hazırlanan sergi ve dijital deneyim alanlarında Türkiye’nin Ege’den Doğu Anadolu’ya, Karadeniz’den İç Anadolu’ya kadar farklı coğrafi bölgelerinin sahip olduğu doğal ve kültürel miras ile tarımsal çeşitlilik beş duyuya hitap edecek şekilde sunulacak. Ayrıca Türkiye’nin tüm bölgelerinin mutfak zenginliği ve sofra kültürleri hakkında bilgi verilecek, çeşitli bölgelere ait mutfak araç gereçleri, el emeği dokuma işleri ve sofra sunumları görülebilecek. Ait oldukları yörede kültür, turizm ve ekonomi gibi pek çok alana etki ederek katma değer oluşturan coğrafi işaretli ürünler tanıtılacak. Kurulacak dijital ekranlarda Türk mutfağının hikâyesi, tarihi gelişimi ve bölgelerin kendine has dokuları izlenebilecek. 1 ay boyunca ziyaret edilebilecek sergide Türk mutfağının sahip olduğu zengin yiyecek ve içecek çeşitliliği, hazırlanma ve tüketme aşamalarındaki birlikte üretme kültürü, toplumsal dayanışma, kaynaşma ve paylaşma dinamikleri öne çıkarılacak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.