Hava Durumu

#Tbmm Plan Ve Bütçe Komisyonu

TOURISMJOURNAL - Tbmm Plan Ve Bütçe Komisyonu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tbmm Plan Ve Bütçe Komisyonu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

CHP'li Aygun, Tekirdağ’daki Ulaşım Sorunlarını Gündeme Getirdi Haber

CHP'li Aygun, Tekirdağ’daki Ulaşım Sorunlarını Gündeme Getirdi

CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, TBMM’de Tekirdağ’daki ulaşım sorunlarını dile getirdiği konuşmasında, "Havalimanı var, ama uçuş yok. Oda başkanlarımız yolcu garantisi verdiler, ama mevcut tur şirketi uçmak istemiyor. Çözüm bekliyoruz" dedi. Aygun, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2025 yılı bütçe görüşmelerinde Tekirdağ’daki havalimanı sıkıntısı odaklı bir konuşma gerçekleştirdi. İktidarın daha önce verdiği "Çorlu Havalimanı'nı Atatürk Havalimanı yapıyoruz, Türkiye’nin her yerine uçacaksınız" sözünü yerine getirmediğine işaret eden Aygun, “Havalimanı var, ama uçuş yok” diyerek çözüm talep etti. Aygun, Tekirdağ’ın Türkiye’nin en çok vergi veren sekiz ili arasında yer aldığını belirterek, hizmet alımında merkezi bütçenin son kısmında olmasının Tekirdağ halkına adaletsizlik olduğunu söyledi. Çorlu Havalimanı’nın adı değişse de uçak seferlerinin olmadığını belirten Aygun, "Oda başkanlarımız yüzde 60’lık garantiyi sağlıyor, ama uçak seferi yok" dedi. Tekirdağ’daki ulaşım sıkıntılarının sadece havalimanı ile sınırlı kalmadığını ifade eden Aygun, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nin Süleymanpaşa’dan Muratlı’ya bir otogar inşa ettiğini, ancak Karayolları Genel Müdürlüğü’nün otogara göbek yapma izni vermediğini kaydederek duruma isyan etti. HIZLI TREN HATTI GÜNDEMİ Aygun, Halkalı’dan Edirne’ye hızlı tren hattının tamamlanamaması nedeniyle Tekirdağ halkının hızlı tren hizmetinden yararlanamadığını belirtti. Ayrıca, Çorlu, Süleymanpaşa ve diğer ilçelerin hızlı tren bağlantılarının da bir an önce gündeme alınması gerektiğini ifade etti. YAT LİMANI TADİLATI Tekirdağ’daki yat limanı sıkıntılarına da değinen Aygun, Tekirdağ Yat Limanı’nın mendireğinin yıkıldığını ve limanın kiraya verilmesi sürecinde yaşanan sorunları aktardı. "Büyükşehir mahkemeyi kazandı ve Millî Emlak’tan geri aldı yeri. Şimdi soruyoruz: Bu bizim yat limanı ne olacak?" diye sordu. KARAYOLU SORUNLARI Yollarla ilgili de sıkıntılar yaşandığını belirten Aygun, Süleymanpaşa’dan Kınalı’ya kadar kavşaklardaki trafik sıkışıklığını gündeme getirdi. Malkara’dan Kınalı’ya kadar otobanın ne zaman biteceğini sorarak, kavşaklarda çevre düzenlemesi ve ağaç dikimi gibi basit çözümlerin hayata geçirilmesini istedi. Aygun, ayrıca Trakya'daki telefon ve internet sorunlarına dikkat çekerek, "Uçmakdere’de internet yok, telefonlar çekmiyor" ifadelerini kullandı. "BALO PROJESİ, BALON ÇIKTI" Son olarak, Anadolu sanayicisinin ürünlerini Avrupa'ya demiryoluyla taşıyacak BALO projesinin hayal olduğunu söyleyen Aygun, "O NEGMAR’ın gemisi şu anda CEYPORT’ta çürüyor. Orada Tekirdağ’ın görüntüsünü bozuyor. BALO Projesi’ni gelip burada ballandırdınız, anlattınız; BALO balon çıktı" diyerek, Tekirdağ’daki projelere yönelik eleştirilerini sürdürdü.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 2025 Hamleleri Haber

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 2025 Hamleleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda yaptığı 2025 yılı bütçe sunumunda, Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına dair önemli projeler ve hedefleri açıkladı. YURT İÇİ UÇUŞ FREKANSINDA ARTIŞ Uraloğlu, iç hat uçuş noktalarının 2003’te 26 iken, 2024’te 58’e çıktığını, 2025’te ise yurt içi uçuş frekansının yüzde 10 artırılacağını belirtti. 50 ülkede 60 noktaya yapılan uluslararası uçuşlar, bugün 131 ülkede 347 noktaya ulaştı. Türkiye’nin hava yolu yolcu trafiği sıralamasında Avrupa’da 3’üncü, dünyada ise 7’nci sıraya yükseldiğini vurguladı. KARA YOLU YATIRIMLARI VE TRAFİK GÜVENLİĞİ Son 22 yılda, 479 kilometre köprü ve viyadük, 717 kilometre tünel inşa edilerek kara yolları daha güvenli hale getirildi. Bölünmüş yol ağı, 2028’de 31 bin 250 kilometreye çıkarılacak. Trafik kazalarındaki ölüm oranı, yüzde 77 oranında azaltıldı. Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin tamamlanmasıyla ulaşım süresi 35 dakikadan 5 dakikaya düşecek. Kuzey Marmara Otoyolu, Orta Anadolu Otoyolu ile Ankara’ya bağlanacak. Ayrıca Akdeniz Sahil Yolu, Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyolları gibi projelerle kara yolu ağı genişleyecek. HAVALİMANI YATIRIMLARI 2025’te yıllık 2,5 milyon yolcu kapasiteli Malatya Havalimanı Yeni Terminali tamamlanacak. Kapadokya, Siirt ve Trabzon havalimanlarının yenilenme projeleri hızla devam ederken, Yozgat ve Bayburt-Gümüşhane havalimanlarının 2026’da hizmete alınması hedefleniyor. DENİZCİLİKTE İLK 10 HEDEFİ Türk Sahipli Deniz Ticaret Filosunun 11’inci sıraya yükseldiğini ifade eden Uraloğlu, ilk 10 hedefi için yatırımların sürdüğünü kaydetti. Türk Boğazlarından elde edilen gelir yıllık 212 milyon dolara ulaştı. Türkiye, gemi inşasında tasarım, üretim ve geri dönüşüm süreçlerinde teknolojiye öncülük ediyor. DİJİTALLEŞMEDE YERLİ TEKNOLOJİLER Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi kapsamında, 11 ilde 34 lokasyonda 5G testleri yapılıyor. Türkiye, e-devlet uygulamalarında Avrupa’yı geride bırakarak 10’uncu sırada yer aldı. Ayrıca, Türksat 6A ile uydu haberleşme kapasitesini artırmayı hedefliyor.

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek Haber

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda, ülke genelindeki demiryolu projelerinin detaylarına değindi. Bakan Uraloğlu, taşıt sahipliğinin artması ve karayolu kullanımındaki büyük artışa rağmen, trafik güvenliği konusunda önemli ilerlemeler kaydedildiğini vurguladı. Taşıt kullanımının yüzde 195 arttığını belirten Uraloğlu, karayollarındaki güvenlikle ilgili yapılan iyileştirmeler sonucu, 100 milyon taşıt başına hayatını kaybeden kişi sayısının yüzde 77 oranında azaldığını ifade etti. Bakanlık bütçesinin artırıldığını açıklayan Uraloğlu, 2025 yılı için 482 milyar lira yatırım teklifinde bulunacaklarını belirtti. 2002-2024 yılları arasında yapılan yatırımların toplamda 280,6 milyar dolar değerinde olduğunu kaydetti. Demiryolu yatırımlarının payı ise her geçen yıl artıyor; 2023'te bu oran yüzde 53'e, 2024'te ise yüzde 55'e çıkması bekleniyor. Bakan Uraloğlu, 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunu 17 bin 287 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ve demiryolu taşımacılığını daha da yaygınlaştıracaklarını belirtti. Bugüne kadar 92 milyon yolcu taşıyan hızlı trenlerin sayısını artırmayı ve 2053’te toplam 28 bin 590 kilometreye ulaşmayı planladıklarını ifade etti. İstanbul'da, şehir içi raylı sistemlerde büyük yatırımlar yapılmış olup, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı gibi projelerle yaklaşık 41 milyon yolcu taşındı. Ayrıca, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, açıldığı günden bu yana 14 milyon yolcu taşıdı. Bakan, İstanbul dışında da şehir içi raylı sistemlerin yaygınlaştırıldığını, Bursa Emek-YHT-Şehir Hastanesi metrosunun 2026 yılında tamamlanacağını belirtti. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi ile seyahat süresini 80 dakikaya indirileceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, bu projeyle birlikte, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı gibi projelerin de hızla ilerleyeceğini söyledi. Ayrıca, Ankara-Kayseri arasında seyahat süresi 7 saat 47 dakikadan 2 saate, Mersin-Adana hattında ise 6,5 saatten 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Uraloğlu, ayrıca 2028'e kadar 3 bin 92 kilometre olan mevcut hızlı tren hatlarını tamamlayacaklarını, yeni projelerle ulaşım sürelerini kısaltmayı ve demiryolu taşımacılığını daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı ve Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Tren projelerinin de etüt ve yapım işlerine başlandığını duyurdu. Bakanlık, yerli ve milli demiryolu araçlarının üretimine de öncelik veriyor. Ülke genelinde bin 15 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından inşa edilmiş durumda. 2025 yılı içinde İstanbul Havalimanı Metro hattının 2. etabının da hizmete girmesi bekleniyor.

Kişi başı geceleme hedefi 130 USD Haber

Kişi başı geceleme hedefi 130 USD

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, Bakanlığının 2024 yılı bütçesi üzerindeki görüşmelerde milletvekillerinin soru ve eleştirilerini yanıtladı. Ersoy, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) olmadan önce fuar ağırlıklı tanıtım tercih edildiğini, bugün ise Türkiye'nin 200 ülkede 400 filmle tanıtımının yapıldığını anlattı. TGA'ya ödeme yapanların ağırlıklı olarak sektör temsilcileri olduğuna işaret eden Ersoy, sektör paydaşlarının seçtiği temsilcilerden ajansın yönetim kurulunun oluştuğunu ve bu yönetim kurulunun, ajansın bütçesini belirlediğini ifade etti. Ersoy, "Bakanlığın da ajansta iki koltuğu var. Katkı vermemiz gerektiğinde daha fazlasını, ihtiyaç olduğunda veriyoruz." diye konuştu. Türkiye'nin çok güzel bir coğrafyada bulunduğunu fakat krizlere açık olduğunu ve turizm sektörünün bağışıklığını bu krizlere hazırlıklı hale getirdiklerini vurgulayan Ersoy, "Bu bağışıklığı sağlarken aşılardan en büyüğü Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı. 100 yıl sonra ülkemizde kuruldu bu ajans. Sektöre 'Bu ajansı iptal edeceğim, ne düşünüyorsunuz?' diye sorun, ne cevap verecekler? Sektör istiyor bu ajansı, sahipleniyor. Bu sene otelleri kayıt altına alıyoruz. Otellerin ajansa katılım payı binde 7 buçuktu. 1 Ocak 2024'ten itibaren binde 5'e çektik. Aslında bu pay ne kadar çok olursa o kadar tanıtım yaparız." şeklinde konuştu. Turizm hedeflerinin gerçekçi olmadığı eleştirilerine Ersoy, "Orta Vadeli Program'da açıklanan hedefler fazlasıyla gerçekçi." karşılığını verdi. Bakanlığının 5 yıllık sürecinin sonunda kişi başı gecelik harcamanın 65 dolardan 100 dolara geldiğini ifade eden Ersoy, "2028'de kişi başı gecelik harcamayı 130 dolar hedefliyoruz. Yüzde 30 büyüme hedefliyoruz. Sektöre, bize güvenin. Bu rakam Türkiye gibi turizm potansiyeli olan ülkede hiçbir şeydir. İnanırsak, savaşırsak yaparız. Hedefleri yakalayan bir turizm ülkesi olduk. Türkiye gibi bir turizm potansiyeli olan bir ülkede yüzde 7 yıllık turist sayısında artış ütopik değil." değerlendirmesinde bulundu. Bakan Ersoy, turizmin 12 aya yayılması noktasında golf sahalarının artırılmasına da karşı çıkıldığını belirterek, şunları kaydetti: "En etkili sonuç turizmde golften alınıyor. Çünkü tam yüksek sezonu, bizim 'ölü sezon' dediğimiz döneme denk geliyor. Ben golf sahası yapmaya çalışıyorum. Onun yerine 'çek çek yeri yapın' diyor. Çek çek yeri yapmak ne demek, tersane yapmak demek. Bakanlığın tersane yapılmasına kıyıda izin vermesi en son olasılıktır. Her golf sahası en az 3, 4 oteli besleyecek kapasite. Bizde toplasanız 20 tane golf sahası var, çok değil. Bizim rakip diye gösterdiğimiz ülkelerin en azında 400 golf sahası var. 4 tane daha yapmak istiyoruz, demediğinizi bırakmıyorsunuz, bu şekilde mi turizmi büyüteceğiz?" Bakan Ersoy, Geleceği Miras Projesi'nin, arkeoloji alanında yaptıkları en özel çalışma olduğunu dile getirdi. Ersoy, "Yıl sonuna kadar tüm kazılara Türk koordinatörler atıyoruz. Yabancıları kazı başkanlarını çıkarmıyoruz ama Türk kazı koordinatörleri atıyoruz hepsinin başına. Yüzde yüz bizim denetimimize girmiş oluyor kazı başkanlıkları. Bunları atamış olmak için atamıyoruz. Ekip ve finansman desteği veriyoruz. Son 60 yılda yapılanı gelecek 4 yılda yapmayı hangi ekip taahhüt edebilir? Hangi Bakan çıkar bu kadar iddialı konuşur. Hocalarımız, arkeolog arayışı içerisinde, çok yoğun çalışma içerisindeler. Sit alanlarında, arkeoloji alanında harikalar yaratıyoruz." dedi. "Tamer Karadağlı çok başarılı bir tiyatrocu" Sürdürülebilirlik konusunda Paris Antlaşması'na imza attıktan sonra Türkiye'nin çok hızlı hareket ettiğini anlatan Ersoy, özellikle konaklama sektöründe yapılan yasa değişiklikleri ve protokollerle gelişme kaydedildiğini söyledi. Bakan Ersoy, "Konaklama sektöründe atmış olduğumuz adımlar sayesinde 2024 yaz sezonuna kadar bütün tesislerimiz birinci aşama süreçlerini tamamlamış olacak. Bu açıdan dünyada örnek gösteriliyoruz." ifadelerini kullandı. Kültür Yolu Festivallerine ilişkin milletvekillerinden gelen sorulara verdiği yanıtta, "Hepinizden talep geldiğine göre, demek ki iyi iş çıkarıyoruz." diyen Ersoy, festivallerin yapılacağı şehirleri seçerken her bölgeden bir ili barındıracak şekilde hareket edildiğini bildirdi. Özel tiyatrolara ilişkin eleştirilere cevap veren Ersoy, vergilerin düşürüldüğü, eğlence vergilerinin kaldırıldığı özel tiyatroların, bakanlığı döneminde en yoğun desteği aldığını anlattı. Tamer Karadağlı'nın Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğüne getirilmesiyle ilgili eleştiriler üzerine Bakan Ersoy, "Tamer Karadağlı, çok başarılı bir tiyatrocu. Ülke ve dünya çapında kabul görmüş bir tiyatrocu. Shakespeare'i İngilizce oynayan ben ikinci bir isim bilmiyorum Türkiye'de, varsa bildirin. Kendisi liyakat sahibi bir insan ve sonuna kadar genel müdürümün arkasındayım. Çok başarılı işler çıkaracağına da adım gibi eminim." şeklinde konuştu. Halk plajlarının üzerinde hassasiyetle durdukları bir konu olduğunu vurgulayan Ersoy, Phaselis Antik Kenti'nde tarihi eserlerin olduğu alanda "en ufak bir çalışmanın" yapılmadığını bildirdi. "Tam tersi, tarihi eserlerin, antik şehrin olduğu koyu rahatlatmak için bir çalışma yapıldı." diyen Ersoy, günlük 12 bin kişinin kullandığı bir alana tuvalet yapıldığını söyledi. "Bu düzenleme olmazsa olmaz" Konutların turizm amaçlı kısa süreli kiralanmasına ilişkin kanuna dair değerlendirmede bulunan ve düzenlemenin gerekliliğine ilişkin gerekçelere değinen Ersoy, "Konut için yapılan yerler otel gibi işletilmeye başlandığı zaman zaten bütün şehrin omurgasını bozuyorsunuz. O yüzden bu düzenleme olmazsa olmaz, sayı belli bir rakama çıktıktan sonra." dedi. İlgili kanun kapsamında bazı alanlar için ayrıcalık tanındığı iddiaları üzerine Ersoy, "Kat planında özellikle turizm amaçlı konut olduğu belirtilmişse ve bu da tapuya şerh edildiyse o zaman o rezidanstan veya apartmandan konut satın alanlar bu durumu zaten bilerek aldıkları için 'muvafakatname gerekmez' dedik. Sektörden gelen bir talepti, bize de gayet makul geldi. Onun dışında bir ayrıcalık, istisna tanınmış değil." değerlendirmesinde bulundu. Söz konusu konutların da ilgili vergileri ödeyeceğini hatırlatan Ersoy, bu yerlerin online pazarlamayla konut sahibince günlük kiraya verildiğini ancak konut sahibi, aracı vasıtasıyla kiraya vermek istemesi halinde bunun Bakanlığın kontrol yetkisi olan acente üzerinden pazarlanmasını istediklerini anlattı. Haydarpaşa ve Sirkeci için akademisyenler ve uzman kişilerden oluşan bir Danışma ve Bilim Kurulu oluşturduklarını anımsatan Ersoy, "Haydarpaşa ve Sirkeci, İstanbul'un çok büyük ihtiyacı olan kültür ve sanat vahası olacak." diye konuştu. Ersoy, peribacalarıyla ilgili yasalara aykırı hareket edenlere yönelik para cezasının yanında 2 yıldan 5 yıla kadar hapis cezası bulunduğunu hatırlattı. Görüşmelerin ardından, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü, Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü, Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Araştırma Merkezi, Atatürk Kültür Merkezi, Türk Dil Kurumu, Türk Tarih Kurumu, Kapadokya Alan Başkanlığı, Uludağ Alan Başkanlığı, Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının 2024 bütçeleri kabul edildi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.