Hava Durumu

#Tcdd

TOURISMJOURNAL - Tcdd haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tcdd haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Demir Yolunda Yolcu Rekoru: 11 Ayda 256,4 Milyon Haber

Demir Yolunda Yolcu Rekoru: 11 Ayda 256,4 Milyon

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 Ocak-Kasım döneminde demir yolu taşımacılığı verilerini paylaştı. Bakan Uraloğlu, Marmaray, Başkentray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer raylı sistem hatlarında toplamda 256,4 milyon kişinin seyahat ettiğini belirtti. "Marmaray 201 milyon, Başkentray 22,1 milyon, YHT'ler ise 11,5 milyon yolcuya hizmet verdi" dedi. MARMARAY 11 AYDA 201 MİLYON YOLCU TAŞIDI Kent içi raylı sistemlerin trafik sıkışıklığını çözmedeki önemine vurgu yapan Uraloğlu, Marmaray’ın İstanbul’da kritik bir rol üstlendiğini ifade etti. Uraloğlu, "2024 yılı kasım ayında Marmaray'ı 19 milyon 315 bin 901 kişi kullanarak ulaşımını daha hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirdi. 11 aylık Ocak-Kasım döneminde ise 201 milyon yolcuya ulaştık" dedi. Marmaray'ın şehir içi ulaşımı hızlandırarak yolculuk konforunu artırdığını da ekledi. BAŞKENTRAY'DAN REKOR KULLANIM Ankara’da ise Başkentray hattının şehrin doğusunu ve batısını birbirine bağladığını belirten Bakan, kasım ayında 2 milyon 358 bin yolcunun bu hattı kullandığını söyledi. "Başkentray ile kasım ayında 2 milyon 358 bin 168 yolcumuza, yılın ilk 11 ayında ise 22,1 milyon yolcuya hizmet verdik" diye belirtti. Ayrıca 20 Kasım’da 94 bin 84 yolcu ile rekor kırıldığını ekledi. KENT İÇİ RAYLI SİSTEMLER 234,8 MİLYON YOLCU TAŞIDI Kent içi raylı sistemlerin 226 milyon yolcuyla Marmaray, Başkentray, Sirkeci-Kazlıçeşme ve Halkalı-Bahçeşehir hatlarında yoğun kullanım gördüğünü belirten Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Hattı’nın da 8,8 milyon yolcuyla katkı sağladığını ifade etti. Ocak-Kasım döneminde bu hatlar toplamda 234,8 milyon yolcu taşıdı. YHT VE BÖLGESEL TRENLER YOĞUN İLGİ GÖRDÜ Yüksek Hızlı Trenlerin (YHT) kasım ayında 1 milyon 62 bin 546 yolcuya hizmet verdiğini aktaran Bakan Uraloğlu, "11,5 milyon yolcumuz ise Ocak-Kasım döneminde YHT'ler ile seyahat etti. Bu dönemde bölgesel ve anahat trenlerimizi ise toplam 10,1 milyon yolcu kullandı" dedi. Demir yolu yatırımlarının karşılığını aldıklarını belirten Uraloğlu, bu hizmetlerin daha geniş kitlelere ulaşması için çalışmalarını sürdüreceklerini kaydetti.

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek Haber

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda, ülke genelindeki demiryolu projelerinin detaylarına değindi. Bakan Uraloğlu, taşıt sahipliğinin artması ve karayolu kullanımındaki büyük artışa rağmen, trafik güvenliği konusunda önemli ilerlemeler kaydedildiğini vurguladı. Taşıt kullanımının yüzde 195 arttığını belirten Uraloğlu, karayollarındaki güvenlikle ilgili yapılan iyileştirmeler sonucu, 100 milyon taşıt başına hayatını kaybeden kişi sayısının yüzde 77 oranında azaldığını ifade etti. Bakanlık bütçesinin artırıldığını açıklayan Uraloğlu, 2025 yılı için 482 milyar lira yatırım teklifinde bulunacaklarını belirtti. 2002-2024 yılları arasında yapılan yatırımların toplamda 280,6 milyar dolar değerinde olduğunu kaydetti. Demiryolu yatırımlarının payı ise her geçen yıl artıyor; 2023'te bu oran yüzde 53'e, 2024'te ise yüzde 55'e çıkması bekleniyor. Bakan Uraloğlu, 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunu 17 bin 287 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ve demiryolu taşımacılığını daha da yaygınlaştıracaklarını belirtti. Bugüne kadar 92 milyon yolcu taşıyan hızlı trenlerin sayısını artırmayı ve 2053’te toplam 28 bin 590 kilometreye ulaşmayı planladıklarını ifade etti. İstanbul'da, şehir içi raylı sistemlerde büyük yatırımlar yapılmış olup, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı gibi projelerle yaklaşık 41 milyon yolcu taşındı. Ayrıca, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, açıldığı günden bu yana 14 milyon yolcu taşıdı. Bakan, İstanbul dışında da şehir içi raylı sistemlerin yaygınlaştırıldığını, Bursa Emek-YHT-Şehir Hastanesi metrosunun 2026 yılında tamamlanacağını belirtti. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi ile seyahat süresini 80 dakikaya indirileceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, bu projeyle birlikte, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı gibi projelerin de hızla ilerleyeceğini söyledi. Ayrıca, Ankara-Kayseri arasında seyahat süresi 7 saat 47 dakikadan 2 saate, Mersin-Adana hattında ise 6,5 saatten 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Uraloğlu, ayrıca 2028'e kadar 3 bin 92 kilometre olan mevcut hızlı tren hatlarını tamamlayacaklarını, yeni projelerle ulaşım sürelerini kısaltmayı ve demiryolu taşımacılığını daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı ve Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Tren projelerinin de etüt ve yapım işlerine başlandığını duyurdu. Bakanlık, yerli ve milli demiryolu araçlarının üretimine de öncelik veriyor. Ülke genelinde bin 15 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından inşa edilmiş durumda. 2025 yılı içinde İstanbul Havalimanı Metro hattının 2. etabının da hizmete girmesi bekleniyor.

Turistik Doğu Ekspresi’nin Biletleri Şimdiden Tükendi Haber

Turistik Doğu Ekspresi’nin Biletleri Şimdiden Tükendi

KARS (İHA) - Turistik Doğu Ekspresi’nin 2024-2025 kış sezonu seferleri, 23 Aralık 2024 tarihinde Ankara’dan başlayacak ilk yolculukla başlıyor. Masalsı manzaralar eşliğinde 31 saat süren bu yolculuk, Kars’ta son bulacak. Yoğun talep gören ekspresin biletleri 5 bin 250 liradan satışa sunulurken, ilk seferin biletleri kısa sürede tükendi. Ocak ayı için de yer kalmadığı bildirildi. TURİZMCİLER YENİ SEZONA HAZIR Kars'ta turizm hareketliliği artarken, otellerde rezervasyon yoğunluğu yaşanıyor. Kar's Otel Müdürü ve Kültür Turizm Bilim Uzmanı Mehmet Duman, Doğu Ekspresi'nin sağladığı talep artışını şu sözlerle değerlendirdi: "Kış sezonunun yaklaşmasıyla birlikte Turistik Doğu Ekspresi de faaliyete başlıyor. 23 Aralık ve 2 Mart tarihleri arasında faaliyete başlayacak olan Turistik Doğu Ekspresi'ne çok yoğun bir ilgi var. Özellikle Ankara'dan Pazartesi, Çarşamba ve Cuma şeklinde hareket ederken, Kars'tan da Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri seferler düzenliyor". Duman, ortalama bilet fiyatlarının kişi başı 5 bin lira olduğunu, tur operatörlerinin Kars gezisine özel paket fiyatlandırmalarının ise ortalama 20 bin ile 30 bin lira arasında değiştiğini açıkladı. Mehmet Duman, "Turistik Doğu Ekspresi'nin doğal güzellikleri, nostaljik yapı sunmasıyla birlikte Erzurum, Kayseri, Sivas, Erzincan şehirlerimizde de aynı zamanda ortalama 2,5 ve 4 saatlik duraklamalarla şehrin güzelliklerini gösteriyor. Biz de Kars turizmi olarak UNESCO Kültür Dünya Miras Listemizdeki Ani Ören Yeri ile Baltık mimarisi özellikli yapılarımızla, Çıldır Gölümüz ile kristal karlar diyarı Sarıkamış ile sezona hazırlığımızı tüm hızıyla sürdürüyoruz" diyerek sözlerini sürdürdü. DÜNYANIN EN GÜZEL DEMİRYOLU ROTALARINDAN BİRİ Turistik Doğu Ekspresi, dünya çapında en güzel dört demiryolu seyahat rotasından biri olarak kabul ediliyor. Yürüyüş grupları, fotoğraf sanatçıları, dağcılık kulüpleri ve üniversite öğrencilerinin de yoğun ilgi gösterdiği rota, her yıl binlerce ziyaretçiyi ağırlıyor.

Doğu Ekspresi Bilet Fiyatları Güncellendi Haber

Doğu Ekspresi Bilet Fiyatları Güncellendi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Turistik Doğu Ekspresi’nin 2024-2025 kış sezonu seferlerinin 23 Aralık'ta başlayacağını ve 2 Mart 2025'e kadar devam edeceğini duyurdu. Ankara’dan pazartesi, çarşamba ve cuma günleri, Kars'tan ise çarşamba, cuma ve pazar günleri hareket edecek tren için biletler, yetkili acentelerden paket tur olarak, bireysel yolcular için ise 8 Kasım'dan itibaren TCDD Taşımacılık A.Ş. gişelerinden, internet, mobil uygulama ve çağrı merkezlerinden satışa sunulacak. İki kişilik odalar halinde sunulan biletlerin kişi başı fiyatı 5 bin 250 liradan başlayacak. Bakan Uraloğlu, "Turistik Doğu Ekspresi Ankara'dan 13.55'te hareket edecek, Erzincan'da 150 dakika, Erzurum'da ise 240 dakika durarak yolculara bu şehirleri keşfetme imkanı tanıyacak. Kars'tan dönüşte ise 21.05'te hareket ederek İliç'te 210 dakika, Divriği'de 150 dakika ve Sivas'ta 180 dakika duracak. Turistik Doğu Ekspresi, 8 yataklı ve bir yemekli vagonla hizmet verecek. Toplamda 60 sefer düzenleyeceğimiz bu dönemde, 160 yolcu kapasiteli ekspresimiz iki kişilik odalarda seyahat tutkunlarına ev konforunda unutulmaz bir kış deneyimi sunacak" dedi. ERZURUM-KARS ARASINDA TURİSTİK SEFERLER BAŞLIYOR Uraloğlu, Erzurum-Kars arasında da toplam 24 sefer olarak planlanan Bölgesel Turistik Ekspres Trenler uygulamasının 291 yolcu kapasitesiyle 18 Ocak - 23 Şubat 2025 tarihleri arasında cumartesi ve pazar günleri hizmet vereceğini belirtti. DİYARBAKIR EKSPRESİ 11 NİSAN’DA BAŞLIYOR Bakan Uraloğlu, Turistik Diyarbakır Ekspresi’nin de 11 Nisan - 25 Mayıs 2025 tarihleri arasında sefer yapacağını, Ankara’dan cuma, Diyarbakır’dan pazar günleri hareket edecek trenin yolculara Ankara-Diyarbakır rotasında Malatya’da 3 saat, Diyarbakır-Ankara rotasında ise Elazığ Yolçatı’da 4 saat mola vererek şehirleri keşfetme olanağı sunacağını açıkladı.

Türkiye Kart'ın pilot uygulaması tamamlandı Haber

Türkiye Kart'ın pilot uygulaması tamamlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, pilot uygulaması Konya’da tamamlanan Türkiye Kart Projesi'nin 81 ilde yaygın hale getirilmesi için çalışmaların sürdüğünü belirterek, “İlk adımı Konya’da attık. Kayseri, Yozgat ve Gümüşhane’de belediyeler ile sözleşme süreçleri de tamamlandı” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Kart Projesi ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, tüm ulaşım hizmetlerinden ve finansal sistemden faydalanma imkanı sunan Türkiye Kart ile ilgili olarak , “Proje kapsamında amacımız şehir içi toplu taşıma hizmetlerinin sunulduğu ulaşım sektöründeki tüm paydaşların dahil olacağı bir takas, switch, mahsuplaşma ve operasyon merkezinin kurulması ile Türkiye Kart’ı her alanda devreye sokmak. Türkiye Kart’ın ulaşım araçları, para transferleri, alışveriş ve birçok ihtiyaçlarda tek kart olarak kullanılabilmesini sağlamak” diye konuştu. “İstanbul'da yeni havalimanı metro hattı entegrasyonu da hazır” Bakan Uraloğlu, Konya’da teknik altyapı süreçlerinin tamamlandığını ifade ederek, “İstanbul'da yeni havalimanı metro hattı entegrasyonu da hazır. Kayseri Büyükşehir, Yozgat ve Gümüşhane Belediyeleri ile sözleşme süreci bitti. Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı doğrultusunda 2023 yılı sonuna kadar hedefimiz 6 ilde projeyi devreye sokmak. TCDD ve TCDD Taşımacılık tarafından işletilen tüm raylı sistemlerde Türkiye Kart'ın devreye alınmasına yönelik çatı sözleşme süreçleri de devam ediyor. GAZİRAY, BAŞKENTRAY ve İZBAN hatlarında sözleşme sonrası entegrasyon süreçleri başlatılacak. İlerleyen süreçte diğer belediyeler ve operatörler sisteme dahil edilerek, projenin yaygınlaştırılmasını hedefliyoruz. Türkiye Kart Projesi ulaşım sektörüne önemli bir dönüşüm getirecek. Vatandaşlarımız daha kolay, hızlı ve etkili bir şekilde ulaşım ve ödeme işlemlerini gerçekleştirebilecek” diye konuştu. Türkiye Kart’ın özellikleri Yılsonunda 6 ilde kullanılmaya başlanacak olan Türkiye Kart, toplu ulaşım ile birlikte POS ve ATM cihazlarında, belediye harçları ve vergi ödemeleri, otopark ödemeleri, anlaşmalı iş yerleri, taksi ödemeleri, yiyecek ve içecek otomatlarında kullanılabilecek. Ayrıca PTT kanalları, bankalar ve devlet kurumları, çevrimiçi kanallar, mobil uygulama ve anlaşmalı iş yerleri üzerinden yükleme işlemi yapılabilecek.

The distance between Malatya and Ankara by train will decrease Haber

The distance between Malatya and Ankara by train will decrease

With the regional train starting from Malatya to Sivas, the people of Malatya will be able to go to Istanbul and Ankara by high-speed train via Sivas. Thus, the Malatya-Ankara journey, which took 16 hours, will be reduced to 7 hours. Malatya-Sivas Regional Train services, which will connect Malatya with Ankara and Istanbul by High Speed ​​Train, have started as of today. The first expedition of Malatya-Sivas Regional Train, which will bring speed and comfort to Malatya with its high-speed train connection, started with a ceremony at Malatya Train Station. Speaking at the farewell program of the Regional Train, which started its first expedition at 08.10, Malatya Governor Hulusi Şahin stated that even a minute is very important in civilized countries, and said, “State Railways in Turkey is a country that fits the time very meticulously in terms of public transportation. Even by car, we cannot go from Malatya to Ankara in 6 and a half hours, but with this train, we can reach Ankara for 280 TL in connection with Sivas. This is a very valuable service. In addition, it will be possible to get on from the stations in Yazıhan and Hekimhan and in a very short time, it will be in Ankara in 6 and a half hours. Its return will depart from Ankara at around 13:00 and will arrive in Malatya at 20:00. The millet high-speed train will be extended to Malatya to the Istanbul line and reach Ankara in 3 hours and Istanbul in 6 hours. There is very little left of that. I believe that Turkey will achieve this in a very short time and Malatya will be able to go to Ankara in the morning and return in the evening. I would like to thank everyone who contributed." Speaking in the program, Rector of İnönü University Prof. Dr. Ahmet Kızılay said that he often goes to Ankara for business and that he will now travel to Ankara by train as this time is reduced to 6 and a half hours. TCDD Transportation Deputy General Manager Assoc. Dr. Şinasi Kazancı stated that they connected Ankara to Sivas by high-speed train and that they wanted the people of Malatya to come to Ankara faster; “I hope this is a temporary solution until the high-speed train arrives at the Malatya line. Now it is 6 and a half hours, but very soon we will reduce Malatya-Sivas to 3 and a half hours and Sivas-Ankara to 2 hours. We will be in Ankara in 6 hours.” Eskişehir-Ankara, Ankara-Istanbul, Ankara-Konya and now Ankara-Sivas line and Malatya are connected. Our hope is that the high-speed rail line coming to Sivas will be connected to Malatya by connecting the eastern provinces of Ankara and the west with high-speed trains and high-speed train networks. After the speeches, the Malatya-Sivas Regional train set off for its first voyage. A 50 percent discount will be applied to the Malatya-Sivas route for their travels to Ankara and Istanbul by using the high-speed and regional trains together. Passengers who will travel only on the Malatya-Sivas route with the Malatya Sivas Regional Train will pay the full ticket price. The 4 September Blue Train, operating between Malatya and Ankara, will make 4 reciprocal expeditions per week.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.