Hava Durumu

#Tekne Turu

TOURISMJOURNAL - Tekne Turu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tekne Turu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

“İnsanlarda para yok. Geçen seneki turizm bu sene yok” Haber

“İnsanlarda para yok. Geçen seneki turizm bu sene yok”

Sinop’ta tekne turu işletmeciliği yapan Ramazan Çor, “Ekonomik kriz var. İnsanlarda para yok. Geçen seneki turizm bu sene yok. Kimsede para da yok” dedi. Kenan Dinçel ise, “Masraflar da aldı başını gidiyor. Mazot çok pahalı. Bir de bize sigorta masrafı çıkardılar. Geçen sene 33 bin lira verdik, bu sene 46 bin lira para ödedik. Sinop’ta bomboş zaten, hiç kimse yok” diye konuştu. Sinop’ta yaz sezonunda tekne turu düzenleyen işletme sahipleri, akaryakıt zamlarından ve ülke ekonomisinden dolayı kâr marjlarının düştüğünü belirtti. “Bu sene bir günde çıktığımız en fazla üçtür” İşletme sahibi Ramazan Çor, şöyle konuştu: “Mazot olsun, zorunlu sigorta olsun ekonomik sıkıntı yaşıyoruz. Son çıkan sigortadan çok şikayetçiyiz. Bizi Antalya’yla, Marmaris’le, Bodrum’la kıyaslıyorlar. Benin teknemin sigortası 45 bin lira. Antalya’da 9 ay yaz var ama bizde 3 ay var. Bunun da iki ayı karayel ve gündoğusuyla geçiyoruz ve bir aya düşüyor. Ekonomik kriz var. İnsanlarda para yok. Geçen seneki turizm bu sene yok. Çok az bu sene turizm. Çok sıkıntıdayız. Pazarlık yapmak isteyen de çok. Kimsede para da yok. Elimizden geldiği kadar ücretsiz de aldığımız oluyor. Aşırı derecede ekonomik sıkıntı var. Bu sene bir günde çıktığımız en fazla üç tur. O da çok zorlayınca üç tur. Önceden 10 turu buluyordu. Benim teknenin deposunu doldurmak 15 bin lira.” “Turizm Sinop’ta ölmüş bitmiş” Kenan Dinçel ise, “Her geçen sene işlerimiz daha kötüye gidiyor. Masraflar da aldı başını gidiyor. Mazot çok pahalı. Bir de bize sigorta masrafı çıkardılar. Geçen sene 33 bin lira verdik, bu sene 46 bin lira para ödedik. Sinop’ta bomboş zaten, hiç kimse yok. Turizm Sinop’ta ölmüş bitmiş. Her şey çok pahalı olduğu için artık insanlar da gelmiyor. Şaşırdık, kaldık” dedi. Gezi teknesined çalışan Salih Ertop ise şu ifadeleri kullandı: “İşlerimiz geçen seneye göre daha kötü. Geçen sene de kimse çok memnun değildi ama bu sene ondan da kötü. Şuan tekne turu 120 lira. İnsanlar bu fiyata hiç binmiyorlar tekneye. Müşteriye dürüm ayran zaten 120 lira, ben sana Sinop’ta 120 liraya 45 dakika aktivite yaptırıyorum diyorum ama binemiyor. İnsanların da gerçekten ekonomik durumu iyi değil. Aslında iş olsa sezonda para kazanacağız ama iş yok. Bazen kalabalık oluyor ama kalabalık olduğu halde bile tekneler dolmuyor. Bu da gösteriyor ki, insanlarda gerçekten ekonomik zorluk var. Sinop’ta turizm daha iyi geçebilir ama baktığınız zaman ben en büyük sorunu konaklama görüyorum. Gerçekten oteller olsun, apartlar olsun çok fahiş fiyatlar var. İnsanlar da böyle olunca tercih etmiyorlar. İnsanlar, Akdeniz’den paket tur alsalar buraya gelip 1 hafta burada konaklasalar aynı paraya denk geliyor aşağı yukarı. İnsanlar o yüzden burayı tercih etmiyorlar. Geçen sene tam bu zamanlar günde 9 tur atıyormuşuz, şu an ikya da üç turla günü kapatıyoruz. Ben bu durumu ekonomik kötülüğe bağlıyorum. Gerçekten şartlar çok ağır.”

Macera tutkunları Muğla’ya akın etti! Haber

Macera tutkunları Muğla’ya akın etti!

Turizmin gözbebeği Muğla, sadece deniziyle kumuyla değil etkinlikleriyle de adından söz ettirmeyi başarıyor. Tekne turu, kano, rüzgâr sörfü, kültür turu, trekking ve daha birçok etkinliğiyle çok geniş bir yelpaze sunan Muğla’ya bu yaz da ziyaretçiler akın etti. Türkiye’de turizm sektörünün kalelerinden Muğla, berrak denizi ve ipek gibi kumunun yanı sıra etkinlikleriyle de ziyaretçilerini çekmeye devam ediyor. Tekne turu, kano, rüzgâr sörfü, kültür turu, trekking gibi sporlar sadece Ula ilçesinde gerçekleştiriliyor. Macera severlere çok geniş bir yelpaze sunan ilçe büyük ilgi görüyor. ETKİNLİKLER ÇEŞİTLİLİKTE SINIR TANIMIYOR Sakin Kent Akyaka’da bulunan Kadın Azmağına alternatif olarak Akçapınar Azmağı bulunuyor. Turun uzunluğu aynı anda hem tekne turu hem de durgun su kano sporunu yan yana yapma imkânı sunuyor. Leylek köy olarak da bilinen Akçapınar Mahallesinde başlayan ve rüzgâr sörfü alanına kadar devam eden Akçapınar Azmağı, yerli yabancı turistlerin alternatif turizm parkuru oldu. Akçapınar Mahallesi içinden başlayan durgun su kano ve tekne turu, yüzlerce çeşit ağaçlığın arasında ve Kanunu Sultan Süleyman’ın Rodos seferinde askerlerin geçişi için yapılan tarihi köprünün altından Akçapınar sahiline ulaşılıyor. 5 kilometrelik parkur dönüşü de aynı istikametten Akçapınar mahallesinde son buluyor. "TÜRKİYE’NİN SAYILI GÜZEL YERLERİNDEN BİRİ" İstanbul’dan Akçapınar’a rüzgâr sörfü ve kano sporu yapmak için gelen Mina isimli öğrenci bölge ile ilgili düşüncelerini, “Burası çok güzel. Üç yıldır geliyoruz. Her geçen yıl daha da güzelleşme devam ediyor, daha da eğlenceli hale geliyor. Kano, tekne turları, müzik eğlence hep beraber güzel geçiyor. Burası çok güzel. Gerçekten Türkiye’nin sayılı güzel yerlerinden birisi diyebilirim. Daha fazla değer görmesi gerektiğini düşünüyorum. İnsanların doğa ile iç içe, istediği her şeyi yapabileceği yogasından tutun kayt sörfüne kadar her şey yapabileceği çok özel bir yer” ifadeleriyle anlattı. “10 YILDIR SÜREKLİ GELİYORUM” 10 yıldır yaz aylarında sürekli olarak Akçapınar’a kayt sörfü ve kano sporu yapmak için geldiğini belirten Yunus Şeker, “Burada hem kite sörf hem rüzgâr sörfü, hem kano ve hem tekne turları var. Bütün bunlara sahip olabiliyorsunuz buraya geldiğiniz zaman. Kano sporu zaten hem mental açıdan hem de fiziksel açıdan kendinizi çok rahat hissedebileceğiniz ve gerekli eforu sarf edebileceğiniz bir spor. Aynı zamanda yorulduğunuz zaman direk nehre veya denize atlayabiliyorsunuz” dedi. “KANO ÜZERİNE SPOR KULÜBÜ KURMAK İSTİYORUZ” Amazon Kano ve Tekne Turları Kooperatifi yönetim kurulu üyesi Bekir Can Kaplancıoğlu “Bu azmak üzerinde çeşitli sportif faaliyetler yapılmakta. Kano ve pedal board ile tekne turu yapıyoruz. Üye sayımız 26. Hepsi bu azmak üzerinde faaliyet gösterirken, buradan gelir elde etmekteler. Kooperatifimiz bünyesinde bu yıl girişimde bulunduk. Spor kulübü kurmak istiyoruz inşallah. Kano üzerine bir spor kulübü kuralım, hiç su ile tanışmamış çocukları Ula’da göl var, akarsu var, nehir var, azmak var deniz var ama kano konusunda yetişmiş bir tane su sporları sporcusu yok. Bizim amacımız Kooperatif Yönetim Kurulu olarak bir spor kulübü kuracağız ve kanoyu tamamen bu bölgede yaygınlaştıracağız ve İnşallah bu bölgeden kano sporunda bir milli sporcu yetiştirerek ülkemizi temsilen gönderebiliriz” dedi. “AZMAĞI KORUYORUZ” Akçapınar Mahallesinin 25 yıllık muhtarı Şükrü Arslan, “Böyle güzel bir doğayı Cenabı Allah bize kısmet etmiş. Biz de Akçapınar halkı olarak bu azmağımıza çok iyi bakıyoruz. Elimizden geldiği kadarı ile bu güzel doğayı koruyor ve gelen yerli ve yabancılarımıza da sahip çıkıyoruz” sözleriyle etkinlikleri desteklediğini belirtti.

Beyşehir Gölü'nde nilüferler için tekne turu Haber

Beyşehir Gölü'nde nilüferler için tekne turu

İlkbaharda açmaya başlayan nilüferler, temmuz ayı ortalarında olgun haline ulaşıyor. Güneşle açan nilüferler, günün en sıcak saatlerinde suyun altına gizlenerek kapanıyor. Yöre halkının "nilüfer bahçesi" adını verdiği Çiftlik Mahallesi kıyısında sazlıklar arasında yayılan alana gösterilen ilgi de her yıl artarak sürüyor. Bölgeye gezi düzenleyen balıkçı ve gezi tekneleri, doğaseverler ile fotoğraf tutkunlarının taleplerine cevap vermeye çalışıyor. Nilüferlere ilgi artınca kooperatif kurdular Nilüfer Turizm Kooperatifi yöneticisi İbrahim Erdoğan, AA muhabirine, kıyılardan itibaren nilüfer topluluğunun 7 kilometre uzunluktaki alanda yer aldığını söyledi. Nilüferlerin, 1,5 metre sığ derinlikteki alanda açtığını anlatan Erdoğan, şöyle konuştu: "Balıkçılıkla geçimimizi sağlıyoruz. Geçen yıl ilk faaliyetlerimize başladık. Balıkçı tekneleriyle balıktan geldikten sonra misafirlerimizi buraya tanıtım amaçlı getiriyorduk. Baktık ki ilgi arttı. Burası, Beyşehir'in cazibe ve doğal mekanlarından olmaya başladı. Gezi tekneleri aldık. Buradaki arkadaşlarla Nilüfer Turizm Kooperatifini kurduk. Misafirlerimizi gezdirmeye başladık. Burası gelin-damat çekimleri, fotoğrafçılık ve belgesel yapımlarına da ev sahipliği yapıyor. Bu bahçe çok güzel görseller veriyor. Beyaz çiçeklerin açtığı mayıs, haziran ve temmuz ayında güzelliği artıyor. Yakın ve çevre illerden ziyaretçiler geliyor. Yurt dışından da İsrail, Almanya ve Rusya'dan misafirlerimiz geldi. Buraya hayran kaldılar." Bölgeye gelen ziyaretçiler de gördükleri manzaradan çok etkilendiklerini ifade etti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.