Hava Durumu

#Tga

TOURISMJOURNAL - Tga haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tga haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Orta Karadeniz Güney Kore'nin Radarında Haber

Orta Karadeniz Güney Kore'nin Radarında

ÇORUM (İHA) - Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı'nın (OKA) öncülüğünde Güney Koreli turizmciler, bölgenin tarihi ve kültürel zenginliklerini keşfetmek üzere tanıtım turuna katıldı. Amasya, Çorum, Samsun, Tokat ve Ankara illerini kapsayan proje, Güney Kore'nin bu bölgeyi turizm rotasına dahil etmesini hedefliyor.   2009'dan beri turizm altyapı projelerine destek sağlayan OKA, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA), Türk Hava Yolları (THY) ve yerel paydaşlarla iş birliği yaparak, Güney Koreli yedi seyahat acentesine yönelik iş geliştirme odaklı bir tanıtım programı düzenledi.   HİTİT ROTASI İLE BAŞLAYAN TANITIM TURU Program, Anadolu Medeniyetleri Müzesi ile başlayıp Boğazköy Müzesi, Hattuşa Ören Yeri, Alacahöyük ve Yazılıkaya Tapınağı gibi Hitit uygarlığının önemli merkezlerini kapsadı. Çorum Arkeoloji ve Etnografya Müzesi'nde gerçekleştirilen Hitit Çivi Yazısı Atölyesi, katılımcılara unutulmaz bir deneyim sundu.   İŞ BİRLİĞİ VE KÜLTÜREL BAĞLAR GÜÇLENİYOR Çorum’da Güney Koreli acente yöneticileriyle Orta Karadenizli turizm temsilcileri arasında yapılan B2B görüşmeler, iş birliği fırsatlarını değerlendirme şansı yarattı. Hana Tour, Interpark Tripile, Lotte Tour, Online Tour, Yellow Balloon, Saturn Travel and Business ve Bricks gibi önde gelen acentelerin temsilcileri ile bire bir görüşmeler gerçekleştirildi.   Çorum Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın, konuşmasında Hititlerden günümüze bölgenin zengin kültürel geçmişine değindi. "Şehrimiz 8 bin yıllık çok kadim bir geçmişe sahip. Hattiler, Hititler, Romalılar, Selçuklular, Osmanlılar, Türkiye Cumhuriyeti gibi birçok medeniye ev sahiplik etmiş kadim bir Anadolu kentidir. Şehrimiz, adeta saymış olduğum tüm medeniyetlerde izler taşıyan bir kültür mozaiği. Millattan önce 1270'li yıllarda, dünyadaki ilk barış antlaşmasının bizim topraklarımızda yapılmış olması da bizim için gurur kaynağıdır. Kadeş Barış Antlaşmasının altında kral ve kraliçenin mühürlerinin birlikte bulunması, Anadolu'da kadına yaklaşımının geçmişini göstermesi bakımından da bizim için oldukça önem arz etmektedir. Dünya kültür mirasına birçok eserler bırakan Hitit İmparatorluğunun başkenti olması bizim için ayrı bir güzellik" diyerek bölgenin zengin tarihini katılımcılara anlattı. İki ülke arasındaki tarihi dostluğu vurgulayan Aşgın, Kore Savaşı'ndaki Türk askerlerinin fedakarlığını hatırlatarak, Güney Koreli turistleri bölgede daha fazla görmek istediklerini belirtti.   UNESCO LİSTESİNDEKİ ESERLER ZİYARET EDİLDİ Çorum Vali Yardımcısı Cengiz Nayman, programın iki ülke arasındaki dostluğu pekiştirdiğini ve Hitit mirasının uluslararası alanda daha fazla tanınmasına katkı sağladığını belirtti. Bölge hakkında konuşan Nayman, "Güney Kore'den gelen turizmcilerimizin bu buluşması yalnızca iki ülke arasındaki dostluk köprüsünü güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda Hititlerin tarihi mirasının uluslararası alanda daha da fazla tanınmasına katkı sağlayacaktır. Tarih sahnesinde diplomasinin başlangıcı olarak kabul edilen Kadeş Barış Antlaşması'nın imzalandığı Çorum, Unesco Dünya Kültür Mirası ve Dünya Birliği Listesinde yer alan önemli bir merkezdir" dedi. Tanıtım turunun diğer durakları arasında, UNESCO Geçici Miras Listesi'nde yer alan Amasya’daki Harşena Dağı ve Pontus Kral Kaya Mezarları, Amasya Kalesi, Yalıboyu Evleri ve Hazeranlar Konağı yer aldı. Programın ilerleyen günlerinde ise Samsun’daki Şahinkaya Kanyonu ve müzeler ziyaret edilecek.   Hititlerin önemli dini merkezi Nerik, tanıtım turunun son gününde ziyaret edilecek. Nerik'in, Çorum'dan Samsun'a uzanan bir kültür rotasının merkezi haline gelmesi bekleniyor.  

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde Haber

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde

 Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin turizm bölgelerinde müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı bir izleme sistemi kullanıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Vekili Sinan Türkseven, 1.1 milyardan fazla veriyi analiz eden yazılım sayesinde turizmle ilgili olumlu ve olumsuz geri bildirimleri anında yakaladıklarını ve gerekli aksiyonları hızla aldıklarını belirtti.   MİLYARLARCA VERİ ANALİZ EDİLİYOR Sosyal medya ve haber kaynakları üzerinden Türkiye hakkında yayımlanan içerikler, bakanlığın geliştirdiği yapay zekâ ile sürekli izleniyor. Türkseven’in aktardığı bilgilere göre, bu sistem günlük 193 bin haber kaynağını ve sosyal medyada 1 milyon veriyi takip ediyor. Olumsuz geri bildirim tespit edildiğinde hızlıca değerlendirme yapılıyor ve sahada denetim süreçleri başlatılıyor.   Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, yazılımın geliştirilmesinin dört yıl sürdüğünü ve sürekli yeni tekniklerle güncellendiğini ifade etti. Güler, "Sistemin temel katkısı verileri analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ortaya koyması. Son iki yıldır müşteri memnuniyeti konusunu arka plandan takip ediyoruz. Bunu hem marka hem de tesisler açısından yapabiliyoruz. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt sahada denetimleri başlatıyoruz. Her olumsuz noktanın araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabiliyor. Müşteri memnuniyeti, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı reklam stratejileri bu doğrultuda değişiyor" dedi.   Kültür ve Turizm Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlarda Türkiye’nin tanıtımını aktif olarak sürdürüyor. Türkseven, "Son derece aktif olduğumuz sosyal medya kanallarında da aslında her sene sayısı 10 binlerle ifade edilebilecek içerik yaratıyoruz ve YouTube’da 3.6 milyon, TikTok’ta 4 milyon takipçiyle bu alanda, dünyada birinci sırada ülke hesabı konumundayız. Instagram’da da 3.6 milyon takipçiyle ikinci sıradayız" diyerek sosyal medya verilerini paylaştı. TGA’nın sosyal medya hesapları dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşırken, GoTürkiye platformu yalnızca 2023’te 197 milyon ziyaretçi aldı.

Kent Konseyi: Konaklama Vergisinde Antalya'nın Payı Artmalı Haber

Kent Konseyi: Konaklama Vergisinde Antalya'nın Payı Artmalı

Antalya Kent Konseyi, Ekonomi ve Turizm Çalışma Grupları'nın başkanlığında, turizmci iş insanı Recep Yavuz’un moderatörlüğünde gerçekleştirilen toplantıda, konaklama vergisiyle ilgili çeşitli önerilerde bulundu. Konaklama vergisinin yerel yönetimlere aktarılması ve bu gelirlerin altyapı yatırımlarında kullanılmasına yönelik yapılan değerlendirmelerde, Antalya’nın önemli bir turizm merkezi olduğuna dikkat çekildi. Kent Konseyi tarafından yapılan açıklamaya göre, 2023 yılında Türkiye genelinde belediyeler, 56,6 milyon yabancı ve 52,8 milyon yerli turiste hizmet sundu. Antalya’ya ise aynı yıl toplam 29,3 milyon turist geldi ve 107,6 milyon geceleme yapıldı. Açıklamada, Antalya'nın yerel yönetimlerinin, şehir nüfusunun dışında turist nüfusunu da göz önünde bulundurarak daha fazla mali kaynağa ihtiyaç duyduğu vurgulandı. Antalya’daki belediyelerin, turistlerin yoğun olarak kullandığı hizmetlerin finansmanı için daha fazla kaynağa ihtiyaç duyduğu ifade edildi.   KONAKLAMA VERGİSİNİN YÜZDE 42’Sİ ANTALYA’YA VERİLMELİ Konaklama vergisi toplamının yüzde 42’sinin Antalya’ya aktarılmasının gerektiğini belirten Kent Konseyi, bu modelle Antalya’daki belediyelere 2023 yılında 2,87 milyar TL ilave gelir sağlanabileceğini belirtti. Konaklama vergisinin, büyükşehir ve ilçe belediyeleri arasında daha adil bir şekilde paylaşılması gerektiği de ifade edildi. Kent Konseyi'nin önerisine göre, konaklama vergisinin yüzde 30’u büyükşehir belediyesine, yüzde 70’i ise ilçe belediyelerine verilmesi öneriliyor. Bununla birlikte, elde edilen gelirin daha verimli bir şekilde kullanılabilmesi için yerel yönetimlerin ulaşım, su, kanalizasyon gibi altyapı hizmetleri ile çevre düzenlemelerine yatırım yapması gerektiği vurgulandı. Bu yatırımların uzun vadede turizm beldelerinin cazibesini artırarak ülke ekonomisine katkı sağlayacağına inanılıyor. Ayrıca, Antalya Kent Konseyi’nin açıklamasında, dünya genelindeki uygulamalara da değinildi. Örneğin, İspanya’nın Mayorka adasında 2017 yılında geceleme vergisi olarak 65 milyon Euro toplanmış ve bu gelirle 62 turizm ve tarım projesi gerçekleştirilmişti. Fransa, Hollanda, İsviçre ve Polonya gibi ülkelerde de konaklama vergisinin turistlerden alınan bir gelir kaynağı olduğu belirtildi. Antalya Kent Konseyi, konaklama vergisinin ödemesinin, oteller tarafından değil doğrudan konaklayan kişiler tarafından yapılması gerektiğini savundu. Öneriler arasında, "3 yıldız oteller için 1,5 Euro, 4 yıldızlı oteller için 2 Euro, 5 yıldızlı oteller için 3 Euro uygulanabilir. 16 yaşından küçükler vergi ödememeli. Broşür ve katalogların güncellenebilmesi için konaklama vergisi ödemesi yasallaştıktan bir yıl sonra devreye girmeli. Kış turizmini teşvik etmek ve desteklemek adına 1 Kasım- 31 Mart tarihlerinde yüzde 50 indirim uygulanmalı" ifadeleri yer aldı. Son olarak, toplanan vergi gelirinin, otelin bulunduğu şehir veya belde belediyesi ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında paylaşılması gerektiği belirtildi. Ayrıca, elde edilen gelirin kullanımına yönelik geniş katılımlı bir komisyon kurulması gerektiği ve bu gelirin bir kısmının bölgedeki ekolojik sosyal sorumluluk projelerinde kullanılacağı ifade edildi. Kruvaziyer gemi yolcuları için de kişi başı 2 Euro konaklama vergisi uygulanması önerildi.

9 ayda 8,9 milyar konaklama vergisi Haber

9 ayda 8,9 milyar konaklama vergisi

Bilindiği gibi turizm sektöründe konaklama vergisi, Türkiye'deki konaklama hizmetleri sunan işletmelerin uyguladığı bir vergi türü. Bu vergi, otellerden karavan alanlarına kadar geniş bir yelpazede hizmet veren tesislerde uygulanıyor ve konaklama bedelinin %2'si olarak hesaplanıyor. Konaklama vergisi, vergilendirme dönemini takip eden ayın 26 ncı günü akşamına kadar KDV yönünden bağlı olunan vergi dairesine, KDV mükellefiyeti bulunmayanlarca ise tesisin bulunduğu yer vergi dairesine elektronik ortamda beyan ediliyor.  9 AYDA 8,9 MİLYAR VERGİ Turizmdatabank'ın verilere göre, 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde, otellerden konaklama vergisi olarak 8,9 milyar TL vergi tahakkuk etti (275,7 milyon Dolar). Bu dönemde ödenen vergi de yaklaşık 7,8 milyar TL olduğu belirtildi. (244 milyon Dolar) Söz konusu dönemde en çok konaklama vergisi 2,73 milyar TL ile İstanbul ve 2,54 milyar TL ile Antalya’dan alındı. Bilindiği gibi tartışmalara neden olan 15 Temmuz 2019 tarihinde kurulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA), otelcilerden ve acentelardan aldığı turizm payı ödemeleri için “Turizm Payı Otomasyon Sistemi”ni uyguluyor.  Öte yandan Türkiye Tanıtım ve Turizm Geliştirme Ajansının (TGA) turizm sektöründen aldığı turizm payı miktarı 2024 yılının 9 aylık döneminde yüzde 60 artarak 3,3 milyar TL'ye yükseldi. TGA’nın Hazine’den aldığı devlet yardımı ise bu dönemde yüzde 29 artarak 2,4 milyar TL oldu. Toplamda TGA’nın topladığı kaynak yüzde 45 yükselerek 9 ayda 5,77 milyar TL'ye çıktı.  EN YÜKSEK OTEL CİROLARI İSTANBUL VE ANTALYA’DA  Yabancı ve yerli gecelemelerin yükseldiği 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde, Türkiye'de otellerde yapılan ciro 13,7 milyar doları aştı. Ciroda esas paylar; İstanbul ve Antalya illerinde gerçekleşiyor. 

ÇİN'DEN TURİZM TRAFİĞİ ARTIŞTA, HEDEF 1 MİLYON TURİST Haber

ÇİN'DEN TURİZM TRAFİĞİ ARTIŞTA, HEDEF 1 MİLYON TURİST

Türkiye ve Çin arasındaki turizm hareketlerinin ivme kazanmasına yönelik olarak geçtiğimiz yıl ilk defa gerçekleşen Trip.com workshop etkinliğinin ikincisi dün Antalya Limak Lara otelde yapıldı. Çinli tur operatörü Trip.com temsilcilerinin katılım sağladığı organizasyona, Antalya konaklama sektör temsilcileri büyük ilgi gösterdi.  Trip.com sunumundan sonra konaklama sektörünün temsilcileri dünyanın en büyük online tur operatörlerinden olan trip.com ile B2B görüşmeleri ve anlaşma yapma fırsatı buldular.  ELİF BALCI FÜSUNOĞLU: "ÇİN’E YÖNELİK FAALİYETLERİMİZE ARA VERMEDİK"  Etkinlikte TGA (Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) Genel Müdür Yrd. Elif Balcı Füsunoğlu Çin kaynak pazarına yönelik sürdürülen tanıtım faaliyetlerine ilişkin sunum yaptı. Füsünoğlu, "Biz Çin’e yönelik faaliyetlerimize ara vermedik. Tüm dünyada değişen trenlere yönelik farklı stratejiler geliştirdik. Çin, büyük charter uçuşlarının gerçekleşmesinin mümkün olmayacağı bir destinasyon. Bu yüzden uçuşların artırılması çok önemli. Biz bu konuda çalışmalarımıza İGA, TGA ve Kültür ve Turizm Bakanlığı olarak devam ediyoruz. İki ülke arasındaki ulaşıma yönelik yeni destinasyonlar ve kapasiteler eklenecek. Çinli turistler Avrupa destinasyonlarına Türkiye’de olduğu kadar rahat vize alamıyor. Çin’le olan iletişimimizde bu kolaylığa dikkat çekiyor ve vurguluyoruz. Eskiden Çinli turist deniz, kum ve güneşi sevmez, tatil için resort otellere gelmez algısı vardı. Bu da pandemiden sonra değişen yönelimlerden biri oldu. Çinli turistlerin Akdeniz destinasyonlarına otel tatillerine ve dalışlara gittiğini biliyoruz. Antalya’nın bu oyuna güçlü bir başrol oyuncusu olarak girmesi gerekiyor." dedi.  KAVALOĞLU: 'PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİNİ ÇOK ÖNEMSİYORUZ.' AKTOB Başkanı ve TGA Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Kavaloğlu açılış konuşmasında “Antalya’nın ilk 5 kaynak pazarı toplam milliyetler  payının  % 65’ine sahip, dengeli bir dağılımla destinasyonu güçlendirebiliriz. Bu çerçevede pazar çeşitliliğini çok önemsiyoruz. Türkiye bugün dünyanın en büyük beşinci incoming turizm pazarı ve Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’ne (UNWTO) göre 2023 yılında dünyanın en iyi performans gösteren ülkelerinden biri. TGA, turizm ürünlerini çeşitlendirmek, turizm sezonunu uzatmak ve ülkedeki tüm şehirlere talep yaratmak için çeşitli projeler geliştiriyor." dedi.  " ÇİN PAZARINDAN TURİZM TRAFİĞİ ARTIŞTA, HEDEF 1 MİLYON TURİST " Kaan Kavaloğlu konuşmasında Çin hükümetinin Ağustos 2023 itibariyle Türkiye’yi grup seyahati yapılabilecek ülkeler listesine dahil etmesiyle birlikte ülkelerimiz arasındaki turizm trafiği hızla artmaya başladığını ifade etti.  Kavaloğlu sözlerine şöyle devam etti: "Geçtiğimiz yıl 248.119 Çinli turist Türkiye’yi ziyaret etti. Bu yılın ilk yedi ayında ise Türkiye’ye gelen Çinli ziyaretçi sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre 2,46 artışla 230.819’a ulaştı. İlk hedefimiz pandemi öncesi seviye olan 500.000 Çinli ziyaretçiye ulaşmak. Ardından, yılda bir milyon Çinli ziyaretçiyi ağırlamak ve bu başarıyı büyütmek istiyoruz. Türkiye, geleneksel misafirperverliği ve çok çeşitli seyahat seçenekleriyle Çinli gezginlere uygun. Çinli turistler, tarihi ve kültürel yerleri ve doğal cazibe merkezlerini keşfederek deneyim odaklı seyahat etmeyi tercih ediyor. Spordan açık hava maceralarına, gastronomiden şarap turizmine, romantik tatillerden yalnız seyahatlere kadar Türkiye’nin sunduğu çeşitlilik, Çinli gezginlerin talepleriyle mükemmel bir şekilde örtüşüyor KAAN KAVALOĞLU ÇİNLİLER İÇİN E-VİZE GELDİĞİNİN MÜJDESİNİ VERDİ Kavaloğlu konuşmasında şunları söyledi :"Türkiye’yi Çinli turistler için daha erişilebilir ve konforlu hale getirmek için seyahat altyapımızı da geliştiriyoruz. Türkiye, Çinli turistler için ülkeye hızlı bir şekilde giriş yapmalarını sağlayan bir e-vize sistemi uyguluyor. Ayrıca küresel havacılık merkezimiz olan İstanbul Havalimanı, “Çin Dostu Havalimanı” sertifikasına sahip ve Çinli ziyaretçiler için Çince konuşan personel, özel hizmetler ve konfor iyileştirmeleri ile Çince dil desteği sunmaktadır. Ayrıca ülkelerimiz arasındaki havayolu köprüsünü geliştirmeyi ve Çin’deki çeşitli havalimanlarından Türkiye’ye daha sık doğrudan uçuşların başlatılmasını desteklemeyi hedefliyoruz. Ortak pazarlama için havayolu şirketleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyoruz. Çin’e yönelik gelecekteki kalkınma planlarımız temel olarak yeni iş ağlarının geliştirilmesine odaklanmaktadır. Önde gelen havayolu şirketleri, Çinli tur operatörleri ve online seyahat acenteleri ile güçlü ortaklıklar kurmayı hedefliyoruz." dedi.  ÇİN'İN TANITIM MECRALARINDA "ROMANTİK TÜRKİYE" REKLAMI YAYINA GİRDİ Kavaloğlu sözlerine şöyle devam etti: "Pazarlama ve tanıtım kampanyalarımızı yoğunlaştıracağız. Çinli oyuncuların rol aldığı yeni reklam filmimiz “Romantik Türkiye” yayına girdi. Kapadokya’nın nefes kesen manzaraları, Pamukkale’nin traverten terasları ve İstanbul’un doğal manzaraları gibi ülkemizin romantik cazibe merkezleri, Çinli gezginleri cezbediyor. Türk Rivierası’nın incisi Antalya, lüks konaklama imkanlarının yanı sıra su sporları, çocuk kulüpleri ve eğlence programları da dahil olmak üzere çok çeşitli aktiviteler sunduğumuz aile dostu bir tatil cennetidir. Ayrıca, şehrin Mavi Bayraklı plajları, berrak suları, antik alanları ve dalıştan golfe ve trekkinge kadar spor olanakları, rahatlama ve macera için mükemmel bir zemin oluşturmakta ve unutulmaz aile tatilleri için ideal bir yer haline getirmektedir. Antalya, 300 gün güneşli olmasının yanı sıra ılıman ve güneşli bir Akdeniz kışı geçirerek aileler, romantizm arayan çiftler ve sıcak bir kaçamak arayan yalnız gezginler için cazip bir seçenek haline gelmektedir. Türkiye’nin sunabileceği daha çok şey var. Aile tatilleri, yalnız seyahatler, destinasyon düğünleri, kültürel geziler, Türk mutfağının baharatlı ve ekşi lezzetleriyle gastronomik yolculuklar ve açık hava etkinlikleri için birçok seçenek var. Kadim İpek Yolu’nu, binlerce yıllık kültürel ve tarihi etkileşimi paylaşan 2 ülke olarak, Türkiye’yi Çinli turistler için en iyi destinasyon haline getirebileceğimize, onlara sorunsuz, zenginleştirici ve unutulmaz bir seyahat deneyimi sunabileceğimize inanıyoruz.” ​​​​​

Kavaloğlu: Çin'den daha çok ziyaretçi çekmek için çalışıyoruz Haber

Kavaloğlu: Çin'den daha çok ziyaretçi çekmek için çalışıyoruz

Nüfusu yaklaşık 1.4 milyar civarında olan Çin, tüm dünya ülkeleri ve Türkiye için en önemli kaynak pazar. Çinli turistlerin seyahat tercihleri, genellikle ulaşım kolaylığı, kültürel deneyimler ve konforlu tam hizmet sunan otellere dayanıyor. O nedenle Çinli tatilciler daha çok Tayland, Japonya, Güney Kore, Maldivler ve Singapur gibi ülkere giderken, son yıllarda tercihlerine kültür turizmi ve konforlu tatil sunanTürkiye'yi de dahil etmeye başladılar. Çin'den 2023 yılında yüzde 177,18 artışla 248 bin ziyaretçi geldi Türkiye'de artan kültür turizmi çalışmaları ve yapılan tanıtımlar nedeniyle Çinli turistler Türkiye'ye daha çok ilgi göstermeye başladı. Kesin olmayan rakamlara göre Çin turizm pazarı geçtiğimiz yıl yüzde 177 artış göstermiş. 2024'te Türkiye turizm sektörü, özellikle Asya pazarından gelen turistlerle büyümeyi hedeflediği için Çinli turist sayısının giderek artması bekleniyor. Çinliler genellikle konforlu ve tüm hizmetleri bir arada sunan otelleri tercih ediyorlar. Tatillerinde konforu tercih eden Çinliler için Türkiye cazip bir ülke olarak öne çıkıyor. Bu nedenle harekete geçen TGA geçtiğimiz yıll workshop etkinliği düzenledi.  TGA Yönetim Kurulu Üyesi ve AKTOB Başkanı Kaan KAVALOĞLU; "Dünyanın en büyük hacimli turizm potansiyeli barındıran Çin kaynak pazarı Türkiye turizmi açısından çok önemli bir ülke. Pazar çeşitlenmesi ve uzak mesafe kaynak pazarların güçlenmesi hedefi ile TGA tarafından geçtiğimiz yıl ilk kez yapılan workshop etkinliği bu yıl yeniden Antalya’da yapılacak.  Konaklama sektör temsilcilerinin davet edileceği etkinlikte Antalya konaklama sektörü trip.com yetkilileri ile anlaşma yapma olanağı bulabilecekler. Çin pazarından Türkiye’ye olan ilgi 2024 yılında en yüksek seviyeye çıktı.  2023 yılına göre aynı döneme göre % yüze aşan ziyaretçi sayısına ulaştı. Bu rakamların çok üzerinde bir potansiyele sahip olan Çin'den daha fazla ziyaretçi çekme yönünde çalışmalar içerisindeyiz. İlk kez geçen sene yapılan workshop etkinliğinden olumlu dönüşler alındı. Bu yıl yeniden düzenleyeceğimiz organizasyona tüm üyelerimiz davetlidir." dedi.  Trip.com Hakkında Trip.com, Çin merkezli bir seyahat hizmetleri şirketidir. Şirket, 1999 yılında başladığı faaliyetlerine çevrimiçi seyahat rezervasyonları, otel rezervasyonları, uçak bileti satışları, araç kiralama hizmetleri ve diğer seyahatle ilgili olanakları içerir. Trip.com, dünya genelinde bir dizi destinasyonda hizmet veren uluslararası bir seyahat platformudur. 1999 yılında Çin’de kurulan Ctrip olarak bilinir.2017 yılında, Ctrip, Singapur merkezli bir online seyahat acentesi olan Trip.com’u satın almıştır.2019 yılında Ctrip, uluslararası pazarda daha tanınabilir bir marka oluşturmak amacıyla adını Trip.com Group olarak değiştirmiştir.400 milyondan fazla kullanıcıya 20 dilden fazla seçenek sunmaktadır.Kullanıcılara 200’den fazla ülkede 1.200.000’den fazla otel ve 5.000’den fazla şehre uçuş seçeneği sunulmaktadır.Çin’de hizmet veren dijital seyahat kanalı olan Tongcheng-elong’un önemli bir hissedarıdır.2016 yılında, Hindistan’ın en büyük online seyahat kanalı olan MakeMyTrip ile stratejik iş birliği  ve yatırım anlaşması yapmıştır.2016 yılında Skyscanner’ı satın alarak, uçuş arama motoru pazarında güçlü bir konuma gelmiştir.2020’de daha fazla Avrupalı müşteriye hizmet sağlamak için Travix’i satın almıştır.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.