Hava Durumu

#The Times

TOURISMJOURNAL - The Times haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, The Times haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ekim’de Fethiye: The Times’ın En İyi Plaj Tatili Önerisi Haber

Ekim’de Fethiye: The Times’ın En İyi Plaj Tatili Önerisi

The Times, Ekim ayında dinlendirici bir plaj tatili için en iyi seyahat noktalarını sıraladı. Haberde, “Sonbaharda seyahat etmek, maliyetleri düşük tutmanın yanı sıra, sezon dışı İbiza’dan Zanzibar’ın tropik plajlarına kadar farklı sahil destinasyonlarının gizli güzelliklerini keşfetmek için harika bir fırsat olabilir” denildi. The Times’a göre Ekim ayında plaj tatili için önerilen 11 destinasyon arasında Fethiye de yer aldı. Exmouth, Avustralya İbiza, İspanya Fethiye, Türkiye Fethiye hakkında şu ifadelere yer verildi: “İngiltere’den Dalaman havaalanına yapılan direkt uçuşlar sayesinde kolayca ulaşılabilen Fethiye, Türk Rivierası’nın en popüler merkezlerinden biri. Özellikle aileler için mükemmel bir tatil seçeneği sunan Fethiye, çam ormanlarıyla kaplı dağları ve eşsiz kumsallarıyla dikkat çekiyor. Burada bisikletle doğa keşfi yapabilir, ünlü Ölüdeniz plajının turkuaz sularında dinlenebilir ve Mavi Lagün’ün huzurlu atmosferinde tatilin tadını çıkarabilirsiniz. Ayrıca, geleneksel bir gulet teknesiyle Kelebekler Vadisi’ni keşfetmek bölgenin en popüler turistik aktivitelerinden biri.” Turizm açısından oldukça zengin olan Fethiye, sadece plaj tatiliyle sınırlı değil. Tarihi ve kültürel zenginlikleriyle de öne çıkan bu destinasyon, Likya Yolu boyunca yer alan antik kaya mezarlarıyla ünlü. Fethiye’de bu antik yolun belirli bölümlerinde yürüyüş yapabilir, tarih ve doğayı bir arada deneyimleyebilirsiniz. The Times, Fethiye’yi Ekim ayında tatil yapmak isteyenler için ideal bir destinasyon olarak önerirken, bölgenin sunduğu doğal güzellikleri ve çeşitli turizm imkanlarını da öne çıkarıyor. Malta Zanzibar, Tanzanya Goa, Hindistan Cape Town, Güney Afrika Algarve, Portekiz Jamaika Girit, Yunanistan Sayulita, Meksika

The Times wrote: Haber

The Times wrote: "Tourism anger sweeps across Europe"

Lauterbrunnen, a Swiss village overlooking the Bernese Alps, blames TikTok for overtourism. Along the valley's crowded paths, selfie sticks are raised as if going into battle, and long lines form in front of waterfalls. A drone buzzes overhead. According to local resident Alexis Heuser, the area has become overcrowded and commercialized in recent years. This is a familiar story across Europe. Tourists, many of whom are Americans with strong dollars, are flocking to the continent at surprising rates: the number of US visitors to the EU is 65% higher than a decade ago. But it's not just Americans; the wealthy middle classes of China, India, and Brazil are also flooding in. Last year, there were 709 million overseas visitors, a 22% increase from a decade ago. As the share of global wealth shifts from Europe to China, India, and the Gulf, the allure of Europe's beaches, museums, churches, designer shops, and deep cultural heritage has proven irresistible, especially after the lifting of pandemic restrictions. Despite economic and geopolitical setbacks, Europe's appeal continues to grow. Mallorca will break its tourist record for the third consecutive year. In 2022, the island had 17 million visitors. This year, 20 million visitors are expected, which is about 22 times the population of Mallorca. Measures have been taken across the continent There has been a strong backlash against overtourism in Europe for years. Venice has taken measures to ban cruise ships and, this year, began charging a €5 entry fee on the busiest days. Last spring, Amsterdam announced that "overtourism would be completely banned" by 2035, which means banning cruise ships, new hotels, and more than 20 million overnight stays by tourists per year, according to local government. Similar anti-tourism movements exist in Athens, Lisbon, Venice, and Barcelona, as well as much of Spain, including Mallorca and Tenerife. But what is the reason behind this opposition movement? Are those protesting against tourism self-sabotaging or honest citizens trying to protect themselves? Social media tourism The real game-changer has been the emergence of cheap air travel. It has been 30 years since the EasyJet revolution opened Europe up to all kinds of vacations. In 1955, a one-way ticket from New York to London on Trans World Airlines cost £222, or £2,561 in today's money. Now, the same journey costs around £390. Thanks to Airbnb, accommodation is often more flexible and affordable. Add to this social media tourism. With the prevalence of Instagram and TikTok, many more people are eager to visit the same places, eat at the same restaurants, or take photos at the same waterfall. Lauterbrunnen stands out. During the peak season, the village's population of 2,400 can rise to 6,000. It's hard to reach Venice levels, but it still struggles under the load. In some parts of the road, there is no sidewalk, forcing people to walk alongside traffic. Signs on houses are filled with warnings like "BE CAREFUL" and "NO PHOTOGRAPHY." Last month, restless villagers considered introducing a "day-tripper tax." As summer temperatures regularly exceed 40C in Southern Europe, Instagram-worthy Alpine valleys in Switzerland and Austria are becoming more popular. Yet there is a discrepancy here. Lauterbrunnen is one of many places that both court and oppose mass tourism. Cost of living and housing crisis The loud anti-tourism movements in Europe have a populist tone, reflecting frustrations over the cost of living and especially housing. Young Europeans, in particular, do not seem pleased with their continent turning into a giant museum. The Less Tourism, More Life campaign group in Mallorca follows a similar movement in the Canary Islands, the center of Spanish anti-tourism. Pere Joan, a 25-year-old student from Mallorca, says the group has increased protests this summer because the situation is no longer sustainable. Joan said they unfurled banners on beaches for beach occupation, surprising tourists. While Mallorca survives on tourism, Joan said the wealth is unequally distributed and does not benefit the island's residents.

The Times yazdı: Turizm öfkesi Avrupa'yı kasıp kavuruyor Haber

The Times yazdı: Turizm öfkesi Avrupa'yı kasıp kavuruyor

Bern Alpleri'ne bakan bir İsviçre köyü olan Lauterbrunnen aşırı turizmin bunun sorumlusu TikTok. Vadinin kalabalık yolları boyunca selfie çubukları savaşa girer gibi havaya kaldırılıyor ve şelalelerin önünde uzun kuyruklar oluşuyor. Tepede bir drone vızıldıyor. Bölge sakini Alexis Heuser'e göre burası son birkaç yılda aşırı kalabalıklaştı ve ticarileşti. Bu, Avrupa genelinde tanıdık bir hikaye. Büyük bir kısmı güçlü dolarlarıyla Amerikalı olan turistler şaşırtıcı oranlarla kıtaya akın ediyor: AB'ye gelen ABD'li ziyaretçi sayısı on yıl öncesine kıyasla yüzde 65 daha fazla. Ancak sadece Amerikalılar değil; Çin, Hindistan ve Brezilya'nın zengin orta sınıfı da akın ediyor. Geçen yıl 709 milyon denizaşırı ziyaretçi vardı; bu rakam on yıl öncesine göre yüzde 22'lik bir artış anlamına geliyor. Küresel zenginliğin payı Avrupa'dan Çin, Hindistan ve Körfez'e kaydıkça, Avrupa sahillerinin, müzelerinin, kiliselerinin, tasarım mağazalarının ve derin kültürel mirasının cazibesi, özellikle de pandemi yasakları kalktıktan sonra karşı konulamaz olduğunu kanıtladı. Ekonomik ve jeopolitik şansı azalsa da Avrupa'nın cazibesi artmaya devam ediyor. Mayorka üst üste üçüncü yıl turist sayısı rekorunu kıracak. 2022 yılında adanın 17 milyon ziyaretçisi vardı. Bu yıl 20 milyon ziyaretçi bekleniyor; bu rakam Mayorka nüfusunun yaklaşık 22 katı. Kıta genelinde önlemler alındı Avrupa'da aşırı turizme karşı yıllardır süren şiddetli bir tepki var. Venedik kruvaziyer gemilerini yasaklamak için önlemler aldı ve bu yıl en yoğun günlerde ziyaretçiler için 5 euro'luk giriş ücreti uygulamaya başladı. Geçtiğimiz bahar Amsterdam, 2035 yılına kadar aşırı turizmin “tamamen yasaklanacağını” duyurdu; yerel yönetime göre bu, kruvaziyer gemisi, yeni otel ve turistlerin yılda 20 milyondan fazla otelde gecelemesinin yasaklanması anlamına geliyor. Atina, Lizbon, Venedik ve Barselona, Mayorka ve Tenerife dahil olmak üzere İspanya'nın büyük bölümünde benzer turizm karşıtı hareketler var. Peki bu karşıt hareketin sebebi ne? Turizmi protesto edenler kendi kendilerini mi baltalıyor yoksa kendilerini korumaya çalışan dürüst vatandaşlar mı? Sosyal medya turizmi Asıl ezber bozan ucuz hava yolculuğunun ortaya çıkması oldu. Avrupa'yı her türlü tatile açan EasyJet devriminin üzerinden 30 yıl geçti. 1955 yılında Trans World Airlines ile New York'tan Londra'ya tek yön bilet 222 Sterlin ya da bugünün parasıyla 2,561 Sterlin tutuyordu. Şimdi aynı yolculuk yaklaşık 390 sterline mal oluyor. Airbnb sayesinde konaklama genellikle daha esnek ve uygun fiyatlı. Buna bir de sosyal medya turizmi ekleniyor. Instagram ve TikTok'un yaygınlığı sayesinde çok daha fazla insan aynı yerleri ziyaret ediyor, aynı restoranlarda yemek yemeye veya aynı şelalede fotoğraf çektirmeye hevesli. Lauterbrunnen bir adım öne çıkıyor. Yoğun sezonda köyün 2.400 olan nüfusu 6.000'e kadar yükseliyor. Venedik seviyesine ulaşması zor ama yine de yükün altında eziliyor. Yolun bazı kısımlarında kaldırım yok, bu da insanları trafiğin yanında yürümeye zorluyor. Evlerin üzerindeki tabelalar “DİKKAT” ve “FOTOĞRAF ÇEKMEK YASAKTIR” uyarılarıyla dolu. Geçen ay huzursuz köylüler “günübirlik turist vergisi” getirmeyi düşündüler. Güney Avrupa'da yaz aylarında sıcaklıkların düzenli olarak 40C'yi aşmasıyla birlikte, İsviçre ve Avusturya'nın instagramlık Alp vadileri de daha popüler hale geliyor. Yine de burada bir uyumsuzluk var. Lauterbrunnen, kitle turizmine hem kur yapan hem de karşı çıkan pek çok yerden biri. Hayat pahalılığı ve barınma krizi Avrupa'daki yüksek sesli turizm karşıtı hareketler popülist bir tınıya sahip olup, hayat pahalılığı ve özellikle de barınma konusundaki hayal kırıklıklarını yansıtıyor. Özellikle genç Avrupalılar kıtalarının dev bir müzeye dönüşmesinden hoşnut görünmüyor. Mallorcan'daki Daha Az Turizm, Daha Çok Yaşam kampanya grubu, İspanyol turizm karşıtlığının merkezi olan Kanarya Adaları'ndaki benzer bir hareketi örnek alıyor. Mayorkalı 25 yaşındaki öğrenci Pere Joan, grubun bu yaz protestoları artırdığını çünkü durumun artık sürdürülebilir olmadığını söylüyor. Joan plaj işgaline yönelik sahillerde pankart açtıklarını ve turistlerin şaşırdığını söyledi. Mallorca turizm sayesinde ayakta kalsa da Joan, zenginliğin eşitsiz dağıldığını ve ada sakinlerine fayda sağlamadığını söyledi.

Fethiye is among the 10 best holiday destinations in October Haber

Fethiye is among the 10 best holiday destinations in October

Bülent Uysal, Vice Chairman of the Board of Directors of the Turkish Hoteliers Federation (TÜROFED) and President of the Fethiye Hoteliers Association, told the AA correspondent that the Fethiye region hosts more than 1 million tourists every year. The Times Newspaper ranked Fethiye second among the top 10 holiday destinations in October. Stating that Fethiye has historical and natural beauties as well as touristic facilities suitable for every budget, Uysal said, "We have had a good season since June. The occupancy level of our hotels is high in October." Uysal emphasized that the main market of the region is England and that they host the most British guests. “This news made us happy.” Expressing that the British's interest in the region continued after the epidemic, Uysal said, "The news of the British newspaper will positively affect our region, especially our 2024 sales. It was news that made us happy. Fethiye is already the apple of the world's eye in our eyes. We are also honored to be remembered in this way in England. We say that we are fighting to promote the district with all institutions in Fethiye. The news published in the Times is also very important for us." Uysal stated that more British tourists will come to the region after the news. Emphasizing that the news published in The Times will make a great contribution to the image of Fethiye and Turkey, Uysal said, "It will also ensure that negative news about Turkey originating from abroad will be eliminated from time to time." Çalış Tourism and Promotion Association (ÇALIŞ-DER) President and hotel operator Mete Ay said that they have been working with the British for more than 20 years. Ay stated that the region is a preferred and recognized location by the British. "This is great news" Expressing that the news is promising for the future, Ay said: "In the list of the best places in terms of both price and beauty, Fethiye was ranked second after Ibiza. This is very good news. I hope that next year we will have a much more crowded, fruitful and beautiful season compared to this year. Fethiye is a place where 7,500 British people live, not just those who come on holiday. "This also has a serious contribution and beauty."

Fethiye ekimde en iyi 10 tatil yeri arasında Haber

Fethiye ekimde en iyi 10 tatil yeri arasında

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Fethiye Otelciler Birliği Başkanı Bülent Uysal, AA muhabirine, Fethiye bölgesinin her yıl 1 milyonun üzerinde turist ağırladığını söyledi. The Times Gazetesi, ekimde en iyi 10 tatil yeri arasında ikinci sırada Fethiye'yi gösterdi Fethiye'de tarihi ve doğal güzelliklerin yanı sıra her bütçeye uygun turistik tesislerin bulduğunu belirten Uysal, "Haziran'dan itibaren güzel bir sezon geçirdik. Ekim ayında da otellerimizin doluluk seviyesi yüksek." dedi. Uysal, bölgenin ana pazarının İngiltere olduğunu, en çok İngiliz misafirleri ağırladıklarını vurguladı. "Bizleri sevindiren bir haber oldu" Salgının ardından İngilizlerin bölgeye olan ilgisinin devam ettiğini dile getiren Uysal, "İngiliz gazetenin haberi bölgemizi, özellikle 2024 satışlarımızı olumlu yönde etkileyecek. Bizleri sevindiren bir haber oldu. Fethiye zaten bizim gözümüzde dünyanın gözbebeği. İngiltere'de de bu şekilde anılması bizi ayrıca onurlandırıldı. Fethiye'de tüm kurumlarla ilçenin tanıtımını yapmak için mücadele diyoruz. Times'ta çıkan haber de bizler için çok önemli." diye konuştu. Uysal, haberin ardından bölgeye daha fazla İngiliz turistin geleceğini belirtti. The Times'ta çıkan haberin Fethiye ve Türkiye imajına büyük katkı sağlayacağını vurgulayan Uysal, "Zaman zaman yurt dışı kaynaklı Türkiye ile ilgili olumsuz haberlerin de bertaraf edilmesini sağlayacaktır." değerlendirmesini yaptı. Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği (ÇALIŞ-DER) Başkanı ve otel işletmecisi Mete Ay ise 20 yılı aşkın süredir İngilizlerle çalıştıklarını söyledi. Ay, bölgenin İngilizler tarafından tercih edilen ve tanınan bir lokasyon olduğunu dile getirdi. "Bu çok güzel bir haber" Haberin gelecek açısından umut verici olduğu ifade eden Ay, şunları kaydetti: "Hem fiyat hem de güzellik olarak en doğru yerler sıralamasında Fethiye, İbiza'dan sonra ikinci gösterilmiş. Bu çok güzel bir haber. Umut ediyorum önümüzdeki yıl bu seneye oranla çok daha kalabalık, bereketli ve güzel bir sezon geçiririz. Fethiye sadece tatile gelenler değil, 7 bin 500 İngiliz'in yaşadığı bir yer. Bunun da ciddi bir katkı ve güzelliği var."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.