Hava Durumu

#Thy

TOURISMJOURNAL - Thy haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Thy haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Afyonkarahisar'da BAE ile Turizm Görüşmeleri Haber

Afyonkarahisar'da BAE ile Turizm Görüşmeleri

Afyonkarahisar'da Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) yetkilileri ve termal otel yetkilileri, Birleşik Arap Emirlikleri'nden (BAE) gelen seyahat acentelerinin yöneticileriyle kentin turizmine yönelik görüşmeler gerçekleştirdi.Afyonkarahisar Valiliği öncülüğünde Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) ve Türk Hava Yolları (THY) iş birliğinde, BAE'den kente gelen bir grup seyahat acentesinin yöneticisi iki günlük geziyle şehri tanıdı. Bugün bir otelde TÜRSAB ve termal otel yetkilileri, Afyonkarahisar turizmi için BAE'den gelen seyahat acentesi yöneticileriyle karşılıklı görüşmeler yaptı.Vali Yardımcısı Ali Uysal, toplantıda yaptığı konuşmada, BAE'den gelen seyahat acentelerinin yetkililerini Afyonkarahisar'da ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.Organizasyonda katkıları bulunan kurumlara teşekkür eden Uysal, şöyle konuştu:"Anadolu toprakları Türkiye, Kafkasya, Balkanlar ve Ortadoğu'nun arasında bulunuyor. Üç kıtayı birleştiren topraklar. Eşi benzeri olmayan bir coğrafya. Bizim de Araplarla ortak tarihi ve kültürel yanımız var. Biz sizleri birbirimize yakın hissediyoruz, akrabayız. Dolayısıyla biz birbirimize destek vermek zorundayız. Sizler, Afyonkarahisar'ı gezdiniz. Eksiklikler veya önerileriniz varsa, bunları ilgili kurumlarımızla görüşürüz."İl Kültür ve Turizm Müdürü Yusuf Altın da önceliklerinin Afyonkarahisar'ın turizm potansiyelini artırmak olduğunu dile getirdi.TÜRSAB Dumlupınar Bölge Temsil Kurulu Başkanı Bilal Şenel de turizmin gelişmesi açısından seyahat acenteleri yetkililerinin karşılıklı görüşmelerinin önemli ve kıymetli olduğunu ifade etti.

THY'nin yolcu sayısı ağustosta yüzde 3,2 düşüşle 8,4 milyon oldu Haber

THY'nin yolcu sayısı ağustosta yüzde 3,2 düşüşle 8,4 milyon oldu

Türk Hava Yolları'nın (THY) ağustos 2023 döneminde 8,7 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2024 yılının aynı döneminde yüzde 3,2 azalarak 8,4 milyon oldu. Yolcu doluluk oranı ağustos 2024 döneminde 2023 yılının aynı dönemine göre 0,5 puan azalarak yüzde 85,7 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde yurt dışı doluluk oranı ise yüzde 85 olarak gerçekleşirken, yurt içi doluluk oranı yüzde 91,8 olarak belirlendi. THY'den KAP'a yapılan açıklamaya göre, dıştan dışa transfer yolcu sayısı ağustos 2023 döneminde 2,9 milyon iken, 2024 yılının aynı döneminde yüzde 4,2 artarak 3 milyon oldu. Yolcu doluluk oranı ağustos 2024 döneminde 2023 yılının aynı dönemine göre 0,5 puan azalarak yüzde 85,7 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde yurt dışı doluluk oranı yüzde 85 olarak gerçekleşirken, yurt içi doluluk oranı yüzde 91,8 olarak belirlendi. Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ağustos 2023 döneminde 22,2 milyar iken, 2024 yılının aynı döneminde yüzde 5,1 artarak 23,4 milyar olarak gerçekleşti.  Taşınan Kargo-Posta, Ağustos 2023 döneminde 146,5 bin ton iken, 2024 yılının aynı döneminde yüzde 15,9 artarak 169,8 bin ton olarak kaydedildi. Ocak-ağustos dönemi Şirket'in Ocak – Ağustos 2023 döneminde 56 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2024 yılının aynı döneminde yüzde 2,5 artarak 57,4 milyon olarak gerçekleşti. Dıştan dışa transfer yolcu sayısı Ocak – ağustos 2023 döneminde 19,8 milyon iken, 2024 yılının aynı döneminde yüzde 7,2 artarak 21,2 milyon oldu. Yolcu doluluk oranı Ocak – Ağustos 2024 döneminde 2023 yılının aynı dönemine göre 0,8 puan düşerek yüzde 82,1 olarak gerçekleşirken, yurt dışı yolcu doluluğu %81,6 seviyesinde, yurt içi yolcu doluluğu yüzde 86,8 olarak belirlendi. Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak – ağustos 2023 döneminde 155 milyar iken, 2024 yılının aynı döneminde yüzde 8,7 artarak 168,5 milyar olarak gerçekleşti.  Taşınan Kargo-posta, ocak – ağustos 2023 döneminde 1 milyon ton iken, 2024 yılının aynı döneminde yüzde 28,4 artarak 1,3 milyon ton oldu. 2024 Ağustos ayı sonunda filodaki uçak sayısı 462 olarak açıklandı.

'THY ve Ajet’te özelleştirme gündemimizde değil' Haber

'THY ve Ajet’te özelleştirme gündemimizde değil'

Bloomberg’le gerçekleştirdiği mülakatta konuşan Uraloğlu, Ajet’in THY bünyesinden ayrılmasının, şirketin daha rekabetçi bir yapıya sahip olması için gerçekleştirildiğini söyledi. Uraloğlu, “THY zaten dünyada marka. Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı, gerçekten çok çok kıymetli. THY ile ilgili hiçbirimizin bir soru işareti yok. Çok net söylüyorum. Ajet’in THY’den ayrılması, yeni bir kamu şirketi haline gelmesi ise ‘low cost’ dediğimiz alt seviyedeki rekabet gücünü artırarak büyümesi noktasında alınmış olan bir karardır. Onun da satılmasıyla bir gündem yok. O kamu şirketi olarak devam ediyor. Şu an Türkiye’nin bizim bakanlığımızın gündeminde çok net bir şekilde olmadığını söyleyebilirim” dedi. Raylı sistem ihalesi bu yıl Bloomberg'in haberine göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın son dönemde en çok üzerinde çalıştığı projelerden biri de Basra Körfezi’nden Türkiye’ye uzanan Kalkınma Yolu Projesi. Projenin Avrupa’ya bağlantısı konusunda önem taşıyan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde inşa edilecek raylı sistemle ilgili çalışmalar da sürüyor. Türkiye BAE ile bu konuda uzun zamandır müzakereler yürütüyor. Ancak henüz somut bir adım atılmadı. Uraloğlu, bu konuyla ilgili soruyu yanıtlarken de “Körfez tarafından bunun finanse edilmesi ile ilgili bazı teklifler gelmişti. Onları konuşuyoruz. Ama çok rahatlıkla şunu söyleyeyim bizim özellikle demiryolu projelerimize, yani neredeyse hangisi olursa olsun, gerek Dünya Bankası, gerek Avrupa Kalkınma ve Yatırım Bankası, gerekse de Asya Yatırım Bankası’ndan hem bu kurumsal kredileri bulabiliyoruz hem de finans kurumlarından kredi bulabiliyoruz” diye konuştu. Uraloğlu, “Kredi vermeye hazırlar. Sadece konuşacağımız kredinin şartları, ülkemiz için doğru olan şartlar olsun istiyoruz. Pahalı kredi olsun istemiyoruz. Ödeme dilimlerinden tutun da faiz oranlarına kadar. Ama bir problem olacağını düşünmüyoruz” ifadelerini kullandı. Bakan Uraloğlu, projenin ihalesinin önümüzdeki aylarda yapılabileceğini söylerken, “hedef bu yıl ihalesini yapmak” diye ekledi. "Telekom bu yıl bitecek" Bakan Uraloğlu, geçen yıl Bloomberg’le gerçekleştirdiği mülakatta Türk Telekom’da Şubat 2026’da sona erecek olan imtiyaz sözleşmesinin 2024’te yenilenmesinin planlandığını açıklamıştı. Bu konudaki hedeflerinin değişmediğini ifade eden Uraloğlu, Türkiye Varlık Fonu ve Hazine ile süreci yürüttüklerini anlattı. Uraloğlu, “Buradaki konuştuğumuz şeyler; devletin kasasına ne girmesi lazım, bunlara yatırım yükümlülüğü ne getirmemiz lazım, bunları tartışıyoruz. Hedefimiz bu sene içerisinde bitirmek” dedi. Sürenin 25 yıl olup olmayacağı sorusuna da Bakan Uraloğlu, “Bunu şöyle düşünelim. Şirketler süre ne kadar uzun olursa o kadar iyi olduğunu söylüyorlar. Niye? Çünkü daha iyi yatırım planlaması yapabilme adına ve şeyin de şirketin de değerinin bu anlamda yükselmesi adına. Öbür taraftan da biz şunu asla gözden kaçıralım istemiyoruz. Yani biz buradan Hazine’ye doğrudan ne alacağız? Yani uzun süre olursa daha fazlasını almış olacağız, onu hesap ediyoruz ve bir optimizasyon sağlayarak inşallah yürütmüş olacağız.” diye konuştu. Uraloğlu diğer GSM operatörleriyle ilgili sürecin de 2026 yılı başına kadar 5G’ye geçişin ardından takvimlendirileceğini duyurdu.

“Her yıl 15 yeni otel açacağız” Haber

“Her yıl 15 yeni otel açacağız”

Türkiye’nin yerli zincir otel markalarından olan Dedeman Otelleri, üçüncü kuşakla birlikte kurumsallaşma stratejisi çerçevesinde, yönetim kurulu başkanlığını profesyonel yöneticisi Ergün Demiray’a devretti. Bu süreçte Banu Dedeman’ın oğlu dördüncü kuşak temsilcisi Murat Özmestci de yönetim kuruluna girerek şirkette aktif görev aldı. 18 - 31 Ağustos 2024 tarihli sayıdan Profesyonel yönetimin dümene geçmesiyle birlikte agresif bir büyüme stratejisi benimseyen Dedeman, 2001 yılında iki olan marka sayısını 13’e, 17 olan otel sayısını da 40’ı açık olmak üzere proje ve imza aşamasında olan toplam 67 otele çıkardı. 2023’te 61 milyon dolar ciro yapan zincir, 2024’ü yüzde 50’lik büyüme ve 92 milyon dolar ciroyla kapatmayı planlıyor. Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Demiray ile zincirin büyüme planlarını ve turizm sektörünü konuştuk. Dedeman Otelleri’nin dümenine geçtikten sonra hangi hedefle ilerliyorsunuz?  Yılda 15 yeni otel açmayı hedefliyoruz. Yurt içi ve yurt dışından yoğun talep alıyoruz. Dedeman Hotels & Resorts International olarak 40 otelde 4 bin 750 oda ve 8 bin 500 yatak kapasitemizle, mevcut otellerimizin yanı sıra 59 imzalı otel projemiz, sekiz imza aşamasında otelimiz var. Türkiye genelinde 35 lokasyonda, yurt dışında Azerbaycan, Irak, Kazakistan, Özbekistan’da yedi otelimizle hizmet veriyoruz. Kosova, Arnavutluk, Rusya, Karadağ, KKTC, Kuveyt, Suudi Arabistan, Kuzey Afrika ülkelerinde görüşmelerimiz sürüyor. Önümüzdeki dönemde 10 ülkeye ulaşmayı hedefliyoruz. Dedeman’daki hedefim, dedesinden babasına bu ülkenin iyiliğini düşünen bir markanın borçsuz, nakit akışı iyi bir şirket haline gelmesini sağlamak. Önümüzdeki dönemde yeni markalar gelecek mi? Dedeman Village markası ile okulundan kreşine ve sosyal alanlarına kadar teması olan yaşam alanları kurgulayacağımız projemizi Nisan 2025’te tanıtacağız. Çatalca ve Silivri’den başlayıp Türkiye’nin çeşitli yerlerinde 500 m2 arsa üzerinde 12-15 milyon TL bandında herkesin ulaşabileceği fiyatlı villalar yapıp ekolojik kasabalar oluşturmayı hedefliyoruz. Çanakkale’den Hatay’a 2,5 milyon müşterimizi ve çalışanlarımızı önceliklendirerek, konut ve villayı içerecek bu projemizi hayata geçireceğiz. Yatırımcı önce arsasını alacak sonrasında anlaşmalı müteahhitlerle evine, villasına kavuşacak. Ayrıca Second House markası ile Marmaris’ten Kazdağları’na kadar Dedeman markasının olamayacağı yerlerde sistemimiz üzerinden villa kiralaması da yapacağız. Biz herkesin Dedeman’ı sloganı ile yol alıyoruz. Turizmde parlak geçmesi gereken bir yıl olan 2024 sıkıntılı geçiyor. Sizce nerede yanlış yapılıyor? Belediyeler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 5 binlik ve binlik master planlarını doğru yapmıyor. Örneğin, Gayrettepe’de bir otel yapacağım master plana bakıyorum benim dışımda bir otel yeri daha görünüyor. Bir anda beş tane daha turizm alanı çıkıyor ama doluluklara bakılınca o kadar otele ihtiyaç yok. Trabzon’da, Bodrum’da doluluklar yüzde 30’ları geçemiyor; herkes kan ağlıyor ama hala yeni otel ruhsatları veriliyor. Ayrıca Ruslar geliyor, Araplar geliyor diyerek, turistleri ötekileştirip küstürdük. Bir de Bodrum’da şöyle bir algı var; ‘karşı adaya 300 Euro’ya uçuyoruz, buraya gelirken bin 800 Euro’ya uçuyoruz’ diyorlar. Oraya uçarım, botla Bodrum’a geçerim ya da oraya gitmişken birkaç gün kalırım deniliyor. Turizmi, tesis yapmakla sınırlı sanıyoruz. Peki ulaşımı, yemeği? Taksicisi, restoranı 10 TL’lik hizmete 100 TL istiyor. Sistemsizlik, denetimsizlik, popülizm gibi önemli sorunlarımız var. Sizce turizmin en büyük sorunu nedir? En önemli sorunumuz insan kaynakları sorunu. Birden çok tesisin açılmasıyla yanlış kişiler yönetici oldular ve gördükleri şekilde gençlere davranıp yeni nesli turizmden soğuttular. Meslek yasamız çıkacak dendi ama o da yapılmadı. Şimdi herkes turizmci, herkes restorancı ama üzülerek söylüyorum mesleki formasyonları yok. Buralar bizim kanayan yaralarımız. Dedeman Akademi’yi hayata geçirip gençlere turizmi tekrar sevdirmeyi hedefliyoruz. Bakanlıklarla bu konuda görüşmelere başlayacağız. Liseden gençleri alıp turizme kazandırmayı istiyoruz. Üniversite mezunu bir sürü işsiz var ama bizim de çalışan sorunumuz var. Günümüzde sektörde sayıları giderek artan Z kuşağı iş hayatında ve turizmde ne istiyor? Z kuşağını mutlu etmek mümkün değil. Çalışma konusunda Z kuşağı çok sorunlu. Beklentileri şöyle: Bana kimse karışmayacak, sizin hiçbir şeyden haberiniz yok, benim hayatım doğru hayat ve az çalışıp çok kazanacak. Z kuşağına hayatın gerçeklerini görme konusunda yol gösterebiliriz. Örneğin kendi oğlumu Barcelona’ya gönderdim. Soğan doğruyor ve günde 17 saat çalışıyor. Z kuşağının turizmde lüks takıntısı yok, teknoloji istiyor. “Çatımız altına giren 1’e 7 kazanç sağlıyor” “Yeni otel yatırımı yapandan uluslararası zincirlerden ayrılan otellere kadar çok çeşitli kesimden talep alıyoruz. Pandemi sonrasında marka çatısı altına girmek yatırımcılara daha iyi kazandırıyor. Dedeman çatısı altına girenler 1’e 7 kazanç sağlıyor, bunu gören başka yatırımcılar da bize geliyor. Eskiden 100 odanın altında otele markamızı vermezken, bugün 12 odalı otel bile marka çatımız altına girebiliyor. Bir yatırımcı kulaktan dolma bilgilerle yaptığı yatırım da zarara uğrayabiliyor. Oysa biz en uygun koşullarda yatırım yapmalarını sağlıyoruz. Yatırımcılara ilk üç yılda pazarlama ve isim hakkı (royalty) bedellerinde yüzde 50’lere varan indirimler sunuyoruz. Herhangi bir sorunda bize kolayca ulaşabilmeleri de avantaj sağlıyor.” Vestiyerlikten yönetim kurulu başkanlığına Ergün Demiray, 1987’de 14 yaşında bir öğrenciyken yaz tatilinde harçlığını kazanmak için Dedeman’da vestiyerlik yaptı. 18 yaşında Dedeman’a barboy olarak başladı ve 1992 yılına kadar çalıştı. 1992 yılında Conrad’a geçti ve 1995-2005 yıllarında ABD’de çalıştı. Bir dönem Türkiye’de Divan’dan Rixos’a kadar çeşitli markalarda çalıştıktan sonra, 2010’da yeniden Dedeman’a geldi. Bu dönemde genel müdür olmak istedi ama olmayınca istifa etti. İstifası sonrası genel müdürlük teklif edilse de o dönem ayrılmayı tercih etti. Bir süre uluslararası zincirlerde çalıştıktan sonra 2021’de Dedeman’a geri döndü ve kendi deyimiyle şirkette ‘rönesans’ yaptıktan sonra Şubat 2024’te yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna oturdu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.