Hava Durumu

#Ticket To Travel 2025

TOURISMJOURNAL - Ticket To Travel 2025 haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ticket To Travel 2025 haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Gezginler, 2025'te Sezon Dışı Tatilleri Değerlendirecek Haber

Türk Gezginler, 2025'te Sezon Dışı Tatilleri Değerlendirecek

2025 yılı için turizm trendlerine dair önemli ipuçları sunan "Ticket to Travel 2025" (Seyahate Bilet) araştırması, dünya çapında 21 bin 374, Türkiye’den ise 2 binden fazla katılımcıyla gerçekleştirildi. Türk katılımcıların yüzde 77’si, yüksek sezon dışında tatil yapmayı planladığını belirtirken, özel fiyat tekliflerinin tatil rotası seçiminde büyük rol oynayacağı da ortaya çıktı. Araştırmaya göre, 21 bin 374 yetişkinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları, Türk gezginlerinin yüzde 53’ünün 2024 yılına kıyasla 2025’te daha fazla tatil yapmayı planladığını gösteriyor. Öte yandan, yüzde 11’inin ise tatil sıklığının azalacağı ifade ediliyor. YENİ SEYAHAT TRENDLERİ 2025’te aile köklerini keşfetmeye yönelik yapılan seyahatler, yüzde 47 oranında bir artış gösterecek. En yaygın sebep ise, katılımcıların yüzde 52’sinin aile büyüklerinin nerede ve nasıl yaşadığını öğrenmek istemesi olacak. Yeni yılın dikkat çeken diğer bir seyahat trendi ise cesaret isteyen tatiller olarak öne çıkıyor. Araştırma katılımcıları, tatilde cesur davranacakları aktiviteler arasında zip lining ve skydiving gibi yüksek adrenalinli aktiviteleri (%51), tırmanışı (%45) ve sıra dışı yiyecekler tatmayı (%38) sıralıyor. Yapay zeka kullanımı, 2025’te tatil planlamasında daha yaygın hale geliyor. Türk gezginlerin yüzde 41’i yapay zeka kullanırken, 18-24 yaş arasındaki Türk gezginlerin yüzde 64’ü ve 25-34 yaş arasındakilerin ise yüzde 68’i yapay zeka teknolojisinden faydalandığını belirtiyor. Konaklama tercihleri açısından, Türk gezginler için temizlik (%97), fiyat (%94), konum (%94), müşteri hizmetleri (%94) ve yemek seçenekleri (%94) ön planda bulunuyor. Bu özelliklerin mükemmeliyeti, tatil planlamasında en önemli faktörlerden biri olmaya devam ediyor. SEZON DIŞI TATİL PLANLANIYOR Yüksek sezon dışında tatil yapmayı tercih eden Türk gezginlerin yüzde 77’si, sezon dışı tatil yapmayı planladığını söylüyor. Bu tercihin yüzde 44’ü, tatilin daha uygun fiyatlarla yapılabilmesi gerekçesiyle tercih ediliyor.

2025’te Türk Gezginler Daha Fazla Tatile Çıkacak Haber

2025’te Türk Gezginler Daha Fazla Tatile Çıkacak

Türk gezginler 2025’te tatil planlarını artıracak. Marriott Bonvoy'un "Seyahate Bilet 2025" araştırmasına göre, katılımcıların %53’ü 2025 yılında 2024’e kıyasla daha fazla tatile çıkmayı hedefliyor. Araştırmada yer alan 2 binden fazla Türk gezgin, yılda ortalama 6,6 kez tatile çıkmayı planladığını belirtti. Bu da her iki ayda bir, birden fazla tatil anlamına geliyor. KÜLTÜREL MİRAS VE CESARET TATİLLERİ TRENDİ Araştırma, yeni seyahat eğilimlerine de ışık tutuyor. Türk gezginlerin yüzde 35’i aile tarihini ve köklerini keşfetmek için "kültürel miras" tatiline çıkmayı planlıyor. Bu tarz tatiller en çok 25-34 yaş grubu (%56) ve 55 yaş üstü (%50) gezginler arasında yaygın. Katılımcıların yüzde 52’si aile büyüklerinin yaşadığı yerleri görmeyi, yüzde 47’si ise köklerini öğrenmeyi önemli buluyor. Cesaret isteyen tatiller de 2025'in dikkat çeken temalarından biri olacak. Katılımcıların yüzde 76’sı tatilde daha cesur olduklarını ifade ederken, ziplining, skydiving gibi adrenalin dolu aktiviteler (%51) ve sıra dışı yiyecekleri deneme (%38) popüler tercihler arasında. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE TEKNOLOJİ ÖN PLANDA Türk gezginlerin yüzde 70’i son tatillerinde konaklama yerlerinin çevresel etkilerini kontrol ettiğini, yüzde 86’sı ise seyahatlerinin çevresel etkilerini düşündüğünü belirtiyor. Ayrıca, tatil planlamasında yapay zeka kullanımı hızla artıyor. Araştırmaya göre, genç gezginlerin yüzde 68’i yapay zeka yardımıyla seyahat planlıyor. BÜTÇE DOSTU VE HESAPLI TATİL 2025’te tatil planlarını artıran gezginler, bütçelerine uygun seçenekler arıyor. Katılımcıların yüzde 50’si özel fiyatların tatil rezervasyonu yapmalarında en önemli etken olduğunu ifade ediyor. Yüzde 77’si ise yüksek sezon dışında tatil yaparak daha uygun fiyatlardan yararlanmayı tercih ediyor. Ayrıca döviz kurları, tatil planlamasında dikkat edilen diğer önemli bir faktör. KONFOR VE DENEYİM ÖNCELİKLİ Türk gezginler için temizlik, konum ve müşteri hizmetleri gibi temel unsurlar hala öncelikli. Ancak, yüzde 77’si sürdürülebilirlik özelliklerini, yüzde 62’si hayvan dostu konaklama yerlerini ve yüzde 70’i tek başına seyahat edenlere hitap eden tesisleri önemli buluyor. Seyahatten beklentiler arasında "kendini şımartmak" (%54), "aileyle kaliteli zaman geçirmek" (%49) ve "harika yiyecek ve içecek deneyimleri" (%46) öne çıkıyor. SEYAHAT SEKTÖRÜ İÇİN UMUT VERİCİ Marriott International Türkiye ve Orta Doğu Direktörü Şafak E. Güvenç, Türk gezginlerin her iki ayda bir tatil yapmayı planlamasının sektörü heyecanlandırdığını belirtti. "Cesaret isteyen tatiller ve ailenin kültürel mirasını keşfetmek için çıkılan tatiller gelecek yılın ana temalarını oluşturacak. Hesabını bilerek hareket etmek, tatil rezervasyonu yaparken birçok kişi için tatil bütçelerinden bağımsız olarak önemli bir konu olacak.Ayrıca, tatil planlamasında yapay zeka kullanımının oldukça yaygınlaştığını ve Türk gezginlerin bu konuda başı çektiğini görüyoruz" diyen Güvenç, bu trendlerin sektör için güçlü bir büyüme işareti olduğunu vurguladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.