Hava Durumu

#Trafik

TOURISMJOURNAL - Trafik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Trafik haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Trafiğe Kaydedilen Taşıt Sayısı Yüzde 13,5 Arttı Haber

Trafiğe Kaydedilen Taşıt Sayısı Yüzde 13,5 Arttı

İSTANBUL (İHA) - Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2024'te trafiğe kaydedilen taşıt sayısı önceki yıla kıyasla yüzde 13,5 artarak 2 milyon 598 bin 816’ya ulaştı. Aynı dönemde, trafikten kaydı silinen taşıt sayısı ise yüzde 15,6 artışla 36 bin 657 olarak kaydedildi. Böylelikle Ocak-Aralık döneminde trafikteki taşıt sayısı 2 milyon 562 bin 159 arttı. ARALIK AYINDA 239 BİN TAŞIT TRAFİĞE KAYDEDİLDİ 2024 Aralık ayında trafiğe kaydedilen taşıtların yüzde 45,5’i otomobil, yüzde 39,6’sı motosiklet, yüzde 9’u kamyonet, yüzde 3’ü traktör, yüzde 1,7’si kamyon, yüzde 0,8’i minibüs, yüzde 0,3’ü otobüs ve yüzde 0,1’i özel amaçlı taşıtlar olarak kayıtlara geçti. TRAFİK KAYITLARINDA AYLIK VE YILLIK ARTIŞ Aralık ayında trafiğe kaydedilen taşıt sayısı bir önceki aya göre yüzde 26,5, geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 19,9 arttı. Yıllık artış oranları minibüs için yüzde 101,9, kamyon için yüzde 69 ve motosiklet için yüzde 23,9 olarak hesaplandı. Buna karşın traktör ve özel amaçlı taşıt kayıtlarında düşüş yaşandı. TRAFİKTEKİ TAŞIT SAYISI 31 MİLYONU AŞTI Aralık sonu itibarıyla Türkiye genelinde trafikte kayıtlı taşıt sayısı 31 milyon 301 bin 389’a ulaştı. Bu taşıtların yüzde 51,9’u otomobil, yüzde 20’si motosiklet, yüzde 15’i kamyonet, yüzde 7,2’si traktör ve geri kalanı diğer taşıtlardan oluşuyor. DEVİR İŞLEMLERİNDE OTOMOBİLLER İLK SIRADA Aralık ayında toplam 985 bin 633 taşıt el değiştirdi. Devir işlemlerinin yüzde 68,4’ü otomobil, yüzde 15,5’i kamyonet ve yüzde 7,3’ü motosiklet olarak gerçekleşti. BENZİNLİ ARAÇLAR TERCİH EDİLDİ Ocak-Aralık döneminde trafiğe kaydedilen 1 milyon 14 bin 830 otomobilin yüzde 60,8’i benzinli araçlardan oluştu. Aynı dönemde hibrit ve elektrikli otomobiller de yüzde 27’nin üzerinde bir paya sahip oldu. Aralık ayı itibarıyla trafikteki toplam otomobillerin yüzde 34,1’i dizel, yüzde 31,9’u LPG’li ve yüzde 30,2’si benzinli araçlar.

Sabiha Gökçen Havalimanı, Yeni Otoparkıyla Tatile Hazır Haber

Sabiha Gökçen Havalimanı, Yeni Otoparkıyla Tatile Hazır

İSTANBUL (İHA) - İstanbul’un dünyaya açılan kapısı Sabiha Gökçen (İSG) Uluslararası Havalimanı, artan yolcu trafiğine yönelik yenileme çalışmalarını sürdürüyor. 2024 yılını 41,5 milyon yolcu ile tamamlayan havalimanı, sömestir tatili öncesinde 708 araç kapasiteli yeni otoparkını hizmete açtı. Malezya Havalimanları Holding’in (Malaysia Airports Holdings Berhad-MAHB) yürüttüğü otopark genişleme projesi, özellikle yoğun sezonlarda yaşanan park ihtiyacını azaltmayı hedefliyor. Yeni otopark alanı, aydınlatma ve çevre düzenlemeleriyle tamamlandı ve sömestir tatilinin getireceği yoğunluk öncesinde devreye alındı. Bu gelişmeyle birlikte Sabiha Gökçen Havalimanı’nın toplam otopark kapasitesi 6 bin 150’ye ulaştı. Havalimanı, 2024’te başlatılan "Otopark Genişleme" projesiyle mevcut altyapıya ek olarak, 7 milyon euro yatırımla yüzde 20 kapasite artışı gerçekleştirdi. ŞEHRİN HAVALİMANI DAHA KOLAY ULAŞIM SAĞLIYOR İstanbul ve çevresindeki merkezlere yakın konumuyla "şehrin havalimanı" olarak anılan İSG, raylı sistem, deniz, kara ve hava ulaşım bağlantılarıyla öne çıkıyor. 2025 yılında tamamlanması planlanan "Yolcu Akışını İyileştirme Projesi" (Decongestion Project) kapsamında, terminaldeki en yoğun alanlar iyileştirilerek yolcu konforu artırılacak. Bu proje için yaklaşık 35 milyon euro yatırım yapılırken, yeniliklerin önemli bir kısmı 2024 yılı içinde kullanıma sunuldu. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yeni otopark projesi ve yolcu akışını iyileştirme çalışmaları, hem araç sahiplerine hem de yolculara daha konforlu bir deneyim sağlamayı amaçlıyor.

Aydın-Denizli Otoyolu ile Seyahat Süresi 55 Dakikaya Düşecek Haber

Aydın-Denizli Otoyolu ile Seyahat Süresi 55 Dakikaya Düşecek

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 10 Ocak Cuma günü Aydın-Denizli Otoyolu’nun açılışını gerçekleştirecek. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, otoyolun seyahat süresini 55 dakikaya düşüreceğini ve yıllık 7,4 milyar lira tasarruf sağlanmasına katkı sağlayacağını belirtti. Bakan Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu’nun Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla açılacağını duyurdu. 6 şeritli 140 kilometre ana yol ve 4 şeritli 23 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplamda 163 kilometrelik otoyolun, Ege, Akdeniz ve İç Anadolu bölgeleri arasında köprü işlevi göreceğini ifade etti. "2 SAATLİK YOLCULUK 55 DAKİKAYA İNİYOR" Otoyolun ilk etabının Kocabaş’tan başlayıp Pamukkale, Sarayköy ve Buharkent’ten geçerek Kuyucak’a ulaştığını; ikinci etabın ise Kuyucak’tan Nazilli, Yenipazar ve Köşk ilçelerinden geçerek Aydın’da sonlandığını belirten Uraloğlu, 11 ilçeyi ve 46 sinyalize kavşağı bypass eden bu yeni güzergahın, trafiği büyük ölçüde rahatlatacağını söyledi. Bakan Uraloğlu, "Trafik şartlarına göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuk süresini 55 dakikaya iniyor" diye ekledi. 7,4 MİLYAR LİRALIK TASARRUF Bakan, otoyolun zamandan 6,4 milyar lira, yakıttan ise 1 milyar lira tasarruf sağlayacağını vurguladı. Ayrıca, karbon emisyonunun yıllık 61 bin ton azaltılacağını ekleyerek çevreye olan olumlu etkilerinin altını çizdi.

Başkan Aras: Haber

Başkan Aras: "Muğla'nın Artan Nüfus Yükü İçin Kent Vergisi Şart"

MUĞLA (İHA) - Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Ankara’da düzenlenen Türkiye Belediyeler Birliği’nin (TBB) 6. Uluslararası Dirençlilik Kongresi’nde konuştu. "Sürdürülebilir Güçlü Gelecek" temasıyla düzenlenen kongrede, Muğla’nın yaz aylarında artan nüfusuyla yaşadığı sorunları ve çözüm önerilerini paylaştı. Başkan Aras, turizm sezonunda Muğla'nın nüfusunun yerli ve yabancı turistlerle 7-8 milyona ulaştığını ifade ederek, bu yoğunluğun altyapı, su ve trafik gibi hizmetlere ciddi bir yük bindirdiğini vurguladı. Bu yükü hafifletmek için "Kent vergisi çıkarılmalı" önerisinde bulunan Aras, belediyelerin bu konudaki çalışmaları sunduğunu belirtti. KENT VERGİSİ ÇIKARILMALI Aras, hızlı kentleşmenin birçok sorunu beraberinde getirdiğini söyleyerek, Birleşmiş Milletler’in 2050 yılında dünya nüfusunun yüzde 68’inin kentlerde yaşayacağını öngördüğünü hatırlattı. Aras, "Gerekli önlemleri alıp dirençli kent oluşturma konusunda çalışma yapmamız gerekmektedir. Dirençli kent sadece günümüzdeki sorunları çözmek anlamında değil, aynı zamanda kentleri geleceğe hazırlamak anlamında da kullanılıyor. Muğla’nın yüzde 68’ine maden arama ruhsatı verilmiş durumda. Doğamızı korumak için doğal afetlerin yanı sıra maden sahalarına karşı da mücadele ediyoruz. Dirençli kentler oluştururken, sosyal eşitsizliklerin giderilmesi de büyük önem taşıyor. Belediyelerimiz, bu eşitsizlikleri azaltmak için çeşitli projeler üzerinde çalışıyor" dedi. MUPA: VERİ TABANLI PLANLAMA VE POLİTİKA GELİŞTİRME Muğla Planlama Ajansı (MUPA) aracılığıyla ilin tarım, turizm ve doğal güzelliklerini korumaya yönelik planlama çalışmalarına devam ettiklerini belirten Aras, her şeyin temelinin planlama olduğunu belirtti. "Muğla Planlama Ajansı üzerinden veri topluyoruz ve o verileri işliyoruz. Bunları karar destek mekanizmalarına ve politikalara çeviriyoruz. Dirençli kent vizyonu için de MUPA’nın çalışmalarından faydalanacağız" diye ekledi. MUĞLA’NIN SU SORUNUNA DENİZDEN ARITMA ÇÖZÜMÜ Başkan Aras, su krizine karşı belediyenin attığı adımlara da değindi. Muğla’da yaşanan su sıkıntısını çözmek için deniz suyunu arıtarak kullanılabilir hale getirecek bir tesis kurmayı planladıklarını söyledi. İlk etapta günlük 21 metreküp su üretecek şekilde tasarlanan tesisin, modüler bir yapıda olduğu için kapasitesinin artırılabileceğini ifade etti. Su şebekelerindeki eski boru hatlarının yenilenmesi için yaklaşık 270 milyon liralık yatırım yapıldığını ve arıtma tesislerine geri dönüşüm mekanizmaları entegre edildiğini belirtti. Aras, "Yaptığımız arıtma tesislerinin hepsine geri dönüşüm mekanizmaları yerleştiriyoruz. Bu mekanizmayla gri suyu birçok alanda kullanıyoruz. Bizim suyumuz artık kritik seviyede, tüm ihtimalleri değerlendirmeliyiz" dedi. KENT VERGİSİ VE DİRENÇLİ ŞEHİRLER GÜNDEMDE Başkan Aras, kent vergisinin Muğla gibi turizm yükü ağır olan şehirler için bir gereklilik olduğunu belirtti. Yerli halkın konforu için kullanılan altyapı ve kaynaklardan turistlerin de faydalandığını ancak belediyeye bu konuda hiçbir geri dönüş olmadığını ifade ederek, kent vergisinin bu dengeyi sağlayabileceğini dile getirdi. Dirençli kent vizyonuyla sosyal eşitsizliklerin giderilmesi, çevrenin korunması ve geleceğe dönük stratejik planlamaların öncelikli hedefleri arasında olduğunu ekledi.

Demir Yolunda Yolcu Rekoru: 11 Ayda 256,4 Milyon Haber

Demir Yolunda Yolcu Rekoru: 11 Ayda 256,4 Milyon

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 Ocak-Kasım döneminde demir yolu taşımacılığı verilerini paylaştı. Bakan Uraloğlu, Marmaray, Başkentray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer raylı sistem hatlarında toplamda 256,4 milyon kişinin seyahat ettiğini belirtti. "Marmaray 201 milyon, Başkentray 22,1 milyon, YHT'ler ise 11,5 milyon yolcuya hizmet verdi" dedi. MARMARAY 11 AYDA 201 MİLYON YOLCU TAŞIDI Kent içi raylı sistemlerin trafik sıkışıklığını çözmedeki önemine vurgu yapan Uraloğlu, Marmaray’ın İstanbul’da kritik bir rol üstlendiğini ifade etti. Uraloğlu, "2024 yılı kasım ayında Marmaray'ı 19 milyon 315 bin 901 kişi kullanarak ulaşımını daha hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirdi. 11 aylık Ocak-Kasım döneminde ise 201 milyon yolcuya ulaştık" dedi. Marmaray'ın şehir içi ulaşımı hızlandırarak yolculuk konforunu artırdığını da ekledi. BAŞKENTRAY'DAN REKOR KULLANIM Ankara’da ise Başkentray hattının şehrin doğusunu ve batısını birbirine bağladığını belirten Bakan, kasım ayında 2 milyon 358 bin yolcunun bu hattı kullandığını söyledi. "Başkentray ile kasım ayında 2 milyon 358 bin 168 yolcumuza, yılın ilk 11 ayında ise 22,1 milyon yolcuya hizmet verdik" diye belirtti. Ayrıca 20 Kasım’da 94 bin 84 yolcu ile rekor kırıldığını ekledi. KENT İÇİ RAYLI SİSTEMLER 234,8 MİLYON YOLCU TAŞIDI Kent içi raylı sistemlerin 226 milyon yolcuyla Marmaray, Başkentray, Sirkeci-Kazlıçeşme ve Halkalı-Bahçeşehir hatlarında yoğun kullanım gördüğünü belirten Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Hattı’nın da 8,8 milyon yolcuyla katkı sağladığını ifade etti. Ocak-Kasım döneminde bu hatlar toplamda 234,8 milyon yolcu taşıdı. YHT VE BÖLGESEL TRENLER YOĞUN İLGİ GÖRDÜ Yüksek Hızlı Trenlerin (YHT) kasım ayında 1 milyon 62 bin 546 yolcuya hizmet verdiğini aktaran Bakan Uraloğlu, "11,5 milyon yolcumuz ise Ocak-Kasım döneminde YHT'ler ile seyahat etti. Bu dönemde bölgesel ve anahat trenlerimizi ise toplam 10,1 milyon yolcu kullandı" dedi. Demir yolu yatırımlarının karşılığını aldıklarını belirten Uraloğlu, bu hizmetlerin daha geniş kitlelere ulaşması için çalışmalarını sürdüreceklerini kaydetti.

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı Haber

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı

İSTANBUL (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin kazı çalışmalarının hızlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, projenin, karayollarında Tünel Açma Makinesi (TBM) kullanılan ilk proje olduğunu belirterek, "Makinemiz, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye'deki en büyük 3. TBM'dir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 5 dakikaya inecek, yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz" dedi. 7 KİLOMETRELİK ÇİFT TÜP TÜNEL, BAĞLANTI YOLLARIYLA 8,2 KİLOMETREYE ULAŞACAK Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) Uskumruköy Kavşağı’na bağlanacak olan Sarıyer-Kilyos Tüneli, 7 kilometrelik çift tüp tünel ve bağlantı yollarıyla toplam 8,2 kilometrelik bir güzergâha sahip olacak. Tünelin yüzde 62’si 13,65 metre çapındaki TBM ile, yüzde 38’i ise Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) ile delme-patlatma yöntemiyle kazılacak. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’Sİ İŞ BAŞINDA Projenin en dikkat çekici unsurlarından biri, 13,65 metrelik çapıyla Türkiye'nin en büyük 3. TBM’sinin kullanılması oldu. 3 bin 250 ton ağırlığındaki dev makine, Çin’den Türkiye'ye 9 bin 291 deniz mili mesafe kat ederek 90 günde getirildi. 109 araçla taşınan makine, tünel içindeki 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde ve 75 metre uzunluğundaki özel bir mağarada monte edildi. Proje, mühendislik açısından önemli bir sembol niteliği taşıyor. Yapılan mağara yapısı, tünelcilik sektöründe Türkiye'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük yeraltı yapısı olma özelliği taşıyor. İLERLEME YÜZDE 33’E ULAŞTI Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde kazı çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Bugüne kadar sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 018 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metrelik ilerleme sağlandı. Bu, projenin yüzde 33’ünün tamamlandığı anlamına geliyor. Çalışmalarda, 850 kişilik bir ekip görev yapıyor. SEYAHAT SÜRESİ 5 DAKİKAYA DÜŞECEK Bakan Uraloğlu, tünel sayesinde seyahat süresinin 35 dakikadan 5 dakikaya ineceğini belirtti. Bu gelişmenin, İstanbul'un kuzey bölgesinde trafiği rahatlatmasının yanı sıra İstanbul Havalimanı, Sarıyer, Levent ve Maslak arasındaki bağlantıyı güçlendireceği ifade edildi. Ayrıca, Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya mahallelerinde yaşayan vatandaşların İstanbul’un merkezine ulaşımının kolaylaşacağı vurgulandı. YILLIK 2,1 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLANACAK Tünelin tamamlanmasıyla yıllık 2,1 milyar lira tasarruf hedefleniyor. Bunun 1,7 milyar lirası zamandan, 400 milyon lirası ise akaryakıttan sağlanacak. Projenin çevresel faydaları da göz ardı edilmeyecek boyutta. Seyahat süresindeki azalma ve araç trafiğinin azalması sayesinde, yıllık 32 bin ton karbon emisyonu azaltılarak çevreye katkı sağlanacak. TAMAMLANDIĞINDA ÜCRETSİZ HİZMET VERECEK Bakan Uraloğlu, tünelin tamamlanmasının ardından ücretsiz hizmet vereceğini açıkladı. Ayrıca, tünelin olası bir afet durumunda İstanbul’un tahliye yollarından biri olarak kullanılacağı belirtildi. Bu nedenle projenin, yalnızca ulaşımı hızlandırmakla kalmayıp, aynı zamanda İstanbul’un afet ve kriz yönetimi altyapısına da katkı sunacağı ifade edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "Bu tür büyük büyük projeler, sadece beton ve çelikten ibaret değildir. Bu projeler, aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür. İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer Kilyos Tüneli'nde TBM kazısını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Bu tünel, sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul'un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır" diyerek, projede emeği geçen tüm mühendislere, işçilere ve yüklenici firmalara teşekkür etti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 2025 Hamleleri Haber

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 2025 Hamleleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda yaptığı 2025 yılı bütçe sunumunda, Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına dair önemli projeler ve hedefleri açıkladı. YURT İÇİ UÇUŞ FREKANSINDA ARTIŞ Uraloğlu, iç hat uçuş noktalarının 2003’te 26 iken, 2024’te 58’e çıktığını, 2025’te ise yurt içi uçuş frekansının yüzde 10 artırılacağını belirtti. 50 ülkede 60 noktaya yapılan uluslararası uçuşlar, bugün 131 ülkede 347 noktaya ulaştı. Türkiye’nin hava yolu yolcu trafiği sıralamasında Avrupa’da 3’üncü, dünyada ise 7’nci sıraya yükseldiğini vurguladı. KARA YOLU YATIRIMLARI VE TRAFİK GÜVENLİĞİ Son 22 yılda, 479 kilometre köprü ve viyadük, 717 kilometre tünel inşa edilerek kara yolları daha güvenli hale getirildi. Bölünmüş yol ağı, 2028’de 31 bin 250 kilometreye çıkarılacak. Trafik kazalarındaki ölüm oranı, yüzde 77 oranında azaltıldı. Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin tamamlanmasıyla ulaşım süresi 35 dakikadan 5 dakikaya düşecek. Kuzey Marmara Otoyolu, Orta Anadolu Otoyolu ile Ankara’ya bağlanacak. Ayrıca Akdeniz Sahil Yolu, Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyolları gibi projelerle kara yolu ağı genişleyecek. HAVALİMANI YATIRIMLARI 2025’te yıllık 2,5 milyon yolcu kapasiteli Malatya Havalimanı Yeni Terminali tamamlanacak. Kapadokya, Siirt ve Trabzon havalimanlarının yenilenme projeleri hızla devam ederken, Yozgat ve Bayburt-Gümüşhane havalimanlarının 2026’da hizmete alınması hedefleniyor. DENİZCİLİKTE İLK 10 HEDEFİ Türk Sahipli Deniz Ticaret Filosunun 11’inci sıraya yükseldiğini ifade eden Uraloğlu, ilk 10 hedefi için yatırımların sürdüğünü kaydetti. Türk Boğazlarından elde edilen gelir yıllık 212 milyon dolara ulaştı. Türkiye, gemi inşasında tasarım, üretim ve geri dönüşüm süreçlerinde teknolojiye öncülük ediyor. DİJİTALLEŞMEDE YERLİ TEKNOLOJİLER Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi kapsamında, 11 ilde 34 lokasyonda 5G testleri yapılıyor. Türkiye, e-devlet uygulamalarında Avrupa’yı geride bırakarak 10’uncu sırada yer aldı. Ayrıca, Türksat 6A ile uydu haberleşme kapasitesini artırmayı hedefliyor.

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek Haber

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda, ülke genelindeki demiryolu projelerinin detaylarına değindi. Bakan Uraloğlu, taşıt sahipliğinin artması ve karayolu kullanımındaki büyük artışa rağmen, trafik güvenliği konusunda önemli ilerlemeler kaydedildiğini vurguladı. Taşıt kullanımının yüzde 195 arttığını belirten Uraloğlu, karayollarındaki güvenlikle ilgili yapılan iyileştirmeler sonucu, 100 milyon taşıt başına hayatını kaybeden kişi sayısının yüzde 77 oranında azaldığını ifade etti. Bakanlık bütçesinin artırıldığını açıklayan Uraloğlu, 2025 yılı için 482 milyar lira yatırım teklifinde bulunacaklarını belirtti. 2002-2024 yılları arasında yapılan yatırımların toplamda 280,6 milyar dolar değerinde olduğunu kaydetti. Demiryolu yatırımlarının payı ise her geçen yıl artıyor; 2023'te bu oran yüzde 53'e, 2024'te ise yüzde 55'e çıkması bekleniyor. Bakan Uraloğlu, 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunu 17 bin 287 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ve demiryolu taşımacılığını daha da yaygınlaştıracaklarını belirtti. Bugüne kadar 92 milyon yolcu taşıyan hızlı trenlerin sayısını artırmayı ve 2053’te toplam 28 bin 590 kilometreye ulaşmayı planladıklarını ifade etti. İstanbul'da, şehir içi raylı sistemlerde büyük yatırımlar yapılmış olup, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı gibi projelerle yaklaşık 41 milyon yolcu taşındı. Ayrıca, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, açıldığı günden bu yana 14 milyon yolcu taşıdı. Bakan, İstanbul dışında da şehir içi raylı sistemlerin yaygınlaştırıldığını, Bursa Emek-YHT-Şehir Hastanesi metrosunun 2026 yılında tamamlanacağını belirtti. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi ile seyahat süresini 80 dakikaya indirileceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, bu projeyle birlikte, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı gibi projelerin de hızla ilerleyeceğini söyledi. Ayrıca, Ankara-Kayseri arasında seyahat süresi 7 saat 47 dakikadan 2 saate, Mersin-Adana hattında ise 6,5 saatten 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Uraloğlu, ayrıca 2028'e kadar 3 bin 92 kilometre olan mevcut hızlı tren hatlarını tamamlayacaklarını, yeni projelerle ulaşım sürelerini kısaltmayı ve demiryolu taşımacılığını daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı ve Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Tren projelerinin de etüt ve yapım işlerine başlandığını duyurdu. Bakanlık, yerli ve milli demiryolu araçlarının üretimine de öncelik veriyor. Ülke genelinde bin 15 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından inşa edilmiş durumda. 2025 yılı içinde İstanbul Havalimanı Metro hattının 2. etabının da hizmete girmesi bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.