Hava Durumu

#Trendyol

TOURISMJOURNAL - Trendyol haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Trendyol haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kapıda Nakit Ödemede Patlama: 1,6 Milyon Siparişte Kullanıldı Haber

Kapıda Nakit Ödemede Patlama: 1,6 Milyon Siparişte Kullanıldı

İSTANBUL (İHA) – Türkiye’de e-ticaretin yükselen trendi "Kapıda Nakit Ödeme" oldu. 2023 Temmuz ayından bu yana 500'e yakın e-ticaret ve perakende platformundan verilen siparişlerde bu ödeme yöntemi kullanılarak 1,6 milyondan fazla işlem gerçekleştirildi. Özellikle İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa'da yoğun ilgi gören bu hizmet, müşterilere daha esnek bir alışveriş deneyimi sunuyor. HEPSİJET'İN "KAPIDA NAKİT ÖDEME" HİZMETİNE YOĞUN İLGİ 81 ilde hizmet veren HepsiJET, e-ticaret deneyimini kolaylaştırmak için devreye aldığı "Kapıda Nakit Ödeme" seçeneğiyle büyük ilgi topladı. Bu hizmet sayesinde müşteriler, online alışverişlerinde teslimat sırasında ödeme yapabiliyor. HepsiJET, 500'e yakın e-ticaret ve perakende firmasıyla yaptığı iş birliği sayesinde bu seçeneği daha geniş kitlelere sunmayı başarıyor. Müşteriler, popüler alışveriş platformlarından verdikleri siparişlerin ödemesini, ürün teslim edildiğinde nakit olarak yapabiliyor. Bu yöntem, ödeme sürecini esnekleştirirken, tüketicilere siparişi kontrol etme fırsatı da tanıyor. HEPSİJET GENEL MÜDÜRÜ: "YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER ÜRETİYORUZ" HepsiJET Genel Müdürü Atilla Alver, "Kapıda Nakit Ödeme" hizmetine ilişkin yaptığı açıklamada, "HepsiJET olarak, müşterilerimize ve iş ortaklarımıza yenilikçi çözümler sunmak için varız. ‘Kapıda Nakit Ödeme' hizmeti, alışveriş deneyimini daha esnek ve zengin hale getirerek hem müşterilerimize hem de iş ortaklarımıza önemli avantajlar sunuyor" dedi. Alver, müşterilerin teslimat sırasında ürünü kontrol etme fırsatı bulduklarını, herhangi bir sorun olmadığında ise ödemelerini hızlıca nakit olarak yapabildiklerini belirtti. Bu yenilikle müşteri memnuniyetini artırdıklarını dile getiren Alver, tahsilatlı kargo operasyonunu geliştirme ve büyütme hedefiyle hareket ettiklerini söyledi. EN FAZLA KAPIDA NAKİT ÖDEME İSTANBUL'DA YAPILDI "Kapıda Nakit Ödeme" hizmetine Türkiye genelinde ilgi büyük olurken, İstanbul bu yöntemi en çok kullanan il oldu. 81 ilin tamamında kullanılabilen bu ödeme yöntemi, büyükşehirlerdeki kullanıcılar tarafından daha çok tercih edildi. İstanbul’un ardından İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa, kapıda ödeme yöntemini en çok kullanan iller olarak öne çıktı. 1,6 MİLYON TESLİMATTA NAKİT ÖDEME TERCİH EDİLDİ HepsiJET'in verilerine göre, "Kapıda Nakit Ödeme" yöntemiyle 1,6 milyondan fazla teslimatta ödeme yapıldı. Kullanıcıların artan ilgisi, e-ticaret sektöründe ödeme seçeneklerinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. HepsiJET, bu yöntemle hem müşterilere hem de e-ticaret firmalarına avantaj sunduklarını belirterek, hizmetin daha da genişleyeceğinin sinyalini verdi. Müşterilerin alışveriş esnasında daha fazla esneklik ve güven aradığı günümüzde, kapıda nakit ödeme yöntemi, e-ticaretin vazgeçilmez bir parçası olmaya aday görünüyor.

Trendyol, Türkiye Milli Paralimpik Komitesi’nin ana sponsoru oldu Haber

Trendyol, Türkiye Milli Paralimpik Komitesi’nin ana sponsoru oldu

Türk sporunu ve sporcularını ulusal ve uluslararası arenada destekleyen Trendyol, Türkiye Milli Paralimpik Komitesi’nin (TMPK) ana sponsoru oldu. Şirket, TMPK iş birliği yanı sıra 28 Ağustos-8 Eylül arasında düzenlenecek Paris 2024 Paralimpik Oyunları’nı da resmi ‘E-Ticaret Hizmetleri Partneri’ olarak destekleyecek. Şirket, spora olan desteğini, gerçekleştirilen iş birlikleri ile genişletirken, paralimpik sporlara dair farkındalığı artırmayı, TMPK’nın sporculara verdiği desteğe katkı sağlamayı ve dünya arenasında Türk paralimpik sporcularının yanında yer almayı amaçlıyor. Şirket, TMPK ana sponsorluğu kapsamında paralimpik sporcular Alican Özcan, Ebru Acer, Sibel Çam, İbrahim Bölükbaşı ve Sevilay Öztürk’e destek olacak. “Sporun kapsayıcılığı tüm engelleri aşıyor” Sporun bireylere ilham veren, dünyayı birleştiren evrensel bir değer olduğu bilinciyle hareket ettiklerini belirten Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, paralimpik sporların gelişimine yönelik olarak gerçekleştirilen iş birlikleri hakkında şunları söyledi: “Şirket olarak, sporun ülkemiz içerisindeki gelişimine ve ülkemizin spor alanındaki küresel başarılarına katkı sağlamayı çok önemsiyoruz. Sporun esas kahramanları olan sporcularımız bizler için çok değerli. Gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri kapsamında uluslararası arenada verdikleri üst düzey mücadelede Türk sporcularının yanlarında yer almaktan mutluluk duyuyoruz. Paris Olimpiyat Oyunları’nın tek Türk partneri olarak; sporun kapsayıcılığının tüm engelleri aştığına dair inancımızla beraber hem Türkiye Milli Paralimpik Komitesi’nin ana sponsoru hem de Paris 2024 Paralimpik Oyunları’nın resmi ‘E-Ticaret Hizmetleri Partneri’ olduk. Her sene yeni başarılara imza atan Türkiye Milli Paralimpik Takımımız ile birlikte Paralimpik Oyunlarda da Türk bayrağını gururla dalgalandıracağız.” Ulusal ve uluslararası arenada spora tam destek Yapılan açıklamaya göre şirket, Türk sporuna verdiği destek kapsamında 2021 yılından bu yana Futbol Milli Takımları'nın resmi sponsorluğunu üstleniyor. Süper Lig ve 1. Lig’in de isim sponsoru olan şirket, 2022 yılından bu yana Türkiye Voleybol Milli Takımları’nın ana sponsorluğunu sürdürüyor. Türkiye’yi, dünyanın en büyük spor organizasyonlarında temsil eden şirket, UEFA EURO 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası’nın tek Türk partneri oldu. 2021 yılından bu yana Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi'nin de (TMOK) resmi sponsoru olan şirket, Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) tarihinde bir ilke imza atarak IOC’nin resmi “E-Ticaret Hizmetleri Partneri” olmuş ve Türkiye’yi Paris 2024’te temsil etmişti. Trendyol, IOC’nin gerçekleştireceği tüm organizasyonlarda olmak üzere, 2026 Milano Kış Olimpiyatları ve 2028 Los Angeles Yaz Olimpiyatları’nın da destekçileri arasında yer alacak.

Trendyol, e-ihracatta 2024 yılı ilk çeyrek verilerini açıkladı Haber

Trendyol, e-ihracatta 2024 yılı ilk çeyrek verilerini açıkladı

E-ticaret platformu Trendyol, e-ihracat yoluyla dünya pazarlarıyla buluşturduğu Türk ürünleri ve üreticilerine dair 2024 yılı ilk çeyrek verilerini açıkladı. Bu dönemde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış yaptı. En çok ihracat gerçekleştiren iller İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra; Bursa, Adana, Gaziantep, Denizli ve Mersin oldu. Tekstil ve mutfak eşyaları ise, ihracatı en fazla yapılan ürün grupları olarak dikkat çekti. Türk üreticilerin e-ihracat yoluyla uluslararası pazarlara erişimine olanak tanıyan Trendyol, Azerbaycan ve Körfez Bölgesi’ne ürünlerini ulaştıran Türk satıcılara dair 2024 yılı ilk çeyrek verilerini paylaştı. Trendyol tarafından, e-ihracatın her adımında desteklenen satıcılar, bu dönemde en fazla Azerbaycan ve Körfez Ülkelerine ihracat gerçekleştirdi. En fazla satış yapılan şehirlerse Riyad, Cidde, Bakü, Dubai ve Abu Dabi oldu. 16 milyon ürün satıldı İlk çeyrekte yaklaşık 50 bin Trendyol satıcısı, Azerbaycan ve Körfez ülkelerinde, günlük 1.5 milyon aktif kullanıcının olduğu e-ticaret platformu üzerinden, toplam 16 milyon ürün sattı. Bu dönemde toplam 4.5 milyon müşteri tabanına ulaşan e-ticaret platformu satıcılarının en çok ilgi çeken ürünleri tişört, gömlek, mutfak takımı, tava ve tencere oldu. Bursa, Adana, Gaziantep, Denizli ve Mersin en çok satış yapan iller olarak ön plana çıktı. Trendyol satıcıları geçen yıl 650 milyon dolarlık bir ihracat hacmi gerçekleştirerek ülke ekonomisine katkı sağlamıştı. E-ticaret platformu, 2023 yılının Mayıs ayından bugüne mikro ihracat çözümleri sayesinde 90 binden fazla satıcısını ihracatçı yaptı.

Alibaba Grup, Türkiye'ye 2 milyar dolarlık yatırım yapmayı planlıyor Haber

Alibaba Grup, Türkiye'ye 2 milyar dolarlık yatırım yapmayı planlıyor

Alibaba Grup Başkanı Michael Evans, Türkiye'ye gelecek dönemde 2 milyar dolarlık yatırım planlarını olduğunu bildirdi. Trendyol'dan yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Alibaba Grup Başkanı Evans ile Trendyol Grup Başkanı Çağlayan Çetin'i kabul etti. İstanbul'da gerçekleşen görüşmede, Michael Evans, Türkiye'de yapmayı planladıkları yatırımlara ilişkin Cumhurbaşkanı Erdoğan'a bilgi vererek, Ankara'da hayata geçirdikleri veri ve lojistik merkezleri ile İstanbul Havalimanı'ndaki ihracat operasyon merkezi gibi yeni yatırımlara ilişkin detayları paylaştı. Türkiye'ye duydukları güven neticesinde bugüne kadar Trendyol aracılığıyla ülkeye 1,4 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını anlatan Alibaba Grup Başkanı Evans, Trendyol'un uluslararası büyüme stratejisini desteklediklerini bildirdi. Evans, Türkiye'nin, dünyanın lider e-ihracat ülkesi olma potansiyeline sahip olduğunu belirterek, gelecek dönemde burada 2 milyar dolarlık yatırım planlarını olduğunu kaydetti. - Evans'tan TEKNOFEST ve Filenin Sultanları'na övgü Alibaba Grup Başkanı Evans, Trendyol'un da sponsorları arasında yer alması dolayısıyla Türkiye'nin ilk ve tek havacılık, uzay ve teknoloji festivali TEKNOFEST'i de yakından takip ettiğini belirterek, bu organizasyonu Türkiye'nin dünya arenasında söz sahibi bir teknoloji oyuncusu olduğunun ispatı olarak gördüklerini anlattı. Aynı zamanda altın madalya sahibi bir olimpiyat sporcusu olan Evans, Türkiye A Milli Kadın Voleybol Takımı'nın dünya çapındaki başarılarını da yakından takip ettiğini kaydederek, Trendyol'un spora ve sporculara verdiği destekten de son derece memnun olduklarını aktardı.

Trendyol ile TEKNOFEST heyecanı Ankara’da devam ediyor Haber

Trendyol ile TEKNOFEST heyecanı Ankara’da devam ediyor

Trendyol, Cumhuriyetin 100. yılında İstanbul’un ardından Ankara’da da dünyanın en büyük havacılık, uzay ve teknoloji festivali TEKNOFEST’teki yerini aldı. Trendyol'dan yapılan açıklamaya göre, Trendyol, 30 Ağustos- 3 Eylül'de başkent Ankara’da düzenlenen TEKNOFEST’te, Refik Anadol’un “Makine Hatıraları: Uzay” sergisini sanatseverler ile buluşturuyor. Trendyol’un TEKNOFEST’teki standını gezen ziyaretçiler aynı zamanda VR gözlüklerle Trendyol Sanat’ta sanatseverlerle buluşan bağımsız sanatçıları yakından tanıyabilecekleri ve eserlerini inceleyebilecekleri metaverseyi de deneyimleyebiliyor. Türkiye'de milli teknolojinin geliştirilmesi konusunda kritik rol oynayan birçok kuruluşun paydaşlığıyla düzenlenen TEKNOFEST’te Trendyol, gençleri ve çocukları teknoloji ve bilimle buluşturuyor. Trendyol, robotik kodlama atölyeleri ile +12 yaş ortaokul ve lise seviyesindeki öğrencilere eğlenceli bir deneyim yaşama fırsatı sunuyor. Öte yandan, Trendyol Hızlı Market uygulamasının sosyal medya hesapları için yapay zeka destekli yeni nesil asistanı AITEN de ziyaretçilerin merak ettikleri sorularını cevaplıyor. Geçen yıl ve bu yıl TEKNOFEST’te sanat ve teknolojiyi bir araya getiren Refik Anadol’un “Makine Hatıraları: Uzay” sergisi bir kez daha Trendyol’un katkılarıyla Ankara’da sanatseverlerle buluşuyor. 'Makine Hatıraları: Uzay' sergisi, Türkiye’nin çağdaş sanat alanındaki öncülerinden Refik Anadol’un 2021'de hayata geçirdiği, uzayla ilgili büyük veri kümelerine ışık tutarak yeni bir kavramsal çerçeve sunuyor. Trendyol Hızlı Market uygulamasında geçen günlerde işe başlayarak şimdiden geniş bir takipçi kitlesine ulaşan yapay zeka destekli yeni nesil asistan AITEN, TEKNOFEST’te merak edilen soruları cevaplıyor. Trendyol standına gelen ziyaretçiler AITEN’i daha yakından tanıma fırsatı buluyor. Sağlıklı yaşam önerilerinden yemek tariflerine, burç yorumlarından iş hayatına kadar merak edilen pek çok soruya cevap verecek olan AITEN ziyaretçilere eğlenceli anlar sunuyor. -2 binden fazla Türk mühendis geliştiriyor Teknolojik altyapısını geliştirmek için AR-GE çalışmalarına ağırlık veren Trendyol yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Türkiye’nin en çok mühendis istihdam eden, teknoloji ve Ar-Ge çalışmalarına en fazla yatırım yapan şirketleri arasında yer alan Trendyol, faaliyet giderlerinin yüzde 23’ünü AR-GE’ye ayırıyor. Trendyol’un on milyonlarca müşterisi ve yüz binlerce satıcısının kullandığı teknolojik altyapı, 102 farklı üniversiteden mezun 2 binden fazla Türk mühendis tarafından geliştirildi. Trendyol’un Türk mühendisler tarafından geliştirilen ve anlık olarak 2 milyondan fazla kişiye hizmet verebilen bu yerli ve milli altyapısı, bugün farklı ülkelere de taşınıyor. Trendyol mühendisleri tarafından geliştirilen 150’ye yakın açık kaynak projesi tüm teknoloji dünyası ile paylaşılırken, Trendyol mühendislerinin 400’ün üzerinde yayını 50 binden fazla kez okundu. Trendyol, kendi bünyesinde yıllardır geliştirdiği tasarım dilini de tüm dünyanın kullanımına açtı. Trendyol teknoloji ekipleri web sayfası geliştirenler için hazır arayüz kütüphanesi sunacak ‘Baklava’nın ilk sürümünü paylaştı.

Trendyol, Türkiye’nin üretim gücünü Körfez’e taşıyor Haber

Trendyol, Türkiye’nin üretim gücünü Körfez’e taşıyor

Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, Almanya pazarına girişinin birinci yılını kutluyor. Uluslararası büyüme planları doğrultusunda ilk yurt dışı ofisini Berlin’de açan e-ticaret platformu, bir yıl içerisinde, tamamı Türkiye’de üretilen ürünleriyle, Almanya’nın moda alanında en çok tercih edilen platformları arasında yer aldı. E-ticaret platformu, Almanya’da birinci yılını kutlarken, Körfez ülkelerinde de operasyonlarına başladığını duyurdu. 2023 CEV Avrupa Şampiyonası kapsamında, A Milli Kadın Voleybol Takımı’mızın Almanya ile karşılaşmasında Megastar Tarkan’ın da katılımıyla, Filenin Sultanları’nı tribünden desteklemek için Düsseldorf’ta basın mensupları ile bir araya gelen Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “Hep olduğu gibi, gelecek planlarımızın odağında yine, yerli üreticilerimizle birlikte, yerel üretimi artırmak ve ülkemizin sahip olduğu bu potansiyeli dünyaya açmak var. Körfez ülkelerinde operasyonlarımızı başlatmak için çalışmalarımızı hızlandırdık. Bu bölgede Türk ürünlerine büyük bir ilgi var. Teknoloji ve pazarlama gücümüzü kullanarak, bu ülkelerdeki ilginin Türk üreticileri ve markalarımızla çok daha etkin bir şekilde buluşmasını sağlayacağız. Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan ile başlayarak, bölgede e-ihracat operasyonlarımızı kurguladık. Bu iki ülkede geçtiğimiz hafta İngilizce web sitemizi ve uygulamalarımızı yayına aldık. Bu ay sonunda Arapça seçeneğini de ekleyerek bölgedeki müşteriler ile Türkiye'deki üretici ve satıcılarımızı buluşturmayı hedefliyoruz. Dubai’de bu kadar kısa sürede en popüler e-ticaret aplikasyonu sıralamasında birinci sıraya yerleştik. Arapçayı geliştirdikten sonra aynı başarıyı Suudi Arabistan’da da yakalayacağımızı düşünüyoruz” dedi. 4.5 milyon müşteriye ulaşmayı hedefliyor Dubai’de hiçbir pazarlama faaliyeti gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen, siteyi aktif etmelerinin ardından 5 gün içerisinde 2 bin 500’e yakın sipariş geldiğini anlatan Çetin, “Hedefimiz; Türkiye'den ihracat ile başlayan operasyonumuzun, Dubai'deki operasyon merkezimiz üzerinden devam ederek müşterilerimize sunduğumuz deneyimi geliştirmek. Türk üretici ve satıcılarının Trendyol aracılığıyla bu ülkelerde satış yapmalarını sağlayacağız. Bu bölgede 2024 yılında müşteri sayımızın 4.5 milyona ulaşmasını hedefliyoruz. Dubai’de uluslararası operasyonlarımız için açtığımız bir depomuz var. Bu depomuzu Körfez bölgesinin iade operasyonları için de kullanmayı hedefliyoruz. Körfez operasyonunun, yeni bir coğrafya, farklı bir kültür ve deneyimlerle bizleri çok heyecanlandırdığını söyleyebilirim” ifadelerini kullandı. Almanya’da 36 milyon adet ürün satışı Çetin, “Şirket olarak gelecek planlarımızın en başında her zaman Türkiye’nin üretim gücünü e-ihracat ile yurtdışındaki müşterilerle buluşturmak var. Geçtiğimiz yıl bunun ilk adımını atarak Almanya’da ilk yurt dışı ofisimizin açılışını gerçekleştirdik. Bugün 1 milyonun üzerinde müşteri Almanya’da Trendyol aracılığıyla 200’den fazla Türk markasından alışveriş yapıyor. Platformumuz aracılığıyla 350 binden fazla ürüne ulaşabiliyorlar. Yurt dışında 2021 yılından bu yana toplamda 1 milyonu aşkın müşteri platformumuz üzerinden 36 milyon adet ürün satın aldı. Yakın zamanda da Almanya Online Perakendeciler Birliği (BVOH) tarafından Avrupa’nın bir numaralı moda pazaryeri seçildik. Son 12 ay içerisinde, Trendyol uygulaması Almanya’da en çok indirilen uygulamalar arasına girdi” dedi. Yeni kategoriler Almanya ile buluşacak Çağlayan Çetin sözlerine şu şekilde devam etti: “Almanya’da müşterilerin en çok tercih ettiği özel marka koleksiyonlarımız olan Trendyol, Trendyol Man, Trendyol Modest ve Trendyol Curve tamamı Türkiye’de yerleşik 400’den fazla üretici tarafından üretiliyor. Bu üreticilerimiz doğrudan 30 bin kişiye istihdam sağlıyor. Almanya’da bu kadar tercih edilmemiz ülkemize sağladığımız ekonomik katkıyı artırmak açısından da çok kıymetli. Almanya’da yakında modanın yanı sıra güzellik, ev eşyaları ve takı kategorilerini de devreye alacağız. Daha çok Türk markasını e-ihracatla buluşturmaya hazırlanıyoruz”. Türk mühendislerinin hızına yetişemediler Türkiye’de çalışanların tamamının Türklerden oluştuğunu kaydeden Çetin, “Almanya’da ise 45 farklı ülkeden çalışan var. Orta Doğu’da da benzer şekilde olacağını öngörüyoruz. Bugün Almanya’da 200 mühendisimiz var. Buradaki teknoloji kapasitesi ve gücü de Türkiye ile aynı düzeyde olabilsin diye Türkiye’den 100 mühendisimizi Almanya operasyonlarımızda görevlendirdik. Orta Doğu’da ve Azerbaycan'da da tüm operasyonlarımızı şu anda Türkiye’den arkadaşlar geliştiriyorlar. Yurtdışı operasyonlarımız için farklı ülkelerden de mühendis istihdam etmeye başladıktan sonra, Türk mühendislerinin dünyanın en iyileri arasında yer aldığını rahatlıkla söyleyebilirim” diye konuştu. Azerbaycan’ın yüzde 10’u Trendyol müşterisi Mayıs ayında Azerbaycan pazarına girdiklerini hatırlatan Çetin, “Biz henüz Azerbaycan pazarına girmeden aslında ciddi bir talebin olduğunu, Azerbaycan’daki 800 bine yakın müşterimizin Trendyol uygulamasını telefonlarına indirdiğini biliyorduk. Trendyol’dan alışveriş yapmaya çalışıyorlardı fakat alışverişin yöntemi farklıydı. Trendyol’dan verdikleri siparişleri Türkiye’de bir noktada toplatıp, aracılarla Azerbaycan’a götürüyorlardı. Azerbaycan pazarına girmemiz ile birlikte tüm lojistik operasyonu Azerbaycanlı lojistik iş ortaklarımızla üstlenerek, oradaki müşterilerimizin siparişlerini kapılarına kadar teslim ediyoruz. Henüz tam anlamıyla pazarlama faaliyetlerine başlamadan dahi müşteri sayımızın orada da 1 milyonun üzerine çıktığını görüyoruz. Azerbaycan nüfusunun yaklaşık 10 milyon olduğunu düşündüğümüzde nüfusun yüzde 10’unun müşterimiz olduğunu görüyoruz. Ülkede ciddi potansiyel görüyoruz. Türkiye’ye ve Türk ürünlerine karşı çok büyük ilgi var” dedi. Yurt dışı siparişleri 5 günden daha kısa bir sürede müşteriye teslim ediliyor E-ihracatı tüm KOBİ’ler için kolaylaştıracaklarını aktaran Çetin, “Ülkemizin ekonomik hedeflerinde gittikçe artan öneme sahip olan e-ihracata ilgiyi arttırmak için hem lojistik hem de teknik altyapı açısından önemli adımlar attık. İstanbul Havalimanı yanındaki e-ihracat merkezi yatırımımızı gerçekleştirerek Avrupa lojistik ağını kurma çalışmalarımızı başlattık. Tamamı Türk mühendisleri tarafından geliştirilen uygulamamızla, Türkiye’deki satıcılarımızın Ankara’ya satış yapar gibi Berlin’e e-ihracat yapmalarını mümkün kıldık. Ekibimizdeki mühendis arkadaşlarımız tarafından geliştirilen sistem, satıcılarımızın e-ticaret süreçlerini yönettiği satıcı panelinde “ihracat merkezi” sekmesi altında yer alıyor. Satıcılarımızın sisteme yurt dışından gelen talepleri ve canlı stok bilgilerini girdikten sonra ihraç edilecek ürünlerini ihracat için gerekli evraklarla beraber e-ticaret platformunun deposuna ulaştırması gerekiyor. Bundan sonraki tüm süreçleri şirket olarak biz devralıyoruz. Ürünlerin ihracından kargoya verilerek son tüketiciye ulaştırılmasına kadar tüm süreç bizim üzerimizden yürüyor. Siparişler depoya ulaştıktan sonra 5 günden daha kısa bir sürede müşteriye ulaşmış oluyor” dedi. 136 ülkeye e-ihracat gerçekleştiriyoruz E-ihracat ile ilgili çalışmalarının Almanya’ya sınırlı olmadığını vurgulayan Çetin, “trendyol.com/de’nin yanı sıra İngilizce konuşulan ülkelerdeki müşterilerimize özel açtığımız trendyol.com/en sitesi üzerinden Türk üreticileri Avrupa'nın 27 ülkesiyle buluşturuyoruz. Ayrıca 95’e yakın global e-ticaret platformu aracılığıyla da yerli üreticileri farklı coğrafyalardaki müşterilerle buluşturuyoruz. Bugün Türkiye’de üretilen ürünler, Orta Doğu'dan Afrika’ya, çok geniş bir coğrafyada kullanıcılar tarafından tercih ediliyor. 2022 yılında 136 ülkeye e-ihracat yaptık. Her gittiğimiz ülkede bizden alışveriş yapan bir kişi mutlaka birkaç kere daha alışveriş yapıyor. Şu an dünya çapında, platformumuz aracılığıyla yerli üreticilerimizin ürettiği ürünleri kullanan 4 milyon müşteri bulunuyor. Perakende sektörünü desteklemek amacıyla Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ile işbirliği gerçekleştirdik. Bu işbirliği kapsamında, BMD üyesi olan Türk markalarını global pazarlara taşıyoruz” dedi. İGA’da 12 bin metrekarelik e-ihracat merkezi kuracak İhracatta müşterilere daha hızlı teslimat gerçekleştirebilmek için İstanbul Havalimanı yanındaki (IGA) e-ihracat merkezi yatırımlarını gerçekleştirdiklerini kaydeden Çetin, “Bu merkez ile Avrupa lojistik ağını kurma çalışmalarımızı başlattık. Bu yatırımımızı 36 milyon euroluk bedelle hayata geçireceğiz. Toplam 12 bin metrekarelik bir alan olacak. Merkezimiz günlük 150 bin adet ürün çıkış kapasitesine sahip. İGA projemizde temel atma aşamasındayız ve eş zamanlı tasarım çalışmalarını yapıyoruz. Bu operasyon merkezimizin uzun vadede e-ihracata büyük katkı sağlayacağına inanıyoruz. İstanbul Havalimanı’nda gümrüklü alandan direkt çıkış yapabilecek olmamız nedeniyle sipariş geldiği andan itibaren hazırlanma ve uçağa teslim arasındaki süreyi iyileştireceğiz. Müşterilerimize daha hızlı bir teslimat deneyimi yaşatacağız” şeklinde konuştu. Avrupa’nın en büyük e-ticaret operasyon merkezlerinden birisi Ankara’da açılacak Yakın bir zamanda Adana Aktarma Merkezi ve Trabzon Aktarma Merkezi yatırımlarını gerçekleştirdiklerini hatırlatan Çetin, sözlerine şöyle devam etti: “Her iki aktarma merkezi de bölgelerinin en büyüğü olma özelliğine sahipler. Bu sene açılışını yapacağımız Ankara’da bir de e-ticaret operasyon merkezi yatırımımız var. Sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın en büyük e-ticaret operasyon ve aktarma merkezlerinden birisi olacak. En modern teknolojilerle ile donatılacak tesiste 3.500 kişi istihdam edilecek. Filenin Sultanları’nın marşı Megastar Tarkan’dan Ana destekçilerinden biri oldukları Kadın A Milli Voleybol Takımı’nın da Avrupa Şampiyonası grup elemeleri için Almanya’da olduğunu belirten Çağlayan Çetin, Megastar Tarkan ile yaptıkları işbirliğine de değindi. Filenin Sultanları’na destek için Tarkan’ın “Öp” şarkısının sözlerini, milli takım marşı haline getirdiğini belirten Çetin, Tarkan ile uzun soluklu işbirliklerinden duydukları memnuniyeti de belirtti. Çetin spora şimdiye kadar verdikleri desteklerden de bahsederek “Türk sporunun gelişmesine ve sporcuların hayallerini gerçekleştirmelerine katkıda bulunmayı sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Sporun gücünü ve birleştirici etkisini kullanarak ülkemizin spor kültürüne ve sporcularına destek olmak en büyük amaçlarımız arasında. Bu doğrultuda da Türk sporunu ve sporcularını bir bütün olarak görerek, sporun her branşına önem veriyoruz. Spora ilk desteğimizi 2021 yılında Futbol Milli Takımları'nın resmi sponsoru olarak verdik. A Milli Futbol Takımı'nın yanı sıra Kadın Milli Takımlar ve Erkek Milli Takımlarının da resmi sponsorluğunu üstlendik. Onu, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi'nin (TMOK) resmi sponsorluğu izledi. O dönemde Tokyo'da düzenlenen 32. Yaz Olimpiyatları'nda ülkemizi temsil eden, güreşte Taha Akgül ve Evin Demirhan, tekvandoda Nur Tatar, artistik cimnastikte Ferhat Arıcan ve boksta Busenaz Sürmeneli’nin bu önemli yolculuklarında yanlarında olduk” dedi. Geçtiğimiz yılda Voleybol Milli Takımları’mızın ana sponsorluğunu üstlendiklerini hatırlatan Çetin, desteklerinin Türkiye Voleybol Federasyonu tarafından kurulan ve Türkiye’de; 6-12 yaş arasındaki çocukları voleybol ile tanıştırmayı ve lisanslı sporcu sayısını artırmayı hedefleyen TVF Fabrika Voleybol Okulları’nı da kapsadığını ifade etti. Çetin şöyle devam etti “Bugün Türkiye’nin farklı yerlerindeki 30 okulumuzda 2 bin 411 öğrencimiz eğitim görüyor. Bu öğrencilerin 2.100’ü kız 311’i erkek. Bu oran bizce çok önemli. Türkiye her alanda büyük potansiyeller barındırıyor. Şirket olarak biz de bu gibi destekler ile bu potansiyelin ortaya çıkması için çalışıyoruz. Özellikle, genç yaşlardaki kız çocuklarının gelişimine de katkı sağlayarak, altyapılardan A takımlara ya da Milli takımlara kazandırılmasını hedefliyoruz. Bir gün Hakkari’deki kadın antrenörümüzün yetiştirdiği kız çocuklarımızın da bu şampiyonlarda yerini alması en büyük hayalimiz.” Anadolu kulüplerine de katkı sağlayacağız Yakın zamanda da hem Süper Lig'in hem de 1. Lig'in isim sponsoru olduklarını açıklayan Çağlayan Çetin sözlerini şöyle sonlandırdı: “TFF'nin de desteğiyle futbolumuzun ve Süper Lig’in marka değerini daha da yükselterek, kulüplerimizin ve ligimizin çok daha üst sıralara yükselmesini sağlamak. TFF ile imzaladığımız anlaşmanın 15 ilimizde 19 takımın mücadele edeceği 1. Lig’i de kapsaması bizleri ayrıca mutlu ediyor. 1. Lig’e sağlayacağımız destekle, özellikle Anadolu’daki kulüplerimiz için önemli bir katkı sağlayacağız. Trendyol Yemek olarak UNESCO Gastronomi şehri olan Gaziantep Futbol Kulübü’ne de destek vereceğiz. Bugün olduğu gibi bundan sonra da Türk sporunun gelişmesi için elimizden gelen her türlü çabayı göstereceğiz.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.