Hava Durumu

#Tti İzmir

TOURISMJOURNAL - Tti İzmir haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tti İzmir haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TTI İzmir turizmde dünyaya açılan kapı oldu Haber

TTI İzmir turizmde dünyaya açılan kapı oldu

Geçtiğimiz hafta 17. kez düzenlenen Travel Türkiye İzmir (TTI) İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi, sektörü bir araya getirmesinin yanı sıra hem İzmir’in hem ülkemizin turizmde dünyaya açılan kapısı oldu. TTI İzmir ile birlikte, doğaseverlerin buluşma noktası olan TTI Outdoor 3. Kamp, Karavan, Tekne, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı ile bu yıl ilk kez düzenlenen TTI Health 1. Sağlık Turizmi Fuarı da büyük ilgi gördü. Üç fuarı, 132 ülkeden ve Türkiye’den 63 şehirden toplam 49 bin 63 kişi ziyaret etti. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı himayesinde İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, Türkiye Seyahat Acenteları Birliği (TÜRSAB) desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık ortaklığında düzenlenen 17. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi, TTI Outdoor 3. Kamp, Karavan, Tekne, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı ve bu yıl ilk kez düzenlenen TTI Health 1. Sağlık Turizmi Fuarı, geçtiğimiz hafta dünyanın dört bir tarafından binlerce kişiyi ağırladı. TTI İzmir sektörün yol haritasını belirledi Türkiye’den 60 şehir ve 125 ülkeden 2 bin 860’ı yabancı, 25 bin 180’i yerli toplam 28 bin 40 ziyaretçiyi ağırlayan TTI İzmir Fuarı’nda; aralarında Almanya, Venezuela, Sırbistan, Bosna Hersek, Yunanistan gibi ülkelerden ve Nevşehir’den Diyarbakır’a, Bursa’dan Şanlıurfa’ya, İzmir’den Kars’a kadar Türkiye’nin dört bir yanındaki şehirlerden katılımcı yer aldı. Bakanlıklar, valilikler, belediyeler, odalar ve sivil toplum kuruluşları, seyahat acenteleri, tur operatörleri, turizm büroları, oteller ve konaklama tesisleri, havayolları, turizm taşımacılığı şirketleri, turizm teknolojisi ve yazılımı firmaları ile sektörden birçok katılımcı kurum fuarda yer aldı. Fuarda şehirler kendi kültürlerini ve turizm faaliyetlerini tanıtma fırsatı bulurken oteller, acenteler, turizm sektöründe faaliyet gösteren her türlü katılımcı, profesyonel ziyaretçilerle buluşup ticari iş anlaşmaları yaptı. Turizm sektörünün 2024 yılı yol haritasının belirlenmesinde etkin rolü olan TTI İzmir; ticari ve yatırım fırsatlarının yanı sıra turizmle ilgili birçok konunun ele alındığı etkinlikleri, söyleşileri ve alım heyeti programı ile çekti. Fuar kapsamında düzenlenen ve sektöre vizyon kazandıran farklı konulardaki etkinlik ve panellere ise ilgi yoğun oldu. Türk Hava Yolları’nın desteğiyle 64 ülkeden 129 turizm profesyonelinin katıldığı hosted buyer organizasyonu gerçekleştirildi. Fuar kapsamında toplamda 3 binin üzerinde B2B görüşme yapıldı. TTI Outdoor İzmir doğaseverler ve macera tutkunlarını ağırladı Doğaseverlerin tüm ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla bu yıl üçüncü kez düzenlenen TTI Outdoor Kamp, Karavan, Tekne, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı, dört gün boyunca bin 734’ü yabancı, 15 bin 492’si yerli, toplam 17 bin 226 kişiyi ağırladı. Halka açık olarak düzenlenen fuar, kamp, karavan tutkunlarının uğrak noktası oldu. Doğa ve macera turizmine ilgi duyan ziyaretçiler, fuara katılarak bilgi alma fırsatı buldu. Karavanlar, mobil evler, özel amaçlı araçlar, seyahat römorkları, karavan yan sanayisi ve aksesuarları, kamp malzemeleri ve ekipmanları, karavan kiralama acenteleri, dernekler ve kulüpler, doğa ve macera sporları ekipmanları, bisiklet, 4X4 / Off-Road araçlar ve ekipmanları, su sporları ekipmanları gibi ürün gruplarının yer aldığı TTI Outdoor İzmir, doğaseverlerden büyük ilgi gördü. TTI Health 1. Sağlık Turizmi Fuarı, sağlık ve turizmi buluşturdu Önceki yıllarda TTI İzmir’in içinde yer alan sağlık turizmi katılımcıları, bu yıl TTI İzmir ile eş zamanlı olarak ilk kez düzenlenen TTI Health 1. Sağlık Turizmi Fuarı’nda ziyaretçilerle buluştu. Fuarı, Türkiye’nin 17 şehri ve 31 ülkeden, 604’ü yabancı 3 bin 193’ü yerli olmak üzere toplam 3 bin 797 kişi ziyaret etti. Son yıllarda milyonlarca insanın sağlık hizmetleri için seyahat etme ihtiyacını karşılamayı amaçlayan fuar, uluslararası turizm aktörleri ve sağlık sektörü profesyonellerini, fuarizmir’de bir araya getirdi, Sektördeki son gelişmeler ve yeniliklerin paylaşıldığı, sağlık turizmindeki desteklerden birçok farklı konuların ele alındığı söyleşiler de büyük ilgi gördü. Fuarda, İzmir Ticaret Odası iş birliği ile alım heyeti programı düzenlendi. Alım heyeti programına İngiltere, İsviçre ve Rusya gibi ülkelerin de içinde yer aldığı 31 ülkeden 73 sağlık turizmi sektörü profesyoneli katıldı. Fuar kapsamında binin üzerinde B2B görüşme gerçekleştirilirken alım heyeti programına katılan yabancı turizm profesyonelleri, fuar kapsamında katılımcı hastanelere de ziyaretler gerçekleştirdi. Öte yandan, gelecek yıl, TTI İzmir ve TTI Health yıl 5-7 Aralık, TTI Outdoor İzmir ise 5-8 Aralık tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak.

Birçok zincir otel İzmir’e yatırım kararı aldı Haber

Birçok zincir otel İzmir’e yatırım kararı aldı

16. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi kapsamında sektör temsilcilerinin katılımıyla söyleşiler devam ediyor. Fuarın ilk günü “İzmir’de şehir otellerinin nabzı nasıl atıyor?” ve “İzmir ve Ege Bölgesi’nde Kruvaziyer Turizmi” başlıklı söyleşiler gerçekleştirildi. Katılımcılar, İzmir’in turizm potansiyeli ve 2023 yılından beklentileri hakkında bilgiler verdi Moderatörlüğünü İzmir Büyükşehir Belediyesi Turizm Şube Müdürü Melih Kayacık’ın yaptığı “İzmir’de şehir otellerinin nabzı nasıl atıyor?” başlıklı söyleşide Swiss Otel Grand Efes Genel Müdürü Rıza Elibol, Hyatt Regency İzmir’in Genel Müdürü Zafer Canbaz, İzmir Palas Genel Müdürü Aydın Tokbaş, Marriott İzmir Genel Müdürü Sercan Korkusuz ve Boyalık Beach Hotel Genel Müdürü Orhan Belge konuşmacı olarak yer aldı.  “ŞEHRİN POTANSİYELİNİ ÖNGÖREREK YENİ OTELLERİN AÇILMASI MUTLULUK VERİCİ” Swiss Otel Grand Efes Genel Müdürü Rıza Elibol, “Biz iş insanı oteliyiz, tatil oteli değiliz. Otelimizde konaklayan misafirlerimizin yüzde 60 Türk, yüzde 40’ı yabancı. Son yıllarda birçok zincirin İzmir’e yatırım yapma kararı almasını çok sevindirici buluyorum. Bu güzel şehrin potansiyelini öngörerek yeni otellerin açılması bizler için de mutluluk verici. İlerleyen dönemlerde bu ilginin artacağını ve daha birçok uluslararası zincirin bu güzel şehirde yer almasını temenni ediyorum. Yeni marka otellerin İzmir’e gelmesi, İzmir ekonomisine de büyük katkı sağlıyor. 16. TTI İzmir Fuarı, Türkiye’nin en büyük turizm fuarı olmakla beraber bu yıl ayrı bir güzelliği var, katılımcı sayısı da çok güzel. Dostların tekrar bir araya gelip birbirlerini ziyaret etme şansını elde ettiğimiz bu güzel fuarda temenni ediyorum ki seneye şehrimizde yeni açılacak oteller de yerlerini alacaklardır. Fuarımıza hep beraber sahip çıkacağız” diye konuştu. “AMACIMIZ İZMİR’E YENİ BİR VİZYON KATMAK” Bu ay sonunda hizmete girecek Hyatt Regency İzmir’in Genel Müdürü Zafer Canbaz, “Otelimiz alışveriş merkezi olan İstinye Park içerisinde bulunmakta. Bizim amacımız hem alışveriş merkezi içerisinde bulunan lüks markalarla ve bu markaların gücü ile şehir dinamiğine bir parça katkı sağlamak. Otelimizin vizyonu misafirlerimizin kendilerini rahat, iyi, mutlu hissedeceği bir ortam yaratmak. İzmir’in bilindik yüzüne yeni bir yüz katmaya çalışıyoruz. Otelimizi öne çıkartırken bulunduğu şehir İzmir’in tarihini ve turizm destinasyonları herkesin bildiği kısımlar. Biz İzmir’e yeni açılan otelimizle İzmir turizmine lüks alışveriş ve çeşitli restoranlarıyla yeni bir hikâye yazmaya çalışıyoruz, tüm bilinenlerin yanında bilinmeyenleri sunuyoruz” dedi. “2023’DEN UMUTLUYUZ” İzmir Palas Genel Müdürü Aydın Tokbaş, “Otelimiz 95 yıllık tarihiyle İzmir’in en köklü tesislerinden biri. Şehir otelciliği genellikle tatil amaçlı olmadığı ve iş için konaklama olduğundan misafirlerimizi rahat ettirmek onların iş planlamalarını rahat yapmaları birincil hedefimiz oluyor. Turizm sektöründe 2023 yılından çok umutluyuz. Sağlık turizmi alanında acenteler vasıtasıyla misafirlerimiz daha yoğun oluyor. Önümüzdeki yıl sağlık turizmi alanında planlamalarımız ve sosyal projelerimiz var. Uluslararası her marka otel İzmir’e geldiğinde gözler doğal olarak İzmir’e dönüyor. Her gelen marka başka markanın dikkatini çekiyor ve yatırım yapmak anlamında İzmir’e göz kırpıyorlar” şeklinde konuştu.  “İZMİR TURİZMİ BÜYÜMEYE SON DERECE MÜSAİT” Marriott İzmir Genel Müdürü Sercan Korkusuz, “Marriott olarak İzmir’de yeni bir oteliz. Marriott çatısı altında misafirlerimizin beklentilerine cevap verecek, onlara lüks deneyimini yaşatabilecek bir ürün sunma gayreti içerisindeyiz. Bana göre İzmir turizmi büyümeye çok müsait, talebin giderek artacağı ve ürünlerin çeşitleneceği çok büyük bir Pazar. Türkiye’nin farklı yerlerindeki deneyimimden sonra İzmir’de bunu gördüm. Burada çok kıymetli otellerimiz var. Biz de bu anlamda diğer kıymetli paydaşlarımızla birlikte İzmir’in büyümesine ve gelişmesine katkı vermek istiyoruz” diye konuştu.  "İZMİR ÇOK GÜZEL BİR YER VE BU BAŞARIYI HAK EDİYOR" Boyalık Beach Hotel Genel Müdürü Orhan Belge, “Ülkelerde turizm, ekonomilerin jeneratörüdür. Bacasız sanayi de denilen turizmin potansiyeli, her geçen gün hem ülkemizde hem de dünyada gittikçe artmakta. Otelimiz, Çeşme’de sezon yazla kısıtlı gibi görünse de kışın da hem termal turizmi hem de kongre turizmi için misafirlerimizin tercih ettiği bir tesis. Turizm de benim otelim, senin otelin olmaz. Hepimiz başarınca ve hepimiz iyi olacağız ki İzmir kalkınabilsin. Çünkü İzmir çok güzel bir yer ve bu başarıyı hak ediyor” dedi.  

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.