Hava Durumu

#Tünel

TOURISMJOURNAL - Tünel haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tünel haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı Haber

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı

İSTANBUL (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin kazı çalışmalarının hızlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, projenin, karayollarında Tünel Açma Makinesi (TBM) kullanılan ilk proje olduğunu belirterek, "Makinemiz, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye'deki en büyük 3. TBM'dir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 5 dakikaya inecek, yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz" dedi. 7 KİLOMETRELİK ÇİFT TÜP TÜNEL, BAĞLANTI YOLLARIYLA 8,2 KİLOMETREYE ULAŞACAK Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) Uskumruköy Kavşağı’na bağlanacak olan Sarıyer-Kilyos Tüneli, 7 kilometrelik çift tüp tünel ve bağlantı yollarıyla toplam 8,2 kilometrelik bir güzergâha sahip olacak. Tünelin yüzde 62’si 13,65 metre çapındaki TBM ile, yüzde 38’i ise Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) ile delme-patlatma yöntemiyle kazılacak. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’Sİ İŞ BAŞINDA Projenin en dikkat çekici unsurlarından biri, 13,65 metrelik çapıyla Türkiye'nin en büyük 3. TBM’sinin kullanılması oldu. 3 bin 250 ton ağırlığındaki dev makine, Çin’den Türkiye'ye 9 bin 291 deniz mili mesafe kat ederek 90 günde getirildi. 109 araçla taşınan makine, tünel içindeki 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde ve 75 metre uzunluğundaki özel bir mağarada monte edildi. Proje, mühendislik açısından önemli bir sembol niteliği taşıyor. Yapılan mağara yapısı, tünelcilik sektöründe Türkiye'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük yeraltı yapısı olma özelliği taşıyor. İLERLEME YÜZDE 33’E ULAŞTI Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde kazı çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Bugüne kadar sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 018 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metrelik ilerleme sağlandı. Bu, projenin yüzde 33’ünün tamamlandığı anlamına geliyor. Çalışmalarda, 850 kişilik bir ekip görev yapıyor. SEYAHAT SÜRESİ 5 DAKİKAYA DÜŞECEK Bakan Uraloğlu, tünel sayesinde seyahat süresinin 35 dakikadan 5 dakikaya ineceğini belirtti. Bu gelişmenin, İstanbul'un kuzey bölgesinde trafiği rahatlatmasının yanı sıra İstanbul Havalimanı, Sarıyer, Levent ve Maslak arasındaki bağlantıyı güçlendireceği ifade edildi. Ayrıca, Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya mahallelerinde yaşayan vatandaşların İstanbul’un merkezine ulaşımının kolaylaşacağı vurgulandı. YILLIK 2,1 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLANACAK Tünelin tamamlanmasıyla yıllık 2,1 milyar lira tasarruf hedefleniyor. Bunun 1,7 milyar lirası zamandan, 400 milyon lirası ise akaryakıttan sağlanacak. Projenin çevresel faydaları da göz ardı edilmeyecek boyutta. Seyahat süresindeki azalma ve araç trafiğinin azalması sayesinde, yıllık 32 bin ton karbon emisyonu azaltılarak çevreye katkı sağlanacak. TAMAMLANDIĞINDA ÜCRETSİZ HİZMET VERECEK Bakan Uraloğlu, tünelin tamamlanmasının ardından ücretsiz hizmet vereceğini açıkladı. Ayrıca, tünelin olası bir afet durumunda İstanbul’un tahliye yollarından biri olarak kullanılacağı belirtildi. Bu nedenle projenin, yalnızca ulaşımı hızlandırmakla kalmayıp, aynı zamanda İstanbul’un afet ve kriz yönetimi altyapısına da katkı sunacağı ifade edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "Bu tür büyük büyük projeler, sadece beton ve çelikten ibaret değildir. Bu projeler, aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür. İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer Kilyos Tüneli'nde TBM kazısını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Bu tünel, sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul'un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır" diyerek, projede emeği geçen tüm mühendislere, işçilere ve yüklenici firmalara teşekkür etti.

Uraloğlu: Haber

Uraloğlu: "Seyahat Süresi 35 Dakikadan 10 Dakikaya Düştü"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli ve Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı yolunun açılışında önemli açıklamalarda bulundu. 16,3 kilometre uzunluğunda tamamlanan Çıldır-Aktaş Yolu, Türkiye ile Gürcistan arasındaki ulaşımı kolaylaştıracak. Aşık Şenlik Tüneli, Mozeret Geçidi’ni geçerek, bölgedeki seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya düşürüyor. Bakan Uraloğlu, "Mozeret Geçidi, sadece bir ulaşım yolu değil, aynı zamanda bölgenin tarihi, kültürel ve ekonomik yapısını şekillendiren önemli bir noktadır. İpek Yolu üzerindeki bu geçit, yüzyıllar boyunca farklı kültürlerin etkileşimine sahne olmuş, ticaret kervanları, göçmen milletler ve ordular buradan geçerek tarihin akışını değiştirmiştir. Geçidin çevresindeki tarihi kalıntılar, bu zengin geçmişin izlerini taşımaktadır. Mozeret Geçidi'nin korunması ve gelecek nesillere aktarılması, bölgenin sürdürülebilir kalkınması açısından büyük bir öneme sahiptir. Ayrıca, Ardahan’ın yetiştirdiği büyük ozan Aşık Şenlik’in ismini bu tünele vererek bölgenin kültürel mirasına sahip çıkmış olduk" dedi. Uraloğlu, Türkiye ile Gürcistan arasındaki Aktaş Sınır Kapısı'na ulaşımı sağlayan ve Aşık Şenlik Tüneli’ni içeren 16,3 kilometre uzunluğundaki Çıldır-Aktaş Yolu’nun bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamlandığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, "Güzergâh üzerinde yer alan 2 bin 159 rakımlı Mozeret Geçidi’ni, 2 bin 308 metre uzunluğunda çift tüplü Aşık Şenlik Tüneli ile geçtik. Ayrıca, proje kapsamında 53 metre uzunluğunda Çıldır Köprüsü ve 6 adet hemzemin kavşak da inşa ettik" ifadelerini kullandı. URALOĞLU: "SEYAHAT SÜRESİNİ 35 DAKİKADAN 10 DAKİKAYA DÜŞÜRDÜK" Bakan Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli ile Ardahan ve Doğu Anadolu'nun Çıldır ilçesinden Aktaş Sınır Kapısı’na ve Gürcistan’a yüksek standartlı ulaşım sağladıklarını belirtti. "Mozeret Geçidi’ndeki keskin virajları baypas ettik. Yol kotunu 209 metre aşağıya alarak sürücülerimizin yaşadığı problemleri asgari düzeye indirdik, 14 keskin virajı ortadan kaldırarak güvenliği en üst düzeye taşıdık" diyen Uraloğlu, güzergahı 4 kilometre kısaltarak seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya indirdiklerini açıkladı. Bu sayede yıllık 113,5 milyon lira tasarruf sağlanacağını ve çevresel etki olarak 2 bin 42 ton karbon emisyonu azalacağını ekledi.

Mersin ve Antalya birbirine bağlanıyor! Çok az kaldı Haber

Mersin ve Antalya birbirine bağlanıyor! Çok az kaldı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen turizm ve tarımın merkezleri Mersin ile Antalya arasında planlanan 17 milyar TL’lik Akdeniz Sahil Yolu projesinde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Geçmiş yıllarda tek şeritli ve tehlikeli yol nedeniyle 12 saat süren iki şehir arasındaki ulaşım, açılan tünel, viyadük ve köprüler ile çift taraflı yollar sayesinde 5 saate kadar düştü. Mersin kısmında projede yer alan 28 tünelden 16’sı tamamlanıp hizmete açıldı. 8 köprünün tamamı, 16 viyadükten ise 8’i bitirilerek ulaşıma açıldı. Büyükeceli-Gözne arasında çalışmaları yerinde inceleyen Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan, Karayolları Bölge Müdürü İlhan Aytekin ile ilgililerden bilgi aldı. 2003 kilometre yol tamamlandı Akdeniz Sahil Yolu Projesinin hem Mersin hem bölge hem de ülke için önemli olduğuna vurgu yapan Vali Pehlivan, “Mersin ile Antalya yolunu bir birine bağlayan bir sahil yolu projesi. İki il arasındaki toplam yol uzunluğu yaklaşık 500 kilometre. Bu yolun 264 kilometresi Mersin ili sınırlarında kalıyor. Bu uzunluk ilk etapta 228 kilometreye inmek suretiyle 36 kilometrelik bir kısalma sağlıyor. Bu 228 kilometrenin de bugüne kadar 203 kilometresi bölünmüş yol olarak tamamlanarak vatandaşlarımızın hizmetine sunulmuş durumda. Geriye kalan 25 kilometrede ise çalışmalar devam ediyor” ifadelerini kullandı. Şuanda Büyükeceli-Gözne arasında yol yapım inşaat çalışmalarının olduğu alanda olduklarına dikkat çeken Vali Pehlivan, bir yandan viyadük diğer yandan da tünelde çalışmaların sürdüğünü kaydetti. 16 tünel, 8’er viyadük ve köprü hizmete girdi Akdeniz Sahil Yolu Projesinin Mersin kısmında 28 tünel olduğuna değinen Vali Pehlivan, “28 tünelden 16’sının inşaatı tamamlanmış, vatandaşımızın hizmetine sunulmuş durumda. Bu yol güzergahında 16 viyadük var ve 8’i tamamen bitirilerek hizmete sunulmuş. Yine 8 köprümüz var ve tamamı bitirilmiş durumda. Ayrıca 3 kavşaktan 2’si tamamlandı. Dolayısıyla yoğun hummalı, hem maddi hem de fiziki şartlar nedeniyle zorlu bir coğrafyada çalışılıyor” diye konuştu. 6 tünel ile 7 viyadüğün ihalesi de tamamlandı Anamur-Kaledran istikametinde de yaklaşık 11 kilometre içerisinde 6 tünel, 7 viyadükten oluşan kısmında ihalesinin yapıldığının altını çizen Pehlivan, “Şuanda ihalesi yapılmayan kısım kalmadı. Antalya tarafını da takip ediyoruz. Orada da yaklaşık 12 kilometre uzunluğundaki tünellerin inşaatları devam ediyor. Bittiğinde 500 kilometre olan bu yolda toplam 150 dakika kısalma olacak. Bunun 110 dakikası Mersin ilimiz sınırlarındaki çalışmalar sayesinde gerçekleşmiş olacak. Zaten hali hazırda bitirilen 203 kilometre bölünmüş yol sayesinde 4-5 saatlere inmiş durumda. İnşallah bu süre daha da kısalmış olacak. Her şeyden önce vatandaşlarımızı bu yolda daha güvenlik ve konforlu seyahat yapabilecekler” diyerek sözlerini tamamladı.

Yarım asırlık rüya gerçekleşti Haber

Yarım asırlık rüya gerçekleşti

Giresun'un iç bölgelerdeki ilçeleri ile Sivas'la ulaşımının sağlandığı ana güzergahta yer alan ve toplam uzunluğu çift tüp şeklinde 11 bin 810 metre olan tünelin tamamlanması sevinçle karşılandı. Türkiye'nin en büyük tünelleri arasında yer alan ve her bir tüpün 5 bin 900 metre uzunluğu olan tünelin 14 Mayıs sonrasında hizmete açılması hedefleniyor. Giresun'un iç kısımdaki ilçeleri ve Sivas ile ulaşımının sağlandığı güzergahta bulunan 2 bin 200 rakımlı Eğribel Geçidi'nde inşa edilen tünel, virajları bertaraf edip yolu kısaltarak zaman ve konforlu ulaşım sağlayacağının kaydeden Şebinkarahisar Belediye Başkanı Ömer Şentürk, yarım asırlık rüyalarının gerçekleştiğini söyledi. Başkan Şentürk yaptığı açıklamada, “Tek tüpü tamamlanan tünelde son 2 yıldır kış aylarındaki fırtına ve tipi nedeniyle ulaşımda aksamalar yaşandığı için ulaşıma kısmi olarak izin veriliyordu. Şimdi ise nihayet 2 tüpün de tamamlanarak 14 Mayıs’tan sonra tamamen hizmete açılacak olmasınnı sevinçle karşıladık. Cumhurbaşkanımız tarafından Zigana Tünelinin açılışı sırasında Egribel Tuneli’ne de açılış yapılacağını bekliyorduk. Ancak yoğunluk nedeniyle seçim sonrasında açılış yapılacağını öğrendik. Eğribel Tüneli’nin açılmasıyla Şebinkarahisar ve bölge insanı, kışın da ticaretten turizme her yönüyle bundan faydalanmış olacak. Eğribel Geçidi'ndeki sıkıntılar artık sona ermiştir. Bu proje sayesinde yarım asırlık rüyamız da gerçekleşmiş oldu” dedi.

Ege, Akdeniz ve İç Anadolu'yu bağlayan Honaz Tüneli açılıyor Haber

Ege, Akdeniz ve İç Anadolu'yu bağlayan Honaz Tüneli açılıyor

Ulaştırma Bakanlığından yapılan açıklamada, Ege, Akdeniz ve İç Anadolu bölgeleri arasında geçit konumunda olan Denizli'nin, sanayi, ticaret, tarım ve ihracattaki önemine işaret edildi. Bakan Karaismailoğlu, Honaz Tüneli'nde incelemelerde bulundu Kentin aynı zamanda her yıl 1 milyondan fazla yerli ve yabancı turisti ağırladığı kaydedilen açıklamada, "İzmir-Aydın, İstanbul-Akhisar-Buldan ve Afyon-Uşak istikametinden gelip Antalya, Muğla ve Çardak istikametine giden transit taşıt trafiği mevcut durumda Denizli şehir merkezinden geçmektedir. Özellikle yaz aylarında artan trafik yüküyle birlikte şehir içinde trafik yoğunluğu oluşmaktadır. Denizli'nin şehir içi ve transit trafik akışının düzenlenmesi çalışmaları kapsamında Denizli Çevre Yolu 32 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirildi." ifadelerine yer verildi. Çevre yolunun 18 kilometrelik birinci kısmının daha önce açıldığı anımsatılan açıklamada, ikinci kısmının da bugün hizmete sunulacağının altı çizildi. Yolun ikinci kısım çalışmaları kapsamında Honaz Tüneli'nin 2 bin 640 metre uzunluğunda çift tüplü olarak inşa edildiği vurgulandı. Çevre yolunun ikinci kısmı ile Honaz Tüneli'nin açılışının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun teşrifleriyle yapılacağı belirtilen açıklamada şunlar kaydedildi: "Projelerimizin hizmete açılmasıyla Denizli'nin çevre yolu ağını tamamlıyoruz. İstanbul, İzmir ve Ankara başta olmak üzere ülkemizin pek çok önemli merkezinin Denizli üzerinden gerçekleştirecekleri seyahatleri, çevre yolu ile hızlı ve zaman kaybetmeksizin sağlanacaktır. Mevcut yol ile 28 kilometrelik şehir geçişi, 14 kilometreye düşecektir. Bayram ve yaz dönemlerinde 45 dakika süren şehir geçişi de 10 dakikaya inecektir. Transit trafiğin Denizli şehir merkezinden çıkarılmasıyla, günde ortalama 30 binden fazla aracın geçiş yaptığı şehir içindeki trafik yoğunluğu rahatlayacak, trafik güvenliği ve sürüş konforu artırılacaktır." Aydın-Denizli Otoyolu çalışmalarının da sürdüğü aktarılan açıklamada, iki önemli kara yolu projesiyle Denizli'nin ulaşım standardının yükseleceği bilgisi verildi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.