Hava Durumu

#Turi̇zm Haberi̇

TOURISMJOURNAL - Turi̇zm Haberi̇ haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turi̇zm Haberi̇ haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İstanbul Turizm Fuarı, bugün kapılarını açtı Haber

İstanbul Turizm Fuarı, bugün kapılarını açtı

İstanbul Turizm Fuarı, 35 ülkeden 15 binin üzerinde turizm profesyoneliyle 9-10 Ekim tarihleri arasında gerçekleşecek. Geçen yıl ilki düzenlenen fuar, oteller ile acentelerin kontrat anlaşmalarını yaptığı Ekim ayında düzenlenerek, otel ve acentelerin yeni sezon anlaşmaları için 100 milyon euroluk kontrata imza atacağı öngörülüyor. Türkiye ve dünyadaki turizm profesyonellerini bir araya getirerek yeni iş birliklerinin oluşmasına olanak sağlarken aynı zamanda yeni ürün ve hizmetlerin tanıtımının yapılacağı geniş bir platform yaratmayı hedefleyen fuar kapsamında gerçekleştirilecek seminer programları ile yeni trendler ve vizyonlar sektör profesyonellerine yeni ufuklar kazandıracak. FUAR 10 BİN M2 ALANDA GERÇEKLEŞİYOR Bu yıl 10 bin metrekarelik alanda düzenlenecek olan fuara, 1.000’i uluslararası olmak üzere 15 binin üzerinde turizm profesyoneli katılacak. İstanbul şehir ekonomisine de büyük katkı sunacak olan fuarla birlikte oteller dolarken restoranlar ve alışveriş merkezleri de ihya olacak. Sadece fuar için gelecek olan ziyaretçilerin uçak, konaklama, yeme-içme ve alışveriş harcamalarının toplam 50 milyon TL’yi aşacağı öngörülüyor. TALEP YÜKSEK Turizm sektörünü en üst düzeyde bir araya getirmek, yeni iş ortaklarının sağlanması, mevcut iş ortakları ile iş birliğini artırmak ve ülkemizin turizm alanında destinasyonunu profesyonellere tanıtmak amacıyla, geçen yıl ilk kez ITF’yi düzenlediklerini anlatan Dream Project Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Volkan Ataman, “Sadece sektör profesyonellerini ağırladığımız fuarda çok güçlü iş birliklerine imza atıldı. ITF ilk yılına rağmen sektörde büyük ses getirdi. O nedenle ikincisi için çok güçlü bir talep oluştu” dedi. Fuarın sektörün tüm renklerini buluşturduğuna dikkati çeken Ataman, “Otellerden acentelere, havayolu şirketlerinden araç transferine kadar sektörün tüm renkleri bu fuarda buluştu. Yani fuarımız sektörün en güçlü buluşma yeri haline geldi. Biz fuar takvimini özellikle Ekim olarak seçtik. Çünkü bu dönem otellerle acentelerin kontrat dönemidir ve geçen yıl otel-acente kontratları fuarımızda imzalandı. O nedenle bu fuar çok verimli geçti. Bu yıl da benzer anlaşmalara sahne olacak olan ITF’de, 100 milyon euroluk kontratın imzalanacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı. 8 BİNİN ÜZERİNDE BTB GÖRÜŞME HEDEFLENİYOR Bu yıl 35 ülkeden 200 yabancı satın alıcının fuara katılacağının bilgisini veren Ataman, “Uluslararası hosted buyer programımız ile potansiyel acente ve tur operatörlerini 3 gün boyunca İstanbul’da en üst düzeyde ağırlayarak ve destinasyonumuzu tanıtarak katılımcılarımızla bir araya getireceğiz. Avrupa’nın en seçkin ve lider tur operatörlerinin üst düzey yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşecek programda BDT pazarı, Orta ve Kuzey Avrupa, Amerika kıtası, Asya, Uzakdoğu, Okyanusya, Afrika, Güney ve Doğu Avrupa pazarlarından Türkiye’yi hedefleyen potansiyel tur operatörleri, outgoing acenteleri, luxury travel ve incentive firmaları bir araya gelecek. Katılımcılarımız hem hosted buyerlarla hem de profesyonel ziyaretçilerle 8 binin üzerinde B2B görüşme yaparak ticari hacimlerine ve tanıtımlarına ciddi katkılar sağlayacak” diye konuştu. İSTANBUL'DA HAREKET YARATACAK Geçen yılki fuara 13.500 sektör profesyonelinin katılım sağladığını anlatan Ataman, bu yıl yüzde 10’luk bir artışla 15 bini aşacaklarını kaydetti. “Bunun 1.000’i yurt dışından gelen turizm sektörünün üst düzey yöneticileri, satın almacıları ve profesyonelleri olacak” diyen Ataman, böyle bir ziyaretçi profilinin şehir ekonomisine büyük katkı sağlayacağını ekledi. Ataman, “Bu fuara katılan profesyoneller harcama kapasitesi yüksek olan insanlar. Dolayısıyla şehir ekonomisine de güçlü katkı sunuyorlar. 15 bin profesyonelin 5 binini İstanbul’da farz edersek, Anadolu’nun farklı illerinden 8-9 bin turizm profesyoneli gelecek. 1.000’i aşkın yabancı turizm profesyoneli bu fuarda olacak. Bu kişilerin üç gün konaklaması, yeme-içme ve alışveriş potansiyelini baz aldığımızda kişi başı minimum 1.200 euroluk bir harcama yapılacak. 10-15 milyon euroluk, yani 50 milyon TL’lik bir harcama öngörüyoruz. Bu da hem otellere hem şehir ekonomisine çok güçlü bir katkı sunacak” şeklinde konuştu. ÜNLÜ İSİMLER TURİZM ZİRVESİNDE BİR ARAYA GELİYOR Fuarla eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek olan ‘Turizm Zirvesi’nde, ulusal ve uluslararası pek çok değerli isim yer alacak. Zirvede, 12 konu başlığı altında 2024 değerlendirmesi yapılacak ve 2025 yılı beklentileri konuşulacak. Üç ana oturumun yanı sıra, Sürdürülebilir Turizm, Sinema Sektörünün Turizmdeki Yeri ve Önemi, Sağlık Turizmi, Spor Turizmi, Yapay Zeka, Belediye Başkanları ile Destinasyonlar, Avrupa-Türkiye Turizm Forumu ve Ülkeler Oturumu gibi sektörü kapsayıcı ve katılımcılara ilham verecek oturumlar da gerçekleştirilecek. Zirvede bu yıl sinema ve dizi sektörünün de özel bir oturumla ele alınacağını anlatan Volkan Ataman, “Dizi ve sinema sektörünün turizme katkısı yadsınamaz. O nedenle bu konuyu özel bir oturumla ele alacağız. Bu oturumda psikiyatrist doktor, aynı zamanda yazar ve senarist Gülseren Budayıcıoğlu ile OGM Film Yapım’ın sahibi Onur Güvenatam katılacak. Ayrıca ünlü oyuncularımız da bu panelde yer alacak” şeklinde konuştu. ANADOLU’NUN LEZZET ZİRVESİ: GASTRONOMİ TURİZMİ Türkiye’nin özgün lezzetlerini küresel çapta tanıtmak amacıyla bu yıl ‘Gastronomi Turizmi’ teması da İstanbul Turizm Fuarı’nda yer alacak. Anadolu’nun zengin mutfak kültürlerinin “Kardeş Mutfaklar” başlığı altında tanıtılacağını, fuar süresince yoğun ve zengin bir programın gerçekleştirileceğini açıklayan Volkan Ataman “Ünlü şeflerin rehberliğinde gerçekleştirilecek atölye çalışmaları ile ziyaretçilere eşsiz tatlar sunacağız. Gastronomi tutkunlarının damaklarında unutulmaz tatlar, hafızalarında keyifli anlar bırakacağız” dedi.

Kavaloğlu: Çin'den daha çok ziyaretçi çekmek için çalışıyoruz Haber

Kavaloğlu: Çin'den daha çok ziyaretçi çekmek için çalışıyoruz

Nüfusu yaklaşık 1.4 milyar civarında olan Çin, tüm dünya ülkeleri ve Türkiye için en önemli kaynak pazar. Çinli turistlerin seyahat tercihleri, genellikle ulaşım kolaylığı, kültürel deneyimler ve konforlu tam hizmet sunan otellere dayanıyor. O nedenle Çinli tatilciler daha çok Tayland, Japonya, Güney Kore, Maldivler ve Singapur gibi ülkere giderken, son yıllarda tercihlerine kültür turizmi ve konforlu tatil sunanTürkiye'yi de dahil etmeye başladılar. Çin'den 2023 yılında yüzde 177,18 artışla 248 bin ziyaretçi geldi Türkiye'de artan kültür turizmi çalışmaları ve yapılan tanıtımlar nedeniyle Çinli turistler Türkiye'ye daha çok ilgi göstermeye başladı. Kesin olmayan rakamlara göre Çin turizm pazarı geçtiğimiz yıl yüzde 177 artış göstermiş. 2024'te Türkiye turizm sektörü, özellikle Asya pazarından gelen turistlerle büyümeyi hedeflediği için Çinli turist sayısının giderek artması bekleniyor. Çinliler genellikle konforlu ve tüm hizmetleri bir arada sunan otelleri tercih ediyorlar. Tatillerinde konforu tercih eden Çinliler için Türkiye cazip bir ülke olarak öne çıkıyor. Bu nedenle harekete geçen TGA geçtiğimiz yıll workshop etkinliği düzenledi.  TGA Yönetim Kurulu Üyesi ve AKTOB Başkanı Kaan KAVALOĞLU; "Dünyanın en büyük hacimli turizm potansiyeli barındıran Çin kaynak pazarı Türkiye turizmi açısından çok önemli bir ülke. Pazar çeşitlenmesi ve uzak mesafe kaynak pazarların güçlenmesi hedefi ile TGA tarafından geçtiğimiz yıl ilk kez yapılan workshop etkinliği bu yıl yeniden Antalya’da yapılacak.  Konaklama sektör temsilcilerinin davet edileceği etkinlikte Antalya konaklama sektörü trip.com yetkilileri ile anlaşma yapma olanağı bulabilecekler. Çin pazarından Türkiye’ye olan ilgi 2024 yılında en yüksek seviyeye çıktı.  2023 yılına göre aynı döneme göre % yüze aşan ziyaretçi sayısına ulaştı. Bu rakamların çok üzerinde bir potansiyele sahip olan Çin'den daha fazla ziyaretçi çekme yönünde çalışmalar içerisindeyiz. İlk kez geçen sene yapılan workshop etkinliğinden olumlu dönüşler alındı. Bu yıl yeniden düzenleyeceğimiz organizasyona tüm üyelerimiz davetlidir." dedi.  Trip.com Hakkında Trip.com, Çin merkezli bir seyahat hizmetleri şirketidir. Şirket, 1999 yılında başladığı faaliyetlerine çevrimiçi seyahat rezervasyonları, otel rezervasyonları, uçak bileti satışları, araç kiralama hizmetleri ve diğer seyahatle ilgili olanakları içerir. Trip.com, dünya genelinde bir dizi destinasyonda hizmet veren uluslararası bir seyahat platformudur. 1999 yılında Çin’de kurulan Ctrip olarak bilinir.2017 yılında, Ctrip, Singapur merkezli bir online seyahat acentesi olan Trip.com’u satın almıştır.2019 yılında Ctrip, uluslararası pazarda daha tanınabilir bir marka oluşturmak amacıyla adını Trip.com Group olarak değiştirmiştir.400 milyondan fazla kullanıcıya 20 dilden fazla seçenek sunmaktadır.Kullanıcılara 200’den fazla ülkede 1.200.000’den fazla otel ve 5.000’den fazla şehre uçuş seçeneği sunulmaktadır.Çin’de hizmet veren dijital seyahat kanalı olan Tongcheng-elong’un önemli bir hissedarıdır.2016 yılında, Hindistan’ın en büyük online seyahat kanalı olan MakeMyTrip ile stratejik iş birliği  ve yatırım anlaşması yapmıştır.2016 yılında Skyscanner’ı satın alarak, uçuş arama motoru pazarında güçlü bir konuma gelmiştir.2020’de daha fazla Avrupalı müşteriye hizmet sağlamak için Travix’i satın almıştır.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.