Hava Durumu

#Turistler

TOURISMJOURNAL - Turistler haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turistler haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yunan adalarını Türkler de kurtaramıyor Haber

Yunan adalarını Türkler de kurtaramıyor

Yunanistan kontrolündeki turizm bölgelerini bu yıl Türk turistler de kurtaramadı. Adalar Denizi'ndeki önemli turizm noktalarına bu yıl Türkiye'den turist akını yaşanmasına rağmen Yunan basını, 2024 yazında sektörün can çekiştiğini yazıyor.  Sakız, Sisam, Midilli, Rodos, Girit, Oniki Adalar ve Mora gibi ziyaret güzergâhlarını tercih eden turist sayısı bu yıl yüzde 40'a varan oranda azaldı. Atina basınında Pronews, turizme ilişkin korkunç tabloya şu ifadelerle dikkat çekiyor: "Yunan turizminin amiral gemisi olan Mikonos ve Santorini'ye turist gelişlerinde ikinci yılda da çöküş yaşanıyor. Doğu Ege adaları ve Mora Yarımadası'nda da aynı durum geçerli. Samos, Sakız ve Midilli'de turist sayısı yüzde 23 oranında düştü.  Mora'ya giden uçakların yolcu sayısında da yüzde 34'lük bir azalma kaydedildi. Atina'ya gelenlerde bir artış var ancak bunlar harcama yapmayan, harcayacak parası olmayan 'eski turistler'. Zaten bunların çoğu da kısa vadeli kiralama çözümüne, Airbnb'ye yöneliyor. İngiltere ve Almanya'nın işçi sınıfına hitap etmeyi başarmış Selanik'te durum nispeten iyi. Selanik ülkenin tek 'Balkan turizmi' noktası. Peki, Yunan tatil yerlerini terk edenler nereye gitti? İspanya'ya ve tabii son 5 yılda turizm hizmetlerini olağanüstü şekilde geliştiren ve bu yıl turist sayısı 40 milyonu aşacak olan Türkiye'ye! Daha kötüsü, turizm sektörünün Yunan ekonomisi için en önemli 'gizli kaynak' olmasıdır.  Yunanistan'da turizm, Kovid salgınının ilki yılı olan 2020'de rezalet bir şekilde sona ermişti ve o zamandan buyana her yıl daha da kötüye gidiyor. Üstelik biz Yunanistan'a Rus turist beklerken, Rusları öldürmek için Ukraynalılara yüz milyonlarca dolarlık silah satan komşu Türkiye'ye bu yıl 9 milyon Rus turist gelecek!" YUNANLILAR DA TATİL YAPAMIYOR  Yunanistan'da dinlenme-eğlence sektörünü yerli turist de kurtaramıyor. Tatil masrafının ortalama bir ailenin gelirinin çok üzerinde olduğuna dikkat çeken Atina basını, sadece bir feribot bileti için bir Yunanlının asgari maaş tutarı kadar para ödemesi gerektiğine işaret ediyor.  Adalar Denizi'ndeki turistik noktalara arabasıyla gitmek isteyenlerin sadece feribot bileti için şu rakamları ödemesi gerekiyor: İSKADOS: 419 avro TAŞOZ: 430 avro SAKIZ: 596 avro PAROS: 632 avro KEFALONYA: 206 avro RODOS: 1000 avro GİRİT: 500 avro Adalara arabasız gitme kararı alarak feribot yerine sürat teknesini tercih edenlerin ise bu rakamlardan çok daha fazlasını ödemesi gerekiyor.  

Romanya'dan Antalya'ya gelen turist sayısı arttı Haber

Romanya'dan Antalya'ya gelen turist sayısı arttı

1 Ocak-30 Haziran döneminde 6 milyon 200 bin yabancı turistin geldiği Antalya'ya, en fazla turist gönderen ülke 1 milyon 450 bin misafirle Rusya oldu. Almanya 1 milyon 325 bin turistle ikinci, 650 bin tatilci gönderen İngiltere ise üçüncü sırada yer aldı. Polonya'dan da 460 bin turist geldi. Romanya'ya sağlanan vize muafiyeti bu ülkeden gelen turist sayısına pozitif yansıdı. Mayıs ayının sonunda yapılan çalışmayla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artış sağlanarak 90 bin Rumen kentte tatil yaptı. Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı Hakan Saatçioğlu, turizmde hareketliliğin sürdüğünü, Rusya ve Almanya pazarında yüzde 10, İngiltere'de yüzde 25, Polonya pazarında ise yüzde 28 artış olduğunu söyledi. Antalya'ya altı aylık dönemde 6 milyon 200 bin yabancı turistin giriş yapmasının büyük başarı olduğunu aktaran Saatçioğlu, yıl sonunda 18 milyon misafire ulaşacaklarını vurguladı. 'ŞU ANA KADAR 90 BİN RUMEN GELDİ' Rumenlerin artık nüfus cüzdanıyla Türkiye'ye gelebildiğine işaret eden Saatçioğlu, şunları kaydetti: "Romanya vatandaşlarına sağlanan vize muafiyeti turizme pozitif yansıdı. Özellikle temmuz ve ağustosta gerçek artışı göreceğiz ve bu ülkeden gelen turist sayısındaki artışın yüzde 25'i bulmasını hedefliyoruz. Şu ana kadar 90 bin Rumen geldi, bu sayı artıyor. Bu sene önceki yıllara göre çok daha fazla olacak. Romanyalılar daha çok İstanbul, Ege ve Antalya'yı tercih ediyorlar."

Turizmde yeni hedef ABD pazarı Haber

Turizmde yeni hedef ABD pazarı

Kültür ve Turizm Bakanlığı, yeni turizm pazarları çalışması çerçevesinde gözünü ABD’li turistlere dikti. Kapsamlı bir ABD pazar raporu hazırlayan bakanlık, ABD Başkanı Joe Biden ve rakibi Donald Trump’ın CNN düellosunda verilen Türkiye reklamı ile de tanıtım çalışmalarında gaza bastığını gösterdi. ABD turizm pazarının röntgeninin çekildiği raporda ise Amerikalıların en çok, İstanbul’un zenginlikleri ve Kapadokya’da sıcak hava balonu turu ile ilgilendikleri  kaydedildi. TARİHİ KAPIŞMADA TÜRKİYE SÜRPRİZİ -CNN’de önceki hafta Biden ile Trump’ın tarihi kapışmasında Türkiye sürprizi yaşandı. Yayında verilen ilk arada, Türkiye Turizmi Tanıtımı ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) hazırladığı, Türkiye’nin turizm tanıtım reklamı yayınlandı. Resmi seyahat sitesi GoTurkiye.com’un ödüllü “İstanbul is The New Cool” reklamı programı izleyenlere sunuldu. Milyonlarca televizyon seyircisinin izlediği programa verilen reklamın perde arkasında, ABD turizmine yönelik stratejik bir planlamanın olduğu öğrenildi. HEDEF 2 MİLYON 500 BİN ABD’Lİ -2021’de 371 bin 759, 2022’de 1 milyon 13 bin 478, 2023’te 1 milyon 334 bin 337 ABD’li turisti ağırlayan Türkiye, bu yıl 1 milyon 500 bin, aşamalı bir şekilde de 2028’de 2 milyon 500 bin Amerikalıyı misafir etmeyi hedefliyor. Bu hedefler doğrultusunda Tanıtma Genel Müdürlüğü, ABD turizm pazarının kapsamlı bir raporunu hazırladı. ABD Pazar Raporu’nda Amerikalıların yurtdışı çıkışlarındaki seyahat motivasyonlarından Türkiye’ye gelenlerin ülkeyi tercih sebeplerine, ortalama tatil sürelerinden Türkiye’de en çok tercih edilen destinasyonlara kadar pek çok unsur ele alındı. DENİZ, KUM, GÜNEŞ TERCİH EDİYORLAR -Raporda şu ifadeler yer aldı: “Amerikalı turistler genellikle ideal tatil destinasyonlarını, sahile kolay erişime, köklü kültüre sahip şehirler olarak kabul etmekte. Deniz-kum-güneş tatil için ilk seçim nedeni olarak ortaya çıkıyor. Tarihi ve kültürel miras yerlerini görmek, alışveriş yapmak, Avrupa’da belli başlı kültürel özellikleri olan metropol niteliğindeki kentlere olan ilgi, lüks kruvaziyer turizmi, rahat ve güvenli seyahat aktivitelerine karşı duyulan ilgi de ana seyahat motivasyonları arasında. TÜRK DİZİLERİ TALEPTE ETKİLİ -Özellikle İstanbul’un tarihi ve kültürel zenginliğini görmek Amerikalı turistler açısından öne çıkıyor. Ayrıca İstanbul’un Avrupa ve Asya kıtası arasında bir köprü olarak eşsiz coğrafyasını yaşamak için geliyorlar. Roma, Bizans ve Osmanlı tarihi, kültürel hazineleri keşfetmek, başta Kapadokya olmak üzere, doğal oluşumları, lokal hayatı ve sıcak hava balonu turunu deneyimlemek, deniz, kum güneş için farklı destinasyon arayışı, Türk dizilerinin oluşturduğu talep, ülkemizin sağlıklı gastronomisini ve sağlık unsurlarını (tarihi hamamlar ve doğal kaplıcalar) deneyimlemek, lüks segment için ülkemizin sunduğu niş (mavi kruvaziyer gulet turu) ürünler, macera ve spor aktiviteleri de diğer geliş nedenleri olarak Amerikalılar tarafından sıralanmış. İSTANBUL VE KAPADOKYA BİLİNİYOR - Türkiye denilince Amerikalılar; tarih, kültür, ‘otantik ve exotik’ kelimeleriyle tanımlamalarına başlıyorlar. İstanbul ve Kapadokya’nın bilinirliği çok yüksek. İzmir ve Bodrum da son yıllarda Amerikalıların, dillendirdiği iki ayrı şehir.” ‘SEÇİME KADAR 100 İLAN’ -Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Van Kültür Yolu Festivali’nin açılışında sorulara verdiği yanıtlarda, Biden ile Trump’ın düellosunda verilen reklama ilişkin olarak şunları söylemişti: “Türk Hava Yolları’nın (THY) kırmızı bayrağının uçtuğu her destinasyon bizim için hedef. Bunun için 200 ülkede tanıtım yapmanız gerekiyor. CNN International, BBC, Al Jazire, Euronews, Bloomberg de devreye girdi. Bu tarz küresel haber kanallarını da devreye alan bir çalışma yaptık. Dört yıllık da CNN International ile çok detaylı bir çalışmamız var. Aslında dört yıllık çalışmanın da bir sonucu diyebiliriz o reklama. Eskiden sadece Biden-Trump gibi başkanlık seçim yarışının öncesi ve sonrasına reklam konuluyordu. İlk kez bu sene ortaya da reklam aldılar. Sadece sekiz ilanla sınırlanacak denildi. Biz de bunun yeterli olacağını ama ilk ilan olmak istediğimizi söyledik. İşte, geçmişteki dört yıllık başarılı çalışmanın sonucu olarak da CNN bizi kırmadı ve ilk ilan olarak yayınladılar. Tabii bu üç ilanla sınırlı değil aslında, seçim gerçekleşene kadar 100 ilanlık bir paket bu.”

Turistler İzmir’de en çok ‘deniz ve kültür’ turizmini tercih ediyor Haber

Turistler İzmir’de en çok ‘deniz ve kültür’ turizmini tercih ediyor

İzmir’e gelen ziyaretçi sayısının bir önceki yıla oranla artış gösterdiğini söyleyen İzmir İl Kültür Turizm Müdürü Fahrettin Kerem Çevik, “2024 yılının ilk 4 ayında İzmir’e gelen turist sayısında, bir önceki yıla göre yüzde 16 civarında bir artış olduğunu görüyoruz. Yoğun sezonda bu artış trendinin devam edeceğini öngörüyoruz” dedi. Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte, hem yerli hem de yabancı ziyaretçiler, turistik alanlara yönelik seyahat planlarını yapmaya başladı. Tarih, kültür-sanat, sağlık, termal ve ekoturizm gibi seçenekleriyle ziyaretçilere çeşitli kültürel alanlar sunan İzmir’de ise bu yıl turizm sezonu açısından önemli artışların olacağı öngörülüyor. İzmir İl Kültür Turizm Müdürü Fahrettin Kerem Çevik, İzmir’in, tarihi-kültürel değerleri, coğrafyası, denizi, kumu ve güneşi ile güçlü bir turizm kenti olduğunu söyledi. İzmir’in, kitle turizmi dışında alternatif turizm türleri açısından elverişli bir konuma sahip olduğuna dikkat çeken Çevik, “İzmir, geliş amacına göre en çok deniz-kum-güneş ve kültür turizmi ağırlıklı turisti konuk etmektedir. Ayrıca, ziyaretçilere sunulan tarih, kültür-sanat, inanç, sağlık, termal, ekoturizm ve gastronomi turizmi imkanları ile geniş bir turistik ürün yelpazesi sergilemektedir. Bu potansiyel, kenti yerli ve yabancı turistler açısından cazip kılmaktadır. İzmir’de Michelin Seçkisinde çeşitli ödüller alan restoranlar, şefler ve işletmecilerin Michelin Rehberi’nde yer alması İzmir açısından gastronomi turizminin dönüm noktasıdır” diye konuştu. “İzmir alternatif pazar ülkelerden talep alıyor” İzmir’e gelen ziyaretçi sayısının bir önceki yıla oranla artış gösterdiğini kaydeden Kerem Çevik, “Bakanlığımızca yayınlanan bu yılın ilk 4 ayı turizm verilerine baktığımızda İzmir’e gelen turist sayısında bir önceki yıla göre yüzde 16 civarında bir artış olduğunu görüyoruz. Yoğun sezonda bu artış trendinin devam edeceğini öngörüyoruz. Ülkeler bazında değerlendirdiğimizde, İzmir’in çoğunlukla Avrupa ülkelerinden ve bunun yanı sıra İran, Azerbaycan, Rusya gibi alternatif pazar ülkelerden talep almakta olduğunu söyleyebiliriz. Yeni hedef pazar faaliyetleri ise son dönemde Çin ve Kanada pazarı üzerinde yoğunlaşmıştır” açıklamalarında bulundu. Yıl sonuna kadar 70 kruvaziyerin İzmir’e gelmesi planlanıyor Havayolu girişlerindeki artışın yanı sıra deniz yolu girişlerinde de bu yıl önemli artışlar olacağını beklediklerini ifade eden Çevik, 2024 yılı sonuna kadar 70 civarında kruvaziyer geminin kente gelmesinin planlandığını aktardı. Çevik, şöyle konuştu: “İzmir Alsancak Limanına kruvaziyer gemilerle gelen binlerce turist, kent merkezini ve günübirlik turlarla Efes, Bergama gibi dünyaca bilinen antik kentlerimizi ziyaret etmektedir.” Bakanlık tarafından hazırlanan mevzuat çerçevesinde İzmir’deki tüm tesislerin belgelendirilmesini sağladıklarını anlatan Çevik, sunulan hizmet standartları ve turist memnuniyetini artırarak, ziyaretçi sayısında da yükselmeyi hedeflediklerini belirtti. İzmir’de ilk defa ‘Sağlık Turizmi Kongresi’ düzenlenecek Sözlerini sürdüren Çevik, “Sağlık turizmi alanındaki potansiyelimizi ortaya koymak, bilinirliğimizi ve rekabet gücümüzü artırmak amacıyla İzmir Valiliği çatısı altında ve üniversiteler iş birliğiyle, bu yıl içerisinde uluslararası boyutta İzmir’de ilk defa bir ‘Sağlık Turizmi Kongresi’ yapmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” ifadelerine yer verdi.

Antalya'dan yeni turist rekoru Haber

Antalya'dan yeni turist rekoru

Turizmin başkenti Antalya, turizmde yeni bir rekora imza attı. Geçtiğimiz yıl, yılın ilk çeyreğinde 1 milyon 686 bin 284 kişiyi ağırlayan Antalya’yı, 2024 yılının ilk çeyreğinde yüzde 14,10 artışla 2 milyon 66 bin 962 yabancı ziyaret etti. En çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Almanya birinci sırada yer aldı. Yılın ilk dört ayında yüzde 14,10 artış yakalayan Akdeniz'in en önemli turizm merkezlerinden Antalya, 2 milyon 66 bin 962 yabancı ziyaretçi ağırladı. Bu sayı, Antalya turizminde tüm zamanların en iyi başlangıcı olarak tarihe geçti. Tüm zamanların en yüksek Nisan ayı verisi Nisan ayında Antalya'yı ziyaret eden turist sayısı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 4,86 artışla 1 milyon 61 bin 26 olarak kaydedildi. Bu, tüm zamanların en yüksek Nisan ayı verisi oldu. 259 bin 717 ziyaretçi sayısıyla Almanya, Nisan ayında birinci sırada yer alırken onu 194 bin 949 turistle Rusya ve 141 bin 497 ziyaretçiyle İngiltere takip etti. İlk dört ayda en çok turist Almanya'dan Yılın ilk dört ayında Antalya'ya en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında 539 bin 663 ziyaretçi ile Almanya birinci oldu. Rusya Federasyonu'nun 366 bin 783 ziyaretçiyle ikinci olduğu sıralamada, İngiltere de 266 bin 120 ziyaretçi ile üçüncü sırada yer aldı. Fransız ziyaretçi sayısı yüzde 52 arttı Polonya, Hollanda, İran, Belçika, Ukrayna, Fransa ve Litvanya, İngiltere'nin ardından sırasıyla Antalya'ya en çok ziyaretçi gönderen ülkeler oldu. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ana pazar ülkelerden gelen turist sayısında, Almanya'nın yüzde 21, İngiltere'nin yüzde 32, Polonya'nın yüzde 30, İran'ın yüzde 52, Belçika'nın yüzde 42, Ukrayna'nın yüzde 51 ve Fransa'nın yüzde 52 oranlarında artış kaydetmesi dikkat çekti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.