Hava Durumu

#Turizm Fuarı

TOURISMJOURNAL - Turizm Fuarı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turizm Fuarı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde" Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde"

İzmir (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme turizminin tanıtımının uluslararası fuarlarda büyük önem taşıdığını belirtti. Belge, "Çeşme, parlayan bir mücevher gibi. Onu parlatmak bizim elimizde" dedi. ÇEŞTOB'un Çeşme Belediyesi ile iş birliği yaparak katıldığı uluslararası turizm fuarlarının bölge turizmine katkı sağladığını vurgulayan Belge, İngiltere, Hollanda, Almanya ve Azerbaycan gibi ülkelerdeki fuarlara katılmanın, mevcut tesislerin ve bölgenin etkin tanıtımını yapmalarına olanak tanıdığını ifade etti. Belge, "Zamanla bu potansiyeli daha da artırabiliriz. Her ne olursa olsun, Çeşme'nin güzelliklerini korumalı ve geliştirmeliyiz" şeklinde konuştu. YERLİ VE YABANCI TURİST ORANINDA EŞİTLİK HEDEFİ Belge, Çeşme'nin yıl boyunca yaşanacak bir yer olması gerektiğine dikkat çekerek, "Havasıyla, deniziyle, suyuyla, kültürü ve gastronomisiyle her mevsim canlı kalmalı. Kış döneminde fuar katılımları da büyük önem taşıyor, hem yurt içinde hem de yurt dışında Çeşme'nin tanıtımı için fırsatlar sunuyor. Benim için yurt içi ne kadar önemliyse yurt dışı da o kadar önemli. Çeşme'de yerli ve yabancı turist oranının yüzde 50 - yüzde 50 olmasını hedefliyoruz. Ancak şu anda bu oran yüzde 75 yerli, yüzde 25 yabancı olarak seyrediyor. Bu oranı artırmak için çeşitli çalışmalar yapmamız gerekiyor" dedi. Çeşme'nin turizm alanındaki köklü deneyimiyle daha fazla yabancı turist çekebileceğini de vurguladı. FUARLARIN TANITIMDA KRİTİK ROLÜ VAR Belge, Çeşme'nin kendine has kimliği olduğunu, bu farkı ziyaretçilerin hemen hissettiğini belirterek, "Çeşme'nin ne yurt içinde ne yurt dışında hiç bir bölge ile kıyaslanmaması gerektiğini düşünüyorum. Çeşme'nin tanıtımı için fuarlar kritik rol oynuyor. Önümüzdeki günlerde yurt dışı fuar katılımları başlıyor. İlk fuar 5 Kasım'da Londra'da gerçekleşecek olan WTM (World Travel Market) Fuarı. Bu fuarda, TGA (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) standında, Londra'daki acentelerle birebir görüşme planlıyorum" dedi. Sonrasında gerçekleştirilecek İzmir Fuarı, Hollanda'daki Utrecht Fuarı ve Almanya'daki ITB Turizm Fuarı için planlarından bahsetti. TANITIM ÇALIŞMALARI SÜREKLİ OLMALI ÇEŞTOB Başkanı, geçen yıl İstanbul’daki Turizm Fuarı'nda yaptıkları görüşmelerde tanıtım eksikliğini fark ettiklerini vurguladı. "Türkiye'de Bodrum veya Çeşme gibi yerleri herkesin bildiğini düşünsek de, yurtdışında durum böyle değil. Çeşme'nin değişik pazarlara da ihtiyacı var. Ben pandemiden önce Çin ve İran'a gittim. Çeşme'yi tanıtan Çince ve İran dilinde broşürler dağıttık. Konsolosluklara bıraktık. Pandemi döneminde burada Çinli turistler vardı. Denize olta atmadan balık kıyıya kendi kendine gelmez. Bu yüzden tanıtım için çok çalışmalıyız" dedi. Belge, Çeşme'nin tarihi ve kültürel zenginliklerinin de tanıtımda ön plana çıkarılması gerektiğini belirtti. 2025 HEDEFLERİ YÜKSEK TUTULMALI Belge, 2025 sezonunun hazırlıklarının şimdiden yapılması gerektiğini vurgulayarak, "Tanıtım faaliyetlerini son dakikaya bırakmamalıyız. Çeşme'nin güzelliklerini doğru bir şekilde tanıtarak, potansiyelini ortaya koymalıyız. Daha önce yapılan hatalardan ders almalı, aynı yanlışları tekrarlamamalıyız" dedi. Çeşme'nin sunduğu turizm hizmet kalitesinin yurt dışında bulunamayacağını ifade etti. ÇEŞTOB Başkanı, bu yıl Çeşme'de akılda kalan olumsuz bir olay olmadığını belirterek, Belediye Başkanı Lal Denizli ve Kaymakam Mehmet Maraşlı dahil olmak üzere yerel yönetimdeki isimlerin desteklerinin önemine de değindi. Ayrıca, bölgedeki etkinliklerin turizm potansiyelini artırmada önemli rol oynadığını ve hedeflerin her zaman yüksek tutulması gerektiğini ifade etti. Ekim, Kasım aylarının otelciler için kontrat ayları olduğunu hatırlatan Belge, "Ardından 'early booking' dediğimiz erken rezervasyon süreçleri başlar, Ocak ayının sonuna kadar devam eder, bu süreç bittiğinde biz önümüzdeki sezonun nasıl geçeceğinin fotoğrafını görebiliyoruz" diyerek konuşmasını tamamladı.

İş Bankası'ndan turizme 1 milyar dolar kaynak Haber

İş Bankası'ndan turizme 1 milyar dolar kaynak

Antalya Turizm Fuarı (ATF24), 3 gün sürecek fuar Antalya Expo Center'da bugün geniş bir katılımla açıldı.  Turizmcilerin yoğun ilgi gösterdiği fuarın açılışında İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Yılmaz, sektöre 1 milyar dolar kaynak aktardıklarını söyledi. Yılmaz sözlerine şöyle devam etti: "Turizm küresel ve yerel ekonomik, siyasal, toplumsal gelişmelerin etkilerini en hızlı ve en derinden hisseden sektörlerin de başında yer alıyor. Son 10 yılda tüm dünyayı etkileyen COVID-19 pandemisinin ve jeopolitik gelişmelerin sektörde yarattığı zorlukları hepimiz çok iyi biliyoruz. Ama buna rağmen, sektörün hızlı bir şekilde toparlanması ve hatta daha da ileri gitmesi, sektör oyuncularının hızlı hareket edebilme yeteneğinin bir kanıtı. Ülkemiz için önemli bir tanıtım aracı olan turizmin, milli gelire sağladığı katkı, döviz kazandırma potansiyeli ve istihdama olan etkisi, sektörü aynı zamanda ekonomik ve sosyal açıdan bir denge unsuru haline getiriyor. 2023 yılında turizm sektörünün gayri safi yurt içi hasılaya katkısı yaklaşık yüzde 5 seviyesinde gerçekleşti. Aynı yıl, yaklaşık 55 milyar dolar olan turizm gelirleri cari açığın azaltılmasına önemli katkı sağladı.’’ İş Bankası olarak turizm sektörüne katkı sağlamayı hedeflediklerini anlatan Yılmaz,‘ ’2024 yılı itibarıyla 2 yıllık süreçte sektöre 1 milyar dolar kaynak aktaracağımız taahhüdünde bulunmuştuk. Bu sözümüzü, turizm sektörünün farklı ihtiyaçlarına yönelik özel ürün ve kredi çözümleriyle yerine getiriyoruz. Hatta bunun yarısını geçerek sektöre kullandırdık. Otel yatırımlarından renovasyonlara, yeşil dönüşümden enerji kredilerine kadar geniş bir yelpazede hizmet sunarak ekosistemin tüm ihtiyaçlarına destek olmaya devam ediyoruz. İş Bankası olarak turizm sektörüne vereceğimiz desteğin, diğer sektörlerde yarattığı çarpan etkisinin bilincindeyiz. Ülke kalkınmasına katkı sağlamak ve kültürel miraslarımızı koruyarak geleceğe taşımak amacıyla atılacak her adımın, ülke turizminin geleceğine katkı sağlayacağını biliyoruz.’’ dedi.

Antalya Turizm Fuarı bugün başlıyor Haber

Antalya Turizm Fuarı bugün başlıyor

GMT Fuarcılık tarafından düzenlenen fuar 23 - 25 Ekim tarihlerinde altıncı kez kapılarını bugün açıyor. Türkiye’nin ve Akdeniz’in en verimli turizm fuarı olan nitelendirilen Antalya Turizm Fuarı Kurucusu Selçuk Meral “Antalya Turizm Fuarı'nın beşinci senesinde, altıncısını gerçekleştiriyoruz. Türkiye'nin en önemli, en verimli, en inovatif turizm fuarını şehrimizde yaşatıyoruz. . Antalya Turizm Fuarı, bu sene 35 bin metrekare alanda, 30 bin profesyonel ziyaret hedefiyle gerçekleşecek. ATF tamamen özgün, fikri ve zikri kendine ait, yenilikçi, milli ve yerli bir üretim. 2000’e yakın yabancı davetli seyahat acentesi, 1000’e yakın marka, 5 ayrı sahne, 100’ün üzerinde uzman konuşmacı, 2000 dakikadan fazla panel süresi, 60’a yakın ülke ziyaretçisi, B2B sistemleri, genel toplamda planlı ve plansız olmak üzere milyona yakın iş görüşmesi ile gerçekleşecek." dedi.  "ATF İLE DÜNYADAKİ TURİZM PROFESYONELLERİNİ BULUŞTURUYORUZ " ATF organizatörü Selçuk Meral: "Antalya Turizm Fuarı'nın en önemli özelliklerinden bir tanesi, profesyonellere yönelik bir fuar olması. Türkiye Turizmi için, dünya resort ve alternatif turizm ürünleri için bu çapta, bu büyüklükte, üç gün boyunca, bu konsantrasyonda olan dünyadaki tek fuar. Türkiye’yi ilgilendiren bütün pazarları aynı çatı altında, aynı zaman diliminde, aynı mekanda buluşturan dünyadaki tek turizm fuarı. Buluşturduğumuz bu markalar, resort turizminin ve mas turizminin de en önemli markaları. Antalya Turizm Fuarı, resort turizmiyle ilgili dünyadaki en önemli pazarları bir araya aynı çatı altında getiren dünyadaki tek fuar. ATF Türkiye Turizmi ve resort turizm için dünyanın en verimli turizm fuarıdır. dedi.  TURİZME DAİR HER ŞEY ATF24 PANELLERİNDE  ATF bu yıl da, turizmin farklı alanlarında geleceği şekillendiren önemli isimleri ve uzmanları Antalya Expo Center'da bir araya getiriyor. ATF24 boyunca farklı sahnelerde düzenlenecek paneller, sektör profesyonellerine ilham kaynağı olacak. Main,  Sports & Health, Tech, IK ve PR Sahneleri turizmin önemli konularına ev sahipliği yapacak. İş dünyasından, akademiden ve yerel yönetimlerden gelen isimlerin katılımıyla gerçekleşecek olan ATF24, turizmin her alanına değinen geniş kapsamlı bir etkinlik sunacak. TARİHÇİ PROF. DR. İLBER ORTAYLI, SABANCI ÜNİVERSİTESİ FİNANS KÜRSÜ BAŞKANI, EKONOMİST PROF. DR. ÖZGÜR DEMİRTAŞ ATF SAHNESİNDE OLACAK  ATF24 sahneleri, Türkiye’nin 3 dev ismini ağırlayacak.   Türk tarihinin ve kültürünün dünyaca ünlü ismi Prof. Dr. İlber Ortaylı, 24 Ekim 2024, saat 16.30’da “Türkiye, Turizm ve Gelecek” başlıklı konuşmasıyla sahnede olacak. Bu konuşma, Türkiye’nin turizmdeki potansiyelini tarihi perspektiften ele alacak. Şair, yazar ve hikâye anlatıcısı Sunay Akın, 25 Ekim 2024, saat 11.30’da, “Cumhuriyet, Kültür ve Turizm” başlıklı konuşmasıyla turizmi kültürel açıdan ele alacak. Ünlü ekonomist ve Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş, 25 Ekim 2024, saat 14.30’da, “Ekonomi, Gelecek ve Siz!” başlıklı konuşmasıyla geleceğin ekonomisi analiz edecek. SAHNE SAHNE ATF24 PANELLERİ Antalya Turizm Fuarı 2024 (ATF24); sektör profesyonellerine, akademisyenlere ve meraklılarına zengin bir içerik sunarak üç gün boyunca çeşitli panellere ev sahipliği yapacak. Her bir oturumda uzman isimler, katılımcılarla değerli deneyimlerini ve güncel bilgileri paylaşacak. Paneller, hem yerel hem de uluslararası düzeyde turizm endüstrisinin geleceğine dair önemli tartışmalara zemin hazırlayacak. Katılımcılar, yenilikçi fikirlerin ve stratejilerin paylaşıldığı bu panellerde, sektördeki en son trendleri takip etme fırsatı bulacaklar. MAIN STAGE’DE DOLU DOLU 3 GÜN! 23 Ekim 2024, Turizm ve Kalkınma ana konulu panelde destinasyon turizm hareketleri ön planda olacak. İlk oturum saat 13:00’da, Zafer Aynalı’nın “Kayak Destinasyonu - Palandöken” başlıklı sunumuyla başlayacak. Erzurum Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri olan Aynalı, Palandöken’in turizm potansiyelini ve gelişimini katılımcılarla paylaşacak. Toplam 12 konu başlığının ele alınacağı Main Stage’in ilk gününde birbirinden değerli konuklar turizm profesyonelleri ile buluşacak. Günün kapanış oturumu saat 17:00’da gerçekleşecek. Coinox CEO’su ve Kurucusu Can Azizoğlu, “Turizmde Dijital Para ve Varlık Yönetimi” konusuyla dijital varlık yönetimindeki yenilikleri paylaşacak. MAIN STAGE’DE İKİNCİ GÜN: TEKNOLOJİ & GELİŞİM 24 Ekim’de teknoloji ve gelişimin turizm sektöründeki yeri üzerine tartışmalar yapılacak. İlk oturum saat 10:15’te başlayacak. Sahnede, teknoloji ve gelişim ana konusuyla 11 oturum gerçekleşecek. ‘ATF Panelleri’nin klasikleşen ‘Türkiye Pazarı’ paneli ise bu sahnede, saat 13:30’da gerçekleşecek. POYD Başkan Yardımcısı Ercan Çek moderatörlüğünde “2025’te Türkiye Pazarı” konulu panelde Jolly Tur  Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Mert Vardar, TatilBudur Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk, Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçoğulları ve Setur Ürün Direktörü Serhat Günay, Türkiye pazarındaki gelecek stratejilerini tartışacaklar. Günün kapanış oturumu saat 16:30’da Prof. Dr. İlber Ortaylı ile yapılacak. “Türkiye, Turizm ve Gelecek” konusunu ele alacak olan Ortaylı, tarihsel perspektiften günümüz turizmine dair önemli bilgiler sunacak. MAIN STAGE’DE SON GÜN: ANAHTAR KONUŞMALAR Main Stage’de 25 Ekim günü, ‘Anahtar Konuşmalar’ ile sürecek. İlk oturum saat 10:30’da Marka Danışmanı, Yazar, Konuşmacı “Sat Kendini” kitabının yazarı Oytun Türkoğlu’nun “Turizmde Markalaş!” başlıklı sunumuyla gerçekleşecek. Türkoğlu, markalaşma ve pazarlama stratejileri üzerine bilgiler verecek. Saat 11:30’da, Şair, Yazar, Sunucu, Anlatıcı Sunay Akın, “Cumhuriyet, Kültür ve Turizm” konusunu ele alacak. Akın, kültürel miras ve turizmin ilişkisini tartışacak. Saat 13:00’da, MTS Globe İnsan Kaynakları Müdürü Tuğçe Yolalan Baş moderatörlüğünde “Turizmde Kadın” konulu panelde, Holidaymine Yönetici Ortağı Arzu Harley, Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçoğulları ve Barut Hotels Group Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Birgül Akgül, kadınların turizm sektöründeki rolünü ve önemini ele alacaklar. Saat 14:30’da, ünlü ekonomist, Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş, “Ekonomi, Gelecek ve Siz!” başlıklı konuşmasında ekonomik dinamikler ve geleceğe dair öngörüler paylaşacak. ATF24’TE SPOR TURİZMİNİN DETAYLARI KONUŞULACAK: SPORTS & HEALTH  ATF24 Sports & Health Stage, 23 Ekim 2024 tarihinde 6 önemli konu başlığıyla turizm sektörüne ışık tutacak. İlk gün gerçekleşecek olan paneller, Spor Turizm Birliği Başkanı Nida Kiraz ve Spor Turizm Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Sezgin Özer’in “Spor Turizminin Gelişimi” konulu paneliyle başlayacak. Bu önemli panel, saat 13:30’da katılımcılarla buluşacak. ATF24’ün ikinci gününde, spor ve sağlık turizmi konularında önemli gelişmeler masaya yatırılacak. İkinci günde sahnede, farklı saatlerde 4 konu başlığı ele alınacak.  İlk oturum, saat 11:00’de başlayacak. ATF24 SPORTS & HEALTH STAGE’DE SON GÜN: 25 EKİM 2024 ATF24’ün üçüncü ve son gününde spor tesisleri yönetimi ve iletişim konuları ön planda olacak. Saat 10:30’da başlayacak olan “Spor Turizminde Tesis Yönetimi” konulu, Burçin Badem'in moderatörlüğünde gerçekleşecek olan panelde, Gloria Sports Genel Müdürü Görkem Dönmez ve Solid Yapı Sistemleri Koordinatörü Serkan Altıncı, spor turizmine yönelik tesislerin nasıl yönetildiğini tartışacak. Günün son paneli, saat 13:00’te Burçin Badem'in moderatörlüğünde "Spor Turizminde İletişim" başlığıyla gerçekleştirilecek. Panelde, Enda Tour Genel Direktörü Recep Şamil Yaşacan, TGA'dan katılım sağlayacak bir temsilci ile birlikte turizm ve spor organizasyonlarındaki iletişimin önemine dair görüşlerini katılımcılarla paylaşacak. ATF24 TECH STAGE’DE TEKNOLOJİNİN GELECEĞİNE YÖN VEREN OTURUMLAR ATF24 Tech Stage, 23 Ekim 2024’te teknoloji ve turizmi bir araya getiren önemli panellere ev sahipliği yapacak. İlk gün programı, bilgi teknolojileri ve inovasyon başlıklarıyla teknoloji dünyasının önde gelen isimlerini ağırlayacak. ATF24 Tech Stage’in ikinci gününde, 5 ana konu konuşulacak. İlk panel, saat 13:30’da başlayacak. Blockchain ve Web3 Teknolojileri, Çağrı Merkezinin Geleceği:  Yapay Zeka Çağrı Merkezi, Yapay Zeka Teknolojileri, Çevrimiçi Satış Potansiyelini Açığa Çıkarmak: Oteller için Büyümeye Yönelik Stratejiler ve Turizmde Akıllı Yaşam Alanları, Geleceğin Tatil Deneyimi başlıklı oturumlar sahnede olacak. ATF24 TECH STAGE’DE SON GÜN: 25 EKİM 2024 ATF24 Tech Stage’in son gününde siber güvenlik ve enerji verimliliği gibi önemli konular masaya yatırılacak. İlk oturum saat 10:30’da başlayacak. Bu panellerle birlikte, ATF24 Tech Stage, turizm ve teknoloji dünyasının buluşma noktası olacak ve katılımcılara yenilikçi çözümler sunacak. Antalya Turizm Fuarı bu yıl, IK ve PR sahneleri ile de dikkat çekiyor. Sürdürülebilir insan kaynakları, yeni nesil insan kaynakları konuları ve bu alandaki önemli birçok profesyonel görüş, İK sahnesinde yer alacak. PR sahnesi ise başarılı iletişimcilere ev sahipliği yapacak. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi ve Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi’nden 300 öğrenci panelleri takip edecek. Bu sayede ATF24, öğrencilerin turizm sektörü ile yakınlaşmalarına olanak sağlayacak.

 ATF Antalya Turizm Fuarı 6. Kez Kapılarını Açıyor Haber

 ATF Antalya Turizm Fuarı 6. Kez Kapılarını Açıyor

GMT Fuarcılık tarafından düzenlenen fuar 23 - 25 Ekim tarihlerinde altıncı kez kapılarını açacak. Türkiye’nin ve Akdeniz’in en verimli turizm fuarı olan nitelendirilen Antalya Turizm Fuarı’nın basın toplantısı Renex Hotel’de bugün gerçekleşti. Antalya Turizm Fuarı Kurucusu Selçuk Meral, düzenlediği basın toplantısında ATF24 hakkındaki soruları yanıtladı. Selçuk Meral, “Antalya Turizm Fuarı'nın beşinci senesinde, altıncısını gerçekleştiriyoruz. 2019 yılında başladık, bu hızlı, kararlı ve enerjik atılımımız bugün Türkiye'nin en önemli, en verimli, en inovatif turizm fuarını şehrimizde yaşatmamıza vesile oldu. Antalya Turizm Fuarı, 2019 yılında yaklaşık 4 bin metrekarelik bir alanda başladı ve bu sene 35 bin metrekare alanda, 30 bin profesyonel ziyaret hedefiyle; Türkiye’nin en önemli, en verimli, en büyük turizm fuarı haline geldi. Sadece Antalya'nın ve Türkiye'nin değil, Antalya Turizm Fuarı tüm Akdeniz'in en verimli turizm fuarıdır” dedi.  "ATF EZBER BOZDU"  Meral, “Antalya Turizm Fuarı mahkum edildiğimiz ezberleri bozdu, 360 derece hizmet anlayışı ile dünya turizm fuarcılığında oyunu değiştirdi. ATF tamamen özgün, fikri ve zikri kendine ait, yenilikçi, milli ve yerli bir üretim. 2000’e yakın yabancı davetli seyahat acentesi, 1000’e yakın marka, 5 ayrı sahne, 100’ün üzerinde uzman konuşmacı, 2000 dakikadan fazla panel süresi,  35 bin metrekare alan,  60’a yakın ülke ziyaretçisi, B2B sistemleri, genel toplamda planlı ve plansız olmak üzere milyona yakın iş görüşmesi, Sunay Akın, İlber Ortaylı, Özgür Demirtaş gibi Türkiye’nin 3 önemli ismini bir araya getiren, ezberleri bozan bir fuar." dedi.  " HEM ETKİNLİK SAYIMIZI ARTTIRIYORUZ HEM DE GÜN SAYIMIZI ARTTIRIYORUZ" Selçuk Meral: "Antalya Turizm Fuarı, bu sene ilk defa 3 gün, dünyadaki bütün fuarlar geriye giderken, gün azaltırken, etkinlik sayılarını azaltırken biz, hem etkinlik sayımızı arttırıyoruz hem de gün sayımızı arttırıyoruz. Bunda tabii ki en temel inancımız; Türk turizmcinin sinerjisi, Türk turizm ürünlerinin iddiasıdır. Antalya Turizm Fuarı’nın aynı zamanda bir diğer hedefi ise, dünyada ATF olarak markalaşmak ve etkinlikler gerçekleştirmek. Bu konuda da adımlarımızı atmaya devam edeceğiz” dedi. "ATF DÜNYADAKİ TURİZM PROFESYONELLERİNİ BULUŞTURUYOR " ATF organizatörü Selçuk Meral: "Antalya Turizm Fuarı'nın en önemli özelliklerinden bir tanesi, profesyonellere yönelik bir fuar olması. Türkiye Turizmi için, dünya resort ve alternatif turizm ürünleri için bu çapta, bu büyüklükte, üç gün boyunca, bu konsantrasyonda olan dünyadaki tek fuar. Burada gözden kaçırmamamız gereken çok önemli bir şey var: Türkiye’yi ilgilendiren bütün pazarları aynı çatı altında, aynı zaman diliminde, aynı mekanda buluşturan dünyadaki tek turizm fuarı. Dünyanın hiçbir noktasında, ister Almanya'ya, ister Rusya'ya, ister İngiltere 'ye gidin, Türk turizmini ilgilendiren bütün pazarları kurumsal olarak aynı çatı altında görmeniz mümkün değil. Biz, aynı çatı altında Türkiye turizmini ilgilendiren herkesi buluşturuyoruz. Buluşturduğumuz bu markalar, resort turizminin ve mas turizminin de en önemli markaları. Türkiye'yi son tüketiciye sunuyorlar ama sadece Türkiye'yi değil,  diğer destinasyonları da pazarlıyorlar. O yüzden şunu da büyük bir gururla ve vurguyla ekleyebilirim; Antalya Turizm Fuarı,  resort turizmiyle ilgili dünyadaki en önemli pazarları bir araya aynı çatı altında getiren dünyadaki tek fuar. ATF Türkiye Turizmi ve resort turizm için dünyanın en verimli turizm fuardır. dedi.  "ANTALYA TURİZM FUARI ARTIK YURT DIŞINDAN DEVLET DÜZEYİNDE DE KATILIMCILARI İLE BÜYÜYOR"  Selçuk Meral sözlerine şöyle devam etti: "Antalya Turizm Fuarı artık yurt dışından devlet düzeyinde de katılımcıları ile büyüyor. Bu sene yaklaşık 20'ye yakın farklı ülkeden stant var. Aynı zamanda yurt dışı orjinli olan turizm firmalarının da standları var. Bildiğimiz firmaların dışında bu pazara girmek isteyen veya girmiş olup da bu şekilde kurumsal bir adım atmamış olan firmaları da göreceksiniz. Antalya'daki turizm sektörü güçlü ve dinamik olunca Türkiye'nin tüm turizm bölgeleri o dinamizmden yararlanıyor. Fethiye, Bodrum, Marmaris, Datça, Didim, Erzurum, Kapadokya gibi  şehir kurumsalı anlamında da önemli katılımcılarımız var. Kuzey Kıbrıs yine her zaman olduğu gibi bizimle ve partner ülkemiz. Geçen sene 58 ülkeden katılımcı vardı. Bu sene de bu sayının altına düşmeyeceğini öngörüyoruz."

Mersin Turizm Fuarı ile şehrin turizm potansiyeli tanıtılıyor Haber

Mersin Turizm Fuarı ile şehrin turizm potansiyeli tanıtılıyor

Fuar kapsamında, Mersin'in turizm potansiyelini keşfetmek isteyen ziyaretçiler için yaklaşık 50'den fazla işletme stant kurdu. Mersin Turizm Fuarı’nın açılışında konuşan Mersin Üniversitesi (MEÜ) Rektörü Prof. Dr. Erol Yaşar, Mersin’in doğal güzellikleri, tarihi ve kültürel mirası ile geniş bir turizm potansiyeline sahip olduğunu söyledi. Yaşar, “Kadim kültürlerin kavşağındaki şehrimiz tarih ve kültür meraklılarını cezbetmektedir. Mersin, kıyı turizmi için ideal bir destinasyondur. Mersin'in verimli arazileri tarım turizminde cazip bir zemin oluşturmaktadır. Zengin yöresel yiyecek ve içecek çeşitliliğini mutfak kültüründe barındıran Mersin yöresi, geçmişten günümüze kadar bölge ve ülke mutfak kültürüne değerli katkılar vermektedir. Tüm bu özellikler Mersin'in turizm açısından önemli bir cazibe merkezi olmasını sağlamaktadır” dedi. “Mersin’e yatırım kazandırmayı hedefliyoruz”  Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Atasoy da düzenlenen Mersin Turizm Fuarı’nın otel ve seyahat acenteleri için kariyer fırsatları oluşturduğunu kaydetti. Fuar aracılığıyla Mersin’in turizm potansiyel planlarını duyurarak Mersin’e daha fazla yatırımın gelmesine aracılık edeceklerini belirten Atasoy, “Mersin, havayollarının erişimiyle daha geniş bir dünyaya açılacaktır. Bu amaçla, kapsamlı araştırmalar yürütülmüş ve çeşitli turizm planları yapılmıştır. Mersin, yüksek turizm potansiyeline sahip olmasına rağmen bu potansiyeli değerlendirmek için planlama ve tanıtım çalışmalarına ihtiyaç duymaktadır. Ancak bu şekilde, Mersin, rekabetçi bir turizm merkezi haline gelebilir ve kendisine özgü güzelliklerini daha geniş bir kitleye ulaştırma şansı bulabilir” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.