Hava Durumu

#Turizm Fuarı

TOURISMJOURNAL - Turizm Fuarı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turizm Fuarı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Depremzede Şehirler Turizmde Eski Günlerini Arıyor Haber

Depremzede Şehirler Turizmde Eski Günlerini Arıyor

Normal hayata dönmeye başlayan deprem illerinde, "bacasız sanayi" olarak adlandırılan turizmin yeniden canlanması için kapsamlı çalışmalar gerçekleştiriliyor. Depremden etkilenen şehirlerin turizm temsilcileri, İzmir’deki Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi’nde (TTI İzmir) şehirlerinin kültürel ve tarihi değerlerini tanıtma fırsatı buldu. KÜLTÜREL DEĞERLER FUARLA TANITILIYOR Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, Adıyaman Belediyesi ve Şanlıurfa’dan katılan turizm şirketleri, yöresel lezzetlerden tarihi yapılara kadar birçok unsuru TTI İzmir’de sergiledi. Deprem bölgesinden gelen temsilciler, turizmin bölgede normalleşme sürecine katkı sağlayacağını vurguladı. TURİZM, DAYANIŞMAYI ARTIRMANIN BİR YOLU Adıyaman Belediye Başkan Yardımcısı Ceyhan Kayhan, deprem sonrası Adıyaman’ın toparlanmaya başladığını ve şehrin turizm potansiyelini canlandırmayı hedeflediklerini belirtti. Ceyhan Kayhan, "Bir yandan vatandaşlarımızın yaşamlarını düzene sokuyoruz, bir yandan da kentin tarihi ve kültürünü ön plana çıkarmayı istiyoruz. Çünkü Türkiye ve dünyadaki insanların Adıyaman'ı görmesini istiyoruz. Depremin ardından yeni dönemde bununla ilgili çalışmalarımız var. TTI İzmir de bunlardan biridir. Depremin etkisiyle kent turizminde eksilme vardı. Hayatın normalleşmesiyle turizmdeki hareketliliği yavaş yavaş görebiliyoruz" dedi. Nemrut, Cendere Köprüsü ve Perre Antik Kenti gibi önemli turistik alanlara turistler gelmeye başladığı söyleyen Kayhan, "Adıyaman turizm anlamında kısa sürede ayağa kalkıp toparlanacak. Devletimizin destekleri oluyor ama herkesin gelip Adıyaman'ı görmesi lazım. Adıyaman barış ve huzurun kenti, çok eski medeniyetlerin yaşadığı kent. Çiğ köftemizi de tatmalarını isteriz. Turizm aynı zamanda bir dayanışmadır. Adıyamanlıların yaşadıklarını ve nasıl hissettiklerini gelip paylaşmaları gerekiyor" diye ekledi. "KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM EDİYORUZ" Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Kültür, Spor ve Turizm Dairesi’nden Harun Karasakız, deprem sonrası ilk kez bir turizm fuarına katıldıklarını belirterek, "Kahramanmaraş'ın yöresel ürünlerini, bakır ve ahşap işlemeciliği gibi değerlerini İzmir'deki fuara gelen turizmcilere tanıtarak ayakta olduğumuzu, kaldığımız yerden devam ettiğimizi göstermek istedik. Turizm bacasız sanayi. Bunu etkin hale getirmek için fuarlara katılarak kenti eski haline döndürmek için elimizde gelen çalışmaları yapıyoruz" dedi. ŞANLIURFA'DAN SEYAHATSEVERLERE ÇAĞRI Şanlıurfa’da turizm acentesi sahibi Sefa Taşhan ise, bölgeye düzenledikleri turların tekrar canlanmaya başladığını ve seyahatseverlerden destek beklediklerini ifade etti. Taşhan, "Bölgemizde her türlü imkan var, herkesin yöresel yemekler, doğa harikaları ve tarihi yapıları görmesini istiyoruz. Bu desteğe ihtiyacımız var. Depremin verdiği algı nedeniyle bölgede eskisi gibi yoğunluk yaşamıyoruz. Kendi ülkemizin turistinin desteğini bekliyoruz" çağrısında bulundu.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme’nin Tek Eksiği Tanıtım"

İZMİR (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme'nin turizm potansiyelini vurguladı. Belge, "Çeşme'nin sahip olduğu değerlere bakalım: Termal turizm, var. Deniz, kum, güneş, var. Gastronomi, Türkiye'nin en iyisi burada. Uluslararası organizasyonlara bakılırsa dünya çapında tanınan etkinlikler düzenleniyor. Festivaller konusunda, örneğin, Ot Festivali çok popüler. Ancak eksik olan şey tanıtım" dedi. Bu eksikliği gidermek için termal turizme yatırım yapıldığını ve yabancı turist ilgisinin artırılması gerektiğini belirtti. "TERMAL TURİZMLE TANITIM AÇIĞINI KAPATACAĞIZ" TTİ İzmir Uluslararası Turizm Fuarı'ndaki Çeşme standında konuşan Orhan Belge, "Yakında açılacak olan termal turizm merkezi, bu açığı kapatmada önemli bir rol oynayacak. Termal turizme özellikle önem veren ülkeler, örneğin Hollanda, Çeşme'yi daha yakından tanımalı" ifadelerini kullandı. Çeşme’nin tüm turistik değerlerini tanıtmayı hedeflediklerini vurgulayan Belge, ocak ayında katılacakları uluslararası bir fuarda, dijital materyaller, broşürler ve barkodlu tanıtımlar ile Çeşme'nin tüm turizm değerlerini sergileyeceklerini açıkladı. "YÜZDE 70 YABANCI TURİSTİN OLDUĞU GÜNLERE DÖNMEMEK İÇİN SEBEP YOK" Belge, Çeşme'nin bir dönem yüzde 70 yabancı turist, yüzde 30 yerli turist oranını yakaladığını hatırlatarak, "Bu döneme yeniden dönmemek için hiçbir sebep yok. Hatta bu konuda ilerleme olduğunu düşünüyorum. Sadece fuarlarla değil, ikili görüşmelerle de bu süreci desteklemek gerekiyor. Belediyemiz ve kaymakamlığımızla çok iyi bir uyum yakaladık" dedi. "HER BÜTÇEYE UYGUN TATİL SEÇENEKLERİ SUNUYORUZ" Belge, Çeşme’nin pahalı bir tatil beldesi olduğu algısının değişmesi gerektiğini vurgulayarak, "Çeşme'nin 'her keseye uygun tatil' imkânları sunduğunu anlatmamız gerekiyor. Geçmişte oluşan bazı algılar yıkılıyor. Çeşme, her bütçeye uygun tatil seçenekleri ve restoranlarıyla herkesin keyifle vakit geçirebileceği bir destinasyon olduğunu kanıtlıyor. İlgi her geçen gün artıyor" ifadelerini kullandı. ERKEN REZERVASYONLARDA ARTIŞ VAR Turizm hedeflerinin, 2019 yılındaki seviyelere ulaşmak olduğunu belirten Belge, "Şu anda erken rezervasyonların gidişatı bu hedefe doğru ilerlediğimizi gösteriyor. Geçen yıla göre artış var. Ayrıca oda başına gelirlerde de olumlu bir ivme var" dedi. "SÖZLEŞMELER VE KONTRATLAR DEVAM EDİYOR" Fuarların, turizmcilerin iş bağlantıları kurduğu önemli bir platform olduğunu belirten Belge, "Sözleşmelerimizi ve kontratlarımızı ekim ayında yapmaya başladık, hâlâ devam ediyoruz. Bu fuarda da birkaç yeni anlaşma yapacağız. Standımıza ilgi büyük ve bu bizi mutlu ediyor" diye konuştu.

Körfez Turizmi Bitince Trabzon'da Oteller Satışa Çıkarıldı Haber

Körfez Turizmi Bitince Trabzon'da Oteller Satışa Çıkarıldı

Trabzon'da 2010'lu yıllarda Körfez ülkelerinden gelen turistlerle başlayan "Arap turizmi" yükselişi, pandemi sonrası yerini hayal kırıklığına bıraktı. 2022'de turizmin zirve yaptığı kentte, bu yaz sezonunda kayıt dışı işletmelerin kontrolsüz artışı ve enflasyonun etkisiyle oteller birer birer satışa çıkarıldı. Sahibinden.com'da 12 otelin satışta olduğu görülürken, otel sahipleri talepleri değerlendirmeye hazır olduklarını belirtti. KAYIT DIŞI TESİSLER RESMİ OTELLERİ VURDU 2010'lu yıllarda Körfez ülkelerinden gelen turistlerle başlayan turizm hareketliliği, pandemi sonrası 2022’de zirve yapmıştı. Bu yoğunluk yatırımcıları daha fazla otel açmaya teşvik ederken, kayıt dışı konaklama tesisleri de hızla arttı. Arzın talebi geçmesiyle birlikte sektör krize sürüklendi. Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nün verilerine göre, ocak-eylül döneminde Trabzon’a gelen yabancı turist sayısı 648 bin 510 oldu. Bu, geçen yılki turist sayısına oranla sadece yüzde 0,64’lük bir düşüşe işaret etse de, kayıt dışı tesislerin artışı, otel işletmecilerini olumsuz etkiledi. Bu durumu yorumlayan Trabzon Oteller Birliği Başkanı Mustafa Aksu, sektördeki kayıt dışı işletmelerin artışına dikkat çekerek, birçok otelin satışa hazır durumda olduğunu belirtti. Aksu, "Marka sayılabilecek oteller satış için fiyat vermeye başladı. İşletmeciler sorunların çözülmemesinden dolayı bıktı. Trabzon'da turizm sektörünü el birliğiyle bitirdiler. Şu anda halinden memnun olan otel yok. Sadece gayri resmi olanlar memnun. Çünkü giderleri olmadığı için kar oranları yüksek. Yazın işletmelerini doldurup ekim ayında kapatıyorlar" ifadelerini kullandı. "YAZ SEZONU 1 AYA SIKIŞTI" Yatak kapasitesinin, kayıt dışı işletmelerle birlikte kontrolsüz şekilde artması, turizm sezonunun daralmasına neden oldu. Aksu, bu durumu, "Kapasite bölge standardında kalsaydı temmuz ve ağustos aylarında yer bulamayan eylül, ekim aylarını tercih edecekti. Bu şekilde turizm sezonu daha geniş bir süreyi kapsayacaktı ve esnaf da bundan fayda sağlayacaktı. Fakat böyle bir durum olmadığı için herkes temmuz ve ağustos arasındaki 2 haftalık dönemde bölgemizi tercih ediyor. Şu anda turizm Trabzon'da en geniş haliyle 1 aya sıkıştı. Yıllık doluluk oranı yüzde 25'lerden yüzde 17'lere geriledi. Yaz ortalamamız yüzde 100'e yakınken bu yazı yüzde 65'le kapattık" sözleriyle özetledi. Resmi yatak kapasitesinin 30 bin civarında olduğu Trabzon’da, kayıt dışı tesislerin bu kapasitenin iki katına ulaştığı belirtiliyor. Bu durum, turizmin sadece yaz dönemine sıkışmasına ve otellerin büyük kısmının kışın kapanma planları yapmasına neden oldu. Aksu, derneklerine kayıtlı 70 otelin yarısının kış döneminde kapatılacağını bildirdi. "TRABZON’DA TALİPLİSİ OLAN HER OTEL SATIŞA HAZIR" Trabzon Oteller Birliği Başkanı Mustafa Aksu, "Trabzon’da taliplisi olan her otel satışa hazır" diyerek, 20 yıldır hizmet veren otellerin bile satılık olduğunu vurguladı. "5 yıldızlı oteller de satmaya hazır. Talibi çıkarsa hiçbir otel sahibi ‘Hayır’ demez" ifadelerini kullandı. "EGE’DE, AKDENİZ’DE UYGULANAN KANUN TRABZON’DA UYGULANMIYOR" Aksu, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın çıkardığı kanunların Trabzon'da yeterince uygulanmadığını savunarak, "Ege'de, Akdeniz'de uygulanan kanun Trabzon'da uygulanmıyor. Bölgemizde siyasi baskı maalesef fazla. Arabayı ruhsatsız kullansan polis sizi çevirdiğinde 'Ben bu arabaya yatırım yaptım, iki ay müsaade et' diyemiyorsunuz. Ama koca ruhsatsız otel yapılıp işletiliyor, onlara izin veriliyor" dedi. Aksu, denetimlerin yetersiz olmasından dolayı şehirdeki otel işletmecilerinin Trabzon’dan kaçtığını ve kış aylarında birçok otelin kapılarına kilit vuracağını söyledi. TURİZMCİ ERASLAN: "TURİST SAYISI DEĞİL, HARCAMASI DÜŞTÜ" 2016 yılından bu yana Trabzon’da hizmet veren Kuhla Otel’in sahibi Muhammed Eraslan ise, enflasyon nedeniyle turistlerin harcama gücünün düştüğünü belirtti. Eraslan, oda fiyatlarının düşük kalması ve alışveriş harcamalarının artmasıyla bölgedeki kârlılığın azaldığını ifade etti. Eraslan, "Konaklama dışındaki tüm harcamalar bizim rakibimiz olan destinasyonlara göre çok daha pahalı hale geldi. Alışveriş bölgemizdeki turizm için çok önemli bir dinamikti fakat enflasyonla birlikte o da değişti. Boş valizle gelen Arap turistlere bölgemizde alışveriş yapmak artık pahalı hale geldi" diye ekledi. Eraslan, bu durumun turizm gelirlerinin düşmesine neden olduğunu belirterek, resmi işletmelerin zor durumda olduğunu ifade etti. "PASTANIN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ KAYIT DIŞI TESİSLER ALIYOR" Eraslan, kayıt dışı tesislerin hızla artmasıyla birlikte pastanın büyük bölümünün bu işletmelere gittiğini söyledi. Bu durumun bölgedeki yasal otellerin doluluk oranlarına doğrudan etki ettiğini belirten Eraslan, 3 yıl öncesine kadar yaz aylarında 75 günlük bir hareketlilik yaşanırken, bu sürenin 2023 yazında 1 aya düştüğünü ifade etti. "Gelen turist sayısı resmi kurumların verilerine göre çok düşmedi ama kayıt dışı işletmelerin resmi işletme kapasitesinin üstüne çıkması pastanın dilimlerini oldukça küçülttü. Trabzon'da kaçak işletme sayısı ülke genelinin oldukça üzerinde. Pastanın büyük bölümü kaçak işletmelere gidiyor" dedi. BALKANLAR VE GÜRCİSTAN’A KAYIŞ VAR Eraslan, Trabzon'un turizm tanıtımı konusunda da rakipleriyle yarışamadığını belirtti. Ege ve Akdeniz'de uygulanan turizm teşviklerinin Trabzon’da uygulanmadığını vurgulayan Eraslan, Trabzon’un tanıtımı için fuarlara katılımın azalmasının da turistlerin alternatif destinasyonlara yönelmesine neden olduğunu söyledi. Balkanlara ve Gürcistan’a doğru bir kayış yaşandığını söyleyen Eraslan, yurt dışı fuarlarında rakip destinasyonlar büyük tanıtımlar yaparken, Trabzon'un artık bu etkinliklere katılmadığını belirtti. 

Kemer'e Romanyalı Turist Akını: Hedef 40 Bin Kişi Haber

Kemer'e Romanyalı Turist Akını: Hedef 40 Bin Kişi

ANTALYA (İHA) - Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, Romanya’nın başkenti Bükreş’te düzenlenen TTR Romanya Turizm Fuarı'na ilişkin açıklamalarda bulundu. Başkan, Kemer’in turizm sezonunda çeşitlenen turist potansiyelinden yararlandığını belirtti. Topaloğlu, bu yılki turizm sezonunun genel olarak olumlu geçtiğini ifade etti. Topaloğlu, "Turist potansiyeli artık çeşitlendi. Önceki gibi Rus ve Ukrayna'ya bağlı kalmadık. Rusya ve Ukrayna savaş halinde olduğu için Polonya, Slovakya, Bulgaristan ve diğerleriyle çeşitlilik sağladık. Arkadaşlarımız kasım ayının ilk haftasında İngiltere'de düzenlenen Londra Turizm Fuarı'na katıldı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu ile de görüştüm. İngiltere'den çok iyi veriler aldıklarını söyledi. Özellikle Antalya ve Kemer'e çok fazla ilgi olduğunu söyledi" ifadeleriyle sözlerine devam etti. Romanya fuarındaki çalışmaları değerlendiren Başkan, Romanyalı turistlerin kumlu plajlara olan ilgisinin Belek ve Alanya’ya yönelttiğini belirtti. Ancak, Kemer'in tanıtımı için acentelerle yürütülen çalışmalar sonucunda bu algıyı değiştirme imkanı bulduklarını vurguladı. "Antalya'ya gelen 400 bin Romanyalı misafirin gelecek sene turizm sezonunda en az yüzde 10'u Kemer'e gelecek. Yaklaşık 40 bin Romanyalı misafiri Kemer'de ağırlamayı planlıyoruz. Romanyalı turistler sorunsuz ve para harcayan bir turist kitlesi diyorlar. Bu bizim için büyük bir avantaj" dedi. TANITIMLAR HIZ KESMEDEN DEVAM EDECEK Kemer Belediyesi’nin tanıtım faaliyetlerine devam edeceğini söyleyen Topaloğlu, önümüzdeki dönem ile ilgili "Önümüzde Hollanda, Almanya, Moskova ve Kazakistan fuarları var. Kemer Belediyesi olarak bu fuarların hepsine katılım sağlayacağız ve bölgemizi tanıtmaya devam edeceğiz. İngilizler 2025 turizm sezonunun çok iyi olacağını öngörüyorlar. Romanya'dan geçen seneye oranla yüzde 70 daha fazla bir talep söz konusu. Bu çok iyi bir rakam. Savaş bile artık insanların umurunda değil. Milletin tek umurunda olan şey kurun sabit tutulması, girdilerin fazla olması nedeniyle kur bazında otellerin fazla zam yapmasından çekiniyorlar" ifadelerini kullandı. Bu çekincelere rağmen 2025 sezonunun daha iyi olacağı beklentisini aktardı.

İran, Ankara'da 7. Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı'na Katıldı Haber

İran, Ankara'da 7. Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı'na Katıldı

İran'ın Ankara'daki kültürel ofisi, 7. Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı olan TRAVELEXPO ANKARA'da, ülkenin kültürel mirasını tanıtan bir stant kurdu. Stantta, Fars el sanatları, halı dokumacılığı, turistik cazibe merkezleri ve Fars edebiyatı gelenekleri sergilendi. Stant, ziyaretçilerden büyük ilgi görürken Türk vatandaşlarına İran'a seyahatin faydaları hakkında bilgiler verildi. Fuarın açılış törenine, çok sayıda uluslararası diplomat ve kültürel temsilci katıldı. İran kültür elçisi Seyyed Kasem Nazemi, Rusya, Bosna-Hersek, Güney Afrika ve Etiyopya'dan meslektaşlarıyla bir araya gelerek, kültürel alışverişi teşvik etme ve turizm konusunda bilgi paylaşımında bulundu. 14-17 Kasım tarihlerinde ATO Congresium Kongre ve Fuar Merkezi'nde düzenlenen fuar, 10.000 metrekarelik bir alanda konferanslar, paneller, konserler ve ikili toplantılarla turizm sektörünün potansiyelini kapsamlı bir şekilde sundu. Türkiye'nin önde gelen turizm etkinliklerinden biri olan bu fuar, 30 ülkeden 14 şehirden katılımcıları ağırladı ve 240'tan fazla katılımcı ile İran'a, küresel ölçekte görünürlüğünü artırma ve ülke turizmini tanıtma fırsatı sundu. Aynı zamanda, Türkiye'nin komşusu İran ile diplomatik ve kültürel bağlarını güçlendirmesine olanak tanıdı. Organizatörler, TRAVELEXPO ANKARA'yı turizm sektörünün geleceğini şekillendirecek önemli bir platform olarak tanımladı. Bu etkinlik, sektör liderlerini bir araya getirerek yeni fırsatları ve iş birliklerini keşfetme imkanı sundu. İran'ın katılımı, ülkesinin kültürel ve tarihi hazinelerini küresel sahnede tanıtma konusundaki kararlılığını vurguladı.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde"

İzmir (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme turizminin tanıtımının uluslararası fuarlarda büyük önem taşıdığını belirtti. Belge, "Çeşme, parlayan bir mücevher gibi. Onu parlatmak bizim elimizde" dedi. ÇEŞTOB'un Çeşme Belediyesi ile iş birliği yaparak katıldığı uluslararası turizm fuarlarının bölge turizmine katkı sağladığını vurgulayan Belge, İngiltere, Hollanda, Almanya ve Azerbaycan gibi ülkelerdeki fuarlara katılmanın, mevcut tesislerin ve bölgenin etkin tanıtımını yapmalarına olanak tanıdığını ifade etti. Belge, "Zamanla bu potansiyeli daha da artırabiliriz. Her ne olursa olsun, Çeşme'nin güzelliklerini korumalı ve geliştirmeliyiz" şeklinde konuştu. YERLİ VE YABANCI TURİST ORANINDA EŞİTLİK HEDEFİ Belge, Çeşme'nin yıl boyunca yaşanacak bir yer olması gerektiğine dikkat çekerek, "Havasıyla, deniziyle, suyuyla, kültürü ve gastronomisiyle her mevsim canlı kalmalı. Kış döneminde fuar katılımları da büyük önem taşıyor, hem yurt içinde hem de yurt dışında Çeşme'nin tanıtımı için fırsatlar sunuyor. Benim için yurt içi ne kadar önemliyse yurt dışı da o kadar önemli. Çeşme'de yerli ve yabancı turist oranının yüzde 50 - yüzde 50 olmasını hedefliyoruz. Ancak şu anda bu oran yüzde 75 yerli, yüzde 25 yabancı olarak seyrediyor. Bu oranı artırmak için çeşitli çalışmalar yapmamız gerekiyor" dedi. Çeşme'nin turizm alanındaki köklü deneyimiyle daha fazla yabancı turist çekebileceğini de vurguladı. FUARLARIN TANITIMDA KRİTİK ROLÜ VAR Belge, Çeşme'nin kendine has kimliği olduğunu, bu farkı ziyaretçilerin hemen hissettiğini belirterek, "Çeşme'nin ne yurt içinde ne yurt dışında hiç bir bölge ile kıyaslanmaması gerektiğini düşünüyorum. Çeşme'nin tanıtımı için fuarlar kritik rol oynuyor. Önümüzdeki günlerde yurt dışı fuar katılımları başlıyor. İlk fuar 5 Kasım'da Londra'da gerçekleşecek olan WTM (World Travel Market) Fuarı. Bu fuarda, TGA (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) standında, Londra'daki acentelerle birebir görüşme planlıyorum" dedi. Sonrasında gerçekleştirilecek İzmir Fuarı, Hollanda'daki Utrecht Fuarı ve Almanya'daki ITB Turizm Fuarı için planlarından bahsetti. TANITIM ÇALIŞMALARI SÜREKLİ OLMALI ÇEŞTOB Başkanı, geçen yıl İstanbul’daki Turizm Fuarı'nda yaptıkları görüşmelerde tanıtım eksikliğini fark ettiklerini vurguladı. "Türkiye'de Bodrum veya Çeşme gibi yerleri herkesin bildiğini düşünsek de, yurtdışında durum böyle değil. Çeşme'nin değişik pazarlara da ihtiyacı var. Ben pandemiden önce Çin ve İran'a gittim. Çeşme'yi tanıtan Çince ve İran dilinde broşürler dağıttık. Konsolosluklara bıraktık. Pandemi döneminde burada Çinli turistler vardı. Denize olta atmadan balık kıyıya kendi kendine gelmez. Bu yüzden tanıtım için çok çalışmalıyız" dedi. Belge, Çeşme'nin tarihi ve kültürel zenginliklerinin de tanıtımda ön plana çıkarılması gerektiğini belirtti. 2025 HEDEFLERİ YÜKSEK TUTULMALI Belge, 2025 sezonunun hazırlıklarının şimdiden yapılması gerektiğini vurgulayarak, "Tanıtım faaliyetlerini son dakikaya bırakmamalıyız. Çeşme'nin güzelliklerini doğru bir şekilde tanıtarak, potansiyelini ortaya koymalıyız. Daha önce yapılan hatalardan ders almalı, aynı yanlışları tekrarlamamalıyız" dedi. Çeşme'nin sunduğu turizm hizmet kalitesinin yurt dışında bulunamayacağını ifade etti. ÇEŞTOB Başkanı, bu yıl Çeşme'de akılda kalan olumsuz bir olay olmadığını belirterek, Belediye Başkanı Lal Denizli ve Kaymakam Mehmet Maraşlı dahil olmak üzere yerel yönetimdeki isimlerin desteklerinin önemine de değindi. Ayrıca, bölgedeki etkinliklerin turizm potansiyelini artırmada önemli rol oynadığını ve hedeflerin her zaman yüksek tutulması gerektiğini ifade etti. Ekim, Kasım aylarının otelciler için kontrat ayları olduğunu hatırlatan Belge, "Ardından 'early booking' dediğimiz erken rezervasyon süreçleri başlar, Ocak ayının sonuna kadar devam eder, bu süreç bittiğinde biz önümüzdeki sezonun nasıl geçeceğinin fotoğrafını görebiliyoruz" diyerek konuşmasını tamamladı.

İş Bankası'ndan turizme 1 milyar dolar kaynak Haber

İş Bankası'ndan turizme 1 milyar dolar kaynak

Antalya Turizm Fuarı (ATF24), 3 gün sürecek fuar Antalya Expo Center'da bugün geniş bir katılımla açıldı.  Turizmcilerin yoğun ilgi gösterdiği fuarın açılışında İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Yılmaz, sektöre 1 milyar dolar kaynak aktardıklarını söyledi. Yılmaz sözlerine şöyle devam etti: "Turizm küresel ve yerel ekonomik, siyasal, toplumsal gelişmelerin etkilerini en hızlı ve en derinden hisseden sektörlerin de başında yer alıyor. Son 10 yılda tüm dünyayı etkileyen COVID-19 pandemisinin ve jeopolitik gelişmelerin sektörde yarattığı zorlukları hepimiz çok iyi biliyoruz. Ama buna rağmen, sektörün hızlı bir şekilde toparlanması ve hatta daha da ileri gitmesi, sektör oyuncularının hızlı hareket edebilme yeteneğinin bir kanıtı. Ülkemiz için önemli bir tanıtım aracı olan turizmin, milli gelire sağladığı katkı, döviz kazandırma potansiyeli ve istihdama olan etkisi, sektörü aynı zamanda ekonomik ve sosyal açıdan bir denge unsuru haline getiriyor. 2023 yılında turizm sektörünün gayri safi yurt içi hasılaya katkısı yaklaşık yüzde 5 seviyesinde gerçekleşti. Aynı yıl, yaklaşık 55 milyar dolar olan turizm gelirleri cari açığın azaltılmasına önemli katkı sağladı.’’ İş Bankası olarak turizm sektörüne katkı sağlamayı hedeflediklerini anlatan Yılmaz,‘ ’2024 yılı itibarıyla 2 yıllık süreçte sektöre 1 milyar dolar kaynak aktaracağımız taahhüdünde bulunmuştuk. Bu sözümüzü, turizm sektörünün farklı ihtiyaçlarına yönelik özel ürün ve kredi çözümleriyle yerine getiriyoruz. Hatta bunun yarısını geçerek sektöre kullandırdık. Otel yatırımlarından renovasyonlara, yeşil dönüşümden enerji kredilerine kadar geniş bir yelpazede hizmet sunarak ekosistemin tüm ihtiyaçlarına destek olmaya devam ediyoruz. İş Bankası olarak turizm sektörüne vereceğimiz desteğin, diğer sektörlerde yarattığı çarpan etkisinin bilincindeyiz. Ülke kalkınmasına katkı sağlamak ve kültürel miraslarımızı koruyarak geleceğe taşımak amacıyla atılacak her adımın, ülke turizminin geleceğine katkı sağlayacağını biliyoruz.’’ dedi.

Antalya Turizm Fuarı bugün başlıyor Haber

Antalya Turizm Fuarı bugün başlıyor

GMT Fuarcılık tarafından düzenlenen fuar 23 - 25 Ekim tarihlerinde altıncı kez kapılarını bugün açıyor. Türkiye’nin ve Akdeniz’in en verimli turizm fuarı olan nitelendirilen Antalya Turizm Fuarı Kurucusu Selçuk Meral “Antalya Turizm Fuarı'nın beşinci senesinde, altıncısını gerçekleştiriyoruz. Türkiye'nin en önemli, en verimli, en inovatif turizm fuarını şehrimizde yaşatıyoruz. . Antalya Turizm Fuarı, bu sene 35 bin metrekare alanda, 30 bin profesyonel ziyaret hedefiyle gerçekleşecek. ATF tamamen özgün, fikri ve zikri kendine ait, yenilikçi, milli ve yerli bir üretim. 2000’e yakın yabancı davetli seyahat acentesi, 1000’e yakın marka, 5 ayrı sahne, 100’ün üzerinde uzman konuşmacı, 2000 dakikadan fazla panel süresi, 60’a yakın ülke ziyaretçisi, B2B sistemleri, genel toplamda planlı ve plansız olmak üzere milyona yakın iş görüşmesi ile gerçekleşecek." dedi.  "ATF İLE DÜNYADAKİ TURİZM PROFESYONELLERİNİ BULUŞTURUYORUZ " ATF organizatörü Selçuk Meral: "Antalya Turizm Fuarı'nın en önemli özelliklerinden bir tanesi, profesyonellere yönelik bir fuar olması. Türkiye Turizmi için, dünya resort ve alternatif turizm ürünleri için bu çapta, bu büyüklükte, üç gün boyunca, bu konsantrasyonda olan dünyadaki tek fuar. Türkiye’yi ilgilendiren bütün pazarları aynı çatı altında, aynı zaman diliminde, aynı mekanda buluşturan dünyadaki tek turizm fuarı. Buluşturduğumuz bu markalar, resort turizminin ve mas turizminin de en önemli markaları. Antalya Turizm Fuarı, resort turizmiyle ilgili dünyadaki en önemli pazarları bir araya aynı çatı altında getiren dünyadaki tek fuar. ATF Türkiye Turizmi ve resort turizm için dünyanın en verimli turizm fuarıdır. dedi.  TURİZME DAİR HER ŞEY ATF24 PANELLERİNDE  ATF bu yıl da, turizmin farklı alanlarında geleceği şekillendiren önemli isimleri ve uzmanları Antalya Expo Center'da bir araya getiriyor. ATF24 boyunca farklı sahnelerde düzenlenecek paneller, sektör profesyonellerine ilham kaynağı olacak. Main,  Sports & Health, Tech, IK ve PR Sahneleri turizmin önemli konularına ev sahipliği yapacak. İş dünyasından, akademiden ve yerel yönetimlerden gelen isimlerin katılımıyla gerçekleşecek olan ATF24, turizmin her alanına değinen geniş kapsamlı bir etkinlik sunacak. TARİHÇİ PROF. DR. İLBER ORTAYLI, SABANCI ÜNİVERSİTESİ FİNANS KÜRSÜ BAŞKANI, EKONOMİST PROF. DR. ÖZGÜR DEMİRTAŞ ATF SAHNESİNDE OLACAK  ATF24 sahneleri, Türkiye’nin 3 dev ismini ağırlayacak.   Türk tarihinin ve kültürünün dünyaca ünlü ismi Prof. Dr. İlber Ortaylı, 24 Ekim 2024, saat 16.30’da “Türkiye, Turizm ve Gelecek” başlıklı konuşmasıyla sahnede olacak. Bu konuşma, Türkiye’nin turizmdeki potansiyelini tarihi perspektiften ele alacak. Şair, yazar ve hikâye anlatıcısı Sunay Akın, 25 Ekim 2024, saat 11.30’da, “Cumhuriyet, Kültür ve Turizm” başlıklı konuşmasıyla turizmi kültürel açıdan ele alacak. Ünlü ekonomist ve Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş, 25 Ekim 2024, saat 14.30’da, “Ekonomi, Gelecek ve Siz!” başlıklı konuşmasıyla geleceğin ekonomisi analiz edecek. SAHNE SAHNE ATF24 PANELLERİ Antalya Turizm Fuarı 2024 (ATF24); sektör profesyonellerine, akademisyenlere ve meraklılarına zengin bir içerik sunarak üç gün boyunca çeşitli panellere ev sahipliği yapacak. Her bir oturumda uzman isimler, katılımcılarla değerli deneyimlerini ve güncel bilgileri paylaşacak. Paneller, hem yerel hem de uluslararası düzeyde turizm endüstrisinin geleceğine dair önemli tartışmalara zemin hazırlayacak. Katılımcılar, yenilikçi fikirlerin ve stratejilerin paylaşıldığı bu panellerde, sektördeki en son trendleri takip etme fırsatı bulacaklar. MAIN STAGE’DE DOLU DOLU 3 GÜN! 23 Ekim 2024, Turizm ve Kalkınma ana konulu panelde destinasyon turizm hareketleri ön planda olacak. İlk oturum saat 13:00’da, Zafer Aynalı’nın “Kayak Destinasyonu - Palandöken” başlıklı sunumuyla başlayacak. Erzurum Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri olan Aynalı, Palandöken’in turizm potansiyelini ve gelişimini katılımcılarla paylaşacak. Toplam 12 konu başlığının ele alınacağı Main Stage’in ilk gününde birbirinden değerli konuklar turizm profesyonelleri ile buluşacak. Günün kapanış oturumu saat 17:00’da gerçekleşecek. Coinox CEO’su ve Kurucusu Can Azizoğlu, “Turizmde Dijital Para ve Varlık Yönetimi” konusuyla dijital varlık yönetimindeki yenilikleri paylaşacak. MAIN STAGE’DE İKİNCİ GÜN: TEKNOLOJİ & GELİŞİM 24 Ekim’de teknoloji ve gelişimin turizm sektöründeki yeri üzerine tartışmalar yapılacak. İlk oturum saat 10:15’te başlayacak. Sahnede, teknoloji ve gelişim ana konusuyla 11 oturum gerçekleşecek. ‘ATF Panelleri’nin klasikleşen ‘Türkiye Pazarı’ paneli ise bu sahnede, saat 13:30’da gerçekleşecek. POYD Başkan Yardımcısı Ercan Çek moderatörlüğünde “2025’te Türkiye Pazarı” konulu panelde Jolly Tur  Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Mert Vardar, TatilBudur Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk, Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçoğulları ve Setur Ürün Direktörü Serhat Günay, Türkiye pazarındaki gelecek stratejilerini tartışacaklar. Günün kapanış oturumu saat 16:30’da Prof. Dr. İlber Ortaylı ile yapılacak. “Türkiye, Turizm ve Gelecek” konusunu ele alacak olan Ortaylı, tarihsel perspektiften günümüz turizmine dair önemli bilgiler sunacak. MAIN STAGE’DE SON GÜN: ANAHTAR KONUŞMALAR Main Stage’de 25 Ekim günü, ‘Anahtar Konuşmalar’ ile sürecek. İlk oturum saat 10:30’da Marka Danışmanı, Yazar, Konuşmacı “Sat Kendini” kitabının yazarı Oytun Türkoğlu’nun “Turizmde Markalaş!” başlıklı sunumuyla gerçekleşecek. Türkoğlu, markalaşma ve pazarlama stratejileri üzerine bilgiler verecek. Saat 11:30’da, Şair, Yazar, Sunucu, Anlatıcı Sunay Akın, “Cumhuriyet, Kültür ve Turizm” konusunu ele alacak. Akın, kültürel miras ve turizmin ilişkisini tartışacak. Saat 13:00’da, MTS Globe İnsan Kaynakları Müdürü Tuğçe Yolalan Baş moderatörlüğünde “Turizmde Kadın” konulu panelde, Holidaymine Yönetici Ortağı Arzu Harley, Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçoğulları ve Barut Hotels Group Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Birgül Akgül, kadınların turizm sektöründeki rolünü ve önemini ele alacaklar. Saat 14:30’da, ünlü ekonomist, Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş, “Ekonomi, Gelecek ve Siz!” başlıklı konuşmasında ekonomik dinamikler ve geleceğe dair öngörüler paylaşacak. ATF24’TE SPOR TURİZMİNİN DETAYLARI KONUŞULACAK: SPORTS & HEALTH  ATF24 Sports & Health Stage, 23 Ekim 2024 tarihinde 6 önemli konu başlığıyla turizm sektörüne ışık tutacak. İlk gün gerçekleşecek olan paneller, Spor Turizm Birliği Başkanı Nida Kiraz ve Spor Turizm Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Sezgin Özer’in “Spor Turizminin Gelişimi” konulu paneliyle başlayacak. Bu önemli panel, saat 13:30’da katılımcılarla buluşacak. ATF24’ün ikinci gününde, spor ve sağlık turizmi konularında önemli gelişmeler masaya yatırılacak. İkinci günde sahnede, farklı saatlerde 4 konu başlığı ele alınacak.  İlk oturum, saat 11:00’de başlayacak. ATF24 SPORTS & HEALTH STAGE’DE SON GÜN: 25 EKİM 2024 ATF24’ün üçüncü ve son gününde spor tesisleri yönetimi ve iletişim konuları ön planda olacak. Saat 10:30’da başlayacak olan “Spor Turizminde Tesis Yönetimi” konulu, Burçin Badem'in moderatörlüğünde gerçekleşecek olan panelde, Gloria Sports Genel Müdürü Görkem Dönmez ve Solid Yapı Sistemleri Koordinatörü Serkan Altıncı, spor turizmine yönelik tesislerin nasıl yönetildiğini tartışacak. Günün son paneli, saat 13:00’te Burçin Badem'in moderatörlüğünde "Spor Turizminde İletişim" başlığıyla gerçekleştirilecek. Panelde, Enda Tour Genel Direktörü Recep Şamil Yaşacan, TGA'dan katılım sağlayacak bir temsilci ile birlikte turizm ve spor organizasyonlarındaki iletişimin önemine dair görüşlerini katılımcılarla paylaşacak. ATF24 TECH STAGE’DE TEKNOLOJİNİN GELECEĞİNE YÖN VEREN OTURUMLAR ATF24 Tech Stage, 23 Ekim 2024’te teknoloji ve turizmi bir araya getiren önemli panellere ev sahipliği yapacak. İlk gün programı, bilgi teknolojileri ve inovasyon başlıklarıyla teknoloji dünyasının önde gelen isimlerini ağırlayacak. ATF24 Tech Stage’in ikinci gününde, 5 ana konu konuşulacak. İlk panel, saat 13:30’da başlayacak. Blockchain ve Web3 Teknolojileri, Çağrı Merkezinin Geleceği:  Yapay Zeka Çağrı Merkezi, Yapay Zeka Teknolojileri, Çevrimiçi Satış Potansiyelini Açığa Çıkarmak: Oteller için Büyümeye Yönelik Stratejiler ve Turizmde Akıllı Yaşam Alanları, Geleceğin Tatil Deneyimi başlıklı oturumlar sahnede olacak. ATF24 TECH STAGE’DE SON GÜN: 25 EKİM 2024 ATF24 Tech Stage’in son gününde siber güvenlik ve enerji verimliliği gibi önemli konular masaya yatırılacak. İlk oturum saat 10:30’da başlayacak. Bu panellerle birlikte, ATF24 Tech Stage, turizm ve teknoloji dünyasının buluşma noktası olacak ve katılımcılara yenilikçi çözümler sunacak. Antalya Turizm Fuarı bu yıl, IK ve PR sahneleri ile de dikkat çekiyor. Sürdürülebilir insan kaynakları, yeni nesil insan kaynakları konuları ve bu alandaki önemli birçok profesyonel görüş, İK sahnesinde yer alacak. PR sahnesi ise başarılı iletişimcilere ev sahipliği yapacak. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi ve Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi’nden 300 öğrenci panelleri takip edecek. Bu sayede ATF24, öğrencilerin turizm sektörü ile yakınlaşmalarına olanak sağlayacak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.