Hava Durumu

#Turizm Gazetesi

TOURISMJOURNAL - Turizm Gazetesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turizm Gazetesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

'Kontrolsüz turizm çevreye ve bölgenin değerlerine zarar veriyor' Haber

'Kontrolsüz turizm çevreye ve bölgenin değerlerine zarar veriyor'

Özellikle yaz aylarında artan sıcaklarla birçok ilden insanların yöneldiği Dersim, son yıllarda bir tatil merkezi olarak görülüyor. Yetkililer, 88 bin nüfuslu kente geçtiğimiz Kurban Bayramı'nda 44 bin aracın giriş yaptığını belirtirken nüfusun iki kadar insan girişi olduğu tahmin ediliyor. Birçok doğal güzelliğinin yanı sıra ‘kesin korunacak hassas alan’ kategorisinde iki vadiyi barındıran Dersim, bir turizm kenti olmak için yeterli bir altyapıya sahip mi? Kimileri turizm sebebiyle artan yoğunluktan memnunken kimileri de kontrolsüz turizm sebebiyle tedirgin.  ‘DOĞAYA ZARAR VERİLİYOR’ Dersim Kültür ve Doğa Derneği Çevre Komisyonu Sözcüsü Ali Mükan, kente gelenlerin özensizliğinin ve altyapı yetersizliğinin kontrol edilemeyen bir turizm sorunu yarattığını söyledi. Mükan, artan göç ile kentteki insansızlaşmanın da doğanın korunmasının önündeki en büyük nedenlerden olduğuna dikkat çekti. Konuyla ilgili Mükan şu ifadeleri kullandı: “Dersim’in doğası uzun yıllardır madenler, baraj projeleri, göç ile tehlike altında. Köy boşaltmalarından önce her 3 kilometrede köyler vardı ve köylüler kendi  yaşam alanlarını koruyor, böylece doğa da korunmuş oluyordu. Fakat bugün 'kar hırsıyla' esnaf, bölgeyi tahrip ediyor, birçok yer sahipsiz kaldığı için çöple doluyor. İnsanlar elbette gelecek fakat yetkililer özellikle vadi kenarlarında konaklama için uygun bir alanı hazırlayıp tahribata çözüm üretmeli. Örneğin 38 Kayalıkları toplu katliam yeridir, buranın içimizi acıtacak şekilde çöple doldurulması bizim için tekrarlanan bir yara oluyor.Kısacası ilgili kurumların, çevrecilerin olumlu projeler hayata geçirmesi lazım.” ‘DERSİM’İ BEKLEYEN ESAS TEHLİKE KÜLTÜREL DEĞERLERİN YAŞAYACAĞI EROZYON’ Adını vermek istemeyen bir işletmeci, turizm kenti olarak anılmaya başlayan Dersim’de yaşanan sıkıntıların çöp toplanarak çözülemeyeceğini belirterek şunları söyledi: “Turizm kenti olarak anılmaya başlayan Dersim’in önünde bekleyen en büyük tehlike, neredeyse homojen olarak coğrafyasına yayılmış olan inanç ve değer sisteminin yaşayacağı erozyon gerçeğidir. Günübirlik turizme maruz kalan coğrafyalar, gelen turistin karakterinden bağımsız olarak değer sistemini ve maneviyatını kaybetme tehlikesiyle karşı karşıyadır. Bundan on yıl önce batıda küçük Ege kasabalarında olup da şimdi olmayan şey budur. Sorumluluklarını 'vadide çöp toplayarak' atmaya çalışanların, gözden uzak tutmaya çalıştıkları asıl mesele budur bence. Çünkü o çöpleri toplamak sanıldığı kadar zor değil. Biz asıl neleri toplayamayacağımızı düşünmeliyiz.” ‘DERSİM’İN YÜZ BİNLERİ AĞIRLAYACAK BİR ALTYAPISI YOK’ Dersim Belediyesi’nden edindiğimiz bilgiye göre, sadece il merkezinde yaz döneminde hafta sonu ortalama 100 tonu aşkın çöp çıkıyor. Dersim Belediyesi Eşbaşkanı Cevdet Konak, Dersim’in mevcut durumla yüz binleri ağırlayacak bir altyapıya hazır olmadığını belirterek yaklaşan Munzur Festivali öncesi gelecek insanlara duyarlılık çağrısı yaptı. Konak, “Dersim nehirleriyle, dağlarıyla eşi benzeri olmayan bir coğrafya. Ama burası Marmaris değil Pülümür Vadisi, Antalya Kemer değil Munzur Vadisi’dir. Bugün Dersim'de yüz binleri ağırlayacak bir altyapı söz konusu değil. Kontrolsüz turizm çevreye de buradaki değerlere de zarar veriyor. Dersim herkese açık bir coğrafya, herkes gelmeli. Sadece bayramda nüfusun iki katı kadar bir giriş oldu. Denetlediğimizde gelenlerin yüzde 70’i doğayı, akarsuları kirleterek, çöplerini bırakarak gittiler. Bu anlamda mücavir alan içerisindeki bölgelerin belediye diğer alanların il özel idaresi tarafından sıklıkla denetlenmesi gerekiyor. Burası kutsalların mekanıdır. Alevi Kürt inancında su ve ağaç kutsaldır. İnançsal anlamda da doğaya sahip çıkıp korumamız lazım.” ‘GELEN MİSAFİRLERİMİZİN KENTİMİZİ EVLERİ GİBİ GÖRMESİNİ İSTİYORUZ’ Tunceli Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hüseyin Coşkun, Dersim’in yedi ilçesi de dahil işletmeler, iş gücü, kamu ve yerel yönetim hizmetleri açısından şu anda turizme hazır olmadığını belirterek şu önerilerde bulundu: “Tunceli Ticaret ve Sanayi Odası olarak kamu kurumlarını, mülki idari amirlerini, yedi ilçemiz ve merkez yerel yönetimlerimizin başkanlarını turizm potansiyelimizin altyapısındaki eksikleri giderme konusunda hep beraber iş birliği içerisinde çözüm yolları aramaya davet ediyoruz. Özellikle turizm potansiyeli yüksek olan ilçelerimizdeki ve kent merkezimizdeki işletmelerin liyakatli hale getirilebilmesi için ilgili kursları vermeye hazır olduğumuzun altını çizmek istiyoruz. Gerek Avrupa'dan gerek komşu illerimizden memleketimizin doğasını ziyaret gelen bütün misafirlerimize çağrımız şu, yaşadıkları evlere nasıl çöp atmıyorlarsa doğamızı da kendi evleri gibi görsünler.”

Ajet Genel Müdürü Sarp; "Rötarla anılmanın önüne geçmeye çalışacağız" Haber

Ajet Genel Müdürü Sarp; "Rötarla anılmanın önüne geçmeye çalışacağız"

Türk Hava Yolları'na ait bölgesel havayolu şirketi Ajet, sık rötar yapması nedeniyle tepkilerin odağında. Ajet Genel Müdürü Kerem Sarp, "Biz bir saatin üzerinde rötar yapmamak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz ve artık AJet'in rötarla anılmasının önüne geçmeye çalışacağız" dedi. AJet, Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’e kendi uçuş koduyla ilk uçuşunu yaparken, Genel Müdür Kerem Sarp, rötarlara dair açıklama yaptı. Rötarların önüne geçmek için tedbirler aldıklarını söyleyen Sarp, "AJet olarak Ankara'da 5, Sabiha'da 7 tane yedeğimiz var. 12 tane uçağı yerde bırakmanızın hava yolu olarak size maliyeti maalesef çok fazla ama biz şu anda onu düşünmüyoruz. Kesinlikle biz bir saatin üzerinde rötar yapmamak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz ve bunu da oturttuğumuz zaman tamamen artık AJet'in rötarla anılmasının önüne geçmeye çalışacağız" dedi. 'AMSTERDAM'DAN GELEN SLOT 390 DAKİKA' Bayram dönemindeki yoğunluğa dikkati çeken Sarp, planda olmayan, teknik arızadan, bakımdan dolayı hizmet veremeyen uçakların yoğunlukta dengeyi bozduğunu söyledi. Sarp şöyle konuştu: "Operasyona başlıyorsunuz, kapıyı kapatacaksınız. Amsterdam'dan gelen slot 390 dakika. Yani sana 'uçakta yolcuyu 390 dakika beklet' diyor. Bu da 'seferi yapma' anlamına geliyor. Başka bir noktadan 230 dakika geldi. 200 dakika geliyor. Bu sefer uçakları kaldıramıyorsunuz. Sektördeki oyuncuların yaşadığı bütün sorunların bir benzerini yaşayarak o dönemde biz, basında ya da yazılı, görsel medyada biraz daha öne çıkartıldık. İnsanlar da haklı. Tatil planları var. Ona göre arabasını ayarlamış, otelini ayarlamış. Geç kalınca doğal olarak reaksiyon gösterdiler. Başlangıçta marka algısını, hep Türk Hava Yolları'yla yan yana gittiği için, aradaki ayrımı tam yapamadık. Bu sefer beklentiler farklı oldu. Beklentiler farklı olunca da düşük maliyetli hava yolu standardında hizmet verdiğinizde bu sefer beklentileri karşılamamış olduk. Bundan dolayı da biraz daha fazla bizle ilgili şikayetler gündemde olmaya başladı." Kerem Sarp Kahire’ye de AJet’in uçuşlarının başlayacağını da açıkladı.

Koca Seyit Havalimanı’ndan 105 bin 698 kişi uçuş yaptı Haber

Koca Seyit Havalimanı’ndan 105 bin 698 kişi uçuş yaptı

Balıkesir’in Edremit ilçesinde bulunan ve Kuzey Ege’deki tatil merkezlerini dünyaya havayolu ile bağlayan Koca Seyit Havalimanı 2024 yılının ilk yarısında 105 bin 698 yolcuya hizmet verdi. Koca Seyit Havalimanı 3 günlük bayram süresince de yüzde 90’ın üzerindeki uçuş dolulukları ile dikkatleri çekti. Kuzey Ege’nin turizm merkezlerini dünyaya hava yolu ile bağlayan Balıkesir Koca Seyit Havalimanından İstanbul'da iki havalimanına, Ankara Esenboğa ve Almanya uçuşları gerçekleştiriliyor. Günde 5 karşılık yolcu seferinin yapıldığı havalimanı ayrıca Türkiye’nin pilot ihtiyacını karşılamak için uçuş okulları ve Orman Bakanlığı’nın yangın söndürme uçaklarına da ev sahipliği yapıyor. Koca Seyit Havalimanı'nda ilk altı aylık periyotta 10 bin 987 iç hat, 75 dış hat toplamda 11 bin 62 uçuş gerçekleştirildi. Yılın ilk yarısında iç hatlarda 97 bin 77 iç hat yolcusu ve 8 bin 621 dış hat yolcusu olmak üzer 105 bin 698 yolcuya uçuş öncesi ve sonrası hizmet verildi. Balıkesir Koca Seyit Havalimanı ticari uçuşları ile de dikkatleri çekiyor. İlk altı ayda 759 iç hat, 51 dış hat olmak üzere 810 adet ticari uçuş bu havalimanında gerçekleştirildi. Havalimanı özellikle bayram tatillerinde ve yüksek turizm sezonunda doluluk oranları ile de dikkatleri çekiyor. 3 günlük tatil boyunca havalimanındaki ticari uçuşlardaki yoğunluk yüzde 90’ların üzerinde gerçekleşiyor.

AJet, Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Üsküp uçuşlarına başladı Haber

AJet, Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Üsküp uçuşlarına başladı

Türk Hava Yolları'nın düşük maliyetli havayolu şirketi AJet, Cumartesi günü İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Üsküp Uluslararası Havalimanı'na ilk uçuşunu gerçekleştirdi. AJet, yeni doğrudan uçuşlarını haftada dört kez, Pazartesi, Perşembe, Cumartesi ve Pazar günleri gerçekleştirecek. Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan kalkış saati 11:30, Üsküp Havalimanı'na varış saati ise 13:00. Üsküp Uluslararası Havalimanı'ndan kalkış saati 14:00, Sabiha Gökçen Havalimanı'na varış saati ise 15:30 olacak. Uçuş biletleri AJet'in web sitesinde satışa sunuldu. AJet, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'ndaki üssünden Kuzey Kıbrıs, Batı Avrupa ve Batı Asya'ya hem iç hat hem de dış hat uçuşları gerçekleştiriyor. TAV Makedonya tarafından yapılan açıklamada, "AJet tarafından işletilen, Üsküp Uluslararası Havalimanı'ndan İstanbul'a düzenli veya yıl boyunca sürecek bu yeni hattın başlaması, AJet'in genişleme stratejisinde önemli bir kilometre taşıdır. Haziran ayında Üsküp Havalimanı'ndan Bodrum ve Antalya'ya yapılan operasyonları devralarak ve başlatarak Türkiye ile Kuzey Makedonya arasındaki bağlantıyı güçlendirdik. Ayrıca, bu yeni uçuş seçeneği, Üsküp ve İstanbul arasındaki seyahat fırsatlarını artırıyor," denildi. TAV Makedonya Genel Müdürü Nejat Kurt, bu yeni seyahat seçeneğinin veya yıl boyunca sürecek bu yeni uçuşun, Üsküp ve İstanbul arasında uygun bağlantılar arayan yolculara TAV Makedonya'nın sunduğu hizmetleri zenginleştirdiğini belirtti. AJet, yeni rotanın sadece iki ülke arasındaki bağları güçlendirmekle kalmayıp aynı zamanda yolculara daha fazla seyahat seçeneği sunma hedefini de desteklediğini vurguladı. AJet CEO'su Kerem Sarp, "Bu yeni rota sadece iki ülke arasındaki bağları güçlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda yolcularımıza daha fazla seyahat seçeneği sunma hedefimizi de destekliyor. AJet olarak, uygun fiyatlı hizmet sunmaya ve müşterilerimizin seyahat deneyimini sürekli olarak geliştirmeye kararlıyız" dedi. Groupe ADP üyesi TAV Havalimanları'nın bir yan kuruluşu olan TAV Makedonya, 2024 yılının ilk yarısını, yani Ocak-Haziran dönemini, Üsküp Uluslararası Havalimanı ve Ohrid Aziz Pavlus Havalimanı'nda toplam 1.458.299 yolcu ile tamamladı. Bu, 2023 yılının aynı dönemine göre %9'luk bir artışa işaret ediyor. Uçuş sayısı açısından, 2024'ün ilk 6 ayında 11.843 uçuş gerçekleştirildi ve bu da 2023'e göre daha fazla uçuş anlamına geliyor.

Antalya’nın dünyaca ünlü Yat Limanı sessizliğe büründü Haber

Antalya’nın dünyaca ünlü Yat Limanı sessizliğe büründü

Antalya’da her yıl binlerce turistin akın ettiği tarihi kale içi yat limanı adeta sinek avlıyor. Ülkede yaşanan ekonomik sorunlar tekne turlarını etkiledi. Her yıl milyonarın ziyaret ettiği Antalya Kaleiçi Yat Limanı, bu yıl Avrupa’da düzenlen Avrupa Futbol Şampiyonası ve Antalya’da yaz aylarının kavurucu sıcaklıkları teken turlarında durgunluğa neden oldu. Kaleiçi yat limanı kooperatif başkanı Abdullah Demircan, yüksek bir müşteri potansiyeli olmadığını ifade ederek, “Şu anda beklenenin yüzde 30'u civarında çalışıyoruz” dedi. “ŞU ANDA BEKLENENİN YÜZDE 30'U CİVARINDA ÇALIŞIYORUZ” Kaleiçi Yat Limanı Kooperatif Başkanı Abdullah Demircan, Antalya’nın kavurucu sıcaklıkları, yerel halkın ekonomik durumunun iyi olmadığını ve bu yüzden yat turlarında beklenenin yüzde 30 civarında çalıştıklarını belirterek, “Dünya Kupası'ndan dolayı bir de Antalya’da havalar aşırı sıcak olduğu için işlerimiz biraz zayıf. Halkımızında ekonomik durumu iyi olmadığı için şu anda beklenenin yüzde 30'u civarında çalışıyoruz. Yüksek bir müşteri potansiyeli yok şu anda. Acentalarda olmak dahiliyle. Biz dünyanın her yerinden turist geliyor. Almanya, İngiltere. aklınıza gelen dünyanın bütün ülkeler. Rusya, Çin, Japonya...Her yerden müşteri var bizde. Öyle ağırlıklı bir müşteri yok. Şehir içi olduğumuz için her türlü müşterimiz var” diye şeklinde ifade etti. YEREL HALKTA RAĞBET YOK Başkan Demircan yer halkada çok fazla rağbet olmadığını dile getirdi. Aynı zamanda yerel halka uygun bir fiyatlandırma yapmaya çalıştıklarını vurgulayarak, “Turlar işin durumuna göre değişiyor.  Bazen 15 dakikada bir kalkıyor, bazen 1 saatte bir kalkıyor. Belli olmuyor müşterinin o anki yoğunluğuna bağlı. Ancak yerel halkta fazla bir rağbet yok. Bu yıl fazla zam yapmadık ama ona rağmen tabii zincirin son halkası bu. Eğlence işi olduğu için insanlar önce başka şeylere para veriyor. O yüzden dolayı da fazla rağbet görmüyor şu anda. Biz şöyle çalışıyoruz, ajantaların fiyatları ayrı. Yerlilerin fiyatları yani pek fazla fark yok yani normal. Uygun yapabildiğiniz kadar yerli halka uygun yapmaya çalışıyoruz” dedi.

Yunanistan neden haftada 6 günlük çalışma düzenine geçti? Haber

Yunanistan neden haftada 6 günlük çalışma düzenine geçti?

Dünyadaki bazı ülkeler dört günlük çalışma haftasına geçmeyi düşünürken, Yunanistan tam tersi yönde ilerliyor. Geçtiğimiz eylül ayında Mitsotakis'in sağcı hükümeti tarafından açıklanan çalışma yasasının bir parçası olarak onaylanan bu politika 1 Temmuz'da yürürlüğe girdi. Yunanistan'ın yeni yasasına göre, işverenler ekstra çalışma gününde günlük ücretlere yüzde 40 daha fazlasını vererek çalışanları altıncı gün çalıştırabiliyor. Yani bir işçinin günlük ücreti 100 Euro ise ve daha önce haftada 500 Euro kazanıyorsa haftalık kazancı 640 Euro'ya çıkacak. Eğer bir şirket bu çalışma düzenini benimserse, tüm çalışanlarına aynı şekilde uygulamak zorunda. Türkiye'de ise iş kanununa göre çalışanlar haftanın 6. günü hiç bir ücret vermeden çalıştırılabiliyor  Yunanistan'da çalışanların ikinci bir yarı zamanlı iş yapmalarına ve günde toplam 13 saate kadar çalışmalarına da izin verilecek. Böylece bir çalışan haftada 78 saate kadar çalışabilecek. YUNANİSTAN NEDEN ÇALIŞMA SİSTEMİNİ DEĞİŞTİRDİ? Miçotakis yaşlanan nüfusunun ve kalifiye işçi eksikliğinin yeni düzenlemeyi gerekli kıldığını söyledi. Eurostat'ın verilerine göre, ülkenin borç krizinin patlak verdiği 2010 yılından bu yana 500 binden fazla Yunan ülkeyi terk etti..  Eurostat'a göre Yunanlar halihazırda çoğu Avrupalıdan daha uzun saatler çalışıyor. Sendikalara göre ise yasa çalışma koşullarının kötüleşmesine yol açacak,  tükenmişliği artıracak ve çalışanların yaşam kalitesini düşürecek. Yunanistan Genel İşçi Konfederasyonu'nun (GSEE) yöneticisi olan George Dimitriadis, "Bu yaklaşım gericidir, iş-yaşam dengesini ve çalışanların refahının iyileştirilmesini teşvik eden modern eğilimlerle uyumlu değildir" diye konuştu. Dimitriadis, "Destekçiler altı günlük çalışma haftasının verimliliği artıracağını savunsa da GSEE, uzun vadeli sonuçların olumsuz olacağından, daha yüksek sağlık masraflarına ve tükenmişlik nedeniyle verimliliğin azalmasına yol açacağından endişe duymaktadır" dedi. DÜNYA HAFTADA 4 GÜN ÇALIŞMAYA GİDİYOR  Yunanistan'ın 6 günlük çalışma haftasına geçmesi, küresel eğilimlere de ters olarak görülüyor. Yunanistan uzun çalışma haftasına geçerken, diğer ülkelerdeki eğilim çalışma günlerini kısaltmak yönünde. 2022'de Belçika işçilerin çalıştığı gün sayısını 5'ten 4'e indirmelerine izin veren bir yasa çıkarmıştı. Bu yılın nisan ayında Singapur da çalışanların mesai günlerini kısaltacağı bir düzenlemeye geçeceğini söyledi. Ayrıca ABD, Birleşik Krallık, Almanya, Japonya, Güney Afrika, Kanada, İspanya, İrlanda ve İzlanda'da benzer pilot programlar denendi. Birleşik Krallık'ta dört günlük çalışma haftasını deneyen 61 şirketten 54'ü bu sisteme devam etti ve 31'i bu geçişi kalıcı hale getireceklerini söyledi. 2022 yılında dünyanın en büyük kısa çalışma programı denemelerinden biri, dört gün çalışan işçilerin beş günlük bir hafta boyunca olduğu kadar üretken olduklarını gösterdi. 4 Day Week Global isimli bir kuruluş İrlanda'da 33 şirket ve 900'den fazla çalışanla bir deneme yürütmüş, bunu "neredeyse her boyutta yankılanan bir başarı" olarak nitelendirmişti. Kuruluşun pilot uygulamaları Güney Afrika ve Brezilya gibi Batı dışı ekonomilerde de olumlu sonuçlar verdi ve hem gelirlerde hem de çalışanların refahında artışlar görüldü.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.