Hava Durumu

#Turizm Portalı

TOURISMJOURNAL - Turizm Portalı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turizm Portalı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Düğün turizmi arttı Haber

Düğün turizmi arttı

Yabancıların yeni yılda düğün tercihi Türkiye oldu. Mayıs ve Haziran aylarında düğün salonlarında ve Boğaz çevresindeki mekanlarda rezervasyonlar doldu. Organizasyon firması sahibi Mustafa Bozkurt, yerli vatandaşların ise düğün alanı bulmakta zorluk çektiğini belirtti. Yeni yıla sayılı günler kala düğün sektöründe de yoğunluk devam ediyor. Özellikle yurt dışından gelerek Türkiye’de düğün yapmak isteyen yabancıların talepleri sonrası salonlarda önümüzdeki aylar için rezervasyonlar neredeyse dolmuş durumda. Yabancıların özellikle boğaz çevresinde bulunan salonlara olan yoğun ilgisi yerli vatandaşlar içinse yer bulamama sorununu beraberinde getirdi. Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan organizasyon firması sahibi Mustafa Bozkurt ise Mayıs ve Haziran ayı için İstanbul’da rezervasyonların dolduğunu belirtti. “Yabancılar Türkiye’ye çok fazla ilgi gösterdiği için yer bulmakta zorlanıyoruz” Rezervasyonlarda yoğunluk olduğunu belirten organizasyon firması sahibi Mustafa Bozkurt, “Çok yoğun bir düğün talebiyle karşı karşıyayız. Özellikle yabancılar Türkiye’ye çok fazla ilgi gösterdiği için yer bulmakta zorlanıyoruz. Boğaz hatları hemen hemen hafta sonları dolmuş durumda. Yerli vatandaş ise yer bulmakta zorluk çekiyor. Avrupalılar kendi ülkelerinde yapamayacakları düğünleri burada konaklamasıyla organizasyonuyla çok daha uygun fiyata yapıyor. Avrupa’nın birçok ülkesinden, Hindistan’dan, Lübnan’dan, Arap ülkelerinden çok fazla bir talep var. Dolayısıyla da bizim vatandaşımız düğün alanı bulmakta zorlanıyor. Mayıs ve Haziran ayları şimdiden dolmuş durumda. Bizim tavsiyemiz şimdiden yerlerini ayırtsınlar” dedi. “Gümüş ve rose renkler ön planda olacak” Yeni yılda organizasyon modasının da değiştiğini belirten Bozkurt, “Kadınların sosyal medya kullanım alışkanlığı erkeklerin işini zorlaştırıyor, bütçeleri arttırıyor. Yeni yılda organizasyonlarda canlı çiçekleri çok fazla göreceğiz. Yine yüksek şamdanlar yeni dönemde öne çıkacak. Gümüş ve rose renkler ön planda olacak” diye konuştu.

Yılbaşına dolu giren Mardin'in, 2023 hedefi 1 milyon turist Haber

Yılbaşına dolu giren Mardin'in, 2023 hedefi 1 milyon turist

Mardin Turizm Otelciler Derneği Başkanı Özgür Azad Gürgör, 2023 yılında kenttin turizm konusunda 1 milyon konaklamayı geçmeyi hedeflediğini söyledi. 2022 yılında 3 milyon turisti ağırlayan Mardin, 800 bin konaklama sayısına ulaşmıştı. 2023 yılında Türkiye’nin yüzüncü yılında hem Türkiye’nin hem de Mardin’in turizm konusunda atağa kalkacağını, 2023 yılında hedeflerinin 1 milyon konaklamayı geçmek olduğunu belirten Mardin Turizm Otelciler Derneği Başkanı Özgür Azad Gürgör, “Mardin son zamanlarda yıldızı parlayan ve kültürü, inancı ile gündemde olan bir kent. 2023’te ise 1 milyon konaklamayı aşacağımızı öngörüyoruz. 2023’de Türkiye gibi Mardin de şahlanmış olacak. Mardin kenti bütünüyle bu sayıda turist ağırlamaya hazırdır” dedi. Gürgör, 2023 yılında Mardin’in turizm konusunda atağa kalkacağını belirterek, “2022’nin başlarında pandeminin çok azalması ve terörden kurtulmamızın neticesinde Mardin’e yerli ve yabancı birçok misafir gelmeye başladı. Mardin çok özellikli bir kenttir, birçok medeniyeti tek çatı altında barındıran özgürce yaşanan bir kenttir. Gelen misafirler çok memnun kalıyorlar. Biliyorsunuz ki Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) tarafından Mardin bilinmesi gereken bir şehir olarak ilan edildi." diye konuştu.  “Yılbaşı doluluk oranımızı yüzde yüz olarak kapatıyoruz” 2023 yılında Türkiye’nin misyonu ve yüzüncü yılı olması neticesinde turizm açısından hem Türkiye hem de Mardin’in atağa kalkacağını değerlendiren Gürgör, “Özellikle Orta Doğu ve Avrupa’dan ciddi bir katılım gerçekleşmektedir. Acente ve otellerimize gelen rezervasyonlarda bunun farkındayız. Şu anda yılbaşı doluluk oranımızı yüzde yüz olarak kapatıyoruz. Önümüzdeki sezon için herhangi bir eksiğimizin olmaması için gerek otellerimizle gerek turizm işletme belgeli restoranlarımız ile sürekli bir araya geliyoruz. Gelecek olan misafirlerimiz için rahatlıkla gezeceği bir alan haline getirmek üzerine bütün çalışmalarımızı yaptık. Yapılan fuarlarda Mardin’e katılımın ciddi oözlduğunu gördük.” şeklinde konuştu. “2023’te ise 1 milyon konaklamayı aşacağımızı öngörüyoruz.” Gürgör, “Mardin son zamanlarda yıldızı parlayan ve kültürü, inancı ile gündemde olan bir kent. 2023’te ise bir milyon konaklamayı aşacağımızı hissediyoruz. 2023’te Türkiye gibi Mardin de şahlanmış olacak. Mardin kenti bütünüyle bu sayıda turist ağırlamaya hazırdır. Otellerimiz kadar restoranlar, rehberler, ulaşım alanlarında bütün firmalarımız hazır durumda. Biz sadece turizm konusunda oteller kısmına bakmıyoruz. Turizm işletme belgeli bütün paydaşlarımızla bir araya geliyoruz. Eksiklerimizi gideriyoruz. Otellerimiz çok iyi ancak restoranlarımız çok kötü diyemeyiz öyle bir şansımız yok. Aynısı taşıma için geçerli çünkü bu alanlar parçalar halinde bütünleşen bir sektör. Taşıma, acenteler, oteller ve restoranlar olarak bütünüyle hazırız” ifadelerine yer verdi.

Daha çok turizm konuşacağız Haber

Daha çok turizm konuşacağız

Siz değerli turizmci dostlarımla, yeni turizm haber portalımız olan “Tourism Journal”da buluşmaktan mutluluk duyuyorum. Yıllardır sektörle ilgili yazdık, çizdik. Ulusal gazetelerde, ulusal televizyonlarda hep turizmi konuştuk. Artık yükselen değer olan dijital dünyada şimdi de bu yeni portalımızda, turizmi konuşmaya devam edeceğiz. Zaten içinde bulunduğum turizm sektörünün canlı tanığı olarak, her hafta sizlerle portalımızda Türkiye Turizmi’ni anlatmaya devam edeceğiz. Sevgili dostum medya sektörünün duayenlerinden Yasemin Arslan’la beraber, bu portalda turizm sektöründe ne var ne yok sizlerle paylaşacağız. Turizm sektöründe otuz yıla merdiven dayamış dostluklarımızla birlikte yürümeye hala devam ediyoruz. Ülkemiz turizminin büyümesinde yıllardır birlikte yol katettik. Bir küçük oteli varken tanıştığım arkadaşlarım, şimdilerde oteller zincirine ulaştı. Onların başarılarını gururla izlerken, ülkemizin turizm sektöründe hak ettiği yere ulaşmasından da ayrıca mutluluk duyuyorum. Ülkemizin turizm sektöründe, Dünyada söz sahibi ülkelerden çok daha iyi yerlerde olduğunu birçoğumuz zaten biliyorduk. Ama bu gerçeğin, özellikle Avrupalı turistlerin de anlamasıyla 2022 yılında gerek turist sayısı olarak gerekse de turizm geliri olarak cirolara yansıdığını görüyoruz. Geçtiğimiz günlerde Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy, "2022 yıl sonu hedefimizi 51,5 milyon ziyaretçi ve 46 milyar dolar gelir olarak bir kez daha yukarı yönlü revize ediyoruz.” dedi. Ülkemize bu sene 46 milyar doları getiren ve yıllardır türlü krizlerle mücadele ederek ülkesine ve sektöre inanan turizmcilerin sayesinde geldik bugünlere. Bu rakamların artarak devam edeceğine hiç şüphem yok. Sektörde bir turizm gazetecisi olarak bu sene uzun zamandır görmediğim bir motivasyon, heyecan ve hareket görüyorum. Neredeyse her gün ülkemizin herhangi bir bölgesinde turizm yatırımı, yeni turizm hedefi gibi açıklamalar, çeşitli yatırım haberleri alıyoruz ve portalımızda da bunları sizlerle paylaşıyoruz. Antalya, Bodrum, Marmaris gibi sahil şehirlerimizde ilerleyen tatil turizmine ek olarak, Anadolu’da giderek artan kültür ve gastronomi turizmine yönelik yatırımlarla da sıkça karşılaşıyoruz. İstanbul’a ve hatta Anadolu’ya, yeni zincir otel markaları yatırım yapıyor. Bunlar sektörün gelişimi adına sevindirici ve çok olumlu gelişmeler. Bu yaz 30. Yılını kutlayan ve 7 otele ulaşan Hasan Ali Ceylan’ın önderliğinde büyüyen Sherwood Hotels&Resort markası, duyurduğu yenilikçi turizm çalışmalarıyla bu yaza damgasını vurdu. Geçen yıldan beri uyguladıkları “Kişiye özel tatil” konseptiyle bence Türkiye Turizminde, çıtayı da daha da yükselttiler. Çok taktir ettiğim çevreci yatırımları ve olağanüstü gastronomisiyle adından çokça söz ettirdiler. Sektörde Kasım ve Aralık ayları oldukça hareketli geçti. Önce AKTOB tarafından “Turizmin Geleceği, Geleceğin Turizmi” mottosuyla düzenlenen 12. Uluslararası Resort Turizm Kongresi gerçekleşti. Kongre bu yıl da sektör temsilcilerini bir araya getirdi. Turizmde sürdürülebilirlik konuşuldu, sektör adına çok yararlı bir etkinlikti. Ardından sektör kuruluşlarından Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği’nin (TÜRSAB) 25. Genel Kurulu, meslek örgütünün kuruluşunun 50. yılında yapıldı. Aynı zamanda bir tur acentam olduğu için, TÜRSAB seçimlerinde oy kullandım. Yüzde altmıştan fazla oyla yeniden başkan seçilen Firuz Bağlıkaya’yı ve TÜRSAB Batı Antalya Bölge Başkanı Rıza Perçin’i kutluyorum. Her iki turizm duayenine yeni dönemde başarılar diliyorum. Bu ay Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Kongresi de Antalya’da yapıldı. AKTOB başkanı seçilen duayen turizmci dostum Kaan Kavaloğlu’na yeni görevinde başarılar diliyorum. AKTOB’a yapacağı katkıları şimdiden görür gibiyim. Aynı zamanda Kaan Kavaloğlu birkaç gün önce de TGA yönetim kurulu üyeliği adaylığını açıkladı. Özellikle Antalya yine bu sene de turizm gelirlerinde başı çekti. Otelciler her şey dahil hizmetini dört dörtlük sundu. Otellerde özellikle gastronomi geçtiğimiz yıllara oranla daha da kaliteliydi. Yine geçtiğimiz yıllarda sayıca az olan İngiltere ve Almanya bu sene turizm cirolarımızda başı çekti. Her ne kadar Rusya-Ukrayna savaşından dolayı Ruslarda sayı azalsa da yine ilk sıralarda hakimiyetini sürdürüyor. Polonya, Fransa gibi alternatif pazarlarımızda gelen turist sayılarında artış oldu. Kış turizmi hizmeti veren otellerde doluluklarının da iyi olduğunu gözlemliyorum. İstanbul şehir otellerimiz misafir sayısında bu sene Avrupa şehir otellerini geçti. Kayak otellerimiz de sezona hızlı bir giriş yaptı. Bütün bunlara baktığımız zaman turizmde yüzümüz gülüyor. 2022’de turizm sektörü başarılı ve kazançlı bir yıl geçirdi, darısı önümüzdeki yıllara olsun.  

UNESCO Mirası Hierapolis Antik Kentinde yıkılma tehlikesi Haber

UNESCO Mirası Hierapolis Antik Kentinde yıkılma tehlikesi

Denizli turizm gelirleri için önem taşıyan UNESCO mirası, Pamukkale'de bulunan Hierapolis Antik Kenti'nde, bazı tarihi yapılar yıkılma tehlikesiyle başbaşa kaldı. 2 bin yıllık geçmişi olan antik kentteki Hamam Bazilika da yıkılma tehlikesi bulunan tarihi yapıardan biri oldu. Ayrıca bölgede yürütülen kazı ve restorasyon çalışmalarının yavaş ileremesi ve İtalyan kazı ekibinin yılın belli dönemlerinde kısa süren çalışma periyodu turizmcinin de beklentisini karşılamadı. 65 YILDIR SÜREN KAZI Denizli Turistik Otelcier ve İşletmeciler Derneği (DENTUROD) Başkanı Gazi Murat Şen, ören yerinde 65 yıldır kazı ve restorasyon çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Daha önce restorasyonuna başlanan, ancak yarıda bırakılan bazı tarihi yapılarda zamanla deformasyon oluştuğunu belirten Şen, "Hierapolis Antik Kenti 65 yıldır kazılıyor ve bu süre çok uzun bir süreç. Pamukkale, deprem bölgesi. Bazı tarihi yapılarda deformasyon oluştu. Buranın en önemli yerleri arasında da Hamam Bazilika bulunuyor. Bazilika yıllar önce restorasyon kapsamında iskeleler vasıtasıyla askıya alındı. Buradaki yıküma riskine karşı ziyaretçilerin girmemesi için çevresi de güvenlik nedeniyle çevrümiş durumda. Bu alanların hızlı bir şekilde restorasyonu yapılarak eski haline getirilmesi gerekiyor. Yaklaşık 2 milyon turistin ziyaret ettiği ören yerinde deformasyon var. Burada üniversitelerimizin kazı ve restorasyon çalışması yapması hızlı şekilde ilerlemesi için daha iyi olacaktır. Buralar kaybedümemeli ve restorasyonu yapılarak gezi alanları oluşturulmalıdır. Pamukkale Ören Yeri 1988 yılında UNESCO Dünya Mirası Listesine alındı. Pamukkale, dünyadaki 35 tane hem doğal hem de kültürel açıdan aynı anda iki unsuru bulunduran bir yerdir. Bu sayede uzak ülkelerden ziyaretçi alıyoruz. 8 bin kilometre uzaktaki ülkelerden buraya kültür turizmi için geliyorlar. Ziyaretçiler bu alanlara girerek resim çektirmek istiyor. Buraların güvenlik unsurlarının iyieştirilerek tekrar ziyarete açılması Pamukkale ve Türkiye için önemlidir" diye konuştu.

UNESCO Mirası Hierapolis Antik Kentinde yıkılma tehlikesi Haber

UNESCO Mirası Hierapolis Antik Kentinde yıkılma tehlikesi

Denizli turizm gelirleri için önem taşıyan UNESCO mirası, Pamukkale'de bulunan Hierapolis Antik Kenti'nde, bazı tarihi yapılar yıkılma tehlikesiyle başbaşa kaldı. 2 bin yıllık geçmişi olan antik kentteki Hamam Bazilika da yıkılma tehlikesi bulunan tarihi yapıardan biri oldu. Ayrıca bölgede yürütülen kazı ve restorasyon çalışmalarının yavaş ileremesi ve İtalyan kazı ekibinin yılın belli dönemlerinde kısa süren çalışma periyodu turizmcinin de beklentisini karşılamadı. 65 YILDIR SÜREN KAZI Denizli Turistik Otelcier ve İşletmeciler Derneği (DENTUROD) Başkanı Gazi Murat Şen, ören yerinde 65 yıldır kazı ve restorasyon çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Daha önce restorasyonuna başlanan, ancak yarıda bırakılan bazı tarihi yapılarda zamanla deformasyon oluştuğunu belirten Şen, "Hierapolis Antik Kenti 65 yıldır kazılıyor ve bu süre çok uzun bir süreç. Pamukkale, deprem bölgesi. Bazı tarihi yapılarda deformasyon oluştu. Buranın en önemli yerleri arasında da Hamam Bazilika bulunuyor. Bazilika yıllar önce restorasyon kapsamında iskeleler vasıtasıyla askıya alındı. Buradaki yıküma riskine karşı ziyaretçilerin girmemesi için çevresi de güvenlik nedeniyle çevrümiş durumda. Bu alanların hızlı bir şekilde restorasyonu yapılarak eski haline getirilmesi gerekiyor. Yaklaşık 2 milyon turistin ziyaret ettiği ören yerinde deformasyon var. Burada üniversitelerimizin kazı ve restorasyon çalışması yapması hızlı şekilde ilerlemesi için daha iyi olacaktır. Buralar kaybedümemeli ve restorasyonu yapılarak gezi alanları oluşturulmalıdır. Pamukkale Ören Yeri 1988 yılında UNESCO Dünya Mirası Listesine alındı. Pamukkale, dünyadaki 35 tane hem doğal hem de kültürel açıdan aynı anda iki unsuru bulunduran bir yerdir. Bu sayede uzak ülkelerden ziyaretçi alıyoruz. 8 bin kilometre uzaktaki ülkelerden buraya kültür turizmi için geliyorlar. Ziyaretçiler bu alanlara girerek resim çektirmek istiyor. Buraların güvenlik unsurlarının iyieştirilerek tekrar ziyarete açılması Pamukkale ve Türkiye için önemlidir" diye konuştu.

Tatil.com turizm sektöründe hedef büyüttü Haber

Tatil.com turizm sektöründe hedef büyüttü

Türkiye'nin ilk seyahat portalı olan ve mali sıkıntı yaşayan Tatil.com'un marka ve alt yapısını alan CRM Şirketler Grubu, turizm sektöründe hedef büyüttü. Tatil, com'u, 600 bin otele ulaşılabilecek portala dönüştürmeyi planlayan CRM, otel zinciri kurmaya da hazırlanıyor. Geçen yıl Fethiye'deki Le Chic otelini bünyesine katan CRM, Ege Bölgesi'nde yeni alımlar için fırsatları değerlendirecek. Bünyesindeki cali çenter ile 100 otele de hizmet veren grubun bu yıl turizmdeki ciro hedefi ise 1,5 milyar TL.  Turizmde Halimax ve CRM Turizm'in ardından sektördeki üçüncü yatırıma Tatil, com ile imza attıklarını söyleyen CRM Şirketler Grubu Yönetim Kumlu Başkanı Ramazan Becer, "Turizm sektöründe 15 yılı aşkın süredir, pazarlama, satış ve dijital marketing hizmeti veriyoruz. Pandeminin getirdiği olumsuzluklardan etkilenen tatil.com, geçen şubat ayında faaliyetlerini durdurmuştu. CRM Grup olarak, marka ve altyapı haklarını satın alarak, tekrardan markayı ayağa kaldırma adımlarımızı attık. Tatil.com yatırımıyla birlikte turizm sektörüne ciddi bir ivme kazandırmayı hedefliyoruz. Tatil.com, Türkiye'nin en iyi tatil domainlerinden biri. Global pazarda çok ciddi bir altyapısı var. Hedefimiz tatiLcom'u tekrar tüm dünyaya hizmet eden seyahat portalı haline getirmek. Tatil, com'un sıkıntıya düşmeden önce İçerisinde yurtiçi ve yurtdışından toplamda 600 bin otel vardı. Kontratları yenilemeye başladık. Otellere çözümler sunduk, müşteri şikayetlerine öncelik verdik. Hepsini aradık, mağduriyetlerini giderdik. Sonuçta çok değerli bir marka ve ürün sayısını artırarak eskisi gibi güçlü hale getireceğiz" diye konuştu. İnsansız, dijital otel projesini hayata geçirecek 2024 yılına kadar tekrar sistemde 600 bin otel olması için hedef koyduklarını kaydeden Becer, teknoloji ile otelciliği birleştirerek sektörde fark yaratmayı hedeflediklerini anlattı. Becer, şöyle devam etti: "30 odanın altındaki küçük otellerin personel ve enerji gibi maliyetleri yüzünden karlılığı düşük oluyor. Bu küçük oteller farklı kullanılabilir. Sadeceoda. com diye tamamen teknolojik bir pazarlama yöntemini hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Bu modelde insan olmayacak, kapılar QR kod ile açılacak. Her kullanım uygulama üzerinden yapılacak, konuklar elektrikten suya her şeyi kullandığı kadar ödeyecek. Çevreye duyarlı, temiz, ucuz ve pratik bir model olacak." Kaynak: NB Ekonomi

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.