Hava Durumu

#Turizm Sektörü

TOURISMJOURNAL - Turizm Sektörü haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turizm Sektörü haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizm sektörüne sürdürülebilir kurallar geliyor Haber

Turizm sektörüne sürdürülebilir kurallar geliyor

Dünyada sıfır emisyon ve yeşil dönüşüm hedefi, her alanda kendisini gösteriyor. "Sürdürülebilir turizm" de çevreye ve insana duyarlı bir kavram olarak ortaya çıktı. Bu kavram, turizmin ayrı bir bileşeni olarak değil turizmin daha sürdürülebilir hale gelmesi, ziyaretçilerin, çevrenin, çalışanların ve turizm sektörünün bir bütün halinde çalışması açısından gerekli bir yaklaşım biçimi olarak kabul görüyor. Türkiye, 2022'de dünyanın en üst çevre ve sürdürülebilirlik platformu olan Global Sustainable Tourism Council (GSTC) ile bu amaçla bir iş birliği anlaşması imzaladı. Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu uygulama ile tüm turizm paydaşlarının katılımıyla ortak bir anlayış geliştirmek amacını güdüyor ve turizm faaliyetlerinin sürdürülebilir, çevreye duyarlı ve güvenli bir ortamda gerçekleşmesi hedefini taşıyor. ULUSLARARASI TURİZM KRİTERLERİ GSTC, Türkiye’de faaliyet gösteren tüm konaklama işletmelerinin Bakanlığın genelgesine istinaden sürdürülebilir turizm kriterleri belirleyen kuruluş olarak işlev görüyor. Sürdürülebilir turizm kriterlerine geçiş 3 aşamadan oluşuyor. BİRİNCİ AŞAMA İÇİN VERİLEN SÜRE SONA ERDİ Birinci aşamada konaklama tesislerinin personel eğitimleri, çevreye duyarlı satın alma, misafir memnuniyeti, enerji ve doğal kaynakların takibiyle birlikte atıkların kontrol altına alınmasıyla ilgili toplam 14 farklı kriter bulunuyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı, birinci aşama ile ilgili genelgesini 15 Kasım 2022 tarihinde yayınladı. Tesislerin, bu belgeyi 31 Aralık 2023 tarihine kadar alması gerekiyordu. İKİNCİ AŞAMANIN GENELGESİ GEÇEN AY YAYINLANDI İkinci ve üçüncü aşamalarda ise yerel halkın desteklenmesi, kültürel miras, sera gazı emisyonları, biyoçeşitlilik, taşımacılık, hayvan sağlığı ve refahı gibi kriterler bulunuyor. Bu aşamalarda da toplam 29 farklı kriterle turizmi bir bütün olarak ele alınıyor. Bakanlık ikinci aşama için hazırladığı genelgeyi 25 Temmuz 2024'te paylaştı. Birinci aşamayı geçen tesisler, şimdi ikinci aşamanın şartlarını oluşturmak için mesai harcıyor. İKİNCİ AŞAMA İÇİN SERTİFİKA ALMA SON TARİHİ: 31 ARALIK 2025 4 ve 5 yıldızlı otellerin dışındaki oteller ve tatil köyleri, butik oteller ile özel konaklama tesislerinin 25 Temmuz 2024 tarihinde yayınlanan yeni genelgeyle 31 Aralık 2025 tarihine kadar ikinci aşama sürdürülebilir turizm sertifikası alması zorunlu hale getirildi. 4 ve 5 yıldızlı oteller ise direkt olarak üçüncü aşama kriterlerinden başlıyor. KONUNUN UZMANI AYRINTILARI AKTARDI Konunun uzmanlarından Barbaros Özdemir, Ensonhaber'e Türkiye'de sürdürülebilir turizm çalışmaları hakkında bilgi verdi. "SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM İÇİN MADDİ KAZANÇ HEDEFİ BİRİNCİ PLANDA OLMAMALI" 1991 yılında turizm otelcilik eğitimi alarak sektörle tanışan ve sürdürülebilir turizm konusunda denetime girecek olan tesislere danışmanlık yapan Özdemir, sistemin tam olarak uygulanabilir olması için turizm işletmelerinin bilinçlenmesi gerektiğini belirterek, şu ifadeleri kullandı: Ülkemizin en önemli gelir kaynaklarından biri turizm. Bu konuda henüz kurallara tam anlamıyla uyulduğunu söyleyemem. Bu sisteme tam uyum için maddiyatı birinci sıraya koymadan plan yapmak gerekiyor. Tamamen maddi gelir amacıyla turizm sektörüne yönelmiş olan grupların süreci yönetmesi mümkün görünmüyor. "OTELİNİN RESTORANINA SANDAL KOYUP MASA YAPAN VAR" Çalışmaları sırasında sürdürülebilir turizm genelgesi ve zorunluluk haricinde özellikle Ege ve Trakya bölgesinde geleneksel, vizyonel ve bilinçli işletmecilerle ve yönetim ekipleriyle tanıştıklarını belirten Özdemir, bu konudaki gözlemlerini şöyle dile getirdi: Bir balıkçı köyündeki otelinin restoranına sandal koyup masa yapan, eski köy objelerini dekor olarak sergileyen, kültürel mirası yansıtan, kahvaltıda sunduğu bal, zeytin, reçel gibi ürünleri köylüsünden satın alan, müşteri memnuniyeti odaklı, dedesinden kalma taş evi butik otele çeviren, tek kullanımlık malzeme kullanmayan, evcil hayvanların refahını gözeten ve sosyal sorumluluk çerçevesinde kendi köy ilkokullarına kütüphane yapan tesisler gördük. SERTİFİKANIN ÖNEMİ Sürdürülebilir turizm danışmanı olarak şu ana kadar ülke genelinde toplam 195 projeye ulaşıldığını belirten Özdemir, sertifika almanın sektörde kalmak ve ceza almamak için büyük öneme sahip olduğunu vurguluyor. Bakanlık, ikinci genelgesinde koşullara uymayan konaklama tesisleri hakkında 2634 sayılı Kanun uyarınca işlem uygulanacağına hükmediyor. Açıklanan aşamalar için zamanında sertifika almayanları çeşitli yaptırımlar bekliyor. Yeni işletme ruhsatı alan ve 6 içinde önce Sürdürülebilir Turizm Sertifikası ve sonra da Turizm İşletme Ruhsatı almayan işletmelerin mühürlenmesi söz konusu olabiliyor. CEZA Özdemir, bu örneğin dışında Turizm İşletme Ruhsatı olup da Sürdürülebilir Turizm Sertifikası almayan bir otele de yakın zamanda 64 bin TL ceza kesildiğini beyan etti. HER YIL YENİLENECEK Türkiye Sürdürülebilir Turizm Programı'nda sertifikalar, sertifika tarihinden itibaren bir yıl geçerli. Tesislerin geçerlilik tarihine göre her yıl, sertifika geçerlilik süresi bitmeden, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından belirlenen koşullarda ve yetkilendirilmiş firmalar aracılığıyla yeniden sertifikalandırılma süreçlerine başlanması ve söz konusu belgelerin geçerlilik tarihine göre yenilenmesi gerekiyor.

Turizm sektörü konaklama gelirindeki rekorun geliştirilmesini bekliyor Haber

Turizm sektörü konaklama gelirindeki rekorun geliştirilmesini bekliyor

Yılın ilk yarısında Türkiye'den çıkış yapan ziyaretçi sayısı, 25 milyon 107 bin 974 kişi oldu. Bu dönemde elde edilen turizm geliri ise 23 milyar 660 milyon 318 bin dolara yükseldi. Bu yıl elde edilen turizm geliri, TÜİK'in verileri çeyreklik bazda açıklamaya başladığı 2003'ten bu yana en yüksek ilk 6 aylık gelir olarak kayıtlara geçti. Alt sektörler incelendiğinde ise ilk 6 ayda turistlerin Türkiye'de yaptığı harcamaların 2 milyar 556 milyon 70 bin doları konaklama harcaması oldu. Konaklama geliri de veriler çeyreklik bazda açıklanmaya başladığı 2003'ten bu yana en yüksek ilk 6 aylık gelir olarak kayıtlara geçti. 2003 yılının ilk 6 ayında 622 milyon 632 bin dolar olarak hesaplanan konaklama geliri, COVID-19 salgınına kadar artış göstererek 1,5 milyar dolar seviyelerine ulaştı. Salgın nedeniyle seyahat yasaklarının uygulandığı 2020'nin ilk 6 ayında konaklama geliri, 673 milyon 121 bin dolara kadar geriledi. 2021'in ilk 6 ayında da 694 milyon 943 bin dolar seviyesinde kalan konaklama geliri, 2022'nin aynı döneminde 1 milyar 836 milyon 519 bin dolara çıktı. Geçen yılın ilk yarısında ise ilk defa 2 milyar dolar seviyesi aşıldı ve 2 milyar 442 milyon 38 bin dolar gelir elde edildi. "YAZ SEZONUNDAKİ TALEP YÜKSEK" Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) İç Anadolu Bölge Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan Esengil, dünya genelinde rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerin başında turizmin geldiğini söyledi. Türkiye'de yılın ilk yarısında 2,5 milyar doları aşan konaklama harcamasının artan turist sayısı ve yüksek harcama kapasitesinin işareti olduğunu bildiren Esengil, turizm sektöründe son yıllarda yapılan yatırımların karşılığının alınmaya başlandığını ifade etti. Esengil, Türkiye'nin turizm ülkeleri arasındaki popülerliğini artırdığına dikkati çekerek, "İlk yarıdaki 2,5 milyar doları aşan gelir, yıl sonu toplam konaklama gelirinin muhtemelen 5,5 ila 6 milyar dolar arasında olacağını öngörmemizi sağlıyor. Bu tahmin faktörlere bağlı olarak değişebilir. Genel beklentimiz 60 milyon turist ve 60 milyar dolar gelire ulaşmak" dedi. Yaz sezonundaki talebin güçlü olduğunu söyleyen Esengil, "Yaz sezonundaki yüksek talep, yıl sonu gelirlerinin yüksek olmasına katkıda bulunacaktır. İlk iki çeyrekte gerçekleşen artışlar göz önünde bulundurulduğunda, üçüncü çeyrekte de geçen senenin üstüne çıkacağımızı öngörüyorum. Bize gelen talep ve gerçekleşen konaklamalar bunu gösteriyor" değerlendirmesinde bulundu. Anadolu Ankara Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Yönetim Kurulu Başkanı Birol Akman ise bazı bölgelerde konaklama yüzdeleri düşse bile ciro ve kar bazında gelirin ikiye katlandığının görüldüğünü belirtti. Yılın ilk 6 ayında 26 milyon turist ve 24 milyar dolar gelire ulaşıldığını hatırlatan Akman, "Verilere bakıldığında 60 milyon turist ve 60 milyar doların üstünde bir ciro ile bu yılın kapatılacağı net görülüyor. 2024'ün sonunda Türkiye olarak istediğimiz hedefe ulaşacağız" ifadesini kullandı.

Turizm tam gaz: Tur ve bilet fiyatı da, turist sayısı da arttı Haber

Turizm tam gaz: Tur ve bilet fiyatı da, turist sayısı da arttı

Tatil planlarını yaz sonuna kadar yapmış olan turistler, büyük ölçüde rezervasyonlarını tamamlamış durumda. Seyahat eden Rusların sayısı, bir önceki yıla göre -15 oranında artış gösterirken, tur paketlerinin fiyatları %22 oranında arttı. Uçak bileti fiyatları ise -26 arasında artış gösterdi. Ortalama tur rezervasyonu fiyatı 198 bin rubleye yükselirken (yaklaşık 2 bin 200 dolar), ortalama uçak bileti fiyatları da yurt içi uçuşlarda 17,2 bin, uzak yurtdışı destinasyonlarda ise 50,3 bin ruble olarak hesaplandı. Yakın yurtdışı destinasyonlar için ise fiyatlar %2 düşerek 27,9 bin rubleye gerilemiş görünüyor. Rus turistler arasında en popüler destinasyon yine Türkiye oldu. Güneydoğu Asya ülkeleri ve Gürcistan, özellikle bireysel seyahat edenler arasında artan bir ilgi görüyor.  Türkiye, organize turların %55’ini oluştururken, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri %8 oranında tercih edildi. Yurt içi turizm harcamaları %40,5 artarak 118,5 bin rubleye ulaştı.  Güneydoğu Asya ülkeleri arasında en çok tercih edilen ülke Tayland oldu. Özellikle Tayland'a yapılan rezervasyonlar, geçen yıla göre 2,3 kat artış gösterdi. Bu artış, Tayland’ın doğrudan uçuş imkânları ve diğer popüler tatil bölgelerine göre daha uygun fiyatlı olmasıyla açıklanıyor. Beklenti bu artışın önümüzdeki yıllarda da devam edeceği yönünde.

Turizm sektörü Instagram erişim engelinin uzamasından endişeli Haber

Turizm sektörü Instagram erişim engelinin uzamasından endişeli

Reklam, satış ve pazarlamada diğer medya ve sosyal medya araçlarına göre Instagram’ın çok etkili bir araç olarak turizmin can damarı olduğunu belirten Özdemir “Şu an algoritmanın nasıl işlediğini çözemiyoruz, reklam bütçelerini kısıtlayamıyoruz, Facebook bir yandan açık. Onun açık olması algoritmayı nasıl etkiliyor, onu analiz etmeye çalışıyoruz. Bir işletmenin 50 bin takipçisi varsa bu Facebook’ta 25bindedir. Bizim müşteri kitlemiz burada yok, genç nesil Facebook’ta yok. Reklam döngüsü diğer sosyal medya araçlarında tam oturmadı. Turizm sektörünün müşterisinin takip ettiği sosyal medya Instagram” diyor.   Orta ölçekte bir seyahat acentesinin aylık yaklaşık 150 bin TL sosyal medya reklam harcaması olduğuna işaret eden Özdemir, META’nın sağladığı ücretsiz verilerle de müşterilerinin yaş, cinsiyet, bölge, gelir gibi bilgilerini analiz ederek, reklam, pazarlama stratejilerini oluşturma ve yeni reklam verirken de buna göre filtreleme imkanlarından yoksun kaldıklarını söylüyor.  SEKTÖRÜN ZARARI TAZMİN EDİLİR Mİ? Instagram kapalı kaldığı sürede önceden ödenen reklam bedellerinin geri iade edilip edilmeyeceği konusunda META’dan açıklama beklediklerini belirten Özdemir, mecranın kapalı kalmasından kaynaklı rezervasyonlardaki düşüş nedeniyle edilen zararın tazmin edilmeyeceği görüşünde.  Özdemir, “Tam turizmcilerin en çok ciro yapacağı dönem. Bizler, seyahat acenteleri, kültür turları yapan seyahat acenteleri, belirli bir otobüs  beli bir kontenjanımız vardır, uçakta satamadığımız her koltuğun parasını önceden öderiz, ister dolsun ister dolmasın.   Biz son dakika satışları ile işi yürütüyoruz. Bazen turun başlamasına 3 gün kala o ürünün reklam bedelini arttırarak boş kalan o iki koltuğu satmaya uğraşıyoruz. Instagram’ın kapalı olması bu anlamda da elimizi kolumuzu bağlıyor. 5 – 6 gün içinde Eylül Ekim satışları başlayacak ama hamle yapamıyoruz çünkü reklam yayınlayamıyoruz. Bizim reklamlarımız yayında.  Parasını da verdik ama ne geri dönüş aldık bilmiyoruz. Eylül- Ekim- Kasım böyle giderse turizmciler açısından zora girer bu süreç uzarsa." “ESKİ YÖNTEMLERLE REZERVASYON AÇIĞINI DOLDURMAYA ÇALIŞIYORUZ” Özdemir, müşterilerine eski yöntemlerle, telefonlara kısa mesajlar atarak, e posta göndererek ulaşmaya çalıştıklarını  ve rezervasyon açıklarını doldurmaya çalıştıklarını söyleyerek, “Benim telefonumda okunmamış 1600 kısa mesaj var, ama müşteriden telefonuna gelen kısa mesajı (sms) okumasını bekliyoruz. Toplu Whatsapp gönderimi de yasal olmadığı için gönderemiyoruz” diyor.

Turizm sektörüne odaklanan Exoticca, 60 milyon euro yatırım aldı Haber

Turizm sektörüne odaklanan Exoticca, 60 milyon euro yatırım aldı

Turizm sektörüne odaklanan Exoticca, 60 milyon euro yatırım aldı. Şirketin 60 milyon euroluk D serisi yatırım turuna Quadrille Capital liderlik etti. İspanya merkezli şirketin yatırım turunda All Iron, ICF, 14W, Mangrove, Bonsai, Sabadell ve Aldea da yer aldı. Exoticca, yeni gelen yatırımı yeni pazarlara açılmak, pazarlama faaliyetleri ve operasyonel kapasitesini artırmak için kullanacağını açıkladı. 2014 yılında Jesus Rodriguez Fernandez ve Marti Guasch Mercade tarafından kurulan şirket, geleneksel olarak seyahat acenteleri tarafından sunulan çok bileşenli yurt dışı tur paketlerini dijital bir platform aracılığıyla sunuyor. Bu paketler uçuşlar, oteller, yemekler, transferler, ulaşım yöntemleri ve yerel rehberler gibi çeşitli hizmetleri içeriyor. Exoticca, bu tür kompleks seyahatleri organize etmenin ve rezerve etmenin zorluklarını ortadan kaldırmayı hedefliyor. Exoticca'nın geliştirdiği platform, kullanıcıların bu karmaşık tur paketlerini online olarak kolayca rezerve edebilmelerini sağlıyor. Bu sayede, müşteriler seyahatlerini tek bir yerden planlayarak yönetebiliyor. Platform; uçuşları, otelleri, yemekleri, transferleri ve diğer ulaşım yöntemlerini birbirine bağlıyor. Böylece müşterilere tüm seyahat ihtiyaçlarını tek bir paket halinde sunuyor. Exoticca; ABD, Kanada, Birleşik Krallık, Fransa, Almanya, İspanya, Meksika ve Kolombiya gibi ülkelerde faaliyet gösteriyor. Şirket, şu anda ağırlıklı olarak Amerika ve Kanada pazarlarına odaklanmış durumda. Exoticca'nın Latin Amerika, Orta Doğu, Hindistan ve Çin gibi yeni pazarlara genişlemeyi hedeflediğini de ekleyelim.

Bodrum’da turizm sektöründen ‘fiyatları indirin’ eleştirilerine yanıt Haber

Bodrum’da turizm sektöründen ‘fiyatları indirin’ eleştirilerine yanıt

Dünyanın önemli turizm noktalarından biri olan Bodrum’da yaz sezonu hareketliliği devam ediyor. Bu kapsamda, son 6 ayda Bodrum’a hava ve deniz yoluyla 371 binden fazla yabancı turist giriş yaptı. İç ve dış pazar ile ilgili değerlendirmede bulunan Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, “Bodrum’a gelen yabancı misafir oranlarına bakıldığında geçen yıla göre, son 6 aylık verilere göre yüzde 11’lik bir artış var. Hava yoluyla 325 binin üzerinde yabancı yolcu geldi. Deniz yoluyla ise 46 binin üzerinde yabancı turist geldi. Geçen sene aynı döneme göre de yüzde 30 artış gözlendi” dedi. Diğer yandan Kurban Bayramı’nda iç pazarda olan artışın şu an yok denilebilecek seviyede olduğunu söyleyen Dengiz “Bu kapsamda, iç pazarda yüzde 20’lik bir daralma var. İlgili acentelerle yaptığımız görüşmeler sonucunda ciro bazında hedef yakalandı ama son dakika rezervasyonlarda azalma oldu. 5 yıldızlı otellerde yüzde 90 oranında, 3 ve 4 yıldızlı tesislerde ise yüzde 60-70 arasında bir doluluk var” diye konuştu. “BİZ DÜNYANIN EN UCUZ OTELİ DEĞİLİZ” Sosyal medyadaki pahalı eleştirilerine de dikkat çeken Dengiz şöyle konuştu: “Edere eder, etmezse etmez ayrımı’ yapılmalıdır. Son 10 yıldır dünyanın en ucuz destinasyonu Türkiye’ydi. Fiyatlarımız biraz daha yukarı çıkınca mı diğer ülkelerle kıyaslamaya başladık. Halbuki bizler en iyi hizmeti verip en uygun tatil avantajlarını sağlıyorduk. Bodrum ve Türkiye aslında edere eder. Dünyanın en iyi 100 oteli arasında Türkiye’deki oteller var. Biz dünyanın en ucuz oteli değiliz, dünyanın en ucuz ülkesi değiliz. Bizler diğer yarışabilir ülkelerle hizmet veriyoruz, otelcilik yapıyoruz. Türkiye hizmet anlamında ilk 3’ün arasına giren bir ülkedir. Turizm Bakanlığı’na ve belediyeye bağlı plajlar var. İyi bir fiyatla tatil yapılabiliyor. Fiyatlar yüksek sezon oluşundan dolayı kişi başı oda kahvaltı 1500 liradan başlıyor ve 10 bin Euro’ya kadar çıkıyor. Her kesime göre uygunluk var.” Avrupa şampiyonasının turizm hareketliliğini dolaylı olarak etkilediğini ve belli bir kesimin tatil planını ötelediğini belirten Dengiz, 2 ülkenin erken seçime gitmesi, olimpiyatların başlayacak olması ve diğer yandan da Almanya’daki bir acentenin iflas etmesi gibi etkenlerin de göz önünde bulundurulması gerektiğini söyledi. Dengiz, “Global bir daralma var. Sadece Türkiye’de daralma varmış gibi bir algı yanlış oluyor” ifadelerine yer verdi. KAPIDA VİZE AÇIKLAMASI Yunan adalarındaki kapı vizesi uygulamasından olumsuz etkilendiklerini belirten Dengiz, “Bodrum pahalı algısı devamlı ön planda tutulmaya çalışılmaktadır. Yunan adalarıyla karşılaştırma yapılmasını doğal karşılıyoruz ama bunun iyi bir şekilde irdelenmesi gerekiyor” dedi. “Bodrum ile Kos’un bir araya getirilmemesi gerekiyor. Bodrum’un Mikonos ve Rodos’la eş değer olması gerekiyor” ifadelerine yer veren Dengiz, “Adalar bazındaki fiyatlar değişkenlik gösteriyor. Bu da kafa karışıklığına yol açıyor. Yoksa herkes istediği yere gidebilir, seyahat edebilir” diye konuştu.

Turizm sektöründe fiyatlar aldı başını gitti! Haber

Turizm sektöründe fiyatlar aldı başını gitti!

Turizm yıllık bazda en fazla fiyat artışının yaşandığı sektörler arasında yerini aldı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre yıllık enflasyon Haziran'da yüzde 71.60'a gerilerken; Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) bazında ana harcama gruplarına göre yıllık en yüksek fiyat artışı eğitim ve konutun ardından lokanta ve otellerde görüldü. Haziran itibariyle yıllık bazda lokanta ve otellerde yüzde 90.67 artış kaydedildi. Otel arama platformu Neredekal.com da 1 gecelik oda fiyatlarındaki artışları mercek altına aldı. Platformda listelenen 23 binden fazla konaklama tesisine ait veriler incelendiğinde Haziran'da Türkiye genelindeki konaklama tesislerinin 1 gecelik oda fiyatının geçen yılın aynı döneminde göre ortalama yüzde 73 arttığı belirlendi. EN FAZLA ARTIŞ MERSİN'DE Verilere göre, Haziran ayında en çok oda fiyatı artışı yaşanan il ise yüzde 97 ile Mersin oldu. Mersin'i yüzde 90'lık artışla Balıkesir, yüzde 85'lik artışla da Çanakkale takip etti. Tatilcilerin yer ve konsept tercihleri de belli oldu. EN ÇOK ANTALYA'YA BAKTIK Platformun verilerine göre, tatil planlayanlar en çok Antalya, Bodrum, Marmaris, Fethiye ve Balıkesir için tatil aramaları yapıyor. Haziran'da bir önceki aya göre her şey dahil otel aramaları yüzde 60, apart oteller yüzde 131, pansiyon aramaları yüzde 45, bungalov aramaları ise yüzde 196 artış gösterdi.

Turizm sektörünün öncülerinden Net Holding 50. yılını kutladı Haber

Turizm sektörünün öncülerinden Net Holding 50. yılını kutladı

Net Holding’in 50. yılını kutlamak üzere, 27 Haziran Perşembe akşamı Mandarin Oriental Bosphorus İstanbul’da gerçekleşen özel gece, başta turizm sektörü olmak üzere birçok farklı sektörden iş insanını, Net Holding dostlarını ve çalışanlarını bir araya getirdi. 1964 yılında Türkiye’de açılan ve kendisinin de mezunları arasında yer aldığı ilk turizm rehberliği kursundaki 100 kadar tercüman rehber arkadaşına gönderdiği bir mektupla NET Holding’in temelini atan Besim Tibuk, o dönemdeki arkadaşlarının da yer aldığı gecedeki konuşmasıyla davetlilere duygulu anlar yaşattı. Tibuk, “İnişli çıkışlı, heyecanlı, çok güzel bir 50 yıl yaşadık. Sonuç; sağlık ve dostluk. O yüzden sağlığınıza dikkat edin, dostlarınızı yakınınızda tutun. Çünkü 100. yılımızın planlarına şimdiden başladık.” diye seslendi. Gecenin açılış konuşmasını ise Net Holding Murahhas Üyesi Hande Tibuk gerçekleştirdi. Başarıya ulaşmak için özverili ve verimli ekip çalışmasının önemine vurgu yapan Hande Tibuk, “Her başarı verimli ekip çalışmasının eseridir ama her ekibin de bir lideri vardır. İnsana değer veren, her türlü fikrin ve önerinin söylenmesine fırsat tanıyan, geniş inisiyatifler ve sorumluluklar veren, merhametli, bonkör, enerjisi ve vizyonu ile hepimizi hem şaşırtan hem de motive eden liderimiz Besim Tibuk, 50 yıllık hikayemizin aslında baş kahramanı. Bu hikayede rol almış binlerce çalışanımız, hissedarımız, iş ortaklarımız ve milyonlarca misafirimiz var. Her birine verdikleri büyük, küçük tüm katkılar için teşekkür etmek isterim ama teşekkürlerin en büyüğü, bize bu hikayede rol alma fırsatı verdiği için babama gidiyor. Elbette bu 50 yıllık hikayeden öğrenilecek çok şey var ve hikayemiz devam ediyor. Umuyorum 50 yıl sonra ikinci yarısını da bu şekilde anlatma imkanı buluruz” diye konuştu. 50 yıllık geçmişte Net Holding’te görev yapan yönetici ve çalışanların da katıldığı özel davete, turizm sektörünün yanı sıra birçok farklı sektörden iş insanları, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşlarının liderleri ve basın mensupları yoğun ilgi gösterdi. DOĞU ANADOLU’NUN İLK KADIN TURİST REHBERİ 1964 yılında bakanlık tarafından açılan ilk kursu tamamlayan Türkiye’nin ilk lisanslı turist rehberlerinden olan Besim Tibuk, Tolon Sökmen ve Öznur Çilingiroğlu’na 60 yıl plaketleri takdim edilirken, Doğu Anadolu turuna çıkan ilk kadın rehber Aliye Sim Özer’e ve rehberlik mesleğinde 66 yılı geride bırakan, Türkiye’nin en eski rehberi unvanlı Cengiz Alatlı’ya turizme katkılarından dolayı plaket verildi. Tüm çalışanların ve yöneticilerin 50. yıl pastasının etrafında toplanıp aile fotoğrafı vermesinin ardından başlayan Funda Arar konseri, davetlilere Boğaz esintisi eşliğinde keyifli anlar yaşattı. 50. kuruluş yılını taçlandırmak için araştırmacı yazar Fatih Vural tarafından yazılan Net Holding’in 50 yılı kitabının lansmanı da bu özel gecede yapılarak, konuklara armağan edildi. TURİZMDE KURUMSAL BOŞLUĞU DOLDURDU Başarılı girişimcilik hikayesiyle yola çıkan Net Şirketler Grubu, günümüzde turizmin yanı sıra farklı sektörlerde de başarı hikayesini sürdürüyor. Besim TİBUK, 1974 yılında 100 kadar tercüman rehbere bir çağrı mektubu ile ulaşarak, kişi başı 500 lira sermaye ile Net Turizm A.Ş.’yi kurduğunda, Türkiye turizmindeki kurumsallaşmış organizasyonların eksikliğini doldurmayı hedeflemekle kalmamış, aynı zamanda şirketin kuruluş dilekçesinde farklı sektörlere de yer vererek büyük bir öngörü örneği sergilemişti. Çok ortaklı bir girişim olan Net Turizm A.Ş., bugün sermaye piyasalarında ulaşılan halka açıklık kavramının ilk örneklerinden birini oluşturması bakımından da önemli bir misyonu yerine getirmiş durumda. YENİ ANLAYIŞ KISA SÜREDE BAŞARI Yeni bir anlayışla bir araya gelen girişimci ortaklar grubu, o güne kadar küçük bireysel işletmeler halinde faaliyet gösteren turistik eşya mağazalarından farklı olarak, büyük ölçekli ve kurumsal bir yapı altında çalışan ilk mağazalarını, İstanbul’un tarihi ve turistik Nuruosmaniye semtinde açtılar. Net Turizmin bu girişimi sayesinde Türkiye’yi ziyaret eden turist gruplarına, kurumsal bir altyapısı bulunan satış mağazalarında kaliteli, ciddi ve güvenli alışveriş olanakları yaratıldı. Satışı yapılan ürünlerin garantili ve eve teslim organizasyonu gibi ilkler, NET tarafından gerçekleştirilirken ülkenin imajı da en üst seviyeye çıkarıldı. İlk mağazayı kısa aralıklarla ülkenin tarihi ve turistik yörelerinde açılan diğerleri izledi. Kuşadası, Pamukkale, Kapadokya, Antalya, Bodrum, Marmaris mağazalarının başarısı Net Turizm A.Ş.’nin başarısı zamanla kurucularını turizmin diğer alanlarına da yatırım yapmaya teşvik etti ve zaman içinde otel ve talih oyunları salonu işletmeciliği, limuzin hizmeti, duty-free işletmeciliği, gayrimenkul geliştirme alanlarında da yatırımlar yapıldı. Bu şirketin genişleyen faaliyetleri sonunda, 20 Ocak 1981 yılında 60 milyon TL sermaye ile Net Holding A.Ş. kuruldu. Net Holding bugün KKTC, Karadağ, Hırvatistan ve Bulgaristan’da kurduğu iştirakleri ile Merit markası altında toplam 10 otel 11 casino işletmektedir. Bunlar; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Merit Royal Otel & Casino, Merit Royal Premium Otel, Merit Royal Diamond Otel, Merit Crystal Cove Otel & Casino, Merit Royal Gardens Otel & Casino, Merit Park Otel & Casino, Merit Lefkoşa Otel & Casino, Merit Liman Otel & Casino, Karadağ’daki Merit Starlit Hotel, Residence & Casino, Merit Royal Splendid Casino, Merit Podgorica Casino, Hırvatistan’daki Merit Libertas Casino ve Bulgaristan’daki Merit Grand Mosta Hotel & Casino’dur. Net Holding tarafından, 1983 yılında kurulan Inter Limousine, ülkenin ilk limuzin şirketi olarak hizmetlerine İstanbul, Bodrum ve Antalya’da devam ediyor. 1982 yılında kurulduğu ilk yıllarda sektöre değerli turistik yayınlar kazandırmış olan Net Yayın şirketi ise değişen talepler doğrultusunda son 20 yıldır Net Çocuk markası altında çocuk kitapları üretmekte ve Net Kitap markası ile de özel yayınlar yapmakta. NET HOLDING HAKKINDA Kurulduğu 1974 yılından beri turizm sektörüne odaklanan Net Holding A.Ş.; turistik mağazacılık, otel ve casino işletmeciliği, finans, gümrüksüz (duty-free) mağaza işletmeciliği, inşaat, tarihi yapı restorasyonu, lüks araç kiralama, otopark işletmeciliği, yayıncılık, gayrimenkul geliştirme, müzik ve multimedya mağazaları ile cafe zinciri işletmeciliği gibi alanlarda gelişimini sürdürdü ve yurt dışında da yatırımlar yaptı. Bu gelişmeler devam ederken; kuruluşta ticari ilişkiler üzerine yaygınlaşan grup faaliyetleri, yatırım faaliyetlerine dönüşmüştür. Kurulduğundan bu yana kelimenin tam anlamıyla “Halka Açık” bir şirket olan Net Holding A.Ş.’nin hisselerinin tamamı, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’na kotedir ve hisselerinin 0’e yakın kısmı halka açıktır. Net Grubu, faaliyet gösterdiği sektör özelliği nedeniyle yabancı yatırımcılar ile de çok yakın çalışmış ve yabancı sermayenin ülkemize girmesi için büyük çaba sarf etmiştir. Uluslararası otel işletmeciliği şirketi Ramada International, 1987 yılında, İngiliz Allders Duty Free şirketi de 1995 yılında yaptığı ortaklıklar ile Türkiye’ye yabancı yatırımcıların gelmesini sağlamıştır. Antalya Havaalanı’nın tek duty-free işletmesini yapan Net Mağazacılık şirketine daha sonra sırasıyla Swissair ve ardından İtalyan Pam ve Stefanel gruplarının ortak girişimi olan ve dünya ölçeğinde duty-free mağaza işletme şirketi olan Nuance International ortak olmuştur.

Turizm sektöründe FTI paniği Haber

Turizm sektöründe FTI paniği

Turizm sektöründe FTI paniği yaşanıyor. Paniğin nedeni Almanya Münih merkezli Avrupa'nın üçüncü büyük tur operatörü FTI'nın iflas başvurusunda bulunması. Bu durum yaz tatilinin başladığı şu günlerde dünya turizm sektörü için büyük bir darbe oldu. İflas kararı ile birlikte FTI üzerinden yapılan rezervasyonlar iptal edilmeye başladı. Bu iptallerden Türkiye de büyük ölçüde etkilendi. Türk turizm sektörü ortaya çıkan zararı telafi etmek için çalışma başlatırken TURSAS Hukuk Müşaviri Avukat Yasemin Bal konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Baş şunları söyledi; "FTI Grup, internet sitesinden paket satın alan bütün turistlerin paralarının fondan karşılanacağını duyurdu. Gezginler için konu neredeyse toparlandı, sıkıntı toparlandı.  Bunu 2019'daki büyük tecrübeye borçlular çok kısa bir sürede organize oldu bitti ancak burada sadece turistler yok. Turistlere hizmet veren konaklaması, beslenmesi ve ulaşımında hizmet veren şirketlerin de zararları söz konusu oldu. Bunların yaptırdığı birçok rezervasyon iptal edilme aşamasına geldi. Bizim bakanlığımız bu iptallerin önüne geçmek için uğraşıyor. İptaller olduğunda çok büyük hasarlar meydana gelecek. Gelişmiş ülkelerin en önemli özelliği sigortacılığının da gelişmiş olmasıdır. Bu şirketler özellikle borsaya açık şirketler, yönetim kurulu üyelerinin veya genel müdürlerinin veya karar vericilerin yanlış kararlarından kaynaklanan zararların ödenebilmesi için yönetici sigorta poliçesi diye bir poliçe var. Bu poliçeler düzenlenir. Şimdi Türkiye'de ve dünyadaki bütün tedarikçiler, otelciler, ulaştırmacılar, beslenme üniteleri, restoranların hepsinin Alman sigorta fonundan rezervasyondan kaynaklanan zararlarını talep etme hakları var. Bu haklarını kullanabilirler. TURSAS bu konuda önemli bir çalışma yaptı. Bu çalışmasını bizler de icra etmek üzere hazırlıklarımızı tamamladık. Firmalar açısından mutlaka etkilenme söz konusu ama o etkinin oranının henüz ölçülebilmesi ve diğer zincir işletmecilerimizin burada alacağı pozisyon önemli. Olay çok yeni yani Haziran'da oldu bir anda dalga dalga domino etkisi ile yayıldı."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.