Hava Durumu

#Turkcell

TOURISMJOURNAL - Turkcell haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turkcell haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turkcell’in son 1 yılda kazandığı abone sayısı 1,8 milyon oldu Haber

Turkcell’in son 1 yılda kazandığı abone sayısı 1,8 milyon oldu

Turkcell, 2024’ün ikinci çeyreğini güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Yılın ikinci üç aylık döneminde net abone sayısını 346 bin artıran şirketin Türkiye’deki toplam abone sayısı 43,2 milyona ulaştı. Bu çeyrekte faturalı abone sayısı net 477 bin artan Turkcell’in son 1 yılda kazandığı faturalı abone sayısı 1,8 milyon oldu. İstanbul ve New York borsalarına eş zamanlı kote Türk şirketi olan Turkcell, 2024 yılının ikinci çeyreğini güçlü sonuçlarla tamamladı. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç güçlü operasyonel performanslarını yılın ikinci çeyreğine de taşıdıklarını açıkladı. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, “Müşterilerimizin ihtiyaçlarını önceliğimiz kabul ederek, yenilikçi ve kapsamlı çözümler sunma misyonumuzu sürdürdük. 30. yılımızın heyecanını yine müşterilerimizle birlikte yaşadık. Pek çok farklı kampanya ve faydayı hayata geçirdik. Müşteri odaklı aksiyonlarımız, üstün servis kalitemiz ve sunduğumuz değer teklifleriyle yılın ikinci yarısını net 346 bin mobil abone kazanımı ile tamamladık. Faturalı abone bazımız bu çeyrekte net 477 bin artış gösterirken, son 1 yılda kazandığımız faturalı abone sayısı 1,8 milyon seviyesinde gerçekleşti” diye konuştu. Dr. Ali Taha Koç, “Telekom alanında liderlik ana odağımızın yanı sıra, veri merkezi işletmeciliği, yenilenebilir enerji, yapay zekâ ve siber güvenlik alanlarına da büyük önem verdik. Uçtan uca teknoloji sağlayıcısı konumumuzu büyütme hedefimizle, teknolojinin ilerlemeyi tetiklediği bir geleceği inşa etmeye devam ediyoruz. Techfin alanındaki faaliyetlerimiz ile sunduğumuz yenilikçi hizmetler hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimizin hayatlarına değer katıyor” dedi. “Ülkemizin dijital dönüşümüne katkı sağlayacak stratejik yatırımlarımıza devam edeceğiz” Ukrayna’daki iştiraklerinin satışına ilişkin açıklamalarda da bulunan Dr. Ali Taha Koç, “30’uncu yılımızda şirketimizin güçlü temelleri ile yenilikçi vizyonunu paydaşlarımız için değere dönüştürme hedefiyle yolumuza emin adımlarla devam ediyoruz. Bu bakış açımızla portföyümüzü sürekli olarak değerlendiriyor, uygun koşullar sağlandığında stratejik aksiyonlarımızı hayata geçiriyoruz. Bu kapsamda, 2023 yılının sonunda duyurduğumuz, Ukrayna’daki varlıklarımızın satışına ilişkin süreci, 9 Eylül tarihinde tamamladık ve ilk aşamada ülkemize 524,3 milyon dolar döviz girişi sağladık. Ukrayna’da 2022 yılından bu yana daha da şiddetlenen savaş koşulları da göz önüne alındığında, şirket olarak bu süreci başarıyla tamamlamış olmaktan dolayı memnuniyet duyuyoruz. Hedefimiz, ülkemizin dijital dönüşümüne katkı sağlayacak yeni yatırımlara odaklanmak” şeklinde konuştu. Dr. Ali Taha Koç konuşmasının sonunda, “Şirketimizin 30’uncu yılına güçlü adımlarla devam etmenin gururuyla, ‘Her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor’ diyoruz. Üstün mobil ve sabit altyapımızın yanı sıra insanlardan nesnelere, teknoloji ekosisteminden sosyal sorumluluğa uzanan pek çok yatırımımızla ülkemize değer katmaya devam ediyoruz” dedi. Mobil abonede son 6 yılın en düşük kayıp oranı Yapılan açıklamaya göre, Turkcell yılın ikinci çeyreğinde 30. yıl kutlamaları kapsamında hayata geçirdiği kampanyalarla abonelerin tercihi olmaya devam etti. ‘Akıllı Fatura’ hizmeti, ‘30. Yıl Katlama Kampanyası’ gibi yenilikçi hizmetlerin de katkısıyla şirketin aylık ortalama mobil abone kayıp oranı yüzde 1,5 ile son 6 yılın en düşük seviyesinde gerçekleşti. Sabit abone kayıp oranı 2006’dan bu yana en düşük seviyeye geriledi Şirket, sabit genişbant segmentinde fiber abone odağına devam etti. Yüksek hızlı ve kaliteli fiber hizmetlere olan talep ile net 42 bin fiber abone kazanırken, fiber abone bazı 2,4 milyon seviyesine ulaştı. Toplam sabit abone bazı 3,2 milyona yaklaşırken, abone kayıp oranı ise yüzde 1,2 ile 2006’dan bu yana en düşük seviyeye indi. Techfin faaliyetlerinin güçlü katkısı devam ediyor Turkcell’in Financell ve Paycell markaları ile hizmet verdiği techfin alanı, grup büyümesine olan yüksek katkısını bu çeyrekte de devam ettirdi. Financell’in gelirleri, yıllık bazda yüzde 33,9 artarak 947 milyon TL olurken, kredi portföyü ikinci çeyreğin sonunda 6,3 milyar TL’ye ulaştı. Güvenli ödeme çözümleri sunan Paycell’in gelirleri ise yıllık bazda yüzde 15,8 arttı. ‘Sonra Öde’ hizmetinin işlem hacmi (grup dışı) yüzde 34 artarak 2,6 milyar TL olurken, hizmete sunulduğundan bu yana yüksek talep gören POS çözümleri, işlem hacmindeki yüzde 86 artışla ürün portföyündeki yerini güçlendirmeye devam etti. İkinci çeyrekte 30’uncu yılını müşterileriyle kutlamaya devam etti 1994 yılında cep telefonundan ilk ‘Alo’ ile iletişim teknolojilerinde yeni bir dönem başlatan Turkcell, 30’uncu kuruluş yılında da yenilikçi ve geniş kapsamlı kampanyalarını ikinci çeyrekte de müşterilerine sunmaya devam etti. 30’uncu yaşını yıl başından bu yana farklı sürprizlerle kutlayan Turkcell, müşterilerine pek çok avantaj sunuyor. Katlama kampanyası ile abonelerin paketindeki GB ve dakikaları ikiye katlayan Turkcell, GNÇ ile gençlere yönelik sinema ve yemek faydası gibi yıl boyu sürecek birçok kampanyayı devreye aldı. Turkcell ayrıca, ‘Salla Kazan’ kampanyası ile Kurban Bayramı’nda müşterilerine toplam 30 milyon GB internet hediye dağıttı. Paycell’in yerli ödeme yöntemi TROY Kart kullanımda Türkiye’nin dijital ödeme ve finansal hizmetler platformu Paycell, yılın ikinci çeyreğinde kartlı ödeme sistemlerinin yerli çözümü TROY’u Paycell Kart’la birleştirdi. Kullanıcılar Paycell uygulaması üzerinden TROY sanal kart oluşturarak, yurt içi alışverişlerinde daha kolay, hızlı ve güvenli bir deneyim yaşayabiliyor. İTÜ’de 5G Teknoloji Kampüsü açıldı İstanbul Teknik Üniversitesi, Turkcell ve Ericsson iş birliğiyle kurulan 5G Teknoloji Kampüsü, Nisan ayında faaliyete başladı. Özel sektör ve akademiyi bir araya getiren Ar-Ge iş birliği kapsamında İTÜ Ayazağa Yerleşkesinde kurulan sahada, 5G teknolojileri geliştirilecek ve nitelikli insan kaynağı yetiştirilmesine katkı sağlanacak.

Geleceğin Yeşil Şebekeleri projesine Eureka Yılın İnovasyon Ödülü Haber

Geleceğin Yeşil Şebekeleri projesine Eureka Yılın İnovasyon Ödülü

Yeni nesil teknolojiler ve dijitalleşme konusunda önde gelen şirketlerden Turkcell, çok sayıda ulusal ve uluslararası Ar-Ge projesiyle teknoloji alanında katma değer üretmeyi sürdürüyor. Şirketin paydaşları arasında yer aldığı uluslararası Ar-Ge projelerinden biri olan AI4Green (Artificial Intelligence for Green Networks) projesi de Eureka CELTIC Next kümesi altında yer alan ve TÜBİTAK Uluslararası Sanayi İş Birliği Programı kapsamında desteklenen bu çalışmalardan biri. Türkiye’nin yanı sıra Finlandiya, Fransa, Portekiz ve İsveç olmak üzere toplam 5 farklı ülkeden 17 paydaşın katılımıyla yürütülen AI4Green Projesi’nin Turkcell, P.I. Works ve Turkgen’den oluşan Türkiye konsorsiyumunun koordinatörlüğünü şirket üstlendi. Projenin uluslararası koordinatörlüğü ise İsveç’ten KTH Royal Institute of Technology tarafından yürütüldü. Yeni şebeke mimarilerinin ortaya çıkmasını ve akıllı şebekelerin gelişimini de dikkate alarak kapsamlı yapay zekâ tabanlı algoritmalar ve çözümler geliştirmeyi hedefleyen AI4Green projesi, üç yıllık bir çalışmanın ardından geçtiğimiz yıl itibarıyla faaliyetlerini tamamladı. Söz konusu proje, enerji verimliliği ve risk farkındalığı alanında elde ettiği başarılı sonuçlar ile ‘Eureka Küresel İnovasyon Zirvesi 2024’ etkinliğinde ‘Eureka İnovasyon Ödülü’ne layık görüldü. Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Turkcell Şebeke Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Vehbi Çağrı Güngör, daha sürdürülebilir ve verimli bir şebeke altyapısına sahip olmak adına yürütülen çalışmalardan bahsetti: “Şirket olarak, kullandığımız enerjinin yenilenebilir kaynaklardan elde edilmesi için yoğun bir yatırım planımız var. 2026 yılı itibarıyla toplam elektrik ihtiyacımızın yüzde 65’ini kendi sahip olduğumuz rüzgâr ve güneş enerjisi yatırımları ile ‘Yeşil Enerji’ kaynaklarından karşılamayı hedefliyoruz. Bunun yanında, kullanımlarımızın verimli olması da en az kaynağı kadar bizim için önemli. Yürüttüğümüz Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerimizle bu alandaki doğrudan yatırımlarımızı destekleyecek şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” Eureka Yılın İnovasyon Ödülü’nü kazanan proje hakkında da bilgiler veren Prof. Dr. Güngör, “Projedeki araştırma ve geliştirme faaliyetlerimizin yanı sıra Türkiye konsorsiyum liderliğini ve Türkiye kullanım senaryosu liderliğini de üstlendiğimiz projede, paydaşlarımızla ortak çalışmalar gerçekleştirdik. Bu kapsamda P.I. Works ile birlikte yürüttüğümüz çalışmaların sonucunda kapsama kaybına neden olmayacak şekilde baz istasyonlarının kullanım dışı dönemlerde otomatik bir şekilde kapatılmasını sağladık ve sahanın aktif kullanım anlarını otomatize ederek önemli enerji tasarrufu kazanımları elde ettik. Diğer paydaşımız Turkgen ile yürütülen çalışmalarda ise sosyal medya verilerinin işlenmesi ile anlık olaylar ve yoğunluklar tespit edilerek, planlama dışı ihtiyaçların anında belirlenmesi ve aksiyon alınması sağlandı” dedi. Şirketin 30 yıldır teknoloji ve inovasyon konusunda Türkiye’ye öncülük ettiğine dikkat çeken Prof. Dr. Vehbi Çağrı Güngör, “Ar-Ge çalışmalarımız ile ülkemiz için her açıdan fayda üretmeye devam ediyoruz. Yerli ekosistemimle ürettiğimiz çözümlere ek olarak yabancı proje paydaşlarımızla da uluslararası arenada rekabetçi ve yenilikçi çıktılar üretiyoruz. Bu noktada TÜBİTAK’ın desteklediği ulusal projelerimiz ile özellikle Avrupa Birliği’nin desteklediği uluslararası projelerimiz bizim için büyük önem taşıyor. Tıpkı AI4Green projesinde olduğu gibi, bu projeler sayesinde hem Turkcell hem de ülkemiz için çok başarılı sonuçlar elde ederken, ortak bilgi birikiminin büyümesine katkı sağlıyoruz. Yeni nesil teknolojiler odaklı Ar-Ge çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz” diye konuştu.

Turkcell'in çocuklara özel çevre kitabına ödül Haber

Turkcell'in çocuklara özel çevre kitabına ödül

Turkcell, sürdürülebilirlik başlığı altında projelerini hayata geçirmeye devam ediyor. Çevre bilincinin çocuk yaştan itibaren yerleşmesini desteklemek amacıyla, Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliğinde hazırlanan “Karınca Bacak ile Dev Yaprak” isimli çocuk kitabı, halkla ilişkiler sektörünün önde gelen programlarından Altın Pusula'da “Sponsorluk İletişimi-Çevre” kategorisinde ödüle layık görüldü. Bu yıl 22'ncisi düzenlenen Altın Pusula ödül töreni, 26 Haziran akşamı İstanbul'da gerçekleşti. “Turkcell olarak amacımız, çevre bilincini 7'den 70'e tüm topluma yaymak” Turkcell Kurumsal İletişim, Medya ve Marka Yönetimi Direktörü Mustafa Alcan, böylesi prestijli bir organizasyonda ve bu kadar anlamlı bir başlıkta ödül kazanmaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade ederek şöyle konuştu: “Enerji yönetimi ve sürdürülebilirlik, şirket stratejimizin temel direklerinden birini oluşturuyor. İnsan odaklı ve çevreye duyarlı bir şirket olarak, tüm süreçlerimizde çevresel, sosyal ve yönetişimsel etkimizi pozitif yönde artıracak şekilde kendimizi ve tüm ekosistemimizi dönüştürüyoruz. Bu sürece tüm paydaşlarımızı dahil ederek ortak değer üretiyor, daha iyi bir dünyanın peşinde birlikte koşuyoruz. Yeşil ve temiz bir gelecek bilincini, 7'den 70'e toplumun tüm kesimine yaymak için kararlılıkla çalışıyoruz. Ülkemizin yarını olan çocuklarımızın, gezegenin yarını için bilinçlenmesini sağlamak ve farkındalık oluşturmak amacıyla hayata geçirdiğimiz projemizin ödüllendirilmesi, bizi hem çok sevindirdi hem de daha iyisini yapmak üzere motive etti.” 2022'de başlatılan proje kapsamında, Sebahat Söylemez tarafından yazılıp oyuncu Melis Sezen tarafından gönüllü olarak seslendirilen “Karınca Bacak ile Dev Yaprak” isimli döngüsel elektronikler kitabını bitiren çocuklara, Turkcell mağazalarına getirdikleri tekno atıkları karşılığında ‘Döngüsel Elektronikler Sertifikası' verildi.

Turkcell, 2023 yılında da istikrarlı ve güçlü büyümesini sürdürdü Haber

Turkcell, 2023 yılında da istikrarlı ve güçlü büyümesini sürdürdü

Türkiye Yüzyılını Dijitalin Yüzyılı yapma hedefiyle attığı kararlı adımlarla güçlü ve istikrarlı büyümesini sürdüren Turkcell, 2023 yılı finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. 2023 yılında enflasyon muhasebesine göre düzenlenmiş sonuçlarına göre Turkcell Grubu’nun toplam gelirleri yıllık bazda yüzde 14,6 büyüyerek 107,1 milyar TL, FAVÖK yüzde 19,9 oranında artarak 43,9 milyar TL’ye ulaştı. Net kâr, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 82,5 artışla 12,6 milyar TL olarak gerçekleşirken Turkcell’in toplam yatırım harcamalarının gelire oranı ise yüzde 21 oldu. Turkcell aynı zamanda yeni abone kazanımlarına 2023 yılında da devam etti. Mobil tarafta yüksek gelir katkısı sağlayan faturalı abone odağını sürdüren marka, 1,6 milyon net faturalı abone kazandı. ARPU ise son çeyrekte yüzde 85 büyüdü. Bu büyüme rasyonel fiyatlama, üst pakete taşıma odağı ve artan faturalı abone sayesinde gerçekleşti. 2023 yılında toplam 386 bin haneye daha uçtan uca fiber hizmetini götürürken toplamda 5,8 milyon haneye ve 2,3 milyon fiber abone sayısına ulaştı. Turkcell’in büyümesinin ana destekçisi konumundaki TV+, BiP, fizy, lifebox, GAME+ ve dijital reklamcılık servisleri kullanan tekil ücretli kullanıcı sayısı ise yıllık bazda yüzde 9 artarak 5,6 milyona yükseldi. TV+’ın IPTV müşteri sayısı 1,4 milyona erişti. Dijital İş Servisleri ise kurumsal müşterilerin dijital dönüşüm süreçlerindeki ana destekçisi olmaya 2023 yılında da devam etti. Uçtan uca yönetilen dijital dönüşüm projeleri ile birlikte, veri merkezi ve bulut hizmetlerinden elde edilen gelirler, büyümeye katkı sağlayan ana faktörler oldu. Turkcell Dijital İş Servisleri’nin gelirleri yıllık bazda yüzde 23 artarak 10 milyar TL’yi aştı. Özellikle veri merkezleri gelirleri yüzde 61’lik büyümesi ve bulut servisleri büyümesi yüzde 50 ile bu büyümeyi destekledi. Bugüne kadar sistem entegrasyon ve yönetilen hizmetlerde 3 bin 500’ü aşkın proje sayısına ulaşılırken, 2023 yılından sonra gelire dönüşecek olan projelerin kontrat değeri 3,1 milyar TL oldu. Techfin odaklı hizmetler sunan Financell, Paycell ve Wiyo şirketleri 2023 yılında da faaliyetlerini başarılı bir şekilde sürdürdü. Bireysel ve kurumsal müşterilerin finansman ihtiyaçlarına göre ürün portföyünü çeşitlendirmeye devam eden Financell bugüne kadar 7 milyon tekil müşteriye ve 40 milyar TL kredi hacmine ulaştı. Financell’in kredi portföyü 6,2 milyar TL’ye yükselirken, yeni ürün, projeler ve faiz oranlarının artışı ile yıllık bazda gelirleri de yüzde 28 büyüyerek 2,4 milyar TL olarak kaydedildi. Paycell yüzde 29’luk bir artışla gelirlerini 2,2 milyar TL’ye taşıdı. Hızlı ve güvenli ödeme çözümleri sunan Paycell’in geniş ürün portföyüyle 2023 yıl sonunda kullanıcı sayısı 8 milyon oldu. Müşteri odaklı stratejisi, yenilikçi ve kapsamlı teklifleri, dijital kanallarla güçlenen geniş satış ağı ve güçlü altyapısı ile Turkcell, 2023 yılında 1,6 milyon faturalı net abone kazanırken, 386 bin haneye daha uçtan uca fiber hizmeti götürerek ulaşılan hane sayısını 5,8 milyona çıkardı. Fiber abone sayısı ise 2,3 milyona ulaştı. Turkcell ekosisteminde yer alan TV+, BiP, fizy, lifebox, GAME+ ve dijital reklamcılık servisleri büyümenin lokomotifleri haline gelirken bu servislerdeki tekil ücretli kullanıcı sayısı yıllık bazda yüzde 9 artarak 5,6 milyona yükseldi. Turkcell Dijital İş Servisleri’nin gelirleri ise yıllık bazda yüzde 23 artarak 10 milyar TL’yi aştı. Türkiye’yi dijitalin yüzyılına taşımayı amacıyla ana odak alanları Veri, Enerji, Siber Güvenlik ve Yapay Zeka’yı kapsayan yatırımlarına hız kesmeden devam eden Turkcell, 2024 yılında yatırımlarının gelire oranının yüzde 23 olmasını bekliyor. “Turkcell’in DNA’sında teknoloji liderliği, yenilikçilik ve girişimcilik var” 2023 yılını çift haneli reel büyüme ile kapatmanın gururunu yaşadıklarını ifade eden Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, “İş alanlarının tamamında enflasyona rağmen güçlü bir performans sergiledik. Turkcell’in, DNA’sında teknoloji liderliğini, yenilikçiliği ve girişimciliği barındırıyor. Gerçekleşen bu yüksek performansın ARPU genişlemesi ve yeni abone kazanımları sayesinde oldu. 2024 yılı hedeflerini reel rakamlar üzerinde verdik. Bu yıl FAVÖK marjını yüzde 42 oranında hedefliyor; veri merkezleri, yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımları ile operasyonel yatırımların gelire oranını ise yüzde 23 olarak bekliyoruz. Enflasyon beklentilerimizi de dahil ettiğimiz planlara göre 2024’te yüksek tek haneli reel büyüme öngörüyoruz” dedi. “Türkiye Yüzyılını Dijitalin Yüzyılı yapma hedefiyle çalışıyoruz” 2023 yılında “Türkiye’nin dijital dönüşüm yolculuğundaki öncü konumlarını daha da güçlendirme noktasında kararlılıkla ilerlediklerini belirten Koç, “Bu süreçte, teknolojik altyapımızı, bilgi birikimimizi ve yetkinliklerimizi; müşterilerimize kesintisiz ve kaliteli bir iletişim deneyimi sunmak için geliştirmeye devam ettik. Turkcell sadece bir ses ve data operatörü değil, Türkiye'nin dijital dönüşümünün lokomotifi, dönüştürücü bir güç. Bu gücü; sadece bağlantıyı sağlayan değil, üstün bir dijital deneyimi her platformda, günün her anında yaşatan bir şirket olmak ve ülkemizin milli menfaatleri için kullanıyoruz. Gelecek dönemde de teknolojik yeteneklerimiz ve inovasyon gücümüz sayesinde pazardaki konumumuzu güçlendirecek ve toplum için daha güçlü bir dijital gelecek ortaya koyacağız. Tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte Türkiye Yüzyılını Dijitalin Yüzyılı yapma hedefiyle çalışıyoruz” şeklinde konuştu. “Dijital ürün ve servisler, sektörümüzün taşıyıcı kolonları” BiP, TV+, lifebox, fizy, GAME+ gibi Turkcell ekosistemindeki markaların faaliyetlerinin başarıyla sürdüğünü vurgulayan Koç, “Dijital ürün ve servisler, sektörümüzün taşıyıcı kolonları haline gelmeye başladı. Stratejik önemde gördüğümüz dijital servislerimiz de finansallarımızı güçlü bir şekilde destekliyor. Bu başarı, şirket olarak dijital dönüşüm alanındaki liderliğimizi ve büyüme potansiyelimizi güçlendirerek devam ettirme yolunda bizi daha da cesaretlendiriyor” dedi. “Ana odak alanımız Veri, Enerji, Yapay Zekâ ve Siber Güvenlik” Yolculuklarında 4 ana odaklarının olduğunu ifade eden Koç, “Veri, Enerji, Yapay Zekâ ve Siber Güvenlik. Bu dört odak, bizim 2024 ve sonrası hedeflerimizin, yatırımlarımızın da belirleyicileri olacak. Bu odakların birbiriyle iç içe olduğunu, dijitalleşen dünyada insanların ve nesnelerin ürettiği verinin, dünyanın en önemli hammaddesi haline dönüştü” diye konuştu. “Türkiye’nin en büyük veri işletmecisi Turkcell’den yeni şirket hazırlığı” Türkiye’nin verisini Türkiye’de tutmak amacıyla veri merkezleri pazarındaki lider konumunu devam ettirdiklerini belirten Koç, “Şirket olarak, veri merkezlerine 330 milyon euro yatırım gerçekleştirdik. Bu alandaki yatırım odağını bir üst seviyeye taşıyan marka, yeni bir veri merkezi şirketi kurmayı da planlarına dahil ettik. Bu doğrultuda “hyper-scaler” küresel bir markayı Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz. Türkiye’nin en büyük veri merkezi işletmecisi konumundayız. Gebze, İzmir, Temelli ve Avrupa olmak üzere 4 yeni nesil veri merkezine sahibiz. Türkiye’deki bireylerin ve kurumların yanı sıra bölge ülkeleri ile birçok global şirket de Turkcell’in veri merkezi hizmetlerini ve bulut çözümlerini kullanıyor. Tier-3 Tasarım, Tesis ve Operasyonel Sürdürülebilirlik alanlarında uluslararası sertifikalara sahip ilk şirket olma özelliğine sahip veri merkezlerini 9 şiddetindeki bir depreme dayanıklı şekilde inşa ettik. Turkcell dışında yerli ve yabancı yaklaşık 4 bin şirketin verilerini sadece siber tehditlere karşı değil, doğal afetlere karşı da koruyoruz” ifadelerini kullandı. “Sanayi devriminin iklim krizini ‘teknoloji devrimi’ ile yeneceğiz” Diğer bir odak alanlarının enerji kaynak yönetimi olduğunu söyleyen Koç, “Telekom şirketleri olarak, Türkiye’nin 1 yıllık toplam elektrik tüketiminin yüzde 1’ini biz tüketiyoruz. Sürdürülebilirlik ve dünyamıza fayda açısından da bakıldığında bizlerin herkesten fazla bu alana eğilmesi gerekiyor. Biz bu alanı sosyal ve ekonomik sorumluluğumuzun bir parçası olarak değerlendiriyoruz. Bu yüzden her fırsatta ‘sanayi devriminin iklim krizini ‘teknoloji devrimi’ ile yeneceğiz’ diyoruz. Halihazırda sertifikalı yüzde 100 yenilenebilir enerji kullanıyoruz. Sadece yenilenebilir enerji tüketmiyor, aynı zamanda Turkcell Enerji şirketimizle yenilenebilir enerji de üretiyoruz. Bu yıl globalde 21 bin şirketin sürdürülebilirlik çalışmalarının ve sonuçlarının değerlendirildiği CDP (Carbon Disclosure Project/Karbon Saydamlık Projesi) İklim Değişikliği raporlamasında takdir edilen 353 şirket arasına ve ‘A’ listesine girdik. Bu bakımdan ülkemizin tek telekomünikasyon şirketiyiz” dedi. “Hedefimiz, 2050’de net sıfır şirket olmak” Konuşmasına devam eden Koç, “Turkcell sahip olduğu 18 megawatt gücünde rüzgâr enerjisi santralinin (RES) yanı sıra 300 megawatt arazi tipi güneş enerjisi santrali (GES) yatırımlarına da son hızla devam ediyor. Türkiye’nin değişik yerlerinde güneş tarlalarına 240 milyon dolarlık yatırım yapacağız. 2024 yılı sonuna kadar toplamda 2 bin 400 Greensite’ı devreye almayı hedefliyoruz. 2026 itibarıyla yeşil enerji kaynaklarından sağlanacak üretimle, Turkcell toplam elektrik ihtiyacının yüzde 65’ini karşılamayı planlıyoruz. Nihai hedefi ise 2050’de net sıfır şirket olmak” şeklinde konuştu. “Yapay zekâ, bir çağ değişimi” “Yapay zekâ ile yapılabileceklerin sınırı olmadığını göreceğimiz bir dönemin başlangıcında olduklarını vurgulayan Koç, “Bu nedenle yapay zekâ gündemini bir tür ‘çağ değişimi’ olarak değerlendiriyor, inovasyonu teşvik etmek ile toplumsal faydayı önceliklendirmek arasında titiz bir denge kurmayı amaçlıyoruz. 2024’te tüm sektörlerde öncelikli gündemin yapay zekâ olacağını bekliyoruz. Üretken yapay zekâ, nesnelerin interneti, doğal dil işleme teknolojisinin gelişimi gibi katlanarak büyüyen alanlar, endüstrileri dönüştüreceği gibi sosyolojik etkileriyle de herkesin gündeminde olmaya devam edecek. Şirket olarak, yapay zekâ çözümlerini şirket operasyonlarımızın her alanına etkin bir şekilde entegre ederken yapay zekânın etik kullanımını gözeterek gerekli aksiyonları alıyoruz” şeklinde konuştu.

Turkcell’den deprem bölgesinde istihdama destek Haber

Turkcell’den deprem bölgesinde istihdama destek

Turkcell, deprem bölgesinde umudun yeşermesine ve hayatın tekrar normale dönmesine katkı sağlamak amacıyla geçen yıl başlattığı ‘Gönül Bağı Projeleri’ ile bölge halkına desteğini sürdürüyor. Şirket bu proje kapsamında bölgede iş gücüne katılımı artırmak hedefiyle Turkcell Global Bilgi Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi’ni 15 Mart’ta hizmete açtı. Hatay’ın Kırıkhan ilçesindeki merkez, meslek edindirme eğitimleriyle bölgedeki iş gücüne katkı sunarken, depremzedelere de istihdam imkânı sağlıyor. “Bölgede 7 bin kişiye eğitim, 855 kişiye istihdam” Turkcell Global Bilgi Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi projesinin detaylarını ve bölgeye desteklerini anlatan Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, “Türkiye’nin Turkcell’i olarak afet bölgesinde hayatın tekrar normale dönmesi için seferberliğimizi sürdürüyoruz. Gönül Bağı Projelerimiz kapsamında, bölgedeki ekonomik kalkınmaya ve toplumsal refaha katkıda bulunuyoruz. Sadece geçici bir yardım değil, uzun vadeli bir destek ile sürdürülebilir bir etki oluşturarak bölge halkının hayatını olumlu yönde etkilemeyi amaçlıyoruz. Depremden etkilenen illerdeki afetzede vatandaşlarımız ve onların bölge dışında eğitim gören birinci derece yakınları için ‘İstihdam Seferberliği’ başlatarak, bölgede 1100 kişiyi istihdam etme hedefimizi paylaşmıştık. Bugüne kadar 855 depremzedemizi Turkcell grup şirketlerimizde istihdam ettik, 7 bin kişiye de mesleki eğitim verdik. Turkcell Global Bilgi Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezimizi de bugün Hatay Kırıkhan’da açıyoruz. İlk aşamada 62 kişinin istihdamıyla başladığımız merkezde, bu sayının uzaktan çalışan müşteri temsilcilerinin de eklenmesiyle 250’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Teknik ve kişisel gelişim programlarımızla da bölge halkını destekleyerek meslek edinmelerine katkı sağlıyor, nitelikli iş gücünü artırmayı amaçlıyoruz. Bölgede hayatın tekrar normale dönmesi için çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi. 15 Mart itibarıyla hizmete açılan merkez ile hem depremzedelere istihdam sağlanıyor hem de iş gücüne meslek edindirme eğitimleriyle katkı sunuluyor. Turkcell Akademi tarafından verilen yazılım, yazılım test uzmanlığı, robotik kodlama, bulut teknolojiler, satış ve pazarlama eğitimleriyle bölgeye nitelikli iş gücü kazandırılması planlanıyor.

Turkcell ve Huawei’den gelecek nesil teknolojiler için iş birliği Haber

Turkcell ve Huawei’den gelecek nesil teknolojiler için iş birliği

Turkcell ve Huawei, dünyanın en önemli mobil teknoloji etkinliği olarak kabul edilen Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC24) bir araya gelerek yenilikçi teknolojilerin geliştirilmesi konusunda iş birliği protokolleri imzaladı. Bu anlaşmayla iki şirket 5.5G, yeşil teknolojiler ve yapay zekâ destekli şebeke otomasyonu ortak inovasyonu alanlarında sektöre öncülük edecek iş birliklerini hayata geçirecek. İki şirket, 5.5G konusunda Pasif IOT, RedCap (Reduced Capability) ve diğer 5.5G/5G-Advanced teknolojileri dahil olmak üzere birçok 5.5G teknolojisi ve 5.5G ağlarının geliştirilmesinde birlikte çalışmayı hedefliyor. Yeşil enerji anlaşmasında ise GPON'da derin mod enerji tasarrufu, sahalarda güneş enerjisi ve yeşil enerjinin kullanımı ve enerji verimliliği yoluyla karbon ayak izlerini azaltmayı planlıyor. 'Ortak İnovasyon' anlaşması çerçevesinde ise ağ otomasyon süreçlerini yapay zekâ tabanlı, kullanıcı merkezli ve kendi kendini optimize eden ağlara odaklanılacak. Dr. Ali Taha Koç: “Yenilikçi teknolojiler için iş birliklerine imza atıyoruz” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç iş birliğine ilişkin yaptığı açıklamada, “Turkcell olarak, teknoloji alanındaki gelişimi en üst seviyeye taşımak için konusunda lider ulusal ve uluslararası şirketlerle iş birliklerine imza atmaya devam ediyoruz. Huawei ile yaptığımız iş birliğiyle 5.5G ve yeşil teknolojilerin yanı sıra yapay zekâ bazlı şebeke otomasyonu amaçlı ortak inovasyon çalışmalarımızın kapsamını genişletiyoruz. Yapılan anlaşmaları, telekomünikasyon alanında yenilikçi teknolojilerin geliştirilmesi için de önemli bir adım olarak görüyoruz” dedi. Phillip Gan: “Turkcell ile yeni teknolojiler geliştireceğiz” İmza töreni sonrasında konuşan Huawei Başkan Yardımcısı Phillip Gan şunları söyledi: “Teknoloji alanında lider çözüm ortakları olarak 5.5G ve yeşil teknolojilerin yanı sıra yapay zekâ bazlı şebeke otomasyonu konularında Turkcell ile ortak inovasyon için iş birliğimizi geliştiriyoruz. Amacımız yaptığımız iş birlikleriyle yeşil kalkınmayı da göz önünde bulundurarak ortak başarıyı yakalamak. Turkcell ile geliştirdiğimiz yeni teknolojilerle insanların hayatlarını kolaylaştırmayı ve sürdürülebilirliğe de katkıda bulunmayı hedefliyoruz.” Turkcell ile Huawei’nin 10 Gbps testleri başarıyla tamamlanmıştı Turkcell ile Huawei, geçtiğimiz hafta 5G test laboratuvarında gerçekleştirdiği denemede 5.5G (5G Advanced) teknolojisini kullanarak saniyede 10 Gigabit veri indirme hızını aşmıştı. Turkcell'in 5G ve ötesi yeni nesil teknolojiler kapsamında yaptığı Ar-Ge ve test çalışmalarının önemli bir adımı olarak öne çıkan bu testle mobil internet teknolojilerinde çığır açacak bir başarıya imza atılmış oldu.

‘Techno Camp’ ile eğitim ve kariyer fırsatı Haber

‘Techno Camp’ ile eğitim ve kariyer fırsatı

Turkcell Global Bilgi, teknoloji alanında kariyer yapmak isteyen gençlere Techno Camp programıyla kariyer ve gelişim fırsatları sunmaya devam ediyor. Bu yıl dördüncüsü düzenlenen programa üniversitelerin mühendislik fakültelerinde okuyan lisans son sınıf, yüksek lisans veya doktora öğrencisi ya da yeni mezunlar başvurabilecekler. Dijital müşteri deneyimi merkezi Turkcell Global Bilgi, bu yıl dördüncü kez gerçekleştireceği Techno Camp eğitim ve gelişim programı ile gençlerin kariyerine yön vermeye devam ediyor. Başvuruları devam eden Techno Camp 2024’e bu yıl üniversitelerin mühendislik fakültelerinde okuyan lisans son sınıf, yüksek lisans veya doktora öğrencileri ile yeni mezunlar katılabilecek. Eğitimi başarıyla tamamlayan gençlere Turkcell Global Bilgi’de kariyer imkânı sunulacak. “Genç mühendislere kariyer ve gelişim imkânı sağlıyoruz” Programla ilgili açıklamada bulunan Turkcell Global Bilgi İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Zafer Çavdar, “Türkiye’nin dijital müşteri deneyimi merkezi olarak, hizmetlerimizi ve sektörümüzün gelişimini çok önemsiyoruz. Bu doğrultuda gençleri sektöre kazandırmak adına kariyer ve gelişim programımız Techno Camp için hazırlıklar yapıyoruz. Bu programla gençlerimizi sadece yeni teknolojilere hazırlamakla kalmıyoruz. Ayrıca onlara kurumsal hayatı deneyimleyebilecekleri teknoloji sohbetleri, çevik çalışma ortamı, inovatif fikirlerini hayata geçirecekleri Techno Hackathon’a katılma ve Turkcell Global Bilgi bünyesinde uzman pozisyonlarında kariyer fırsatları da sunuyoruz. Geleneksel hale gelen programımıza her yıl artan ilgi mühendislerle ortak vizyonlarımız olduğunu gösteriyor ve bu çabamızın somut karşılığını görmek bizi mutlu ediyor. Çünkü biz gençlere yatırım yaptıkça, gençler de bize inanmaya ve bizimle ilerlemeye devam ediyor. Teknoloji alanında kariyer hedefi olan genç mühendisleri bu yıl da Techno Camp’e bekliyoruz” dedi. Türkiye’nin her yerinden katılıma açık Yapılan açıklamaya göre, geçen yıl programa toplam 4042 başvuru yapılmış, yapılan değerlendirmeler sonucu kariyer/gelişim programından 53 genç mühendis faydalanmıştı. Bu yıl da Türkiye’nin dört yanından öğrencilerin online olarak başvurabileceği program; temmuz ayında başlayacak ve iki ay sürecek eğitimlerin ilk haftası fiziksel ortamda yüz yüze gerçekleşecek. Sonrasında program online platformda devam edecek. Eğitim kampı boyunca katılımcılar, alanında uzman eğitmenlerden teknoloji, iletişim, iş geliştirme, proje yönetimi gibi alanlarda eğitim alarak bilgi ve yetkinliklerini geliştirecekler. Techno Camp 2024’e başvurular globalbilgi.hrpeak.com/ekvzqn99qjnrysm3amw7zsqml2.job adresinden yapılabilecek.

Turkcell, enerji verimliliğinde hedef büyüttü Haber

Turkcell, enerji verimliliğinde hedef büyüttü

Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, son yıllarda güçlü şekilde hissedilen iklim krizine dikkat çekerek, “Sanayi devriminin iklim krizini ‘Teknoloji Devrimi’ ile yeneceğiz. 2024’te enerji verimliliğimizde yüzde 5 artış bekliyoruz. 2026’da ise toplam enerji ihtiyacımızın yüzde 65’ini güneş ve rüzgâr enerjisinden karşılamayı planlıyoruz” dedi. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, Enerji Verimliliği Haftası nedeniyle yaptığı açıklamada şirketin sürdürülebilirlik politikalarına değindi. Dr. Koç, 2024’te Turkcell’in enerji verimliliğinde yüzde 5 artış beklediklerini ifade etti. İklim değişikliği karşısında teknolojinin gücünü kullanarak işlerini daha çevreci, daha verimli ve sürdürülebilir bir modele dönüştürdüklerini belirten Dr. Ali Taha Koç, yapılan enerji verimliliği projeleri sayesinde 2022 yılı sonunda yaklaşık 65 GWh enerji tasarrufu sağladıklarının altını çizdi. Dr. Koç, 2023 yılında şebeke verimliliğini birim veri başına harcanan enerji olarak da izlemeye başladıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: “2024 yılında şebekelerimizi yüzde 5 oranında daha verimli hale getirme hedefimiz bulunuyor. Bu bağlamda, sürdürülebilir enerji tarafında 2022 yılı sonu itibarıyla toplam 650 baz istasyonunda ‘Yeşil Saha’ (Greensite) projesini devreye aldık. 2023 yılında 750 olmak üzere toplam 1400 adet yeşil mobil saha montajı tamamlandı. 2024 yılı sonuna kadar da toplamda 2 bin 400 Greensite’ın devrede olmasını hedefliyoruz. 2026 itibarıyla Yeşil Enerji kaynaklarından sağlanacak üretim, toplam elektrik ihtiyacımızın yüzde 65’ini karşılamayı planlıyoruz.” Turkcell’in geleceği rüzgâr ve güneş enerjisinde Yapılan açıklamaya göre, 2030’a kadar elektrik tüketimini yüzde 100 yenilenebilir kaynaklarından karşılamayı ve 2050’ye kadar net sıfır şirket olmayı amaçlayan şirket, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda İzmir Çeşme’de 18 MW gücünde rüzgâr enerjisi santrali satın aldı. Ayrıca 2022 yılında proje geliştirmeleri başlayan 300 MW arazi tipi güneş enerjisi santrali yatırımları son hızıyla devam ediyor. Yatırımların ilk fazı olarak 5 farklı bölge ve 8 farklı projede gerçekleştirilen kurulum çalışmaları son aşamaya geldi. 2024 yılı itibarıyla devreye alınacak 54 MW kapasiteye sahip ilk faz yatırımlarla Turkcell yıllık 95 GWh tasarruf sağlayacak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.