Hava Durumu

#Türki̇ye

TOURISMJOURNAL - Türki̇ye haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türki̇ye haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Akdeniz'de turizmi en çok gelişen ülke Türkiye Haber

Akdeniz'de turizmi en çok gelişen ülke Türkiye

Visa, Avrupa’nın Akdeniz’e kıyı ülkelerinde seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2023 yılı sonuçlarını açıkladı. Analiz sonuçlarına göre 2023 yılında Türkiye’de turizm alanında gerek ziyaretçi sayısı gerek yabancı kart kullanımında yüksek çift haneli büyüme kaydedildi ve tüm zamanların turizm rekoru kırıldı. Son bir yıla bakıldığında ise Türkiye’de 2023 yılında kartlı ziyaretçi sayısı 2022’ye göre %20’ye yakın, turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar döviz bazlı ’dan fazla arttı. SON 5 YILDA BÖLGENİN LİDERİ TÜRKİYE Analiz, Türkiye’nin yanı sıra Akdeniz’e kıyısı olan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan’daki turistlerin kart kullanımlarını da mercek altına alarak Türkiye’nin turizm alanında rekabetçi olduğu alanlara da işaret ediyor. Rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’in turizmde büyüyen yıldızının Türkiye olduğunu gösteriyor. Analiz sonuçlarına göre son 5 yılda ortalama yabancı kart harcamaları Akdeniz Havzasında yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye 2018 seviyesinin 3 katına yakın büyüklüğe ulaştı. Böylelikle 2018’den bu yana turizm alanında pandemi sonrası çok ciddi bir ivme oluştuğu görülüyor. SAĞLIK TURİZMİ FARK YARATIYOR 2023’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %6’sına denk geliyor. Rakamlar Türkiye’nin bu alanda stratejik bir rekabet gücü elde ettiğine işaret ediyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, ülkemizin turizm stratejisi için çok değerli içgörüler sunuyor. Analizin en çarpıcı bulgularından biri 2022 yılında Türkiye’yi ziyaret eden her 5 turistten birinin 2023’te yine Türkiye’yi tercih etmiş olması, ve ülkemize ikinci defa gelen bu turistlerin ortalama bir turistten yaklaşık %60 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirmesidir. Bu sonuç, ülkemizin turizm gelirleri açısından desteklenmeye değer stratejik bir alana işaret etmektedir. Ayrıca Analiz, yabancı turistlerin ATM’lerden nakit çekim oranlarında azalma trendinin 2023’te de devam ettiği, buna karşın kartlarıyla daha fazla harcama yaptıklarını ortaya koyuyor. Bu da kartlı ödemeler sayesinde turizm gelirlerinin kayıtlı ekonomiyi büyüterek arttığına işaret ediyor. Visa olarak 40. yılımızı kutladığımız bu yılda, 40 yıldır olduğu gibi şimdi de ülkemize döviz girişinde güvenli bir köprü olmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Bu yıl beşincisini gerçekleştirdiğimiz Visa Akdeniz Turizm Analizine göre Akdeniz havzasında turizmde kart harcamalarının son 5 yılda en çok arttığı ülke Türkiye oldu. Analiz sonuçlarına göre Türkiye’de yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının toplam turizme katkısı, Akdeniz Havzası ortalamasının 3 katı kadar gerçekleşmektedir. Benzer şekilde en çok büyüme kaydeden kuyum-aksesuar ile yeme-içme kategorileri de ülkemizin rekabetçi olduğu alanlara işaret etmektedir. Kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin, turizmin lokomotifi olduğunu gözlemliyoruz. Analiz sonuçlarının turizm sektörümüzün tüm paydaşlarına analitik veriler ile fayda sağlayacağını düşünüyor ve paydaşların görüşleri dahilinde önümüzdeki yıllarda daha da derinleştirmeyi planlıyoruz ” dedi. TURİSTLER PERAKENDE ALIŞVERİŞİ TERCİH EDİYOR Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda perakende alışverişler açık ara ile önde geliyor (%40’a yakın). Türkiye bu yönüyle de konaklama ve yeme-içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkelerine göre ayrışıyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %30 ile konaklama ve yeme-içme olarak öne çıkıyor. Ülkemizde son 1 yıl içerisinde 30 günden fazla kartını kullanan uzun süreli ziyaretçilerin, Türkiye’deki yabancı kart kullanımının önemli bir kısmını oluşturduğu görülüyor. Uzun süreli ziyaretçiler ortalama bir ziyaretçiden 5 kat daha fazla kişi başı kart kullanımı yapıyor. EN ÇOK GELEN VE KART BAŞINA EN ÇOK KULLANIM YAPAN ÜLKELER Analize göre 2023’te Türkiye’ye gelen kartlı ziyaretçi sayısında ilk dört turizm koridoru sırasıyla İngiltere, Amerika, Almanya ve Suudi Arabistan olurken kart başına kullanımlara bakıldığında sıralama Katar, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri ilk dört sıraya yerleşiyor. Türkiye’deki her 100 yüzyüze yabancı kart işleminin 83’ü temassız gerçekleşiyor. Turistlerin fiziki işlem adedi bazında mobil cüzdan kullanım payının bir önceki yıla göre %7 artması ödeme tercihleri bakımından dikkat çekiyor. EN ÇOK HARCAMA İSTANBUL'DA 2023’te turistlerin kart kullanımında öne çıkan iller 2022’ye göre değişmedi. Kart kullanımında ilk sırada gelen İstanbul’u sırasıyla Antalya ve Muğla takip ediyor. İstanbul’da kartlarıyla en çok Suudi Arabistan’dan gelen turistler ve Amerikalılar harcama yaparken, Antalya’da İngiltere ve Almanya’dan gelenler, Muğla’da ise İngiltere ve Amerika’dan gelenler en çok kartlı harcama yapan turistler konumunda.

Alman acentalardan Türk turizmine tam not! Haber

Alman acentalardan Türk turizmine tam not!

TÜRKİYE’deki otellerin satışını yapan Almanya’daki acenta sahipleri, 3 günlük info gezisi kapsamında Antalya’ya gitti. SunExpress Havayolları ortak organizasyonunda Aska otellerini görmek ve turizmin başkentini tanımak amacıyla gelen acentalar, tesisleri yerinde inceledi. Güvenli turizm sertifkasyonunu yerinde görmek ve uçuşlarda ulaşılabilirliğe bakmak amacıyla Antalya’nın konuğu olan acentacılar, info gezisi yaptı. Belek, Manavgat, Alanya ve Kundu’daki tesislerde incelemelerde bulunan acenta sahipleri ve yetkililer, Side Apollon Tapınağı, Side Antik Kenti, Aspendos Tiyatrosu, Alanya Kızılkule gibi tarihi ve turist yerleri gezdi. Antalya’da plaj ve sahilleri de gören Alman acentalar, turizm sektörüne tam not verdi. GENEL TANITIMA KATKI SAĞLAYACAK Aska otelleri Almanya temsilcisi Şenay Yavşan, “Üçüncüsünü gerçekleştirdiğimiz bu organizasyon ile Aska otellerinin Almanya acenteleri nezdinde bilinirliğini artırdık. Organizasyonun, bölge tesislerine de ayrıca tanıtım katkısı oldu. Türk turizminin genel tanıtımına katkı sağlayacağını düşünüyoruz” dedi. SunExpress Havayolları Bölge Müdürü Hakan Ortatepe ise “Gezinin amacı öncelikli olarak Türkiye’nin uçuşlarda ulaşılabilir olduğunu göstermek, ayrıca otelleri tüm acentalara yerinde göstererek, genel bilgilendirmenin yapılmasını sağlamak, genel anlamda Türk turizmine katkı sağlamak” diye konuştu.

Küresel helal turizm pazarı 300 milyar dolara koşuyor Haber

Küresel helal turizm pazarı 300 milyar dolara koşuyor

Türkiye’deki İslami otel konseptinin öncülerinden, Antalyalı iş insanı Ersin Erdoğan, yaptığı açıklama, küresel Müslüman seyahat pazarı hakkında şu bilgileri verdi: ENDONEZYA VE MALEZYA İLK SIRADA “2023 küresel Müslüman seyahat endekslerine göre, devlet olarak helal turizme büyük yatırımlar yapan Endonezya ve Malezya, Müslüman gezginler için dünya çapında en iyi iki destinasyon olarak liste başında yer alıyor. TÜRKİYE GÖZDE ÜLKELER ARASINDA Türkiye, Suudi Arabistan, Fas, Umman ve Brunei'nin de aralarında bulunduğu diğer İslam ülkeleri, özellikle genç Müslüman turistlerin gözdesi olmaya devam ediyor. UZAKDOĞU’NUN EN İYİ MÜSLÜMAN RORATALARI İslam İş Birliği Teşkilatı üyesi olmayan Japonya, Tayland, Tayvan, Güney Kore, Filipinler; Uzakdoğu’da en iyi Müslüman dostu seyahat destinasyonu olarak öne çıkıyor. İSPANYA’DAN HELAL TURİZM YATIRIMI Avrupa ülkesi İspanya, Müslüman gezginler için önemli bir helal dostu Avrupa destinasyonu haline geldi. İspanya, en iyi helal restoranları ve yakınındaki ibadethaneleri listeleyerek Müslümanların tercihlerine hitap eden faydalı seyahat rehberleri geliştiriyor. Başka bir kıta olan Avustralya da Müslüman inancına dayalı hizmet ihtiyaçlarını karşılaması bakımından önemli bir destinasyon. HELAL TURİZM İSTEYEN TURİST SAYISI 230 MİLYONA ULAŞACAK 2020'de 220 milyar ABD doları olan helal seyahat sektörünün küresel ekonomiye katkısının 2026 yılına kadar yüzde 35 artarak 300 milyar ABD dolarına ulaşması bekleniyor. 2022 yılında 110 milyon olan dünya çapındaki Müslüman ziyaretçilerin 2026’da 230 milyon ziyaretçiye ulaşacağı ve dünya çapındaki turistlerin yüzde 10'undan fazlasını temsil edeceği tahmin ediliyor.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.