Hava Durumu

#Türkiye Otelciler Birliği (Türob) Başkanı Müberra Eresin

TOURISMJOURNAL - Türkiye Otelciler Birliği (Türob) Başkanı Müberra Eresin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Otelciler Birliği (Türob) Başkanı Müberra Eresin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Vize muafiyeti sonrası gelen yolcu beklentisi arttı Haber

Vize muafiyeti sonrası gelen yolcu beklentisi arttı

Kimlikle giriş imkanı sağlanan Romanya’dan Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısının yüzde 30-50 artması bekleniyor. 21 Mayıs’ta Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla Türkiye, Romanya vatandaşlarına kimlikle Türkiye’ye giriş hakkı tanımıştı. Böylece Rumenler, Türkiye’ye yapacakları her 180 gün içinde azami 90 gün ikamet süreli turistik amaçlı seyahatlerinde ve transit geçişlerinde vize muafiyeti hakkı kazanmış oldu. Ekonomim’den Selenay Yağcı’nın haberine göre, Romanya vatandaşlarına Türkiye’ye kimlikle giriş imkanı sağlanması, bu ülkeden gelen turist sayısını yüzde 30 ile 50 arasında artıracak. Sektör temsilcileri, geçen yıl 990 bin olan Rumen turist sayısının, bu yıl 1,5 milyonu aşmasını bekliyor “Pasaport ve vize parası tatile ayrılır” Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin yakın ülkelerden gelen turistlerin turizm verilerini her zaman pozitif etkilediğini belirterek, “Kimlikle giriş Romanya’dan gelen turist sayısını en az yüzde 30 artırır. Seyahat için ayrılan bütçeye pasaport ve vize giderleri de ekleniyor. Eğer bu tür bir gider yoksa ayrılan bütçe tatilde kullanılıyor. Mesela orta segment otelde kalıyorsa bir üst segment otelde konaklıyor ya da o bütçeyi alışveriş için kullanıyor. Bu tür adımlar hem turist yelpazesini genişletiyor hem de gelire katkı sağlıyor. Romanya’nın Antalya’ya en çok turist gönderen ülkeler sıralamasında 7. olduğunu ifade eden Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı (POYD) Hakan Saatçioğlu da, karardan sonra bölgeye gelen turist sayısının en az yüzde 50 artmasını beklediklerini kaydetti. Saatçioğlu, vizesiz girişlerin rezervasyonlara pozitif yansıdığına dikkati çekerek, “Son dakika rezervasyonlarını artırır” dedi. “Polonya’daki çalışmaların meyvelerini topladık” Polonya ile 2 yıl önceki yapılan düzenlemenin ardından bu ülkede çok güçlü bir iletişim çalışması yaptıklarını ve meyvelerini de topladıklarını hatırlatan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu ise, Romanya’da benzer bir etki beklediklerini ifade etti. Kavaloğlu, “Düzenlemeyle sadece Antalya’ya gelen turist sayısının 500 bini aşmasını hedefliyoruz. Özellikle ana pazarımız olan Rusya, Ukrayna gibi ülkelerde savaş nedeniyle durağanlık yaşarken böyle bir hamle sektör için çok önemli” diye konuştu.

Türk Turizmciler 2023'ten memnun 2024'ten umutlu Haber

Türk Turizmciler 2023'ten memnun 2024'ten umutlu

Turizm sektörü temsilcileri 2023 yılı turizm rakamlarına dair değerlendirmelerini paylaştı. TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, sektörün uzun yıllara dayanan çalışma ve gayretiyle turizmde 2023 yılını yükselişle kapatmanın son derece sevindirici olduğunu ifade etti. Bu başarıda seyahat acenteleri ve TÜRSAB’ın 50 yılı aşkın süreden bu yana gerçekleştirdikleri çalışmaların büyük etkisi olduğunu dile getiren Bağlıkaya, "TÜRSAB’ın kurulduğu 1972 yılında ülkemize gelen ziyaretçi sayısı 1 milyon düzeyindeyken 2023 yılı itibarıyla yabancı ziyaretçi sayımız 50 milyona dayandı. Yurt dışında yaşayan vatandaş ziyaretçilerimiz de eklendiğinde toplam ziyaretçi sayımız 56 milyonu aştı." şeklinde konuştu. "Stratejik adımlarla gelişimi sağlamalıyız" Bağlıkaya, 2023 yılı turizm rakamlarının önemli olduğuna işaret ederek şöyle devam etti: "Ülkemizin sahip olduğu doğal güzellikleri, tarihi ve kültürel değerlerin yanı sıra turizm konusundaki altyapısını düşündüğümüzde hem ziyaretçi sayısını hem de turizm gelirlerimizi çok daha yüksek seviyelere çıkarabileceğimizi de biliyoruz. Rakiplerimizin gelişim eğrilerinin altında kalmamamız gerektiğinin de bilincindeyiz. Dünyada özellikle salgın sonrası dönemde turizm rekabetinin giderek keskinleştiğini de göz ardı etmemeliyiz. Rakibimiz olan İspanya, Fransa, İtalya gibi ülkeleri yakalamak ve geride bırakmak için çok daha fazla çalışmalıyız. Özellikle kişi başı ortalama turizm geliri ve gecelik ortalama turizm gelirinin rekabet içinde olduğumuz ülkelerin oldukça gerisinde kaldığı gerçeğinin farkındayız. Bu alanlarda stratejik adımlarla gelişimi sağlamalıyız." Sektörün tüm paydaşlarıyla ortak akıl çerçevesinde birlik içinde ve bir arada çalışmanın getireceği sinerjiyle Türkiye'nin turizmini bugünkü seviyelerin çok daha üzerine çıkarabileceğini vurgulayan Bağlıkaya, "Cumhurbaşkanımızın 'Türkiye Yüzyılı' vizyonuna uygun biçimde turizmde belirlenen hedeflere ulaşmak için yarım asrı aşan tecrübemizle çalışmaya, ülkemiz turizmine bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da hizmet vermeye devam edeceğiz." ifadelerini kullandı. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin de uluslararası alanda belirsizliklere karşın Türkiye'nin 2023 yılında turizmde başarılı sonuçlara ulaştığını bildirdi. ​​​​​​​ Hem ziyaretçi sayısında hem de gelirlerdeki artışın çok sevindirici olduğunu belirten Eresin, "Çeşitli sebeplerle özellikle şehir otellerinin doluluk ve gelirlerinde gerileme olsa da 2024 yılı için de iyimser beklentiler içindeyiz. Katıldığımız fuarlar bizim açımızdan gelecek için oldukça belirleyici. En son katıldığımız Rimini, Londra, Cannes, Madrid, Cidde gibi uluslararası turizm fuarlarından gelen işaretler olumlu." değerlendirmesinde bulundu. "2024 yılında otel doluluklarında ve gelirlerde artış olacağını umuyoruz" Eresin, Türkiye'nin en fazla ilgi gören destinasyonlardan biri olarak öne çıktığına dikkati çekerek, "Kayıt dışı konaklama yerleri ile ilgili Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın aldığı tedbirler sonucunda 2024 yılında otel doluluklarında ve gelirlerde artış olacağını umuyoruz. Turizm hareketlerinin normale dönebilmesi için dünyanın dört bir yanında turizmcilerin umut ve beklentisi, uluslararası düzeyde savaş ortamının son bulması olarak öne çıkıyor. " dedi. TÜROB ve sektör kuruluşları olarak kamu- özel sektör işbirliğinde tanıtım pazarlama faaliyetlerine devam ettiklerini bildiren Eresin, sözlerini şöyle tamamladı: "Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve Türkiye Turizm Geliştirme ve Tanıtma Ajansı (TGA) tarafından yürütülen sonuç odaklı tanıtım ve pazarlama çalışmaları da devam ediyor. Bütün bunların olumlu sonuçlar doğuracağına inanıyoruz. 2024 yılı ziyaretçi sayısı ve turizm geliri hedefimiz Kültür ve Turizm Bakanlığımızla aynı doğrultuda. Bu yıl 60 milyar dolar turizm geliri, 60 milyon turiste ulaşmak hedefimiz. Ziyaretçi ve turizm gelirine ulaşmak için sektör olarak büyük çaba sarf ediyor, turizm sektörünün hedeflerine ulaşarak ülke ekonomisi, istihdamı ve kalkınmasına güçlü desteğini vermeye devam edeceğine inanıyoruz." Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin ise uluslararası araştırmaların Türkiye'nin 2024 yılında Avrupa'da en çok ziyaret edilen ikinci ülke olarak Fransa'yı geçeceği tahminleri ile beklentilerini desteklediklerini belirterek, "Türk turizmi bugünlere yapılan değerli konaklama tesisleri, hava limanları ve ulaşım atağı ile ulaştı. Son 20 yıldaki Türk turizmine sağladığı değerli katkıları sebebiyle Cumhurbaşkanımıza da teşekkürü bir borç biliriz." ifadelerini kullandı. Türkiye ekonomisinin stratejik sektörlerideki yatırımlarla yükseldiğine dikkati çeken Narin, "Dernek olarak ülkemizin büyük ölçekli ve nitelikli turizm yatırımcı şirketlerinden oluşan üyelerimiz ile 200 bin yatağın üzerinde kapasite, 15 bin uçak koltuğu, 15 havalimanı, 15 bin yat kapasiteli marina ve ülkemizdeki tüm kruvaziyer limanları, 6 adet tur operatörü ile turizme yaklaşık 60 milyar dolarlık yatırım yaptık ve yapmaya devam ediyoruz. Derneğimizin 35. yılında; başta yüksek bir üst düzey bir katılım ile tamamlanan Turizm Yatırım Forumu - TIF2023 olmak üzere sektörümüze vizyon ve küresel bağlantılar sağlayarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz." şeklinde konuştu.

Turizmciler 2024’ü ‘parlak’ yıl ilan etti Haber

Turizmciler 2024’ü ‘parlak’ yıl ilan etti

Tüm ülkeyi yasa boğan 6 Şubat depremleri başta olmak üzere tüm olumsuz gelişmelere rağmen hedeflerini revize etmeyen turizm sektörü, Cumhuriyet’in 100’üncü yılında ‘zirve’ olmasa da verimli bir yıl geçirdi. 2023’e 60 milyon turist ve 56 milyar dolar gelir hedefiyle ve 11 ayda 52.7 milyon ziyaretçi ağırlayan sektör, 2024’ün 2023’ten daha iyi olmasını hatta ‘parlak’ bir yıl olmasını bekliyor. Özellikle otelcilik tarafında yatırımların tüm Anadolu’da teşvik edilmesini beklenirken, Türkiye’nin turizm açısından ürünlerin henüz yüzde 30’unu piyasaya çıkardığına işaret eden sektör temsilcileri, sürdürülebilir bir turizm için teşvik mekanizmasında düzenleme talep ediyor. Başarılı bir yılı geride bırakan yatçılık ve tekne sektörü ise 2024’te yüzde 20’ye yakın bir büyüme bekliyor. Sektör oyuncuları, tekne turizmi potansiyelinin tam olarak değerlendirilebilmesi için marina sorununun acilen çözüm istiyor. “2024’te otel doluluklarında artış umuyoruz” Türkiye’nin 2022’de dünya turizm sahnesine yeniden güçlü bir giriş yaptığını söyleyen Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, “2023 yılına da iyimser beklentilerle başlamıştık. Ancak ilk 10 ayda Türkiye’ye gelen turist sayısında yüzde 11.5 artış olmasına karşın doluluklarımız geriledi” dedi. 2024 yılında otel doluluklarında artış olacağını umduklarını dile getiren Eresin, “Turizm hareketlerinin normale dönebilmesi için dünyanın dört bir yanında turizmcilerin umut ve beklentisi, uluslararası düzeyde savaş ortamının son bulması olarak öne çıkıyor” diye konuştu. Yatırımlar tarafında güçlü artışlar olduğunu söyleyen Eresin, şunları söyledi: “Otel yatırımları, yatırımcıların en fazla ilgi gösterdiği alanlardan biri haline geldi. Ocak-Ağustos 2023 dönemini kapsayan bu yılın ilk 8 ayında 24 şehirde toplam 44 bin 867 yataklı 93 yeni otel projesi ‘Yatırım Teşvik Belgesi’ aldı. Söz konusu yatırımlar için kullanılacak teşvik tutarı toplam 6.9 milyar TL. Turizmin sürdürülebilirliği açısından yatırımların tüm Anadolu’ya yayılması gerektiği görüşümüzü sürdürüyoruz ve gerekirse Anadolu’da yapılan yatırımlar için daha da fazla cazibe oluşturan ekstra teşvikler verilmesi gerektiği inancındayız.” “Yat ve tekne sektörü 2024’te de büyüyecek”  Türk yat ve tekne endüstrisinin yan sanayi ile birlikte ekonomik büyüklüğünün 5-5,5 milyar doları aştığını söyleyen Yat ve Tekne Endüstrisi Derneği (YATED) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Bekiroğlu, pazarın yıllık büyüme oranını ise ortalama yüzde 20 olarak aktardı. Dünya genelinde sektörün pandemiyle birlikte artan bir yükseliş trendi yakaladığını aktaran Bekiroğlu, “2024’te de bu büyüme, biraz hız kaybetse de sürecek. Türkiye, özellikle 40 metre üzeri yatları kapsayan üst segmentte dünyada söz sahibi. Mega yat üretiminde Türkiye, dünya sıralamasında 4. sırada. Türk markaları; Amerika, Avrupa, Orta Doğu'ya ihracat gerçekleştiriyor. Önümüzdeki yıl küresel pazardaki payımızı daha da artıracağız. Tekne turizmi alanında ise yapılacak regülasyonların, vergilendirmelerdeki adaletsizliklerin giderilmesiyle ülkemizin kısa sürede Akdeniz yatçılık pazarının lideri konumuna gelebileceğini düşünüyoruz. Tekne turizmi potansiyelini tam olarak değerlendirilebilmemiz için marina sorununun da acilen çözülmesi gerekiyor. 2024’te YATED olarak en önemli servetimiz olan denizlerimizi korumak amacıyla Atık Toplama Teknesi projesini hayata geçiriyoruz. Özel olarak tasarlanan bir tekne, Mayıs 2024’te Göcek ve çevresinde dolaşmaya ve denizi temizlemeye başlayacak” dedi.

"Konutların turizm amaçlı kiralanmasına ilişkin kanun teklifi" Haber

"Konutların turizm amaçlı kiralanmasına ilişkin kanun teklifi"

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, konutların turizm amaçlı tek seferde en fazla 100 gün kiralanabilmesine yönelik hazırlanan ve TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edilen kanun teklifinden memnuniyet duyduklarını bildirdi. Müberra Eresin yaptığı yazılı açıklamada, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edilen "Konutların Turizm Amaçlı Kiralanmasına ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi"ne ilişkin değerlendirmede bulundu. Turizm amaçlı kiralanan konutlarda denetimlerin artırılmasını ve gereğinin yapılmasını önemli bulduklarını kaydeden Eresin, kanun teklifine ilişkin "Haksız kazancın önüne geçilmesi noktasında ve daha da önemlisi hem güvenlik hem hijyen sebepleriyle çok önemli bir adım olarak değerlendiriyoruz." ifadelerini kullandı. Eresin, bu tip kiralamalara vergi ve belgelendirme uygulamasının, sistemin hem kontrol altına alınmasını hem de haksız rekabetin önüne geçilmesini sağlayacağını anlatarak, "Rekabet eşitliğinin sağlanması açısından çok önemli. Bu konuda yoğun çalışmaları dolayısıyla başta Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Mehmet Nuri Ersoy olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür ediyoruz." açıklamasında bulundu. Günlük kiralanan evler aracılığıyla gerçekleştirilen kayıt dışı otelcilik faaliyetlerindeki büyük artışın bu yıl otel doluluk rakamlarını olumsuz etkilediğini belirten Eresin, şunları kaydetti: "Kayıt dışı günlük kiralık evler sıkıntısı geçmişte de bir dönem çok artmıştı ancak her anlamda alınan tedbirlerle kontrol altına alınmıştı. Son 1-2 yılda sayılarda yeniden ciddi bir artış olduğunu gözlemliyoruz. Bu yolla kiralanan 60 bine yakın ev olduğu belirtiliyor." Eresin, dünya genelinde birçok ülkede bu tür uygulamalara kısıtlama getirildiğini kaydederek, şu değerlendirmelerde bulundu: "Bazı şehirlerde yasaklama yoluna gidildi. Özellikle belirtmek isteriz ki Airbnb gibi oluşumlara karşı değiliz. Konaklama sektörü olarak çeşitlilikten yanayız. En önemli ve basit örneklerinden biri olan taksi konusunda Uber’in Türkiye’de de çalışması gerektiği fikrimiz gibi, her fırsatta rakiplerimizle rekabet edebilmek için dünyada var olan turizmle ilgili tüm sistemlerin Türkiye'de de olması gerektiğine inanıyoruz. Ancak öncelikli olarak yasal altyapılarının kurulması gerektiğini de düşünüyoruz. Dünyada da sistem bu şekilde işliyor. Evlerini Airbnb ile kiralayanlar aynı zamanda vergi mükellefidir. Ama bizde böyle bir uygulama maalesef bulunmuyor. Bu da çok net haksız rekabet anlamına geliyor."

Turizmde sezon uzadı alışverişte ciro arttı Haber

Turizmde sezon uzadı alışverişte ciro arttı

Türkiye, yılı rekor turizm geliriyle kapatmaya hazırlanıyor. Turizm merkezlerinde sezonun uzaması, Galataport’un kruvaziyer gemileri sayısını artırması, kültür ve gastronomi turizminin gelişmesi gibi faktörlerle turizm geliri, yüzde 20 artışla ilk 8 ayda 33 milyar dolara ulaştı.  Turizm gelirlerine İstanbul ise 16 milyar dolarlık katkı yaptı. İl bazlı POS harcamalarına bakıldığında, İstanbul yüzde 16 büyüdü. Ayrıca Türkiye’deki toplam kredi kartı ile harcamanın yüzde 51’i de İstanbul’da gerçekleşti. Öte yandan, perakende sektörünün 2023 yaz sezonu cirosu, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15 arttı.  Türkiye’nin sunduğu tarihi ve doğal güzellikler, lezzetli mutfağı ve misafirperverliği, dünya genelinde turistlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Türkiye ve özellikle İstanbul, 2023’ü önemli bir başarı elde ederek, rekor turizm geliriyle kapatmaya hazırlanıyor. Güneyde turizm sezonunun uzaması, kuzeyde kruvaziyerlerin İstanbul’u tercih etmesi, kış turizmi, sağlık turizmi, ekoturizm ve diğer turizm dallarında da kendini geliştiren Türkiye’nin turizm gelirleri, 2023 yılında ortalama yüzde 20 artarken, İstanbul ise bu başarıya büyük katkı sağlayarak ülkenin en çok ziyaret edilen şehri oldu.  İSTANBUL’DA 16 MİLYAR DOLAR  Avrupa ve Orta Doğu’dan gelen turistler, tarihi atmosferi keşfetmek için İstanbul’u sıkça tercih ediyorlar. Ocak-ağustos döneminde Türkiye’yi 33 milyonu aşkın turist ziyaretti. Bunların 11 milyonu ise İstanbul’u tercih etti. Turizm gelirinin yaklaşık 16 milyar doları İstanbul’dan sağlandı. İl bazlı kart harcamalarına bakıldığında, İstanbul geçen yıla göre yüzde 16 büyüdü. Ayrıca Türkiye’deki toplam turizm harcamalarının yarısı İstanbul’da gerçekleşti. Ocak-ağustos döneminde turist başına harcama yaklaşık 950 dolar oldu.  Bu başarı, şehirdeki tarihi bölgelerin, müzelerin, alışveriş imkanlarının ve lüks otellerin büyük ilgi görmesi ve doluluk oranlarının yüzde 90’ları aşmasıyla gerçekleşti. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın hedefi olan 60 milyon turist, 56 milyar dolar turizm gelirinin ocak-temmuz bölümü gerçekleşmiş oldu. GÜNDE 100 DOLAR BIRAKTILAR Türkiye genelinde 2022’nin ilk 6 ayında yüzde 10.5 olan ortalama kalış süresi, 2023’ün ilk 6 ayında 9.9 geceleme olarak kaydedildi. Turistlerin kalma süresi geçen seneye göre yüzde 12 azalsa da günlük harcama oranları ortalama yüzde 40 yükselerek 100 dolar oldu. İstanbul’u ziyaret eden turistlerin ülke sıralamasında Rusya birinci sıraya yerleşirken İran, Almanya, ABD ve Suudi Arabistan da önemli bir artışla listede yer aldı.  HARCAMALARIN YÜZDE 18’İ İNGİLİZLER’DEN Türkiye’de yapılan yabancı turist harcamalarının yüzde 50’si İngiltere, Almanya, ABD, Suudi Arabistan ve Hollanda’dan gelen turistler tarafından gerçekleştirildi. İngiliz turistlerin harcamaları; geçen yıla göre yüzde 34 artış ve toplam harcamalarda yüzde 18 pay ile öne çıktı. Geçtiğimiz yıla kıyasla en yüksek büyüme yüzde 298 ile Suudi Arabistan’da görülürken, bu ülkeden gelen turistlerin harcamalardaki payının yüzde 4 olarak gerçekleştiği görüldü. En yüksek kart başına harcama ise 1.280 dolar ile Kuveyt kartlarında gerçekleşti. Harcamalardaki payı yüzde 18 ile en yüksek ülke olan İngiltere’yi, sırasıyla yüzde 12 ile ABD ve yüzde 11 ile Almanya takip etti. KONAKLAMA LİDER Harcamalardaki sektörel dağılımlara bakıldığında ise geçen sene payı en yüksek olan konaklama, bu sene de 187 dolar ortalama işlem tutarı ve yüzde 26 harcamayla yerini korudu. Ortalama işlem tutarı giyimde yüzde 94, markette yüzde 16, restoranda yüzde 24 dolar olarak gerçekleşti. Yine sektörel dağılıma bakıldığında toplam harcamaların yüzde 26’sı konaklama, yüzde 15’i giyim, yüzde 12’si market, yüzde 10’u da restoranlarda yapıldı. Değerlendirilen ülkeler arasında sağlık sektöründeki en yüksek harcamalarda da yine Türkiye birinci oldu.  GEÇEN YILA GÖRE YÜZDE 66.7 ARTTI Kruvaziyer turizmi, dünyadaki toplam turizm gelirinin yüzde 3’ünü oluşturuyor. Türkiye de yaptığı liman yatırımlarıyla turizmin gözde merkezi haline gelme yolunda emin adımlarla ilerliyor. Eskiden yaz döneminde kruvaziyer yolcu sayısı artarken, İstanbul’a yapılan yatırımlarla birlikte artık kışın da bu sayı yükseliyor. Bakanlık verilerine göre, geçen yıl mayıs-haziran-temmuz döneminde ülkemize 341 bin 556 kruvaziyer yolcusu gelirken, bu yıl ise aynı dönemde bu sayı 569 bin 280’e ulaştı. Böylece söz konusu dönemde gelen kruvaziyer yolcu sayısı yüzde 66.7 arttı. İstanbul’a gelen yolcu sayısı ise 222 bin 37 bin oldu.  HUB’LAR KUŞADASI VE İSTANBUL Kruvaziyer turizmi için uzun yıllardır yatırım yaptıklarının altını çizen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, şunları söyledi: “Kruvaziyer limanlarına yaptığımız yatırımların turizme ve ülke ekonomisine katkıları rakamlara yansıyor. Yılsonuna kadar rekor yolcu sayılarına ulaşılacağını öngörüyoruz. Yılsonunda bu şekilde ülkeye gelen yolcu sayısının 1 milyonu geçmesini bekliyoruz.” Uraloğlu, kruvaziyer gemilerinin en çok Türkiye’nin gözde turizm merkezleri ile İstanbul’a yanaştığını ifade ederek, “Bu limanlarımızın ilk sırasında önemli lojistik hub’lardan biri olan Kuşadası yer alıyor. Bunu İstanbul, Çeşme, Bodrum ve Çanakkale limanları takip ediyor” dedi.  DAHA ÇOK HARCADILAR   Türkiye’de perakende fiyatların Avrupa ve Körfez ülkeleri başta olmak birçok ülke vatandaşı için cazip fırsatlar sunduğunu belirten Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, İstanbul Ticaret’e şunları söyledi: “2022’de yabancıların bu fırsatı özellikle lüks segmentteki markalardan alışveriş yaparak değerlendirdiklerini gözlemledik. Yaz sezonunda cirosunun yüzde 60-70’i yabancılardan gelen mağazalar oldu. İstanbul özelinde de durum yüzde 75 seviyelerinde. Üyelerimiz arasında yaptığımız ankete göre, markalarımızın yüzde 60’ı, 2022’de adet satışlarını artırdı. Bu artışta da turistlerin payının altını çizmemiz gerekiyor. Turist alışverişi konusunda yıl sonunda üzerine ilave ederek ilerleyeceğimizi öngörüyoruz.”  TURİZMDE 12 AY MODELİ İSTANBUL’DA GERÇEKLEŞİYOR  Turizm gelirlerinde İstanbul’un öncü olduğunu belirten Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin, markalaşmanın da önemini vurgulayarak, “Turizm sektörü olarak milli gelire doğrudan yüzde 5, dolaylı olarak yüzde 12 katkı sağlıyoruz. Dünyada markalaşan iller, turizmin yıldızı oluyor. İstanbul’da bunu başardık. İstanbul markası altında artık yıl boyunca turizm yapabiliyoruz. Bu modeli diğer 81 ilimize de yaymalıyız. Özellikle sürdürülebilir ve markalaşmış bir turizm modelini benimseyerek turizm hedeflerimize ulaşabiliriz” diye konuştu. KONGRE TURİZMİ HEP GÜNDEMDE OLMALI  Turist sayısının şimdiden pandemi dönemine yaklaştığını belirten Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, “Turizm sektöründe kongre ve iş turizmini gündemimize almamız ve gündemimizden düşürmememiz gerekiyor. İstanbul’dan elde edilen turizm gelirini artırmanın tek yolu kongre turizmini geliştirmemiz olacak. İstanbul’u, dünya genelindeki kongre ve konferans organizasyonlarının gözdesi haline getirebiliriz. Coğrafi olarak Türkiye, ticaretin merkezi. Ulaşım ve konaklama gibi birçok avantajımız var. Bunun için planlı çalışmamız gerekiyor” dedi.

Otel yatırımlarına 6 ayda 17 milyar liralık teşvik verildi Haber

Otel yatırımlarına 6 ayda 17 milyar liralık teşvik verildi

TÜROB'dan yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Eresin, geçen yıl aynı dönemde 75 otel projesi için 7,5 milyar TL’lik başvuru yapıldığını belirtti. Eresin, yatırımlar tamamlandığında yaklaşık 7 bin yeni istihdam sağlanmasının öngörüldüğünü belirterek, bu yılın ilk 6 ayında 82 otel için 6,1 milyar TL’lik yenileme başvurusu yapıldığını kaydetti. Türkiye’de konaklama sektörünün yatırımcılar açısından her zaman cazip olduğuna işaret eden Eresin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yatırımlardaki güçlü artış bu durumun göstergesi. Sadece yerli yatırımcılar değil yabancı yatırımcıların da bu cazip sektörde olmak için çaba göstermeleri şaşırtıcı değil. Pandeminin sektörde olumsuz etkileri ve birçok alanda yatırımların ertelendiği bir dönemde dahi yatırımcılar, 2020 ve öncesinde başlattıkları otel yatırımlarını tamamlamak üzere çalışmalarını sürdürmüştü. Bu durum yatırımcıların sektöre yönelik umudunun ve güveninin bir göstergesi olarak değerlendirilebilir. Sektörde yapılan yatırımları olumlu değerlendirmekle birlikte, Antalya ve İstanbul gibi turizm merkezlerinin hâlâ en fazla yatırım talebi alan yerler olması çok tercih ettiğimiz bir durum değil. Turizmin sürdürülebilirliği açısından yatırımların tüm Anadolu’ya yayılması gerektiği görüşümüzü sürdürüyoruz ve gerekirse Anadolu’da yapılan yatırımlar için daha da fazla cazibe oluşturan ekstra teşvikler verilmesi gerektiği inancındayız." 2023 yılında teşvik belgesi alan oteller içinde kapasite bakımından 25 otelde 10 bin 964 yatak ile 5 yıldızlı otellerin ilk sırada yer aldığını vurgulayan Eresin, "Otel sayısında ise en fazla başvuru 45 proje ile 4 yıldızlı oteller için oldu. 3 yıldızlı projeler 44 otel ile üçüncü sırada. Kapasite açısından 5 yıldızlı tesis yatırımlarının ağırlıkta olduğunu görüyoruz." ifadelerini kullandı. Türkiye gibi turizm alanında söz sahibi olan diğer rakip ülkelerde de artan maliyetler ve satış fiyatları göz önüne alınırsa, diğer sınıflara ihtiyaç olduğu da göz ardı edilmemesi gerektiğini belirten Eresin, "Sözgelimi 3 yıldız otel yatırımları için de teşvikler cazip hale getirilmeli diye düşünüyoruz." açıklamasında bulundu. Ocak-Haziran 2023 döneminde yeni yatırımlarda yine İstanbul zirvede yer alırken, Antalya ikinci oldu. Proje sayısında İstanbul 28 proje ile birinci, Antalya 18 proje ile ikinci Muğla 10 proje ile üçüncü oldu. Karadeniz’de yatırımların yeniden canlandığı gözlemlendi. Bölgenin en fazla yatırım çeken ili olan Trabzon 8 proje ile 4. sırayı alırken Van 7 proje ile 5. oldu.

Turizmdeki büyüme dünyayı sollayacak Haber

Turizmdeki büyüme dünyayı sollayacak

Turizm sektöründe küresel veriler pandemi öncesini yakalamaya başlarken; Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’nin son raporu pozitif tabloyu güçlendirdi. Rapora göre, seyahat sektörünün küresel büyüklüğünün 2033’e kadar 15.5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Bu dönemde her dokuz işten biri turizm sektörüyle ilişkili hale gelecek. Sektördeki büyüme ise küresel büyümenin yaklaşık iki katına ulaşacak. Çin’in seyahat ekonomisini canlandırmada başı çekmesi ve 2033 yılına kadar 4 trilyon dolarlık katkı sağlaması öngörülüyor. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (World Travel & Tourism Council-WTTC), seyahat sektörünün geleceğine ilişkin pozitif bir tablo çizdi. Geçtiğimiz günlerde yayınlanan rapora göre, sektörün küresel büyüklüğünün, 2033 yılına kadar 15.5 trilyon dolara ulaşması beklenirken; 2019’la kıyaslandığında yüzde 50’ye varan hızlı bir artış öngörülüyor. Seyahat eden ülkeler arasında ABD, Çin, Almanya, İngiltere ve Japonya’nın başı çekmesi beklenirken; büyümenin işgücü piyasasına da yansıyacağı ve 2033 yılına kadar 430 milyon kişiye istihdam yaratılacağı tahmin ediliyor. Bu öngörüler gerçekleşirse, dünyada her dokuz işten biri, seyahat ve turizm bağlantılı hale gelecek. Küresel büyüme yıllık yaklaşık yüzde 2.6 olarak öngörülürken, seyahat ve turizm sektöründeki büyümenin ise yüzde 5.1’e ulaşacak. EN BÜYÜK KATKI ÇİN’DEN Seyahat harcamalarının ülkelerin büyüme oranlarına göre değiştiğine dikkat çekilen raporda, Japonya’nın İngiltere’nin önüne geçtiğinin de altı çiziliyor. İlk 10’da yer alan ülkelerdeki çeşitlilik de artıyor. Fransa, Meksika, İtalya, Hindistan ve İspanya öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor. Gelecek 10 yılda sadece ülkelerin çeşitliliği değil, Çin’in ABD’yi geride bırakması da en büyük değişimlerden biri olarak vurgulanıyor. Çin’in pandemideki kısıtlamaları da kaldırmasıyla seyahat ekonomisini canlandırmada başı çeken ülkelerden biri olması bekleniyor. 2033 yılına kadar Çin’in seyahat sektörü ekonomisine yapacağı katkının ise 4 trilyon dolara ulaşabileceği ifade ediliyor. Bu tabloya göre, ABD’nin katkısı ise 3 trilyon Dolar olacak. Turizmde özellikle Latin ve Kuzey Amerika ile Avrupa’da 2019’daki normalleşmenin neredeyse yakalandığı; 2033’e gelindiğinde ise küresel seyahat harcamalarında en büyük payın yüzde 22.3 ile Çin’e geçmesi bekleniyor. ‘SAYILI ÜLKELERDEN BİRİ OLACAĞIZ’ Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, turizmde Türkiye’nin sayılı ülkeler arasında yer almaya devam edeceğini belirtti. Raporu değerlendiren Eresin, “Bu yıl doluluklarımızda bir miktar gerileme olsa da moralimizi elbette bozmuyoruz. Türkiye’nin konaklama sektörü başta olmak üzere hizmet sektöründeki kalitesini tüm dünya biliyor. Çeşitlilik açısından da belli bir noktadayız. Önemli olan her çeşit turizmin, genel turizm pastasından payını alabilmesidir” dedi. ‘İŞGÜCÜ İÇİN İYİ HABER’ Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, raporun turizmin geleceği açısından umut verici olduğunu belirtti. Onaran “Dünya ekonomisi yüzde 2.6 büyürken, turizmdeki büyümenin yüzde 5.1 olarak gösterilmesi en önemli nokta. Dünya turizmi pandemi öncesini hemen hemen yakaladı. Pandemi öncesi 10-11 kişiden 1’i turizmde istihdam edilirken şimdi bu oranın 9’da 1’e gelmesi bekleniyor. Birçok sektörde istihdam azalırken, bu da çok önemli bir başlık. Rakiplerimiz çok ama Türkiye’nin daha uzun yıllar turist çekme potansiyeli var. Bugün turizmden aldığımız payı uzun yıllar koruyacağımıza inanıyorum. Son 20 yılda Türkiye’de Turizm, dünya turizminden çok daha hızlı büyüdü. Pandemide turizm sektörü istihdam açısından çok kan kaybetti. Yerine konması altı, bir yılda olmuyor. İtalya ve ABD’de de turizm sektöründe halen istihdam çok önemli problem” yorumunu yaptı.

Türkiye turizmde dümeni ‘sürdürülebilirliğe’ çevirdi Haber

Türkiye turizmde dümeni ‘sürdürülebilirliğe’ çevirdi

Türkiye’de İş Dünyası dergisi, Temmuz sayısında kaleme aldığı turizm konusunu ön plana çıkarmak için düzenlediği lansmanda sektörün ileri gelen isimlerini aynı masada topladı. Toplantıda ‘Türkiye’nin sürdürülebilir turizme geçtiğinin’ altı çizildi. Yaza ‘turizm’ konusuyla sayfa açan Türkiye'de İş Dünyası dergisi, konunun güncelliğini artırmak ve turizm fırsatlarının ekonomiye katkısını masaya yatırmak amacıyla İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç’in ev sahipliğinde, turizmin önde gelen isimlerini bir araya getirdi. Dünya Ticaret Merkezi’nde gerçekleşen lansmanda sektör liderleri piyasadaki eksikleri ve iyileştirme çalışmalarını masaya yatırdı. Derginin Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak, buluşmanın açılış konuşmasını yaparak şu konulara değindi: “Dergimizin bu sayısı hazır yaz ayına girmişken turizm ağırlıklı olsun dedik. Keza temmuz tatil ayı ve bunu da ona göre değerlendirmek istedik. Hatta bu tatil dönemine tepki çekmek için ‘çok iş az tatil’ diye bir köşe yazısı da yazdım. Dergimizin son sayısında o bölümü de okumanızı tavsiye ederim. Bugün turizmci dostlarımızı bir araya getirip sohbet edelim, sektörün sorunlarını hep beraber tartışarak çözüm bulalım istedik. Bize destek verdiğiniz ve kırmayıp geldiğiniz için hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ediyoruz. Ayrıca bugün bize ev sahipliği yapan İstanbul Ticaret Odası’na da ayrıca teşekkürlerimizi sunuyoruz.” “36 uluslararası kongre şehrimizde gerçekleşecek” Türkiye’de İş Dünyası dergisinin 20’nci sayısında ‘Kapak Söyleşi’ bölümünde kongre turizmiyle öne çıkan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, “İTO olarak İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu vasıtasıyla kongre turizmini şehrimizde artıracak çalışmalara ağırlık verdik. Bu alanda İstanbul’un büyük bir sıçrama yapmasına katkı sağladık. Sözgelimi 2022’de İstanbul’da katılımcı sayıları 300 ile 5 bin arasında değişen 58 uluslararası kongre ve toplantı organize edildi. 2023’de ise İstanbul’a kazandırdığımız ve destek verdiğimiz, katılımcı sayıları 300 ile 25 bin arasında değişen 36 uluslararası kongre şehrimizde gerçekleşecek” diye konuştu. İstanbul’un kongre turizmi sıralamasında 2022 yılında dünya genelinde 23’üncü sırada ve Avrupa şehirleri arasında 20’nci sırada olduğunu söyleyen İTO Başkanı, “Bu konuda turizmci dostlarımız kadar gazeteci dostlarımıza da büyük görevler düşüyor. İnanıyorum ki, pandemi sonrasında yaptığımız çıkışın en güçlüsünü turizmde yapmayı sürdüreceğiz. Verilerin de ortaya koyduğu gibi, kongre turizmindeki çıkışımız ve yükselişimiz, umuyorum çok daha büyük olacaktır” dedi. “Türkiye dünya ülkeleriyle yarışır hale geldi” Sektörü hareket ettirmede önemli rolü olan Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, “Uzun yıllar sonra Türkiye ilk defa gastronomi ve turizmde dünya ülkeleriyle yarışır hale geldi. Artık Türkiye'de Michelin Yıldızlı restoranlar bulunuyor. Dünya genelinde gastronomi konusunda Türkiye’den de çok fazla söz edilmeye başlandı. Maliyetlerin yükselmesi, fiyatlarımızın yukarı doğru çıkması gastronomi ve konaklama sektöründe hafif de olsa bir eğim oluşturdu. Bu alanlarda ilerleyen zamanlarda fiyatlarımız da oturunca daha da iyi bir duruma geleceğiz. İstanbul’da şu an yaklaşık olarak 3 bin otel var. Ancak ne yazık ki Mardin’de ve benzeri şehirlerde sayılı oteller bulunuyor. Biz yatırımcılara İstanbul çok dolduğu için Mardin veya ülkemizin başka şehirlerinde otel ihtiyacı olan yerlere yatırım daveti yapıyoruz çünkü kapasite ile ilgili büyük şehirlerimizde bir sorun yok” dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un turizmde sürdürülebilirlik adımlarına hatırlatma yapan Eresin, “Turizm Bakanlığı’nın Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC) sertifikasyon programı hem dünyada hem de Türkiye’de akredite olmuştur. Bu yıl sonuna kadar söz konusu sürdürülebilirlik belgesini almayan otellerin turizm işletme belgeleri iptal edilecektir. Böylece sürdürülebilirlik alanına Paris Anlaşması gereği ilk olarak konaklama tesislerinden başlamış oluyoruz” diye konuştu. “Trafik ve taksi sorunu çözülmeli” Dedeman Hotels ve International Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, böyle bir organizasyonda bulunmaktan ötürü mutlu olduğunu dile getirerek şöyle konuştu: “Öncelikle biz turizmcileri bugün bir araya toplayan dergi ekibine ve ev sahipliğinden ötürü İstanbul Ticaret Odası’na çok teşekkür ediyoruz. İstanbul hepimizin göz bebeği ancak trafik ve taksi konusunda hepimizin sancıları var. Bu konuda İstanbul’un bir an önce çözüme ihtiyacı var. Şu anda güzel gelişmeler var ancak yetkililerin daha kapsamlı çalışma yürütmesi gerekiyor.” Turizmde ilerlemenin önündeki en büyük engelin yaşanması muhtemel depremler olduğuna işaret eden Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Başkanı Murat Sungur Bursa ise şu noktalara dikkat çekti: “Olası İstanbul depremi turizmde sürdürülebilirlik için büyük risk taşıyor. Bu anlamda yapılması gerekenler bir paket haline getirilmeli ve bu konuda ayrıca çalışılmalıdır. Çünkü deprem öncesinde harcanan 1 Dolar deprem sonrası oluşacak olan 12 dolarlık hasarın önüme geçer.” Nalia Karadeniz Mutfağı Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Tarakçı, turizmdeki temel sorunun statik, estetik ve etikten kaynaklandığını söyleyerek şöyle konuştu: “Her sektörün farklı normları var. Ama bizim insan kaynağı olmadan normları yerine getirmemiz mümkün değil. Dolayısıyla 70 milyon nüfusu olan ülkede 8 milyon üniversite öğrencisinin olması bu normları yerine getirmemize engel. Her şeyden önce bu durumun, üniversite kat sayılarının ve ara eleman kadrolarının düzelmesi gerek. Estetik, statik ve etiği yerine getirebilmemiz için işe önce eğitimden başlamamız gerek. Eğer bu başlıkların statiğini oluşturamazsak gelecekte bu konuların hiçbirinden başarılı olamayız.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.