Hava Durumu

#Türkiye Otelciler Federasyonu (Türofed)

TOURISMJOURNAL - Türkiye Otelciler Federasyonu (Türofed) haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Otelciler Federasyonu (Türofed) haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Tatil rezervasyonlarında 9 günlük bayram hareketliliği Haber

Tatil rezervasyonlarında 9 günlük bayram hareketliliği

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, AA muhabirine, bayram tatilinin 9 gün olmasının, turizm sektöründe memnuniyet yarattığını anlattı. Şubat ve mart aylarında ramazan ve seçim nedeniyle rezervasyonların yavaşladığını belirten İşler, ara tatille birleşen bayram tatilinin uzamasının özellikle il dışında tatil planlama şansı verdiğini ifade etti. İşler, dün alınan kararın etkilerini hemen gördüklerini, rezervasyonlarda yüzde 10 civarında bir hareketlilik yaşandığını vurgulayarak, "Geçen yılın bayram dönemine göre de yüzde 15 gibi bir artış bekliyoruz. 9 günlük bu Ramazan Bayramı tatili süresince Ege Bölgesi'nde 5 milyar liralık bir hareketlilik ve bu seyahatlerden oluşan bir potansiyel, ekonominin çarklarını yağlayacak bir güç bekliyoruz." diye konuştu. Turizm sezonunun da bu tatille başlayacağına dikkati çeken İşler, "Mayıs ayında başlayan turizm sektörü 9 günlük bu tatille bir ay öne çekilmiş olacak." dedi. "Yeni bir rekor daha kırabilir" İşler, bayram tatili rezervasyonlarının genelde 4 ve 5 gün şeklinde yapıldığını ifade ederek, geriye kalan günlerin aile büyüklerini ziyaret olarak programlandığını kaydetti. Mevcut rezervasyonlarla otellerdeki doluluk oranlarının yüzde 60 civarında seyrettiğini anlatan İşler, "Bu kararla, özellikle misafirin beklentisini karşılayan tesislerde yüzde 100 doluluk bekliyoruz." ifadesini kullandı. İşler, turizm sektörünün her sene kendini aşmayı hedeflediğine işaret ederek, şöyle konuştu: "2023 yılında biz tüm zamanların en iyi rakamını yakalamıştık. Yeni hedef 2024'te bir önceki rakamları geçebilmektir. Her şey beklendiği gibi giderse 2024 tüm zamanların rekor yılı olacak. Bunun da en güzel göstergesi bu sene hem yılbaşı hem sömestir çok iyi geçti. Yabancı rezervasyonların akışkanlığı çok iyi gidiyor. Sezonu bir ay önce açacağımızı da dikkate alırsak 2024 yılında turizm sektörü yeni bir rekor daha kırabilir."

Yarıyıl tatil rezervasyonlarında yüzde 15 artış Haber

Yarıyıl tatil rezervasyonlarında yüzde 15 artış

İşler, yılbaşında hemen hemen tüm turizm tesislerinin olduğunu, 2023'ün de böylece çok güzel şekilde sona erdiğini söyledi. Yılbaşı tatilinin hemen ardından gelen yarıyıl tatilinin yurt içinde turizm hareketliliği oluşturduğunu ifade eden İşler, tesislerin bu konuda birçok hazırlık yaptığını hatırlattı. İşler, geçen sene aynı döneme göre rezervasyonların yaklaşık yüzde 15 arttığını belirterek, "Bu dönemde en çok ilgiyi kayak merkezleri ve termal tesisleri görüyor. Şimdiden sömestir tatilimiz oldukça başarılı gidiyor. Çocuklar, bizim sömestirdeki en önemli unsurlarımız. Çocuklarımıza özel ders çalışma alanları, oyunlar, müzik, toplu eğlenebilme olanaklarının olduğu bir sömestir yapıyoruz. Bunun içinde çocuklarımıza öğretici ve eğitici etkinlikler de sağlıyoruz. Kapalı havuzu, özellikle spa, wellness ve aynı zamanda doğal terapi yürüyüşleri gibi birçok imkanları tesisler sunuyor." diye konuştu. Kayak ve termal ilgisi Özellikle Uludağ ve Palandöken gibi kayak merkezleri ile termal tesislerin fevkalade rezervasyon akışı sağladığını dile getiren İşler, şöyle devam etti: "Özellikle İstanbul'a yakın olan Sapanca bölgesi, Bursa'daki Uludağ, Denizli ve Afyonkarahisar'daki termal tesisler, Ege ve Akdeniz'deki sahil tesisleri, sömestir için rezervasyon kabulüne devam ediyor. Turizm sektörü sömestirde bereketle 2024'e girmiş olacak. Herkese ve her keseye uygun fiyatlar var." Tesislerin doluluk oranlarına değinen İşler, "Şu andaki doluluklar özellikle kayak merkezlerinde ve termal tesislerde yüzde 90'larda. Gözüken o ki tatil yaklaştıkça bu rezervasyon dolulukları yukarı doğru gidecektir." dedi. "Tüm zamanların en iyi yılı olacağını öngörüyoruz" Mehmet İşler, Türk turizminin 2023 yılını başarıyla tamamladığını, 2024'ün de devlet ve sektörün el ele vermesiyle başarılı bir yıl olacağını düşündüğünü ifade ederek, "2023 rakamlarını geçeceğimizi, tüm zamanların en iyi yılı olacağını öngörüyoruz ama eğer her şey böyle devam ederse." dedi. Eğitim öğretim yılının ilk döneminde son zil 19 Ocak Cuma günü çalacak. Yarıyıl tatili 22 Ocak Pazartesi başlayacak. Öğrenciler, 5 Şubat'ta dersbaşı yapacak.

Çinli turistin Türkiye ilgisi artıyor Haber

Çinli turistin Türkiye ilgisi artıyor

İşler, AA muhabirine, turizmde başarılı bir yıl geçiren Türkiye'nin, erken rezervasyonlara göre 2024'te de büyümesini sürdüreceğinin görüldüğünü ifade etti. Türkiye'nin tanıtımda atak davrandığını, erken rezervasyon kampanyalarının daha erken başlamasının turizmcinin elini güçlendirdiğini belirten İşler, son rakamlara göre Almanya pazarının önde gittiğini, İngiltere pazarının önemli gelişme gösterdiğini, Hollanda, Fransa ve Polonya pazarlarının da hareketli olduğunu anlattı. Çin'den yapılan erken rezervasyonlarda da geçen yıla göre yüzde 15 artış gözlendiğini aktaran İşler, şöyle konuştu: "Pandemiden önce, 2019'da kadar Türkiye'ye yaklaşık 500 bin Çinli turist geldi. Daha sonra hem pandemiyle hem de Çin hükümetinin Çinli turistlerin yurt dışına çıkışlarını bazı ülkelerde yasaklayan kararlarıyla azaldı. Fakat geçtiğimiz günlerde Çin hükümeti bu kararını kaldırdı. Türkiye burada yeni bir ana pazar oluşturabilir. Eğer Almanya'nın 6 milyon civarı bir pazar olduğunu, Rusya'nın ona yakın, İngiltere'nin de 2,5-3 milyon civarında bir pazar olduğunu düşünürsek Türk turizmi, Çin pazarından 10 milyon turist alabilir. Türkiye'nin mevcut turist sayısının yüzde 20'sini sadece Çin pazarından elde etme şansı var. 10 milyon turist sayısı kimseye çok gelmesin. 1,5 milyara yakın olan bir nüfusta bugün 10 milyon bir turist payı almak yakalanmayacak bir hedef değildir." "Kültür ve gastronomi turizmi öne çıkıyor" Çinlilerin kum, deniz, güneş yerine Türkiye'nin de geliştirmek istediği kültür ve gastronomi turizmi alanlarına ilgi gösterdiğine dikkat çeken İşler, bu ülkeden gelenlerin özellikle İstanbul, Kapadokya, Efes, Pamukkale, Bergama, Sart ve Antalya'yı ziyaret etmeyi sevdiğine işaret etti. Türk turizminin bir iki ana pazarda kalmayıp pazar çeşitliliğini arttırabilecek kabiliyete sahip olduğunu, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) tanıtım ve pazarlama noktasında büyük role sahip olduğunu dile getiren İşler, şöyle devam etti: "Çin pazarının asıl istemiş olduğu ürünlere yönelerek, iyi servis eder, paketlenmiş güzel ürünlerimizi sunarsak Türkiye turizmi dev bir adım atar. Burada da özellikle TGA'ya çok büyük görev düşüyor. Avrupa'da yapılan tanıtım ataklarının Çin pazarında da uygulanması gerekiyor. Stratejik bir planlamayla Türkiye'ye önümüzdeki 5 yıl içinde Çin'den 10 milyon turistin gelmesi işten bile değil." Çinlilerin yüksek sezon olan yaz ayları dışındaki ayları tercih ettiğine de değinen İşler, bunun da turizmin 12 aya yayılması hedefi açısından değerli olduğunu sözlerine ekledi. Çinli turist sayısı hızla yükseliyor Küresel turizm sektöründe yüksek büyüme potansiyelini barındıran ülkeler arasında dikkati çeken Çin'den gelen turist sayısı, Türkiye'nin yürüttüğü tanıtım kampanyalarıyla 2002'deki 28 bin seviyelerinden 2019'da 426 bine kadar ulaştı. Kovid-19 sürecinde bu ülkede uygulanan seyahat sınırlamalarının etkisiyle rakamların 2021'de 26 bin seviyesine gerilediği Çin pazarı, 2022'de 89 bin 515'e ulaştı. Bu yıl grup seyahatlerindeki kısıtlamanın kaldırılmasıyla hızla yükselen Çinli turist sayısı, Ocak-Ekim döneminde 198 bin 807'ye ulaştı.

Hafta sonuna eklenen yılbaşı tatili turizmi hareketlendirdi Haber

Hafta sonuna eklenen yılbaşı tatili turizmi hareketlendirdi

Yılbaşı tatilini değerlendirmek isteyenler, kaplıcalar ve kayak merkezlerinin yanı sıra sahillerdeki tesislere de ilgi gösteriyor. TÜROFED Başkan Yardımcısı İşler, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2023 yılının turizm açısından başarılı bir yıl olduğunu, yılbaşındaki doluluklarla bu başarının taçlanacağını söyledi. Yeni yılın ilk gününün pazartesiye denk gelmesiyle cumartesi, pazar ve pazartesi şeklinde 3 günlük tatil imkanı oluştuğunu kaydeden İşler, yeni yıla turistik tesislerde girmek isteyenlerin konaklamalı tercihlere yöneldiğini ifade etti. İşler, genellikle 2, 3 ve 4 günlük tatil talepleri geldiğine işaret ederek, otellerin de yılbaşı için sanatçılı, orkestralı gibi çeşitli programlarla misafirlerini ağırlayacağını dile getirdi. Çocuklar için etkinlikler, menüler hazırlandığını söyleyen İşler, "Yılbaşının bir güne geldiği tatil günlerinde genelde şehir hayatı yaşayanlar şehrin dışına gidip gelmeyi bir külfet görüyorlardı ve tercihlerini şehir içi otellerde veya yeme içme alanlarında değerlendiriyorlardı. Ancak bu sefer yılbaşının üç güne geliyor olması özellikle şehir dışına çıkmak, şehirden kaçmak adına da bir fırsat onlar için." diye konuştu. Yılbaşı için özellikle kayak merkezleri, termal tesisler ile Antalya'dan Ayvalık'a kadarki sahil bandına ilgi olduğunu, İstanbul ve Ankara'da da şehir içi otellerin ciddi talep gördüğünü bildiren İşler, "Hemen hemen 25 gün gibi bir süre olmasına rağmen otellerdeki doluluklar yüzde 70'lere gelmiş durumda." dedi. İşler, gecelik konaklama ücretinin tatilcinin bütçesine göre kişi başı 2 bin liradan 40 bin liraya kadar çıkabildiğine değinerek, şunları kaydetti: "Değerli misafirlerimizin muhakkak şimdiden karar vermeleri lazım. Çünkü şu anda yüzde 70'lere kadar ulaşmış olan doluluklar, yılbaşı gecesine kadar artacak. Tabii arz ve talep dengesine göre de fiyatlarda artış olacaktır. O yüzden mümkün olduğu kadar erken karar verip, şu andaki ekonomik fiyatlardan faydalanmalarını salık veririz."

Kapadokya'da turizm sektörü Çinli turistleri bekliyor Haber

Kapadokya'da turizm sektörü Çinli turistleri bekliyor

Doğal, tarihi ve kültürel değerleriyle UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan Kapadokya, dünyanın dört bir yanından turistlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Peribacalarıyla kaplı manzarası, yer altı şehirleri, kayadan oyma tarihi yapıları ile sıcak hava balonu başta olmak üzere zengin aktivite çeşitliliğiyle dikkati çeken Kapadokya'da, müze ve ören yerlerindeki hareketlilik yılın ilk aylarından itibaren sürüyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, geçen yılın ocak-eylül döneminde 2 milyon 544 bin 909 ziyaretçi ağırlayan müze ve ören yerlerinde, bu yılın aynı döneminde 3 milyon 53 bin 827 ziyaretçiye ulaşıldı. Sektör temsilcileri, yıl sonunda 4 milyon 192 bin 70 ziyaretçi ile rekor yıl olan 2022'nin geçileceğini öngörüyor. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Genel Sekreteri Yakup Dinler, AA muhabirine, yerli ve yabancı turistlerin Kapadokya'ya ilgisinin her geçen yıl arttığını söyledi. "350 bin Çinli turist sayısına ulaşmayı hedefliyoruz" Kapadokya'da her bütçeye uygun tatil imkanının bulunduğunu aktaran Dinler, şu değerlendirmede bulundu: "Kapadokya turizmi pandemiden sonra artan bir ivme yakaladı. Bu yıl gayet güzel, dünyanın dört bir tarafından turistleri ağırladık. Özellikle Latin Amerika ülkeleri bu konuda bizi çok destekleyen bir pazar oldu. Yıl sonuna kadar çoğu işletmenin hedeflerini tutturacağına inanıyorum. Kapadokya'da tüm ülkelerden turist ağırlıyoruz. Bazı pazarlarda düşüş olsa da kimi pazarlarda yükseliş görülüyor. Bölgemizde yeni yatırımlar var. Ulusal ve yerel markalar gelen turistin ihtiyacına göre kendini yeniliyor ve geliştiriyor. Son üç ayda Çin'in paket turların satışına izin vermesiyle hareketlilik bekliyoruz. Yaklaşık 50 bin kişilik Çinli konuk rakamına ulaşırsak yıl sonundaki rakamları revize edip yılı daha iyi kapatabiliriz. 2024'te hedefimiz çok daha büyük. 2019 yılında yakaladığımız 350 bin Çinli turist sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Diğer Uzak Doğulu turistlerle bölge turizmine katkı sağlanacağına yürekten inanıyoruz." "Büyük kapasiteli otellerimiz açılmak için gün sayıyor" Nevşehir Turist Rehberleri Odası (NERO) Başkanı Özay Onur, Kapadokya'nın dünyada alternatifi bulunmayan farklı bir turizm destinasyonu olduğunu, bunun da turistler açısından değer gördüğünü vurguladı. Kovid-19 salgını sürecinde yurt dışı çıkışları ertelenen Çinli turistlerin gelecek aylardan itibaren bölgedeki hareketliliği daha da artıracaklarına inandığını aktaran Onur, şunları kaydetti: "Kapadokya'da büyük kapasiteli otellerimiz açılmak için gün sayıyor. Kışın Çinli turistleri bekliyoruz, önümüzdeki yıllarda da sayılarının artacağını düşünüyoruz. Burası Hristiyanlık tarihi açısından önemli. Coğrafi olarak baktığımızda da eşsiz güzelliklere sahip olduğunu görüyoruz. Tarihi İpek Yolu üzerinde olduğu için turist akını oluyor. Gelecek yıla baktığımızda kapasitemizin iki katına çıkacağını öngörüyoruz." Göreme Turizm Geliştirme Kooperatifi Başkanı Mustafa Durmaz da bölgeye gelen turistlerin tamamına yakınının Göreme beldesini ziyaret ettiğini, sektörün her yıl artan yoğunluğa cevap verebilmek için çaba gösterdiğini söyledi.

Turizmciler sezonun uzamasını bekliyor Haber

Turizmciler sezonun uzamasını bekliyor

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) başkanlığını da yürüten Mehmet İşler, AA muhabirine, Türk turizminin her geçen yıl büyüdüğünü, 2023 yılında 60 milyon turist hedefine ulaşacaklarına inandığını söyledi. Türk turizminin sezona Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin olumsuz etkisiyle başladığını vurgulayan İşler, "Çok acı bir olay yaşadı ülkemiz. Bu olayın üstüne rezervasyon akışlarımız ağır gidiyordu. Temmuz ayını da yine çok parlak geçirmedik. Türk turizmi temmuz ayından sonra özellikle ağustos, eylül ve ekim aylarında beklenen sayıları yakalamaya başladı. Havaların yardımcı olmasıyla beraber sezonun da uzayacağını öngörüyoruz." dedi. Almanya ve Rusya pazarlarında Türk turizmine ilginin sürdüğü bilgisini veren İşler, şöyle konuştu: "Daha önce hedef pazarlarımız olmayan pazarlarda gelişmeler görüyoruz. Uzak Doğu, özellikle Çin'de hareketlilik başladı. Latin ve Amerika pazarında yeni turizm çeşitliliğinde hareketlilikler görüyoruz ama her sene olduğu gibi bu sene Almanya ve Rusya başı çekiyor. Temmuz ayında ve ağustos ayında da Rusya, bu rakamlarda geçen yıla göre artış gösterdi. Almanya her zamanki ana pazarımız olmaya devam ediyor." İşler, 2,5 milyon turist ile 2019 yılında en yüksek rakama ulaştıkları İngiltere pazarında 2023 yıl sonu beklentisinin 3,5 milyon turist olduğunu aktardı. Eylül ve ekim için rezervasyonlarda artış Kültür ve Turizm Bakanlığının kurduğu Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) çalışmalarının hedef pazarlardaki başarıyı artırdığına işaret eden İşler, 2030 yılında 100 milyon turist hedefine ulaşmak istediklerine dikkati çekti. İşler, turizm sezonunun uzadığına yönelik işaretleri eylül ve ekim aylarındaki rezervasyonların artışıyla tespit ettiklerini kaydederek "Şu ana kadar rezervasyon akışlarımız, geçen yıla göre eylül ve ekim aylarında yüzde 15 arttı. Kasım ayı için bir rezervasyon akışımız mevcut. Biraz havaların durumu, biraz konjonktür ve gelişmelerle ilgili olarak eylül sonunda, kasım ve aralık aylarındaki rakamlarla sezondaki uzamaya ilişkin daha rahat rakamlar verebiliriz." diye konuştu. "Çin, Türkiye'de turizm çeşitliliğini artıracak" İşler, Fransa ve Çin pazarından da umutlu olduklarını dile getirerek, şöyle dedi: "Artık Çinlilerin Türkiye'ye gelmesinin önü açıldı. Seyahat şirketlerimiz bu konuya çok proaktif yaklaştı ve Çin'den turistler gelmeye başladı. Rusya pazarında da böyle ufak ufak başlamıştık. Bugün Rusya pazarı, Almanya pazarıyla başa baş bir statüye geldi. Ben Çin pazarının da ileriki günlerde böyle olacağına inanıyorum. Çin pazarı, kum-deniz-güneş değil, daha çok kültür ve gastronomi ağırlıklı bir pazar. Bu da Türkiye turizminin çeşitliliğini artıracak ayrı bir kulvar olacaktır."

Son 5 yılda en çok ziyaret edilen ülke Türkiye Haber

Son 5 yılda en çok ziyaret edilen ülke Türkiye

İngiltere merkezli bir turizm şirketi, hizmet verdikleri noktalar arasında son beş yıl içinde en hızlı büyüyen turizm merkezinin Türkiye olduğunu açıkladı. Türkiye Otelciler Federasyonu, İngiltere'den haftada 73 bin turistin Türkiye'ye geldiğini kaydediyor. Tur operatörü şirket, 2018 yılından beri Türkiye’ye uçuş programlarının yüzde 200 arttığını belirtti. Paket tatil programları da satan şirket, uçuş sıklığının artması, mevsimlerin süresinin uzaması ve 2019 yılında İzmir’in yeni durak olarak eklenmesinin talebi artırdığını aktardı. İngiltere medyasında yer alan habere göre fiyatların uygun olması, yıl boyunca güneşli bir ülke olması ve doğal güzellikleri Türkiye’yi cazip bir turizm merkezi haline getiriyor. En çok çiftler ve aileler tercih ediyor Şirkete göre Türkiye’yi en çok çiftler ve aileler tercih ediyor. BBC'nin haberine göre: Turizm şirketi, 2.000 kişiyle gerçekleştirdiği ankette, İngiltere’deki turistlerin en çok hava ve iklim nedeniyle Türkiye’yi tercih ettiğini ortaya koydu. Anketi yanıtlayanlara göre Türkiye ile ilgili en iyi beş şey şöyle: Hava ve iklim, tarih ve kültür, uygun fiyata ürünler, yemek ve sahilleri. Turistlerin Türkiye’de yapmayı en çok sevdiği şeyler ise şu şekilde sıralanıyor: Türk mutfağının tadını çıkarmak, Efes Antik Kenti'ni ziyaret etmek, Roma döneminden kalma mozaikleri görmek, geleneksel baharat çarşılarını ziyaret etmek, hamama gitmek. İngiltere’den gelen turistlerin en çok sevdiği beş Türk yemeği şu şekilde: Baklava, lokum, döner, şiş, kebap ve köfte. Turizm şirketinin sözcüsü basına yaptığı açıklamada, Türkiye’nin en hızlı büyüyen tatil merkezi olması dolayısıyla turistlerin tercihlerini neden bu yönde yaptıklarını ölçümlemek istediklerini dile getirdi. Ankete katılanların yüzde 26’sı yakınlarından duyduğu için Türkiye’yi ziyaret etmek istediğini, yüzde 21’i ise uygun fiyatlar nedeniyle Türkiye’yi seçtiğini söyledi. Şirketin sorularını yanıtlayanların yüzde 53’ü Türkiye’nin dünyadaki en iyi tarih ve kültür mirasına sahip olduğunu, yüzde 44’ü ise en iyi sahillerin Türkiye’de olduğunu dile getirdi. Ancak tatil şirketinin anket şirketi aracılığıyla düzenlediği araştırmaya göre katılımcıların sadece yüzde 44’ü başkentin Ankara olduğunu bilebildi. Türkiye Otelciler Federasyonu, İngiltere'den haftada 73 bin turistin Türkiye'ye geldiğini kaydediyor. TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, İngiltere'den çıkan turistin İspanya'dan sonra ikinci tercihinin Türkiye olduğunu söyledi.

Otel dolulukları yüzde 100'e yaklaştı Haber

Otel dolulukları yüzde 100'e yaklaştı

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Kurban Bayramı dolayısıyla turizm sektöründe çifte bayram yaşandığını, konaklama tesislerinde doluluk oranlarının yüzde 100'e yaklaştığını açıkladı. İşler, Ege Bölgesinin her kesime hitap eden fiyatları ve turizm çeşitliliği ile vatandaşın en çok rağbet ettiği bölgelerin başında geldiğine dikkat çekti. TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, Kurban Bayramı rezervasyon oranlarını açıkladı. Turizmde bayram bereketi yaşandığını belirten İşler, "Özellikle tatilin dokuz güne çıkartılması ve herkesin planlama yapması, turizm sektöründe pozitif bir etki sağladı. Turizmciler bunu olumlu karşıladı. Özellikle bu dokuz gün içerisindeki rezervasyonlarda, beşer günlük bir yoğunlaşma görüyoruz. Bu dokuz günün beş günü çok yoğun. Kimi yerlerde ilk beş gün kimi yerlerde son beş güne doğru bir tepe nokta görüyoruz. Şu bir gerçek ki, dokuz gün olmasının bir başka faydası da özellikle şehirlerden çıkışlarla, şehirlere dönüşlerde, insanlar daha erken veya daha geç çıkarak şehrin giriş ve çıkışlarındaki trafiğin rahatlamasını da sağlayacak. Hem biz turizmciler açısından dokuz günlük tatil olması hem de şehir giriş ve çıkışlarının trafik yoğunluğunu önlemek açısından fevkalade doğru bir karar oldu. Diyebiliriz ki, turizmci çifte bayram yaşıyor" dedi. İşler, konaklama tesislerinde doluluk oranlarının yüzde 100'e yaklaştığını da sözlerine ekledi. En çok rağbet gören bölge, Ege İç turizmde en çok rağbet gören bölgenin Ege olduğunu kaydeden İşler, "Çünkü Ege herkese hitap eden bir ürün yelpazesine sahip. Ege’nin özellikle yaşam tarzı, çok büyük bir çekim gücü oluşturuyor. Deniz kenarında gece saatlerine kadar canlı bir hayatı olan yaşam tarzı, iç pazardaki yerli turistten çok rağbet ve talep gören bir ürün olarak karşımıza çıkıyor. Burada İzmirlinin yaşam tarzının yanı sıra herkese hitap eden ürün yelpazesi de Ege’nin çekim ve cazibe gücünü artırıyor. Bin liraya da bin euroya da herkesin konaklayabilme imkanı, kalabilecekleri yerler var. Ege bu açıdan, bu zengin çeşitliliğinden dolayı da iç pazarda büyük talep görmektedir" diye konuştu. "İtalyanlarda yüzde 75 artış var" İç pazardan sonra dış pazarın gidişatının önemine vurgu yapan İşler, şöyle devam etti: "Seçim öncesine kadar ağır giden rezervasyon akışı, seçimden sonra normale dönmeye başladı. Özellikle iki ana pazarımız olan Almanya ve Rusya’daki rezervasyon akışları artmaya başladı. Akdeniz bölgesinde aynı çanakta olduğumuz İtalya’nın 2023 yılı oda rezervasyonlarının artışı da dikkat çekiyor. Geçen yıla oranla İtalyanlarda yüzde 75 artış var. Bu konuda da turizm pazarındaki çeşitliliğimizi yavaş yavaş artırarak bağımlı olduğumuz iki ana pazarın dışında diğer pazarlarda da yeni artışlara başladık. '2023 yılı tüm zamanların en iyi yılı olacak' diye biz şu anda hedefimizi koymuşken, bayram da son derece bereketli geçecek gibi gözüküyor. Şu anda Kurban Bayramı’nda hemen hemen doluluk oranları yüzde 100'e yaklaştı. Son dakika satışlarıyla şu anda hızlı bir satış grafiği görüyoruz. Bu yüzde 100 doluluklar içinde hemen hemen her bölgemizde son yerler için vatandaşlarımız rezervasyonlarını yaptırıyorlar diyebiliriz.” Vatandaşlara rezervasyon uyarısı Vatandaşların rezervasyonlarını mutlaka bildik acentalardan yaptırmaları gerektiğini ifade eden İşler, şu uyarılarda bulundu: "Ayrıca oteli arayarak confirme de edebilirler. Bu acentenin otelle çalışıp çalışmadığını kontrol etsinler. Çünkü her bayram özellikle rezidans, villa ve otel kiralamalarında hacker’ların sahte site yaparak vatandaşlarımızı dolandırdıklarını görüyoruz. Bu konuda da bayram vesilesiyle bir kez daha kendilerini uyarmak isteriz." "Tüm zamanların en iyi yılı" 2022 yılının turizmde tüm zamanların rekorlarının kırıldığı bir yıl olarak tarihe geçtiğini, rezervasyon verilerinin 2023 yılının bu rekorların yenileneceği bir yıl olacağını gösterdiğini belirten Mehmet İşler, “2023 yılında Türk turizmi belki de tüm zamanların en iyi yılını yakalayacak yeni bir rekora imza atıyor. Özellikle geçen senenin mayıs ayına göre Türkiye’de yüzde 16 artış, ilk 5 ayda ise yüzde 24 gibi fazla bir artışla sezona başladık. Bu, 2023 yılının 2022’den ve 2019’dan daha iyi olacağının büyük bir göstergesi. Burada en önemli pazarlarımız olan Rusya ve Almanya yine ardı ardına olarak ilk iki sırayı paylaşıyor. Ama görünen o ki rezervasyon akışı bundan sonra hem deprem hem seçim hem de sınavlardan sonra havaların da hızlı bir şekilde ısınmasıyla devam edecek. Yıl sonunda hedeflediğimiz 60 milyon turist, 55 milyar dolar girdiyi yakalayacağız gibi gözüküyor. Hepinizin bildiği gibi geçen sene 55 milyon turist 45 milyar dolar girdi elde eden Türkiye, bu yıl 2023 turizm stratejisi olarak belirlenen 60 milyon turist, 55 milyar dolar hedefini yakalayacak. Bu Türk turizm tarihinin tüm zamanların en iyi yılı olarak tarihteki yerini alacaktır” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.