Hava Durumu

#Türkiye Otelciler Federasyonu (Türofed) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler

TOURISMJOURNAL - Türkiye Otelciler Federasyonu (Türofed) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Otelciler Federasyonu (Türofed) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Tatil rezervasyonlarında 9 günlük bayram hareketliliği Haber

Tatil rezervasyonlarında 9 günlük bayram hareketliliği

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, AA muhabirine, bayram tatilinin 9 gün olmasının, turizm sektöründe memnuniyet yarattığını anlattı. Şubat ve mart aylarında ramazan ve seçim nedeniyle rezervasyonların yavaşladığını belirten İşler, ara tatille birleşen bayram tatilinin uzamasının özellikle il dışında tatil planlama şansı verdiğini ifade etti. İşler, dün alınan kararın etkilerini hemen gördüklerini, rezervasyonlarda yüzde 10 civarında bir hareketlilik yaşandığını vurgulayarak, "Geçen yılın bayram dönemine göre de yüzde 15 gibi bir artış bekliyoruz. 9 günlük bu Ramazan Bayramı tatili süresince Ege Bölgesi'nde 5 milyar liralık bir hareketlilik ve bu seyahatlerden oluşan bir potansiyel, ekonominin çarklarını yağlayacak bir güç bekliyoruz." diye konuştu. Turizm sezonunun da bu tatille başlayacağına dikkati çeken İşler, "Mayıs ayında başlayan turizm sektörü 9 günlük bu tatille bir ay öne çekilmiş olacak." dedi. "Yeni bir rekor daha kırabilir" İşler, bayram tatili rezervasyonlarının genelde 4 ve 5 gün şeklinde yapıldığını ifade ederek, geriye kalan günlerin aile büyüklerini ziyaret olarak programlandığını kaydetti. Mevcut rezervasyonlarla otellerdeki doluluk oranlarının yüzde 60 civarında seyrettiğini anlatan İşler, "Bu kararla, özellikle misafirin beklentisini karşılayan tesislerde yüzde 100 doluluk bekliyoruz." ifadesini kullandı. İşler, turizm sektörünün her sene kendini aşmayı hedeflediğine işaret ederek, şöyle konuştu: "2023 yılında biz tüm zamanların en iyi rakamını yakalamıştık. Yeni hedef 2024'te bir önceki rakamları geçebilmektir. Her şey beklendiği gibi giderse 2024 tüm zamanların rekor yılı olacak. Bunun da en güzel göstergesi bu sene hem yılbaşı hem sömestir çok iyi geçti. Yabancı rezervasyonların akışkanlığı çok iyi gidiyor. Sezonu bir ay önce açacağımızı da dikkate alırsak 2024 yılında turizm sektörü yeni bir rekor daha kırabilir."

Yarıyıl tatil rezervasyonlarında yüzde 15 artış Haber

Yarıyıl tatil rezervasyonlarında yüzde 15 artış

İşler, yılbaşında hemen hemen tüm turizm tesislerinin olduğunu, 2023'ün de böylece çok güzel şekilde sona erdiğini söyledi. Yılbaşı tatilinin hemen ardından gelen yarıyıl tatilinin yurt içinde turizm hareketliliği oluşturduğunu ifade eden İşler, tesislerin bu konuda birçok hazırlık yaptığını hatırlattı. İşler, geçen sene aynı döneme göre rezervasyonların yaklaşık yüzde 15 arttığını belirterek, "Bu dönemde en çok ilgiyi kayak merkezleri ve termal tesisleri görüyor. Şimdiden sömestir tatilimiz oldukça başarılı gidiyor. Çocuklar, bizim sömestirdeki en önemli unsurlarımız. Çocuklarımıza özel ders çalışma alanları, oyunlar, müzik, toplu eğlenebilme olanaklarının olduğu bir sömestir yapıyoruz. Bunun içinde çocuklarımıza öğretici ve eğitici etkinlikler de sağlıyoruz. Kapalı havuzu, özellikle spa, wellness ve aynı zamanda doğal terapi yürüyüşleri gibi birçok imkanları tesisler sunuyor." diye konuştu. Kayak ve termal ilgisi Özellikle Uludağ ve Palandöken gibi kayak merkezleri ile termal tesislerin fevkalade rezervasyon akışı sağladığını dile getiren İşler, şöyle devam etti: "Özellikle İstanbul'a yakın olan Sapanca bölgesi, Bursa'daki Uludağ, Denizli ve Afyonkarahisar'daki termal tesisler, Ege ve Akdeniz'deki sahil tesisleri, sömestir için rezervasyon kabulüne devam ediyor. Turizm sektörü sömestirde bereketle 2024'e girmiş olacak. Herkese ve her keseye uygun fiyatlar var." Tesislerin doluluk oranlarına değinen İşler, "Şu andaki doluluklar özellikle kayak merkezlerinde ve termal tesislerde yüzde 90'larda. Gözüken o ki tatil yaklaştıkça bu rezervasyon dolulukları yukarı doğru gidecektir." dedi. "Tüm zamanların en iyi yılı olacağını öngörüyoruz" Mehmet İşler, Türk turizminin 2023 yılını başarıyla tamamladığını, 2024'ün de devlet ve sektörün el ele vermesiyle başarılı bir yıl olacağını düşündüğünü ifade ederek, "2023 rakamlarını geçeceğimizi, tüm zamanların en iyi yılı olacağını öngörüyoruz ama eğer her şey böyle devam ederse." dedi. Eğitim öğretim yılının ilk döneminde son zil 19 Ocak Cuma günü çalacak. Yarıyıl tatili 22 Ocak Pazartesi başlayacak. Öğrenciler, 5 Şubat'ta dersbaşı yapacak.

Çinli turistin Türkiye ilgisi artıyor Haber

Çinli turistin Türkiye ilgisi artıyor

İşler, AA muhabirine, turizmde başarılı bir yıl geçiren Türkiye'nin, erken rezervasyonlara göre 2024'te de büyümesini sürdüreceğinin görüldüğünü ifade etti. Türkiye'nin tanıtımda atak davrandığını, erken rezervasyon kampanyalarının daha erken başlamasının turizmcinin elini güçlendirdiğini belirten İşler, son rakamlara göre Almanya pazarının önde gittiğini, İngiltere pazarının önemli gelişme gösterdiğini, Hollanda, Fransa ve Polonya pazarlarının da hareketli olduğunu anlattı. Çin'den yapılan erken rezervasyonlarda da geçen yıla göre yüzde 15 artış gözlendiğini aktaran İşler, şöyle konuştu: "Pandemiden önce, 2019'da kadar Türkiye'ye yaklaşık 500 bin Çinli turist geldi. Daha sonra hem pandemiyle hem de Çin hükümetinin Çinli turistlerin yurt dışına çıkışlarını bazı ülkelerde yasaklayan kararlarıyla azaldı. Fakat geçtiğimiz günlerde Çin hükümeti bu kararını kaldırdı. Türkiye burada yeni bir ana pazar oluşturabilir. Eğer Almanya'nın 6 milyon civarı bir pazar olduğunu, Rusya'nın ona yakın, İngiltere'nin de 2,5-3 milyon civarında bir pazar olduğunu düşünürsek Türk turizmi, Çin pazarından 10 milyon turist alabilir. Türkiye'nin mevcut turist sayısının yüzde 20'sini sadece Çin pazarından elde etme şansı var. 10 milyon turist sayısı kimseye çok gelmesin. 1,5 milyara yakın olan bir nüfusta bugün 10 milyon bir turist payı almak yakalanmayacak bir hedef değildir." "Kültür ve gastronomi turizmi öne çıkıyor" Çinlilerin kum, deniz, güneş yerine Türkiye'nin de geliştirmek istediği kültür ve gastronomi turizmi alanlarına ilgi gösterdiğine dikkat çeken İşler, bu ülkeden gelenlerin özellikle İstanbul, Kapadokya, Efes, Pamukkale, Bergama, Sart ve Antalya'yı ziyaret etmeyi sevdiğine işaret etti. Türk turizminin bir iki ana pazarda kalmayıp pazar çeşitliliğini arttırabilecek kabiliyete sahip olduğunu, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) tanıtım ve pazarlama noktasında büyük role sahip olduğunu dile getiren İşler, şöyle devam etti: "Çin pazarının asıl istemiş olduğu ürünlere yönelerek, iyi servis eder, paketlenmiş güzel ürünlerimizi sunarsak Türkiye turizmi dev bir adım atar. Burada da özellikle TGA'ya çok büyük görev düşüyor. Avrupa'da yapılan tanıtım ataklarının Çin pazarında da uygulanması gerekiyor. Stratejik bir planlamayla Türkiye'ye önümüzdeki 5 yıl içinde Çin'den 10 milyon turistin gelmesi işten bile değil." Çinlilerin yüksek sezon olan yaz ayları dışındaki ayları tercih ettiğine de değinen İşler, bunun da turizmin 12 aya yayılması hedefi açısından değerli olduğunu sözlerine ekledi. Çinli turist sayısı hızla yükseliyor Küresel turizm sektöründe yüksek büyüme potansiyelini barındıran ülkeler arasında dikkati çeken Çin'den gelen turist sayısı, Türkiye'nin yürüttüğü tanıtım kampanyalarıyla 2002'deki 28 bin seviyelerinden 2019'da 426 bine kadar ulaştı. Kovid-19 sürecinde bu ülkede uygulanan seyahat sınırlamalarının etkisiyle rakamların 2021'de 26 bin seviyesine gerilediği Çin pazarı, 2022'de 89 bin 515'e ulaştı. Bu yıl grup seyahatlerindeki kısıtlamanın kaldırılmasıyla hızla yükselen Çinli turist sayısı, Ocak-Ekim döneminde 198 bin 807'ye ulaştı.

Hafta sonuna eklenen yılbaşı tatili turizmi hareketlendirdi Haber

Hafta sonuna eklenen yılbaşı tatili turizmi hareketlendirdi

Yılbaşı tatilini değerlendirmek isteyenler, kaplıcalar ve kayak merkezlerinin yanı sıra sahillerdeki tesislere de ilgi gösteriyor. TÜROFED Başkan Yardımcısı İşler, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2023 yılının turizm açısından başarılı bir yıl olduğunu, yılbaşındaki doluluklarla bu başarının taçlanacağını söyledi. Yeni yılın ilk gününün pazartesiye denk gelmesiyle cumartesi, pazar ve pazartesi şeklinde 3 günlük tatil imkanı oluştuğunu kaydeden İşler, yeni yıla turistik tesislerde girmek isteyenlerin konaklamalı tercihlere yöneldiğini ifade etti. İşler, genellikle 2, 3 ve 4 günlük tatil talepleri geldiğine işaret ederek, otellerin de yılbaşı için sanatçılı, orkestralı gibi çeşitli programlarla misafirlerini ağırlayacağını dile getirdi. Çocuklar için etkinlikler, menüler hazırlandığını söyleyen İşler, "Yılbaşının bir güne geldiği tatil günlerinde genelde şehir hayatı yaşayanlar şehrin dışına gidip gelmeyi bir külfet görüyorlardı ve tercihlerini şehir içi otellerde veya yeme içme alanlarında değerlendiriyorlardı. Ancak bu sefer yılbaşının üç güne geliyor olması özellikle şehir dışına çıkmak, şehirden kaçmak adına da bir fırsat onlar için." diye konuştu. Yılbaşı için özellikle kayak merkezleri, termal tesisler ile Antalya'dan Ayvalık'a kadarki sahil bandına ilgi olduğunu, İstanbul ve Ankara'da da şehir içi otellerin ciddi talep gördüğünü bildiren İşler, "Hemen hemen 25 gün gibi bir süre olmasına rağmen otellerdeki doluluklar yüzde 70'lere gelmiş durumda." dedi. İşler, gecelik konaklama ücretinin tatilcinin bütçesine göre kişi başı 2 bin liradan 40 bin liraya kadar çıkabildiğine değinerek, şunları kaydetti: "Değerli misafirlerimizin muhakkak şimdiden karar vermeleri lazım. Çünkü şu anda yüzde 70'lere kadar ulaşmış olan doluluklar, yılbaşı gecesine kadar artacak. Tabii arz ve talep dengesine göre de fiyatlarda artış olacaktır. O yüzden mümkün olduğu kadar erken karar verip, şu andaki ekonomik fiyatlardan faydalanmalarını salık veririz."

Turizmciler sezonun uzamasını bekliyor Haber

Turizmciler sezonun uzamasını bekliyor

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) başkanlığını da yürüten Mehmet İşler, AA muhabirine, Türk turizminin her geçen yıl büyüdüğünü, 2023 yılında 60 milyon turist hedefine ulaşacaklarına inandığını söyledi. Türk turizminin sezona Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin olumsuz etkisiyle başladığını vurgulayan İşler, "Çok acı bir olay yaşadı ülkemiz. Bu olayın üstüne rezervasyon akışlarımız ağır gidiyordu. Temmuz ayını da yine çok parlak geçirmedik. Türk turizmi temmuz ayından sonra özellikle ağustos, eylül ve ekim aylarında beklenen sayıları yakalamaya başladı. Havaların yardımcı olmasıyla beraber sezonun da uzayacağını öngörüyoruz." dedi. Almanya ve Rusya pazarlarında Türk turizmine ilginin sürdüğü bilgisini veren İşler, şöyle konuştu: "Daha önce hedef pazarlarımız olmayan pazarlarda gelişmeler görüyoruz. Uzak Doğu, özellikle Çin'de hareketlilik başladı. Latin ve Amerika pazarında yeni turizm çeşitliliğinde hareketlilikler görüyoruz ama her sene olduğu gibi bu sene Almanya ve Rusya başı çekiyor. Temmuz ayında ve ağustos ayında da Rusya, bu rakamlarda geçen yıla göre artış gösterdi. Almanya her zamanki ana pazarımız olmaya devam ediyor." İşler, 2,5 milyon turist ile 2019 yılında en yüksek rakama ulaştıkları İngiltere pazarında 2023 yıl sonu beklentisinin 3,5 milyon turist olduğunu aktardı. Eylül ve ekim için rezervasyonlarda artış Kültür ve Turizm Bakanlığının kurduğu Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) çalışmalarının hedef pazarlardaki başarıyı artırdığına işaret eden İşler, 2030 yılında 100 milyon turist hedefine ulaşmak istediklerine dikkati çekti. İşler, turizm sezonunun uzadığına yönelik işaretleri eylül ve ekim aylarındaki rezervasyonların artışıyla tespit ettiklerini kaydederek "Şu ana kadar rezervasyon akışlarımız, geçen yıla göre eylül ve ekim aylarında yüzde 15 arttı. Kasım ayı için bir rezervasyon akışımız mevcut. Biraz havaların durumu, biraz konjonktür ve gelişmelerle ilgili olarak eylül sonunda, kasım ve aralık aylarındaki rakamlarla sezondaki uzamaya ilişkin daha rahat rakamlar verebiliriz." diye konuştu. "Çin, Türkiye'de turizm çeşitliliğini artıracak" İşler, Fransa ve Çin pazarından da umutlu olduklarını dile getirerek, şöyle dedi: "Artık Çinlilerin Türkiye'ye gelmesinin önü açıldı. Seyahat şirketlerimiz bu konuya çok proaktif yaklaştı ve Çin'den turistler gelmeye başladı. Rusya pazarında da böyle ufak ufak başlamıştık. Bugün Rusya pazarı, Almanya pazarıyla başa baş bir statüye geldi. Ben Çin pazarının da ileriki günlerde böyle olacağına inanıyorum. Çin pazarı, kum-deniz-güneş değil, daha çok kültür ve gastronomi ağırlıklı bir pazar. Bu da Türkiye turizminin çeşitliliğini artıracak ayrı bir kulvar olacaktır."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.