Hava Durumu

#Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (Türsab)

TOURISMJOURNAL - Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (Türsab) haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (Türsab) haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Mısır'a giden Türk turist sayısı bir yılda üçe katlandı Haber

Mısır'a giden Türk turist sayısı bir yılda üçe katlandı

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Mısır Turizm Otoritesi ve Mısır Ankara Büyükelçiliği işbirliğiyle "Mısır Destinasyon Tanıtım ve B2B Görüşme Etkinliği" düzenlendi. TÜRSAB Genel Merkezi'nde düzenlenen etkinliğe, Mısır'ın Ankara Büyükelçisi Amr el-Hamami, TÜRSAB Başkan Yardımcısı Davut Günaydın ve Mısır Turizm Otoritesi Üst Yöneticisi (CEO) Amr el-Kady ile Mısır'dan tur operatörleri, seyahat acenteleri, hava yolu, turizm şirketleri ve otellerin temsilcileri katıldı. Türkiye'ye geldiğinden bu yana iki ülke arasındaki turizmi teşvik etmenin önceliği olduğunu dile getiren el-Hamami, turizmin, Türkiye ve Mısır'ın tarihine, kültürüne, geleneklerine, yaşam tarzına dair daha derin bir anlayış kazanılmasına yardımcı olduğunu kaydetti. 25 dolarlık vize turizmi patlattı! Hamami, "İkili ilişkilerimizin normale dönmesi ve Türk vatandaşlarına yönelik seyahat prosedürlerinin gevşetilmesinin ardından, vizenin sadece 25 dolar olduğunu söylemekten gurur duyuyorum. Türk vatandaşlarına yönelik vize zorunluluğunun gevşetilmesi, Mısır'a gelen Türk turistlerin sayısında büyük bir artışa neden oldu. Bu sayı, 2022'ye kıyasla 2023'te neredeyse üç katına çıktı." diye konuştu. Mısır'da Türklerin yatırımı 3 milyar dolar Türkiye ile Mısır arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin her geçen yıl istikrarlı şekilde artarak 8 milyar dolara ulaştığının altını çizen Hamami, Mısır'da da 3 milyar dolarlık Türk yatırımı olduğu bilgisini paylaştı. Günaydın da iki ülkenin toplamda 200 milyona yakın nüfusu olduğuna vurgu yaparak, turizm hareketliliğinin 500 bini bulmadığını, ilk etapta hedeflerinin bu sayının üzerine çıkmak olduğunu söyledi. Davut Günaydın, şöyle konuştu: "İki ülke arasında bugüne kadar olmamış bir 'fam trip' (tanıtım, ünlü gezisi) gerçekleştireceğiz. Çok geniş katılımlı ve çok sansasyonel olacak. Reklama ve duyurulara çok önem vereceğiz ve güzel bir 'fam trip' yapacağız. Geniş katılımlı olacak. Bunun içerisine bütün turizm paydaşlarını koyup ve Mısır'da da bugüne kadar olmamış programlar tanıtacağız. Klasiğin dışına çıkıp daha enteresan yerleri ekleyeceğiz çünkü, dünyanın en güzel arkeolojik merkezlerinden bir tanesi. Yakinen de takip ediyoruz. Yeni destinasyonları da bu programa koymuş olacağız." Günaydın, Akdeniz'in dünyada turizm hareketinin en yoğun olduğu bölge, bölgedeki en önemli iki ülkenin de Türkiye ve Mısır olduğunu sözlerine ekledi. Bir yılda 140 bin turist Mısır Turizm Otoritesi Üst Yöneticisi (CEO) Amr el-Kady de Mısır'ın Türk turistlere yaptığı vize kolaylığıyla geçen yıl 140 bin Türk vatandaşını ağırladıklarını ifade etti. Kady, bu yılın ilk 4 ayında 80 bin civarında Türk turist ağırladıklarını belirterek, yıl sonuna doğru 250 bin Türk turistin Mısır'ı ziyaret etmesini beklediklerini kaydetti. Mısır'daki turistik destinasyonları anlatan el-Kady, "Birlikte hareket etsek, yeni fırsatlar yaratsak nasıl olur? Sadece Mısır'a gelen Türkler ya da Türkiye'ye gelen Mısırlılar değil, Çin, ABD ve benzeri ülkelerden Türkiye ve Mısır'a, Türkiye, Mısır ve Yunanistan'a, Türkiye, Mısır ve Ürdün'e gelecek uluslararası turistler için ortak paketlerin tasarlanması gibi. Çünkü bu bölge çok zengin ve her şey var." diye konuştu.

TÜRSAB ‘Turizm Yüzyılı’nı Demokrasi Adası’nda başlattı Haber

TÜRSAB ‘Turizm Yüzyılı’nı Demokrasi Adası’nda başlattı

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), ‘Türkiye Yüzyılı’ projesi kapsamında saha ziyaretlerine start verdi. Proje kapsamında Demokrasi ve Özgürlük Adası’nda ilk buluşmayı gerçekleştiren TÜRSAB, sahaya indi. Türkiye Yüzyılı vizyonu doğrultusunda geçtiğimiz haftalarda ‘Turizm Yüzyılı’ projesini başlatan ve 15 bin seyahat acentası, 37 bölge temsilciliği ile sahaya çıkma hamlesini başlatan TÜRSAB, 2 yıllık bir projeksiyonu kapsayan proje ile her 4 ayda bir bölgeyi odak noktası seçecek. Böylece mikro ölçekte turizm, 81 ile ve 12 aya yayılıp zengin turistin çekilmesi hedeflenecek. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Turizm sektöründe rekabet avantajı yakalayabilmek adına tarihimizi, kültürümüzü ve üstün olduğumuz diğer turizm çeşitlerini öne çıkartacak bir yaklaşımla turizmi 12 aya ve ülke geneline yaymayı, yüksek gelir grubundan ziyaretçilerimizi artırmayı hedefliyoruz” dedi. Ekonomi ile ilgili sorunları aşmak için en güçlü enstrümanı turizm olarak gösteren Bağlıkaya, “Turizmde daha iyisini başarmak sadece Bakanlığımızın, turizmcilerin değil ülkede yaşayan herkesin sorumluluk yüklenmesi gereken bir mesele. Yerel yönetimler, ticaret odaları, kalkınma ajansları, sivil toplum örgütleri, bölge halkı, tüm yerel unsurlar bu işin bir parçası olmak zorunda” vurgusu yaptı. Ekonominin çarklarını harekete geçiren, döviz girdisi sağlayan, istihdam yaratan ve katma değer oluşturan yapısıyla turizmin ülke ekonomisi açısından çok önemli bir rolü olduğunu belirten Bağlıkaya, Türkiye'nin en köklü, dünyanın da en büyük turizm meslek birliği olması nedeniyle TÜRSAB’ın da büyük bir sorumluluk taşıdığını vurguladı. Bağlıkaya, sözlerini şöyle sürdürdü: “Cumhurbaşkanının ortaya koyduğu ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonu doğrultusunda ilerleyerek ülkemize katkı sağlamayı kendimize misyon edinmiş durumdayız. Bu çerçevede hayata geçirdiğimiz ‘Turizm Yüzyılı’ projesiyle turizmi 12 aya yaymak, turizmin tüm ülkeye dengeli biçimde dağılmasını sağlamak, yüksek gelirli turist oranını artırmak en büyük hedeflerimizin başında geliyor. Bu projeyle turizmin ülkemize sağladığı katkının artırılmasını, turizmle elde edilen kazanımların ülkemiz genelinde olabildiğince eşit bir şekilde dağılmasını ve paylaşılmasını amaçlıyoruz.” TÜRSAB “Turizm Yüzyılı” kapsamında neler yapacak? -Turizm için önemli plan, envanter gibi mevcut çalışmaları derlenerek işlevli hale getirilecek. -Türkiye genelinde seyahat acentalarına proje kapsamında özel eğitimler verilecek. -Bölgelerin sahip oldukları turizm değerlerine özgü pazarlama stratejileri geliştirilecek, tanıtım planlamaları yapılacak. -Bölgelerin öne çıkan turizm özelliklerine uygun hedef fuarları belirlenip seyahat acentalarının ücretsiz katılımları sağlanacak. -Yerel efsaneler, hikâyeler turizm amaçlı işlenerek kültürel ve sanatsal unsurlar olarak turizm ekonomisine katkı sağlayacak ürünler haline getirilecek. -Bölgelere özgü turistik ürünlere ilişkin tanıtım materyalleri oluşturulacak. -Turistik değerler ve turizm ekonomisine ilişkin yerel düzeyde farkındalığın artması sağlanacak.

Zengin turisti 12 ay Türkiye'ye çekecek Haber

Zengin turisti 12 ay Türkiye'ye çekecek

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), mikro ölçekte turizmi 81 ile ve 12 aya yayma hedefiyle sahaya çıkıyor. ‘Turizm Yüzyılı’ projesine start veren birlik, 15 bin seyahat acentası, 37 bölge temsilcisi ile her 4 ayda bir bölgeye odaklanıp ‘her bölgenin turizmden hakkettiği’ payı almasını sağlayacak. “Turizm Yüzyılı” projesi tanıtım toplantısında konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Turizm sektöründe rekabet avantajı yakalayabilmek adına tarihimizi, kültürümüzü ve üstün olduğumuz diğer turizm çeşitlerini öne çıkartacak bir yaklaşımla turizmi 12 aya ve ülke geneline yaymayı, yüksek gelir grubundan ziyaretçilerimizi artırmayı hedefliyoruz” dedi. Turizm 3 bölgeye sıkışmayacak Türkiye'nin rakiplerinden daha avantajlı bir konumda olduğunu, fakat ülkeye gelen turist sayısının mevcut potansiyelin çok altında kaldığını dile getiren Bağlıkaya, “Dört mevsim sunulabilecek turizm ürününe sahibiz ancak ocak-şubat-mart ve kasım-aralık aylarında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısı 14,5 milyon. Bu dönemde gelen turist toplam ziyaretçimizin yüzde 29’unu oluşturuyor. Aynı dönemde İspanya’ya 31,2 milyon kişi gidiyor. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz-kum-güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak” dedi. Diğer bir hedefin de turizmin ülkenin her yerine dengeli yayılmasını sağlamak olduğunu belirten Bağlıkaya, İstanbul, Antalya, Muğla ve İzmir'in yüzde 75'lik bir paya sahip olduğunu, gelen turistlerin sadece yüzde 25'inin kalan illere dağılım gösterdiğini söyledi. Bağlıkaya, hedefin 5 şehre sıkışmış kapasiteyi ülkenin her köşesine yaymak olduğunu vurguladı. 'Tüm paydaşlarla ortak hareket edeceğiz' TÜRSAB olarak başlattıkları proje kapsamında turizm sektörlerinin tüm paydaşlarıyla iş birliği içinde olacaklarını kaydeden Bağlıkaya, projenin Türkiye Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) çalışmalarıyla çelişmediğini de söyledi. 2 yıllık projeksiyonlu Turizm Yüzyılı projesinin daha mikro ölçekli çalışmaları kapsadığını anlatan Bağlıkaya, “Önce iç turizmi aktive etmemiz lazım. Sonra info fuarlara katılıp yurt dışı tanıtımlara odaklanacağız” dedi. Türkiye’nin ucuz tatil yapılan, iyi tesisleri olan, iyi hizmet sunulan bir destinasyon olarak pazardaki konumunu koruduğuna dikkat çeken Bağlıkaya, “Tatil beldelerimizde 2-3-4'üncü sıra otel yaparak turist sayısını artırsak da bu gidişattan rakiplerimizin önüne geçecek kadar yüksek gelir çıkmaz. Rekabette; tarihimize, kültürümüze ve üstün olduğumuz fark yaratacağımız alanlara daha fazla ağırlık vermeliyiz” dedi. Turizm Yüzyılı kapsamında neler yapılacak? - Turizm için önemli plan, envanter gibi mevcut çalışmaları derleyerek işlevli hale getirilecek - Türkiye genelinde seyahat acentalarına proje kapsamında özel eğitimler verilecek, - Bölgenin sahip olduğu turizm değerlerine özgü pazarlama stratejileri geliştirilip, tanıtım planlaması yapılacak. - Bölgelerin öne çıkan turizm özelliklerine uygun hedef fuarlar belirlenip seyahat acentalarının ücretsiz katılımları sağlanacak - Yerel efsaneleri, hikayeleri turizm amaçlı işleyerek kültürel ve sanatsal unsurlar olarak turizm ekonomisine katkı sağlayacak ürün haline getirilecek - Bölgelere özgü turistik ürünlere ilişkin tanıtım materyali oluşturulacak - Yerel halkın turizm faaliyetindeki rolünü artırmak için destinasyon bazlı turizm çalıştayları düzenlenecek.

Venezuela'nın öncelikli hedefi Türkiye'den turist çekmek Haber

Venezuela'nın öncelikli hedefi Türkiye'den turist çekmek

Venezuela Turizm Bakanı Ali Ernesto Padron Paredes, iki ülke arasındaki ilişkilerin siyasi, ticari ve tarım sektörleri açısından önemli ilerleme kaydettiğini belirterek, turizm alanında da öncelikli hedef olarak gördükleri Türkiye'den daha fazla turist çekmeye odaklandıklarını söyledi. İzmir'de düzenlenen 17. Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi'ne (TT İzmir) beraberindeki heyetle katılan Paredes, AA muhabirine, Venezuela Devlet Başkanı Nicolas Maduro'nun geçen yılki ziyaretinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile görüşmesi sonrası turizmin geliştirmesi için mutabakat zaptı imzalandığını hatırlattı. Paredes, bu çerçevede Türkiye'nin Venezuela'da düzenlenen Uluslararası Turizm Fuarı'na katıldığını, kendilerinin de İzmir'deki fuara katılarak Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile bir toplantı gerçekleştirdikleri bilgisini verdi. İki ülke ilişkilerinin siyasi, ticari ve tarım sektörleri açısından büyük ilerlemeler kaydettiğine dikkati çeken Paredes, "Venezuela'da Türk ürünlerini görmek artık çok normal. Türkiye'de de Venezuela ürünleri artıyor. Bu sene Türkiye ile yaptığımız bütün işler harikaydı. Biz Venezuela'nın Türkiye ile turizmi teşvik ederek çalışmaya devam etmesini istiyoruz, karşılıklı olarak fuarlara katılım sağlamamız da imzaladığımız anlaşmaların bir sonucuydu. Artık Türk tur operatörleri Venezuela'yı, Venezuelalı tur operatörleri de Türkiye'yi ziyaret ediyor olacaklar. İki ülke olarak zapt altına aldığımız anlaşma çok olumlu ve büyük faydalar getiriyor." ifadelerini kullandı. Ülkesinin daha önce ABD, Kanada ya da İspanya gibi bölgelere odaklanmasından ötürü Türk turistler için bir destinasyon haline gelemediğini dile getiren Paredes, şunları söyledi: "Artık öncelikli hedef olarak Türkiye'den turist çekmeye odaklandık. Bu yüzden bu çalışmaları yapıyoruz. Venezuela, gerçekten istediğinizi bulabileceğiniz çeşitliliğe sahip. Venezuela'nın ormanları, ovaları var, Karayipler'in en güzel plajlarına sahip. Kuş çeşitliliğinde dünyadaki ilk 6 ülke arasındayız. Ülkenin yarısı milli parklarla koruma altında. Türkiye'den ve tüm dünyadan gelecek turistlerin hizmetine sunulacak ve geliştirmeye devam ettiğimiz bir turizm altyapımız var. Biz Türkiye'yi Türk mutfağından, Türk romanlarından ve televizyon dizilerinden de tanıyoruz ama bunun da ötesinde ilişkileri hükümetler olarak geliştiriyoruz. İlişkiler açısından önümüzdeki süreçte daha iyi haberler gelecektir." Konuk Bakan, Türk Hava Yolları'nın ülkesine uçuşlarını da son 5 yılda haftada birden sekize çıkardığını, bu sayının yakında 11'e çıkmasının beklendiğini vurgulayarak, "Venezuela'dan Türkiye'ye, Türkiye'den Venezuela'ya uçaklar tamamen dolu uçuyor. Bu, iyi iş fırsatlarımızın olduğunu gösteriyor." dedi. Venezuela Devlet Başkanı Maduro'nun, Türkiye'nin de dahil olduğu ülkelerle turizmde işbirliğini artırma stratejisi bulunduğunu söyleyen Paredes, Venezuela'nın bu yıl 1 milyon turiste ulaşarak, yaptırımların uygulanmaya başladığı 2013 yılı öncesine ulaşacağını kaydetti. Paredes, ayrıca Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü kuruluş yıldönümünü kutlayarak Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı da yeni dönemi dolayısıyla tebrik etti.

Doğu Karadeniz turizmi yeni destinasyonlarla atağa kalkacak Haber

Doğu Karadeniz turizmi yeni destinasyonlarla atağa kalkacak

Doğu Karadeniz'in kültürel, sosyal ve tarihi güzellikleri yeni oluşturulan turizm destinasyonlarıyla tanıtılarak, bölge ekonomisine katkı sağlayacak. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Orta Anadolu Bölge Temsil Kurulu (BTK) ve üye acente sahipleri, Doğu Karadeniz Bölgesi illerine yönelik gezi düzenledi. Geziye, Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürü Ali Ayvazoğlu, TÜRSAB Orta Anadolu BTK Başkanı Engin Şahin, acente temsilcileri ve turizmciler katıldı. Üç günlük gezide Trabzon merkezdeki Ayasofya Camisi, Çaykara'daki Uzungöl ve Maçka'daki Sümela Manastırı ziyaret edildi. Trabzon'da Atatürk Köşkü'nü de gezen konuklara, Çay Fabrikasında çayın üretim aşamaları anlatıldı. Sürmene bıçağıyla ilgili bilgi alan konuklar daha sonra Rize'nin Çamlıhemşin ilçesine bağlı Ayder Yaylası'nda doğa yürüyüşü yaptı. Gürcistan'ın Batum şehrini de ziyaret eden konuklar, yöresel ürünleri tatma fırsatı buldu. Acenteler ve oteller turlara ilişkin bilgilendirildi Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürü Ayvazoğlu, AA muhabirine, Doğu Karadeniz Bölgesi'ne, iç turizm kapsamında tur yapan seyahat acenteleriyle çalışma ziyaretinde bulunulduğunu söyledi. Trabzon, Rize ve Batum'daki destinasyonlara yönelik bilgilendirici gezi yapıldığını belirten Ayvazoğlu, "Gezi çerçevesinde Ankara ve İç Anadolu Bölgesi'nden bölgeye gidecek ziyaretçilerin ön hazırlığı acenteler tarafından organize edildi. Bölgedeki acente ve otellerle bir araya geldik, kendileriyle yapılacak turlarda nasıl yardımcı olabilecekleri, destinasyonları genişletip misafirleri bölgede nasıl daha iyi ağırlayabilecekleri hususunda görüş alışverişinde bulunduk." dedi. Ankara'da 970 acente bulunduğu bilgisini veren Ayvazoğlu, şöyle konuştu: "TÜRSAB Orta Anadolu BTK, iç turizme hizmet eden acentelerimize yönelik zaman zaman bölge ve yakın illere geziler yaparak hem onların diri kalmasını sağlıyor hem de destinasyonları göstererek, gezdirilecek misafirlere ön hazırlık yapmalarının önünü açıyor. Bilgilendirici bir geziydi. TÜRSAB Orta Anadolu BTK ile bu gibi çalışmalarımız sezon başlayana kadar devam edecek." Acenteler yeni destinasyonları yerinde gördü TÜRSAB Orta Anadolu BTK Başkanı Şahin de Ankara'daki acentelere yeni pazarlar oluşturmak için çalıştıklarını bildirdi. Bunlardan birinin de yeni ve mevcut destinasyonlardaki son durumları acentelere yerinde göstermek ve tanıtmak olduğunu vurgulayan Şahin, "Ankara'dan 30 seyahat acentesiyle beraber Trabzon, Rize ve Batum'a seyahate geldik. Buradaki amacımız bölgedeki turizm potansiyelinin son durumu nedir, onu görmek. Bunlar dinamik, hızlı değişen yerler. Hem Uzungöl'de hem Ayder Yaylası'nda yeni tesisler ve altyapılar oluşturulmuş. Bunları acentelerimizin görmesi, yeni düzene göre hazırlık yapmaları için yerinde görmeleri önemli." değerlendirmesinde bulundu. Şahin, gezinin, acentelerin bölgedeki yeni açılan otellerle ve yerel hizmet veren rehberlerle kontaklarını sağlamaları açısından önemli olduğunu dile getirdi. Gezilen rotanın acentelerce deneyimlenmesinin önemine dikkati çeken Şahin, şunları söyledi: "Acentelerimiz bu rotayı hem tecrübe etti hem de son durumunu görmüş oldu. Bu yaz yapacakları turlar için gümrükte ve yolda nelerle karşılaşabileceklerini, Batum'da öğle yemeği fiyatlarının ne olduğunu ve altyapıdaki son durumları yerinde gördüler. Böylelikle önümüzdeki sezon daha güçlü planlama yapabilecekler. Bunun bir de diğer tarafı var. Bölgedeki acentelerin Ankara'ya gelmesi konusunda Doğu Karadeniz Bölge Temsil Kurulumuz ile görüştük. Onlar da Ankara'ya yönelik buradaki vatandaşlara turlar hazırlama için bizlerle kontakta olacak. Böylece her iki tarafın da birbirine turistik anlamda destek olması için bir çalışma yapmış olduk." Güneydoğu Anadolu'ya tur, İranlılara özel hazırlık Şahin, gelecek dönemde acentelere yönelik bilgilendirici geziler yapmaya devam edeceklerini belirterek, Sivas, Diyarbakır ve çevresine acenteler için gezi düzenleyecekleri bilgisini verdi. Yurt dışından Ankara'ya gelen yabancı turistlere yönelik de çalışmalar yapmak istediklerini vurgulayan Şahin, şunları kaydetti: "İran ile görüşmemiz var. Ankara, İran pazarı için kıymetli bir yer, ciddi bir trafik var. ABD vize başvurusu için Türkiye'ye gelen çok fazla İranlı bulunuyor. Onlarla ikili ilişki başlatmak için çalışıyoruz. İran'dan gelen yolcuların Ankara'da ağırlanması içinde görüşmeler yapıyoruz. İranlılar Ankara'ya ziyarette ikinci sırada. Geliş amaçları da Türkiye'deki ABD Konsolosluğundan vize almak. Vize başvurusu bir günde sonuçlanmadığı için birkaç gün Ankara'da kalıyorlar. Kaldıkları sürede onlara Ankara ve çevresini tanıtacak, gezdirecek programlar yapmak istiyoruz. Yaptığımız çalışmalarla ülke turizmini canlandırmayı ve acentelerimize yeni pazarlar oluşturmayı hedefliyoruz."

Turizmde erken rezervasyon dönemi aralık ayına çekildi Haber

Turizmde erken rezervasyon dönemi aralık ayına çekildi

Bağlıkaya, Antalya'da katıldığı turizm fuarında AA muhabirine, turizm rakamlarının sektör paydaşlarını mutlu ettiğini belirtti. Türkiye'nin önemli bir turizm ülkesi olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, turizmi 12 aya yaymak, turist sayısını da 60-70 milyonlara yükseltmek için alternatif turizm destinasyonlarının daha fazla ön plana çıkması gerektiğini dile getirdi. Turizmde rekor yılı olan 2019'un rakamlarının bu yıl aşıldığını hatırlatan Bağlıkaya, "Bu yılı saymazsak 3 senedir turizm sektörü çok sıkıntılı dönemler geçirdi. Başından itibaren gittiğimiz fuarlarda ve turizm etkinliklerinde 2023 sezonunun iyi geçeceği belli oluyordu." dedi. Bağlıkaya, dünya genelinde turizm hareketinde çok ciddi artış yaşandığını aktararak, Kovid-19 salgınının da etkisiyle insanların seyahate daha fazla önem verdiğini kaydetti. Türkiye'de de seyahatin arttığına, iç pazarın daha da hareketlendiğine işaret eden Bağlıkaya, "Önümüzdeki yıllarda çok daha iyi sezonlar bekliyoruz. Cumhuriyet'in 100. yılında rekorla bitireceğiz inşallah, bundan sonra da rekorlar ekleyerek yolumuza devam edeceğiz." diye konuştu. Antalya'nın turizmde marka şehirlerden olduğuna değinen Bağlıkaya, "Antalya'da yıl sonu itibarıyla 16 milyon turist hedefi var. Önümüzdeki yıllarda bu seneninkinden daha iyi performans bekliyoruz. Antalya doğası, kültürü, denizi, gastronomisiyle önemli bir destinasyon." değerlendirmesinde bulundu. Bağlıkaya, turizm gelirlerinin de iyi noktada olduğunu anlattı. Kişi başı geliri 1000 doların üzerine çekmenin, 50-60 milyon turist alan ülkelerde oldukça zor olduğunu ifade eden Bağlıkaya, "Turizminde 9-10 günlük kalış ortalamaları olan yerlerde 850-900 dolar iyi rakamlardır, bizim de bu konuda başarılı ivme yakaladığımızı söyleyebilirim." dedi. Yerli turiste erken rezervasyon kampanyası aralıkta Firüz Bağlıkaya, yerli turist için yılbaşında erken rezervasyon kampanyaları başlatarak, vatandaşın uygun imkanlarda tatil yapmasını sağladıklarını kaydetti. Bu yıl erken rezervasyon kampanyasını aralığın ilk haftasında başlatacaklarını belirten Bağlıkaya, şunları söyledi: "Vatandaşlarımıza tavsiyemiz, seyahatinizi erken planlar ve alırsanız, çok uygun fiyatlarda, istediğiniz yerde ve istediğiniz zamanda tatil yapma şansınız olur. Türkiye önemli bir turizm ülkesi, bir pazar kapansa, 2-3 pazar yeniden açılıyor. Türkiye'nin turizm rakamlarının düşmesi söz konusu değil. Çünkü alternatif pazarlarımız çok fazla, çok değişik yerlerden turist kabul eden bir ülkeyiz. Onun için vatandaşlarımızın çok erken davranması lazım. Yılbaşından sonra olan erken rezervasyonları aralık başına çektik." Konaklama tesislerinin pazarlara göre kontenjanlarını ayırdığını anlatan Bağlıkaya, sadece Türkiye pazarı için değil, her otelin kendi stratejisine göre İngiltere, Almanya, yerli turist gibi her pazara yönelik belli bir kontenjan belirlediğini dile getirdi. Bağlıkaya, yerli turiste, iç turizm için ayrılan kontenjanlar dolmadan erkenden tatil planlarını yapıp, tatillerini satın almalarını tavsiye etti. Geçen yıl erken rezervasyon döneminin hareketli geçtiğini anımsatan Bağlıkaya, bu yıl da aynı hareketliliği beklediklerini sözlerine ekledi.

TÜRSAB, konutların kullanımlarında kayıt ve kontrol istiyor Haber

TÜRSAB, konutların kullanımlarında kayıt ve kontrol istiyor

AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Bağlıkaya, 2024'te hem Türkiye'de hem rakip ülkelerde rekor rakamlara ulaşılacağının, Dünya Turizm Örgütü tarafından öngörüldüğünü söyledi. Bağlıkaya, AB ülkelerine yönelik vize sorununun dalgalı olarak devam ettiğini, seyahat acentelerinin bu meseleden direkt zarar gören iş kolu olduğunu dile getirdi. Acentelerin özellikle Avrupa bölgesine paket satamaz hale geldiğini söyleyen Bağlıkaya, "Şu an Balkan ülkeleri ve vizesiz ülkelere seyahat rezervasyonları yapılıyor. Tüm Avrupa'nın müşteri potansiyelini, Balkan ülkeleri ile kapatmak çok zor. Kapasiteler yarı yarıya düştü. Bu sorunun halledilmesi için TÜRSAB olarak üzerimize düşeni fazlasıyla yapmaya çalışıyoruz. Bu tamamen siyasi bir sorun. Sayın Cumhurbaşkanımız ve Dışişleri Bakanımızın bu sorunu çözeceğini umuyoruz." diye konuştu. Acentelerin zararları ile ilgili bilgi veren Bağlıkaya, "Seyahat acentesi uçak biletini ödüyor. Turistin kalacağı oteli ödüyor. Sonra dönüp bakıyor son 15 günde kafilenin yarısı vize alamamış. Vize alamayanlar parasını geri istiyor. Kar amacıyla yaptığı tur, zarara dönmeye başlıyor. Acenteler riske girmek istemiyorlar. Tur sayıları azalıyor ve doğal olarak sayı azaldığı için fiyatlar çok yükselmeye başlıyor. Vize krizi piyasanın dengesini altüst etmiş durumda." ifadelerini kullandı. Otellere yönelik fiyat düzenlemesi çağrısının sezon içerisinde karşılık bulduğunu anlatan Bağlıkaya, şunları kaydetti: "2023 sezonu başında otel fiyatları yüksekti. Pandemi sonrası hızlı yükselişin getirdiği motivasyonla oteller fiyatlarını artırmıştı. İç turizm hareketliliğinde vatandaşlarımız için sunulan paketler pahalı gelmeye başladı. Yurt dışından gelen turistlerin de yüksek fiyatlar yüzünden ev kiralama yoluna gittiğine dair bir gerçek ortaya çıktı. Biz bu sebeplerden dolayı otellere indirim çağrısında bulunmuştuk. Bölge bölge çağrımıza uyanlar oldu ve fiyatlar biraz daha düzeldi. Otel doluluklarımız yükseldi. Bu sene beklentilerimizin üzerinde iyi bir turizm sezonu geçiriyoruz. Deniz, kum, güneş turizmi açısından sezonunun kasım ayının sonuna kadar uzayacağını öngörüyoruz. Rezervasyonlar da bizlere bunu gösteriyor." "Turistik amaçlı kullanımların satışı seyahat acenteleri tarafından yapılsın" Turistik amaçlı kiralamalarla ilgili kanuni düzenleme hazırlığını hatırlatan Bağlıkaya, turistik amaçlı ev kiralama sorununun öncelikli olarak güvenlikle ilgili problemleri ortaya çıkardığını, vergilendirmenin yine sorun olarak önlerine geldiğini söyledi. Bağlıkaya, "Üçüncüsü de haksız rekabete sebep oluyor. Evde kim kaldı, belli değil. Kaç lira ödedi, belli değil. Vergisi ödendi mi, belli değil. Hem devleti hem vatandaşı zarara uğratıyor." dedi. Bağlıkaya, 3-4 yıldır bu meselenin düzenlemeler ile kontrol altına alınması için girişimlerde bulunduklarını vurgulayarak, turistik amaçlı kullanımların satışının, seyahat acenteleri tarafından yapılması gerektiğini Cumhurbaşkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığına yazılar yazarak talep ettiklerini kaydetti. Firuz Bağlıkaya, artık çözüm noktasına gelindiğini dile getirerek, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bizim turistik amaçlı kullanımların yasaklanması noktasında talebimiz yok. Sadece kayıt ve kontrol altına alınmasının zorunlu olduğunu ifade ediyoruz. Biz TÜRSAB olarak mevcut durumda yapılan işlemlerin bir kiralama olmadığını ifade ediyoruz. Bu faaliyetleri, konutların turizm amaçlı kullanımı olarak tanımlıyoruz. Bu konutlarda esasında turiste konaklama hizmeti satışı söz konusudur. Aksi takdirde bu konutları kullananları tespit etmek, isim bildirimi yapmak ve tüketici olarak haklarını kullanmalarını sağlamak mümkün olmayacaktır." Mal ihracatının yüzde 70'inin ithalata dayandığını, hizmet ve turizm gelirlerinin ithalat gerektirmeyen bir kalem olduğunu belirten Bağlıkaya, pazarlama anlamında teşvik ve destek almayan bir sektör durumunda olduğunu söyledi. Bağlıkaya, "Mal ihracatçılarına verilen destekler hizmet ve turizm ihracatçılarına da verilirse hedef rakamların üstüne çıkmak mümkün. Ülkemizin 100 milyar dolar gelir elde edebilecek kapasitesi var. Bu hedefe ulaşabilecek altyapıya da sahibiz." diyerek, sözlerini tamamladı.

İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı başladı Haber

İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı başladı

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından düzenlenen 1. İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı, Balkan ülkeleri ile Türkiye arasındaki turizm ilişkilerini güçlendirmek amacıyla kapılarını açtı. Fuarda, 20 ülkeden alım heyetleri ve ziyaretçiler yer alıyor. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, fuarın Balkan ülkeleri ve Türkiye arasındaki iş birliklerini artıracağını ve turizm hareketinin hızlanmasını sağlayarak ziyaretçi hacmini artırmayı hedeflediklerini belirtti. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından, Türkiye ile Balkan ülkeleri arasındaki turizm ilişkilerini güçlendirmek, geliştirmek ve var olan potansiyeli açığa çıkarmak amacıyla düzenlenen 1. İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı kapılarını açtı. TÜRSAB'dan yapılan açıklamaya göre, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenen, Balkan ülkeleri ile Türkiye arasındaki turizm potansiyelini açığa çıkarması beklenen ve borsa niteliği taşıyan fuara, 20 ülkeden alım heyetleri ile ziyaretçiler katılıyor. TÜRSAB Fuarcılık Hizmetleri Ticaret AŞ tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İBB Kültür AŞ iş birliğiyle organize edilen fuar, B2B ağırlıklı olarak organize edildi. Fuar, hedef ülkelerden katılan alım heyetlerini dünyanın birçok yerinden gelen katılımcı ve ziyaretçilerle İstanbul gibi stratejik öneme sahip bir şehirde buluşturdu. Etkinliğe, KKTC, Arnavutluk, Birleşik Arap Emirlikleri, Bulgaristan, Bosna Hersek, Çin, Hırvatistan, Hindistan, İtalya, Karadağ, Kuzey Makedonya, Kosova, Malezya, Polonya, Romanya, Sırbistan, Uganda, Ürdün ve Yunanistan'ın da bulunduğu birçok ülkeden katılımcıların yanı sıra farklı ülkelerden alım-satım heyetleri ile çok sayıda ziyaretçi katıldı. "KKTC'ye Balkanlar'dan daha çok turist bekliyoruz" Açıklamada, fuarın açılışında yaptığı konuşmaya yer verilen KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, ülkelerine gelen ziyaretçi sayısının Kovid-19 öncesi dönemi yakaladığını belirterek, KKTC'yi Türkiye'den sonra en çok Avrupalıların ziyaret ettiğini anlattı. Balkanlar'dan daha çok ziyaretçi beklediklerini kaydeden Ataoğlu, temmuz hizmete giren yeni havalimanının KKTC turizmine önemli katkılar yapmasını beklediklerinden bahsetti. Ataoğlu, Girne ve Magusa'daki yeni turizm yatırımlarına değinerek, sağlık, spor ve alternatif turizm alanlarında yatırımcıları KKTC'ye davet etti. "Hedef, karşılıklı ziyaretçi hacmini 12 milyona çıkarmak" TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya da Türkiye'nin konumu itibarıyla Asya ve Avrupa arasında bir köprü oluşturduğunu bildirdi. Bağlıkaya, 1. İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı'nın Balkan ülkeleri ve Türkiye arasındaki iş birliklerini artıracağını, sosyal ve ekonomik ilişkileri de güçlendireceğini kaydederek, Kovid-19 sonrası yakın mesafeli destinasyonların seyahat tercihlerinde öne çıktığını anımsattı. Birbirine coğrafi olarak son derece yakın olan Türkiye ile Balkan ülkeleri arasındaki turizm hareketlerinin henüz beklenen seviyelere ulaşmadığını anlatan Bağlıkaya, şu değerlendirmelerde bulundu: "Balkan ülkelerinden Türkiye'ye 5,6 milyon ziyaretçi gelirken Türkiye'den Balkanlara giden ziyaretçi sayısı da yaklaşık 2,1 milyon düzeyinde. Balkan ülkeleri ile Türkiye arasında 7,7 milyon civarında bir turist hareketliliğinden söz edebiliriz. Yaklaşık 150 milyonluk nüfusun bulunduğu ülkelerden bahsediyoruz. Bu nüfus büyüklüğünün yanında, Türkiye ile Balkan ülkeleri arasındaki tarihi, kültürel ve ekonomik bağlar düşünüldüğünde turizmde çok daha yüksek rakamlara çıkabilme potansiyeline sahibiz." Bağlıkaya, fuarın, turizmde sektörel hacmin ve iş kalitesinin artırılması amacıyla bir borsa niteliği taşıdığına vurgu yaparak, "Hedefimiz; bölgedeki turizm hareketinin daha da hızlanmasını sağlayarak karşılıklı ziyaretçi hacmini ilk etapta 12 milyonun üzerine çıkarmak, sonrasında da daha yüksek seviyelere taşımaktır." açıklamasında bulundu.- "Fuarın yakın ülkeler arasındaki turizmi geliştireceğine inancım sonsuz" Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin ise BM Dünya Turizm Örgütü'nün uzun yıllardan bu yana yakın destinasyonlar arasında turizm hareketlerinin geliştirilmesine vurgu yaptığını bildirdi. Eresin, "Bu fuarın da yakın ülkeler arasındaki turizmi geliştireceğine inancım sonsuz. Türkiye sadece turist kabul eden aynı zamanda gönderen bir ülke. TÜROB olarak her türlü desteğe ve iş birliğine devam edeceğiz." ifadelerini kullandı. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin de konuşmasında fuarın B2B yönüne dikkat çekerek, "Bu organizasyonda hem turizmi geliştirmek hem de geçmişteki bağları geliştirmek için hamle yapıyoruz." açıklamasında bulundu. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan da TÜRSAB ile gerçekleştirdikleri çalışmalar neticesinde kente gelen turist sayısının 2019'da 5,5 milyona ulaştığını belirterek, bu sayıyı 10 milyona çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dış İlişkiler Danışmanı Mustafa Osman Turan ise Balkan ülkeleri ile ilişkilerin gelişmesi için hayata geçirdikleri projelerden bahsetti. B2B görüşmeler, panel, söyleşi ve etkinliklerle devam edecek fuar, 22 Eylül'de sona erecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.