Hava Durumu

#Türkiye Turizm

TOURISMJOURNAL - Türkiye Turizm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Turizm haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizmde yeni hedef ABD pazarı Haber

Turizmde yeni hedef ABD pazarı

Kültür ve Turizm Bakanlığı, yeni turizm pazarları çalışması çerçevesinde gözünü ABD’li turistlere dikti. Kapsamlı bir ABD pazar raporu hazırlayan bakanlık, ABD Başkanı Joe Biden ve rakibi Donald Trump’ın CNN düellosunda verilen Türkiye reklamı ile de tanıtım çalışmalarında gaza bastığını gösterdi. ABD turizm pazarının röntgeninin çekildiği raporda ise Amerikalıların en çok, İstanbul’un zenginlikleri ve Kapadokya’da sıcak hava balonu turu ile ilgilendikleri  kaydedildi. TARİHİ KAPIŞMADA TÜRKİYE SÜRPRİZİ -CNN’de önceki hafta Biden ile Trump’ın tarihi kapışmasında Türkiye sürprizi yaşandı. Yayında verilen ilk arada, Türkiye Turizmi Tanıtımı ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) hazırladığı, Türkiye’nin turizm tanıtım reklamı yayınlandı. Resmi seyahat sitesi GoTurkiye.com’un ödüllü “İstanbul is The New Cool” reklamı programı izleyenlere sunuldu. Milyonlarca televizyon seyircisinin izlediği programa verilen reklamın perde arkasında, ABD turizmine yönelik stratejik bir planlamanın olduğu öğrenildi. HEDEF 2 MİLYON 500 BİN ABD’Lİ -2021’de 371 bin 759, 2022’de 1 milyon 13 bin 478, 2023’te 1 milyon 334 bin 337 ABD’li turisti ağırlayan Türkiye, bu yıl 1 milyon 500 bin, aşamalı bir şekilde de 2028’de 2 milyon 500 bin Amerikalıyı misafir etmeyi hedefliyor. Bu hedefler doğrultusunda Tanıtma Genel Müdürlüğü, ABD turizm pazarının kapsamlı bir raporunu hazırladı. ABD Pazar Raporu’nda Amerikalıların yurtdışı çıkışlarındaki seyahat motivasyonlarından Türkiye’ye gelenlerin ülkeyi tercih sebeplerine, ortalama tatil sürelerinden Türkiye’de en çok tercih edilen destinasyonlara kadar pek çok unsur ele alındı. DENİZ, KUM, GÜNEŞ TERCİH EDİYORLAR -Raporda şu ifadeler yer aldı: “Amerikalı turistler genellikle ideal tatil destinasyonlarını, sahile kolay erişime, köklü kültüre sahip şehirler olarak kabul etmekte. Deniz-kum-güneş tatil için ilk seçim nedeni olarak ortaya çıkıyor. Tarihi ve kültürel miras yerlerini görmek, alışveriş yapmak, Avrupa’da belli başlı kültürel özellikleri olan metropol niteliğindeki kentlere olan ilgi, lüks kruvaziyer turizmi, rahat ve güvenli seyahat aktivitelerine karşı duyulan ilgi de ana seyahat motivasyonları arasında. TÜRK DİZİLERİ TALEPTE ETKİLİ -Özellikle İstanbul’un tarihi ve kültürel zenginliğini görmek Amerikalı turistler açısından öne çıkıyor. Ayrıca İstanbul’un Avrupa ve Asya kıtası arasında bir köprü olarak eşsiz coğrafyasını yaşamak için geliyorlar. Roma, Bizans ve Osmanlı tarihi, kültürel hazineleri keşfetmek, başta Kapadokya olmak üzere, doğal oluşumları, lokal hayatı ve sıcak hava balonu turunu deneyimlemek, deniz, kum güneş için farklı destinasyon arayışı, Türk dizilerinin oluşturduğu talep, ülkemizin sağlıklı gastronomisini ve sağlık unsurlarını (tarihi hamamlar ve doğal kaplıcalar) deneyimlemek, lüks segment için ülkemizin sunduğu niş (mavi kruvaziyer gulet turu) ürünler, macera ve spor aktiviteleri de diğer geliş nedenleri olarak Amerikalılar tarafından sıralanmış. İSTANBUL VE KAPADOKYA BİLİNİYOR - Türkiye denilince Amerikalılar; tarih, kültür, ‘otantik ve exotik’ kelimeleriyle tanımlamalarına başlıyorlar. İstanbul ve Kapadokya’nın bilinirliği çok yüksek. İzmir ve Bodrum da son yıllarda Amerikalıların, dillendirdiği iki ayrı şehir.” ‘SEÇİME KADAR 100 İLAN’ -Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Van Kültür Yolu Festivali’nin açılışında sorulara verdiği yanıtlarda, Biden ile Trump’ın düellosunda verilen reklama ilişkin olarak şunları söylemişti: “Türk Hava Yolları’nın (THY) kırmızı bayrağının uçtuğu her destinasyon bizim için hedef. Bunun için 200 ülkede tanıtım yapmanız gerekiyor. CNN International, BBC, Al Jazire, Euronews, Bloomberg de devreye girdi. Bu tarz küresel haber kanallarını da devreye alan bir çalışma yaptık. Dört yıllık da CNN International ile çok detaylı bir çalışmamız var. Aslında dört yıllık çalışmanın da bir sonucu diyebiliriz o reklama. Eskiden sadece Biden-Trump gibi başkanlık seçim yarışının öncesi ve sonrasına reklam konuluyordu. İlk kez bu sene ortaya da reklam aldılar. Sadece sekiz ilanla sınırlanacak denildi. Biz de bunun yeterli olacağını ama ilk ilan olmak istediğimizi söyledik. İşte, geçmişteki dört yıllık başarılı çalışmanın sonucu olarak da CNN bizi kırmadı ve ilk ilan olarak yayınladılar. Tabii bu üç ilanla sınırlı değil aslında, seçim gerçekleşene kadar 100 ilanlık bir paket bu.”

Turizmde rüzgâr uzaktan esiyor! Haber

Turizmde rüzgâr uzaktan esiyor!

Türkiye turizmde 2024 yılına başladığı rekor seviyeleri; yılın ilk çeyreğinde tüm zamanların en iyi turist sayısıyla perçinledi. Türkiye’ye Ocak-Mart 2024 döneminde, daha önce rekor kırılan 2023 Ocak-Mart dönemine göre 1 milyon 300 bin daha fazla turist geldi. Turist sayılarında tüm Avrupa ülkelerinden en az yüzde 30 seviyesinde artışlar yaşandı. Türk Hava Yolları’nın (THY) tüm uçuş rotasını tanıtım ve yeni pazarlar olarak belirleyen turizm sektöründe; uzak rotalardan gelen turist oranında uzun süre sonra yeni bir ivmelenme de başladı. ABD, Hindistan ve Kanada’dan gelişler, bugüne kadarki kendi ülke rekorlarını kırmış oldu.  Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, önceki gün turizm verilerine ilişkin yaptığı değerlendirmede, Türkiye’nin turizmde 60 milyon turist/60 milyar dolar turizm geliri hedefini hatırlatırken; bu hedefe uyumlu bir turizm sezonunun devam ettiğini söyledi. Aynı zamanda 2024 ilk çeyrek döneminde Türkiye’nin 8.8 milyar dolar ile tarihindeki en yüksek turizm geliri de elde edilmiş oldu.  Amerikalılar 70 bini geçti Turizmde büyük hedefler bulunan ABD pazarı için geri dönüşler de umut verici. Bugüne kadarki mart ayları içinde ABD’den en yüksek oranda turist gelişi 41 bin 463 ile 2015 yılında gerçekleşmişti. 2023’te ise 64 bin olan turist sayısı geçtiğimiz ay 72 bin 553 ile yeni bir rekor seviyeye ulaşmış oldu. Harcama kapasitesi yüksek bir turist grubu olarak Hindistan’dan gelen turist sayısının da yükselmesi bekleniyor. Önceki yıllarda en yüksek geliş sayısı 2019’da 15 bin 691 ile 2019’da olan Hintliler; 2023 Mart’ta 16.436 turistle; 2024 Mart’ta ise 22 bin 839 turist sayısıyla kendi geliş rekorlarını elde etti. Bugüne kadarki mart ayları içinde Türkiye’ye en fazla 9-12 bin arasında turist gönderen Kanada’dan gelen turist sayısında ise 2024 Mart ayında 15 bine yakın turist geldi.  Avrupalılar Türkiye’de  Çin’den gelen turist sayısı Mart 2024’te 30 bin sınırına gelerek daha önceki 32 bin seviyesine yaklaştı. Japonya’dan da en son 2014’te 14 bini aşan turist sayısı uzun yıllar sonra yeniden 10 bin turist sınırına geldi.  Tüm Avrupa ülkelerinden Türkiye’ye gelişlerde 2024 yılı yeni rekor seviyeler ile başladı. En az yüzde 30 oranında aylık bazda yükselişler dikkat çekiyor. Türkiye’nin kaynak pazarlarından Almanya, mart ayında da en çok turist gönderen ülke oldu. Önceki yılların mart aylarında turist sayısında 200 bin seviyesini koruyan Almanya’dan 2024 Mart ayında 360 bine yakın turist gelişi oldu. İngiltere’den Türkiye’ye en fazla turist gönderilen mart ayı rekoru da 2024’te kırıldı. 155 bine yakın İngiliz Mart 2024’te Türkiye’yi ziyaret etti. Mart boyunca en fazla turist gönderen ve kendi rekorunu kıran ülkelerden biri de Fransa oldu. Geçen ay Türkiye’ye Fransa’dan 48 bin turist geldi. Seviyesini yeni bir rekora taşıyan İtalya’dan ise 39 bine yakın turist gelişi oldu.

Turizmde 2028 hedefi 100 milyar dolar Haber

Turizmde 2028 hedefi 100 milyar dolar

12. Kalkınma Planı TBMM Başkanlığı'na sunuldu Değişen tüketici eğilimleri doğrultusunda turizmin çeşitlendirilmesi ve geliştirilmesi, sezon süresinin uzatılması, hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve daha fazla harcama eğilimi olan ziyaretçinin ülkeye çekilmesiyle ziyaretçi başına turizm gelirinin artırılması ile sektörde yeşil ve dijital dönüşümün gerçekleştirilmesi temel amaç olarak belirlendi. Bu kapsamda, yeni pazarlar oluşturulması amacıyla başta Amerika ve Uzak Doğu ülkeleri olmak üzere turist potansiyeli yüksek ülkelerde tanıtım çalışmaları yürütülecek. Plan kapsamında, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Kültür ve Turizm Bakanlığı 2022 verilerine göre, 46,5 milyar dolar olan turizm gelirinin, 2023'ün sonunda 55,6, 2028'de ise 100 milyar dolar olması hedefleniyor. Ziyaretçi sayısının 2028'de 82,3 milyon olması amaçlanırken ziyaretçi başına ortalama harcamanın 1215 dolar, ortalama konaklama süresinin 9,4 gece, ziyaretçi başına gecelik gelirin ise 129 dolar olacağı tahmin ediliyor. Turizm sektörünün iklim değişikliğine uyum kapasitesi artırılacak. Turizm sektörünün sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde doğal, tarihi ve sosyal çevreyi koruyucu ve geliştirici bir yaklaşım içinde olması sağlanacak ve sektörde yeşil dönüşüm hızlandırılacak. Turizm faaliyetlerinin çevre üzerinde olabilecek olumsuz etkileri su ve atık yönetimi ile enerji verimliliği dikkate alınarak en aza indirilecek. "Sürdürülebilir Turizm Programı" kapsamında turizmde yeşil dönüşümün sağlanması için çalışmalar yürütülecek. Ekosistemin korunmasını ve sürdürülebilir kullanımını sağlamaya yönelik planlama ve uygulamalarla korunan alanların etkin yönetimi gerçekleştirilecek. Yerel ekonomilerin desteklenmesi sağlanarak kapsayıcı bir turizm sektörü oluşturulacak. Turizmin çevreye, sosyal ve kültürel dokuya karşı oluşturabileceği olumsuz etkilerinin en aza indirilmesi amacıyla ziyaretçilerin "sorumlu turizm anlayışı"na sahip olmaları için bilinçlendirme faaliyetleri yürütülecek. Nitelikli ara eleman ihtiyacının eğitim programları geliştirilerek sürdürülecek Turizm sektöründe dijital teknolojilerin etkin kullanımı sağlanacak, turizm değer zincirindeki tüm paydaşların dijital ortamda birbirine bağlanmasıyla "kesintisiz uçtan uca seyahat" yaklaşımı sektöre kazandırılacak. Turizm sektörünün ihtiyacı olan nitelikli ara eleman ihtiyacının karşılanmasına yönelik uygulamalı eğitim programları geliştirilerek sürdürülecek. Mesleki eğitim müfredatı sektörün ihtiyaçları doğrultusunda yeniden düzenlenecek. Hizmet kalitesinin ve turist memnuniyetinin artırılması amacıyla turizm tesislerinde fiziki şartların iyileştirilmesine yönelik mevzuat düzenlemesi yapılacak ve denetim faaliyetleri artırılacak. Daha fazla gelir bırakan turizm çeşitleri geliştirilecek Ziyaretçi başına turizm gelirinin artırılması amacıyla daha fazla gelir bırakan turizm çeşitleri geliştirilecek. Turizm ürünlerinin çeşitlendirilmesine yönelik yatırımların ve işletmeciliğin desteklenmesi amacıyla mevzuat çalışmaları gerçekleştirilecek. Turizm çeşitlerinin planlı gelişimini sağlamak üzere ana plan ve strateji çalışmaları yürütülecek. Kültür ve turizm güzergahları geliştirilerek ziyaretçi kalış süresinin ve harcamalarının artırılması sağlanacak. Turizm gelirinin artırılması, mevcut pazarların güçlendirilmesi, yeni pazarların oluşturulması ve harcama eğilimi yüksek ziyaretçilere ulaşılması amacıyla tanıtım faaliyetleri yürütülecek. Amerika ve Uzak Doğu ülkelerinden turist çekmeye çalışılacak Turizm sektörüne ilişkin verilerin toplanması, analizi ve raporlanması için dijital araçlardan yararlanılarak turizm karar destek platformu yapılacak. Turizmin sürdürülebilirliğini ölçmek için oluşturulan uluslararası istatistiki çerçeveye uygun ölçüm araçları geliştirilecek ve yeni veri setleri oluşturulacak. Turizmin ekonomik etkilerini arz ve talep yönüyle dikkate alan turizm uydu hesapları çalışması tamamlanacak.

Çinli muhabirin ‘Türkiye Turizm’ videosu Çin'de viral oldu Haber

Çinli muhabirin ‘Türkiye Turizm’ videosu Çin'de viral oldu

Kısa sürede milyonlarca görüntülenen bu video, Çinli turistlerin Türkiye'ye olan ilgisini artırarak Türk turizm endüstrisine önemli bir ivme kazandırabilir. CCTV muhabirinin İstanbul’un tarihi mekanlarından Kapalı Çarşı ve çevresinde çektiği video Çin’in sosyal medyalarında viral olarak kısa milyonlarca kişi tarafından izlendi. Video da İstanbul'un kalbinde yer alan Kapalı Çarşı’nın hayranlık yaratan yönleri dikkat çekti. Muhabir dükkanların içinde gezinirken geleneksel Türk el sanatlarına hayranlığını gizleyemedi ve özellikle İstanbul'un ünlü tatlarına dikkat çekti. Videoda, Maraş dondurması, Türk lokumunu ve yerel el sanatlarını içeren özel sahneler yer aldı. Video aynı zamanda Kapalı Çarşı'nın ipek dükkanlarına da odaklandı ve ziyaretçilere Türk ipek sanatının zarafetini sundu. Çinli izleyicilere İstanbul'da bulunan benzersiz alışveriş deneyimini anlatılarak, Kapalı Çarşı'nın tarihi atmosferini vurgulandı. Çin sosyal medya platformlarında paylaşılan video, kısa süre içinde binlerce beğeni ve paylaşım aldı. Çinli internet kullanıcıları, Türkiye'nin tarihi ve kültürel zenginliklerine olan ilgilerini dile getirerek videonun yayılmasına katkı sağladı. Kapalı Çarşı ve çevresinin bu şekilde Çinli izleyicilerin dikkatini çekmesi, Türk turizm endüstrisi için önemli bir fırsat sunabilir. Türkiye, Çinli turistler için giderek daha cazip hale gelmeye devam ediyor ve Türkiye, tarihi zenginlikleri, lezzetli mutfağı ve alışveriş olanaklarıyla Çinli turistler arasında popüler bir destinasyon olmayı sürdürüyor.

Seçimler bitti, tatil yaklaşıyor, turizm canlanıyor Haber

Seçimler bitti, tatil yaklaşıyor, turizm canlanıyor

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu, AA muhabirine, Türkiye turizminde önemli role sahip Antalya'da, turist sayısında geçen yıla göre yüzde 40'lık bir artış olduğunu söyledi. Deprem ve seçim süreci nedeniyle zor bir nisan-mayıs dönemi geçirdiklerini dile getiren Kavaloğlu, "Hem seçim döneminin atlatılması hem de hava şartlarının güzelleşmesiyle artık sezonumuz başladı." ifadesini kullandı. İlk 5 aylık verilere göre kente en fazla Almanların geldiğini, Rusların ise ikinci sırada yer aldığını aktaran Kavaloğlu, "Üçüncü sıraya İngilizler, dörde de Polonyalılar yerleşti. Polonya gibi Batı Avrupa'daki, Antalya ve Türkiye'ye sonradan konsantre olmuş bölgelere çok önem veriyoruz. Balkanlar, İskandinavya bizim için çok değerli. İngiltere pazarında ilk defa geçen sene 1 milyon kişiyi aşmıştık. Bu sene Antalya'ya 1,5 milyona yakın İngiliz bekliyoruz. Amacımız 2019'un rekor rakamını yakalamak. Bu sene içerisinde 15 milyonu yakalarsak bu bizim için başarı olacak." diye konuştu. Alman turist artıyor Almanya pazarında bu yıl ciddi artış yaşandığını belirten Kavaloğlu, Antalya geçen yıl 5 ayda yaklaşık 600 bin Alman misafiri konuk ederken, bu yıl bu rakamın yaklaşık 828 bine çıktığını kaydetti. Geçmiş yıllarda ilk sırada yer alan Rusya'dan bu yıl yaklaşık 784 bin turistin geldiğini aktaran Kavaloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Rusya ile Ukrayna arasındaki savaş hala sürüyor, Türkiye'nin ve Antalya'nın önemli pazarları şu anda kendi aralarında savaş halindeler. Bu durum turizmi de etkiliyor. Ukrayna'da 1 milyon kişiyi geçmiştik, şimdi ise yaklaşık yüzde 90'a yakın bir düşüş var. Rusya'da 2019'da ülke genelinde 7 milyon, Antalya'da 6 milyon rakamlarını görmüştük. Geçen sene başarı saydığımız rakam Ruslar için 3,5 milyondu, bu sene de 3,5 milyon Rus gelirse başarılı sayacağız kendimizi. Bu rakamları savaş hali, Rusya'daki ekonomik zorluklar ve Ruslara uygulanan izolasyon etkiliyor." Kaan Kavaloğlu, Rusya'nın daima Türkiye ve Antalya için önemli bir pazar olmaya devam edeceğini ifade etti. Rusya'nın en fazla turist gönderdiği ülkeler arasında Türkiye'nin birinci sırada bulunduğuna işaret eden Kavaloğlu, Türkiye'nin Almanya'da yedinci, İngiltere'de de 10'uncu sırada yer aldığını, bu konumların da çok değerli olduğunu vurguladı. Kavaloğlu, dünyanın her yerinden turist ağırladıklarına, uzun zamandır gelmeyen İsraillilerin de gelmeye başladığına dikkati çekti. Doluluk oranları yüzde 60-80 arasında Kemer Yöresi Tanıtım Vakfı Başkanı Volkan Yorulmaz ise nisan ayının deprem sonrası ve seçim süreci olması nedeniyle turizm açısından zor geçtiğini anımsattı. "Seçimin bitmesiyle beraber rezervasyon akışlarında ciddi bir artış görüyoruz" diyen Yorulmaz, sezonun hareketlendiğini, güzel bir haziran beklediklerini aktardı. Yorulmaz, özellikle Kemer bölgesinde doluluğun yüzde 60 ila 80 arasında olduğunu dile getirdi. Tüm pazarlarda artış yaşandığını ifade eden Yorulmaz, "Rusya pazarında biraz daralma bekliyoruz, o da rublenin değer kaybetmesi ve kendi iç problemlerinden kaynaklı, ama diğer pazarlar gayet iyi. Avrupa pazarının sezonu iyi geçireceğini düşünüyoruz. Antalya çanağında bu yıl 16 milyon rakamını gerçekleştiririz." değerlendirmesinde bulundu. Küçük Oteller Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Gayret de turizmde yaz sezonunu açtıklarını ve hareketliliğin artmaya başladığını anlattı. İlk 5 aylık verilerin sevindirici nitelikte olduğunu kaydeden Gayret, "Hava koşulları ve seçim nedeniyle bir duraklama vardı, ama artık yerli ve yabancı turist sayısının artmasını bekliyoruz. Sahil kesimlerinde doluluk oranlarımız şu anda yüzde 60'lar civarında. Okulların tatil olmasıyla bu oran yüzde 90'ları bulacaktır. Çok iyi bir sezon bizi bekliyor. Hem sektör açısından hem de ülke ekonomisi açısından iyi bir sezon geçirmek istiyoruz." diye konuştu. Otelz.com Genel Koordinatörü Savaş Çolakoğlu ise rezervasyonlardaki hareketliliğin çok iyi olduğunu ve özellikle yüksek sezon denilen haziran, temmuz ve ağustos için ciddi taleplerle karşı karşıya olduklarını belirtti. Hem yurt içi hem de yurt dışında hareketli bir sezon beklediklerini dile getiren Çolakoğlu, "Turizmde dünyada hak ettiğimiz rakamları elde edebilecek kapasiteye sahip bir ülkeyiz. Avantajlarımız çok fazla. Akdeniz çanağındaki en yeni tesisler bizde, ülkemizde 12 ay turizm yapabilecek ürünlerimiz var. Yeter ki bu ürünleri doğru pazarlayabilelim." dedi. Son dönemlerde Anadolu'nun birçok şehrinde önemli otel yatırımlarının yapıldığını vurgulayan Çolakoğlu, turizmde Türkiye'nin ciddi gelişme kaydettiğini sözlerine ekledi.

Türkiye Nisan ayında 3,3 milyon turist ağırladı Haber

Türkiye Nisan ayında 3,3 milyon turist ağırladı

Türkiye Nisan ayında da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 29,03 artış ile 3 milyon 321 bin 824 yabancı ziyaretçi ağırladı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Nisan ayı giriş-çıkış yapan yabancı ve vatandaşlar verisini açıkladı. Türkiye 2023 yılı Nisan ayında da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 29,03 artış ile 3 milyon 321 bin 824 yabancı ziyaretçi ağırladı. Türkiye’ye Nisan ayında en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında ise yine bir önceki yılın aynı ayına oranla yüzde 16,72 artış ile Almanya birinci, yüzde 192,48 artış ile Rusya Federasyonu ikinci, yüzde 24,16 artış ile İngiltere (Birleşik Krallık) üçüncü oldu. İngiltere’yi (Birleşik Krallık) takip eden ülkeler sırasıyla Bulgaristan ile İran oldu. Ocak-Nisan dönemi Türkiye 2023 yılının ilk 4 ayında toplam 11 milyon 93 bin 247 ziyaretçiyi ağırladı. İlk 4 ayda yabancı ziyaretçi sayısı geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 27,51 arttı ve 9 milyon 533 bin 933 oldu. Yurt dışı ikametli vatandaşların Ocak-Mart 2023 dönemi istatistikleriyle birlikte de toplam ziyaretçi rakamı yaklaşık 11,1 milyona ulaştı. Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında, yılın ilk 4 ayında Rusya Federasyonu birinci oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 134,94 artış yakalayan Rusya 1 milyon 153 bin 341 ziyaretçi ile birinci sırada yer alırken yüzde 18,74 artış ve 966 bin 336 ziyaretçi ile Almanya ikinci, yüzde 17,45 artış ve 797 bin 956 ziyaretçi ile de Bulgaristan üçüncü sırada yer aldı. Bulgaristan’ı sırasıyla İran ve İngiltere (Birleşik Krallık) izledi.

Rusların yüzde 58'i Türkiye'yi tercih ediyor Haber

Rusların yüzde 58'i Türkiye'yi tercih ediyor

Türkiye’deki otellerin indirim yapmasının ardından Rus turistlerin yeniden Türkiye’ye yoğun talep gösterdiği ifade ediliyor. Rusya Tur Operatörleri Birliği (ATOR) mayıs ayı sonunda denizde tatil yapmak isteyen Ruslar için en ucuz destinasyonları sıraladı. Mayıs ayının son haftasında 10 günlük paket turların minimum ve ortalama fiyatları ile talepleri inceleyen ATOR uzmanları, Rusların dinlenebileceği en bütçeye uygun destinasyonun Kırım olduğunu bulurken, Kırım’ı Soçi ve Türkiye’nin izlediği belirlendi. GazetemRu’nun aktardığına göre, Türkiye’nin mayıs tatilleri sonrası indirim yapması sayesinde satış payını artırarak diğer ülkelere göre başı çektiği kaydedilirken, mayıs sonunda Rusların yüzde 58’inin Türkiye’yi tercih ettiği ifade edildi. Bu dönemde Mısır’ın payı yüzde 19, Rusya’da tatil taleplerinin payı yüzde 11 ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) payı yüzde 10 olurken, bu ülkeleri yüzde 4’lük satış payıyla Küba takip ediyor. 19-25 Mayıs kalkışlı en ucuz Türkiye turunun iki kişilik (üç yıldızlı otel, kahvaltı dahil) 57 bin 500 rubleye satın alınabileceğini ileten ATOR, her şey dahil formatta en ucuz iki kişilik 10 gece konaklamalı Antalya tatili maliyetinin ise 102 bin ruble olduğunu buldu. Mayıs sonunda on günlük bir tatil için en ucuz seçenek ise 14 bin rublelik maliyetle Kırım olurken, ardından Soçi, Abhazya ve Gelencike’e yapılan turların geldiği, bu noktalara uçuş ve transfer maliyeti dikkate alındığında kahvaltı dahil 10 gecelik konaklama maliyetinin iki kişi için 45-50 bin ruble civarında sunulduğu aktarıldı. Kaynak : Airporthaber

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.