Hava Durumu

#Türkiye Turizm Tanıtım Ve Geliştirme Ajansı

TOURISMJOURNAL - Türkiye Turizm Tanıtım Ve Geliştirme Ajansı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Turizm Tanıtım Ve Geliştirme Ajansı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Fransız ve Belçikalı tur operatörleri Aladağlar’ı gezdi Haber

Fransız ve Belçikalı tur operatörleri Aladağlar’ı gezdi

Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) desteklediği tanıtım projesi kapsamında Niğde merkezli Samistal Travel Fransa ve Belçika’dan getirdiği 25 tur operatörü temsilcisi Torosların en yüksek tepesini oluşturan Aladağlar’da info turu yaptı. İnfo turu sırasında Fransız ve Belçikalı tur operatörleri, Niğde’nin Çamardı ilçesine bağlı Çukurbağı Köyü’nden Elek Gölü’ne kadar uzanan vadide 3 saatlik yürüyüş yaptı. Kanyonlardan geçip derin vadilere dalarak denizden 1500 metre yükseklere tırmandılar. Tur operatörleri, hazırlayacakları tur programları sırasında fotoğraflar çekip notlar aldılar. Samistal Travel’in sahibi Cevdet Eroğlu, 7 ve 3 saatlik yürüyüşlerde Türkiye’nin en güzel doğal yapısını doğa turizmi yapan yabancı turizmcilere gösterdiklerini söyledi. Gerçekleştirdikleri organizasyon kapsamında ülkemizi ve Niğde’yi yabancı tur operatörlerine en iyi şekilde tanıttıklarını belirten Eroğlu, ‘’Bu tanıtım ülkemiz imajına doğrudan katkı sağlayıp aynı zamanda ilimiz turizminin bilinirliğinin artırılması noktasında bir avantaj teşkil edecektir’’ dedi. Bu projeyi düzenlemelerindeki amacın Niğde’nin turizm değerlerini yabancı tur operatörlerine tanıtıp yöreye daha fazla turist çekmek olduğunu ifade eden Eroğlu, ‘’Gelen tur operatörleri alanında güçlü ve Türkiye’yi satabilecek potansiyele sahip firmalardır. Tur operatörleri broşür çalışmalarını yaparak 2024 turizm sezonunda yeni bir destinasyon olan Niğde-Aladağlar destinasyonunu kataloglarına koyacaklar’’ diye konuştu. Eroğlu, konuşmasında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile TGA’ya teşekkür etti. Türkiye doğa turizminin cenneti Türkiye’de ve dünyada son yıllarda giderek önem kazanan doğa turizmi, dünyanın ilgisini çekmemeye başladı. Dünyanın doğa turizmi yapan önemli tur operatörleri Türkiye’nin eşsiz güzellikte dağlarını ve kanyonlarını merceklerine aldı. Üzerinde 14 medeniyetin yaşadığı Anadolu topraklarında yer alan antik şehirlerin arasında uzanan yürüyüş yolları ise dünyanın daha çok ilgisini çeker oldu. Kültür ve doğa ile iç içe yapılan yürüyüşler ve doğa ile barışık yaşam insanlara cazip gelmeye başladı. Aladağlar doğa harikası Aladağlar Milli Park olarak ilan edilen bölge Niğde, Kayseri, Adana sınırları içinde yer alıyor. Aladağlar, kuzeyde Develi Dağları ve güneyde Bolkar Dağları’ndan ayrıldığı Gülek Boğazına kadar, 78 km uzunluğunda ve doğu-batı doğrultusunda 124 km genişliğinde yaklaşık 1035 km yüzölçümü ile Orta Toroslar’ın önemli bir bölümünü oluşturuyor.

Routes World 2023 tamamlandı Haber

Routes World 2023 tamamlandı

İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) işbirliği ile bu yıl 28'incisi düzenlenen Routes World 2023'te dünyanın lider hava yollarının üst ve orta düzey yöneticileri, turizm delegeleri ve hava yolu tedarikçilerini ağırladı. İGA'dan yapılan açıklamaya göre, 15-17 Ekim'de İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen etkinlikte birçok havalimanı ve hava yoluna ticaret, turizm ve diplomatik alanlardaki ilişkileri geliştirecek yeni rotalar oluşturmak için önemli fırsatlar sunuldu. İstanbul'da yaklaşık 260 hava yolunu temsil eden 600'ü aşkın üst düzey yöneticiyi buluşturan, 3 bin 300'den fazla havacılık sektörü çalışanını bünyesinde toplayan etkinlik, rekor sayıda katılımcıya ulaştı. Etkinlikte düzenlenen 13 binden fazla işbirliği toplantısında ve görüşmeler sırasında katılımcılar, endüstri liderlerinin görüşlerini dinleme fırsatı buldu. Türk Hava Yolları (THY), Air France, EasyJet, Delta Air Lines, Emirates, IndiGo, Japan Airlines, JetBlue Airways, Qantas, ve Wizz Air'in de aralarında olduğu şirketlerin katıldığı etkinliğin açılış konuşmasını Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptı. "Karbon emisyonunu yüzde 20 azaltmış durumdayız" Etkinliğin ikinci gününde İGA Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Kalyoncu, BBC program sunucusu Aaron Heslehurst'un moderatörlüğünü yaptığı "Havalimanları ve Şehirler" başlıklı panele konuk oldu. Panelde konuşan Kalyoncu, havalimanlarının tıpkı şehirler gibi "insanlar için" tasarlanması gerektiğini belirterek, İstanbul Havalimanı ile bunu başardıklarını ve havalimanını deneyimleyen herkesin İstanbul Havalimanı'ndan mutlu ayrıldığını ifade etti. Burayı kullananların, havalimanının başarısını ve İstanbul'a sağladığı katkıları gördüklerini anlatan Kalyoncu, şöyle devam etti: "Havalimanımıza ayak basan tüm yolcularımızda kalıcı bir iz bırakmak için çalışmanın yanı sıra, İstanbul'u daha iyi kılmak için de elimizden geleni yaptık. Şehrin merkezinde olmamamız, şehir trafiğine de büyük ölçüde yardımcı oluyor ve insanlar trafik sebebiyle uçak kaçırma gibi sorunları artık eskisi kadar yaşamıyorlar. Metro hattımız sayesinde de toplu taşımayla 25 dakika içinde şehir merkezine ulaşım sağlanabiliyor. Operasyonel olarak her geçen gün daha verimli çalışıyoruz. Uçakların taksi süresini 13 dakikaya kadar düşürdük. Ek olarak 2019'a oranla karbon emisyonunu yüzde 20 azaltmış durumdayız. Sürdürülebilirlik vazgeçilmezimiz; iklim krizinden sonra ölçek ekonomisine geçtik." Çocuklar, aileler, 65 yaş üstü yolcular, engelliler, evcil hayvan sahipleri, uluslararası yolcular gibi birçok farklı segmentteki yolcuların beklentilerini göz önünde bulundurduklarına dikkati çeken Kalyoncu, Avrupa havalimanlarına göre çok daha avantajlı durumda olduklarını kaydetti. İGA Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Polat ise "Havalimanı Planlama ve Master Plan" başlıklı panelde, Aviation Advocacy Genel Direktörü Andrew Charlton'un sorularını yanıtladı. Havalimanı denildiğinde ilk akla gelenlerin terminal, apron ve pist gibi alanlar olsa da havalimanı planlamasında asıl meselenin, bu mekanın kime hizmet edeceği olduğunu belirten Polat, yıllık 150 milyon yolcu hedefiyle sıfırdan inşa edilen, bugün bu hedefini 200 milyon yolcuya doğru taşıyan İstanbul Havalimanı'nın tüm dünyaya hizmet etmek için tasarlandığını anlattı. "Routes World 2023'e katıldığınız için bir kez daha teşekkür ediyoruz" Etkinliğin son gününde yapılan devir teslim töreninde konuşan İGA Üst Yönetici (CEO) Vekili Selahattin Bilgen, etkinliğe ev sahipliği yapmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Etkinliğe toplam 115 ülkeden temsilcinin katıldığını ifade eden Bilgen, şunları kaydetti: "Dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen sektör profesyonellerinin 3 gün gibi kısa bir sürede bu kadar çok yeni bağlantı kurduğunu görmek ve sektörümüzün geleceğini planlarken ortaya koydukları üretkenliğe, ileri görüşlülüğe tanık olmak çok kıymetliydi. Havacılık sektörünün ne kadar yoğun bir iş temposuna sahip olduğunun farkındayız. Bu nedenle kıymetli zamanınızı bizlere ayırdığınız için minnettarız. Bu etkinlik, havacılık endüstrisinin önemli oyuncularına uluslararası ölçekte bir araya gelme imkânı sunmuş oldu. Önümüzdeki sene Routes World 2024'e ev sahipliği yapacak olan Bahreyn'e kolaylıklar diliyoruz, başarılı geçen Routes World 2023'e katıldığınız için bir kez daha teşekkür ediyoruz."

Fransız ve Belçikalı tur operatörleri Niğde'yi tanıyacak Haber

Fransız ve Belçikalı tur operatörleri Niğde'yi tanıyacak

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) desteklediği tanıtım projesi kapsamında Niğde’ye 18 Ekim-21 Ekim tarihleri arasında 25 Fransız ve Belçikalı Tur operatörü temsilcisinin geleceği bildirildi. Kentin turizm değerlerinin yabancı ülkelerde de tanıtımını sağlamak amacıyla bu projeyi gerçekleştiren Niğde merkezli turizm firması Samistal Travel’in sahibi Cevdet Eroğlu, TGA’nın desteklediği tanıtım projesi kapsamında Niğde’ye 18 Ekim-21 Ekim tarihleri arasında 25 Fransız ve Belçikalı Tur operatörünü getireceklerini söyledi. Eroğlu, ‘’Gerçekleştireceğimiz organizasyon kapsamında ülkemizi ve Niğde’mizi en iyi şekilde tanıtacağız ve yapacağımız bu tanıtım ülkemiz imajına doğrudan katkı sağlayıp aynı zamanda ilimiz turizminin bilinirliğinin artırılması noktasında bir avantaj teşkil edecektir’’ dedi. Firma olarak Fransa, Belçika, İsviçre, Kanada’dan turist grupları getirdiklerini ve 2011 yılında “Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Sertifikası” alan tek firma olduklarını belirten Eroğlu, bu projeyi düzenlemelerindeki amacın Niğde’nin turizm değerlerini yabancı tur operatörlerine tanıtıp yöreye daha fazla turist çekmek olduğunu söyledi. 2022 yılında TGA’nın destekleriyle Safranbolu ve Kapadokya’ya 20’ye yakın Fransız tur operatörü getirdiklerini hatırlatan Eroğlu, şunları kaydetti: Ülke tanıtımıyla ilgili yaptığımız her bir proje TGA tarafından değerli bulunmuş ve bu yılda tanıtım anlamında gelenek devam etmiştir. 15 Ekim 2023 yılında dünya destinasyonlarına turist götüren ve alanında çok önemli bir pozisyonda bulunan 25 Fransız tur operatörüne yönelik Niğde-Aladağlar trekking parkurlarının tanıtımı yapıyoruz. Bu gelen tur operatörleri alanında güçlü ve Türkiye’yi satabilecek potansiyele sahip firmalardır. Bu tur operatörlerinin geleceği tarihleri çok iyi ayarlamak gerekiyor. Ekim ayında gelen bu tur operatörleri broşür çalışmalarını yaparak rahatlıkla 2024 turizm sezonunda yeni bir destinasyon olan Niğde-Aladağlar destinasyonunu kataloglarına koyacaklarıdır. Artık gelişen dünyada turizmin önemi gün geçtikçe daha da iyi anlaşılmaktadır ve bacasız sanayi diye tabir ettiğimiz bu sektörün ülkemiz cari açığına direkt olarak katkı sunduğunun farkına varılması gerekir. Gerek Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’nın gerekse Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un Türkiye Yüzyılı hedeflerinden bahsederken 2028 yılında ‘90 Milyon turist 100 Milyar döviz’ sloganı ülkemizin rekabetçi gücünü ortaya koymuştur.” Eroğlu, pandemi sonrası dünyada değişen fiyat değişkenliği maalesef ülke olarak kendilerini de etkilediğini belirterek, “Geldiğimiz noktada tatilin lüks sayıldığı ve insanların alım gücünü etkileyen bu durum karşısında ülkemizin rekabet ettiği ülke sayısı çoğalmıştır. Artık insanların tatil alışkanlıklarını değiştiği ve doğaya endeksli bir turizm modeli üzerine yoğunlaştık. Devletimizin biz özel sektöre vermiş olduğu destek sayesinde tanıtım anlamında üzerimize düşenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Orta Karadeniz bölgesi Arap acentelerine tanıtılacak Haber

Orta Karadeniz bölgesi Arap acentelerine tanıtılacak

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı ile Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) iş birliğiyle Körfez ülkelerinden seyahat acentesi temsilcilerine yönelik tanıtım programı düzenlenecek. OKA'dan yapılan yazılı açıklamada, Samsun ve Amasya'nın doğal, tarihi ve kültürel turistik değerleri ile yöresel lezzetlerinin uluslararası düzeyde tanıtımına katkı sağlamak amacıyla Suudi Arabistan ve Kuveyt'ten turist getiren acentelere Orta Karadeniz'in tanıtılacağı aktarıldı. Orta Karadeniz bölgesinin nihai bir turizm destinasyonu haline getirilmesi amacıyla OKA'nın 2010'dan itibaren gerek turizm altyapısı gerekse turizm işletmelerinin modernizasyonu amacıyla desteklediği onlarca proje ile yüz milyonlarca liralık yatırımın hayata geçmesine imkan sağladığı vurgulanan açıklamada, şu ifadelere yer verildi: "Nitelikli insan kaynağı temininden altyapının iyileştirilmesine kadar turizm sektörünün tüm alanlarında faaliyet gösteren Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı, bölgemizin turizm potansiyelinin tanıtılması amacıyla yurt içi ve yurt dışında birçok fuarda yer almış ve turizm acentelerine yönelik tanıtım turları düzenlemiştir. 1-4 Haziran tarihlerinde Orta Karadeniz Kalkınma Ajansının koordinasyonunda gerçekleştirilecek tanıtım turuna Suudi Arabistan'ın en büyük turizm acentelerinden 12 firmanın üst düzey yetkilileri ve Kuveyt'in en büyük turizm acentelerinden 5 firma temsilcisi bölgeye gelecek. Tanıtım programı kapsamında Samsun ve Amasya'nın doğal ve kültürel turizm değerleri tanıtılacak." Açıklamada, Orta Karadeniz bölgesinde faaliyet gösteren oteller ve turizm acentelerinin Suudi Arabistan ve Kuveyt acenteleri arasında ikili görüşmeler yapacağı, iş bağlantıları kuracağı kaydedildi. Kaynak : birgun.net

Kavaloğlu: "2023 yılında turist hedefimiz 16 milyon" Haber

Kavaloğlu: "2023 yılında turist hedefimiz 16 milyon"

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Basın Sözcüsü de olan Kaan Kaşif Kavaloğlu, Türk turizmini tanıtmak için dijitalde ve medyada çok ciddi pazarlama etkinliklerinin yapıldığını kaydetti. TGA'nın bu anlamda dinamik bir yönetime sahip olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, "Özellikle bu yıl da pazarlama stratejisini devam ettirmek temel amacımız. Yeni pazarların geliştirilmesi, elimizdeki pazarlarda gücümüzü kaybetmemek gibi temel ilkelerimiz var. Rakiplerimizden ön planda olmak için çalışıyoruz." dedi. Kavaloğlu, 2023'ün turizmde çok ciddi anlamda artıyla tamamlanacak bir yıl olacağını ifade ederek, 16 milyon turist hedefi koyduklarını kaydetti. Türkiye için önemli bir pazar olan Rusya'da eski rakamlara ulaşmak istediklerini belirten Kavaloğlu, "Almanya, 2022'de rekor yılı olan 2019'un rakamlarının üzerine çıktı. İngiltere ilk defa 1 milyon turist sayısını geçti." diye konuştu. Polonya ve Balkan pazarının güçlenmesinin umutlandırdığını dile getiren Kavaloğlu, temel olarak ilk beş turizm ülkesi arasında olmayı hedeflediklerini bildirdi.Dünyada bir ilki başarıyoruz" Türkiye'nin salgın sürecinde hayata geçirdiği Güvenli Turizm Sertifikası'nın turizme katkısının önemli olduğuna değinen Kavaloğlu, şunları kaydetti: "Güvenli Turizm Sertifikası hala devam ediyor. Turizme ciddi katkılar sağladı. Güvenli turizmin ardından, Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC) ile Sürdürülebilir Turizm Programı anlaşması yapıldı. Anlaşma dört evreden oluşuyor. İlk evreyi bu sene itibarıyla tamamlayacağız. Böylece çevreye olan duyarlılığımızı ve sistemin sürdürülebilir olduğunu tüm dünyaya kanıtlayacağız, buna önderlik yapacağız. Sadece Antalya'da 50 otel Sürdürülebilir Turizm Sertifikası'nı aldı. Bu ayın sonunda sertifika alan otel sayısı 100'e çıkacak. Yıl sonuna kadar 400 otelin üzerine çıkmasını bekliyoruz. Bu anlamda dünyada bir ilki başarıyoruz." Türkiye'yi tercih eden turist profilinin yüzde 70'ini, daha önce ülkede tatil yapanların oluşturduğuna işaret eden Kavaloğlu, Sürdürülebilir Turizm Sertifikası ile Türkiye'ye daha önce gelmemiş kişilerin de tatile gelebileceğini vurguladı. Kavaloğlu, Türkiye'nin dünyanın en güzel coğrafyasında olduğunu ve bunun turizm hareketi şansı sağladığını belirterek, çevreye verdikleri önemi sürdürmek istediklerini anlattı. Güvenli Turizm Sertifikası'nın kurallarının çoğunluğunun salgın bitse de devam edeceğini kaydeden Kavaloğlu, "Türkiye, turizmde dünyada herkese örnek olacak bir programı gerçekleştiriyor. Sürdürülebilir Turizm Programı ile turizmde çok ciddi anlamda ön plana çıkacağız. Türk turizmini sürdürülebilir kılma anlamında çok değerli bir program." dedi.Birçok otelimiz sertifikaya layık gözüküyor" Antalya Valisi Ersin Yazıcı da Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un talimatıyla salgın döneminde Güvenli Turizm Sertifikası ile yola çıkıldığını hatırlattı. Bunun turizme önemli katkısının olduğuna dile getiren Yazıcı, "Bakanımızın vizyonuyla salgın döneminde neredeyse en fazla turist alan ülkeydik. Salgın döneminde Güvenli Turizm Sertifikası ile öne çıkıldı. Şimdi de 'yeşil belge' de denen Sürdürülebilir Turizm Sertifikası'yla devam ediyoruz. Birçok otelimiz buna layık gözüküyor. Salgın sürecindeki sınavı güzel geçtiğimiz gibi sürdürülebilir turizm noktasında da hiçbir sorun olmayacaktır." ifadelerini kullandı.

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı yönetimi seçildi Haber

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı yönetimi seçildi

TGA'nın konaklama tesislerini temsilen Türkiye'nin 7 bölgesinden toplam 12 kişi ile yeme-içme-eğlence-deniz tesislerini temsilen de 1 kişi olmak üzere 13 yönetim kurulu üyesinin seçimi yapıldı. Seçimde konaklama tesisleri için Marmara ve Akdeniz bölgelerinden 3'er üye, Ege Bölgesi'nden 2 üye, Karadeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden 1'er üye belirlendi.Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansında Akdeniz Bölgesini temsil edecek konaklama tesisi temsilcilerinin belirlendiği seçimde Kaan Kavaloğlu 309, Ahmet Özden 213, Şükrü Cimrin 170 oy aldı. Türkiye'nin turizm markası olarak tanıtılması ve geliştirilmesi için pazarlama ve iletişim çalışmaları yapmak üzere Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlı olarak 2019 yılında kurulan ve Türkiye'nin turizmin tanıtılması ve geliştirilmesinden sorumlu devlet kurumu olan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nda görev yapacak konaklama tesisleri temsilci seçimi hafta sonunda yapıldı. Toplam 18 yönetim kurulu üyesinden oluşan ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü’nden sorumlu Bakan Yardımcısı başkanlık yaptığı TGA Yönetimde Tanıtma Genel Müdürü, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından işletilenler hariç olmak üzere havalimanı ve terminal işletmelerini temsilen en yüksek cirosu olan ilk iki işletme arasından bir kişi olmak üzere 4 kişi seçimsiz yer alıyor. KAAN KAVALOĞLU REKOR OY ALDI Akdeniz Bölgesini temsilen yönetimde yer almak için AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, AKTOB üyesi Ahmet Özden ve ALTİD Yönetim kurulu üyesi Şükrü Cimrin’in aday olduğu seçimler, Antalya merkez, Manavgat-Side ve Alanya’da gerçekleştirildi. Seçimlerde konaklama ve yeme içme sektörü temsilcileri oy kullandı. TÜM BÖLGELERİN İSİMLERİ BELLİ OLDU Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) seçim sonuçlarına göre kazanan üyeler: Akdeniz Bölgesi: Kaan Kavaloğlu, Şükrü Cimrin, Ahmet Özden Ege Bölgesi: Tacettin Özden, Murat Tuğay Güneydoğu Anadolu Bölgesi: Özgür Çözgener Doğu Anadolu Bölgesi: Emel Elik İç Anadolu Bölgesi: Semiz Zazaoğlu Karadeniz Bölgesi: Halit Ergül Marmara Bölgesi: Çetin Ceylan Marmara Bölgesi: İsmet Öztanık Marmara Bölgesi: Muhterem Turantayla

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.