Hava Durumu

#Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği

TOURISMJOURNAL - Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Anadolu Turizminde Yeni Hikâye, Büyük Potansiyel Haber

Anadolu Turizminde Yeni Hikâye, Büyük Potansiyel

Bu yıl dördüncü kez düzenlenen Turizm Yatırım Forumu, sektöre yön veren 1000 katılımcıyı ve 26 paneli bir araya getirdi. Turizmin paydaşları, forum sayesinde B2B görüşmeler ve uygulamalar üzerinden iş yapma fırsatı yakaladı. YENİ BİR TURİZM HİKÂYESİ Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, forumun sonuçlarını değerlendirerek Türkiye’nin yeni bir turizm hikâyesine ihtiyaç duyduğunu belirtti. "Dünya yatırımcısı ile dünya finans piyasalarında Türk paydaşlarını bir araya getirmek, rutin olarak bilgi alışverişi yapmak, iş birlikleri yapmak bizi başka bir yere taşıyacak. Çünkü dünyadaki turizmin boyutu çok büyük" dedi. Turizm yatırımcılarının, sektörde yeni bir plan oluşturulması talebi olduğunu vurgulayan Narin, "Önümüzdeki 20-30 senelik dönemi yeniden planlamalıyız. En azından 2050’ye kadar turizm planları yapmalıyız. Birinci turizm planı 1980 ile 2000 arasında yapılmıştı. Ayrıca tanıtımda Turizm Geliştirme Ajansı’nın başlaması ile atak yapılarak turizm başka bir yere geldi. Şimdi üçüncü bir döneme geçiyoruz. Küresel turizm, hacmini 9,5 trilyon dolardan 15 trilyon dolara çıkaracak ve 423 milyon insanı istihdam edecek. Bizim payımız şuan 60 milyar dolar. Bizim o döneme kadar ligin üst kısmında kalma mecburiyetimiz var" açıklamasında bulundu. Kamu ve özel sektörün iş birliğiyle İkinci Turizm Şurası’nın rehber alınması gerektiğini ekledi. ANADOLU’NUN ZENGİN POTANSİYELİ Anadolu’nun turizm açısından büyük bir potansiyel taşıdığını ifade eden Narin, bu bölgedeki yatak kapasitesinin artırılması ve turizm koridorlarının oluşturulması gerektiğini belirtti. Ayrıca sermaye piyasalarının turizme sıcak baktığını ve sektörün yüksek verimlilik sunduğunu söyledi. Narin, "İç turizm geçen sene 8.8 milyar dolara ulaştı. Bu yıl yüzde 50’lere yakın bir büyüme gösterdi. Anadolu’yu adım adım herkes geziyor. Kars treni gibi önemli ürünlerimiz var" dedi. TÜRK TURİZM MARKALARININ YÜKSELME ZAMANI TTYD Başkanı Narin, Türk turizm markalarının yurt dışında Türkiye’yi temsil etmesinin önemine dikkat çekerek, "Artık bayrağımızı başka ülkelerde dalgalandırma zamanı geldi. THY bizi dünyanın her yerine taşıyor. ABD otelciliği, Pan America ile dünyaya yayıldı. Neden bizim de dünya genelinde otellerimiz olmasın. Üçüncü turizm planı bir an önce devreye girmeli" ifadelerini kullandı.

TTYD Başkanı Oya Narin: Haber

TTYD Başkanı Oya Narin: "Üçüncü Turizm Hamlesine Hazırız!"

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) bu yıl dördüncüsünü düzenlediği Turizm Yatırım Forumu (TIF 2024), Hotel Raffles İstanbul’da başladı. Açılış konuşmasını yapan TTYD Başkanı Oya Narin, etkinliğin ulusal ve uluslararası turizm sektörünün geleceği için önemli bir platform haline geldiğini vurguladı. Narin, "2020 yılında başlattığımız Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC) ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi stratejik ortaklığıyla hayata geçirdiğimiz Turizm Yatırım Forumu etkinliğimiz, TIF 2024’e hoş geldiniz. Bugün, yaklaşık 1000 Türk ve uluslararası üst düzey yöneticiyi ağırlıyoruz. Forumumuz, Türk turizmini uluslararası alanda daha güçlü bir konuma taşımak ve sektörde yeni yatırımları teşvik etmek için önemli bir platform haline geldi. Bu platformun, Türkiye’yi küresel turizm yatırımlarında lider yapacağına inanıyoruz" dedi. TÜRK TURİZMİ VE KÜRESEL EKONOMİYE KATKISI WTTC’nin raporlarına göre, turizm ve seyahat sektörü 2023’te 9,5 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştı ve bu rakamın 2033’te 15,5 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Narin, Türk turizminin bu büyümede önemli bir role sahip olduğunu belirtti. 2023’te Türkiye, 57 milyon turisti ağırlayarak 56 milyar dolar gelir elde etti ve turizmiyle dünya çapında ilk beş destinasyon arasında yer aldı. İstanbul ve Antalya’nın ziyaretçi sayılarına dikkat çeken Narin, bu başarıların turizm sektöründeki dirençlilik ve kararlılık sayesinde elde edildiğini söyledi. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE: TÜRK TURİZMİNİN İKİ BÜYÜK HAMLESİ Türk turizminin ilk büyük hamlesi, 1980’lerde Turizm Teşvik Kanunu’yla başladı. Yatak kapasitesinin artırılmasına odaklanan bu süreç, Türkiye’yi 50 bin yataktan 2 milyon yatağa ulaştırdı. İkinci hamle ise 2000-2023 yılları arasında altyapı projeleri ve tanıtım çalışmalarıyla gerçekleşti. Narin, Türkiye’nin dört mevsimde turizm imkanları sunduğunu vurgulayarak, ülkemizin iklimi, doğal ve tarihi güzellikleriyle rakipsiz olduğunu ifade etti. ÜÇÜNCÜ HAMLENİN VİZYONU VE STRATEJİLERİ 2023-2033 ve 2050 arasında gerçekleştirilecek üçüncü turizm hamlesiyle Türkiye’nin küresel turizmdeki lider konumunun korunacağını belirten Narin, bu süreçte stratejik planlamanın ve markalaşmanın önemine dikkat çekti. Yeni dönemde: Kapasite kullanımının artırılması, 365 gün turizm hedefiyle Anadolu’ya yaygınlaştırılması, Deniz turizmi imkanlarının genişletilmesi, Sağlık turizmi gibi çeşitli etkinliklerin artırılması planlanıyor. YATIRIMCILAR İÇİN TÜRKİYE’DE BÜYÜK FIRSATLAR Narin, yeni turizm ihtisas bölgelerinin yaratılmasıyla hem yerli hem de yabancı yatırımcılar için cazip fırsatlar sunulacağını söyledi. Küresel yatırım fonlarını ve turizm sektörünün önde gelen markalarını Türkiye’ye davet eden Narin, Cumhuriyet’in 101. yılında Türkiye’nin turizmdeki başarı hikayesini daha da güçlendireceklerini ifade etti. Konuşmasını, "Cumhuriyetimizin 101. yılında, Türkiye’nin turizmdeki başarı hikayesini Cumhuriyet ilkelerinde ve kurucumuz Atatürk’ün gösterdiği yolda ilerleyerek çabalarımızla hep birlikte geliştireceğimizi ifade etmek istiyorum ve bu forumun geleceğe ışık tutmasını temenni ediyorum" sözleriyle tamamladı.

Mehmet Şimşek: Haber

Mehmet Şimşek: "Turizm ve Hizmet İhracatı Cari Açığı Azaltıyor"

İSTANBUL (İHA) - Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği'nin (TTYD) düzenlediği Turizm Yatırım Forumu'nda yaptığı konuşmada, enflasyonda kalıcı düşüş sürecinin 2025 yılında güçlü bir şekilde devam edeceğini belirtti. Cari açığın, hizmet ihracatının katkısıyla artık endişe kaynağı olmadığını ifade eden Şimşek, turizm sektörünün ekonomideki kilit rolüne dikkat çekti. HİZMET İHRACATI CARİ AÇIĞI AZALTIYOR Bakan Şimşek, 2025 yılı itibarıyla enflasyonda düşüşün devam edeceğini ve cari açığın milli gelire oranının yüzde 2’nin altına kalıcı olarak ineceğini belirtti. Şimşek, cari açığın düşmesinin TL'de istikrar anlamına geldiğini açıkladı. Şimşek, "Turizmin ve hizmet ihracatının bu başarıdaki payı büyük" dedi. TÜRKİYE'NİN BÜYÜME HEDEFLERİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VİZYONU Türkiye’nin büyük ekonomiler arasında yer aldığını ifade eden Şimşek, kişi başı milli gelirin 15 bin doların üzerinde olduğunu belirtti. Son 20 yılda altyapıya 280 milyar dolar yatırım yapıldığını vurgulayan Şimşek, bu yıl bu rakamın 300 milyar dolara ulaşacağını söyledi. Şimşek, "En büyük önceliğimiz organize sanayi bölgelerini ve sanayi üslerini limanlara demir yolu ile bağlamaktır. Diğer bir önceliğimiz ise enerjide dönüşüm. Yenilenebilir enerjinin toplam kurulu enerji kapasitemiz içerisindeki payı yüzde 59’a ulaştı. Bu yıl muhtemelen yüzde 60’ı aşarız. Türkiye’nin karbon ayak izini düşürmek istiyoruz. 2053’te net sıfır hedefimize ulaşmak istiyoruz" diye ekledi. DEZENFLASYON VE BÜTÇE DİSİPLİNİ ÖNCELİKLİ Para ve maliye politikalarındaki sıkılaşmanın etkisiyle enflasyonun 2025'te düşmeye devam edeceğini belirten Şimşek, "Türkiye’nin kamu borcunun milli gelire oranı yüzde 26’ya düştü. Hedefimiz bütçe açığını kalıcı olarak yüzde 3’ün altına düşürmek" dedi. TURİZMLE EKONOMİK İSTİKRAR DESTEKLENİYOR Şimşek, turizm sektörünün hizmet ihracatıyla cari dengeye olan katkısının artarak devam edeceğini ifade ederek, Türkiye’nin bu alandaki potansiyelinin büyüme ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerinde önemli bir yer tuttuğunu söyledi.

Küresel Turizm Yatırımcıları İstanbul’da Buluşuyor Haber

Küresel Turizm Yatırımcıları İstanbul’da Buluşuyor

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) tarafından organize edilen Turizm Yatırım Forumu 2024, 26-27 Kasım tarihlerinde İstanbul'da "Destination Future Türkiye" temasıyla düzenlenecek. Forum hakkında yapılan açıklamada, Türkiye’nin küresel turizm pazarındaki güçlü büyüme potansiyelinden yararlanma fırsatına dikkat çekildi. TTYD’nin düzenlediği etkinliğin bilgilendirme toplantısında, Dernek Başkanı Oya Narin, 2023 yılında Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi tarafından açıklanan verilere göre, turizm ve seyahat sektörünün doğrudan ve dolaylı katkısının 9,5 trilyon dolar olduğunu belirtti. Bu rakam, küresel Gayri Safi Yurt İçi Hasıla’nın yüzde 9,1'ine tekabül ediyor. Narin, ayrıca 2033 yılına kadar turizmin ekonomiye olan katkısının 15,5 trilyon dolara çıkmasının ve küresel GSYH’nin yüzde 11'ini oluşturmasının öngörüldüğünü aktardı. Ayrıca, bu on yıl içerisinde sektörün yarattığı istihdamın 100 milyon kişi artarak 430 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Narin, gelecek 10 yılda turizm sektörüne yapılacak 75 milyar dolarlık yatırımla, 1 trilyon dolarlık turizm geliri elde edilmesinin hesaplandığını belirtti. Özellikle salgın sonrası yerli turizm yatırımlarında önemli bir hareketlilik yaşandığını ifade eden Narin, Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) yatırımlarına hızla devam ettiğini ve Asya pazarının gelişmeye devam ettiğini vurguladı. Narin, Çin ve Hindistan gibi büyük nüfuslu ülkelerden gelen turizm potansiyeliyle birlikte, turizmin 12 aya yayılmasının mümkün olacağını ve bu trendin sürekli olarak yukarıya doğru gideceğini söyledi. FORUMA ÖZEL MOBİL UYGULAMA Bu yıl 4'üncüsü düzenlenecek olan forum, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC) stratejik ortaklığında gerçekleştirilecek. Forumda, 26 farklı oturumda yaklaşık 90 üst düzey isim, seyahat ve turizm yatırımlarıyla ilgili geleceğe dair stratejiler, dönüşüm süreçleri, kültür, sanat, eğlence, sağlıklı yaşam ve medikal turizm gibi birçok konuya değinecek. Ayrıca, TIF 2024 için özel olarak tasarlanan bir uygulama ile katılımcılar, programın detaylarına ulaşabilecek ve diğer katılımcılarla doğrudan iletişim kurarak toplantılar düzenleyebilecek.

Körfez Ülkeleri Türk Turizm Personelini Transfer Ediyor Haber

Körfez Ülkeleri Türk Turizm Personelini Transfer Ediyor

Türkiye Turizmi İnsan Kaynağı Kriziyle Karşı Karşıya Türkiye'nin önemli gelir kaynaklarından biri olan turizm sektörü, ciddi bir insan kaynağı kriziyle karşı karşıya. Körfez ülkelerinin turizme yaptığı büyük yatırımlar ve sunduğu cazip teklifler, Türk turizm çalışanlarını yurt dışına çekiyor. Dubai, Arap Yarımadası ve Mısır gibi körfez ülkeleri, turizm sektöründe hızlı bir büyüme gösterirken Türkiye'nin deneyimli turizm personelini kendi bünyelerine çekmeye başladı. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, bu durumun sektörün geleceği için büyük bir tehdit oluşturduğunu belirtiyor. Narin, "Yetişmiş insan kaynağımızı Körfez'e kaptırıyoruz. Bu, çözmemiz gereken önemli bir sorun" diyor. Çalışanlar Neden Ayrılıyor? Turizm çalışanlarının yurt dışına gitmesinin başlıca nedenleri arasında; İstikrarlı iş imkanı bulunmaması: Çoğu turizm işçisi, sezonluk çalıştırılıyor. Bu durum, çalışanların geleceğe yönelik plan yapmasını zorlaştırıyor. Yüksek yaşam maliyetleri: Özellikle turizm bölgelerindeki yüksek emlak fiyatları, çalışanların barınma sorununu çözmesini engelliyor. Cazip teklifler: Körfez ülkeleri, daha yüksek ücretler ve daha iyi çalışma koşulları sunarak Türk çalışanları cezbediyor. Bu sorunlara çözüm bulmak için; İstikrarlı istihdam: Çalışanlara 12 ay boyunca iş imkanı sunulmalı. Barınma çözümleri: Belediyeler ve özel sektör işbirliğiyle çalışanlar için uygun fiyatlı konut projeleri geliştirilmeli. Ulaşım kolaylıkları: Çalışanların iş yerlerine ulaşımını kolaylaştıracak toplu taşıma sistemleri oluşturulmalı. Eğitim ve gelişim fırsatları: Çalışanların mesleki gelişimlerine destek olunmalı. Sektörde istikrar: Ekonomik dalgalanmaların etkilerini azaltmak için sektöre yönelik destekleyici politikalar geliştirilmeli. Giderlerde personel payı yüzde 40’ın üzerinde Turizmde toplam giderlerin içinde personel payının, işveren hissesi dahil yüzde 40 olduğunu belirten Narin, “Ancak sektör şu anda bunun da üzerinde. Çünkü hiçbir işveren işçisi ile karşı karşıya kalacağı bir politika güdemez. Çalışan misafir ile yüz yüze ve orada düşük ücret politikası uygulanamaz. Ama ne kadar verirseniz verin, üç ay verirseniz çalışanı memnun edemezsiniz” dedi. Turizm sektörünü zorlayan diğer bir konunun yüksek maliyetler olduğuna kaydeden Narin, bu yılın sektör açısından çok karlı olmadığını söyledi. Kur-enflasyon makasının getirdiği ters makas etkisi ve enflasyon muhasebesi nedeniyle sektörün baskı altında olduğunu belirten Narin “Yüksek faiz ortamında bankaların kredi arzı 14,5 milyar dolarlardan 12 milyar dolar seviyesine düştü. Turizmde krediler eskisi gibi rahat değil ve alan daralıyor. Bunun da önünü açılması lazım. Faiz politikaları değişince bunların da değişeceğini ümit ediyoruz” diye konuştu. Turizm sektörünün sürdürülebilirliği için yetişmiş insan kaynağının korunması büyük önem taşıyor. Bu nedenle, hem devlet hem de özel sektör işbirliğiyle kalıcı çözümler üretilmesi gerekiyor. Aksi takdirde, Türkiye turizmi ciddi bir personel eksikliğiyle karşı karşıya kalabilir.

Turizmde 2033’te hedef 135 milyar dolar gelir Haber

Turizmde 2033’te hedef 135 milyar dolar gelir

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) düzenlediği Tourism Investment Forum 2023 (TIF2023) İstanbul'da gerçekleştirildi. Sektörden yerli-yabancı konuşmacıların yer aldığı forumda TTYD Başkanı Oya Narin açılış konuşmasını gerçekleştirdi. TTYD Başkanı Oya Narin, Türkiye’nin dünyada ilk 4 destinasyon arasına girdiğini söyledi, bu yükselişi devam ettirmek için rekabet gücünün yüksek tutulması gerektiğini vurguladı. Narin, bunun için de yatırımların çeşitlendirilmesi gerektiğini ifade etti. Oya Narin, Orta Vadeli Program’da (OVP) turizme çok önemli bir cari dengeyi sağlama hedefi verildiğini belirterek, "Yaptığımız projeskiyonlar, Cumhuriyet’in ikinci yüzyılının ilk 10 yılında doğru politikalar ve anlamlı müdahalelerle 2033 yılında GSYH’nin yüzde 7,5’u olarak hesapladığımız 135 milyar dolar seviyesine ulaşabileceğini gösteriyor. Bu da cari işlemler dengesini ciddi boyutta iyileştirecektir" dedi. Markalaşma konusunda, ulusal ve uluslararası markaların konaklama işletmeciliğinde daha fazla yer almasının sektörün büyümesine katkı yapacağının altını çizen Narin, Türkiye’nin turizm işletmeciliğinde rüştünü ispatladığını ve hemen her segmentte misafirlerini ağırladığını söyledi. TTYD üyelerinin Türkiye’de bugüne kadar yapılan 120 milyar dolarlık yatırımın yarısını gerçekleştirdiğini ifade eden Oya Narin, yeni ve daha iyi ürünlerle ülke turizmini yukarıya çıkarmakta kararlı olduklarını sözlerine ekledi. "TURİZM SEKTÖRÜNÜN GÜNDEMİNDE YATAK SAYILARI, FİNANSMAN VE MARKALAŞMA VAR" Forum sırasında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan TTYD Başkanı Oya Narin, turizm sektörünün gündemindeki konuları şöyle sıraladı: yatak sayısını artırmak, orta-uzun vadeli finansman sağlamak ve yerli firmaları uluslararası düzeyde markalaştırmak... Yabancı yatırımcıların, imar planlarındaki değişiklikler ve tahsis mevzuatıyla (yatırımcıların 49 yıllık kiralama yerine tapulu arsalara yatırım tercihi) ilgili çekinceler yaşadıklarını kaydeden Narin, sermaye piyasaları aracılığıyla yatırım fonlarının getirilebileceğini ve böylece turizme ilave finansman sağlanabileceğini söyledi. Halka arzların şirketleri şeffaflık, iç disiplin, denetim konularında geliştirdiği ifade edilirken, yatırımların bu tip yatırımları tercih ettiği kaydedildi. BAKAN YARDIMCISI ALPARSLAN: TURİZMİ 12 AYA YAYMAK MÜMKÜN TIF2023’ün TIF2023’ün açılışında konuşan T.C. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan, Bakanlık olarak yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdi. Turizmin ülkemiz için stratejik sektör olarak belirlendiğini vurgulayan Nadir Alparslan, turizmin Türkiye için potansiyele sahip olduğunu ve turizmi 12 aya yaymanın mümkün olduğunu ifade etti. Alparslan ayrıca turizm yatırımları için mevzuat değişikliklerine de değindi ve bu konudaki çalışmalarının hız kesmeden devam edeceğini bildirdi. Konuşmasında tanıtım çalışmalarına da yer veren Alparslan, bugün Türkiye’nin 200 ülkede tanıtım yaptığını aktardı. TİSK BAŞKANI AKKOL: MARKALAŞMA BÜYÜME SÜRECİNDE KRİTİK TIF2023’te görüşlerini açıklayan Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) Başkanı Özgür Burak Akkol konuşmasında turizmin Türkiye için önemini anlattı. Özgür Burak Akkol Türkiye’nin turizmde sahip olduğu potansiyele vurgu yaparak Türkiye’nin turizmde büyüme sürecinde markalaşmanın kritik olduğunu, markalaşma stratejisi için ise Türkiye’nin değerleri ve coğrafi konumunun kritik olduğunu vurguladı. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkan Yardımcısı Bekir Polat ise Türkiye’nin krizlere dayanıklılığını vurguyarak, bu konunun yabancı yatırımcılar için çok önemli olduğunu ve yatırımcıların Türkiye’nin bu yönünden çok etkilendiklerini belirtti. Polat, Türkiye’yi yabancı yatırımcılara tanıtırken kullandıkları en önemli argumanların Türkiye’nin yılda ortalama yüzde 5,4 büyümesi, nitelikli işgücü, Türkiye’nin reform ajandası ve altyapı ile lojistik üssü özelikleri olduğunu vurguladı. SERMAYE PİYASALARINDA TURİZM İÇİN GYO MODELİ Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Başkan Yardımcısı Ali İhsan Güngör de kurum olarak görevlerinin finansla sınırlı olmadığını söyledi. Güngör şu ifadeleri kullandı: “Bize düşen görev, turizm sektörüne gerekli desteği vermek. Bunun içinse bireysel ve kurumsal yatırımcılara yatırım bulma konusunda yardımcı oluyoruz.” Borsa İstanbul’da 19 turizm şirketinin işlem gördüğünü kaydeden Güngör, finansmana erişim konusunda GYO modelinin önemine dikkat çekti. Güngör bu sayede halkın da bu modelle elde edilen gelirden faydalanabileceğini aktardı. İstanbul Valisi Davut Gül de etkinliği takip edeceğini ve TIF2023’te ortaya çıkacak yol haritasını hayata geçirmek için çalışacaklarını ifade etti.

Turizm Yatırım Forumu’na geri sayım başladı Haber

Turizm Yatırım Forumu’na geri sayım başladı

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği tarafından düzenlenen Turizm Yatırım Forumu’nun üçüncüsü (Tourism Investment Forum-TIF) bu yıl 29 Kasım tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilecek. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD), Türkiye’nin yatırımlarını öne çıkartmaya yönelik çalışmalarına yoğun olarak devam ediyor. Bu çalışmaların en önemli uzantılarından birisi 29 Kasım tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilecek olan Tourism Investment Forum. Etkinlik bu yıl üçüncü defa düzenlenecek. Turizme yön veren fikir önderleri, uluslararası yatırımcılar, finansal kuruluşlar, bankalar ve fonlar, yerli/yabancı otel ve turizm tesisleri yatırımcıları ve işletmecileri, uluslararası zincir ve markaların yöneticileri, finans, hukuk ve proje geliştirme danışmanları, gayrimenkul geliştirme şirketleri, kruvaziyer limanları, marinalar, hava yolları, yenilikçi ve teknolojik oyun kurucuları ve yeni nesil yatırımcılar, online seyahat acenteleri, tur operatörleri, kamu kuruluşları katılımıyla önemli bir organizasyon olan Tourism Investment Forum (TIF) destekçileriyle hem Türk hem de dünya turizmine şekil verecek bir organizasyon olma hedefi taşıyor. TIF 2023’ün Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi ve TTYD’nin üyesi bulunduğu Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC) stratejik ortaklığında gerçekleşeceği belirtildi. Turizm yatırımlarının geleceğini belirleyecek başlıklar Turizm sektörüne yön vermek, sürdürülebilir destek sağlayacak modelleri oluşturmak, finansal yapıyı güçlendirmek, ihracat için destekler oluşturmak ve Türkiye’den global turizm zincir markalarını ortaya çıkarabilmek gibi pek çok konu başlığının yerli ve yabancı üst düzey konuşmacılar tarafından tartışılacağı TIF 2023’e 500 yerli ve yabancı yatırımcının katılımı bekleniyor. TTYD Başkanı Oya Narin, “Turizme ve turizm yatırımlarına yönelik güçlü planların, büyük vizyonun ve gerçekçi stratejilerin paylaşılacağı TIF 2023 dev bir buluşma noktası olacak. Uluslararası yatırımcı, otel markası, işletmeci, Türkiye’nin gelişen turizm potansiyeline yatırım yapmak isteyen finans kurumu, banka ve fon temsilcilerini bir araya getirerek, turizm ve otelcilikte yeni yatırım fırsatlarını değerlendirmeyi ve Türkiye’yi üst düzey bir yatırım destinasyonu olarak tanıtmayı amaçlıyoruz. TIF 2023 aynı zamanda bölgenin turizm yatırımları açısından tek B2B platformudur. TIF 2023 katılımcılarla birlikte sektöre yeni ve yenilikçi modeller oluşturmayı hedeflemektedir” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.