Hava Durumu

#Türkpatent

TOURISMJOURNAL - Türkpatent haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkpatent haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Geographical indication boost for tourism regions Haber

Geographical indication boost for tourism regions

Ten of the provinces most visited by tourists in Turkey are also at the top in terms of industrial property rights. According to the Turkish Patent and Trademark Office (TÜRKPATENT), the number of trademark applications and geographical indication applications from these ten provinces in 2023 and the first five months of 2024 accounts for approximately 70% of all applications made in Turkey. In 2023, there were 168,850 domestic trademark applications across Turkey, and the top ten tourism provinces accounted for 117,767 of these applications. In the first five months of 2024, Turkey had a total of 65,295 trademark applications, with 45,478 coming from these provinces. These figures represent about 70% for each category. These provinces are also significant players in the field of geographical indications, with a total of 351 geographical indication files processed, 94 of which are still in progress. Growth momentum in Class 43 services Evaluating the data, Kemal Yamankaradeniz, Chairman of the Board of Support Patent, stated, 'Class 43 includes ‘food and beverage services’ and ‘temporary accommodation services’. According to TÜRKPATENT, last year there were a total of 19,678 trademark applications in this class, with 19,080 being domestic and 598 foreign. In the first five months of this year, there were 8,110 trademark applications, of which 7,973 were domestic and 137 foreign. These figures are evidence of the rapid rise in gastronomy and hospitality services in our tourism regions.' Impact of geographical indications in tourism regions Yamankaradeniz also noted that the most valuable increase in these tourism regions is in geographical indications because they are a quality indicator showing the connection between the product and its geographical area. 'Today, there is a phenomenon known as gastronomic tourism worldwide. People travel long distances and make significant expenditures to consume famous foods or products at their place of origin. On the other hand, by protecting local producers, it is possible to support rural development and local branding both in the domestic and global markets. Tours are organized to France for cheese tastings and to Italy for pasta or pizza. Therefore, the more we increase and promote our geographical indication products, the more we contribute to economic growth and the continuity of tourism revenue increases.' he added.

Turizm bölgelerine coğrafi işaret dopingi Haber

Turizm bölgelerine coğrafi işaret dopingi

Türkiye’de turistler tarafından ziyaret edilen illerden 10’u, sınai haklara yönelik çalışmalarda da Türkiye’nin zirvesine yerleşti. İstanbul, Antalya, Muğla, Ankara, İzmir, Nevşehir, Bursa, Aydın, Balıkesir ve Çanakkale’den 2023 yılında ve 2024 yılının ilk beş ayında gerçekleştirilen marka başvurusu sayıları Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT) verilerine göre değerlendirildiğinde; 2023 yılında Türkiye genelinde 168.850 yerli marka başvurusu yapılırken, turizmin ilk 10’u bu başvuruların 117.767’sini gerçekleştirdi. 2024 yılının ilk 5 ayında Türkiye genelinde 65.295 marka başvurusu gerçekleştirilirken, bu sayının 45.478 adedi söz konusu illerden geldi. Bu rakamlar da her bir kategori için yaklaşık yüzde 70’lik bir oranı ifade ediyor. Bu iller aynı zamanda coğrafi işaretli ürünler alanında da ciddi pay sahibi. Bu iller de toplam 351 coğrafi işaret dosyası işleme konulurken, bunların 94’ünün süreciyse devam ediyor. Büyüme ivmesi 43.sınıf hizmetlerde Verileri değerlendiren Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, “43’üncü sınıfta ‘yiyecek ve içecek sağlanması hizmetleri’ ile ‘geçici konaklama hizmetleri’ bulunuyor. TÜRKPATENT’e göre bu sınıfta geçen yıl 19.080’i yerli, 598’i yabancı olmak üzere toplam 19.678 marka başvurusu gerçekleştirilmiş. Bu yılın ilk 5 ayında ise 7.973’ü yerli, 137’si yabancı toplam 8.110 marka başvurusu söz konusu. Bu rakamlar turizm bölgelerimizde gastronomi ve otelcilik hizmetlerinin hızla yükseldiğinin bir kanıtıdır.” dedi. Turizm bölgelerinde coğrafi işaret etkisi Yamankaradeniz ayrıca söz konusu turizm bölgelerindeki en değerli artışın coğrafi işaretler olduğunu çünkü bunun ürün ile o ürünün coğrafi alanı arasındaki bağlantıyı gösteren bir kalite göstergesi olduğunu belirterek; “Bugün dünyada adına gastronomi turizmi dediğimiz bir olgu var. İnsanlar meşhur bir yiyeceği veya ürünü yerinde tüketmek için uzun mesafeler katetiyor ve ciddi harcamalar yapıyorlar. Öte yandan yerel üreticileri koruyarak gerek iç piyasada gerekse küresel piyasada kırsal kalkınmayı ve yerel markalaşmayı desteklemek mümkün. Peynir tadımları için Fransa’ya, makarna ya da pizza yemek için İtalya’ya turlar düzenleniyor. Dolayısıyla coğrafi işaretli ürünlerimizi ne kadar artırır ve ne kadar tanıtırsak ekonomik büyümeye ve turizm gelirlerindeki artışın devamlılığına o kadar katkı sağlamış oluruz.” dedi.

Sıhke kavunu tescillendi Haber

Sıhke kavunu tescillendi

Van Ticaret Borsası (VANTB), Türk Patent ve Marka Kurumuna yaptığı başvuru sonucu Sıhke kavununa Coğrafi İşaret Tescil Belgesi aldı. Van’ın önemli lezzetleri arasında yer alan ve özellikle diyabet hastalarının rahatlıkla tüketebileceği Sıhke kavunu, Türk Patent ve Marka Kurumunca coğrafi işaretle tescillendi. Konuyla ilgili açıklamada bulunan VANTB Yönetim Kurulu Başkanı Nayif Süer, göreve geldikleri günden itibaren Van’ın değerlerini sahiplenmek adına çalışmalar başlattıklarını ifade ederek, “Sıhke kavununun tescili için 2 yıl önce başvurduk. Bugün bunu sonuçlandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. VANTB olarak ilimizin değerlerini sahiplenmek adına elimizden geleni yapacağız” dedi. Sıhke kavununun kaybolmaya yüz tutmuş bir lezzet olduğuna dikkat çeken Süer, “Sıhke kavunu, dünyada eşi benzeri olmayan bir ürünümüzdür ama maalesef bugün nesli tükeniyor. Bizim bunu canlandırmak adına çiftçilere destek sunmamız, onların yanında yer almamız lazım. Bu konuda yetkililerden de destek istiyoruz. Bugün her bölgede kavun yetişiyor ama Sıhke kavunu; tadı olsun, özelliği olsun çok farklı. İçerisindeki şeker miktarının azlığı nedeniyle diyabet hastaları başta olmak üzere insanlar için bulunmaz bir üründür” ifadelerini kullandı. Van YYÜ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Sebze Yetiştirme ve Islahı Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Suat Şensoy ise Sıhke kavununu daha önce üreticilerden topladıklarını ve bu yönde bilimsel bir çalışma başlattıklarını aktararak, “VANTB’nin katkılarıyla coğrafi tescil aşaması yapıldı ve Allah’a şükür coğrafi tescil kabul edildi. Bu Van için gurur verici bir durumdur” dedi. Sıhke kavununun ağustos ayı sonu ila eylül ayının başlarında olgunlaştığını belirten Şensoy, “Bölgeye adapte olmuş, yüksek rakımda yetişebilen, güçlü kök ve bitki yapısına sahip bir kavun çeşidimiz. Şeker içeriğinin nispeten düşük olması, özellikle şeker hastalarımız için olumlu katkılar da sağlayabilecektir” diye konuştu. Tescil belgesi teslim törenine VANTB Genel Sekreteri Macide Demir ve Van YYÜ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Sebze Yetiştirme ve Islahı Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Özlem Çakmakçı da katıldı.

Sivas kemik tarağı coğrafi işaret tescili aldı Haber

Sivas kemik tarağı coğrafi işaret tescili aldı

Sivas’ın önemli el sanatlarından bir tanesi olan kemik tarağı coğrafi işaret tescili aldı. Sivas’ın önemli el sanatları arasında yer alan ve geçmişten günümüze bir değer olarak ulaşan Sivas Kemik Tarağı, Türk Patent ve Marka Kurumundan (TÜRKPATENT) coğrafi işaret tescil belgesi aldı. Küçükbaş ve büyükbaş hayvanların boynuzlarından üretilen kemik tarak saç sağını koruyor. Üretiminde genellikle tosun, öküz, manda ve koçboynuzu kullanılıyor. İnsan sağlığı için faydalı ve doğada geri dönüşümü olan kemik tarak, boynuzda bulunan keratinden dolayı saçta kepeklenmeyi ve elektriklenmeyi önlüyor. Kemik taraklar hücreleri canlı tutarken aynı zamanda bakteri oluşumunu da engellediği için saç sağlığını da koruyor. İlk olarak 1997 yılında Sivas Belediyesi’nin girişimleri ile Sivas El Halısının tescil edildiği Sivas’ın coğrafi işaretli ürünlerine son olarak kemik tarak da eklendi. Bu yılın ilk tescil haberi Ocak ayında Altınyayla Tonus Köftesi’nden gelmişti. Aradan geçen 4 aylık zaman diliminde bir sevindirici haber de İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün 19 Ocak 2022 tarihinde tescil başvurusunda bulunduğu kemik tarağın tescillenmesi ile yaşandı. Yapımında büyükbaş ve küçükbaş hayvan boynuzu kullanılan kemik tarağın tescil haberi zanaatkârları da mutlu etti. Kemik tarak ile birlikte Sivas’ın tescilli ürün sayısı 21’e ulaştı. “Değerlerimizin en kısa sürede tescil edilmesi için çalışacağız” Sivas Valisi Dr. Yılmaz Şimşek, Sivas’ın değerlerinin en kısa sürede tescil edilmesi için çalışacaklarını belirterek, asırlardır süregelen bir el sanatının ilimiz adına tescil edilmesinin memnuniyetini yaşadığını söyledi. Sivas’ın çok sayıda tescile hazır ürünü olduğunu ve başvurularının yapıldığını belirten Vali Şimşek coğrafi işaretin de önemine değinerek “Türk Patent ve Marka Kurumu, ülkemizdeki yöresel ürünleri geleneksellik ve kalite açısından değerlendirerek, ürünlere tescil işareti veriyor. Bu son derece önemli. Çünkü tüketiciler ürünün kaynağını, karakteristik özelliklerini coğrafi alan bağlantısını görerek yerinden kaliteli ve garantili bir şekilde tedarik etmiş oluyorlar” dedi. “Turizm potansiyelini yükseltmede ve turist çekmede de oldukça önemli” Vali Şimşek, Coğrafi işaret alan ürünlerin ilin markalaşmasında da önemli bir etken olduğunu dile getirerek, “Bir kentin coğrafi işaretli ürünleri o kent ile anılmasını ve şehrin markalaşmasını sağlıyor. Kültür ve kültürün bir eseri olan coğrafi işaretli ürünler, kendisini ve bölgesini tanıtarak markalaşmaya destek oluyorlar. Coğrafi işaretli yerel ürünler turizm potansiyelini yükseltmede ve turist çekmede de oldukça etkili. Çünkü herkes her şeyi yerinden almak istiyor. Bu nedenle yerel üretime ve kırsal kalkınmaya destek olan ürünlerimizin coğrafi işaret alması, geleneksel bilgi ve kültürel değerleri muhafaza etmede, turizme katkı sağlamada ve ürün taklitçiliği ile mücadele etmede de önem arz ediyor.Bu potansiyele el sanatlarımızı, yöresel lezzetlerimizi de eklediğimizde daha güzel sonuçlar alıyoruz. Bu nedenle markalaşma yolunda coğrafi işaretlerimizi biran önce almak istiyoruz. İlgili kurumlarımız, sivil toplum kuruluşlarımız, ilçelerimiz hatta köylerimiz yörelerine özgü değerlerini mutlaka muhafaza altına almalıdır. Bizlerde Valilik olarak bu süreci yakından takip ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Подана заявка на регистрацию в ЕС для оливкового масла Kilis Haber

Подана заявка на регистрацию в ЕС для оливкового масла Kilis

Оливковое масло Kilis, получившее свидетельство о регистрации географического указания в мае 2021 года благодаря своему интенсивному аромату и уникальному вкусу, вошло в число 10 продуктов Турции, представленных на регистрацию в Комиссию ЕС Тюркпатентом 15 января. Президент Ассоциации производителей органических оливок Kilis Хусейн Полат сообщил агентству Anadolu (AA), что они приветствуют заявку на регистрацию географического указания своей продукции в ЕС. Заявив, что оливковое масло Kilis сможет конкурировать в мире благодаря географическому указанию, Polat заявил, что они нацелены на экспорт 100-150 тонн оливкового масла, из которых в прошлом году они экспортировали 110 тонн. Заявив, что качество ее продукции теперь будет известно во всем мире, Полат сказал: «Оливки и оливковое масло Kilis являются кандидатами на выход на все рынки мира». сказал. Бурхан Акьылмаз, генеральный секретарь Агентства развития Ипекьолу (İKA), сказал, что они поддерживают 12 проектов в городе, связанных с выращиванием оливок, при координации Министерства промышленности и технологий, Главного управления агентств развития. Заявив, что они создали объем инвестиций в размере около 7 миллионов турецких лир, Акылмаз продолжил свои слова следующим образом: «В рамках проектов, которые мы поддерживаем, мы создали завод по переработке оливок и завод по производству оливкового масла в Килисе, увеличили мощность существующих объектов и провели обучение наших фермеров для эффективного и высококачественного производства. Мы организовали ознакомительные поездки за границу. чтобы внести свой вклад в передачу нашим производителям оливок и оливкового масла Kilis передового опыта и инноваций. «Мы продвигали оливковое масло Kilis на международных ярмарках. Благодаря проделанной нами работе, оливки Kilis стали известны в Турции и во всем мире. Наши производители начали экспортировать свою продукцию, которую они ранее поставляли на внутренний рынок, на различные целевые рынки, такие как США, Канада, Германия, Катар и Оман». «С приложением эта ценность теперь перешагнет границы и достигнет всего мира» Отметив, что слава килисского оливкового масла достигнет всего мира благодаря подаче заявки в ЕС, Акылмаз сказал: «Килисское оливковое масло является важной ценностью как для региона, так и для Килиса. Благодаря заявке эта ценность превысит границы. и достичь всего мира. Как IKA, эта ценность достигнет всего мира. Мы сделаем все возможное, чтобы достичь ее». сказал. Kilis Olive Research and Development Association (KİZADER) Президент Проф. Др. Назым Шекероглу также пояснил, что заявка на регистрацию их продукции в ЕС вселила в них надежду. Заявив, что они определили, что сорт оливкового масла Килис выращивается в регионе в течение 5 тысяч лет и имеет выход масла почти 50 процентов, Шекероглу сказал, что их работа теперь начала приносить плоды. Отметив, что, по их мнению, регистрация географического указания в ЕС внесет серьезный вклад в производство оливкового масла Kilis, Шекероглу сказал: «Это приведет к увеличению производства и качества оливкового масла и займет свое место в мировых кухнях как оливковое масло с высоким добавленную стоимость, особенно с изменением профиля потребителей и требовательных людей».

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.