Hava Durumu

#Türob

TOURISMJOURNAL - Türob haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türob haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Otel doluluklarında Türkiye yükseldi Haber

Otel doluluklarında Türkiye yükseldi

Dolulukların yaz döneminde aylık bazda gerileme kaydettiğini belirten Eresin, “Yıllık bazda ise Türkiye genelinde 2023’ün yüzde 5 üzerindeyiz. İstanbul’da ise aynı düzeydeyiz. İşler elbette beklediğimiz düzeyde değil. Fiyatlarımızda Euro bazında yüzde 15 civarında gerileme söz konusu. Ancak ‘diplerdeyiz’ şeklinde yaklaşımları da çok doğru bulmuyoruz. Turizmin en büyük yatırımcıları olarak, maliyet artışları ve kurlar bizi zorluyor” dedi. Konaklama sektörünün Ocak-Ağustos 2024 dönemini kapsayan ilk 8 aylık dönemdeki dolululuk performansı belli oldu. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, 8 aylık dönemde Türkiye genelinde otel doluluklarının yüzde 61, İstanbul’da ise yüzde 64 olarak gerçekleştiğini açıkladı. Ocak-Ağustos 2023’te Türkiye genelinde otel dolulukları yüzde 58, İstanbul’da yüzde 64 olmuştu. Fiyatlardaki düşüş önemli Konaklama sektörünün ilk 8 aylık sonuçlarını değerlendiren TÜROB Başkanı Eresin, “Türkiye’ye yabancı ülkelerden gelişlerde herhangi bir sorun görünmüyor, düşüş yok, aksine yükselme var. Otel doluluklarında ve fiyatlarda ise özellikle yüksek sezon olarak adlandırdığımız yaz döneminde düşüş söz konusu. Yıllık bazda 8 aylık dönem itibariyle doluluklarda 2023’ün yüzde 5 üzerindeyiz. İstanbul’da ise 2023 ile aynı orandayız. İşler elbette beklediğimiz düzeyde değil. Fiyatlarımızda Euro bazında yüzde 15 civarında gerileme söz konusu. Ancak ‘diplerdeyiz’ şeklinde yaklaşımları da çok doğru bulmuyoruz” dedi. Yüksek sezondaki gerilemenin çeşitli nedenleri olduğunu dile getiren Eresin, şunları söyledi: “Savaşların konuşulduğu bir ortamda turizm hareketliliğinden bahsetmek çok zor. Ukrayna-Rusya ile İsrail-Filistin savaşının bir an önce sonlanması ve barışla sonlanmasını diliyoruz. Dünyadaki savaşların sona ermesi turizm hareketlerini ve bizim doluluklarımızı olumlu yönde etkileyecektir. Dolayısıyla en büyük beklentimiz dünyada barışın sağlanması. Öte yandan UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası ve Paris Olimpiyat Oyunları kaynaklı olarak, sadece Türkiye değil, dünya genelinde rezervasyon akışında bir yavaşlama olduğunu da biliyoruz. Tabii ki bu nedenler, yaz döneminde, tüm dünyayı olduğu gibi bizi de olumsuz etkiledi.” Turizmin en güçlü yatırımcısı otelciler Konaklama sektöründe yatırımların devam ettiğine işaret eden Eresin, şu ifadeleri kullandı: “Konaklama olarak, turizm sektörünün en önemli yatırım ayağını temsil ediyoruz. Yatırımlar pandemi döneminde bile kesintiye uğramadı. Yerli ve yabancı yatırımcılar ülkenin turizm potansiyeline inanıyor. Sürekli kötümser söylemlerle sektörü demoralize etmek ve yabancı rakiplerimize avantaj sağlamak bize dogru gelmiyor açıkcası. Türk turizmi yıllar öncesinden her türlü zorluğu test ederek bugünlere geldi. Her sektörde iniş ve çıkışlar olması normaldir. Sıkıntılar halının altına süpürülmemeli elbette, ama geçici bazı sıkıntıların kalıcıymış gibi dile getirilmesinin, çok karamsar yaklaşımların hem içeride hem dışarıda sektöre zarar verdiğini düşünüyoruz. Çok sayıda otelin konkordato ilan ettiği ve iflas ettiği yönündeki söylentilerin de teyid edilmemiş verilerle ortaya atılmış, tamamen hayal mahsulü ve spekülatif amaçlı olduğunu düşünüyoruz zira bize ulaşan bu konuya dair hiçbir bilgi yok.”   Maliyet artışı ve kur zorluyor “Hizmet ihracatcısı olarak, döviz cinsi kazancımız var ve döviz kurunun çok uzun zamandır sabit kalması, TL cinsinden artan maliyetlerin önüne geçilememesi büyük bir sorun olarak karşımıza çıkıyor” diyen Eresin, “Maalesef otellerin maliyetleri artarken kazançları artmıyor ve önceden imzalanmış sözleşmeler nedeniyle eski fiyatların kullanımına devam ediliyor. Düşen oda fiyatlarının nedenlerini anlattım, ama fiyatlar düşmese de bugün döviz cinsinden verilen fiyatların geçen yıl ile aynı TL rakamlar olduğu gayet net izleniyor” diye konuştu. 90 milyar dolarlık sektör Eresin, şu görüşleri dile getirdi: “Sektör olarak yıllık belirlediğimiz hedefimizi yakalamaya odaklandık. Bu hedefe ulaşmak ve turizm sektörünün sürdürülebilirliğini sağlamak üzere başta Kültür ve Turizm Bakanlığımız olmak üzere kamu ve özel sektörden tüm paydaşlarımızla uyum içerisinde, sektörün sorunlarına kalıcı çözümler bulmak üzere çalışmalarımızı durmaksızın sürdürüyoruz. Her yıl hedefimiz, bir önceki yılı geçebilmek. Bu yıl, Kültür ve Turizm Bakanlığımızla aynı doğrultuda 60 milyar dolar turizm geliri, 60 milyon ziyaretçi sayısına ulaşmak öncelikli hedefimiz. Turizm sektörünün hedeflerine ulaşarak cari açığın kapatılmasına, ülke ekonomisi, istihdamı ve kalkınmasına güçlü desteğini vermeye devam edeceğine inanıyoruz. Bir defa daha altını çizmek isterim ki, Türk turizmi toplam 2 milyon turist sayısından 50 milyona, 85 bin yatak kapasitesinden 1.5 milyon yatak kapasitesine ulaştı. Konaklama sektöründe yatırımların günümüzde toplam maliyeti yaklaşık 90 milyar dolara, istihdamdaki kişi sayısı da tarihi rekora ulaşarak yaklaşık 1.5 milyona çıktı. Turizmde her üç çalışandan biri konaklamada istihdam ediliyor. İşletme başına 8.36 çalışan ile diğer sektörlere göre turizmin açık ara önde olmasının yanında ülke genelindeki toplam istihdamın yüzde 9’una ulaşılmıştır. Direkt olarak 54 sektörü etkileyen turizm bu özelliğiyle, ülkemizdeki her haneden en az bir kişiye doğrudan gelir yaratmaktadır. Turizm sektörümüz yılda yaklaşık 30 milyar doların üzerinde yaptığı satın almanın yüzde 95’ini Türkiye’den yapan, ekonominin lokomotif sektörleri arasındadır. Turizm vekonaklama ile ilgili yorumlar ve çalışmalar yapılırken tüm bu verilerin de göz ardı edilmemesi önemlidir.”

Turizm istihdamında tarihi rekor Haber

Turizm istihdamında tarihi rekor

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, turizm sektöründe çalışan sayısının tarihi bir rekor kırarak 1.5 milyonu geçtiğini söyledi. TÜROB’un; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı, İŞKUR ve SGK işbirliğiyle Çırağan Palace Hotel Kempinski’de düzenlediği ‘Çalışma Hayatına Yönelik Mevzuat, Denetim, Teşvikler Bilgilendirme Toplantısı’ gerçekleştirildi. İŞKUR ve SGK’nın yanı sıra TÜROB üyesi otellerin üst düzey yetkililerinin de katıldığı toplantının açılışında konuşan TÜROB Başkanı Müberra Eresin, SGK tarafından Haziran 2024 ayı verilerine dayanılarak yayınlanan son raporda; 532 bini konaklama, 850 bini yiyecek-içecek, 78 bini seyahat acentesi ve 41 bini de havayolunda olmak üzere turizm sektöründe çalışan sayısının 1.5 milyon rakamını geçtiğini söyledi. Eresin, “İşletme başına 8.36 çalışan ile diğer sektörlere göre turizm açık ara önde olmasının yanında ülke genelindeki toplam istihdamın yüzde 9’una ulaşılmıştır” dedi. Ağustos ayının turizm istihdamında zirve ayı olduğuna işaret eden Eresin, Ağustos ayı istatistiklerinde sektörde çalışan sayısının 1.7 milyonu aşmasını beklediklerine dikkat çekti. Esnek çalışma modeli daha fazla istihdam sağlar Mevcut İş Kanunu’nun özellikle sanayi/imalat sektörlerinin çalışma koşulları öne alınarak hazırlandığına dikkat çeken Eresin, şu görüşleri dile getirdi: “Mevcut İş Kanunu ve mevzuatı, denetimlerdeki yorum farklılıkları; sektörümüzün özellik ve gereksinimlerine uygun esnek çalışma uygulamasını önlerken, başta gençler ve kadınlar olmak üzere daha fazla istihdamın önüne geçmektedir. Ayrıca sektörün dünyada genel kabul görmüş uygulamaları ile çelişen çok sayıda düzenlemeyi barındırmaktadır. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı ile İŞKUR nezdinde temaslar başlattık. Sektör işletmelerimizde ‘kamu-çalışan-işveren’ birlikteliğinde var olan çalışma barışının daha fazla güçlendirilmesi amacıyla turizmde çalışan sayısının artırılması ve sürdürülebilir istihdam için mevzuat düzenlemesi gerektiren; başta sektörün en büyük gereksinimi olarak karşımızda duran esnek çalışma modelleri ile bu meyanda geçici iş ilişkileri, haftalık izin, yıllık izin, fazla çalışma, özel istihdam büroları gibi pek çok konunun, konaklama işletmelerimiz öncelikli olmak üzere, sektörümüzün özellikleri ve gereksinimleri ile uyumlu hale dönüştürülerek güncellenmesi için girişimlerimiz sürüyor.” Sektörde insan faktörü önemini sürdürüyor Dünyanın her alanda yaşadığı makineleşme ve dijitalleşmenin, üretimde emek faktörünün nicel olarak azalmasına sebep olduğunu ifade eden Eresin, şöyle devam etti: “Turizm işletmeleri belirli ölçüde bu otomasyondan etkilenmiş olsa da hâlâ insan faktörünün hizmet üretiminde en önemli unsur olduğu işletmelerdir. Günümüzde istihdam yaratıcı sektörlerin başında turizm işletmeleri en önemli yeri oluşturmaktadır. Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin çalışan performansıyla doğrudan ilişki içinde olduğu turizm işletmelerinde insan kaynağı planlaması bu işletmelerin verimliliği açısından hayati önem taşımaktadır. Zira turizm işletmeleri sundukları hizmet nedeniyle 7/24 faaliyetlerini sürdürmek zorunda olduklarından belli gün ve saatlerde kapatılmaları veya hizmete ara vermeleri mümkün değildir.” İŞKUR, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı ve SGK’dan önemli destek… Toplantıya katılan İŞKUR, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı ve SGK temsilcileri yürürlükteki çalışma hayatına yönelik mevzuat, turizm sektöründe devam eden denetimler ile mevcut ve yeni getirilen istihdam teşvikleri hakkında toplantıya katılanlara sunumlar eşliğinde güncel ve ayrıntılı bilgileri aktardılar, katılımcıların sorularını yanıtladılar. TÜROB Başkanı Eresin, toplantının düzenlenmesi konusunda destekleri nedeniyle İŞKUR Genel Müdürü Samet Güneş, İŞKUR İstanbul Müdürü Uğur Oto, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanı Bekir Aktürk, İstanbul Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanı Yılmaz Şahan ile SGK İstanbul İl Müdürü Harun Sertbaş’a, toplantıya ev sahipliği yapan TÜROB Çalışma Hayatı ve İnsan Kaynakları Komite Başkanı ve Çırağan Palace Hotel Kempinski İnsan Kaynakları Direktörü Haluk Ertan’a teşekkürlerini sundu.

Turizmde ‘enflasyon düzeltmesi’ endişesi Haber

Turizmde ‘enflasyon düzeltmesi’ endişesi

TÜROB Başkanı Müberra Eresin, enflasyon düzeltmesinin birçok mükellefi ilave vergi yüküyle karşı karşıya bırakacağını belirtti. Eresin, “Enflasyon düzeltmesi uygulamasına karşı değiliz, ancak mevcut haliyle işletmeler için dezavantajlı bir durum ortaya çıkmaktadır. Maliye’nin ortaya çıkabilecek vergilerin terkini konusunda düzenleme yapmasını bekliyor ve talep ediyoruz” dedi. Enflasyon düzeltmesi uygulaması turizm sektöründe endişeye neden oldu. 2023 yılı sonunda vergi sistemine dahil edilen enflasyon muhasebesi uygulaması kapsamında yapılması gerekli olan enflasyon düzeltmesi, işletmelere ilave vergi olarak yansıyabilecek. Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, enflasyon muhasebesine karşı olmadıklarını, ancak düzeltmenin ilave bir vergisel etkisinin olmaması gerektiğini söyledi. Eresin, şu görüşleri dile getirdi: “Turizm yatırımları, ülkesine güvenen başarılı turizm yatırımcılarının aldıkları büyük risklerle önemli oranda kaynak sarf edilerek kısa sürede tamamlanmakta, ancak yatırımın geri dönmesi ise sektörün temel özelliği gereği uzun vadede gerçekleşmektedir. Yani turizm yatırımları öz sermaye ve büyük ölçekli banka kredileri ile gerçekleşmekte, işletmenin faaliyete geçmesi sonucunda borçlar uzunca süre planlı bir şekilde ödenmektedir. Buradaki temel soru henüz para kazanmayan ve satış geliri oluşmayan bu işletmelerden ilave olarak getirilen vergi nasıl tahsil edilecek? Enflasyon düzeltmesinin birçok mükellefi ilave vergi yüküyle karşı karşıya bırakacağı görülüyor. İşletmeler için dezavantajlı bir durum ortaya çıkmaktadır. Uygulamanın sadece bir muhasebe işlemi olarak ele alınması gerekir. 2023 dönemine ilişkin düzeltmeyle birlikte 2024 yılından itibaren yapılacak düzeltme işleminde enflasyon düzeltme farkları gelir tablosu ile ilişkilendirilerek vergi matrahını doğrudan etkileyecektir. Düzeltmenin vergisel etkisi olacaktır. Yani şirketler ödemesi gerekenden daha fazla vergi ödeyecektir. Özellikle yatırım sürecinde olan işletmelere büyük tutarlarda ilave vergi çıkabilecek. Bu uygulamasın vergisel bir sonuç doğurması arzu edilen bir durum değildir. Temel beklentimiz bu uygulama ile işletmelere ilave bir vergi çıkmaması ve Maliye’nin her hâlükârda oluşabilecek ilave vergilerin terki yönünde adım atmasıdır. Aksi halde birçok işletmemizin finansal yapılarında önemli oranda zorluklar çıkacağını bekliyoruz.” Henüz kazanılmayan paranın vergisi Hükümetin Orta Vadeli Programı uygulama kararlığında olduğunu, buna da TÜROB olarak sonuna kadar destek verdiklerini belirten Eresin, şunları söyledi: “Enflasyon düzeltmesi uygulamasının ana amacı işletmelerin enflasyon karşısında mağdur olmasının engellenmesiydi. Ancak şirketler bugünkü durumda kazanmadıkları paranın vergisini ödemekle karşı karşıya. Vergi bir vatandaşlık görevidir. Verginin adil dağılımı da çok önemlidir. Enflasyon düzeltmesi hesaplamalarıyla ortaya çıkacak farklardan dolayı ilave vergi çıkması pek adil bir durum olmayacaktır. Ödemesi gerekenden daha fazla vergi ödemek durumunda kalan işletmelerde ciddi sıkıntılar yaşanabilir. Maliyenin çıkabilecek vergilerin terkini yönünde bir düzenleme yapmasını bekliyor ve talep ediyoruz.” 54 sektörden binlerce satın alma yapıyoruz Turizmin direkt olarak 54 sektörü etkilediğine dikkat çeken Eresin, “Bununla birlikte bu 54 sektörden binlerce kalem irili ufaklı satın almalarla işlem yapan otellerin enflasyon muhasebesi işlemlerinin, üstelik tam da sezon olarak adlandırdığımız sektörün en yoğun dönemini yaşadığımız bugünlerde, mali müşavir ve muhasebe kadrolarının sağlıklı bir değerlendirme yapmalarını da mümkün kılmamaktadır. Günümüzün zorlu piyasa ve rekabet koşullarının yanında özellikle nitelikli hizmet sunumuna yönelik istihdam alanında zorlu süreçlerle karşı karşıya bulunan turizm, Türk ekonomisinin can damarlarından biridir. Bu itibarla 2024 yılı hedefimiz 60 milyon ziyaretçi ve 60 milyar dolar turizm geliri hedefine ulaşmak üzere canla başla mücadele ettiğimiz bugünlerde çalışmalarımıza sekte vurmamak üzere Hükümetimizin gelişmelerden sektörümüzü rahatlatacak bir adım atmasını beklediğimizi ifade etmek istiyorum” ifadelerini kullandı.

Our quality is far above Greece Haber

Our quality is far above Greece

Prices at Accommodation Facilities Haven't Increased in a Year Müberra Eresin, President of the Turkish Hoteliers Association (TÜROB), stated that prices at accommodation facilities in Turkey have not increased for a year. Regarding hotel accommodation prices, Eresin said, “The contracts we currently have with foreigners (prices) are the same as those we made last year. The tourism and accommodation sector in Turkey is operating at last year's prices. However, as you know, there has been no increase in exchange rates. Therefore, this puts us in a bit of a tight spot. In an inflationary environment, it seems as if your earnings have remained the same. You cannot change the contract with foreigners. The current issue faced by hoteliers is that prices remain the same as last year.” “Please go to the hotels and have a meal” Eresin pointed out that the prices of tourism-certified facilities in Turkey are approved a year in advance and said, “Then you cannot increase that price.” She noted that the fact that hotel prices are at the same level as last year is evidenced by reports from international organizations. “It is evident there too. Our average room prices are the same in both foreign currency and TL. My advice is this: Please go to the hotels and have a meal. You will see the prices at the hotels,” she said. Addressing the topic of some Turkish citizens going to Greece for vacations, Eresin stated that Turkey and Greece are not comparable countries and continued: “The service you get in Greece, the hotel you stay in, people know what they will find when they go there, and they accept it and go. However, if you offered that service or had such hotels in Turkey, which you don’t, really… As Turkey, we rank high in the world in terms of hotel quality and service quality. When those guests come to Turkey, they would not accept the service they see there because their expectations are different. In Greece, food, drink, and sea standards are different, but in Turkey, you feel very good. You enter a different building. It's not like that in Greece.” Tourism Sector Mid-Year Results Evaluating the first half-year results in the tourism sector, Eresin said they expected higher figures but noted that despite all the global events, there was no decline in the number of arrivals to Turkey. Increase Expected After the Tournament Eresin pointed out that the period after the Olympics should not be considered the end of the season. She noted that September, October, and up to November 15 are the most important months of the year in terms of occupancy, with high-priced business during these months. “It has been sold in advance. Those guests are world travelers. Tourists with higher income levels travel until mid-November. Therefore, an increase after the tournament is certain,” she said. Regarding the expected increase percentage, Eresin said, “We expect it to be above last year's levels. The figures show us that.”

Kalitemiz Yunanistan'ın çok üzerinde Haber

Kalitemiz Yunanistan'ın çok üzerinde

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Mü­berra Eresin, Türkiye’de konaklama tesislerinde fiyatla­rın bir yıldır artmadığını söyledi. Eresin, otel konaklama fiyatları­na ilişkin şunları söyledi: “Bizim şu anda yabancılarla yaptığımız kontrat (fiyat), geçen yıl yaptığı­mız kontrat. Türkiye’de turizm ve konaklama sektörü, geçen yıl­ki fiyatlarda. Ancak biliyorsunuz ki döviz kurlarında artış olmadı. Dolayısıyla o bizi biraz zorda bı­rakıyor. Yani enflasyonist ortam­da kazancınız aynı kalmış gibi gö­züküyor. Yabancılarla sözleşme değiştirme değiştiremiyorsunuz. Turizmcinin, konaklamanın ya­şadığı şu anki sıkıntı, fiyatların geçen yılla aynı olması.” “Lütfen otellere gidip yemek yiyin" Türkiye’de turizm işletme bel­geli tesislerin fiyatlarının bir yıl önceden onayladığına işaret eden Müberra Eresin, “Sonra siz o fi­yatı yükseltemezsiniz” dedi. Otel fiyatlarının geçen yılla aynı sevi­yede olduğunun, yurt dışı kuru­luş raporlarının da kanıtlar nite­likte olduğunu belirten Eresin, “Orada da gözüküyor. Ortalama oda fiyatlarımız, döviz bazında da TL bazında da aynı çıkmış. Benim aslında bütün tavsiyem şu: Lüt­fen otellere gidip bir yemek yiyin. Otellerdeki fiyatları göreceksi­niz” şeklinde konuştu. Bazı Türk vatandaşlarının tatil için Yunanistan’a gitmesi konu­suna da değinen Eresin, Türkiye ve Yunanistan’ın karşılaştırıla­cak iki ülke olmadığını dile geti­rerek, şöyle devam etti: “Yunanistan’da aldığınız hiz­met, kaldığınız otel, insanlar git­tiklerinde ne bulacaklarını bili­yorlar ve katlanıyorlar, gidiyor­lar. Ancak Türkiye’de o hizmeti sunsanız ya da o tip otelleriniz ol­sa ki Türkiye’de yok gerçekten… Türkiye olarak, dünyada üst sı­ralarda yer alıyoruz otel kalitesi ve servis kalitesinde. O misafir­ler Türkiye’ye geldiğinde, orada gördükleri hizmeti kabul etmez­ler. Çünkü beklentileri o değil. Yunanistan’da yeme, içme, deniz standart, ancak Türkiye öyle de­ğil, kendinizi çok iyi hissediyor­sunuz. Başka bir binaya giriyor­sunuz. Yunanistan’da öyle değil.” Turizm sektöründe ilk yarı­yıl sonuçlarını da değerlendiren Eresin, rakamları daha yüksek beklediklerini, ancak tüm dünya­da olup bitenlere rağmen, Türki­ye’ye giriş rakamlarında düşüş ol­madığını bildirdi.  Turnuva sonrası artış olur  Müberra Eresin, olimpiyat sonrasının sezon sonu gibi düşünülmemesi gerektiğine işaret etti. Turizmde eylül, ekim ve kasım aylarının, dolulukta Kasım 15’e kadar yılın en önemli ayları olduğunu ve dolulukta yüksek fiyatlı işler olduğunu kaydeden Eresin, “Yani önceden satılmıştır. O misafirler, bütün dünyayı dolaşan misafirlerdir. Daha üst gelir seviyesindeki turistler eylül, ekim ve Kasım 15’e kadar seyahat eder. Dolayısıyla turnuva sonrası bir artış olur, orası kesin” diye konuştu. Eresin, yüzde kaç artış bekledikleri konusunda, “Geçen yılın üzerinde olmasını bekliyoruz. Rakamlar bize onu gösteriyor” dedi.

İndirim kampanyasına turizmcilerden de destek geldi Haber

İndirim kampanyasına turizmcilerden de destek geldi

Enflasyonla mücadele kapsamında çeşitli sektörlerde başlayan indirim kampanyasına turizm sektöründen de destek geldi. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, sektör olarak Cumhuriyet’in 100’üncü yılında enflasyonla mücadele kapsamında düzenlenen indirim kampanyasını desteklediklerini açıkladı. Eresin, “Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer Bolat ile yaptığımız görüşmeler sonrasında, TÜROB olarak üyelerimizle birlikte Cumhuriyet'in 100’üncü yılında enflasyonla mücadele kapsamında düzenlenen indirim kampanyasını desteklediğimizi belirttik. Kampanyaya katılacak üyelerimizin isimleri Ticaret Bakanlığımızın internet sitesinde güncel olarak yayınlanacak. Enflasyonla mücadelede üzerlerine düşeni fazlasıyla yaparak bu konuda hassasiyet göstereceklerinden emin olduğum tüm üyelerimizi kampanyaya katılmaya davet ediyorum” açıklamasını yaptı. Otelcilik sektörü aylık bilgilendirme toplantısında konuşan Müberra Eresin, güncel doluluk oranları hakkında da bilgi verdi. Eresin’in verdiği bilgilere göre, STR Global tarafından TÜROB için özel olarak hazırlanan raporda Türkiye geneli otel dolulukları Eylül 2023’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12 gerilemeyle yüzde 68.8 olarak gerçekleşti. Ocak-Eylül 2023 döneminde ise doluluklar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 gerilemeyle yüzde 59.0 oldu. Ortalama günlük oda satış fiyatı Eylül 2023’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1.5 gerilemeyle 139 euro, Ocak-Eylül 2023 döneminde ise yüzde 16 yükselişle 135 euro oldu. Toplam oda başına günlük oda satış fiyatı ise Eylül 2023’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 13 gerilemeyle 96 euro, Ocak-Eylül 2023 döneminde ise yüzde 2.5 artışla 80 euro oldu. İstanbul’da gerileme daha fazla oldu  İstanbul’da ise otel dolulukları Eylül 2023’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12.6 gerilemeyle yüzde 76.5 olarak gerçekleşti. Ocak-Eylül 2023 döneminde ise doluluklar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 gerilemeyle yüzde 64.7 oldu. İstanbul’da ortalama günlük oda satış fiyatı Eylül 2023’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7.3 gerilemeyle 151 euro, Ocak-Eylül 2023 döneminde ise yüzde 13 yükselişle 148 euro oldu. Toplam oda başına günlük oda satış fiyatı ise Eylül 2023’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 20 gerilemeyle 115 euro, Ocak-Eylül 2023 döneminde ise yüzde 3 gerilemeyle 95 euro oldu. Cumhuriyet kazanımlarının haklı gururu  Sektörü değerlendiren TÜROB Başkanı Eresin, “Türk turizmi toplam 2 milyon turist sayısından 50 milyona, 85 bin yatak kapasitesinden 1 milyon 700 bin yatak kapasitesine ulaştı. Turizm yatırımlarının günümüzde toplam maliyeti yaklaşık 100 milyar dolara, yaşanan krizlere karşın istihdamdaki kişi sayısı yaklaşık 1.5 milyona çıktı. Turizm sektörü günümüzde kadın istihdamının en fazla sağlandığı sektörlerde öncü konuma geldi. Türkiye bugün dünyanın en fazla turist ağırlayan ilk 10 ülkesinin arasında yer alıyor. Turizm tesislerimiz, hizmet kalitemiz dünyaya örnek teşkil edebilecek niteliktedir. Bu kazanımların tamamı bizlere Cumhuriyet’in bir hediyesidir. Cumhuriyetin bizlere sağladığı yüz yıllık gelişimin ve kazanımların haklı gururunu yaşıyoruz” dedi. Stratejik sektör turizm “Cumhuriyet tarihimiz boyunca böylesine bir başarıyı çok az sayıda sektör elde etmiştir” diyen Eresin, şöyle devam etti: “Ülke kalkınmasında taşıyıcı konumunu daha da güçlendirmesi gereken turizm sektörümüz, 54 sektörü doğrudan veya dolaylı olarak besleyen, ithal girdi gereği doğurmadan, yüksek katma değer yaratan ve nitelikli istihdam kapasitesine sahip, yıllık ortalama 45 milyar dolar net döviz girdisi ile stratejik bir sektör. Turizm sektörü, sağladığı döviz girdisi ile makroekonomik dengelerin sürdürülmesi açısından da kritik bir görev üstlenmiş durumda." Gündemi üzülürek takip ediyoruz  Üyelerinin yatırımları ve deneyimleri ile, ülke ekonomisi, turizm altyapısı ve istihdamın yaygınlaşması için önemli rol oynadığına işaret eden Eresin, "TÜROB olarak, Türk turizminin rekabet gücünü artıran ve bu gücü sürdürülebilir hale getiren öncü temelleri birlikte atmış olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz” dedi. Son dönemlerde Ortadoğu ve Körfez ülkelerinin vatandaşlarına yönelik oluşan birtakım münferit olumsuz olayları da hatırlatan Eresin, “Ülkemizi karalamak isteyen kesimler tarafından bu olayların abartılarak kamuoyu gündemine getirilmesini üzülerek takip ediyoruz” diye konuştu. Eresin, bu konuda da şu görüşleri dile getirdi: “Bu tür haberlerin ana hedefinin lokomotif turizm pazarlarımız arasına giren Ortadoğu ve Körfez bölgesinden gelen turizm talebini olumsuz etkilenmesi olduğunun farkındayız. Ülkemize gerek Ortadoğu’dan gerekse diğer ülkelerden gelen tüm misafirlerimize her zaman en iyi misafirperverliği göstermek için elimizden gelen tüm gayretleri gösteriyoruz.” “Temennimiz bir an önce barışın sağlanması” srail-Filistin arasındaki savaşa değinen Müberra Eresin, şunları söyledi: “Önce Rusya-Ukrayna savaşı ve şimdi de İsrailFilistin savaşı. Globalleşen dünyanın herhangi bir yerinde olan bir olay, uzak yakın her tarafı etkiler hale geldi. Bu nedenle savaşın ilk gününden itibaren gerek turizm gerekse havacılık sektörü her zamanki gibi ilk olumsuz etkilenen sektörler oldular. Turizm sektörü temsilcileri olarak dilek ve temennimiz çatışmaların bir an önce sona ermesi. İsrailFilistin arasında gerçekleşen savaşta hiçbir gerekçe masum çocuk, kadın, yaşlılar ve sivillerin öldürülmesini veya zarar görmesini mazur gösteremez.”

TÜROB Azerbaycan’dan 1,8 milyon turist hedefiyle çalışıyor Haber

TÜROB Azerbaycan’dan 1,8 milyon turist hedefiyle çalışıyor

Türkiye ve Azerbaycan arasındaki turizm faaliyetleri, Bakü'de gerçekleştirilen workshop ile masaya yatırıldı. Türkiye Otelciler Birliği'nden (TÜROB) yapılan açıklamaya göre, Kültür ve Turizm Bakanlığı koordinasyonunda, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı, TUROB ve Türk Hava Yolları iş birliğinde, Alaska Turizm organizasyonuyla gerçekleştirilen workshop'ta iki ülke arasındaki turizm pazarının potansiyeli ele alındı. Açıklamada görüşlerine yer verilen TÜROB Başkanı Müberra Eresin, yaklaşık 10 milyon nüfuslu kardeş ülke Azerbaycan’dan Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısının pandemi öncesi rakamlara yaklaşmasının kardeşliğin bir sonucu olduğunu aktardı. Eresin, 2022 yılında yaklaşık 700 bin Azerbaycanlının Türkiye’ye geldiğini belirterek, şunları kaydetti: "Bu sayının kısa sürede 1 milyona ulaşacağını öngörüyoruz. 2022 yılında yurt dışına çıkan Azerbaycan vatandaşlarının ilk tercihi Türkiye oldu. Türkiye’den Azerbaycan'a ise geçen yıl 315 bin turist gitti. Türkiye, Azerbaycan'a en çok turist gönderen ilk 5 ülkenin içinde. Bu da Azerbaycan'ın Türkiye için olduğu gibi, Türkiye'nin de Azerbaycan turizmi için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Azerbaycan’ın Türkiye'den daha çok turist ağırlama potansiyeli var. Zira Azerbaycan’ın Türk ziyaretçiler için başta gastronomi, yaz ve kış turizmi, kültür turizmi, sağlık turizmi gibi birçok açılardan önemli altyapı ve üstyapı imkanları bulunuyor. Bu önemli potansiyeli harekete geçirmek üzere Azerbaycanlı meslektaşlarımızla karşılıklı iş birliği ve tanıtım çalışmalarını daha çok artıracağız. Azerbaycan turizm potansiyeli olarak hedeflediğimiz 1 milyon 850 bin sayısına ulaşmak için her türlü iş birliğine açığız. Bu önemli potansiyeli harekete geçirmek üzere Azerbaycanlı meslektaşlarımızla karşılıklı iş birliği ve tanıtım çalışmalarını çoğaltacağız." Bakü'deki workshop'a 41 otel katılım sağladı Türkiye'nin Bakü Büyükelçisi Cahit Bağcı da Türk otelciliğinin geldiği seviye ile bugün Türkiye'nin, adeta yüz akı konumunda olduğuna işaret ederek, “Kuşkusuz Türkiye-Azerbaycan ilişkileri bugün geldiği seviye itibarıyla dünyaya örneklik teşkil eden, iki ülke arasında emsali olmayan bir ilişki biçimidir. Bize düşen, bütün sektörlerdeki görevlilere düşen görev, bu ilişki biçiminden, bu anlayıştan, bu yaklaşımdan bir sinerji üretmektir.” ifadelerini kullandı. Verilen bilgiye göre, Bakü'deki workshop'a 41 otel katılım sağladı. Azerbaycan’ın önde gelen yaklaşık 200 seyahat acentesi ve tur operatörlerinin de davetli olarak katıldığı organizasyonda yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi. Azerbaycan Turizm Ajansı Aparat Rehberi Kenan Kasımov, Azerbaycan Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Goydaniz Gahramanov, Azerbaycan Otelciler Birliği Başkanı Eldar Alimuradov ile THY Bakü Müdürü Hamid Eldeleklioğlu’nun da katıldığı etkinlikte iki ülke turizminin geliştirilmesine yönelik temenni ve beklentiler paylaşıldı.

Oda fiyatları bir yılda yüzde 43 arttı Haber

Oda fiyatları bir yılda yüzde 43 arttı

Konaklama sektöründe 2022’nin bilançosu belli oldu. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) verilerine göre, ülke genelinde doluluk oranları Aralık 2022’de gerilerken, yıl genelinde ise dikkati çeken bir artışa ulaştı. Buna göre, Aralık 2022’de ülke genelinde doluluklar yüzde 4,6 düşerek yüzde 57,9’a gerilerken, 2022’nin tamamında ise doluluklar bir önceki yıla göre yüzde 28 artışla yüzde 66,7’ye çıktı. ODA BAŞI GELİRDE YÜZDE 84 ARTIŞ İstanbul’un doluluklarda, Antalya’nın ise oda fiyatlarında genel ortalamayı yükselttiğini belirlendi. 2022’de ülke genelinde günlük satılan oda bedeli ortalaması bir önceki yıla göre yüzde 43 artışla 117,6 Euro, oteller açısından en önemli gelir kriteri olarak kabul edilen oda başı elde edilen gelirler ise yüzde 84 artışla 78,4 Euro oldu. İSTANBUL DOLULUKTA PANDEMİ ÖNCESİ DÖNEMİ GEÇTİ İl bazında bakıldığında, İstanbul’un Aralık 2022’de aylık bazdaki doluluklarının Aralık 2021’e göre yüzde 3,5 düşüşle yüzde 65,9’a gerilediği görüldü. Buna karşılık Ocak-Aralık 2022 döneminde doluluk oranları bir önceki yıla göre yüzde 36,5 artışla yüzde 74,7’ye yükseldi. Salgın öncesi yıl olan 2019 yılında bu oran yüzde 73,7 olmuştu. Yani İstanbul’da salgın öncesi doluluk oranı geçilmiş oldu. İSTANBUL’DA GÜNLÜK ODA BEDELİ 136,8 EURO’YA ÇIKTI İstanbul’da günlük satılan oda bedeli ortalaması 2021’e göre yüzde 49 artışla 136,8 Euro oldu. 2021’de bu tutar 91,8 Euro olmuştu. Oteller açısından en önemli gelir kriteri olarak kabul edilen oda başı elde edilen gelirler ise 102,2 Euro’ya ulaştı. 2021 yılında bu tutar 50,2 Euro olarak gerçekleşmişti. ANTALYA’DA ODA FİYATLARI 144,1 EURO Antalya’da Ocak-Aralık 2022 döneminde doluluklar yüzde 22 artışla yüzde 62,3’e, ortalama günlük satılan oda bedeli yüzde 20 artışla 144,1 Euro’ya, oda başı elde edilen gelir yüzde 46 artışla 89,7 Euro’ya yükseldi. Aynı dönemde İstanbul ve Antalya dışındaki Anadolu otelleri ortalaması ise doluluklarda yüzde 53,8, günlük satılan oda bedelinde 47,3 Euro, oda başı elde edilen gelirlerde 25,4 Euro olarak gerçekleşti. 2022 yılında Avrupa destinasyonları doluluk ortalaması ise yüzde 64,6, oda bedeli 132,3 Euro, oda başı gelirler ise 85,4 Euro olarak tespit edildi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.