Hava Durumu

#Türofed

TOURISMJOURNAL - Türofed haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türofed haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kaan Kavaloğlu: İngiltere pazarında rekor Haber

Kaan Kavaloğlu: İngiltere pazarında rekor

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Kavaloğlu, İngiltere pazarının bu yıl Antalya’da rekor kırdığını gelen turist sayısının 1.5 milyona ulaşacağını söyledi. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) geleneksel aylık yemekli toplamtısı EthnoBelek Otelde düzenlendi. AKTOB’un yemeğine Antalya Valisi Hulusi Hulusi Şahin’in yanı sıra, antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Vali Yardımcısı Suat Seyitoğlu, Serik Kaymakamı Dr. Celal Şahin, Serik Belediye Başkanı Kadir Kumbul, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Tarık Hekimoğlu, İl Emniyet Müdürü İlker Arslan, İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Candemir Zoroğlu, aktob Başkanı Kaan Kavaloğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, STK ve turizm temsilcileri katıldı. Dünyada herhangi bir problem oladığı taktirde bu yılın çok iyi geçeceğini düşündüğünü vurgulayan Kaan Kavaloğlu, Birleşik Krallık dünyadaki en önemli ilk beş farklı beş kaynak pazardan bir tanesidir. 2010 yılında Antalya’ya Birleşik Krallıktan 427 bin turist gelirken 2023 yılında 1 milyon 300 bin, bu yıl ise 1.5 milyon turist gelerek İngiltere pazarında rekor kırılmış olacak. Geçen seneye göre yüzde 20’lik bir artış sağlamış oluyoruz’’ dedi. İngiltere pazarının Türkiye’nin en önemli kaynak pazarı halie geldiğine dikka çeken Kavaloğlu, şunları söyledi: Neden İngiltere çok önemli? İngiltere pazarı en çok turizm harcaması yapan dünyadaki dördüncü ülke. İngiltere pazarı çok şiyi bir kaynak pazardır. Dünyada en çok harcama yapan Çin ve Amerika Birleşik Devletleri Antalya için çok ciddi bir şey arz etmiyor. Ama üçüncü ve dördüncü pazarlar olan Almanya ve İngiltere bizim için çok önemli pazarlardır. Dünyada Almanya ve İngiltere’nin ardından Fransa geliyor. Fransa pazarını da geliştirmemiz gerekiyor.  Bütün dünyada turizmin hareketi finansal anlamda pahalanıyor. Türkiye ve Antalya’da da ciddi anlamda fiyatlarda bir artış var. Aslında burada da bunu görüyoruz. İngilizlerin en fazla tercih ettiği destinasyonlara baktığınızda ilk 10 destinasyo arasında Türkiye 8’nci sıradadır. Amerika Birleşik Devletleri'ne bir kenara bırakırsanız ilk on beş destinasyonun tamamı Avrupa ülkelerindedir. Demek ki İngilizler ciddi anlamda Avrupa ülkelerinde ciddi bir kaynak oluşturuyorlar. İngiltere pazarı çok iyi bir kaynak. Bizim için geliştirilebilir bir kaynak pazar.  55 milyon İngiliz tatile çıkıyor İngiltere’den yurt dışına çıkanların sayısı 85 milyon. Bu rakamın 55 milyonu tatile çıkıyor.  Bizim için sürpriz pazarlarından bir tanesi Romanya. Özellikle devletimizin Romanya vatandaşlarını sunmuş olduğu kimlikle giriş yapabilme imkanı bizler için çok değerlidir. Bunun da hemen yansıdığını görüyorsunuz.  İngiltere pazarına baktığımızda Onlinelara güçlü bir rakam var. İngilizler yüzde 29.60 oranında online rezervasyonu tercih ediyorlar. Yüzde otuza varan bir kaynağın tamamen bu direkt satış kanallarıyla geldiğini düşünürseniz bu anlamda müthiş bir oran. İngilizlerin yüzde 44’ü online olarak otellere rezervasyon yapıyorlar. Yüzde 36’sı ise tamamen uçak biletlerini online alım yaparak gerçekleştiriyorlar.’’ Kaan Kavaloğlu, konuşmasının ardından AKTOB’a ev sahipliği yapan Ethno Belek Otel Genel Müdürü Alper Türlü’ye teşekkür plaketi verdi.

Muhittin Böcek: “Turizme Hizmet İçin Daha Fazla Pay Almak Antalya'mızın Hakkıdır”   Haber

Muhittin Böcek: “Turizme Hizmet İçin Daha Fazla Pay Almak Antalya'mızın Hakkıdır”  

ANTALYA (İHA) - Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, kentin nüfusunun 10 katı kadar yerli ve yabancı turisti ağırlayan Antalya’nın, sağladığı büyük katkıya rağmen konaklama vergisinden pay almadığını belirtti. Böcek, “Büyükşehir Belediyemizin turizm sektörüne daha fazla hizmet etmesi için bu kaynaklardan pay alması gerekmektedir. Bu Antalya'mızın hakkıdır” dedi. Antalya’daki konaklama sektörünün önde gelen temsilcileri, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin (AKTOB) geleneksel Ekim ayı buluşmasında bir araya geldi. Toplantıda Vali Hulusi Şahin, Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Tarık Hekimoğlu, İl Emniyet Müdürü İlker Arslan, İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Candemir Zoroğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu ve turizmciler hazır bulundu. "KALİTE VE GÜVEN İLE HEDEFLERİMİZE ULAŞACAĞIZ"  Toplantının açılışında konuşan Vali Hulusi Şahin, turizmdeki hedeflere ulaşmanın ancak güvenli ve kaliteli bir ortam sunarak mümkün olacağını vurguladı. Şahin, "Bu yıl yaklaşık 17,5 milyon turisti ağırlamayı hedefliyoruz. Ancak bu rakamların artması için turizmde güvenliğin en üst düzeyde sağlanması şart. Turizmde başarının temelinde kalite ve güven yatıyor. Cumhuriyetin ikinci yüzyılında, kısa vadede altmış milyon turist sayısı ve altmış milyar dolar turizm geliri hedefliyoruz. Türkiye'nin turizm gelirini artırarak iki trilyon dolarlık milli gelire ulaşmasını sağlamak istiyoruz" diye ekledi. "TURİZM GELİRİNİN YARISI ANTALYA’DAN" Toplantıya katılan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Antalya’nın turizm gelirine sağladığı büyük katkının altını çizdi. Böcek, Antalya'nın her yıl 10 kat fazla misafiri ağırladığını, geçen yıl 55 milyar dolar olan turizm gelirinin 25 milyar dolarının Antalya’dan sağlandığını açıkladı. Turizm potansiyeli, göçle artan nüfus ve ulaşım gibi sorunlara çözüm için önemli yatırımlar yapıldığını belirterek, yeni raylı sistem hatları, akıllı kavşaklar ve köprülerle ulaşıma katkı sağlandığını ekledi. Bakanlıklardan hızlı tren ve çevre yolları projelerinin tamamlanması konusunda da destek beklediğini ifade etti. TURİZM ALT YAPISINA YATIRIM   Alt yapı yatırımlarına önem verdiklerini belirten Böcek, çevre koruma ve sürdürülebilirlik çalışmalarını da anlattı. "Serik ve Kemer merkezi arıtma tesislerimizin yenilenmesi için Kültür ve Turizm Bakanlığı ile iş birliği protokolü yaptık. Serik'te atık su gelirimizi 20 yıl, Kemer'de 27 yıl süresince bakanlığımıza devrettik. İş birliğimiz ile arıtma tesislerimizi faaliyete geçiriyoruz. 36 merkezi arıtma tesisimizin tamamı biyolojik arıtma olup birçoğu ileri arıtma ve derin deniz deşarjına sahiptir. Belek turizm bölgemizde 2 yıl içerisinde Tigem içme suyu tesisleri revizyonu ve Scada sistemi için 500 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. Ayrıca Serik Karadayı içme suyu temin projesine başladık. Böylece Belek turizm bölgesinin önümüzdeki 50 yıllık su ihtiyacını karşılayacak 1 milyar 561 milyon TL yatırım yapıyoruz" sözleriyle bu kapsamda yapılan projelerden bahsetti. "KONAKLAMA VERGİSİ ANTALYA’NIN HAKKIDIR"   Konaklama vergisine değinen Böcek, "Toplanan kaynağa yüzde 40 oranında en büyük katkıyı Antalya'mız yapmaktadır. Yerleşik nüfusla yaklaşık 30 milyona hizmet ederken, biz genel bütçeden sadece yerleşik nüfus 2 milyon 696 bin kişiye göre pay almaktayız. Büyükşehir belediyemizin turizm sektörümüze daha fazla hizmet etmesi için bu kaynaklardan pay alması gerekmektedir. Bu para Antalya'mızın hakkıdır" dedi. Başkan Böcek, Avrupa’da, örneğin Roma’da, konaklama vergisinin yerel yönetime aktarıldığını vurgulayarak, "Uluslararası şehirlerde olduğu gibi biz de konaklama vergisinden pay alabilirsek turizmde daha güçlü oluruz" ifadelerini kullandı. "TURİZMDE BİRİZ VE DİRAYETLİYİZ"  AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu ise Cumhuriyet'in 101. yılına değinerek, "Yörük çocuğu Muhittin Böcek, kalkıp da Avrupa'nın en önemli şehirlerinden biri olan Antalya'yı idare edebiliyorsa, Akdeniz Belediyeler Birliği başkanlığı yapabiliyorsa, belediyeciliği Avrupa'da en özel timsalden birini gerçekleştirebiliyorsa bu Cumhuriyet sayesinde. Yaşasın Cumhuriyet, yaşasın Atatürk!" diye başladığı sözlerini turizmde birlik ve dirayet mesajlarıyla tamamladı. 

TÜROFED Başkan Yardımcısı: Yunanistan, Türkiye'den daha ucuz Haber

TÜROFED Başkan Yardımcısı: Yunanistan, Türkiye'den daha ucuz

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler tatilcilerin Türkiye'deki tatil beldeleri yerine Yunan adalarını tercih etmesini değerlendirdi. İşler "Sanki fırsatçılık yapan, haksız gelir elde etmek isteyen turizmci felsefesi var gibi gözüküyor. Biz kesinlikle buna karşı çıkıyoruz. Bu bir algı yönetimidir. Sanki bugünkü enflasyonun sebebi turizmci gibi gösteriliyor. Oysa turizmci bir sebep değil bu konuda sonuçtur" dedi. İşler, Türkiye'deki yüksek enflasyona bağlı olarak tatil beldelerin yoğunluğun Yunan adalarına kaymasına ilişkin "Yunanistan, Türkiye'den daha ucuz. Ama bu bizim sebep olduğumuz bir konu değil" dedi. Yunanistan'ın Türkiye'den ucuz olmasının sebebinin turizmci olmadığını ifade eden İşler, şöyle konuştu: "Kışın enflasyonun sebebini marketler diye gösterildi. O zamanki trend marketti, günümüzde ise turizm. Bugün de sanki bu enflasyonun sebebi fırsatçılık yapan, fahiş fiyatlarla satış yapan turizmciler gibi gösteriliyor. Sanki bunun müsebbibi turizmci olduğundan dolayı herkes Yunanistan'a gidiyor gibi gözüküyor. Bence bu bugüne kadar Türkiye'nin döviz ve istihdam deposu olan, ekonominin bel kemiği olan turizmcilere yapılan büyük bir haksızlıktır. Yunanistan, Türkiye'den daha ucuz. Ama bu bizim sebep olduğumuz bir konu değil. Turizmdeki gelinen şu andaki fiyatlarda maalesef biz sebep değiliz, sonucuz. Bugünkü bu rakamların, bu ortamın oluşmasının sebebi biz değiliz. Biz sadece sonucuz. Sebebi ise sahadaki şu andaki bulunan enflasyonist ortamdaki genel maliyetlerin kontrol edilmemesi ve bu fiyatlar üzerinden turizmcinin satın alıp üzerine kâr marjının koyup vermesidir. Burada maalesef günah keçisi turizmci yapılıyor." 'Enflasyonun sebebi turizmci gibi gösteriliyor' Yunanistan'da bir alkollü içeceğin fiyatı 400 lira iken Türkiye'de aynı ürünün turizmciye maliyetinin 600 lira olduğunu belirten İşler, sözlerinin devamında ise şunları kaydetti: "Bizim girdilerimiz kaynağında Yunanistan'ın satış fiyatlarının çok daha üstündeyken bizim Yunanistan'la rekabet etme şansımız yok. Yunanistan'da ÖTV yok. Yunanistan'da bizdeki gibi kurumsallaşma yok. Yani işçi çalıştırmıyorlar. Genelde anne, kız mutfakta. Baba oğul restoranda. Fiş veriyor, vermiyor. Alkolde bir ÖTV vergisi yok. Tam tersine adalarda insanları Yunan hükümeti destekliyor. O bölgede kalsın diye vergisel avantajlar veriyor. Yunanistan'da enflasyonist ortam yok. Bunları alt alta koyduğumuz zaman bizim ülkemizde tüm enflasyonist ortama rağmen... Türkiye'de en fazla vergi tahakkuk ettirilen sektör, turizm sektörüdür. Kurumlar vergisi, KDV, muhtasar, SGK, konaklama vergisi, TGA. Bu kadar çok vergiyi veriyorlar. Lütfen incelesinler. Yunanistan'da bu kadar çok vergi veriliyor mu? Yunanistan'daki enflasyon oranıyla bizimki bir mi? Yunanistan'daki bulunan maliyet artışlarıyla bizimki eşit mi? Şu ana kadar baktığımızda şartlar eşit değil. Ama bunun günah keçisi sanki fırsatçılık yapan, haksız gelir elde etmek isteyen turizmci felsefesi var gözüküyor. Biz kesinlikle buna karşı çıkıyoruz. Bu bir algı yönetimidir. Sanki bugünkü enflasyonun sebebi turizmci gibi gösteriliyor. Oysa turizmci bir sebep değil bu konuda sonuçtur.”

Pamukkale is expecting Chinese tourists in 2024 Haber

Pamukkale is expecting Chinese tourists in 2024

In the world-renowned archaeological site of the 'white paradise,' Pamukkale, tourism professionals are anticipating a fruitful year. The number of tourists last year reached 2,200,171, approximately 210,000 more than the previous year, setting a new record and surpassing the visitor record of 2019. Gazi Murat Şen, Vice President of the Turkey Hoteliers Federation (TÜROFED), emphasized that Pamukkale is among the leading attractions for visitors among museums and archaeological sites in Turkey. Şen expressed joy in surpassing the previous year's figures, noting that they set a target of 2.5 million tourists entering 2023, but the earthquake disaster at the beginning of the year had an impact on not achieving this goal. However, he expressed greater optimism for the coming year, stating, 'Our hopes are much higher for the next year.' Şen highlighted that the newly opened Karahayıt Physical Therapy and Rehabilitation Hospital would be a significant factor in increasing the number of visitors to Pamukkale. He also mentioned that night-time tourism, starting in Hierapolis Ancient City along with Ephesus, would play a crucial role. He stated, 'Night tourism is a subject our Minister of Culture and Tourism values greatly. Especially during the hot summer months, we cannot guide our guests extensively in the heat, but with the start of night tourism, this effect will come into play, significantly increasing the number of visitors.' Şen reminded that the Ministry of Culture and Tourism allocated approximately 1 billion Turkish liras for excavations in Hierapolis Ancient City. He emphasized that with this funding, both excavation work and certain projects would be realized, further boosting the number of visitors.

Turizm sektörü sezona zayıf başladı Haber

Turizm sektörü sezona zayıf başladı

Pandeminin yaşandığı 2020 yılı sonrasında ağır koşullar altında açılış yapan, geçen yıl Rusya Ukrayna savaşı ile bir duraklama yaşayan, bu yıl ise deprem ve seçim süreci ile beklediği başlangıcı yapamayan turizm sektörü, sezon açılışı için haziranı bekliyor. Ekonomik sıkıntılar ve uçuş azlığı nedeni ile Rusya pazarının henüz yeterince hareketlenmediğini, seçim döneminin İskandinav ve Orta Avrupa pazarındaki rezervasyonları da etkilediğini kaydeden sektör temsilcileri, yaz döneminde 56 milyar dolar gelir 60 milyon turist getirecek hızlı dönüş için umutlarını hazirana bıraktı. Sözcü’den Sayime Başçı’nın haberine göre hem güneyde hem de Türkiye genelinde Rus turist yokluğunun hissedildiğini kaydeden Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Bülent Bülbüloğlu, uçuş sayısının azığı ile giriş sayısında düşüş yaşandığını aktardı. “Rublenin dolar karşısında çok fazla değer kaybetmesi, otel fiyatlarının döviz bazında artırılması gibi sebeplerden dolayı Rusya pazarı da şu anda olması gereken yerde değil. Büyük bir açık yaratıyor bu durum bölge için de Türkiye turizmi için de” ifadelerini kullanan Bülbüloğlu, “Hatta İskandinav ve Orta Avrupa pazarı da seçimi bekliyor ki rezervasyon akışı şu an zayıf” dedi. Bülbüloğlu, bazı otellerin henüz kapılarını açamadığını açanlarda da dolulukların beklenen seviyede olmadığını dile getirdi. "Çok kötü bir durumda değiliz iyi bir durumda da değiliz" Yaz döneminde özellikle seçim sürecinin geride kalması ile birlikte hızlı bir dönüş beklediklerini kaydeden Bülbüloğlu, hızlı turist girişleri ile 2023 hedeflerinin yakalanabileceğini aktardı. Pandemi ve sonrasındaki dönemlerde de sektörün hızlı geri dönüşleri yakalayabildiğini aktaran Bülbüloğlu, “Hedefi  yakalamak için koşturacağız çünkü çok çalışanımız var. Ciddi yatırımlar var. Başlangıcımız biraz zayıf. Çok kötü bir durumda değiliz iyi bir durumda da değiliz” dedi. “Yüksek enflasyon ve düşük kur arasına sıkıştık” İç pazarda hareketliliğin yok denecek seviyede olduğunu kaydeden Bülent Bülbüloğlu, insanların tatil alımları için seçim sonucunu beklediğini aktardı. Sektörün henüz sezonu tam olarak açamadığını kaydeden Bülbüloğlu, “Doluluklarımızın belli bir seviyeye gelmesi lazım ki kâr noktasına gelelim. Şu anda da dövizdeki kur baskısı maalesef yaşadığımız enflasyonun getirdiği maliyet artışlarını karşılamıyor. Yüksek enflasyon ile düşük kur arasında kaldık. Konaklama sektörünün en büyük gideri personel, enerji ve gıdada ciddi derecede fiyatlar yükseldi. Bunları dış pazara yansıtamıyoruz zaten sözleşmelerimizi bir yıl önce döviz üzerinden yaptık. İç pazarda da hareket yok” dedi. Kaynak : Dünya

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.