Hava Durumu

#Türsab

TOURISMJOURNAL - Türsab haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türsab haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bağlıkaya: Haber

Bağlıkaya: "Yılbaşı Tatilinde Rezervasyonlar Yüzde 20 Arttı"

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya'ya göre, bu sene yılbaşı tatilinin hafta ortasına denk gelmesi, tatilcilerin tercihlerinde değişikliğe yol açtı. Yurt içi tatilciler genellikle 2-3 günlük kısa turları tercih ederken, yurt dışında tatil yapmak isteyenler 4 gecelik turlara yoğun ilgi gösteriyor. Türkiye'deki tatilciler, özellikle büyük şehirler yakınındaki destinasyonları ve kayak merkezlerini tercih ediyor. Bağlıkaya, "Yine başta Uludağ olmak üzere kayak merkezlerinin bulunduğu tatil bölgeleri; Pamukkale, Afyon ve Denizli gibi lokasyonlardaki termal oteller; Ege'de Ayvalık ve Çeşme, Akdeniz Bölgesi'nde ise Antalya öne çıkıyor. Bunun yanı sıra seyahat acentelerimizin hazırladığı Kapadokya turları, turistik Doğu Ekspresi ile Kars turu gibi ürünler de ilgi çekiyor" dedi. Yurt dışı turlarında ise, vizesiz destinasyonlara olan talep dikkat çekiyor. Balkan ülkeleri ve KKTC yılbaşı için büyük ilgi görürken, Yunanistan, İtalya, Dubai ve Fransa gibi destinasyonlar da ön plana çıkıyor. Yurt dışı turlarda fiyatlar döviz bazında geçen yıl ile benzer bir seviyede kalırken, yurt içindeki yılbaşı turlarında yüzde 25-30 arasında bir artış yaşandı. TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, seyahat acentelerinin farklı bütçelere hitap eden tatil paketleri sunduğunu söyledi. Güvenli, sorunsuz bir tatil için TÜRSAB üyesi acentelerin tercih edilmesini önerdi.

Van 2024'te Turizmde 800 Bin Sınırını Aştı Haber

Van 2024'te Turizmde 800 Bin Sınırını Aştı

VAN (İHA) - 2024 yılında turizmde büyük bir başarı yakalayan Van, 800 bini aşkın yerli ve yabancı turisti ağırlayarak önemli bir turizm merkezi olduğunu bir kez daha kanıtladı. Kültür ve Turizm İl Müdürü Abdurrahman Şahin, 2023 yılına ait 692 bin geceleme sayısını aşarak 2024’te 800 binlik hedefe ulaştıklarını belirtti. Şahin, "Önümüzdeki yıllarda bu hedeflerimizi arttırma yolunda çalışmalarımız devam edecek" dedi. ÖREN YERLERİ DİKKAT ÇEKİYOR Van’a gelen turistlerin yüzde 90’ını İranlılar oluştururken, Irak, Almanya, Amerika, Polonya ve Hollanda’dan da ziyaretçiler ağırlandı. Turistlerin yoğun ilgi gösterdiği ören yerleri arasında Urartu Dönemi'nden kalma eserlerin bulunduğu Van Müzesi, Van Kalesi ve Akdamar Adası dikkat çekti. Bu yıl toplamda 220 bine yakın ziyaretçi ağırlayan ören yerleri, bölgenin turistik cazibesini artırmaya devam ediyor. TÜRSAB Doğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Cevdet Özgökçe, uçak seferlerinin yetersizliği nedeniyle iç pazarda kültür turları düzenlemekte zorlandıklarını belirtti. "Ümit ediyorum 2025 yılında otellerimiz ve sektörümüz dolu dolu bir pazar geçirir. Turizm hareketliliği çok yoğun olur. İnşallah uçak sefer sayıları düzeltilirse, 2025 yılında güzel bir oran yakalarız diye düşünüyorum" ifadelerini kullandı. "KAÇAK YAPILARIN ÖNÜNE GEÇİLMELİ" Van Otelciler ve Turizmciler Derneği (VANOTED) Başkanı Çetin Demirhan ise kaçak otel ve apart yapıların turizme olumsuz etkilerine dikkat çekerek, "Van'a bu sene yaklaşık 900 bin gibi giriş yapan turist sayımız var ama kayıtlı turist sayısı 400 bini geçmemekte. Bu Van için bir kayıptır. Bütün kurumlara müracaatta bulunduk. Yeni genelgeler geldi, umutluyuz. Bunun önüne geçileceğini düşünüyoruz" diye konuştu. Elite World Van Otel Genel Müdürü Oktay Aksoy ve Double Tree By Hilton Van Oteli Genel Müdürü M. Fırat Kaya da 2024 yılını başarılı bir yıl olarak değerlendirdi. Yöneticiler, pazar çeşitliliğini artırma çalışmalarına 2025’te de devam edeceklerini ifade ettiler. Kongre, toplantı ve düğün gibi organizasyonlarda binlerce misafiri ağırladıklarını eklediler. Özellikle Uzak Doğu pazarından grupları ağırlamanın oteller için olumlu etkiler yarattığını vurguladılar. 2025’te turizmde daha büyük hedeflere ulaşmayı amaçlayan Van, hem yerli hem yabancı turistler için cazibe merkezi olmaya devam ediyor.

Spor ve Turizm Başkenti Erzurum, 2025’te Rekorlara Hazır Haber

Spor ve Turizm Başkenti Erzurum, 2025’te Rekorlara Hazır

Erzurum, "Avrupa Kış Sporları Başkenti" ve "2025 Turizm Başkenti" unvanlarını alarak turizm sezonuna umut dolu bir başlangıç yaptı. Türkiye’nin en popüler kış turizmi merkezlerinden biri olan Palandöken, doğal kar ve suni karlama olanaklarıyla sezona erken başlayıp geç kapatmasıyla dikkat çekiyor. Bu özellikleriyle otellerdeki doluluk oranları, geçen yılın yüzde 30 oranını aşarak aralık ayında yüzde 50’yi geçti. Ocak ve şubat aylarında ise büyük etkinliklerle rekor misafir ağırlanması hedefleniyor. TURİZMCİLER ARALIKTAN UMUTLU Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Kuzeydoğu Anadolu Bölge Başkanı Nuh Şenol, Palandöken’de pistlerin yüzde 90’ının açık olduğunu ve Rusya, Avrupa, İran, Nahcivan ve Gürcistan gibi ülkelerden rezervasyon aldıklarını belirtti. Misafirlerin kayak yapmanın yanı sıra termal kaplıcalardan, zipline ve lastik rafting gibi aktivitelerden de faydalandığını ifade eden Şenol, "Birçok firma toplantı ve seminerler için de Erzurum'u tercih etmeye başladı. Bu bizleri çok mutlu etti, turizmciler aralık ayından çok memnun" dedi. HEDEF 1 MİLYON TURİST Ocak ve şubatta yüzde 90 doluluk beklediklerini söyleyen Şenol, sezonda 1 milyondan fazla turist hedeflediklerini aktardı. Ayrıca Katar, Bahreyn ve Kuveyt gibi Orta Doğu ülkelerinden de yoğun ilgi olduğunu ve bu unvanların Erzurum’un uluslararası görünürlüğünü artırdığını vurguladı. Palandöken’in bölgede "bacasız fabrika" olarak nitelendirildiğini dile getiren Şenol, turizmin hem ekonomik hem de istihdam açısından büyük bir katkı sağladığını belirtti. "BU SEZON REKORLAR BEKLİYORUZ" Kayak otellerinden birinin genel müdürü Bora Kanber, Palandöken’in modern altyapısı, gece aydınlatmalı pistleri ve hava limanına yakınlığı ile öne çıktığını ifade etti. Kanber, bu sezon organizasyonlar ve kayak yarışmaları sayesinde otellerin doluluk oranlarının yüzde 90’a ulaşacağını yineledi. Başka bir otel müdürü Ömer Akça ise yılbaşı rezervasyonlarının tamamen dolduğunu ve 2025 sezonunun son 10 yılın en yoğun dönemi olacağını belirtti. Erzurum’a artan ilgiden dolayı turizmcilerin oldukça memnun olduğunu sözlerine ekledi. Palandöken’e kayak yapmaya gelen Ebru Boztekin, pistlerin güvenli olmasından dolayı burayı tercih ettiklerini ve aralık ayındaki yoğunluğa şaşırdıklarını ifade etti.

KKTC'den Türkiye'ye Turizm Çağrısı: Kendi Adamıza Sahip Çıkalım Haber

KKTC'den Türkiye'ye Turizm Çağrısı: Kendi Adamıza Sahip Çıkalım

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Türkiye'den Kuzey Kıbrıs'a turizm desteği çağrısında bulundu. Ataoğlu, Türkiye'de yaşayan vatandaşların Yunan adalarına olan ilgisine dikkat çekerek, "Farklı adalara değil, kendi adamız olan Kuzey Kıbrıs’a gidelim" ifadelerini kullandı. KKTC'nin turizm potansiyelinin yeterince değerlendirilemediğini belirten Ataoğlu, Türkiye’nin 85 milyonluk nüfusunun 13 milyonunun yurt dışına seyahat ettiğini, buna rağmen KKTC'nin Türkiye’den hak ettiği ilgiyi göremediğini vurguladı. Bu tabloyu değiştirmek için çeşitli projeler ve girişimler başlattıklarını söyleyen Ataoğlu, "Yeter ki biz iki kardeş ülke olan KKTC ve Türkiye Cumhuriyeti insanları olarak birbirimize sahip çıkalım" dedi. "SALGIN SONRASI TURİZMDE İVME KAZANDIK" 2024 yılının turizm açısından olumlu geçtiğini belirten Ataoğlu, salgın döneminde büyük zorluklar yaşadıklarını, salgın sonrası performanslarını düzeltmek için yoğun çaba sarf ettiklerini söyledi. Ataoğlu, "Şu anda turizm performansımız her geçen yıl artarak devam ediyor ve salgın öncesinde yakaladığımız oranları da aşmış durumdayız" diye konuştu. 2024 yılında açılan yeni oteller ve uçak seferlerindeki artışın, turizmin güçlendiğini gösterdiğini belirten Ataoğlu, 2025 yılı için daha da iyimser olduklarını ifade etti. KKTC'ye uçuşları artırmaya yönelik çalışmalara değinen Ataoğlu, deniz yollarını devreye alarak daha fazla ziyaretçiyi Kuzey Kıbrıs'a çekmeyi hedeflediklerini kaydetti. UÇAK VE DENİZ SEFERLERİ ARTACAK Türkiye’den KKTC’ye ulaşımın kolaylaştırılması için yeni uçak seferleri ve deniz yolu seferlerinin devreye girmesi gerektiğini belirten Ataoğlu, bu konuda Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile ortak çalışmalar yürüttüklerini söyledi. TÜRSAB ile yapılan görüşmelerde sorunların ve ihtiyaçların net şekilde tespit edildiğini aktaran Ataoğlu, bu sürecin hızlı çözümler üretilmesine katkı sağladığını belirtti. YAPILACAK ZİYARETLER KARDEŞLİK BAĞLARINI GÜÇLENDİRECEK TÜRSAB’ı kendi aileleri gibi gördüklerini belirten Ataoğlu, iki taraf arasındaki iş birliğinin turizme büyük katkı sağlayacağını dile getirdi. Türkiye’deki vatandaşların KKTC’ye yapacağı ziyaretlerin Kuzey Kıbrıs'a büyük bir "dokunuş" olacağını vurgulayan Ataoğlu, "Farklı adalara, farklı ülkelere değil, kendi adamız olan; aynı dine, aynı dile sahip olup aynı para birimini paylaştığımız Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne gidelim" dedi. Ada’nın tanıtımı için başlattıkları kampanyayla Türkiye'nin en ücra köşesindeki insanlara bile bu mesajı iletmeyi hedeflediklerini ifade eden Ataoğlu, KKTC'nin varlığı ve turizm potansiyelini herkese anlatacaklarını vurguladı.

İzmir'de Uluslararası Turizm Zirvesi 12 Bin Katılımcı Ağırladı Haber

İzmir'de Uluslararası Turizm Zirvesi 12 Bin Katılımcı Ağırladı

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı himayesinde İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde İzmir'de gerçekleştirilen fuar, dünyanın dört bir yanından gelen katılımcı ve ziyaretçileri ağırladı. İZFAŞ ve TÜRSAB tarafından düzenlenen 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi ile bu yıl ikincisi düzenlenen TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, toplamda 12 bin 361 ziyaretçiyi ağırladı. TTI İzmir Fuarı’nda Almanya, Venezuela, Sırbistan, Bosna Hersek ve Yunanistan gibi ülkelerin yanı sıra Türkiye’nin 61 farklı şehrinden katılım sağlandı. Bakanlıklar, valilikler, belediyeler, odalar, sivil toplum kuruluşları, seyahat acenteleri, tur operatörleri, oteller, havayolu ve taşımacılık şirketleri, turizm teknolojisi ve yazılım firmaları gibi birçok kurum etkinlikte yer aldı. Fuarda, şehirler kendi kültürlerini ve turizm faaliyetlerini tanıtırken, oteller ve acenteler gibi turizm sektöründeki firmalar profesyonel ziyaretçilerle iş anlaşmaları gerçekleştirdi. Türk Hava Yolları sponsorluğundaki etkinlikte, 38 ülkeden 90 sektör profesyoneli bir araya gelerek iş birliği görüşmeleri yaparak anlaşmalara imza attı. SAĞLIK VE TURİZM BİR ARADA TTI İzmir ile eş zamanlı düzenlenen TTI Health Sağlık Turizmi Fuarı, uluslararası turizm aktörleriyle sağlık sektörü profesyonellerini İzmir’de buluşturdu. Etkinliğin katılımcı profilinde hastaneler, sağlık turizmi acenteleri, estetik merkezleri, termal turizm, SPA, welness ve geriatri turizmi firmaları ile medikal alandaki şirketler yer aldı. Fuar kapsamında İzmir Ticaret Odası iş birliğiyle alım heyeti programı düzenlendi. İtalya, Rusya, İspanya ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi 16 ülkeden sağlık turizmi profesyonelleri bu programa katılarak ikili görüşmeler yaptı. Eş zamanlı olarak, Estetik Plastik Cerrahi Derneği’nin düzenlediği bilimsel etkinliklerde, 300 katılımcı sağlık turizminin geleceğini ve cerrahi uygulamalardaki yenilikleri ele aldı. Bu büyük organizasyonlar, İzmir’in turizm ve sağlık alanında uluslararası bir merkez olma konumunu güçlendirdi.

TÜRSAB'tan Rus Turistler İçin Fiyat Uyarısı: Haber

TÜRSAB'tan Rus Turistler İçin Fiyat Uyarısı: "Dikkat Etmeliyiz"

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, Rusya’ya uygulanan uluslararası yaptırımların ve rubledeki değer kaybının Türkiye’nin turizm gelirlerini olumsuz etkileyebileceğine dikkat çekti. Bağlıkaya, Türkiye’nin hem rekabet ortamını hem de ekonomik koşulları gözeterek Rus turistleri ülkeye çekecek bir fiyat politikası benimsemesi gerektiğini vurguladı. Bağlıkaya, Gazprombank'a yönelik yaptırımların Union Pay kartını da kapsayacak şekilde genişletilmesinin, Rus turistlerin Türkiye tatillerini zorlaştırdığını söyledi. ABD’nin bu yaptırımlarla Rus vatandaşlarının uluslararası finans sistemine erişimini kısıtladığını belirtti. "Rusya için halihazırda devam eden yaptırımların yanında yeni gelen uluslararası yaptırımlar, ekonomik sıkıntılar ve siyasi gerilimler, Rusya'dan Türkiye'ye yönelik turist akışını olumsuz etkileyebilir" dedi. HAVACILIK KRİZİ TURİZMİ ZORLUYOR Bağlıkaya, Rusya-Ukrayna savaşıyla devreye alınan havacılık yaptırımlarının havayolu taşımacılığında ciddi sorunlara yol açtığını belirtti. Boeing ve Airbus uçakları için yedek parça tedarikinde yaşanan sıkıntıların, uçak filolarının operasyonel kapasitesini düşürdüğünü ekledi. Bu durumun da Rus turistlerin yurtdışı seyahatlerini önemli ölçüde sınırlandırdığını açıkladı. SİYASİ GERİLİM VE DİYALOG UMUDU Rusya ve Türkiye arasında siyasi gerilimlerin turizmi etkileyebilecek bir diğer faktör olduğunu söyleyen Bağlıkaya, özellikle Suriye meselesinin bu dinamikte etkili olduğunu belirtti. Ancak Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in diyaloğu sürdürmesinin, bu olumsuz etkilerin önüne geçebileceğini ekledi. "İki ülke arasındaki olumlu ilişkileri destekleyen bu diyaloğun turizm hareketlerindeki olası aksamaların da önüne geçeceğine inanıyoruz" diye konuştu. REKABET ARTARKEN FİYAT POLİTİKASI KRİTİK Bağlıkaya, Türkiye’nin Rusya’dan gelen turist sayısını artırmak için rakip destinasyonların fiyat politikalarını yakından takip etmesi gerektiğini belirtti. Özellikle Mısır’ın fiyatlarının Türkiye’ye göre yüzde 35 daha düşük olduğunu ve yaz sezonunda bu farkın yüzde 50’ye çıkabileceğini ifade etti. "Dubai, Katar gibi destinasyonlar da Rus turisti çekmek için aksiyonlar alıyor. Uzun dönemde rakiplerimizin fiyat politikalarını dikkate almalıyız" dedi. Rakip ülkelerin vize uygulamaması ve tur operatörlerine uçak koltuk desteği sağlamasının, Türkiye’nin dezavantajlı konumda kalmasına neden olduğunu ifade eden Bağlıkaya, bu rekabet ortamını gözeterek proaktif adımlar atılmasının gerekliliğine değindi. "Rus misafirleri ülkemize çekecek fiyat politikasına dikkat etmemiz gerekiyor. Aslında bu hassasiyeti turist aldığımız tüm pazarlarda göstermemiz lazım" ifadelerini kullandı. TUR OPERATÖRLERİYLE İŞ BİRLİĞİ Rusya’dan Türkiye’ye yönelik turizm pazarının yüzde 90’ını kontrol eden dört büyük tur operatörü bulunduğunu belirten Bağlıkaya, bu şirketlerle TÜRSAB Incoming İhtisas Başkanlığı aracılığıyla sürekli temas halinde olduklarını söyledi. Rusya’da erken rezervasyon döneminin 1 Aralık ile 31 Mart arasında gerçekleştiğini hatırlatan Bağlıkaya, aralık sonunda tablonun netleşmeye başlayacağını, ancak şimdiden gerekli adımların atılarak, Rusya pazarında yaşanabilecek kayıpların en aza indirilmesi gerektiğini vurguladı. Türkiye’nin Rusya pazarı için stratejik öneme sahip olduğunu belirten Bağlıkaya, rubledeki değer kaybını göz önünde bulundurarak otel fiyatlarında cazip indirimler yapılması gerektiğini ifade etti.

TTI İzmir'de Turizmin Geleceğine Yön Veren Buluşma Haber

TTI İzmir'de Turizmin Geleceğine Yön Veren Buluşma

İzmir, 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi'ne ev sahipliği yaptı. Fuar İzmir’de düzenlenen etkinlik, dünyanın dört bir yanından turizm profesyonellerini, uluslararası katılımcı ve ziyaretçileri bir araya getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZFAŞ ve TÜRSAB iş birliğiyle düzenlenen fuarda, sektördeki yenilikler ve turizmin geleceği masaya yatırıldı. Binlerce ziyaretçinin akın ettiği fuarda, sektörel iş birlikleri kurulurken, oturumlar ve panellerle turizmin sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve yenilikçi pazarlama yöntemleri gibi birçok yönü ele alındı. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM İÇİN YENİ HEDEF: FOÇA, URLA VE SELÇUK Fuarın en dikkat çekici oturumlarından biri, "Sürdürülebilir Destinasyonlar ve İzmir" başlıklı panel oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin turizmde sürdürülebilir kalkınma için attığı adımlar, bu oturumda detaylarıyla anlatıldı. İzmir’in önemli turizm projelerinden biri olan "Urla Bağ Yolu"nun, "En İyi 100 Sürdürülebilir Destinasyon Hikayesi" listesine girmesi büyük takdir topladı. İzmir’in yeni hedefi ise Foça, Urla ve Selçuk ilçelerine sürdürülebilir turizm sertifikası kazandırmak. Bu hedef doğrultusunda çevre dostu projelerin desteklenmesi, bölgedeki turizm tesislerinin sürdürülebilirlik ilkelerine uygun hale getirilmesi planlanıyor. Yerel kalkınmayı destekleyen bu tür projelerin, İzmir'in uluslararası turizmdeki rekabet gücünü artırması bekleniyor. OTELCİLİKTE DİJİTALLEŞME VE YAPAY ZEKA VURGUSU TTI İzmir Fuarı’nda, "Otelcilikte Yeni Perspektifler: İzmir Otelleri Nasıl Fark Yaratır?" başlıklı bir diğer önemli oturum düzenlendi. Bu oturumda, dijital pazarlama, yapay zeka teknolojilerinin turizm sektöründeki rolü ve İzmir’in tanıtımı için yapılması gerekenler konuşuldu. Oturuma, turizm sektörü temsilcileri, otel yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları katıldı. Oturumun moderatörlüğünü İzmir Vakfı Genel Müdürü Deniz Karaca yaptı. Konuşmacılar, İzmir’in uluslararası arenada daha fazla tanınabilmesi için dijital pazarlama ve yapay zeka destekli tanıtım kampanyalarının artırılması gerektiğini vurguladı. Dijital pazarlama stratejileriyle doğru hedef kitleye ulaşmanın önemine dikkat çekilirken, dijital dönüşümün turizm sektörünün geleceğini şekillendireceği ifade edildi. Yapay zeka ile otellerde kişiselleştirilmiş hizmet sunmanın, müşteri memnuniyetini artıracak önemli bir araç olduğu belirtildi.

İzmir TTI Turizm Zirvesi ile Sektörün Geleceği Masaya Yatırıldı Haber

İzmir TTI Turizm Zirvesi ile Sektörün Geleceği Masaya Yatırıldı

İzmir, eş zamanlı düzenlenen "18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi" ile "TTI Health 2. Sağlık Turizmi Fuarı"na ev sahipliği yaparak, Türkiye'nin turizm sektörünü bir araya getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ev sahipliğinde, İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ) ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) iş birliğiyle gerçekleştirilen fuarlara sektör paydaşları yoğun ilgi gösterdi. Her iki fuar da turizm sektörünün gelişmesi ve Türkiye'nin küresel turizmdeki payının artırılması hedefiyle önemli bir platform sundu. Katılımcı firmalar, turizm ve sağlık turizmi alanındaki yeniliklerini sergileyerek, yerel ve uluslararası paydaşlarla iş birliği fırsatları yakaladı. TÜRSAB: "TURİZMİ 12 AYA VE 81 İLE YAYACAĞIZ" TÜRSAB Başkan Yardımcısı Hasan Eker, fuarın başarısının sektör paydaşlarının ortak çalışmasıyla mümkün olduğunu vurguladı. Sektör temsilcileriyle yapılan görüşmelerde, destinasyon pazarlamasının en önemli unsurlarından birinin insan kaynağı olduğunu belirten Eker, sık değişen yöneticilerin turizm tanıtımlarında kesintilere neden olduğunu söyledi. "Fuar öncesi randevu hazırlıkları çok önemli" diyen Eker, TÜRSAB’ın "Turizm Yüzyılı Projesi" kapsamında 300 profesyonel ekiple çalıştıklarını ifade etti. Bu projenin hedefinin, turizmi yılın 12 ayına ve Türkiye'nin 81 iline yaymak olduğunu belirtti. Eker, TÜRSAB’ın 50 yıldır sektörün tüm alt ihtisas alanlarıyla iş birliği yaptığını hatırlatarak, "Geleceği öngören, pastadan pay almak yerine, ortaya bir pasta daha koymaya çalışan bir mücadele içerisindeyiz. Türkiye’deki turizm yatırımlarını pazarlayan işletmeler seyahat acenteleridir. Ülke istihdamı ve döviz girdisine katkı sağlayan üyelerimizi kutluyorum. Dünya turizminde 5’inci sıradayız. Hiçbir sektör bu başarıyı sağlayamadı. Bu başarı, Türk turizm sektörünün birlik beraberlik içerinde omuz omuza çalışmasının eseri" dedi. İZMİR TİCARET ODASI: "SAĞLIK TURİZMİ İLE İZMİR'İ DÜNYAYA TANITACAĞIZ" İzmir Ticaret Odası Meclis Başkanı Selami Özpoyraz, seyahat endüstrisinin bir destinasyonu tanıtmanın en etkili yolu olduğunu belirtti. 2023 yılında küresel seyahat endüstrisinin 18 trilyon dolarlık bir gelir elde ettiğini söyleyen Özpoyraz, sektörün sadece gelir değil, aynı zamanda istihdam yaratarak ekonomik kalkınmaya büyük katkı sağladığını vurguladı. İzmir’in turizmdeki başarısına da değinen Özpoyraz, 2024'ün ilk 7 ayında 913 bin civarında yabancı turistin İzmir'e geldiğini, bu sayının geçen yıla göre yüzde 14 arttığını belirtti. İzmir Ticaret Odası olarak, özellikle sağlık turizmine yönelik tanıtım faaliyetlerine önem verdiklerini ve bu alandaki çalışmaları artırmayı hedeflediklerini söyledi. "İzmir Ticaret Odası olarak, turistlerin İzmir'e gelmesini sağlamak için yerinde tanıtım çalışmalarına büyük önem veriyoruz" diyen Özpoyraz, bu tanıtımları fuarlarla desteklediklerini ifade etti. İzmir Ticaret Odası'nın fuar desteği veren tek oda olduğunu belirten Özpoyraz, "İzmir'i bir sağlık turizmi merkezi yapmayı hedefliyoruz" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.