Hava Durumu

#Uçak Filosu

TOURISMJOURNAL - Uçak Filosu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uçak Filosu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Pegasus, 200 Uçak Siparişi ile Filosunu Genişletiyor Haber

Pegasus, 200 Uçak Siparişi ile Filosunu Genişletiyor

İSTANBUL (İHA) - Pegasus Hava Yolları, büyüme stratejisi doğrultusunda önemli bir adım atarak Boeing ile 200 uçaklık bir sipariş anlaşmasına imza attı. Bu sipariş, şirketin bugüne kadar verdiği en büyük uçak siparişi olarak dikkat çekiyor. Yeni uçaklar, 2028’den itibaren Pegasus filosuna dahil olacak. Anlaşma kapsamında ilk etapta 100 uçak için kesin sipariş verilirken, 100 uçak için de satın alma opsiyonu tanındı. Boeing 737-10 model uçaklardan oluşan bu sipariş, şirketin hem ulusal hem de uluslararası arenada hedeflerine ulaşmasına katkı sağlayacak. Pegasus’un bu dev yatırımı, toplamda 36 milyar ABD doları değerinde olup, 2050 sürdürülebilirlik hedeflerini destekleyen bir adım olarak öne çıkıyor. Yapılan açıklamaya göre, bu anlaşma, Pegasus’un havacılık sektöründe yerel üretim, teknoloji transferi, AR-GE, eğitim ve istihdam alanlarında yeni fırsatlar yaratma vizyonunu da güçlendirecek. Pegasus CEO’su Güliz Öztürk, anlaşmayla ilgili yaptığı değerlendirmede, "Ülkemize net nakit ve en büyük katma değer oluşturan, pandemi sonrası rekorlar kırarak büyüyen turizm sektörümüzün önde gelen bir paydaşı olarak yeni rekorlar kırmak, turizmde 100 milyon misafir ve 100 milyar dolar gelir hedefimize ulaşmak için kendi kulvarımızda var gücümüzle çalışıyoruz. Türkiye'de ve yurt dışında büyüme, yeni rotalar açarak uçuş ağımızı genişletme hedeflerimiz doğrultusunda, filomuza yatırım yapmaya devam ediyoruz. 4,5 yaş ortalamasıyla Türkiye'nin en genç filosuna sahibiz. Dünyada en genç filo sahibi hava yolları arasında ilk sıralardayız. Boeing firmasıyla imzaladığımız anlaşmayla toplam 200 adet Boeing 737-10 model uçak için siparişimizi verdik. İlk etapta kesin siparişini verdiğimiz 100 adet uçak, 2028 yılından itibaren filomuza katılmaya başlayacak. Geri kalan 100 uçak için opsiyonumuzu kesin siparişe dönüştürmeyi, piyasa koşulları ve filomuzun ihtiyaçları doğrultusunda önümüzdeki yıllarda değerlendireceğiz" sözleriyle anlaşma detayları hakkında bilgi verdi. Açıklamasının devamında, "Boeing uçakları, Pegasus'un 1990 yılında havacılık sektörüne giriş yaptığı günden bu yana operasyonlarımızın ayrılmaz bir parçası oldu; filomuzu yeni Boeing 737-10 model uçaklarla büyüteceğimiz için heyecanlıyız. İş birliğimizin ülkemizin havacılık sanayisinde yerel üretim, teknoloji transferi, AR-GE, eğitim ve istihdam alanlarında yeni fırsatlar oluşturacağına olan inancımız tam. Bu sipariş, Boeing'in 2017 yılında devletimiz ile başlattığı MHİ-Milli Havacılık İnisiyatifi (NAI-National Aerospace Initiative) kapsamında değerlendirildiğinde gerek Türk üreticilerine ve gerekse de havacılık endüstrimize yeni kapılar ve üretim ile ihracat imkânı sağlayacaktır" ifadelerini kullandı. Boeing 737-10, CFM International LEAP-1B motorları sayesinde önceki nesillere kıyasla yüzde 20 daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Kısa ve orta mesafeli uçuşlar için tasarlanan bu model, 230 yolcu kapasitesi ve geniş bagaj alanlarıyla yolcu deneyimini artırmayı hedefliyor.

THY, Her 51 Saniyede Bir Uçuşla Dünya Etrafında 80 Kez Dönüyor Haber

THY, Her 51 Saniyede Bir Uçuşla Dünya Etrafında 80 Kez Dönüyor

Türk Hava Yolları (THY), havacılık tarihindeki başarı hikayesini ve geleceğe dair hedeflerini anlatan "Butikten Zirveye 20 Yıl - Gelecek 10 Yıl" adlı bir kitap yayımladı. 2033 yılında 100. yılını kutlamaya hazırlanan THY, bu kitapla birlikte hem geçmiş başarılarını hem de önümüzdeki 10 yıl içindeki büyüme hedeflerini gözler önüne serdi. Kitapta, THY’nin operasyonel performansına ilişkin dikkat çekici rakamlar da paylaşıldı. Buna göre, THY her 51 saniyede bir uçuş gerçekleştiriyor ve uçakları, her gün dünya etrafında 80 kez tur atıyor. Havayolu şirketi, bu yoğun operasyonuyla sektörün en dikkat çeken aktörlerinden biri olmaya devam ediyor. GÜNDE 278 BİN YOLCUYA HİZMET VERİLİYOR Kitapta yer alan verilere göre, THY'nin uçakları her gün toplam 4 bin 556 saat havada kalıyor, bu süre yaklaşık 190 güne eşdeğer. Bu uçuşlarda, her gün ortalama 278 bin 698 yolcuya hizmet veriliyor. Bu dev operasyonu yürüten ekipte, 2 bin 421 pilot ve 6 bin 641 kabin memuru her gün uçuşlarda aktif olarak görev alıyor. Yolcularına sunduğu hizmet kalitesini artırmaya yönelik çalışmalar yürüten THY, hem uçuş sıklığı hem de yolcu sayısındaki artışla uluslararası havacılık sektöründe önemli bir konumda yer alıyor. GÜNDE 3 MİLYON KİLOMETRE UÇUŞ Kitapta yer alan bir diğer çarpıcı bilgi ise THY uçaklarının bir günde 3 milyon 187 bin 898 kilometre yol kat ettiği. Bu mesafe, dünyayı bir günde 80 kez dolaşmaya eşdeğer bir uzunluk anlamına geliyor. Bu ölçekteki operasyon, THY'nin filosunun büyüklüğünü ve küresel havacılık ağındaki etkisini somut bir şekilde gösteriyor. THY'nin uçuş ağı, dünyanın dört bir yanındaki destinasyonlara uzanırken, bu ağın 2033 yılına kadar daha da genişlemesi hedefleniyor. Bu hedef, THY'nin büyüme stratejisinin bir parçası olarak dikkat çekiyor. 2033 VİZYONU: FİLO GENİŞLEMESİ VE YENİ HEDEFLER THY'nin 2033 yılı vizyonu, filosunu büyütmek, uçuş ağını genişletmek, finansal yapısını güçlendirmek ve markalaşma sürecini hızlandırmak gibi büyük hedefleri kapsıyor. Şirketin, özellikle pandemi döneminde aldığı önlemler ve bu dönemde yaptığı yenilikçi çalışmalar, kitabın önemli bölümlerinden biri olarak öne çıkıyor. Uçuş ağının genişlemesiyle, THY'nin daha fazla destinasyona uçması, daha fazla yolcu taşıması ve dünya havacılık sektöründeki payını artırması bekleniyor. Bu stratejiyle, THY'nin 2033'teki 100. yıl kutlamaları öncesinde sektördeki etkisini daha da büyütmesi hedefleniyor.

SunExpress, Türk Turizminin Yükselen Yıldızı Haber

SunExpress, Türk Turizminin Yükselen Yıldızı

Türk Hava Yolları ve Lufthansa'nın ortaklığındaki SunExpress, hızla büyümeye devam ediyor. 2024 yılında koltuk kapasitesini yüzde 19 artıran ve uçuş ağına 28 yeni rota ekleyen havayolu, yıl sonuna kadar 15 milyon yolcuya ulaşmayı hedefliyor. Aralık itibarıyla 14 milyonu aşkın yolcu taşıyan SunExpress, şimdiden 2023'teki toplam yolcu sayısını geçmiş durumda. SunExpress CEO’su Max Kownatzki, 2025 yazı için yapılan erken rezervasyonlarda yüzde 30 artış gözlemlendiğini belirtti. Filolarını 2025’te 85, 2035’te ise 166 uçağa çıkaracaklarını vurgulayan Kownatzki, uçuş ağını genişleterek Türkiye'yi Avrupa'nın dört bir yanına bağlamaya devam edeceklerini söyledi. TÜRKİYE, SADECE YAZ TATİLİNDE DEĞİL YIL BOYU CAZİBE MERKEZİ OLACAK SunExpress, Türkiye'nin turizmdeki hedeflerine paralel olarak yalnızca yaz tatili destinasyonu değil, her mevsim ilgi gören bir cazibe merkezi olmasını amaçlıyor. Bu vizyon doğrultusunda, turizmde sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen projelere odaklanıyor. CEO Max Kownatzki, Türkiye'nin tarih, kültür, gastronomi ve spor alanlarındaki zenginliklerinin tanıtılmasına öncelik verdiklerini vurguluyor. Kownatzki, "Türkiye, keşfedilmeyi bekleyen gizli hazineleriyle her mevsim farklı deneyimler sunan bir turizm merkezi. Bu şekilde, sadece yaz tatili için değil, yıl boyu cazibe merkezi haline gelmesi için var gücümüzle çalışıyoruz" diyor. SunExpress, 2025 yılı itibarıyla filosunu 85 uçağa çıkararak kapasitesini artıracak. Yeni rotalarla Almanca konuşulan ülkelerden (DACH bölgesi) Türkiye'ye en fazla sayıda direkt uçuş sunmaya devam edecek. Ayrıca, Birleşik Krallık'taki uçuş noktalarını 9'dan 11'e çıkararak bu pazardaki talebi karşılamayı hedefine koyacak. SUNEXPRESS, FİLOSUNU 2035’E KADAR 166 UÇAĞA ÇIKARACAK SunExpress, 2035'e kadar filosunu iki katından fazla büyüterek 166 uçağa çıkarmayı planlıyor. Bu büyüme, Boeing ile yapılan 132 uçaklık sipariş anlaşmasıyla destekleniyor. Şirket, 2025'te 85, 2028'de 100, 2033'te 150 uçağa ulaşacak şekilde planlama yapıyor. Kapasite artışı, Türkiye'nin turizm destinasyonlarını ve Anadolu'nun farklı şehirlerini Avrupa’ya bağlamayı hedefliyor. Bu büyüme sürecinde yalnızca uçak yatırımlarına değil, aynı zamanda insan kaynağına ve çalışan gelişimine de odaklanılıyor. 2025 yılına kadar yaklaşık 800 yeni istihdam sağlanması planlanıyor. SunExpress’in "Çoklu Pilot Lisansı Programı" ile 2018'den bu yana genç pilotlar yetiştiriliyor. Eğitim masraflarının şirket tarafından karşılandığı program sayesinde yaklaşık 200 genç pilot olarak sektöre kazandırıldı. Önümüzdeki 5 yıl içinde 130 kişinin daha programa dahil edilmesi hedefleniyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE ÖRNEK PROJELER Sürdürülebilirlik, SunExpress'in öncelikli stratejileri arasında yer alıyor. Şirket, karbon emisyonunu azaltan modern uçaklara yatırım yaparken, operasyonel süreçleri de dijitalleştiriyor. SunExpress, Boeing 737 MAX uçaklarının filoya eklenmesiyle, karbon ayak izini düşürmeyi hedefliyor. Bunun yanı sıra, Boeing 737-800 uçaklarında "VCT Finlet" kanatçık teknolojisi kullanılarak karbon salınımının yıllık 6 milyon kilogram azaltılması planlanıyor. Bir diğer yenilikçi adım ise uçak bakım ve onarım süreçlerinin dijitalleştirilmesi oldu. Kâğıt kullanımı bırakılarak, bakım ihtiyaçları mobil uygulama üzerinden anlık olarak izlenip yönetiliyor. Bu sistem, operasyonel verimliliği artırırken çevreye olan etkiyi de en aza indiriyor. "ÇEŞİTLİLİK VE KAPSAYICILIK KOMİTESİ" İLE CİNSİYET EŞİTLİĞİNE DESTEK SunExpress, kapsayıcılık ve çeşitliliğe önem veren bir iş kültürü oluşturmayı hedefliyor. Bu kapsamda, Türk havacılık sektöründe bir ilk olan "Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Komitesi" kuruldu. Ayrıca, şirket, IATA'nın 25by2025 girişimine de katılarak, kadın çalışan oranını artırmayı ve havacılıkta cinsiyet eşitliği farkındalığını yükseltmeyi amaçlıyor. SunExpress'te 35 ülkeden 4 binin üzerinde çalışan bulunuyor. Çalışanların kariyer gelişimine odaklanılan şirket, yöneticilik pozisyonlarında kadın temsiliyetini artırmak için özel eğitim programları düzenliyor. İŞ BİRLİĞİNİ GÜÇLENDİREN "JOB TASTING" PROJESİ SunExpress, ekipler arası iletişimi güçlendirmek için "Job Tasting" adını verdiği yenilikçi bir proje yürütüyor. Bu proje kapsamında, çalışanlar şirketin farklı birimlerinde bir gün geçirerek, o departmanın iş süreçlerini yerinde deneyimliyor. Örneğin, bir kabin memuru, bir günlüğüne ekip planlamasında görev alabilirken, bir pilot, bir günlüğüne yer hizmetlerinde çalışarak müşteriyle doğrudan iletişimde bulunabiliyor. CEO Max Kownatzki de bu programa katılarak ekiplerin deneyimlerini bire bir gözlemliyor. Bu uygulama, iş birimlerinin birbirini daha iyi anlamasına, iş süreçlerinin iyileştirilmesine ve çalışanların farklı perspektifler kazanmasına katkı sağlıyor. MAX KOWNATZKİ: "GÖKYÜZÜ TUTKUMU TAKİP ETTİM" SunExpress CEO'su Max Kownatzki'nin kariyeri, havacılık sektörüne duyduğu tutku ile şekillenmiş. Qantas Airways, Eurowings Europe ve Lufthansa Grubu'ndaki çeşitli görevlerinin ardından 2020 yılında SunExpress'in CEO’su olan Kownatzki'nin, gökyüzü tutkusu, akademik hayatta da devam etti. Kownatzki, ticari pilot lisansının yanı sıra hava yolu stratejileri üzerine doktora yaptı. "Gökyüzü tutkumu takip ederek, bir hava yolu şirketini yönetme ve bizzat uçma fırsatı buldum" diyen Kownatzki, havacılık sektörü kadar spor tutkunu biri. Türkiye'de geçirdiği zamanın büyük kısmında golf, tenis, koşu ve doğa yürüyüşü yapmayı seviyor. Antalya’nın golf tesislerini sık sık ziyaret eden CEO, Türkiye'nin spor turizmi açısından da önemli bir potansiyele sahip olduğunu vurguluyor.

AnadoluJet, filosundaki uçak sayısını artırıyor Haber

AnadoluJet, filosundaki uçak sayısını artırıyor

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, "Filomuzda bulunan uçak sayısını 6 kat artırdık ve markamız 200 uçağa ulaşabilecek potansiyele sahip" diye konuştu.Türk Hava Yollarının (THY) alt markası AnadoluJet'in filosuna dahil ettiği 60'ıncı uçağı, gerekli teknik kontrollerin ardından uçuşlara başlayacak. THY Basın Müşavirliğinden yapılan açıklamaya göre, 60'ıncı uçağın filoya dahil edilmesi dolayısıyla İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda tören düzenlendi. Bolat, şunları ifade etti: "İnsanımızı da hava yoluna güçlü bir biçimde bağladık. Dünyanın dört bir yanında başarıya ulaşmamızda emeği olan filomuza yeni uçaklar katıyoruz. Filomuzda bulunan uçak sayısını 6 kat artırdık ve markamız 200 uçağa ulaşabilecek potansiyele sahip. Önümüzdeki yıl AnadoluJet filomuzun yüzde 45'i, bugün lansmanını gerçekleştirdiğimiz bu yeni nesil uçaklarımızdan oluşacak. Bunun yeni destinasyonlar, yeni başarılar demek olduğunu iyi biliyoruz. Geçmiş dönemde yaptığımız planlamalar meyvesini güçlü bir şekilde verdi. 2022 yılının 11 ayında AnadoluJet ile 14 milyonun üzerinde yolcu taşıdık ve yılı 15 milyondan fazla yolcu sayısıyla bitirmeyi hedefliyoruz." Filoya dahil olan yeni Airbus 321 Neo tipi TC- LUA tescilli uçak, gerekli teknik kontrollerin ardından uçuşlara dahil olacak. Yeni nesil uçak ile 240 yolcu seyahat edebilecek AnadoluJet, 2020 yılı haziran ayı itibarıyla dış hat açılımıyla birlikte filosunu yenileme ve büyütme çalışmalarına başladı. Şirket, filoyu genişletirken, "büyürken insanı ve çevreyi düşünmek" sloganından hareketle de yakıt verimliliği yüksek yeni nesil uçaklar ile karbon ve gürültü emisyonlarını azaltmayı hedefledi. 60 uçağın 14'ü yeni nesil Boeing Max ve Airbus Neo'lardan oluşan AnadoluJet filosunun, büyüme hedefleri doğrultusunda önümüzdeki yıl 77 uçağa çıkması ve bu uçakların yüzde 45'inin yeni nesil uçaklardan oluşması planlanıyor. Yeni nesil uçaklar, AnadoluJet'in misafirlerine sunduğu uçuş konforunu bir üst seviyeye taşırken, koltuk kapasitesinde de önemli bir katkı sağlayacak. Operasyonlarını 176 ile 211 yolcu kapasiteli uçaklarla icra eden marka, yeni uçaklarda 240 yolcuyu taşıyabilecek. AnadoluJet halihazırda, iç hatlarda 41, dış hatlarda ise 26 ülkede 41 noktaya sefer düzenliyor. AnadoluJet, 2022 yılının 11 aylık periyodunda tarifeli seferlerde yüzde 81,3 dolulukla dış hatlarda 5,1 milyon, iç hatlarda 9 milyon olmak üzere, toplam 14,1 milyon yolcu taşıdı. Gelecek yıl filoya katılacak yeni uçaklarla iç hatlarda yüzde 52, dış hatlarda ise yüzde 22 olmak üzere koltuk arz kapasitesinin yüzde 41 artırılması hedefleniyor. AnadoluJet, 2023 yılı planları doğrultusunda Ankara Esenboğa Havalimanı'nda yüzde 78, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda da ise yüzde 35 oranında sefer artışı planlanıyor. Kaynak TRT Haber

Kazakistanlı Air Astana filosunu büyütüyor Haber

Kazakistanlı Air Astana filosunu büyütüyor

Atılıma giren Air Astana hem filosunu hem uçuş frekansını geliştiriyor Kazakistan Cumhuriyetinin ana havayolu taşıyıcısı olan Air Astana, 40 uçaklık filosuyla 64 un üzerinde iç ve dış hat uçuşu gerçekleştiriyor. Türkiye ile yeni bir anlaşma imzalayarak uçuş frekansını artıran şirket, 2025 yılına kadar filosuna 25 yeni uçak daha eklemeyi planlıyor. MERKEZİ Kazakistan'ın Almatı kentinde bulunan Air Astana'nın Kazakistan Cumhuriyeti'nin ana havayolu ve bayrak taşıyıcısı olduğunu belirten Air Astana Türkiye Genel Müdürü Nadya Özcan, 'Ana merkezimiz Almatı Uluslararası Havalimanı'ndan Astana, Atırav ve Aktau'daki ikincil merkezlerinden tarifeli yuıtiçi ve uluslararası seferler gerçekleştiriyoruz" dedi. Air Astana Group'un 40 uçaklık bir filoya sahip olduğu bilgisini veren Özcan, "Filo, 2002'de kurulan tam hizmet havayolu Air Astana ile 2019'da kurulan düşük maliyetli havayolu FlyArystan arasında bölünmüştür" ifadelerini kullandı. 64'ÜN ÜZERİNDE İÇ VE DIŞ HAT UÇUŞU Bugün 64'ün üzerinde iç hat ve dış hat uçuşu gerçekleştirdiklerini dile getiren Özcan, 2023 yılı Ocak ayından itibaren Almatı ile Medine arasında haftada iki kez sefer başlatmayı planladıklarını aktardı. Nadya Özcan, "Kazakistan, mega pazarlar arasında benzersiz bir konuma sahiptir ve Air Astana Group, Kazakistan'ın müreffeh komşularıyla bağlantılar kurmasına yardımcı olan önemli bir ekonomik ve sosyal kolaylaştırıcıdır" diye konuştu. DİPLOMATİK İLİŞKİLERİN 30'UNCU YILI  Türkiye ile Kazakistan arasındaki diplomatik ilişkilerin 30'uncu yılı olduğuna dikkat çeken Özcan, "Bu 30 yıl boyunca iki ülke arasındaki hem siyasi hem de ekonomik ilişkiler hızla gelişti. Türkiye, ticaret, ekonomi ve yatırını açısından Kazakistan'ın önemli ortaklarından biridir" şeklinde konuştu. Özcan, "Müzakereler sonucunda iki ülke arasındaki haftalık uçuş sayısı arttı. Anlaşma sonucunda Air Astana grubu frekanslarını da artırdı Ayrıca Kazakistan'dan Antalya'ya (tüm yıl boyunca) ve Bodrum'a (yaz) turist taşıyarak Türkiye turizminin gelişimine büyük katkı sağlıyoruz" değerlendirmesinde bulundu. Uluslararası uçuş ağını da pandemi öncesi seviyelere getirdiklerini söyleyen Nadya Özcan, "2025 yılına kadar filomuza 24 yeni uçak eklemeyi planlıyoruz. Hem uluslararası hem de yerel pazarlarda sürekli büyüme beklentisiyle, uzun vadeli hedeflere ulaşmak için yeni pilot eğitim ve bakım tesislerine yatırım yaparak filomuzu önemli ölçüde genişletiyoruz" dedi.  Kaynak: NB Ekonomi

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.