Hava Durumu

#Uçak Seferleri

TOURISMJOURNAL - Uçak Seferleri haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uçak Seferleri haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Van'dan THY'ye 'uçak seferleri artırılsın' talebi Haber

Van'dan THY'ye 'uçak seferleri artırılsın' talebi

Van'da, pandemi döneminde düşen ve bir daha arttırılmayan uçak sefer sayılarına, Vanlılar tepki gösteriyor. Sadece Van halkı tarafından değil, çevre il ve İranlılar tarafından da tercih edilen Van Ferit Melen Havalimanındaki uçak sefer azlığı büyük sıkıntılara ve tepkilere sebep oluyor. Bölgede artan seyahat talebine karşılık veremeyen ve sadece sefer azlığı değil, havalimanının yetersizliği, Türkiye'nin en yüksek iç hat bilet fiyatları ile gündeme gelen Van, bayram tatili ve Kültür Bakanlığı festivali süresince yaşanan uçuş iptalleri ve rötarlarıyla da bölge halkını zora sokuyor. Van'ın yanı sıra çevre illerin de yükünü alan, İran ve Iraklıların da batı şehirlerine gitmek için tercih ettiği Van Ferit Melen Havalimanı, 9 günlük festival için Van'a gelmek isteyenlere en büyük engeli oluşturdu. Konuyla ilgili açıklamada bulunan Van Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Nayif Süer, kentteki uçak sefer sayılarının, her geçen günü arattığını ifade ederek, bu durumun Van için bölge için ve Türkiye için üzücü bir durum olduğunu söyledi. Hem uçak seferlerindeki azalma, hem bilet fiyatlarının yüksekliğinin vatandaşlara sıkıntı yaşattığını anlatan Süer, “Hastamız oluyor farklı illere götüremiyoruz. Van'ın 3 ay yazı var. Van'ı ziyaret etmek, tatillerini Van'da geçirmek isteyen halkımız var. İl dışında olan Vanlılar var, ama maalesef bırakın Van'ı, biz artık bölgedeki herhangi bir ile bilet bulamıyoruz. Keşke Van'da havalimanı olmasaydı. Çünkü eskiden insanlar araçlarıyla, imkanlarıyla farklı illere gidebiliyorlardı ama şimdi insanlar günlerce bilet bulamıyor. Ben aileme bilet bulamadım ama uçağa bindim. Baktım ön koltuklar boştu. Niye bu koltuklar boş gidiyor? Yolda mı yolcu alacaklar? Ben bunu anlamıyorum. Ayrıca Irak'ta, İran'da bizim dostlarımız, tanıdıklarımız var. Van'da birkaç gün geçirdikten sonra Van üzerinden farklı illere gitmek istiyorlar ama onlar da uçaklarda yer bulamıyorlar. Yine ülkemizin farklı illerinden gelip Van'a yatırım yapmak isteyen, Van'da yatırımı olan insanlar var. Onlar da zorlanıyorlar. Hakikatten Vanlılar, bölgede işi olanlar zor durumda kalıyorlar. Onun için Ulaştırma Bakanlığı yetkilerinin acilen buna bir çözüm bulması lazım” dedi. Van'da geçtiğimiz günlerde düzenlenen ve 9 gün süren festivale il dışından katılımın olmadığına dikkat çeken Süer, “10 gün boyunca Van'da bir festival düzenlendi. İl dışındaki insanlar gelmek istediklerini, bu etkinliğe katılmak istediklerini ama maalesef gelemediklerini söylüyorlar. Bu şehre bir festival organize edilmiş, ama dışarıdan gelmek isteyenler yer bulamıyor, gelemiyor. Bu üzücü bir durum. Belki vekiller ya da siyasiler istedikleri zaman uçak bileti bulabiliyorlar ama ben Van Ticaret Borsası Başkanı olarak aileme bile bilet bulamadım. Biz Vanlılar çok sıkıntı yaşıyoruz. Buna bir çözüm bulsunlar” ifadelerini kullandı. "Festivalde kendimiz çaldık, kendimiz oynadık" Dünyayı etkisi altına alan 2020 yılındaki salgın sebebiyle, Van'da uçak seferlerinin azaltıldığını, aradan geçen 4 yıla rağmen uçak sefer sayılarında artışa gidilmediğine dikkat çeken TÜRSAB Doğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Cevdet Özgökçe ise Van'ın yıllardır bu konuda sancılı olduğunu söyledi. Yaşanan bu sıkıntıyı defalarca gündeme getirdiğini ancak bir netice alamadığını vurgulayan Özgökçe, “Bir festival yapıldı ama festivali sadece Van halkı görebildi. Deyim yerindeyse kendimiz çaldık, kendimiz oynadık. Bu festivaller 16 ilde yapılıyor. Geri kalan 15 ilde yapıldığında; o şehir festival boyunca nefes alıyor, esnaf para kazanıyor, bir ticari döngüsü oluyor. Ama maalesef bizde böyle bir hareketlilik olmadı. Bunun tek sebebi de uçak sefer sayılarımızın yetersizliği ile ilgili oldu. Çünkü metropol şehirlerden insanlar Van'a gelemedi. Biz bu konuda çok yoğun telefonlar aldık. Van'a gelmek isteyenler oldu ama uçakta yer bulamadıklarını söylediler. Uçaklarda yer bulamadıkları için ve ilave uçak seferleri bırakılmadığı için festival sönük bir şekilde geçti” dedi. "Uçak sefer sayılarından dolayı otellerimiz sinek avlıyor" Van'ın İran'dan, Irak'tan ve komşu illerden yoğun misafir aldığına vurgu yapan Özgökçe, “İlimizin nüfusu yaklaşık 2 milyon. Böylelikle o insanlar Van üzerinden metropol şehirlere uçuyorlar. Yaklaşık 4 yıldır bazı günler 10, bazı günler ise 11 sefer uçaklarımız var. Van gidişli ve Van dönüşlü uçaklara baktığınızda yaklaşık 30- 40 güne kadar uçaklarda yer yok. Yer olanlarda ise, çok fahiş fiyatlara bilet bulabiliyorsunuz. Komşu illere baktığınızda günü birlik uçuşlarda yer var ve neredeyse bizim üçte birimize insanlar uçabiliyor. Bugün Avrupa'nın birçok kentine İstanbul'dan, İzmir'den ya da Antalya'dan 2 bin 500 - 3 bin TL'ye insanlar uçarkenk, biz acil durumlarda 7-8 bin TL'ye Van'a bilet bulamıyoruz. Bu konuda ciddi anlamda sıkıntı çekiyoruz. Siyasi aktörlerimiz bu konuda şu ana kadar aktif bir rol alamadılar. Turizmde en büyük ulaşım imkanımız uçaktır. Uçak bulamayınca biz kültür turları yapamıyoruz, grupları getirip gönderemiyoruz. Artık insanlar rahata alıştı. Zaman insanlar için çok değerli. İnsanlar bu sıcakta otobüslere binmek istemiyorlar. Uçak sefer sayıları ile ilgili ciddi anlamda bu şehir sıkıntı yaşıyor. Hastalar, hasta yakınları, yatırımcı gidip gelemiyor. Taziyesi, düğünü olan insanlar gidip gelemiyor. Ben gün içerisinde yaklaşık 200 telefon alıyorum. Hastamız var, düğünümüz var deyip yer bulmamı isteyen insanlar var. Bu konuda iş yapamıyoruz, iş hacmimiz düştü. Sezonun pik dönemi ama otellerimiz yüzde 25 doluluk oranında. Antalya, İzmir İstanbul'da, Karadeniz'de otellerde yer bulamazken bizim otellerimiz sinek avlıyor. Yani ağlanacak bir haldeyiz. Sivil havacılık ve Türk Hava Yolları'nın yetkililerine sesleniyoruz. Lütfen artık sesimizi duysunlar. Bu şehir bunu hak etmiyor. Van turizm kenti ve turizm anlamında çok zengin bir değere sahip bir şehir ama uçak olmadığı için biz insanları bu tarafa getiremiyoruz. Bu konuda yetkililere sesleniyoruz” diye konuştu.

Edremit'ten Edremit'e uçak seferleri için bir araya geldiler Haber

Edremit'ten Edremit'e uçak seferleri için bir araya geldiler

Van'ı ziyaret eden Edremit Ticaret Odası (ETO) Başkanı Ahmet Çetin, "Edremit'ten Edremit'e uçak seferleri ile kardeşliğimizi, dostluğumuz pekiştirerek kültürel ve ekonomik bir köprü kurmak istiyoruz" dedi. ETO Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çetin, ETO Yönetim Kurulu Üyesi M. Emre Akdoğan ve ETO Meclis Üyesi Fahri Şık, Van Ticaret ve Sanayi Odasını (VANTSO) ziyaret ederek, Van Ticaret ve Sanayi Odası (Van TSO) tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Van Mutfak Yöresel Ürünler Gurme Fuarı'na katıldı. ETO heyeti Van ziyaretinde, VANTSO ev sahipliğinde düzenlenen "Oda/Borsa Müşterek Meclis Toplantısı"na katıldı. Toplantıda konuşan VANTSO Başkanı Necdet Takva; oda çalışmaları hakkında bilgi vererek fuar için Van'a gelen oda/borsa yetkililerine teşekkür etti. Meclis toplantısı sonrasında ETO ve VANTSO; Edremit'ten Edremit'e uçak seferlerinin başlatılması için ortak basın açıklaması düzenledi. Başkan Takva yaptığı açıklamada, "Bilindiği üzere hem Balıkesir Edremit'te hem de Van Edremit'te havaalanı var. Biz de bu kapsamda bir kardeşlik köprüsü kuralım istedik. Konuyu ilk olarak gündeme getiren ve bizlerle görüşen Edremit Ticaret Odası Başkanımız Ahmet Çetin'e teşekkür ederiz. Edremit'ten Edremit'e uçuşlar olmalı. Bu vesileyle bir aradayız. Uçuşların yapılması ve ihtiyacın karşılanması adına ortak bir açıklama yapmak istedik. Bundan sonraki süreçte talebimizi ilgili kurumlara ve havayolu şirketlerine yapacağız. Hayata geçmesi durumunda ilişkilerimiz bir üst seviyeye taşınmış olacak" dedi. ETO Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çetin ise, "Öncelikle, konukseverlikleri için Van TSO'ya ve kıymetli Başkanı Necdet Takva'ya bizleri Van'a davet ettikleri için teşekkür ederiz. Burada olmaktan çok mutluyuz. Van Mutfak Gurme Fuarı'nı çok beğendik. Güzel bir fuar hayata geçirilmiş. Emeği geçenleri tebrik ediyoruz. Kendimizi şehrimizde gibi hissediyoruz. Balıkesir Edremit ile Van Edremit birbirine çok benzeyen, deniz kenarında ve yeşillikler içinde 2 çok güzel ilçe. Edremit'te yaşayan çok fazla Vanlı kardeşimiz var. Aynı şekilde Van'ı görmek isteyen çok fazla insanımız var. Bu nedenle uçak seferlerinin yapılmasını istiyoruz ve burada ilgili kurumlara çağrıda bulunuyoruz. Yapılacak uçak seferleri ile Truva'dan Tuşba'ya bir kardeşlik ve dostluk köprüsü kurmak istiyoruz. Edremit'ten Edremit'e uçak seferleri ile kardeşliğimizi-dostluğumuzu pekiştirerek kültürel ve ekonomik bir köprü kurmak istiyoruz" diye konuştu. Toplantıda konuşan VANTSO ve Edremit Ticaret Odası Yönetim Kurulu-Meclis üyeleri; "Edremit to Edremit" sloganıyla uçuşların bir an önce yapılması gerektiğini vurguladılar.

THY Şanlıurfa uçak seferlerini artıracak Haber

THY Şanlıurfa uçak seferlerini artıracak

Şanlıurfa Milletvekili Asuman Cevahir Yazmacı, uçak seferlerinin arttırılması için THY yönetimiyle görüştüklerini, uçak seferlerinin 2024 planlaması doğrultusunda arttırılacağını bildirdi. Yazmacı'nın TBMM ofisinden yapılan yazılı açıklamada, Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası (ŞUTSO) yönetimi tarafınca kentteki uçak seferleriyle ilgili açıklamanın peşinden, kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla açıklama yapma ihtiyacı duyduğunu açıklandı. Kentteki uçuş seferleriyle ilgili olarak 27 Temmuz tarihinde İstanbul'da konunun muhataplarıyla görüştüklerini aktarılan açıklamada, şunları kaydetti: "Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat ve THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ile yaptığımız görüşmede, kentte gelişen turizm, sanayi ve tarımla ilgilenen kişilerin günlük uçuşların artmasıyla İstanbul, Ankara, İzmir gibi noktalarda işlerini aksaklık yaşamadan kolaylıkla yürütebileceklerini belirttik. Ayrıca, yurtdışından gelecek turistler kadar yurtiçi turizminin de kadim şehrimiz Şanlıurfa için büyük önem taşıdığını ifade ettiğimiz görüşmede, sayın Bolat ve sayın Ekşi, önerimizi dikkatle dinleyerek, olumlu dönüşler yaptılar. THY'nin iki önemli üst düzey yöneticisi de bu yıl Ekim ayı itibariyle sefer sayısının artırılması sözünü verirken, 2024 yılı için de sefer planlamalarını bu doğrultuda gerçekleştireceklerini altını çizdi. Şanlıurfa Milletvekilleri olarak başta kentimize, hemşehrilerimize karşı sorumluluklarımızın bilinciyle hareket ediyoruz. Bu mevzuda herkes müsterih olabilir."

Erzurum'daki STK'lardan 'seferler artırılsın' talebi Haber

Erzurum'daki STK'lardan 'seferler artırılsın' talebi

Erzurum'daki bazı sivil toplum kuruluşu (STK) temsilcileri, şehirdeki uçak seferlerinin artırılmasını talep etti. Şehir ve Kültür Araştırmaları Derneği (ŞEHİRDER), Yeni Dünya Vakfı, Kadın Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimler Derneği ile Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Erzurum Şubesi temsilcileri, Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği Erzurum Şubesi'nde basın toplantısı düzenledi. Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği Şube Başkanı Murat Ertaş, STK temsilcileri adına yaptığı konuşmada, Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan öncülüğünde "yol medeniyettir" ilkesiyle ülke çapında ulaşım seferberliği başlatıldığını anımsattı. Şehrin nüfusuna ve sosyo-kültürel yapısına göre uçak seferlerinin yeterli olmadığını ifade eden Ertaş, "Bölgenin eğitim, sağlık, ticaret merkezi, kış, yaz ve spor turizm şehri, tarihi yolların kavşak şehri, Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi'nin nüfusu en kalabalık şehri olan Erzurum'da uçak sefer sayılarının son beş yılda gerekçesiz şekilde düşürülmesi, şehrimizi mağdur etmiştir." dedi. Ertaş, birkaç yıl öncesinde Erzurum'dan Antalya'ya, İzmir'e ve Bursa'ya haftada iki gün direkt seferler olduğunu belirterek, bu seferlerin daha sonra kaldırıldığını dile getirdi. Erzurum'un dışında 1,2 milyon Erzurumlunun yaşadığını anlatan Ertaş, "Aktarmalı uçuşların gerektiğinden fazla zaman alması, hemşehrilerimizin, şehirlerine geliş ve gidişlerinin önünü kesmiştir. Yaz turizmini, sılayırahim ziyaretlerini engellemiştir. Bu durum, Erzurum'da yapılacak kongre turizmini olumsuz etkilediği gibi yıl boyu büyük şehirlerde gerçekleşen kongre ve toplantılara Erzurum'dan katılım sayısını düşürmüştür." ifadelerini kullandı. Erzurum'daki üniversite öğrencisi ve askeri personel sayısının da fazla olduğunu değinen Ertaş, "uzak şehir" konumundaki kent için uçak seferlerinin artırılmasını talep etti. Ertaş, konuyu Ankara'da ilgililerle görüşeceklerini kaydetti.

Rize-Artvin Havalimanı uçak seferleri yetmiyor Haber

Rize-Artvin Havalimanı uçak seferleri yetmiyor

14 Mayıs 2022 tarihinde açılışı yapılan Rize-Artvin Havalimanı için sefer sayılarının yetersiz olduğunu düşünen Rizeliler, turizm aylarında şehrin potansiyelinin azalmaması ve artması için seferlerin arttırılmasını talep ediyor. 14 Mayıs 2022 tarihinde hizmete açılan Rize-Artvin Havalimanı'nı 1-30 Haziran 2023 tarihleri arasında 87 bin 651 yolcu kullandı. Havalimanına yurt içi seferler çerçevesinde iç hatlarda 603 uçak, dış hatlarda 2 uçak olmak üzere 605 uçak iniş kalkış yaptı. Rize-Artvin Havalimanı'nı açılışından 30 Haziran 2023 tarihine kadar geçen 13,5 aylık sürede ise toplamda 958 bin 336 yolcu kullandı. Rize-Artvin havalimanı Rizeliler tarafından yakınlığından ötürü beğenilse de uçak seferlerinin az olmasından şikayetçi. Bundan ötürü Rizeliler havalimanı için sefer sayılarının arttırılmasını talep ediyor. Uçakların sadece İstanbul ve Ankara seferleri yapmasından ötürü uçak seferlerinin başka şehirlere de yapılması gerektiğini belirten Veysel Baki Biçer, “Rize-Artvin havalimanı Rize geleceği için güzel yapılmış bir yatırım ama bildiğim kadarıyla sefer sayıları çok az. Açılışından bolca zaman geçmesine rağmen sefer sayıları çok düşük kaldı. Ben buradan İzmir’e gitmek istiyorsam ya da farklı bir şehre gitmek istiyorsam bunu yapamıyorum. Sadece İstanbul ve Ankara’ya gidebiliyorum. Bunu üstene çıkılabilirdi” şeklinde konuştu. “Türkiye’nin hatta dünyanın her yerine uçak kaldırılmasını isterim” Havalimanına Türkiye’nin dört bir yanından uçak seferi konulması gerektiğini ifade eden Hasan Kaya, “Havalimanı Rizeliler için çok güzel. Türkiye’nin hatta dünyanın her yerine uçak kaldırılmasını isterim. Bir Rizeli olarak turistlerin buraya gelmesini isterim. Her zaman her yerde Karadeniz’de olmasını isterim. Uçak seferlerinin arttırılması gerekiyor” şeklinde konuştu. “Millet Trabzon’a gidene kadar buraya daha yakın hemen git gel yapabilir” Rizelilerin Trabzon’a gitmesi yerine daha yakında bulunan Rize-Artvin havalimanını kullanabildiklerini söyleyen Sedrettin Koça, “Havalimanı güzel oldu. Millet Trabzon’a gidene kadar buraya daha yakın hemen git gel yapabilir. Sefer sayılarının arttırılmasını çok istiyorum. Daha gitmedim ama Allah nasip ederse gideriz” diye konuştu. “Sefer sayılarımızın arttırılmasını istiyoruz” Sefer sayılarının arttırılmasını istediklerini söyleyen Nejdet Küçükaydın, “İyi ve güzel şekilde havalimanımız çalışıyor. Sadece sefer sayısı gerekiyor. Sefer sayılarımızın arttırılmasını istiyoruz” dedi.

Ordu-Giresun Havalimanı ile KKTC uçak seferleri başlayacak Haber

Ordu-Giresun Havalimanı ile KKTC uçak seferleri başlayacak

Ordu-Giresun Havalimanı ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) arasında uçak seferleri 14 Haziran itibarıyla başlayacak. Ordu-Giresun Havalimanı’ndan başlayacak olan Kıbrıs seferleri ile ilgili FLY Kıbrıs üst düzey yöneticileri Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler ile Ordu Valisi Tuncay Sonel’e ziyarette bulundu. Ziyaretlerde, hayata geçecek olan seferlerin her 2 ülkenin kültür ve turizm açısından birbirine faydalı olacağı belirtildi. FLY Kıbrıs Hava Yolları kurucu ortaklarından Rauf Denktaş, Nusret Polat, Emre İlikanlı, Mehmet Yücel ve beraberindekiler Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’i makamında ziyaret ederek Ordu-Giresun Havaalanı'ndan yavru vatana yapılacak seferler hakkında bilgiler verdi. Başkan Güler, burada yaptığı açıklamada KKTC ile Ordu arasında yapılacak uçuşlarla iki ülkenin kültür ve turizminin birbirine açılacağını söyledi. Başkan Güler, atılan bu adımın büyük bir zenginlik ve çeşitlilik sağlayacağını belirtti. “Çok büyük zenginlik olacak” Ordu-KKTC seferlerinin lansmanı için Ordu’ya gelen heyeti ağırlamaktan memnuniyet duyduğunu ifade eden Başkan Güler, atılan bu adımın güzel çalışmaların öncüsü olacağını ifade etti. Başkan Güler, “Kıbrıs bizim için çok önemli. Bakanlığımız döneminde de yavru vatana güzel çalışmalar yaptık. Karadeniz’de bu çalışma çok büyük fark oluşturacak. Hem 2 ülkeyi birbirine bağlıyoruz. Burası çok güzel bir coğrafya sizlerde de güzel sıcak bir ortam var. Burada da yemyeşil bir ortam söz konusu. Kıbrıs’ta pek kar yağmıyor burada ise kar keyfini yaşayacaksınız. Bizler de sizin oralara geleceğiz. Bu çok büyük bir zenginlik olacak” dedi. “Ordu ile KKTC arasında bağ oluşturuyoruz” FLY Kıbrıs Hava Yolları kurucu ortaklarından olan KKTC merhum Cumhurbaşkanı Rauf Denktaş’ın torunu Rauf Denktaş da yapılacak çalışma ile Ordu’yu ve yavru vatanı tanıtmak istediklerini söyleyerek, “Ordu'muzda İnşallah Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni bağlayacak güçlü bir bağı oluşturuyoruz. İnşallah hem yavru vatandan Ordumuza hem de yavru vatana turist taşıyarak Ordu’yu tanıtmak hem de Kuzey Kıbrıs’a yurttaşlarımızı taşımayı hedefliyoruz. Acentelerimizle güzel bir çalışmayı başlatıyoruz” ifadelerine yer verdi. "Uçuşlar hayırlı olsun" KKTC ekibi, Ordu Valisi Tuncay Sonel’e de ziyarette bulundu. Vali Tuncay Sonel sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda uçuşların hayırlı olmasını temenni ederek, “Fly Kıbrıs Havayolları ile Ordu-Giresun Havalimanı’ndan Kıbrıs Ercan Havalimanı’na iki günü direkt uçuşlar hayırlı olsun. Rauf Denktaş ve beraberindeki değerli heyetini Ordu'da ağırlıyoruz” ifadelerine yer verdi. Seferler 14 Haziran itibarıyla başlayacak. İlk planda 29 Kasım’a kadar sürecek. Her çarşamba ve cumartesi günleri karşılıklı olarak seferler yapılacak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.