Hava Durumu

#Uçuş

TOURISMJOURNAL - Uçuş haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uçuş haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkistan Coğrafyası, Gezginlerin Yeni Favorisi Haber

Türkistan Coğrafyası, Gezginlerin Yeni Favorisi

Wanderlust Gezi Dergisi’nin 23. Okuyucu Seyahat Ödülleri’nde, birçok Türk devleti, gezginlerin en çok tercih ettiği turizm noktaları arasında yer aldı. 23. Wanderlust Okuyucu Seyahat Ödülleri kapsamında "En Çok Arzu Edilen Gelişmekte Olan Turizm Noktası", "Macera İçin En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası", "Sürdürülebilirlik için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası", "Kültür ve Miras için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası", "Yaban Hayatı ve Doğa için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası", "Gastronomi için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası" ve "En Sevilen Havayolu Şirketleri" kategorilerinde gözde rotalar arasından seçim yapıldı. 168 bin kişinin oy kullandığı ödüllerde, Türkiye, Özbekistan, Azerbaycan ve Kazakistan dikkat çeken ülkeler arasında yer aldı. Türkiye, "Avrupa’da Ziyareti En Çok Arzu Edilen Ülke" ve "Gastronomi için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası" kategorilerinde yedinci sırayı aldı. İstanbul, "Ziyareti En Çok Arzu Edilen Şehir" kategorisinde ikinci olarak gümüş ödülün sahibi oldu. Türk Hava Yolları, "En Sevilen Havayolu Şirketleri" kategorisinde 5. sırada yer aldı. TÜRKİSTAN’IN YILDIZLARI "En Çok Arzu Edilen Gelişmekte Olan Turizm Noktası" kategorisinde Özbekistan birinciliği kazandı. Aynı listede Azerbaycan dördüncü, Kazakistan ise beşinci sırada yer aldı. Wanderlust ödülleri; doğal, kültürel güzellikler, gastronomi ve sürdürülebilir turizm açısından Türk coğrafyasının değerini bir kez daha ortaya koydu.

Pegasus, 200 Uçak Siparişi ile Filosunu Genişletiyor Haber

Pegasus, 200 Uçak Siparişi ile Filosunu Genişletiyor

İSTANBUL (İHA) - Pegasus Hava Yolları, büyüme stratejisi doğrultusunda önemli bir adım atarak Boeing ile 200 uçaklık bir sipariş anlaşmasına imza attı. Bu sipariş, şirketin bugüne kadar verdiği en büyük uçak siparişi olarak dikkat çekiyor. Yeni uçaklar, 2028’den itibaren Pegasus filosuna dahil olacak. Anlaşma kapsamında ilk etapta 100 uçak için kesin sipariş verilirken, 100 uçak için de satın alma opsiyonu tanındı. Boeing 737-10 model uçaklardan oluşan bu sipariş, şirketin hem ulusal hem de uluslararası arenada hedeflerine ulaşmasına katkı sağlayacak. Pegasus’un bu dev yatırımı, toplamda 36 milyar ABD doları değerinde olup, 2050 sürdürülebilirlik hedeflerini destekleyen bir adım olarak öne çıkıyor. Yapılan açıklamaya göre, bu anlaşma, Pegasus’un havacılık sektöründe yerel üretim, teknoloji transferi, AR-GE, eğitim ve istihdam alanlarında yeni fırsatlar yaratma vizyonunu da güçlendirecek. Pegasus CEO’su Güliz Öztürk, anlaşmayla ilgili yaptığı değerlendirmede, "Ülkemize net nakit ve en büyük katma değer oluşturan, pandemi sonrası rekorlar kırarak büyüyen turizm sektörümüzün önde gelen bir paydaşı olarak yeni rekorlar kırmak, turizmde 100 milyon misafir ve 100 milyar dolar gelir hedefimize ulaşmak için kendi kulvarımızda var gücümüzle çalışıyoruz. Türkiye'de ve yurt dışında büyüme, yeni rotalar açarak uçuş ağımızı genişletme hedeflerimiz doğrultusunda, filomuza yatırım yapmaya devam ediyoruz. 4,5 yaş ortalamasıyla Türkiye'nin en genç filosuna sahibiz. Dünyada en genç filo sahibi hava yolları arasında ilk sıralardayız. Boeing firmasıyla imzaladığımız anlaşmayla toplam 200 adet Boeing 737-10 model uçak için siparişimizi verdik. İlk etapta kesin siparişini verdiğimiz 100 adet uçak, 2028 yılından itibaren filomuza katılmaya başlayacak. Geri kalan 100 uçak için opsiyonumuzu kesin siparişe dönüştürmeyi, piyasa koşulları ve filomuzun ihtiyaçları doğrultusunda önümüzdeki yıllarda değerlendireceğiz" sözleriyle anlaşma detayları hakkında bilgi verdi. Açıklamasının devamında, "Boeing uçakları, Pegasus'un 1990 yılında havacılık sektörüne giriş yaptığı günden bu yana operasyonlarımızın ayrılmaz bir parçası oldu; filomuzu yeni Boeing 737-10 model uçaklarla büyüteceğimiz için heyecanlıyız. İş birliğimizin ülkemizin havacılık sanayisinde yerel üretim, teknoloji transferi, AR-GE, eğitim ve istihdam alanlarında yeni fırsatlar oluşturacağına olan inancımız tam. Bu sipariş, Boeing'in 2017 yılında devletimiz ile başlattığı MHİ-Milli Havacılık İnisiyatifi (NAI-National Aerospace Initiative) kapsamında değerlendirildiğinde gerek Türk üreticilerine ve gerekse de havacılık endüstrimize yeni kapılar ve üretim ile ihracat imkânı sağlayacaktır" ifadelerini kullandı. Boeing 737-10, CFM International LEAP-1B motorları sayesinde önceki nesillere kıyasla yüzde 20 daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Kısa ve orta mesafeli uçuşlar için tasarlanan bu model, 230 yolcu kapasitesi ve geniş bagaj alanlarıyla yolcu deneyimini artırmayı hedefliyor.

Corendon Airlines'ta Döner ve Ayran Dönemi Başlıyor Haber

Corendon Airlines'ta Döner ve Ayran Dönemi Başlıyor

İSTANBUL (İHA) - Corendon Havayolları, yolcularına farklı lezzetler sunmak adına bir yeniliğe imza atıyor. Almanya çıkışlı uçuşlarda döner ve ayran satışına başlayacaklarını duyuran Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Atılay Batu, yeni hizmetin 1 Ocak 2024 itibariyle başlayacağını açıkladı. Batu, Almanya’da yaşayan Türkler ve Almanlar'ın döneri oldukça sevdiğini hatırlatarak, Almanya çıkışlı uçuşlarında yolculara Türk döneri sunmayı kararlaştırdıklarını belirtti. Yanında ayran da verilecek menü fiyatı ile ilgili, döner ve ayran birlikte 10 Euro’dan, sadece dönerin ise 8 Euro’dan satılacağını söyledi. Dönerlerin Almanya’da üretilip hazırlandığını ve bu iş birliğinden yolcuların çok memnun kalacağını sözlerine ekledi. ANTALYA, UÇUŞLARDA ZİRVEDE 2024 yılı, Corendon Airlines için oldukça verimli geçti. Şirketin verilerine göre, yıl boyunca en çok uçulan destinasyonlar arasında Antalya birinci sırada yer aldı. Onu Girit’in Heraklion şehri ve Mısır’ın Hurghada şehri takip etti. Almanya’dan Türkiye’ye yapılan uçuşlarda ise Düsseldorf-Antalya hattı yoğunluk açısından öne çıktı. İkinci sırada Köln-Antalya, üçüncü sırada ise Hannover-Antalya rotası yer aldı. En yüksek doluluğa sahip 5 hat, Düsseldorf-Rhodos, Stuttgart-Gazipaşa, Köln-Dalaman, Köln-Gazipaşa ve Hannover-Rhodos olarak açıklandı. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE LİDERLİK Corendon Airlines, çevreye duyarlı adımlarıyla da dikkat çekiyor. Mart 2024’te sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) kullanımına başlayan şirket, sera gazı emisyonlarını yüzde 80 oranında azalttı. Ayrıca, Atmosfair’in "Dünyanın En Temiz Havayolları" araştırmasında dünya genelinde 4., Türkiye’de ise 1. sırada yer aldı. 2018 yılında düşük karbon emisyonuna sahip Boeing MAX 8 model uçakları Türkiye’de kullanan ilk havayolu şirketi olduklarını hatırlatan Batu, bu başarının devam edeceğini belirtti. İSTATİSTİKLERLE 2024 Corendon Airlines, 2024’te yolcularına geniş bir yaş aralığında hizmet verdi. En yaşlı yolcu 97 yaşında bir bireyken, en genç yolcu 21 günlük bir bebekti. Şirketin en uzun uçuş hattı, 13 saat 20 dakikalık süreyle Amsterdam-Bonaire arasında gerçekleşti. En kısa hat ise 2 saatlik süreyle Bükreş-Gazipaşa arasında oldu. Yıl boyunca bir yolcunun Corendon uçaklarında toplamda 83 saat geçirdiği açıklandı. En çok tercih edilen koltuk "30A" olurken, en çok satın alınan koltuk ise "2A" oldu. Uzun tatil planlarıyla dikkat çeken Brüksel-Eskişehir hattındaki yolcular ise ortalama 29 gün süren tatiller yaparak diğer destinasyonlardan ayrıştı. LEZZET TERCİHLERİ VE BAGAJ DETAYLARI 2024 yılında Corendon Airlines yolcularının uçak içi menüde en çok tercih ettiği yemek tavuk şinitzel oldu. Bagaj verileri ise ilginç detaylarla öne çıktı. En ağır bagaj, 56 parça eşya ile 983 kilogram olarak kaydedildi. Yolcu başına en ağır bagaj taşınan hatlar Çukurova-Nuremberg, Kayseri-Rotterdam ve Çukurova-Köln olarak sıralandı. Corendon Airlines, 2024 yılını hedeflerini tutturmuş, doluluk oranlarını artırmış ve çevreci adımlarla öne çıkmış bir yıl olarak geride bırakıyor. 2025 yılında doluluk oranını, uçuş destinasyonlarını ve koltuk kapasitesini artırarak misafirlerine daha iyi hizmet sunmayı hedefliyor.

SunExpress'ten Türk Havacılığında Güney Afrika Açılımı Haber

SunExpress'ten Türk Havacılığında Güney Afrika Açılımı

Antalya merkezli SunExpress Havayolları, Türk turizminin önde gelen taşıyıcılarından biri olarak, kış sezonunda Güney Afrika Havayolları (SAA) ile yaptığı anlaşma kapsamında 4 adet Boeing 737-800 tipi yolcu uçağını kiraladı. Bu uçaklar, Nisan 2025’e kadar görev yapacak ve Johannesburg merkezli olarak faaliyet gösterecek. SunExpress, bu operasyon için 48 pilot, 100 kabin memuru ve 6 teknisyeni Güney Afrika'ya gönderiyor. Havacılık sektöründe "wet lease" olarak bilinen ekipli uçak kiralama giderek popülerleşiyor. Bu yöntemin yalnızca uçak kiralanan versiyonuna ise "dry lease" adı veriliyor. Özellikle dönemsel yoğunluğa sahip havayolları, bu yöntemle hem filolarını hem de personellerini verimli bir şekilde değerlendiriyor. DÖRT UÇAK, NİSANA KADAR GÖREV YAPACAK Bu yıl, Güney Afrika'ya uçak kiralayan ilk Türk şirketi olan SunExpress, geçen yıl başladığı bu operasyonu genişleterek, SAA’ya 4 uçak kiralama kararı aldı. Ayrıca, AJet ile yapılan anlaşma çerçevesinde, 9 uçak daha ekipleriyle birlikte Nisan ayına kadar kiralandı. Johannesburg’a yapılacak uçuşların planlamasında, Antalya Havalimanı'ndan Nairobi üzerinden 9,5 saat sürecek aktarmalı bir rota belirlendi. Uçaklar, Nairobi'de 17 ton, Johannesburg’da ise 14 ton yakıt ikmali yaparak uçuşlarını tamamlıyor. GÖNÜLLÜLÜK ESAS ALINIYOR Personel, Güney Afrika’daki görevlere gönüllülük esasına göre katılıyor. Görev süresi iki ay ile altı ay arasında değişiklik gösteriyor. Kabin ekiplerinde, her uçuşta SunExpress ve SAA’den birer ikili görev alıyor. Bakım ve teknik destek ise SunExpress teknik ekibinin yanı sıra Güney Afrika merkezli ekipler tarafından yürütülüyor. SunExpress Uçuş İşletme Başkanı Kaptan Pilot Boğaç Yoldaş, bu operasyonun Türkiye için bir ilk olduğunu vurguladı. Yoldaş, "Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyoruz. Geçen yıl 2 uçakla başladık. Güney Afrika’ya bu yıl 4 uçak gönderiyoruz. SAA çok köklü bir şirket. Birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var" dedi. SAA Operasyonlarından sorumlu Kaptan Pilot Özkan Uysal ise, operasyonların ciddi risk analizleri ve kapsamlı eğitimlerden sonra planlandığını belirtti. Uçaklar, görev öncesinde 10 gün boyunca teknik inceleme ve bakımdan geçiriliyor. SunExpress Teknik Ekibi’nden Mehmet Çetin, "Tüm planlı bakımlar önceden yapılıyor. Uçak 10 gün boyunca hazırlanıyor. Amacımız sorunsuz bir Güney Afrika operasyonu yapabilmek" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.