Hava Durumu

#Ulaşım

TOURISMJOURNAL - Ulaşım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaşım haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Demir Yolunda Yolcu Rekoru: 11 Ayda 256,4 Milyon Haber

Demir Yolunda Yolcu Rekoru: 11 Ayda 256,4 Milyon

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 Ocak-Kasım döneminde demir yolu taşımacılığı verilerini paylaştı. Bakan Uraloğlu, Marmaray, Başkentray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer raylı sistem hatlarında toplamda 256,4 milyon kişinin seyahat ettiğini belirtti. "Marmaray 201 milyon, Başkentray 22,1 milyon, YHT'ler ise 11,5 milyon yolcuya hizmet verdi" dedi. MARMARAY 11 AYDA 201 MİLYON YOLCU TAŞIDI Kent içi raylı sistemlerin trafik sıkışıklığını çözmedeki önemine vurgu yapan Uraloğlu, Marmaray’ın İstanbul’da kritik bir rol üstlendiğini ifade etti. Uraloğlu, "2024 yılı kasım ayında Marmaray'ı 19 milyon 315 bin 901 kişi kullanarak ulaşımını daha hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirdi. 11 aylık Ocak-Kasım döneminde ise 201 milyon yolcuya ulaştık" dedi. Marmaray'ın şehir içi ulaşımı hızlandırarak yolculuk konforunu artırdığını da ekledi. BAŞKENTRAY'DAN REKOR KULLANIM Ankara’da ise Başkentray hattının şehrin doğusunu ve batısını birbirine bağladığını belirten Bakan, kasım ayında 2 milyon 358 bin yolcunun bu hattı kullandığını söyledi. "Başkentray ile kasım ayında 2 milyon 358 bin 168 yolcumuza, yılın ilk 11 ayında ise 22,1 milyon yolcuya hizmet verdik" diye belirtti. Ayrıca 20 Kasım’da 94 bin 84 yolcu ile rekor kırıldığını ekledi. KENT İÇİ RAYLI SİSTEMLER 234,8 MİLYON YOLCU TAŞIDI Kent içi raylı sistemlerin 226 milyon yolcuyla Marmaray, Başkentray, Sirkeci-Kazlıçeşme ve Halkalı-Bahçeşehir hatlarında yoğun kullanım gördüğünü belirten Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Hattı’nın da 8,8 milyon yolcuyla katkı sağladığını ifade etti. Ocak-Kasım döneminde bu hatlar toplamda 234,8 milyon yolcu taşıdı. YHT VE BÖLGESEL TRENLER YOĞUN İLGİ GÖRDÜ Yüksek Hızlı Trenlerin (YHT) kasım ayında 1 milyon 62 bin 546 yolcuya hizmet verdiğini aktaran Bakan Uraloğlu, "11,5 milyon yolcumuz ise Ocak-Kasım döneminde YHT'ler ile seyahat etti. Bu dönemde bölgesel ve anahat trenlerimizi ise toplam 10,1 milyon yolcu kullandı" dedi. Demir yolu yatırımlarının karşılığını aldıklarını belirten Uraloğlu, bu hizmetlerin daha geniş kitlelere ulaşması için çalışmalarını sürdüreceklerini kaydetti.

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor Haber

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor

COVID-19 pandemisinin neden olduğu büyük aksaklıkların ardından, küresel turizm sektörü istikrarlı bir şekilde toparlanıyor. Son eğilimler, gezginlerin popüler destinasyonlara geri döndüğünü ve turizme büyük ölçüde bağımlı ekonomilere yeniden hayat verdiğini gösteriyor. Daha az kısıtlaması olan ülkeler, ziyaretçi sayısında büyük artışlar yaşadı. Örneğin, İspanya ve Fransa gibi destinasyonlar pandemi sonrası turizmde önemli bir yükseliş gördü. İspanya, yalnızca 2023'ün ilk aylarında yaklaşık 8 milyon uluslararası ziyaretçi bildirdi. Bu rakam, ülkenin pandemi öncesi ziyaretçi seviyelerine oldukça yakındı. Fransa ise özellikle kısa mesafeli pazarlardan gelen turistlerin yoğun ilgisini çekti. Süreçte aşılama çabalarının olumlu sonuçlar vermeye devam ettiği gözlemlendi. Seyahat alışkanlıkları değişirken giderek daha fazla gezgin, tatil için açık hava ve daha az kalabalık yerleri tercih ediyor. Uzmanlar, bu eğilimin sürdürülebilir turizm uygulamalarının kök saldığına işaret ettiğini belirtiyor. Gezginler, doğayı koruma ve çevresel sorumluluğa odaklanan destinasyonları tercih ederken, bu değişim sektörde uzun vadeli bir dönüşüm başlatabilir. Kalabalıktan uzak ve doğayla iç içe deneyimlerin avantajlarını fark edenlerin sayısı günden güne artıyor. Pandemi sırasında en çok zarar gören alanlardan biri olan hava yolculuğu da toparlanıyor. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'ne (IATA) göre, küresel hava yolculuğunun 2023'ün sonlarında pandemi öncesi seviyelerin yaklaşık yüzde 60'ına ulaşması bekleniyordu. Özellikle yurt içi uçuşların toparlanmanın büyük bir kısmını oluşturması, gezginlerin uluslararası seyahatlerden ziyade yerel tatilleri önceliklendirdiğini gösteriyor. Düşük maliyetli havayolları, pazar payını ele geçirmek için kıyasıya rekabet ediyor. Ryanair ve easyJet gibi şirketler cazip fiyatlar sunarak birçok kişinin seyahat etme tutkusunu yeniden keşfetmesini sağladı. Bu rekabetçi fiyatlar sayesinde gezginler, daha önce erteledikleri uzak yerleri keşfetme fırsatını değerlendirme eğiliminde oluyor. Pandemi, gezginlerin seyahat önceliklerini değiştirdi. Artık birçok kişi sadece eğlence değil, anlamlı deneyimler de arıyor. Bu talep, yerel halkla etkileşimde bulunulan ve kültür alışverişini teşvik eden etkinliklerin yer aldığı deneyimsel seyahatin yükselişine neden oldu. Yerel deneyimlere vurgu yapan programlar, turistlerin kendilerini tam anlamıyla ve otantik bir şekilde keşfetmelerine olanak tanıdığı için ilgi görüyor. Turizmin yerel ekonomilere olan etkisi yadsınamaz bir gerçek. Yunanistan ve İtalya gibi turist akınına büyük ölçüde bağımlı ülkeler umut verici işaretler bildiriyor. Pandeminin ekonomik etkileriyle sarsılan topluluklar, şimdi güneşli plajlara, gurme mutfağa ve kültürel keşiflere aç gezginler sayesinde yeniden canlanıyor. Yerel işletmeler yeniden açılıyor, personel işe alıyor ve moraller yükseliyor. Ancak toparlanma her yerde eşit ve somut olarak görülebilir değil. Enflasyon ve jeopolitik gerilimler gibi faktörler, gezgin davranışlarını ve genel pazar büyümesini etkileyebiliyor. Artan otel fiyatları ve yaşam maliyeti, potansiyel gezginlerin seçeneklerini dikkatlice tartmasını gerektiriyor. Bölgelere göre dinamikler büyük farklılıklar gösteriyor. Örneğin, Asya-Pasifik turizm için önemli bir bölge olmasına rağmen, birçok ülkenin turist akışını etkileyen sıkı önlemleri devam ediyor. Tayland ve Endonezya gibi destinasyonlar kademeli olarak açılarak turizm fırsatlarını artırıyor. Bali, son raporlara göre ziyaretçi sayısında belirgin artışlar yaşarken, bu durum canlanma umutlarını pekiştiriyor. Bu toparlanma sürecinde teknoloji merkezi bir rol oynamaya devam ediyor. Temassız ödemeler ve kolay planlama ile gezinmeyi sağlayan uygulamalar gibi dijital araçlar, gezgin deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Gezginler giderek daha sorunsuz operasyonlar ve geliştirilmiş güvenlik önlemleri bekliyor, bu da sağlayıcıların hızla uyum sağlamasını zorunlu kılıyor. Uzmanlar, pandeminin seyahat sektörünü tüketici davranışından iş operasyonlarına kadar kalıcı olarak değiştirdiği konusunda hemfikir. Değişen gezgin beklentileri ve sağlık-güvenlik konularına ilişkin artan farkındalık, sektör uygulamalarında sürekli bir evrime yol açacak. Turizm sektöründe belirsizlik sürse de mevcut tahminler umut verici. Bu yıl gözlemlenen toparlanma, gelecek yıllar için iyimserlik yaratıyor. Gezginler keşif ve deneyim tutkusunu yeniden kazanırken, sürdürülebilirlik ve uyarlanabilirlik önemli temalar olmaya devam ediyor. Bu canlanma, sadece eski güzel günleri geri getirmekle kalmayıp, geleceğin turizmini şekillendirmeyi hedefliyor.

Ücretsiz Taşımacılıkta Destek Ödemeleri Artırıldı Haber

Ücretsiz Taşımacılıkta Destek Ödemeleri Artırıldı

Resmi Gazete'de yayımlanan yeni düzenlemeyle, engelli, yaşlı, şehit yakını ve gazileri ücretsiz taşıyan özel halk otobüsü ve deniz ulaşım araçlarına yapılan aylık destek ödemeleri artırıldı. Bu kapsamda, büyükşehirlerdeki destek ödemesi 6.210 TL'ye, diğer illerde ise 3.726 TL'ye yükseltildi. Düzenleme, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlandı. Yönetmelik değişikliği, "Ücretsiz Seyahat Kapsamında Yapılacak Gelir Desteği Ödemesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" adıyla Resmi Gazete'de yayımlandı. Bu değişiklikle, toplu taşıma araçlarının ücretsiz seyahat hizmetini sunarken yaşadığı mali yükün hafifletilmesi amaçlanıyor. BÜYÜKŞEHİRLERDE ÖDEMELER 6.210 TL'YE YÜKSELTİLDİ Düzenlemeyle, ödeme miktarlarını belirleyen maddelerde önemli değişiklikler yapıldı. Bu düzenlemeye göre, Ankara ve İstanbul'daki her bir toplu taşıma aracı için yapılan aylık destek ödemesi, 4.500 TL'den 6.210 TL'ye çıkarıldı. Diğer büyükşehir belediyelerindeki toplu taşıma araçları için destek ödemesi, 3.375 TL'den 4.658 TL'ye yükseltildi. Bu artış, şehir içi toplu taşıma araçlarının ücretsiz taşıma hizmetinden kaynaklanan gelir kaybını telafi etmeyi hedefliyor. BÜYÜKŞEHİR OLMAYAN İLLERDE DE DESTEK ARTTI Büyükşehir belediyesi olmayan illerde, şehir içi toplu taşıma hizmeti veren her bir araç için yapılan destek ödemesi de artırıldı. Daha önce 2.700 TL olan destek, yapılan güncellemeyle 3.726 TL'ye çıkarıldı. Bu artış, büyükşehir statüsünde olmayan illerdeki toplu taşıma işletmelerine destek sağlamayı amaçlıyor. DENİZ ULAŞIM ARAÇLARINA ÖZEL DESTEK Düzenleme, sadece kara ulaşımıyla sınırlı değil. Deniz ulaşım araçları için yapılan destek ödemeleri de artırıldı. Buna göre, şehir içi toplu taşıma hizmeti sunan her bir özel denizyolu ulaşımı aracı için ödenen destek miktarı, 3.375 TL'den 4.658 TL'ye yükseltildi. Bu destek, deniz ulaşımında da ücretsiz taşımacılığın sürdürülebilirliğine katkı sağlamayı amaçlıyor.

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı Haber

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı

İSTANBUL (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin kazı çalışmalarının hızlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, projenin, karayollarında Tünel Açma Makinesi (TBM) kullanılan ilk proje olduğunu belirterek, "Makinemiz, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye'deki en büyük 3. TBM'dir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 5 dakikaya inecek, yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz" dedi. 7 KİLOMETRELİK ÇİFT TÜP TÜNEL, BAĞLANTI YOLLARIYLA 8,2 KİLOMETREYE ULAŞACAK Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) Uskumruköy Kavşağı’na bağlanacak olan Sarıyer-Kilyos Tüneli, 7 kilometrelik çift tüp tünel ve bağlantı yollarıyla toplam 8,2 kilometrelik bir güzergâha sahip olacak. Tünelin yüzde 62’si 13,65 metre çapındaki TBM ile, yüzde 38’i ise Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) ile delme-patlatma yöntemiyle kazılacak. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’Sİ İŞ BAŞINDA Projenin en dikkat çekici unsurlarından biri, 13,65 metrelik çapıyla Türkiye'nin en büyük 3. TBM’sinin kullanılması oldu. 3 bin 250 ton ağırlığındaki dev makine, Çin’den Türkiye'ye 9 bin 291 deniz mili mesafe kat ederek 90 günde getirildi. 109 araçla taşınan makine, tünel içindeki 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde ve 75 metre uzunluğundaki özel bir mağarada monte edildi. Proje, mühendislik açısından önemli bir sembol niteliği taşıyor. Yapılan mağara yapısı, tünelcilik sektöründe Türkiye'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük yeraltı yapısı olma özelliği taşıyor. İLERLEME YÜZDE 33’E ULAŞTI Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde kazı çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Bugüne kadar sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 018 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metrelik ilerleme sağlandı. Bu, projenin yüzde 33’ünün tamamlandığı anlamına geliyor. Çalışmalarda, 850 kişilik bir ekip görev yapıyor. SEYAHAT SÜRESİ 5 DAKİKAYA DÜŞECEK Bakan Uraloğlu, tünel sayesinde seyahat süresinin 35 dakikadan 5 dakikaya ineceğini belirtti. Bu gelişmenin, İstanbul'un kuzey bölgesinde trafiği rahatlatmasının yanı sıra İstanbul Havalimanı, Sarıyer, Levent ve Maslak arasındaki bağlantıyı güçlendireceği ifade edildi. Ayrıca, Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya mahallelerinde yaşayan vatandaşların İstanbul’un merkezine ulaşımının kolaylaşacağı vurgulandı. YILLIK 2,1 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLANACAK Tünelin tamamlanmasıyla yıllık 2,1 milyar lira tasarruf hedefleniyor. Bunun 1,7 milyar lirası zamandan, 400 milyon lirası ise akaryakıttan sağlanacak. Projenin çevresel faydaları da göz ardı edilmeyecek boyutta. Seyahat süresindeki azalma ve araç trafiğinin azalması sayesinde, yıllık 32 bin ton karbon emisyonu azaltılarak çevreye katkı sağlanacak. TAMAMLANDIĞINDA ÜCRETSİZ HİZMET VERECEK Bakan Uraloğlu, tünelin tamamlanmasının ardından ücretsiz hizmet vereceğini açıkladı. Ayrıca, tünelin olası bir afet durumunda İstanbul’un tahliye yollarından biri olarak kullanılacağı belirtildi. Bu nedenle projenin, yalnızca ulaşımı hızlandırmakla kalmayıp, aynı zamanda İstanbul’un afet ve kriz yönetimi altyapısına da katkı sunacağı ifade edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "Bu tür büyük büyük projeler, sadece beton ve çelikten ibaret değildir. Bu projeler, aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür. İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer Kilyos Tüneli'nde TBM kazısını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Bu tünel, sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul'un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır" diyerek, projede emeği geçen tüm mühendislere, işçilere ve yüklenici firmalara teşekkür etti.

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor Haber

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi kapsamında Edirne’yi İstanbul’a bağlayacak hızlı tren hattındaki çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy hattı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule hattı ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı hattı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor. ÇERKEZKÖY-KAPIKULE HATTI TAMAMLANIYOR Projenin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaların 2025 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. Edirne kent merkezinde inşa edilen 680 metre uzunluğundaki Tunca Nehri viyadüğü büyük oranda tamamlandı. Ayrıca Kapıkule Sınır Kapısı güzergahındaki çalışmalar da sürüyor. 2019 yılında yapımına başlanan proje tamamlandığında, Halkalı ile Kapıkule arasındaki seyahat süreleri yolcu trenlerinde 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya, yük trenlerinde ise 8 saatten 3,5 saate düşecek. 2028’DE TAMAMI KULLANIMDA OLACAK AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, projenin tüm etaplarının 2028 yılı sonuna kadar tamamlanmasının planlandığını açıkladı. Aksal, ilk etap tamamlandığında 2025’te Çerkezköy ile Sofya arasında tren seferlerinin başlayacağını belirtti. İSTANBUL HAVAALANI VE KUZEY MARMARA BAĞLANTISI Projenin iki hızlı tren hattı içerdiğini ifade eden Aksal, "Birinci projede hızlı tren Kapıkule-Çatalca oradan İGA İstanbul Havaalanı'na geçecek. Havaalanından üçüncü köprü üzerinden Ankara'ya bağlanacak. Önceki dönem Ulaştırma Bakanımızın ifadesiyle 'Demir Kuzey Marmara' diye tarif edilen bir yol var, bu ikinci bir hat olacak. Edirnelileri İstanbul Havaalanına bağlayacağı için o da çok önemli" sözlerini kaydetti.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

Büyük Beden Yolcunun Ekstra Koltuk Ücreti Tartışma Konusu Oldu Haber

Büyük Beden Yolcunun Ekstra Koltuk Ücreti Tartışma Konusu Oldu

Büyük beden seyahat fenomeni Jaelynn Chaney, ABD havayollarının tatil sezonu öncesinde büyük beden yolculardan ek koltuklar için daha fazla ücret talep etmesine karşı çıktı. TikTok üzerinden yaptığı paylaşım kısa sürede viral olurken, sosyal medyada geniş bir tartışma başlattı. Kullanıcıların bir kısmı Chaney’i desteklerken, diğerleri eleştirilerde bulundu. Chaney, TikTok videosunda, büyük beden yolcuların "başkalarının tek bir biletle elde ettiği konaklama imkanı için iki kez ödeme yapmaya zorlanmasının" çirkin bir uygulama olduğunu vurguladı. Ayrıca, havayollarının daha fazla yolcu taşımak adına koltukları küçülttüğünü iddia etti. Yaklaşık 40 bin kişinin desteklediği bir dilekçe de başlatan Chaney, büyük beden yolcuların uçuş sırasında ayrımcılık ve rahatsızlık yaşadığını belirtti. Dilekçesinde, "Büyük beden yolcular olarak, partnerim ve ben maalesef uçuş sırasında ayrımcılığa ve rahatsızlığa maruz kaldık. Tüm büyük beden yolculara, uçuş sırasında ihtiyaçlarını karşılamak ve konforlarını sağlamak için, boyutlarına bağlı olarak fazladan bir, iki veya üç koltuk sağlanmalı. Havayolları, ek koltukları bağımsız olarak satın alan büyük beden yolculara geri ödeme yapmalı. Bu, çevrimiçi veya müşteri hizmetleri aracılığıyla erişilebilen basit bir süreç olmalı" ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.