Hava Durumu

#Ulaşım

TOURISMJOURNAL - Ulaşım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaşım haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Çin'in Bahar Bayramı Boyunca 9 Milyar Seyahat Gerçekleşecek Haber

Çin'in Bahar Bayramı Boyunca 9 Milyar Seyahat Gerçekleşecek

Çin’de ay takvimine göre kutlanan Bahar Bayramı, ülke içinde devasa bir hareketliliğe sahne olacak. Çin Ulaştırma Bakanlığı, 14 Ocak-22 Şubat arasındaki 40 günlük tatil sürecinde yaklaşık 9 milyar seyahat yapılacağını öngörüyor. Bu yoğunluk, "Çunyün" adı verilen Bahar Bayramı yolculuklarını "dünyanın en büyük kitlesel göçü" unvanıyla öne çıkarıyor. Seyahatlerin yüzde 80’inin, yani 7,2 milyar seferin kara yollarında, kişisel otomobillerle yapılması bekleniyor. Araç paylaşımı, özellikle bu yıl öne çıkan bir eğilim oluyor. Çin’in popüler sosyal medya uygulaması Xiaohongshu’da "Bahar Bayramı’nda araç paylaşımıyla memlekete gitmek" etiketi milyonlarca kez görüntülendi. Elektrikli ve hibrit araçların kullanımı da dikkat çekiyor. Ülkede Kasım 2024 itibarıyla karayolu servis alanlarına 33 bin 100 şarj istasyonu kuruldu ve servis alanlarının yüzde 97’si elektrikli araçlara hizmet veriyor. DEMİR VE HAVA YOLLARINDA REKOR BEKLENİYOR Demir yollarıyla 510 milyon seyahat yapılacağı, bu dönemde günlük yolcu sayısının 12,75 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5,5 daha fazla olacak. Hava yollarında ise günlük 18 bin uçuşla toplamda 90 milyon yolcunun taşınacağı belirtiliyor. Bahar Bayramı, Çin geleneğinde aile ziyaretleri ve "sıla-i rahim" ritüeli için büyük önem taşıyor. Bu yoğun tatil dönemi, milyonlarca Çinlinin memleketlerine akın etmesine sahne olacak.

Antalya Gelir ve Gecelemede Turizmin Lideri Haber

Antalya Gelir ve Gecelemede Turizmin Lideri

ANTALYA (İHA) - Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Yusuf Hacısüleyman, "2024 Yılı Değerlendirmesi ve 2025 Yılı Öngörüleri" başlıklı toplantıda Antalya’nın turizmdeki güçlü konumuna dikkat çekerek, kişi başı turizm gelirinin 979 dolar olduğunu belirtti. Türkiye’nin toplam turizm gelirinin 50 milyar dolar olduğunu vurgulayan Hacısüleyman, bu gelirin 17,5 milyar dolarının Antalya’dan sağlandığını açıkladı. GECELEME ORANLARINDA TÜRKİYE’NİN ZİRVESİ Türkiye genelindeki 203 milyon gecelemenin yüzde 46’sının Antalya’da gerçekleştiğini ifade eden Hacısüleyman, "Rusya, Ukrayna savaşı Trump'ın gelişiyle ateşkesle sonuçlanırsa turizm sayıları açısından büyük bir artışa sebep olabileceğini biliyoruz. Çünkü Karadeniz hava sahası açılacak. Rusya ve Ukrayna hava sahası açılacak. Tahminimiz, ateşkes durumunda turist sayısının 20 milyona ulaşacağı yönünde. Ateşkes olmazsa turist sayısı bir miktar artacaktır, yüzde altıyla sekiz arasında artacağını öngörüyoruz" dedi. Turist başına harcama miktarının ve geceleme oranlarının kentin turizm gücünü gösterdiğini ekledi. TARIM VE SANAYİDE ANTALYA’NIN KONUMU Antalya’nın tarım sektöründeki payına değinen Hacısüleyman, sebze üretiminde yüzde 6, meyve üretiminde yüzde 2,3, süs bitkilerinde yüzde 13,6 ve sera alanlarında yüzde 41’lik bir paya sahip olduklarını hatırlattı. Sanayideki payın ise yüzde 10 civarında olduğuna işaret ederek, bu alanda gelişime ihtiyaç olduğunu söyledi. KONUT PİYASASI VE GÖÇ Antalya’da konut satışlarının yüzde 35’inin yabancılara yapıldığını ve metrekare fiyatlarının 39 bin lira ile Türkiye ortalamasının üzerinde olduğunu belirtti. Yıllık 60 bin kişilik nüfus artışının altyapı sorunlarına neden olduğunu ifade etti. DEMİRYOLU VE ULAŞIMDA 2025 ÖNGÖRÜLERİ Antalya’ya demiryolu projesinin önemine dikkat çeken Hacısüleyman, hem ihracat hem de yolcu taşımacılığı açısından bu projenin kritik olduğunu söyledi. 2025 yılı için iç talep büyümesinde yavaşlama ve ihracatta toparlanma öngörülüyor. EXPO ALANI İÇİN YENİLİKÇİ PROJELER EXPO 2016 alanının verimli şekilde değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Hacısüleyman, bu alanın fuar, kongre, bilim parkı veya kültür merkezi gibi projelerle turizme kazandırılması gerektiğini belirtti. "Antalya’nın önde gelen kuruluşlarının, büyük sivil toplum kuruluşlarının ve belediyelerimizin birlikte hareket ederek bu alanı değerlendirmesi gerekiyor. Şehrin yararını düşünelim. Amacımız kâr gütmek olmamalı. Antalya'ya hizmet için yapılacak projelerle bu alan çok büyük bir değer haline gelebilir. İlla bir yerden para kazanmak zorunda değilsiniz, bizim Antalya Kültür Sanat’ta yaptığımız gibi kültür ve sanatı da finanse etmemiz doğru bir yaklaşım olur diye düşünüyorum" dedi.

İç Hatlarda Lider: Sabiha Gökçen Havalimanı Haber

İç Hatlarda Lider: Sabiha Gökçen Havalimanı

İSTANBUL (İHA) - İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (SAW), 2024 yılı verileriyle Türkiye’de iç hat yolcularının en fazla tercih ettiği havalimanı unvanını kazandı. Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı olan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, merkezi konumu nedeniyle sahip olduğu "şehrin havalimanı" unvanı, çeşitli ulaşım seçenekleri ve transfer kolaylıklarıyla bu başarısını perçinledi. Bu yıl 24. yılını kutlayan havalimanı, 2024 yılını toplam 41 milyon 488 bin 653 yolcu sayısıyla tamamladı. İç hatlarda 19 milyon 530 bin 169, dış hatlarda ise 21 milyon 958 bin 484 yolcuya hizmet veren havalimanı, ayrıca 3 milyon 785 bin 593 transfer yolcuyu ağırladı. YENİ DESTİNASYONLARLA REKOR YIL 2024 yılında toplamda 242 bin 367 uçuş gerçekleştirilen, Pegasus Hava Yolları ve Ajet'in de ana üssü olan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, iç hatlarda 110 bin 695, dış hatlarda ise 131 bin 672 sefer düzenledi. Havalimanı, bağlantı ağına 15 dış hat ve 1 iç hat olmak üzere toplam 16 yeni destinasyon ekleyerek yolcularına daha geniş seyahat seçenekleri sundu. Toplamda 51 ülkeye uçuş düzenleyen havalimanı, iç hatlarda Antalya, İzmir ve Trabzon’u; dış hatlarda ise Lefkoşa, Londra ve Köln’ü en popüler destinasyonlar olarak öne çıkardı. Havalimanı, 38 iç hat ve 103 dış hat olmak üzere toplam 141 destinasyonla İstanbul’u dünyaya bağlamaya devam ediyor.

Kâmil Koç, 2024 Seyahat Verilerini Açıkladı Haber

Kâmil Koç, 2024 Seyahat Verilerini Açıkladı

Kâmil Koç, 2024 yılında da karayolu seyahat sektöründe en çok tercih edilen marka olmayı sürdürdü. Şirketin açıkladığı verilere göre, geçen yılın en popüler rotası Bursa-İstanbul olurken, Ankara-İstanbul ve İstanbul-Ankara güzergâhları da yoğun ilgi gördü. Özellikle Ramazan ve Kurban Bayramları'nda Bursa-İstanbul rotası en çok tercih edilen güzergâh olarak öne çıktı. Sömestr tatilinde ise Ankara-İstanbul en popüler rota oldu. En çok seyahat edilen şehirler ise sırasıyla İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir ve Eskişehir oldu. POPÜLER GÜZERGÂHLAR VE SEYAHAT TRENDLERİ 2024 yılı boyunca Bursa-İstanbul hattı, Kâmil Koç’un en fazla tercih edilen rotası oldu. Bu güzergâhı Ankara-İstanbul, İstanbul-Ankara ve İstanbul-Bursa rotaları izledi. Diğer dikkat çeken rotalar arasında Bursa-Ankara, İstanbul-İzmir, İzmir-İstanbul, Ankara-Bursa ve Kayseri-Ankara yer aldı. İstanbul, en çok tercih edilen üç güzergâhın ortak noktası olarak dikkat çekti. BAYRAM VE TATİL DÖNEMLERİNDE YOLCU HAREKETLİLİĞİ Ramazan ve Kurban Bayramlarında Bursa-İstanbul rotası yine ön plandaydı. 9-12 Nisan Ramazan Bayramı döneminde İstanbul-Ankara, Ankara-İstanbul ve İstanbul-Bursa hatları yoğun ilgi gördü. Kurban Bayramı'nda ise İstanbul-Bursa, İstanbul-Ankara ve Ankara-İstanbul en sık kullanılan güzergâhlar arasında yer aldı. Sömestr tatilinde Ankara ile İstanbul arasında yoğun bir yolcu trafiği yaşanarak, bu hat en popüler rota oldu. 2024 PERFORMANSI VE GELECEK VİZYONU Kâmil Koç Genel Müdürü Çağatay Kepek, şirketin 2024 performansını değerlendirerek, hedeflerine ulaştıklarını ve araç filolarını genişlettiklerini belirtti. Marka, yıl içinde "The ONE Awards", "Brandverse Awards" ve "Outdoor Awards 2024" gibi prestijli ödüller kazandı. Kepek, Kâmil Koç’un Türkiye'nin ilk seyahat markası olarak 100. yıl vizyonuyla büyümeye devam ettiğini ve Flixbus iş birliği sayesinde Avrupa’daki etkisini artırdığını ifade etti. Ayrıca 2025 yılında dijitalleşme ve inovasyon odaklı projelerle sektördeki liderliklerini daha da güçlendirmeyi planladıklarını dile getirdi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.