Hava Durumu

#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı

TOURISMJOURNAL - Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Aydın- Denizli arası, otoyol sayesinde 55 dakikaya inecek Haber

Aydın- Denizli arası, otoyol sayesinde 55 dakikaya inecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu'nun tamamının 17 Ekim'de araç trafiğine açılacağını söyledi. Bakan “Toplam 163 kilometrelik otoyol projesi ile Aydın ve Denizli arasında 2 saat süren yolculuğun 55 dakikaya düşecek. Yıllık toplam 5,3 milyar lira tasarruf sağlayacağız" dedi.  Abdulkadir Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu'nun 70 kilometrelik kesiminin 17 Ekim'de hizmete açılacağını duyurdu. Aydın ve Denizli illerinin Ege, Akdeniz ve İç Anadolu arasında ulaşımı sağlayan karayolu koridorunda bulunduğunu ifade eden Uraloğlu, "Bölgedeki ticari ve turistik trafiğin geçiş noktası olan bu güzergah, İstanbul-İzmir ve İzmir-Aydın Otoyolları ile büyük bir güç kazandı. Aydın-Denizli Otoyolu ile Kapıkule'den başlayarak İstanbul üzerinden Marmara ve Ege'yi geçip Akdeniz'e uzanan kesintisiz otoyol hattının bir halkasını daha hizmete açıyoruz." dedi.  OTOYOL MESAFESİ 163 KİLOMETRE  Aydın-Denizli Otoyolu'nun 93 kilometrelik kesiminin 2023 yılında trafiğe açıldığını söyleyen bakan Uraloğlu, hizmete açacakları kesimin Aydın-Denizli Otoyolu kavşağından başlayıp Kuyucak kavşağında sonlandığını belirtti. Uraloğlu, “Otoyolun tamamı 6 şeritli 140 kilometre ana yol ve 4 şeritli 23 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplamda 163 kilometre uzunluğunda inşa edildi. Aydın Çevre Yolu Otoyol Kavşağı'ndan başlayıp Dalama üzerinden Yenipazar'a, Büyük Menderes Nehri'nin ise güneyinden geçerek Kuyucak ilçesine ulaşıyor. Karapınar'ın kuzeyinden Azizabat ve Yamalak yerleşkelerinin güneyinden devam eden otoyol, D-320 Aydın-Denizli Devlet Yolu'na paralel olarak Sarayköy'ün güneyinden geçiyor. Kumkısık mevkiinde D-320 Devlet Yolu'nun kuzeyine geçtikten sonra, otoyol Denizli'yi çevreleyerek Çeltikçi, Korucuk ve Kocadere istikametinde ilerleyip Kocabaş mevkiinde sonlanıyor.” dedi.  SEYAHAT SÜRESİ 55 DAKİKA Aydın ve Denizli arasında D-320 Devlet Yolu üzerinden 11 ilçe ve 46 adet sinyalize kavşak geçerek trafik şartlarına göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuğun, otoyol sayesinde 55 dakikaya ineceğini açıklayan bakan Uraloğlu, "Bu, bölge halkı için önemli bir zaman tasarrufu anlamına geliyor. Denizli Batı Çevreyolu Kavşağı Kumkısık ile İzmir Merkezi Liman Kavşağı arasındaki 220 kilometrelik otoyol, 1 saat 40 dakikaya inecek, böylece Aydın'dan Denizli'ye devlet yolu üzerinden ulaşım süresi, otoyol tamamlandığında İzmir'den Denizli'ye ulaşım süresine eşit olacak." şeklinde konuştu. 5,3 MİLYAR LİRA TASARRUF  Bakan Uraloğlu, otoyolun ekonomik ve çevresel faydalarına da değinerek, "Aydın-Denizli Otoyolu ile zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan ise 800 milyon lira tasarruf edeceğiz. Yıllık 5,3 milyar liralık tasarruf sağlanacak. Ayrıca yıllık karbon emisyonunu 61 bin ton azaltarak çevreye de önemli bir katkı sunacağız." diye sözlerine ekledi.  TURİZM MERKEZLERİNE ULAŞIM RAHATLAYACAK Otoyolun hizmete girmesiyle Denizli'den İzmir Limanı'na sanayi ve tarım ürünlerinin daha hızlı taşınacağını ifade eden Uraloğlu, "Pamukkale, Efes, Didim ve Kuşadası gibi turizm merkezlerine ulaşım kolaylaşacak. Böylece bölgenin turizm potansiyeli daha da artacak." dedi. İZMİR-ANTALYA YOLCULUĞU 3-3,5 SAAT OLACAK  Aydın-Denizli Otoyolu kesiminin ardından sonraki etaplarda yapılacak olan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyolları tamamlandığında, İzmir ile Antalya arasındaki 580 kilometrelik devlet yolunun 440 kilometrelik otoyol ile DEĞİŞTİRİLECEĞİNİ belirten Abdulkadir Uraloğlu, "Böylece İzmir'den Antalya'ya ulaşım süresi 6-7 saatten 3-3,5 saate düşecek, iki büyük turizm merkezi birbirine daha da yakınlaşacak." dedi.

12 Yeni iç hat seferi hizmete açılıyor Haber

12 Yeni iç hat seferi hizmete açılıyor

SEFER EKSİKLİKLERİ GÜNDEME GELDİ Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk Hava Yolları (THY), AJet, Pegasus ve SunExpress Havayollarının üst düzey yöneticileriyle Türk Sivil Havacılık Akademisi'nde bir araya geldi.  Toplantının ardından açıklamalarda bulunan Uraloğlu, iç hatlarda sefer icra eden taşıyıcılar olan söz konusu hava yollarının üst düzey yöneticileriyle bir araya geldiklerini belirterek, toplantıda Türk sivil havacılığının iç ve dış hatlardaki genel durumunu ve gelecek öngörülerini ele aldıklarını kaydetti.  Özellikle iç hat seferleri konusuna eğilerek ülkede hangi noktalarda sefer eksikliği olduğu ve bu eksiklikleri nasıl giderebilecekleri konularını tek tek masaya yatırdıklarını aktaran Uraloğlu, "Bildiğiniz üzere, hava yolu işletmeleri serbest piyasa şartlarında faaliyet gösteren ticari kuruluşlardır. Bu nedenle, normal şartlarda bir hatta uçuş başlatmak, sefer sayılarını artırmak, bilet indirimleri ya da kampanyaları yapma konuları işletmecilerin kendi inisiyatiflerindedir." ifadelerini kullandı.  Bakan Uraloğlu, Bakanlık olarak bugün yaptıkları gibi hava yolu işletmeleriyle düzenli istişareler gerçekleştirerek yurt içinde talebin yoğun olduğu bölgelere yönelik değerlendirmeleri ilettiklerini ve gerekli planlamaların yapılmasını beraberce sağladıklarını söyledi.  Özellikle yaz dönemlerinde sefer sayıları ve yoğunluk nedeniyle vatandaşlardan gelen uçuş sayılarının artırılmasına yönelik taleplerle sık sık karşılaştıklarını belirten Uraloğlu, şunları kaydetti:  "Ben de bizzat sahada yaptığım ziyaretlerde vatandaşlarımızın taleplerini ilk ağızdan dinliyor ve bu talepleri olabilecek en makul ölçüde karşılamaya da gayret ediyorum. Çünkü, Türkiye'nin her noktasına uçuş sayılarının dengeli, etkin ve verimli bir şekilde yapılması için özel bir hassasiyet de gösteriyoruz. Bugün de somut veriler ışığında hava yolu işletmecilerimizin hangi hatlarda sefer artışı yapmaları ve uçuş saatlerini düzenlemeleri gerektiğini inceledik, değerlendirdik. Vatandaşlarımızdan, sivil toplum kuruluşlarından ve iş dünyamızdan gelen talepleri değerlendirdik." Yeni uçuş rotaları belli oldu Havacılık sektöründe seyahat severleri sevindirecek bir gelişme yaşandı. Yapılan açıklamaya göre, yurt içi ulaşımı daha da kolaylaştırmak ve daha fazla noktaya uçuş imkânı sağlamak amacıyla 12 yeni iç hat seferini hizmete açıyor. Yeni başlayacak olan seferler arasında Rize-Artvin Havalimanı-Antalya, Antalya-Bursa, Antalya-Erzurum, Antalya-Şanlıurfa, İzmir-Elazığ, İzmir-Nevşehir, İzmir-Sivas, İzmir-Şanlıurfa, Çukurova-Bursa, Çukurova-Samsun, Çukurova-Trabzon ve Çukurova-Van yer alıyor. Havayolunda 12 yeni iç hat seferi başlayacak açıklamasının ardından uçakla seyahat etmeyi tercih edenler yeni rotaları araştırıyor. Açıklanan yeni iç hat seferlerinin bilet satışlarına kısa süre içinde başlanması bekleniyor. HAVAYOLUNDA 12 YENİ İÇ HAT SEFERİ EKLENİYOR Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul’da havayolu firmalarının üst düzey yöneticileriyle gerçekleştirdiği toplantının ardından yeni iç hat seferlerini duyurdu. Açıklanan iç hat seferleri şu şekilde; Rize-Artvin Havalimanı-Antalya, Antalya-Bursa, Antalya-Erzurum, Antalya-Şanlıurfa, İzmir-Elazığ, İzmir-Nevşehir, İzmir-Sivas, İzmir-Şanlıurfa, Çukurova-Bursa, Çukurova-Samsun, Çukurova-Trabzon ve Çukurova-Van seferlerini başlatıyoruz. YURT DIŞI UÇUŞLARINA DA YENİ SEFERLER EKLENİYOR Bakan Uraloğlu, yeni içhat seferlerinin yanı sıra yeni yurt dışı tarifelerini de açıkladı. Buna göre Şili'nin başkenti Santiago'ya 18 Aralık itibarıyla THY ile İstanbul-Sao Paolo-Santiago hattında haftalık 4 frekans olarak seferlere başlayacak.THY Şili'ye ilk kez sefer gerçekleştirmiş olacak.  THY 4 Aralık itibarıyla da İstanbul-Kuala Lumpur-Sydney hattında seferlere başlayacak. Bu yıl başlanan Melbourne seferlerinin ardından Sydney’de Avustralya kıtasında açılacak ikinci yeni nokta olacak. Böylece bu senenin sonunda dış hatlardaki uçuş nokta sayısı 349'a çıkmış olacak. TALEPLER DEĞERLENDİRİLİYOR Özellikle iç hat seferleri konusuna eğilerek ülkede hangi noktalarda sefer eksikliği olduğu ve bu eksiklikleri nasıl giderebilecekleri konularını tek tek masaya yatırdıklarını aktaran Uraloğlu, "Bildiğiniz üzere, hava yolu işletmeleri serbest piyasa şartlarında faaliyet gösteren ticari kuruluşlardır. Bu nedenle, normal şartlarda bir hatta uçuş başlatmak, sefer sayılarını artırmak, bilet indirimleri ya da kampanyaları yapma konuları işletmecilerin kendi inisiyatiflerindedir." ifadelerini kullandı.  Bakan Uraloğlu, Bakanlık olarak bugün yaptıkları gibi hava yolu işletmeleriyle düzenli istişareler gerçekleştirerek yurt içinde talebin yoğun olduğu bölgelere yönelik değerlendirmeleri ilettiklerini ve gerekli planlamaların yapılmasını beraberce sağladıklarını söyledi.  Özellikle yaz dönemlerinde sefer sayıları ve yoğunluk nedeniyle vatandaşlardan gelen uçuş sayılarının artırılmasına yönelik taleplerle sık sık karşılaştıklarını belirten Uraloğlu, şunları kaydetti:  "Ben de bizzat sahada yaptığım ziyaretlerde vatandaşlarımızın taleplerini ilk ağızdan dinliyor ve bu talepleri olabilecek en makul ölçüde karşılamaya da gayret ediyorum. Çünkü, Türkiye'nin her noktasına uçuş sayılarının dengeli, etkin ve verimli bir şekilde yapılması için özel bir hassasiyet de gösteriyoruz. Bugün de somut veriler ışığında hava yolu işletmecilerimizin hangi hatlarda sefer artışı yapmaları ve uçuş saatlerini düzenlemeleri gerektiğini inceledik, değerlendirdik. Vatandaşlarımızdan, sivil toplum kuruluşlarından ve iş dünyamızdan gelen talepleri değerlendirdik."  "58 HAVALİMANI ÜLKEMİZDE HALEN HİZMETTE" Bakan Uraloğlu, Türkiye'de ruhsatlandırılmış 14 hava yolu işletmesinin faaliyet gösterdiğini ve bunlardan 4'ünün de iç hat yolcu seferleri gerçekleştirdiğini belirterek, "Ülkemizdeki hava yolu işletmelerinin filolarında 670 yolcu uçağıyla 139 bin 103 yolcu kapasitesi bulunuyor. Bugün uçak başına ortalama 200 yolcu taşıyoruz. Elbette bugünlere kolay gelmedik." diye konuştu. Kaynak Sözcü 

Türkiye Kart'ın pilot uygulaması tamamlandı Haber

Türkiye Kart'ın pilot uygulaması tamamlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, pilot uygulaması Konya’da tamamlanan Türkiye Kart Projesi'nin 81 ilde yaygın hale getirilmesi için çalışmaların sürdüğünü belirterek, “İlk adımı Konya’da attık. Kayseri, Yozgat ve Gümüşhane’de belediyeler ile sözleşme süreçleri de tamamlandı” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Kart Projesi ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, tüm ulaşım hizmetlerinden ve finansal sistemden faydalanma imkanı sunan Türkiye Kart ile ilgili olarak , “Proje kapsamında amacımız şehir içi toplu taşıma hizmetlerinin sunulduğu ulaşım sektöründeki tüm paydaşların dahil olacağı bir takas, switch, mahsuplaşma ve operasyon merkezinin kurulması ile Türkiye Kart’ı her alanda devreye sokmak. Türkiye Kart’ın ulaşım araçları, para transferleri, alışveriş ve birçok ihtiyaçlarda tek kart olarak kullanılabilmesini sağlamak” diye konuştu. “İstanbul'da yeni havalimanı metro hattı entegrasyonu da hazır” Bakan Uraloğlu, Konya’da teknik altyapı süreçlerinin tamamlandığını ifade ederek, “İstanbul'da yeni havalimanı metro hattı entegrasyonu da hazır. Kayseri Büyükşehir, Yozgat ve Gümüşhane Belediyeleri ile sözleşme süreci bitti. Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı doğrultusunda 2023 yılı sonuna kadar hedefimiz 6 ilde projeyi devreye sokmak. TCDD ve TCDD Taşımacılık tarafından işletilen tüm raylı sistemlerde Türkiye Kart'ın devreye alınmasına yönelik çatı sözleşme süreçleri de devam ediyor. GAZİRAY, BAŞKENTRAY ve İZBAN hatlarında sözleşme sonrası entegrasyon süreçleri başlatılacak. İlerleyen süreçte diğer belediyeler ve operatörler sisteme dahil edilerek, projenin yaygınlaştırılmasını hedefliyoruz. Türkiye Kart Projesi ulaşım sektörüne önemli bir dönüşüm getirecek. Vatandaşlarımız daha kolay, hızlı ve etkili bir şekilde ulaşım ve ödeme işlemlerini gerçekleştirebilecek” diye konuştu. Türkiye Kart’ın özellikleri Yılsonunda 6 ilde kullanılmaya başlanacak olan Türkiye Kart, toplu ulaşım ile birlikte POS ve ATM cihazlarında, belediye harçları ve vergi ödemeleri, otopark ödemeleri, anlaşmalı iş yerleri, taksi ödemeleri, yiyecek ve içecek otomatlarında kullanılabilecek. Ayrıca PTT kanalları, bankalar ve devlet kurumları, çevrimiçi kanallar, mobil uygulama ve anlaşmalı iş yerleri üzerinden yükleme işlemi yapılabilecek.

Uçak yolcu sayısında yüzde 32,4 artış kaydedildi Haber

Uçak yolcu sayısında yüzde 32,4 artış kaydedildi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ocak-nisan döneminde havalimanlarında ağırlanan yolcu sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32,4 artarak 54 milyon 679 bine ulaştığını bildirdi. Karaismailoğlu yaptığı yazılı açıklamada, nisanda uçak trafiğinin iç hatlarda yüzde 9 artarak 66 bin 415’e, dış hatlarda yüzde 25 artışla 59 bin 661'e yükseldiğini kaydetti. Üst geçişlerle birlikte toplam uçak trafiğinin yüzde 17,4 artarak 163 bin 804 olduğunu belirten Karaismailoğlu, "Havalimanlarımızda iç hat yolcu trafiği 7 milyon 61 bin, dış hat yolcu trafiği 8 milyon 595 bin oldu. Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular ile birlikte toplam 15 milyon 696 bin yolcumuza hizmet verdik. Yolcu trafiği geçen yılın ayına göre iç hatlarda yüzde 31, dış hatlarda yüzde 37,2 olmak üzere direkt transit dahil toplam yolcu trafiği yüzde 34,2 arttı." ifadesini kullandı. Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı’nda nisanda 40 bin 734 uçak trafiği gerçekleşirken, toplam 5 milyon 985 bin yolcunun ağırlandığını, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda da uçak trafiğinin 17 bin 877 olduğunu, 2 milyon 763 bin yolcuya hizmet verildiğini bildirdi. Ocak-nisan döneminde uçak trafiği yüzde 25,7 arttı Ocak-nisan döneminde uçak trafiğinin iç hatlarda yüzde 20,5 artarak 259 bin 725’e, dış hatlarda yüzde 30 artışla 200 bin 144’e yükseldiğine işaret eden Karaismailoğlu, üst geçişler ile birlikte toplam uçak trafiğinin yüzde 25,7 artarak 600 bin 354’e ulaştığını kaydetti. Karaismailoğlu, söz konusu dönemde iç hatlarda 25 milyon 816 bin, dış hatlarda 28 milyon 788 bin yolcuya hizmet verildiğine dikkati çekerek, "Ocak-nisan döneminde havalimanlarında ağırlanan yolcu sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32,4 artarak 54 milyon 679 bine ulaştı. Aynı dönemde yük trafiği iç hatlarda 241 bin 628 ton, dış hatlarda 880 bin 638 ton olmak üzere toplamda 1 milyon 122 bin ton oldu." ifadelerini kullandı. İstanbul Havalimanı’nda ocak-nisan döneminde 154 bin 579 uçak trafiğinin gerçekleştiğini belirten Karaismailoğlu, toplam 22 milyon 515 bin yolcuya hizmet verildiğini aktardı. Karaismailoğlu, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ise dört aylık dönemde toplam 68 bin 466 uçak trafiği gerçekleştiğini, 10 milyon 685 bin yolcuya hizmet verildiğini kaydetti. Kaynak Airporthaber

Yeni Zigana Tüneli hizmete giriyor Haber

Yeni Zigana Tüneli hizmete giriyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Zigana Tüneli ile zamandan 92 milyon lira, akaryakıttan 180 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 272 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Yani her yıl 272 milyon lira milletimizin cebine, Hazinemize kazandıracağız." dedi. Bakan Karaismailoğlu, açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılacak Yeni Zigana Tüneli'nin girişinde yaptığı basın açıklamasında, Trabzon'un üretim ve ticaret faaliyetlerini katbekat artıracak, ülkenin ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise sayılı çift tüp kara yolu tünellerinden Zigana Tüneli'ni hizmete açarak muhteşem bir eseri daha Trabzon ve bölge ile buluşturacaklarını söyledi. Türkiye adına mühendislik harikası önemli bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştürdüklerini vurgulayan Karaismailoğlu, "Gün geçmiyor ki tüm ülkemizde ve güzel Trabzon'umuzda yeni bir açılış olmasın, dev bir eser hizmete girmesin. Hem hükümetimizin yatırımları hem de AK Partili yerel yönetimlerimizin çalışmaları sayesinde ülkemizi ve Trabzon'u dev projelerle dört baştan imar ve ihya etmeye devam ediyoruz." diye konuştu. Karaismailoğlu, Türkiye'nin, coğrafi açıdan çok önemli bir konuma sahip olduğuna dikkati çekerek, "Bu nedenle ulaştırma ve haberleşme stratejisini bölgesel ve küresel boyutlarıyla planlanmak ayrı bir önem taşımaktadır. Bu gerçekten hareketle özellikle ulaşım alanında uluslararası entegrasyonu, ekonomik kalkınmanın en önemli dinamolarından biri olarak gördük." dedi. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın liderliğinde geçen son 21 yıl boyunca tüm ulaşım stratejilerini, küresel eğilimleri dikkate alarak yaptıklarına işaret eden Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bakanlık olarak yaklaşık 193 milyar dolar yatırımla ulaştırma altyapılarımızı iyileştirmek, bu ağları genişletmek ve uluslararası taşımacılık güzergahlarındaki eksik bağlantıları tamamlamak önceliklerimiz arasında yer aldı. İşte bu noktada Doğu Karadeniz'in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon'u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum'a bağlayan güzergahta inşa ettiğimiz Zigana Tüneli'ne de bu açıdan bakmamız gerekmekte. Zigana Tüneli'ni sadece Trabzon, Gümüşhane ve Erzurum'u ilgilendiren bir proje olarak göremeyiz. Başta İran, Irak olmak üzere tüm Orta Doğu ülkelerinin Karadeniz'e ulaşması açısından hayati önem taşımaktadır." Karaismailoğlu, projenin, dünyayı Türkiye'ye bağlayan vizyon ve çalışmalarının en önemli aşamalarından biri olduğunu vurgulayarak, "Bu noktada Yeni İpekyolu olarak tanımlanan Basra Körfezinden Türkiye sınırına uzanan kara yolu ve demir yolu ulaştırma koridoru inşasına yönelik 'Kalkınma Yolu' projemizi de hatırlatmak istiyorum. Kalkınma Yolu hem Türkiye hem Irak hem de tüm bölge için stratejik önemi yüksek bir projedir. 1200 kilometrelik demir yolu ve otoyolu kapsayan Kalkınma Yolu Projesi, Türkiye'yi Basra Körfezi'ndeki Faw Limanı'na bağlayacak." diye konuştu. Kalkınma Yolu'nun Orta Koridor'a yeni bir soluk getireceğini belirten Karaismailoğlu, "Orta Koridor'a yeni bir soluk getirecek Kalkınma Yolu, Avrupa'dan Körfez ülkelerine kadar geniş bir bölgeyi etkileyecek ve ortak fayda üretecektir. Trabzon'dan başlayıp Habur'a uzanan kuzey-güney ulaşım koridorumuz, Habur'dan devam ederek kalkınma yolu ile Basra Körfezine ulaşacak ve yeni bir ticaret koridoru doğacaktır." dedi. "Bölgede pek çok yol ve tünel yapımını da projelendirdik" Bakan Karaismailoğlu, Karadeniz Sahil Yolu'nun, sahil kesimindeki yerleşim yerlerini yüksek standartlı bir ulaşım ağı ile birbirine bağladığını ifade ederek, şunları kaydetti: "Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğindeki AK Parti hükümetleri döneminde 2007 yılında bitirilen bu yol sayesinde Samsun'dan Batum'a doğu-batı koridorunda tüm bölgeye hareket geldi, bereket geldi. Ancak sahil kesiminden iç bölgelere ulaşım yakın zamana kadar Karadeniz coğrafyasının izin verdiği şartlarda sağlanmaktaydı. Bu nedenle başlattığımız kuzey-güney akslarını iyileştirme çalışmaları kapsamında bölgede pek çok yol ve tünel yapımını da projelendirdik." Geçtikleri dönemlerde Ovit Tüneli, Cankurtaran Tüneli, Salmankaş Tüneli, Salarha Tüneli, İkizdere Hurmalık-1 ve Hurmalık-2 Tünelleri, Eğribel Tüneli gibi nicesini tamamlayarak milletin hizmetine sunduklarını aktaran Karaismailoğlu, "Bizleri bir araya getiren Yeni Zigana Tüneli de kuzey-güney aksları kapsamında hayata geçen projelerin en önemlilerinden biridir. Sert kış şartları altında yol boyunca yılın tamamında, kesintisiz trafik akışı sağlamak için yoğun bakım çalışmalarının yanında yolun standardını artıran yatırımlar da projelendirildi." diye konuştu. "Yeni Zigana Tüneli, güzergaha vurulan bir mühür olmuştur" Karaismailoğlu, Zigana Tüneli'nin ilk 1988 yılında trafiğe açıldığını hatırlatarak, şu ifadeleri kullandı: "Ancak çeşitli tünel projelerinin hayata geçirildiği güzergahın ulaşım standardı, özellikle 2002 yılında Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğindeki AK Parti hükümetlerinin kara yolu politikası olarak başlatılan bölünmüş yol çalışmaları kapsamında hızla yükseldi. Bugün Trabzon'dan başlayıp Gümüşhane, Bayburt, Erzurum üzerinden Ağrı'ya ve İran sınırına uzanan toplam 615 kilometre uzunluğundaki yolun, 586 kilometrelik kesimi bölünmüş yol olarak hizmet vermektedir. " Bu güzergahta açılışını gerçekleştirecekleri yeni Zigana Tüneli ile birlikte toplam 42 kilometre uzunluğunda 33 tünelin tamamlandığını ve mevsim şartlarının ulaşıma etkisinin en aza indirildiğini belirten Karaismailoğlu, "Toplam 14 kilometrelik 3 çift tüplü tünelde de yapım çalışmaları devam ediyor. Az önce de belirttiğim gibi 14,5 kilometre uzunluğu ile ülkemizin ve Avrupa'nın en uzun çift tüplü kara yolu tünellerinden olan Yeni Zigana Tüneli, iki asra yakın süredir yapım, iyileştirme gibi pek çok çalışmanın yürütüldüğü güzergaha vurulan bir mühür olmuştur." dedi. "2 istasyonda toplam 4 havalandırma şaft yapısı vardır" Bakan Karaismailoğlu, açılışı gerçekleştirilecek tünel ve yol projesinin detayları hakkında da bilgilendirmede bulunarak, şunları söyledi: "Yeni Zigana Tüneli'ni, Trabzon'u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum'a bağlayan ve yüksek yoğunlukta trafik yükü taşıyan güzergahta, 14,5 kilometre uzunluğunda çift tüplü olarak inşa ettik. Tünel projesi, Trabzon-Aşkale Yolu'nun 44. kilometresindeki Maçka/Başarköy mevkisinde 1015 metre kotunda başlayıp 1264 metre kotuna yüzde 3,3 eğimle tırmanıyor. Buradan, 67. kilometrede yer alan Köstere-Gümüşhane Yolu'na 1212 metre kotunda köprülü kavşakla bağlanıyor." Proje kapsamında ayrıca 600 metrelik bağlantı yolunun yer aldığına işaret eden Karaismailoğlu, "Zigana Tüneli havalandırma sistemleri, kara yolu tünellerinde Türkiye'de ilk defa yapılan dikey şaft yapılarıyla teşkil edilmiştir. Proje kapsamında her bir istasyonda 1 temiz, 1 kirli hava olmak üzere 2 istasyonda toplam 4 havalandırma şaft yapısı vardır." ifadelerini kullandı. Karaismailoğlu, ayrıca Maçka'dan başlayıp Zigana Tüneli girişine kadar uzanan ve tek yol olarak hizmet veren 17 kilometre uzunluğundaki Maçka-Karahava Yolu'nu da bölünmüş yol standardına yükselttiklerini vurgulayarak, şöyle devam etti: "Bu kesimde de 3 bin 920 metre uzunluğunda 5 tek tüp, 2 bin 745 metre uzunluğunda 2 çift tüp olmak üzere toplam 6 bin 665 metrelik 7 tünel, 2 bin 561 metre uzunluğunda 33 köprü yer almaktadır. Böylece projemiz kapsamında, Yeni Zigana Tüneli ile birlikte yaklaşık 21 kilometrelik bölümü tünellerden oluşan, toplam 32 kilometrelik kesimi bölünmüş yol haline getirerek hizmete sunduk." "Proje sayesinde 90 viraj ortadan kalktı" Yeni Zigana Tüneli'nin inşasıyla 12 metre genişliğindeki devlet yolunun, 2x2 şeritli bölünmüş yol haline geldiğini belirten Karaismailoğlu, "Zigana'nın zirvesinde 2 bin 10 metre olan ve 1. tünelde 1825 metreye indirilen kot, Yeni Zigana Tüneli ile 810 metre daha aşağı çekilerek 1015 metreye indirilmiştir. Proje sayesinde mevcut güzergah üzerinde bulunan 90 viraj ortadan kalktı. Eğim yüzde 7,7'den yüzde 3,3'e düşerek yolun geometrisi iyileşti. Güzergah 8 kilometre kısalarak, seyahat süresi otomobiller için 30 dakika, ağır tonajlı araçlar için 60 dakika düşürüldü." diye konuştu. Karaismailoğlu, kış şartlarında kesintiye uğrayan trafiğin kesintisiz ve konforlu akışının tesis edildiğini aktararak, şunları kaydetti: "Trafiğin Karadeniz sahil kesimindeki yerleşkelere, limana, turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışını sağladık, yurt içi kara yolu ulaşımıyla uluslararası ticaretin daha hızlı yapılmasına katkıda bulunduk. Mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemleri ortadan kaldırdık. Maçka-Karahava kesiminin de bölünmüş yola dönüştürülmesiyle Trabzon'dan Erzurum, Ağrı ve İran sınırına uzanan yolun standardını yükselttik, hızlı ve güvenli ulaşımı tesis ettik." Zigana Tüneli'nin sağlayacağı tasarruflara da dikkati çeken Karaismailoğlu, "Zigana Tüneli ile zamandan 92 milyon lira, akaryakıttan 180 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 272 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Yani her yıl 272 milyon lira milletimizin cebine, hazinemize kazandıracağız. Ayrıca karbon emisyon salınımını da yıllık 21 bin ton azaltarak yöremizin eşsiz doğasını koruyacağız." dedi. Bakan Karaismailoğlu, Zigana Tüneli'nin, Türk mühendisliğinin gurur ve yüz akı eserlerinden biri olduğunu vurgulayarak, "Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde yüz yerli ve milli kaynaklar kullanıldı ve projemiz Türk mühendisleri ve işçileri tarafından inşa edildi. Bu gurur Türk mühendisliğinin gururudur, bu gurur hepimizindir." ifadelerini kullandı. "Birileri yalan ve iftira siyasetlerine devam ediyor" Muhalefeti de eleştiren Karaismailoğlu, şunları söyledi: "Biz eser ve hizmet siyaseti yaparken birileri de yalan ve iftira siyasetlerine devam ediyor. Ülkemizin, milletimizin çıkarlarını bir kenara bırakmış, bu yolda ürettiğimiz proje ve hizmetleri yalan, iftira ve karalamayla itibarsızlaştırmaya soyunmuş durumdalar. AK Parti hükümetleri milletimizi CHP'li belediyelerin insafına bırakmadı. Maalesef vatanımızın ve milletimizin menfaatine olan bütün işleri görmeye bile tahammül edemeyen bir CHP zihniyet var. Ama unuttukları bir şey var ki 21 yıldır milletiyle güç birliği yapan AK Partimizin icraatları bu yalanlara en güzel cevaptır. Milletimiz suyu getirenle testiyi kıranı gayet iyi bilmektedir. AK Parti'nin icraatları da milletine hizmetleri de bitmez. Milletimizin de bize güveni bitmez." Konuşmaların ardından Bakan Karaismailoğlu, TOGG ile yeni Zigana Tüneli'nden geçti. Bakan Karaismailoğlu'na, Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Atilla Ataman, Maçka Belediye Başkanı Koray Koçhan, AK Parti İl Başkanı Sezgin Mumcu ile çok sayıda ilgili eşlik etti.

Esenboğa Havalimanı ihalesinin ilk taksiti ödendi Haber

Esenboğa Havalimanı ihalesinin ilk taksiti ödendi

Karaismailoğlu, söz konusu kapasite artırma ihalesiyle ilgili yaptığı yazılı açıklamada, Esenboğa Havalimanı'nın kapasite artırımına yönelik ilave yatırımların yapımı ile iç-dış hatlar, genel havacılık, CIP terminalleri ve mütemmimlerinin işletme haklarının kiralanmak suretiyle verilmesine ilişkin ihalenin 20 Aralık 2022'de yapıldığını anımsattı. Bakan Karaismailoğlu, ihalede en yüksek teklifi, KDV dahil, 560 milyon 500 bin avro ile TAV Havalimanları Holding AŞ'nin verdiğini ifade etti. İhaleyi kazanan şirketin ilk etapta 210 milyon 303 bin 538 avro, ikinci etapta 87 milyon 242 bin 540 avro olmak üzere toplam 298 milyon avro yatırım taahhüdünde de bulunduğuna da dikkati çeken Karaismailoğlu, ihalede yolcu garantisinin bulunmadığını vurguladı. Karaismailoğlu, TAV ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü arasında 1 Şubat'ta kira sözleşmesi imzalandığını belirterek, "21 Şubat'ta da yer teslimi yapılan projenin 36 aylık yatırım dönemi başladı. Kira sözleşmesinin imzalandığı tarihi müteakip en geç 90 gün içerisinde yatırılması gereken kira bedelinin yüzde 25'i olan, KDV dahil, 140 milyon avro ödemesi, 27 Nisan'da, peşin olarak gerçekleşti." bilgisini paylaştı. Esenboğa Havalimanı ihalesinin ekonomiye olan güveni gösterdiğine işaret eden Karaismailoğlu, şunları kaydetti: "Havacılık sektörüne yaptığımız yatırımlar bu güveni daha da pekiştiriyor. Hızla gelişen havacılık sektöründe dünyada daha fazla söz hakkımız olacak. Yatırımlarımız, geleceğimizin nişanesi olacak. 6 Şubat'ta dünyanın en büyük afetlerinden birini yaşadık. Bu zorlu süreçte de yatırımlarımız, projelerimiz devam etti. Hayal edilemeyen projeleri bir bir bitirip halkımızın hizmetine sunduk, sunmaya da devam edeceğiz."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.