Hava Durumu

#Uygun Fiyatlı Tatil

TOURISMJOURNAL - Uygun Fiyatlı Tatil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uygun Fiyatlı Tatil haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme’nin Tek Eksiği Tanıtım"

İZMİR (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme'nin turizm potansiyelini vurguladı. Belge, "Çeşme'nin sahip olduğu değerlere bakalım: Termal turizm, var. Deniz, kum, güneş, var. Gastronomi, Türkiye'nin en iyisi burada. Uluslararası organizasyonlara bakılırsa dünya çapında tanınan etkinlikler düzenleniyor. Festivaller konusunda, örneğin, Ot Festivali çok popüler. Ancak eksik olan şey tanıtım" dedi. Bu eksikliği gidermek için termal turizme yatırım yapıldığını ve yabancı turist ilgisinin artırılması gerektiğini belirtti. "TERMAL TURİZMLE TANITIM AÇIĞINI KAPATACAĞIZ" TTİ İzmir Uluslararası Turizm Fuarı'ndaki Çeşme standında konuşan Orhan Belge, "Yakında açılacak olan termal turizm merkezi, bu açığı kapatmada önemli bir rol oynayacak. Termal turizme özellikle önem veren ülkeler, örneğin Hollanda, Çeşme'yi daha yakından tanımalı" ifadelerini kullandı. Çeşme’nin tüm turistik değerlerini tanıtmayı hedeflediklerini vurgulayan Belge, ocak ayında katılacakları uluslararası bir fuarda, dijital materyaller, broşürler ve barkodlu tanıtımlar ile Çeşme'nin tüm turizm değerlerini sergileyeceklerini açıkladı. "YÜZDE 70 YABANCI TURİSTİN OLDUĞU GÜNLERE DÖNMEMEK İÇİN SEBEP YOK" Belge, Çeşme'nin bir dönem yüzde 70 yabancı turist, yüzde 30 yerli turist oranını yakaladığını hatırlatarak, "Bu döneme yeniden dönmemek için hiçbir sebep yok. Hatta bu konuda ilerleme olduğunu düşünüyorum. Sadece fuarlarla değil, ikili görüşmelerle de bu süreci desteklemek gerekiyor. Belediyemiz ve kaymakamlığımızla çok iyi bir uyum yakaladık" dedi. "HER BÜTÇEYE UYGUN TATİL SEÇENEKLERİ SUNUYORUZ" Belge, Çeşme’nin pahalı bir tatil beldesi olduğu algısının değişmesi gerektiğini vurgulayarak, "Çeşme'nin 'her keseye uygun tatil' imkânları sunduğunu anlatmamız gerekiyor. Geçmişte oluşan bazı algılar yıkılıyor. Çeşme, her bütçeye uygun tatil seçenekleri ve restoranlarıyla herkesin keyifle vakit geçirebileceği bir destinasyon olduğunu kanıtlıyor. İlgi her geçen gün artıyor" ifadelerini kullandı. ERKEN REZERVASYONLARDA ARTIŞ VAR Turizm hedeflerinin, 2019 yılındaki seviyelere ulaşmak olduğunu belirten Belge, "Şu anda erken rezervasyonların gidişatı bu hedefe doğru ilerlediğimizi gösteriyor. Geçen yıla göre artış var. Ayrıca oda başına gelirlerde de olumlu bir ivme var" dedi. "SÖZLEŞMELER VE KONTRATLAR DEVAM EDİYOR" Fuarların, turizmcilerin iş bağlantıları kurduğu önemli bir platform olduğunu belirten Belge, "Sözleşmelerimizi ve kontratlarımızı ekim ayında yapmaya başladık, hâlâ devam ediyoruz. Bu fuarda da birkaç yeni anlaşma yapacağız. Standımıza ilgi büyük ve bu bizi mutlu ediyor" diye konuştu.

Türk Gezginler, 2025'te Sezon Dışı Tatilleri Değerlendirecek Haber

Türk Gezginler, 2025'te Sezon Dışı Tatilleri Değerlendirecek

2025 yılı için turizm trendlerine dair önemli ipuçları sunan "Ticket to Travel 2025" (Seyahate Bilet) araştırması, dünya çapında 21 bin 374, Türkiye’den ise 2 binden fazla katılımcıyla gerçekleştirildi. Türk katılımcıların yüzde 77’si, yüksek sezon dışında tatil yapmayı planladığını belirtirken, özel fiyat tekliflerinin tatil rotası seçiminde büyük rol oynayacağı da ortaya çıktı. Araştırmaya göre, 21 bin 374 yetişkinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları, Türk gezginlerinin yüzde 53’ünün 2024 yılına kıyasla 2025’te daha fazla tatil yapmayı planladığını gösteriyor. Öte yandan, yüzde 11’inin ise tatil sıklığının azalacağı ifade ediliyor. YENİ SEYAHAT TRENDLERİ 2025’te aile köklerini keşfetmeye yönelik yapılan seyahatler, yüzde 47 oranında bir artış gösterecek. En yaygın sebep ise, katılımcıların yüzde 52’sinin aile büyüklerinin nerede ve nasıl yaşadığını öğrenmek istemesi olacak. Yeni yılın dikkat çeken diğer bir seyahat trendi ise cesaret isteyen tatiller olarak öne çıkıyor. Araştırma katılımcıları, tatilde cesur davranacakları aktiviteler arasında zip lining ve skydiving gibi yüksek adrenalinli aktiviteleri (%51), tırmanışı (%45) ve sıra dışı yiyecekler tatmayı (%38) sıralıyor. Yapay zeka kullanımı, 2025’te tatil planlamasında daha yaygın hale geliyor. Türk gezginlerin yüzde 41’i yapay zeka kullanırken, 18-24 yaş arasındaki Türk gezginlerin yüzde 64’ü ve 25-34 yaş arasındakilerin ise yüzde 68’i yapay zeka teknolojisinden faydalandığını belirtiyor. Konaklama tercihleri açısından, Türk gezginler için temizlik (%97), fiyat (%94), konum (%94), müşteri hizmetleri (%94) ve yemek seçenekleri (%94) ön planda bulunuyor. Bu özelliklerin mükemmeliyeti, tatil planlamasında en önemli faktörlerden biri olmaya devam ediyor. SEZON DIŞI TATİL PLANLANIYOR Yüksek sezon dışında tatil yapmayı tercih eden Türk gezginlerin yüzde 77’si, sezon dışı tatil yapmayı planladığını söylüyor. Bu tercihin yüzde 44’ü, tatilin daha uygun fiyatlarla yapılabilmesi gerekçesiyle tercih ediliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.