Hava Durumu

#Vergi

TOURISMJOURNAL - Vergi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Vergi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Başkan Aras: Haber

Başkan Aras: "Muğla'nın Artan Nüfus Yükü İçin Kent Vergisi Şart"

MUĞLA (İHA) - Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Ankara’da düzenlenen Türkiye Belediyeler Birliği’nin (TBB) 6. Uluslararası Dirençlilik Kongresi’nde konuştu. "Sürdürülebilir Güçlü Gelecek" temasıyla düzenlenen kongrede, Muğla’nın yaz aylarında artan nüfusuyla yaşadığı sorunları ve çözüm önerilerini paylaştı. Başkan Aras, turizm sezonunda Muğla'nın nüfusunun yerli ve yabancı turistlerle 7-8 milyona ulaştığını ifade ederek, bu yoğunluğun altyapı, su ve trafik gibi hizmetlere ciddi bir yük bindirdiğini vurguladı. Bu yükü hafifletmek için "Kent vergisi çıkarılmalı" önerisinde bulunan Aras, belediyelerin bu konudaki çalışmaları sunduğunu belirtti. KENT VERGİSİ ÇIKARILMALI Aras, hızlı kentleşmenin birçok sorunu beraberinde getirdiğini söyleyerek, Birleşmiş Milletler’in 2050 yılında dünya nüfusunun yüzde 68’inin kentlerde yaşayacağını öngördüğünü hatırlattı. Aras, "Gerekli önlemleri alıp dirençli kent oluşturma konusunda çalışma yapmamız gerekmektedir. Dirençli kent sadece günümüzdeki sorunları çözmek anlamında değil, aynı zamanda kentleri geleceğe hazırlamak anlamında da kullanılıyor. Muğla’nın yüzde 68’ine maden arama ruhsatı verilmiş durumda. Doğamızı korumak için doğal afetlerin yanı sıra maden sahalarına karşı da mücadele ediyoruz. Dirençli kentler oluştururken, sosyal eşitsizliklerin giderilmesi de büyük önem taşıyor. Belediyelerimiz, bu eşitsizlikleri azaltmak için çeşitli projeler üzerinde çalışıyor" dedi. MUPA: VERİ TABANLI PLANLAMA VE POLİTİKA GELİŞTİRME Muğla Planlama Ajansı (MUPA) aracılığıyla ilin tarım, turizm ve doğal güzelliklerini korumaya yönelik planlama çalışmalarına devam ettiklerini belirten Aras, her şeyin temelinin planlama olduğunu belirtti. "Muğla Planlama Ajansı üzerinden veri topluyoruz ve o verileri işliyoruz. Bunları karar destek mekanizmalarına ve politikalara çeviriyoruz. Dirençli kent vizyonu için de MUPA’nın çalışmalarından faydalanacağız" diye ekledi. MUĞLA’NIN SU SORUNUNA DENİZDEN ARITMA ÇÖZÜMÜ Başkan Aras, su krizine karşı belediyenin attığı adımlara da değindi. Muğla’da yaşanan su sıkıntısını çözmek için deniz suyunu arıtarak kullanılabilir hale getirecek bir tesis kurmayı planladıklarını söyledi. İlk etapta günlük 21 metreküp su üretecek şekilde tasarlanan tesisin, modüler bir yapıda olduğu için kapasitesinin artırılabileceğini ifade etti. Su şebekelerindeki eski boru hatlarının yenilenmesi için yaklaşık 270 milyon liralık yatırım yapıldığını ve arıtma tesislerine geri dönüşüm mekanizmaları entegre edildiğini belirtti. Aras, "Yaptığımız arıtma tesislerinin hepsine geri dönüşüm mekanizmaları yerleştiriyoruz. Bu mekanizmayla gri suyu birçok alanda kullanıyoruz. Bizim suyumuz artık kritik seviyede, tüm ihtimalleri değerlendirmeliyiz" dedi. KENT VERGİSİ VE DİRENÇLİ ŞEHİRLER GÜNDEMDE Başkan Aras, kent vergisinin Muğla gibi turizm yükü ağır olan şehirler için bir gereklilik olduğunu belirtti. Yerli halkın konforu için kullanılan altyapı ve kaynaklardan turistlerin de faydalandığını ancak belediyeye bu konuda hiçbir geri dönüş olmadığını ifade ederek, kent vergisinin bu dengeyi sağlayabileceğini dile getirdi. Dirençli kent vizyonuyla sosyal eşitsizliklerin giderilmesi, çevrenin korunması ve geleceğe dönük stratejik planlamaların öncelikli hedefleri arasında olduğunu ekledi.

Venedik, Turist Yoğunluğuna Önlem Olarak Ücretleri Artırıyor Haber

Venedik, Turist Yoğunluğuna Önlem Olarak Ücretleri Artırıyor

Turist kalabalığını kontrol altına almak amacıyla, Venedik 2025 yılında turizm ücretini ikiye katlayıp 10 Euro'ya çıkarmaya karar verdi. Tarihi kentte turist kalabalığı sorunu büyük bir sorun olmaya devam ediyor. 2024 yılında, yaklaşık 50.000 kişilik nüfusa rağmen, günlük ortalama 40.000 turist şehirde bulunuyordu. Bu sorunu çözmek için Venedik makamları, 2025 yılından itibaren turizm vergisini 5 Euro'dan 10 Euro'ya yükseltme kararı aldı. Ancak, bu ücret artışı mutlak bir artış değil, yalnızca 54 gün boyunca geçerli olacak. Bu günler arasında hafta sonları, resmi tatiller ve Nisan ortası ile Temmuz sonu arasındaki yoğun turizm dönemi bulunuyor. Seyahatlerinden en az 4 gün önce bilet alan gezginler bu yüksek ücretten muaf tutulacak. Ayrıca yerel halk, öğrenciler, belirli otellerin misafirleri ve bazı çalışanlar bu ücreti ödemek zorunda kalmayacak. Bu verginin yükü, çoğunlukla 08:30 ile 16:00 saatleri arasında şehre giren 14 yaşından büyük turistlerin üzerine düşecek. Venedik, bu yöntemi daha önce 2024 yılında 29 günlük bir dönemde denemişti. Bu dönemin çoğu, Venedik Bienali ile çakışan günlerden oluşuyordu. O dönemde, turistler iki katı ücret ödemek zorunda kalmıştı. Buna rağmen, 2023'te aynı dönemdeki ziyaretçi sayısına kıyasla, günlük turist sayısı ortalama 7.000 kişi arttı. Bazı turizm uzmanları, yüksek verginin yetkililere daha fazla gelir sağlasa da kalabalığı kontrol altına alma konusunda yetersiz olabileceğini belirtti. Ancak Venedik makamları, şu an için bu planı hayata geçirme kararında kararlı görünüyor.

2025'te Pasaport Harçlarına Yüzde 43,93 Zam Haber

2025'te Pasaport Harçlarına Yüzde 43,93 Zam

2025 yılında yurt dışına çıkış yapmayı planlayanları ilgilendiren önemli bir gelişme yaşandı. Yeniden Değerleme Oranı'nın kesinleşmesiyle birlikte pasaport harç bedellerine yüzde 43,93 oranında zam yapıldı. Resmi Gazete'de yayınlanarak yürülüğe giren bu değişiklik, ilk kez pasaport alacakları ya da pasaportlarını yenileyecekleri doğrudan etkiliyor. 2025 PASAPORT HARÇLARI NE KADAR OLDU? 2025 yılında ödenecek pasaport harç bedelleri, pasaportun süresine göre farklılık gösteriyor. 6 aylık, 1 yıllık, 2 yıllık, 3 yıllık ve 10 yıllık pasaport harçları şu şekilde belirlendi: 6 Aylık Pasaport Harcı: 2.351 TL (2024'te 1.639 TL) 1 Yıllık Pasaport Harcı: 2.439 TL (2024'te 2.397 TL) 2 Yıllık Pasaport Harcı: 5.644 TL (2024'te 3.923 TL) 3 Yıllık Pasaport Harcı: 8.012 TL (2024'te 5.558 TL) 10 Yıllık Pasaport Harcı: 11.281 TL (2024'te 7.833 TL) Pasaport Defter Bedeli: 1.137 TL (2024'te 790 TL) ZAM ORANI NASIL BELİRLENDİ? Kasım ayında açıklanan Üretici Fiyat Endeksi'nin (ÜFE) 12 aylık ortalaması esas alınarak belirlenen "Yeniden Değerleme Oranı" bu yıl yüzde 43,93 olarak kesinleşti. Bu oran, ehliyet, pasaport harçları, trafik cezaları ve benzeri çeşitli ödemelere yansıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, bu oranı yüzde 50 oranında artırma veya düşürme yetkisini kullanmadı. Bu nedenle, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen oran Resmi Gazete'de yayınlanarak resmîleşti. YENİ HARÇ BEDELLERİ SEYAHAT PLANLARINI ETKİLEYECEK Pasaport harçlarındaki bu artış, yurt dışına çıkış yapacak kişiler için önemli bir maliyet unsuru olacak. Özellikle 10 yıllık pasaport harçının 11.281 TL'ye yükselmesi, uzun vadeli pasaport almak isteyenlerin kararlarını etkileyebilir. Bu artışla birlikte, yurt dışı planları yapan kişilerin pasaport yenileme veya yeni pasaport başvurusunu erkene alması ya da daha kısa vadeli pasaport tercih etmesi söz konusu olabilir. Uzmanlar, pasaport yenileme işlemlerinde yoğunluk yaşanabileceği konusunda vatandaşları uyarıyor.

Toskana Modeliyle Foça’da Tarım Turizmi Hayali Haber

Toskana Modeliyle Foça’da Tarım Turizmi Hayali

Tarım turizmi, Avrupa’da kırsal kalkınma ve ekonomik canlılık sağlayan önemli bir sektör haline geldi. İtalya’nın Toskana bölgesi, doğa ve mimari güzellikleriyle bu alanda başı çekiyor. Tarım turizmi sayesinde genç nüfusun kırdan kopması önlenirken, eski köy evleri restore edilerek ekonomiye kazandırılıyor. Toskana’da 1985 yılından beri tarım turizmi yapan ve aynı zamanda sosyolog olan Özcan Sağlam, bu girişimin hem sosyal hem de ekonomik etkilerini anlattı. TÜRKİYE TARIM TURİZMİNE UYGUN MU? Foça Tarih ve Doğa Talanına Hayır Platformu üyeleri Aynur Acar ve Ziynet Özçelik, Toskana’nın başarılı modelini yerinde incelemek için bölgeye bir ziyaret gerçekleştirdi. Acar, Toskana’da tarımsal üretimin yanında turizmin de entegre bir şekilde ilerlediğini belirterek, bu modelin Foça’da uygulanabilir olduğunu düşündüklerini söyledi. Seferihisar’dan Çeşme’ye uzanan bölgenin tarım turizmi için ideal olduğunu belirten Sağlam, bu girişim için kır lokantaları ve küçük kamp alanlarının başlangıçta öncelikli olabileceğini ifade etti. TARIM TURİZMİNİN EKONOMİK VE SOSYAL KATKILARI Toskana’da bugün 26 bin tarım turizmi işletmesi 2 milyar avrodan fazla ciro sağlıyor. Bu işletmeler, yalnızca kendi ürünlerini satmakla kalmıyor, çevredeki üreticilerden de ürün temin ederek yerel ekonomiyi destekliyor. Tarım turizmi, kırsaldaki gençlerin iş gücünü değerlendirmesi ve topraklarından kopmamasını sağlıyor. YASAL KOŞULLAR VE DESTEKLER Tarım turizmi, İtalya’da tarım gelirlerinin ön planda olduğu bir faaliyet olarak tanımlanıyor. İşletmeler, yerel yönetimlerden bürokratik destek alırken, 35 yaş altı girişimcilere alet ve restorasyon yardımı sağlanıyor. Tarım Turizmi gelirlerine de yalnızca 10 KDV uygulanırken, bunun dışında kalan gelir vergilendirilmiyor. Türkiye’de ise bu tarz bir sistemin geliştirilmesi için belediyelerin tarım turizmine uygun mimari projelere ağırlık vermesi gerektiği vurgulanıyor. FOÇA’NIN TARIM TURİZMİ POTANSİYELİ Foça’nın tarım turizmi için çok uygun bir bölge olduğunu belirten Acar, "Bugün kendi yaşadığım Foça’daki gözlemim gençlerin topraktan, tarımdan uzaklaştığıdır. Özellikle üçüncü kuşak çiftçi bulamayacağız kaygısını taşıyorum. Tarım Turizmi özellikle Foça gibi sahil kasabalarında, genç kuşakları tekrar tarıma bağlayabilir. Toskana’da yapılan tarımsal üretimin yanında tarım turizmini bizde yapabiliriz. Tarım turizmini tarım topraklarına sahip, fiilen tarım yapan çiftçilikle ilgili sicile kayıtlı olan kişilerin yapması topraklarımızın ve gençlerimizin geleceklerinin teminatı olabilir" ifadelerini kullandı. Türkiye’de tarım turizmi, hem gençlerin kırsalda kalmasını teşvik edecek hem de tarım alanlarının korunmasına katkı sağlayacak bir model olabilir. Toskana örneği, kırsal bölgelerin ekonomik, sosyal ve kültürel dönüşümünde önemli bir rehber olarak karşımıza çıkıyor.

Galler'de Turistlerden Ek Vergi Alınacağı Duyuruldu Haber

Galler'de Turistlerden Ek Vergi Alınacağı Duyuruldu

Galler hükümeti, belediyelere konaklama faturalarına "küçük bir ek ücret" ekleme yetkisi vermeyi planlıyor. Turistlerin ödeyeceği ziyaretçi vergisinin ne kadar olacağına dair ayrıntılar, yasa yayımlandığında duyurulacak. Muhafazakar siyasetçiler bu fikre karşı çıkarak, bunun turistlerin Galler’e gelmekten caymasına yol açabileceği uyarısında bulundular. Bakanlar, verginin, çok sayıda turist çeken bölgelerde turizm endüstrisini desteklemek için kullanılabilecek para toplayacağını söylediler. Bu, plaj temizliğinden tuvaletlerin ve yürüyüş yollarının bakımına kadar geniş bir yelpazedeki hizmetlerin ücretini kapsayabilir. Hükümetin belirttiğine göre, belediyeler, verginin kendi bölgelerinde yerel koşullara dayanarak uygulanıp uygulanmayacağına karar verecek. Bu yasa, 2021 yılında İşçi Partisi ve Plaid Cymru arasında yapılan bir anlaşmanın parçası olarak önerildi. Yasanın, Galler Senatosu tarafından onaylanmasının ardından belediyelerin vergi uygulamaya başlaması birkaç yıl sürebilir. Ziyaretçi Konaklama Yasası, konaklama sağlayıcıları için bir kayıt sistemini de içerecek. Ayrı bir mevzuat, tüm konaklama sağlayıcıları için bir lisanslama sistemi oluşturmayı planlıyor. Bu sistem, tüm sağlayıcıların aynı kurallara ve standartlara uymasını sağlamayı amaçlıyor. Galler hükümetine yapılan bir danışmanlık araştırmasının sonucunda, yasaya yanıt veren çoğu işletmenin vergiye karşı çıktığı görüldü. Endişeler arasında vergi toplanması sürecinin yönetilmesi ve ilçeler arasındaki farklı vergi oranlarının doğuracağı rekabet bulunuyor. Birleşik Krallık genelinde yapılan ayrı bir hükümet anketi de, tatildeyken vergi ödemeyi kabul edenlerin, karşı çıkanlardan daha fazla olduğunu ortaya koyuyor. Galler Maliye Bakanı Mark Drakeford, "Bu yasa, turizmi korumak ve tanıtmak için tasarlanmış bir yasadır" dedi. Drakeford, "Bu, yerel yönetimlerin, o bölgeye gelen ziyaretçilerden küçük bir miktar para toplayarak, o bölgedeki turizmin başarısını sağlayan şeylere yeniden yatırım yapmak istemeleri durumunda kullanabilecekleri bir yetkidir" diye ekledi.

Kent Konseyi: Konaklama Vergisinde Antalya'nın Payı Artmalı Haber

Kent Konseyi: Konaklama Vergisinde Antalya'nın Payı Artmalı

Antalya Kent Konseyi, Ekonomi ve Turizm Çalışma Grupları'nın başkanlığında, turizmci iş insanı Recep Yavuz’un moderatörlüğünde gerçekleştirilen toplantıda, konaklama vergisiyle ilgili çeşitli önerilerde bulundu. Konaklama vergisinin yerel yönetimlere aktarılması ve bu gelirlerin altyapı yatırımlarında kullanılmasına yönelik yapılan değerlendirmelerde, Antalya’nın önemli bir turizm merkezi olduğuna dikkat çekildi. Kent Konseyi tarafından yapılan açıklamaya göre, 2023 yılında Türkiye genelinde belediyeler, 56,6 milyon yabancı ve 52,8 milyon yerli turiste hizmet sundu. Antalya’ya ise aynı yıl toplam 29,3 milyon turist geldi ve 107,6 milyon geceleme yapıldı. Açıklamada, Antalya'nın yerel yönetimlerinin, şehir nüfusunun dışında turist nüfusunu da göz önünde bulundurarak daha fazla mali kaynağa ihtiyaç duyduğu vurgulandı. Antalya’daki belediyelerin, turistlerin yoğun olarak kullandığı hizmetlerin finansmanı için daha fazla kaynağa ihtiyaç duyduğu ifade edildi.   KONAKLAMA VERGİSİNİN YÜZDE 42’Sİ ANTALYA’YA VERİLMELİ Konaklama vergisi toplamının yüzde 42’sinin Antalya’ya aktarılmasının gerektiğini belirten Kent Konseyi, bu modelle Antalya’daki belediyelere 2023 yılında 2,87 milyar TL ilave gelir sağlanabileceğini belirtti. Konaklama vergisinin, büyükşehir ve ilçe belediyeleri arasında daha adil bir şekilde paylaşılması gerektiği de ifade edildi. Kent Konseyi'nin önerisine göre, konaklama vergisinin yüzde 30’u büyükşehir belediyesine, yüzde 70’i ise ilçe belediyelerine verilmesi öneriliyor. Bununla birlikte, elde edilen gelirin daha verimli bir şekilde kullanılabilmesi için yerel yönetimlerin ulaşım, su, kanalizasyon gibi altyapı hizmetleri ile çevre düzenlemelerine yatırım yapması gerektiği vurgulandı. Bu yatırımların uzun vadede turizm beldelerinin cazibesini artırarak ülke ekonomisine katkı sağlayacağına inanılıyor. Ayrıca, Antalya Kent Konseyi’nin açıklamasında, dünya genelindeki uygulamalara da değinildi. Örneğin, İspanya’nın Mayorka adasında 2017 yılında geceleme vergisi olarak 65 milyon Euro toplanmış ve bu gelirle 62 turizm ve tarım projesi gerçekleştirilmişti. Fransa, Hollanda, İsviçre ve Polonya gibi ülkelerde de konaklama vergisinin turistlerden alınan bir gelir kaynağı olduğu belirtildi. Antalya Kent Konseyi, konaklama vergisinin ödemesinin, oteller tarafından değil doğrudan konaklayan kişiler tarafından yapılması gerektiğini savundu. Öneriler arasında, "3 yıldız oteller için 1,5 Euro, 4 yıldızlı oteller için 2 Euro, 5 yıldızlı oteller için 3 Euro uygulanabilir. 16 yaşından küçükler vergi ödememeli. Broşür ve katalogların güncellenebilmesi için konaklama vergisi ödemesi yasallaştıktan bir yıl sonra devreye girmeli. Kış turizmini teşvik etmek ve desteklemek adına 1 Kasım- 31 Mart tarihlerinde yüzde 50 indirim uygulanmalı" ifadeleri yer aldı. Son olarak, toplanan vergi gelirinin, otelin bulunduğu şehir veya belde belediyesi ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında paylaşılması gerektiği belirtildi. Ayrıca, elde edilen gelirin kullanımına yönelik geniş katılımlı bir komisyon kurulması gerektiği ve bu gelirin bir kısmının bölgedeki ekolojik sosyal sorumluluk projelerinde kullanılacağı ifade edildi. Kruvaziyer gemi yolcuları için de kişi başı 2 Euro konaklama vergisi uygulanması önerildi.

Ekim Ayında Enflasyon Beklentilerin Üzerinde Gerçekleşti Haber

Ekim Ayında Enflasyon Beklentilerin Üzerinde Gerçekleşti

Ekim ayında enflasyon, aylık bazda %2,88 artarken, yıllık bazda %48,58 seviyesine ulaştı. Ekonomistlerin tahminleri, aylık enflasyonun %2,46, yıllık enflasyonun ise %47,98 seviyesinde olacağı yönündeydi.  Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verileri, 12 aylık ortalamalar dikkate alındığında tüketici fiyatlarının %62,02, yurt içi üretici fiyatlarının (Yİ-ÜFE) ise %43,93 arttığını gösterdi. Aylık bazda TÜFE %2,88, Yİ-ÜFE ise %1,29 oranında yükseldi.  TÜFE, Aralık 2023’e kıyasla %39,77, geçen yılın ekim ayına göre %48,58 oranında artarken, Yİ-ÜFE Aralık 2023’e göre %27,17, geçen yılın ekim ayına kıyasla %32,24 oranında arttı. TÜFE, yıllık bazda Temmuz 2023’ten bu yana en düşük orana ulaştı; Temmuz 2023'te bu oran %47,83 iken, Yİ-ÜFE Mart 2021’de %31,2 seviyesindeydi.  Ayrıca, yeniden değerleme oranını belirleyen Yİ-ÜFE, ekim sonunda 12 aylık ortalamalara göre %43,93 artış gösterdi. Bu oran, vergi ve harçların ücret artışında esas alınıyor.  SANAYİ SEKTÖRLERİNDEKİ DEĞİŞİM Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE), yıllık bazda sanayinin çeşitli sektörlerinde değişiklik gösterdi. Ekim ayında madencilik ve taş ocakçılığında %40,11, imalatta %32,85, elektrik ve gaz üretim ve dağıtımında %20,47, su temininde ise %43,19 artış kaydedildi.  Ana sanayi gruplarına bakıldığında, ara malları %31,79, dayanıklı tüketim malları %39,17, dayanıksız tüketim malları %41,48, enerji ,54 ve sermaye malları %33,84 oranında yükseldi. Aylık değişimlere göre, madencilik ve taş ocakçılığı %0,85, imalat %1,61, su temini %1,55 artış gösterirken, elektrik ve gaz üretim ve dağıtımında %1,56 oranında düşüş yaşandı. Ana sanayi gruplarında ise ara malları %1,52, dayanıklı tüketim malları %2,82, dayanıksız tüketim malları %1,9, sermaye malları %0,67 oranında artarken, enerjide %0,56 oranında düşüş kaydedildi.

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı Haber

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı

Avrupa Birliği (AB), Çin'de üretilen elektrikli otomobillere yönelik olarak yüzde 35,3'e kadar çıkan ek gümrük vergileri uygulamaya koydu. AB Komisyonu, bu kararı, Çin'den gelen elektrikli otomobillerin haksız sübvansiyonlardan faydalandığını belirten sübvansiyon karşıtı soruşturmanın sonuçlanmasının ardından açıkladı.  Açıklamada, bu sübvansiyonların AB'deki üreticilere ekonomik zarar verdiği vurgulandı. Ek vergiler, AB Resmi Gazetesinde yayımlandıktan bir gün sonra yürürlüğe girecek. Bu süreçte Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarıyla uyumlu çözümler aranmaya devam edileceği ifade edildi. Vergi oranları, Tesla'nın Çin'de üretilen modellerine yüzde 7,8, BYD'ye yüzde 17, Geely’ye yüzde 18,8 ve işbirliği yapan diğer üreticilere yüzde 20,7 olarak belirlendi. SAIC ve işbirliği yapmayan diğer şirketler için ise yüzde 35,3 oranında ek vergi uygulanacak. Önceden yürürlükte olan yüzde 10’luk vergi oranı üzerine eklenen bu vergiler, toplamda yüzde 45,3’e ulaşacak.  Son yıllarda, Avrupa'da satışları artan Çinli elektrikli otomobiller, düşük fiyatları ve sübvansiyonlarıyla rakiplerini geride bırakmıştı. AB, temmuz ayında, bu araçların ithalatında geçici ek vergi uygulamaya başladığını duyurmuştu. Yeni vergilerin 30 Ekim'de Resmi Gazete'de yayımlanması ve 31 Ekim'den itibaren tahsil edilmeye başlanması bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.