Hava Durumu

#Vergi

TOURISMJOURNAL - Vergi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Vergi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kent Konseyi: Konaklama Vergisinde Antalya'nın Payı Artmalı Haber

Kent Konseyi: Konaklama Vergisinde Antalya'nın Payı Artmalı

Antalya Kent Konseyi, Ekonomi ve Turizm Çalışma Grupları'nın başkanlığında, turizmci iş insanı Recep Yavuz’un moderatörlüğünde gerçekleştirilen toplantıda, konaklama vergisiyle ilgili çeşitli önerilerde bulundu. Konaklama vergisinin yerel yönetimlere aktarılması ve bu gelirlerin altyapı yatırımlarında kullanılmasına yönelik yapılan değerlendirmelerde, Antalya’nın önemli bir turizm merkezi olduğuna dikkat çekildi. Kent Konseyi tarafından yapılan açıklamaya göre, 2023 yılında Türkiye genelinde belediyeler, 56,6 milyon yabancı ve 52,8 milyon yerli turiste hizmet sundu. Antalya’ya ise aynı yıl toplam 29,3 milyon turist geldi ve 107,6 milyon geceleme yapıldı. Açıklamada, Antalya'nın yerel yönetimlerinin, şehir nüfusunun dışında turist nüfusunu da göz önünde bulundurarak daha fazla mali kaynağa ihtiyaç duyduğu vurgulandı. Antalya’daki belediyelerin, turistlerin yoğun olarak kullandığı hizmetlerin finansmanı için daha fazla kaynağa ihtiyaç duyduğu ifade edildi.   KONAKLAMA VERGİSİNİN YÜZDE 42’Sİ ANTALYA’YA VERİLMELİ Konaklama vergisi toplamının yüzde 42’sinin Antalya’ya aktarılmasının gerektiğini belirten Kent Konseyi, bu modelle Antalya’daki belediyelere 2023 yılında 2,87 milyar TL ilave gelir sağlanabileceğini belirtti. Konaklama vergisinin, büyükşehir ve ilçe belediyeleri arasında daha adil bir şekilde paylaşılması gerektiği de ifade edildi. Kent Konseyi'nin önerisine göre, konaklama vergisinin yüzde 30’u büyükşehir belediyesine, yüzde 70’i ise ilçe belediyelerine verilmesi öneriliyor. Bununla birlikte, elde edilen gelirin daha verimli bir şekilde kullanılabilmesi için yerel yönetimlerin ulaşım, su, kanalizasyon gibi altyapı hizmetleri ile çevre düzenlemelerine yatırım yapması gerektiği vurgulandı. Bu yatırımların uzun vadede turizm beldelerinin cazibesini artırarak ülke ekonomisine katkı sağlayacağına inanılıyor. Ayrıca, Antalya Kent Konseyi’nin açıklamasında, dünya genelindeki uygulamalara da değinildi. Örneğin, İspanya’nın Mayorka adasında 2017 yılında geceleme vergisi olarak 65 milyon Euro toplanmış ve bu gelirle 62 turizm ve tarım projesi gerçekleştirilmişti. Fransa, Hollanda, İsviçre ve Polonya gibi ülkelerde de konaklama vergisinin turistlerden alınan bir gelir kaynağı olduğu belirtildi. Antalya Kent Konseyi, konaklama vergisinin ödemesinin, oteller tarafından değil doğrudan konaklayan kişiler tarafından yapılması gerektiğini savundu. Öneriler arasında, "3 yıldız oteller için 1,5 Euro, 4 yıldızlı oteller için 2 Euro, 5 yıldızlı oteller için 3 Euro uygulanabilir. 16 yaşından küçükler vergi ödememeli. Broşür ve katalogların güncellenebilmesi için konaklama vergisi ödemesi yasallaştıktan bir yıl sonra devreye girmeli. Kış turizmini teşvik etmek ve desteklemek adına 1 Kasım- 31 Mart tarihlerinde yüzde 50 indirim uygulanmalı" ifadeleri yer aldı. Son olarak, toplanan vergi gelirinin, otelin bulunduğu şehir veya belde belediyesi ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında paylaşılması gerektiği belirtildi. Ayrıca, elde edilen gelirin kullanımına yönelik geniş katılımlı bir komisyon kurulması gerektiği ve bu gelirin bir kısmının bölgedeki ekolojik sosyal sorumluluk projelerinde kullanılacağı ifade edildi. Kruvaziyer gemi yolcuları için de kişi başı 2 Euro konaklama vergisi uygulanması önerildi.

Ekim Ayında Enflasyon Beklentilerin Üzerinde Gerçekleşti Haber

Ekim Ayında Enflasyon Beklentilerin Üzerinde Gerçekleşti

Ekim ayında enflasyon, aylık bazda %2,88 artarken, yıllık bazda %48,58 seviyesine ulaştı. Ekonomistlerin tahminleri, aylık enflasyonun %2,46, yıllık enflasyonun ise %47,98 seviyesinde olacağı yönündeydi.  Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verileri, 12 aylık ortalamalar dikkate alındığında tüketici fiyatlarının %62,02, yurt içi üretici fiyatlarının (Yİ-ÜFE) ise %43,93 arttığını gösterdi. Aylık bazda TÜFE %2,88, Yİ-ÜFE ise %1,29 oranında yükseldi.  TÜFE, Aralık 2023’e kıyasla %39,77, geçen yılın ekim ayına göre %48,58 oranında artarken, Yİ-ÜFE Aralık 2023’e göre %27,17, geçen yılın ekim ayına kıyasla %32,24 oranında arttı. TÜFE, yıllık bazda Temmuz 2023’ten bu yana en düşük orana ulaştı; Temmuz 2023'te bu oran %47,83 iken, Yİ-ÜFE Mart 2021’de %31,2 seviyesindeydi.  Ayrıca, yeniden değerleme oranını belirleyen Yİ-ÜFE, ekim sonunda 12 aylık ortalamalara göre %43,93 artış gösterdi. Bu oran, vergi ve harçların ücret artışında esas alınıyor.  SANAYİ SEKTÖRLERİNDEKİ DEĞİŞİM Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE), yıllık bazda sanayinin çeşitli sektörlerinde değişiklik gösterdi. Ekim ayında madencilik ve taş ocakçılığında %40,11, imalatta %32,85, elektrik ve gaz üretim ve dağıtımında %20,47, su temininde ise %43,19 artış kaydedildi.  Ana sanayi gruplarına bakıldığında, ara malları %31,79, dayanıklı tüketim malları %39,17, dayanıksız tüketim malları %41,48, enerji ,54 ve sermaye malları %33,84 oranında yükseldi. Aylık değişimlere göre, madencilik ve taş ocakçılığı %0,85, imalat %1,61, su temini %1,55 artış gösterirken, elektrik ve gaz üretim ve dağıtımında %1,56 oranında düşüş yaşandı. Ana sanayi gruplarında ise ara malları %1,52, dayanıklı tüketim malları %2,82, dayanıksız tüketim malları %1,9, sermaye malları %0,67 oranında artarken, enerjide %0,56 oranında düşüş kaydedildi.

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı Haber

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı

Avrupa Birliği (AB), Çin'de üretilen elektrikli otomobillere yönelik olarak yüzde 35,3'e kadar çıkan ek gümrük vergileri uygulamaya koydu. AB Komisyonu, bu kararı, Çin'den gelen elektrikli otomobillerin haksız sübvansiyonlardan faydalandığını belirten sübvansiyon karşıtı soruşturmanın sonuçlanmasının ardından açıkladı.  Açıklamada, bu sübvansiyonların AB'deki üreticilere ekonomik zarar verdiği vurgulandı. Ek vergiler, AB Resmi Gazetesinde yayımlandıktan bir gün sonra yürürlüğe girecek. Bu süreçte Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarıyla uyumlu çözümler aranmaya devam edileceği ifade edildi. Vergi oranları, Tesla'nın Çin'de üretilen modellerine yüzde 7,8, BYD'ye yüzde 17, Geely’ye yüzde 18,8 ve işbirliği yapan diğer üreticilere yüzde 20,7 olarak belirlendi. SAIC ve işbirliği yapmayan diğer şirketler için ise yüzde 35,3 oranında ek vergi uygulanacak. Önceden yürürlükte olan yüzde 10’luk vergi oranı üzerine eklenen bu vergiler, toplamda yüzde 45,3’e ulaşacak.  Son yıllarda, Avrupa'da satışları artan Çinli elektrikli otomobiller, düşük fiyatları ve sübvansiyonlarıyla rakiplerini geride bırakmıştı. AB, temmuz ayında, bu araçların ithalatında geçici ek vergi uygulamaya başladığını duyurmuştu. Yeni vergilerin 30 Ekim'de Resmi Gazete'de yayımlanması ve 31 Ekim'den itibaren tahsil edilmeye başlanması bekleniyor.

Fatura Kesmeyenlere Ağır Ceza Haber

Fatura Kesmeyenlere Ağır Ceza

Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın yeni düzenlemesiyle, fiş, fatura ve serbest meslek makbuzu gibi belgelerin düzenlenmemesine yönelik cezalar ciddi şekilde artırıldı. Bu düzenleme, kayıt dışı ekonomiyle mücadele ve vergi gelirlerinin artırılmasına yönelik önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Yeni Düzenlemenin Önemli Noktaları: Artırımlı Cezalar: Belge düzenleme yükümlülüğünü yerine getirmeyenler için her bir tespitte ceza miktarı önemli ölçüde artırılacak. Örneğin, fatura düzenlememede ilk tespitte 10.000 TL olan ceza, ikinci tespitte 20.000 TL'ye çıkacak. Alıcının Sorumluluğu: Alıcılar, kendilerine belge düzenlenmediğini 5 iş günü içinde vergi dairesine bildirerek ceza kesilmesini engelleyebilecek. Satıcının Sorumluluğu: Belge düzenleme yükümlülüğünü yerine getirmeyen satıcılar, çok daha ağır cezalarla karşılaşacak. Ayrıca, yanlış belge düzenleyen satıcılara da yüksek cezalar uygulanacak. Kayıt Dışı Faaliyetlere Yönelik Cezalar: Kayıt dışı faaliyet gösterenlere kesilecek cezalar yüzde 50 oranında artırılacak. Dijital Ortamdaki İlanlara İlişkin Cezalar: Dijital ortamdaki reklam, ilan, satış ve kiralama bilgilerinin eksik veya yanlış verilmesi durumunda da ayrı ayrı cezalar uygulanacak. Neden Bu Düzenleme Önemli? Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele: Bu düzenleme, kayıt dışı ekonomiyle etkin bir şekilde mücadele edilmesini sağlayarak vergi gelirlerinin artmasına katkı sağlayacak. Adil Rekabet: Düzenli olarak vergi veren mükelleflerle rekabet eden kayıt dışı faaliyet gösterenlerin önüne geçilmesi hedefleniyor. Bütçe Disiplinine Katkı: Artan vergi gelirleri, kamu hizmetlerinin geliştirilmesine ve bütçe disiplininin sağlanmasına yardımcı olacak. Vergi Mükelleflerinin Dikkat Etmesi Gerekenler: Belge Düzenleme Yükümlülüğü: Tüm ticari işlemler için gerekli belgeleri düzenlemek ve saklamak büyük önem taşıyor. Alıcıların Bilgilendirilmesi: Alıcılar, kendilerine düzenlenen belgeleri dikkatlice kontrol etmeli ve herhangi bir eksiklik durumunda vergi dairesine başvurmalıdır. Dijital Ortamdaki Bildirimler: Dijital platformlarda yapılan işlemlere ilişkin bildirimlerin eksiksiz ve doğru bir şekilde yapılması gerekiyor. Yeni düzenlemeyle birlikte, vergi sisteminde şeffaflık ve adalet ilkesi güçlendirilmiş oldu. Vergi mükelleflerinin bu düzenlemeleri yakından takip etmeleri ve gerekli önlemleri almaları büyük önem taşıyor.

Kira ödemelerini elden yapanlara ceza artırımı getirildi Haber

Kira ödemelerini elden yapanlara ceza artırımı getirildi

Kira ödemelerini banka veya PTT aracılığıyla yapmayan ve elden alıp-verenlere, her bir tespit için kira tutarının 'u oranında özel usulsüzlük cezası kesilecek. Bu ceza, hem kiracıya hem de kiralayana ayrı ayrı uygulanacak ve tutarı 5 bin liradan az olamayacak. Haftalık, günlük veya benzeri kısa süreli konut kiralamalarına ilişkin tahsilat ve ödemeler de tevsik kapsamında yer alıyor. Eski uygulamada, iş yeri kira ödemeleri tutarına bakılmadan, konut kira ödemelerinde 500 lirayı aşması durumunda bankalar veya PTT aracılığıyla ödeme zorunluydu. Ancak yeni tebliğle konut kiralarında bu sınır kaldırıldı. Artık tüm ödemeler banka veya PTT aracılığıyla yapılacak.  CEZA ÜST SINIRI 20 MİLYON LİRA Önceki tebliğde iş yeri kiralamalarında hem kiracıya hem kiralayana ceza kesilirken konut kiralamalarında kiracıya ceza uygulanmıyordu. TBMM'de temmuz ayında kabul edilen Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname'de Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun sonucunda kiracıya da ceza kesilmesi imkanı getirilirken, ceza tutarları da artırıldı. Kiracı, ödemenin elden yapıldığını, ödemeyi takip eden 5 iş günü içinde idareye bildirirse, kiracıya özel usulsüzlük cezası kesilmeyecek. Bir takvim yılı içinde kesilecek özel usulsüzlük cezası üst sınırı da 8 milyon 700 bin liradan 20 milyon liraya yükseltildi. Ayrıca "Transfer Fiyatlandırması Yoluyla Örtülü Kazanç Dağıtımı Hakkında Genel Tebliğ'de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ" de 1 Eylül 2024'ten itibaren geçerli olmak üzere Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. 

Vergi usulde neler değişti? Haber

Vergi usulde neler değişti?

Ağustos başında yayımlanan 7524 sayılı yasayla birçok vergi yasasında değişiklikler yapıldı. Bunlardan biri de vergileme ilkelerinin yanında mükelleflerin hak ve yükümlülükleri ile cezaları içeren vergi usul yasasıydı. Bu yazımızda başta ceza hükümleri olmak üzere vergi usul yasasında nelerin değiştiğini özetlemeye çalışacağız. USULSÜZLÜK CEZALARI Usulsüzlük fiilleri, vergi yasalarında yer alan şekle ilişkin hükümlere uyulmaması olarak tanımlanabilir. Bu tür fiillerde, bir vergi ziyaı (kaybı) değil, usule aykırı bir durum söz konusudur. Usulsüzlükler, fiilin ağırlık derecesine göre birinci ve ikinci derece usulsüzlükler olarak sınıflandırılmaktadırlar. İşe başlamanın zamanında bildirilmemesi, defterlerin tutulmaması veya tasdik işleminin yapılmaması, beyannamelerin zamanında verilmemesi gibi fiiller 1. derece usulsüzlük olarak kabul edilirken, işe başlama dışındaki bildirimlerin (adres değişikliği gibi) yapılmaması, defterlerin süresinden sonraki bir ay içerisinde tasdik ettirilmesi gibi filler ise 2. derece usulsüzlük olarak kabul ediliyor. ÖZEL USULSÜZLÜK CEZALARI VUK’un 353. maddesinde özel usulsüzlük cezaları yer alıyor. Bu maddenin birinci fıkrasının (1) numaralı bendinde; fatura, serbest meslek makbuzu, gider pusulası ve müstahsil makbuzlarının verilmemesi ve alınmaması durumu ile yasada belirtilen diğer hallerde, bu belgeleri düzenlemek veya almak zorunda olanların her birine her bir belge için (2024 yılında) 3 bin 400 TL’den az olmamak üzere belgede yazılması gereken meblağın yüzde 10’u oranında özel usulsüzlük cezası kesileceğine ilişkin düzenleme vardı. Aynı şekilde 353. maddenin birinci fıkrasının (2) numaralı bendinde de sevk irsaliyesi ve taşıma irsaliyesi, ÖKC fişi, giriş ve yolcu bileti gibi belgelerin düzenlenmediğinin, kullanılmadığının, bulundurulmadığının tespiti ile yasada belirtilen diğer hallerde, her bir belge için (2024 yılında) 3 bin 400 TL özel usulsüzlük cezası kesileceğine ilişkin düzenleme yer alıyordu. Yeni yasayla yukarıdaki düzenlemeler kapsamında her bir belge için sabit olarak uygulanan asgari ceza ve ceza tutarları hem artırılmış hem de tespit sayısına göre aşağıdaki gibi kademeli hale getirilmiştir: Yandaki özel usulsüzlük cezaları için yıllık bir üst sınır da belirlenmiş durumda. Buna göre her bir belge nev’ine ilişkin bir takvim yılı içinde kesilecek toplam ceza 10 milyon TL’yi geçemiyor. Bu arada, belirlenen muhasebe standartlarına, THP’ye (Tek düzen hesap planı) ilişkin kurallara uymayanlara kesilen ceza tutarı da 40 bin TL’den 65 bin TL’ye çıkarıldı. NİHAİ TÜKETİCİLERİN CEZASI Nihai tüketicilerin; fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzu, perakende satış fişi, ÖKC fişi ve giriş ve yolcu taşıma bileti almadıklarının tespit edilmesi halinde, her bir belge için 5 bin TL özel usulsüzlük cezası kesilmesi söz konusu. Bu tutar yeni yasa öncesinde 680 TL olarak uygulanıyordu. Bu cezanın bir üst sınırı da var. Bir takvim yılı için 50 bin TL’yi aşamıyor. Ancak nihai tüketiciler tarafından, idarenin bilgisine girmeden önce belgenin düzenlenmesi gereken tarihi takip eden beş iş günü içerisinde belgenin düzenlenmediğinin idareye bildirilmesi durumunda, bunlar adına özel usulsüzlük cezası kesilmeyeceğini hatırlatmak isteriz. ELEKTRONİK BEYAN VE BİLDİRİM VERMEYENLER Elektronik bildirim ve beyan zorunluluğuna uymayanlar, bilgi vermekten çekinenler ile VUK’un muhafaza ve ibraz ödevlerine uymayanlar için kesilen özel usulsüzlük cezaları da yandaki şekilde artırıldı: BAŞKASININ HESABINI/POS CİHAZINI KULLANANLAR Mal veya hizmet satışı yapanlar tarafından tahsilatların, kendi adı/hesabı yerine başkalarının adı/hesabı kullanılarak gerçekleştirilmesi durumunda, hesabı kullanan ve kullandırana ayrı ayrı olmak üzere işleme konu tutarın yüzde 10’u oranında özel usulsüzlük cezası kesilecek. Ancak ceza miktarının yukarıdaki tabloda yer alan ve mükellefiyet türüne göre belirlenen ceza tutarlarından düşük olması mümkün değil. Kart veya karekod kullanılarak yapılan tahsilatların kendi adına kayıtlı olmayan ödeme sistemleri/cihazları (POS cihazı gibi) aracılığıyla yapılması durumunda da özel usulsüzlük cezası kesilmesi gündemde. Ceza miktarı her bir işlem için yukarıdaki tutarların (2.000, 10.000 ve 5.000 TL) üç katı olarak hesaplanıp ödeme sistemlerini/cihazlarını kullanan ve kullandıranlar için ayrı ayrı kesilecek. Bir takvim yılı içinde kesilecek özel usulsüzlük cezaları yukarıdaki her bir fiil için 20 milyon TL’yi aşamayacak. Bu hükümler, sadece mal teslim eden veya hizmet ifa eden mükelleflerce yapılan “tahsilatlar”ın şekline ilişkindir. Gelir İdaresi Başkanlığı yaptığı açıklamada, madde uygulamasında “ödeme”yi yapan kart sahibinin kim olduğunun bir öneminin bulunmadığını bu nedenle ödeme yaparken başkasının kredi kartını kullanmaktan dolayı özel usulsüzlük cezası uygulanması gibi bir durumun söz konusu olmadığını belirtmiştir. VERGİ ZİYAI CEZASI Mükellefiyet tesis ettirilmesi gerektiği halde bu zorunluluğa uyulmaksızın vergi dairesinin ıttılaı (bilgisi) dışında ticari, zirai veya mesleki faaliyette bulunmak suretiyle vergi ziyaına (kaybına) sebebiyet verenler hakkında vergi ziyaı cezası yüzde 50 artırımlı olarak uygulanacak. Buna göre yukarıdaki fiiller nedeniyle vergi ziyaına sebebiyet verilmesi durumunda vergi ziyaı cezası; verginin bir katı olarak kesilecek cezalarda 1,5 kat, verginin üç katı olarak kesilecek cezalarda 4,5 kat olarak uygulanacaktır. “VERGİ ASLI” UZLAŞMA KAPSAMINDAN ÇIKARILDI Mükellefler; İkmalen, re’sen veya idarece tarh edilen vergilerle bunlara ilişkin vergi ziyaı cezaları,Vergi incelemesine dayanılarak tarh edilecek vergiler ve bunlara ilişkin kesilecek vergi ziyaı cezaları ile23 bin 000 TL’yi (2024 yılı için) aşan usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezaları için uzlaşma talebinde bulunabiliyorlardı. 7524 sayılı yasayla “vergi aslı” uzlaşma kapsamından çıkarıldı. Ancak 2 Ağustos 2024 tarihinden önce;Uzlaşma talep edildiği halde henüz uzlaşma günü verilmemiş,Uzlaşma günü verilmiş ancak uzlaşma görüşmesi yapılmamış ya dan Çeşitli nedenlerle uzlaşma günü ertelenmiş veya n Uzlaşma talep süresi geçmemiş olan vergi ve cezalara ilişkin 7524 sayılı yasayla değişmeden önce geçerli olan hükümler uygulanacaktır.KIYMETLİ MADENLERİN DEĞERLEMESİ 7524 sayılı yasa ile kıymetli madenler borsasında işlem gören kıymetli madenlerin borsa rayiciyle değerlenmesine ilişkin hüküm vergi usul yasasına eklendi. Buna göre kıymetli maden üretim ve alım-satımı ile iştigal eden mükelleflerin aktiflerinde ticari mal olarak kayıtlı olanlar hariç olmak üzere, mükellefler aktiflerinde tasarruf amacıyla tutmuş oldukları kıymetli madenler ile kıymetli maden ile olan alacak ve borçlarını borsa rayiciyle değerleyeceklerdir. Bu değerleme yöntemi kıymetli madenlere dayalı fiziki ya da kaydi olarak açılan mevduat hesapları ile kredi hesapları için de geçerli olacaktır.

Ek gümrük vergisi e-ticaret sektörünü etkileyecek Haber

Ek gümrük vergisi e-ticaret sektörünü etkileyecek

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla, yurtdışından sipariş edilen ürünlere ek gümrük vergisi getirildi. Yeni düzenlemeye göre ise Avrupa Birliği ülkelerinden doğrudan gelmesi halinde yüzde 30, diğer ülkelerden gelmesi halinde yüzde 60, 6 Haziran 2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (IV) sayılı listede yer alan eşya olması durumunda ise yukarıdaki oranlara ilave yüzde 20 oranında tek ve maktu bir vergi tahsil edilecek. Asset Worlwide Express İcra Kurulu Üyesi İbrahim Taşkın ise alınan bu kararın e-ticaret sektörü üzerindeki etkilerini değerlendirerek yeni gümrük vergisi düzenlemeleri, e-ithalatta önemli bir dönüm noktası olabileceğini belirtti. Taşkın, “Daha önce 150 Euro olan tek ve maktu vergi ödenerek ithal edilecek eşya bedeli üst limiti 30 euroya düşürüldü. 30 Euro’yu geçmeyen eşyalarda posta ve hızlı kargo şirketlerince yeni oranlarda tek ve maktu vergi tahsil edilerek BGB (Basitleştirilmiş Gümrük Beyanı) çerçevesine tamamlanabilecek. 30 Euro’yu geçen, ancak bin 500 Euro’yu geçmeyen eşyaların ithalat işlemi posta ve hızlı kargo şirketlerince veya gümrük müşavirlerince normal ithalat prosedürü çerçevesinde yerine getirilebilecek. Bin 500 Euro’yu geçen eşyalarda ise ticari ithalat prosedürü uygulanacak” dedi. “Tüketici hakları ve piyasadaki rekabet dengesi de göz önünde bulundurulmalı” Taşkın, aynı zamanda yerli üreticilerin korunması adına atılan bu adımın önemine de vurgu yaparak, “Özellikle tüketim malları ithalatında dış ticaret açığına ve maliyenin vergi hasılatına etkileri olacaktır. Ancak vergilerin artırılması, özellikle küçük işletmelerin ve bireysel tüketicilerin maliyetlerini artırarak e-ticaret hacmini ve bir nebze de olsa enflasyonu olumsuz etkileyebilir. Yurtdışından gelen ürünlere ek gümrük vergisi uygulanması, yerli üreticilere rekabet avantajı sağlayabilir. Ancak, bu tür önlemler alınırken, tüketici hakları ve piyasadaki rekabet dengesi de göz önünde bulundurulmalı. İlaç ve sağlık ürünleri gibi kritik öneme sahip eşyalar üzerindeki ek vergiler, tüketicilerin bu ürünlere erişimini zorlaştırabilir. Sağlık sektöründe maliyetlerin artması, uzun vadede sağlık hizmetlerinde aksamalara yol açabilir" diye konuştu. “Ülke olarak ihracat ve turizm döviz ihtiyacımızı karşılayabileceğimiz yegane alan” E-ticaretin geleceği hakkında da açıklamalarda bulunan Taşkın, "Özellikle sınır ötesi e-ticareti 3 ana başlıkta değerlendirmek gerekiyor; e-ihracat, e-ithalat, e-transit olarak. Ülke olarak ihracat ve turizm döviz ihtiyacımızı karşılayabileceğimiz yegane alan. Bu çerçevede, e-ihracatın toplam ihracat içerisinde payı ve küresel e-ticaret hacmimiz açısından son derece önemli. E-ithalat tarafında az önce bahsettiğimiz yeni vergi düzenlemeleriyle e-transit fırsatı kaçırılıyor. Türkiye’nin gerek 3 kıtaya coğrafi avantajı, yeni havalimanının alt yapısı ve milli bayrak taşıyıcımız THY- Turkish Cargo ile 100’den fazla ülkeye düzenli sefer yapmamızın avantajı kullanılmalı. Köln e-ticaret üssü olarak kendini konumlandırıp, e-ticaret ihtisas gümrüğü ve diğer avantajlarla önemli fırsatlar sunuyor. Aynı şekilde Birleşik Arap Emirliği Dubai Commercity ile bu fırsatı görüp ciddi teşviklerle de potansiyeli değerlendirmekte” şeklinde konuştu. “E-ticaret, Türkiye’nin uluslararası ticaretteki konumunu güçlendirmesi için büyük fırsat” İbrahim Taşkın, son olarak e-ticaretin Türkiye’deki geleceğine dair görüşlerini paylaşarak, "E-ticaret, Türkiye’nin ekonomik büyümesi ve uluslararası ticaretteki konumunu güçlendirmesi için büyük bir fırsat. Ancak, geleneksel ticaretten yeni nesil ticarete geçerken, ekonomimize ciddi değer sağlayacak potansiyel için yasal düzenlemelerin vakit kaybetmeden hayatımıza girmesi şart” ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.