Hava Durumu

#Visa

TOURISMJOURNAL - Visa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Visa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Tourism in Uzungol declines as Gulf tourists leave Black Sea region Haber

Tourism in Uzungol declines as Gulf tourists leave Black Sea region

there has been a noticeable decline in the number of tourists from Gulf countries visiting the Eastern Black Sea region in 2024, with many citing high prices at local tourist facilities as a key factor. Volkan Kantarci, Head of the Eastern Black Sea Region for TURSAB (Association of Turkish Travel Agencies), stated that Gulf tourists have expressed dissatisfaction with the rising costs. Sharp decline in Gulf tourists visiting eastern Black Sea “Tourists from the Gulf are opting for other destinations. This season, the world-famous tourism center Uzungol has seen significant losses. The same trend is visible in Trabzon. Even during peak periods, occupancy rates for four-and five-star hotels barely reached 60%, when they should have been at least 70%,” Kantarci noted. Kantarci highlighted that Türkiye had lifted visa requirements for six Middle Eastern countries during the winter period, but other countries followed suit shortly after. “Fifteen days after Türkiye lifted visa requirements, the U.K. did the same for four Middle Eastern countries. Bosnia-Herzegovina followed suit within a month. Russia is now offering visa-free travel to many countries, with direct flights to Sochi already started. Azerbaijan, particularly Baku, has also attracted some tourists,” he said. High prices in tourism facilities drive visitors away Many Middle Eastern families have visited the Black Sea region multiple times, with some investing in businesses or forming partnerships. However, Kantarci pointed out that it is natural for tourists to explore new destinations if they face high costs or other issues during their stay. “If they perceive certain problems or high costs, it is normal for them to choose other destinations for a few years. We need to take the right actions to recover these losses,” Kantarci added.

İş Bankası’ndan Visa Cash App RB Formula One takımının isim sponsoru Visa ile iş birliği Haber

İş Bankası’ndan Visa Cash App RB Formula One takımının isim sponsoru Visa ile iş birliği

Şubat ayında 15 yılı aşkın süredir ilk kez spor alanında yeni bir global sponsorluğa adım atarak, eski adı Scuderia Alpha Tauri olan Visa Cash App Formula One takımının isim sponsoru olduğunu duyuran Visa, İş Bankası ile Türkiye’de heyecan verici yeni bir iş ortaklığına imza attı. İş Bankası, Visa iş birliği ile, İtalya’da gerçekleşecek olan yarışta Visa Cash App RB Formula One takım haklarını kullanacak. İstanbul’da düzenlenen lansman etkinliğine katılan davetliler, Visa Cash App RB Formula One takım aracının gerçek boyutlu replikasını yakından inceleme fırsatı buldu. İlk kez bir Türk bankası logosu bir yarış aracı üzerinde yer alıyor Yapılan açıklamaya göre, iş birliği çerçevesinde Eylül ayında İtalya’da düzenlenecek yarışta Visa ve İş Bankası logoları Visa’nın katkısıyla Visa Cash App RB Formula One aracında ve sürücü tulumlarında yer alacak. Böylelikle İş Bankası, bir yarış aracı üzerinde logosu yer alan ilk Türk bankası olacak. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa’nın Visa Cash App RB Formula One takım hakları kullanımı için İş Bankası’yla iş birliği gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Türkiye’deki faaliyetlerimizin 40. yılını kutladığımız yılda, paydaşlarımız için unutulmaz deneyimlere imza atıyor olmanın anlamı bizim için çok büyük. Visa olarak yaptığımız bu tür iş birlikleri aynı zamanda üyelerimizin marka değerinin güçlendirilmesine katkı sağlıyor. İş Bankası’nın 100. yılını kutladığı bu anlamlı yılda yaptığımız iş birliğinden mutluluk duyuyoruz” dedi. Konu hakkında değerlendirmede bulunan İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, “İtalya’da düzenlenecek yarış için Visa ile imza attığımız bu iş ortaklığı bize büyük heyecan veriyor. Dünya çapında milyonlarca kişinin yakından izlediği böyle bir organizasyonda ilk kez bir Türk bankasının logosunu bir yarış aracının üzerinde görecek olmanın mutluluğunu tüm paydaşlarımızla birlikte yaşıyoruz. İş birliği, bankamızın 100’üncü kuruluş yıl dönümünü kutladığımız bu özel yılda, bizler için çok daha kıymetli. Hızın, yenilikçiliğin ve ileri teknolojinin en üst düzeyde temsil edildiği, heyecan dolu anlara sahne olacak yarışta Visa Cash App RB Formula One takımına ve pilotlara şimdiden başarılar diliyoruz” diye konuştu. Visa ve İş Bankası, Visa Cash App RB Formula One takım aracının birebir replikasını ve pilotların yarış kıyafetlerini yakından görmek, simülatör alanında Formula One ruhunu deneyimlemek isteyen herkesi, 12-13-14 Temmuz tarihlerinde Kanyon Alışveriş Merkezi’ne davet ediyor.

Turistlerin kredi kartı harcamaları rekor kırdı Haber

Turistlerin kredi kartı harcamaları rekor kırdı

Visa Akdeniz Turizm Analizinin 2023 yılı sonuçlarına göre Türkiye’de turizm alanında gerek ziyaretçi sayısı gerek yabancı kart kullanımında yüksek çift haneli büyüme kaydedildi ve tüm zamanların turizm rekoru kırıldı. Son bir yıla bakıldığında ise Türkiye’de 2023 yılında kartlı ziyaretçi sayısı 2022’ye göre yüzde 20’ye yakın, turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar döviz bazlı yüzde 16’dan fazla arttı. Analiz bulgularına göre 2022 yılında Türkiye’yi ziyaret eden her 5 turistten biri 2023’de yine Türkiye’yi tercih ederken, Türkiye’ye ikinci defa gelen turistlerin kart kullanımı ortalamanın yüzde 59 üzerinde gerçekleşiyor. Analiz, Türkiye’nin yanı sıra Akdeniz’e kıyısı olan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan’daki turistlerin kart kullanımlarını da mercek altına aldı. Analiz sonuçlarına göre son 5 yılda ortalama yabancı kart harcamaları Akdeniz Havzasında yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye 2018 seviyesinin 3 katına yakın büyüklüğe ulaştı. Verilere göre, 2023’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama yüzde 2’sini oluştururken, bu rakam Türkiye’deki turist harcamalarının yüzde 6’sına denk geliyor. Turistler Türkiye’de perakende alışverişi tercih ediyor Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda perakende alışverişler açık ara ile önde geliyor (yüzde 40’a yakın). Türkiye bu yönüyle de konaklama ve yeme-içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkelerine göre ayrışıyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise yüzde 30 ile konaklama ve yeme-içme olarak öne çıkıyor. Analize göre, Türkiye’de son 1 yıl içerisinde 30 günden fazla kartını kullanan uzun süreli ziyaretçilerin, Türkiye’deki yabancı kart kullanımının önemli bir kısmını oluşturduğu görülüyor.  Uzun süreli ziyaretçiler ortalama bir ziyaretçiden 5 kat daha fazla kişi başı kart kullanımı yapıyor. En çok kartlı harcama ülkeler Analize göre 2023’te Türkiye’ye gelen kartlı ziyaretçi sayısında ilk dört turizm koridoru sırasıyla İngiltere, Amerika, Almanya ve Suudi Arabistan olurken kart başına kullanımlara bakıldığında sıralama Katar, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri ilk dört sıraya yerleşiyor. Turistlerin kartlı ödemelerde temassız ödemeler yükselişte Türkiye’deki her 100 yüz yüze yabancı kart işleminin 83’ü temassız gerçekleşiyor. Turistlerin fiziki işlem adedi bazında mobil cüzdan kullanım payı ise bir önceki yıla göre yüzde 7 arttı. Kart kullanımında ilk sırada gelen İstanbul’u sırasıyla Antalya ve Muğla takip ediyor. İstanbul’da kartlarıyla en çok Suudi Arabistan’dan gelen turistler ve Amerikalılar harcama yaparken, Antalya’da İngiltere ve Almanya’dan gelenler, Muğla’da ise İngiltere ve Amerika’dan gelenler en çok kartlı harcama yapan turistler konumunda.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.