Hava Durumu

#Visa Akdeniz Turizm Analizi

TOURISMJOURNAL - Visa Akdeniz Turizm Analizi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Visa Akdeniz Turizm Analizi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turistler, Türkiye'de perakende alışverişi tercih ediyor Haber

Turistler, Türkiye'de perakende alışverişi tercih ediyor

Türkiye, 2023 yılında ziyaretçi sayısı ve yabancı kart kullanımında yüksek çift haneli büyüme kaydederek tüm zamanların turizm rekorunu kırdı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Visa, Avrupa'nın Akdeniz'e kıyı ülkelerinde seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi'nin 2023 yılı sonuçlarını açıkladı. Analiz sonuçlarına göre, 2023 yılında Türkiye'de turizm alanında ziyaretçi sayısı ve yabancı kart kullanımında yüksek çift haneli büyüme kaydedildi ve tüm zamanların turizm rekoru kırıldı. Geçen yıl Türkiye'de kartlı ziyaretçi sayısı 2022'ye göre yüzde 20'ye yakın, turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar döviz bazlı yüzde 16'dan fazla arttı. Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye'nin yanı sıra Akdeniz'e kıyısı olan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan'daki turistlerin kart kullanımlarını da mercek altına aldı. Türkiye, turizmin büyüyen yıldızı oldu Rakamlar, son 5 yıl içinde Akdeniz'in turizmde büyüyen yıldızının, Türkiye olduğunu gösterdi. Analiz sonuçlarına göre, son 5 yılda ortalama yabancı kart harcamaları Akdeniz Havzasında yaklaşık iki katına çıkarken, aynı dönemde Türkiye, 2018 seviyesinin üç katına yakın büyüklüğe ulaştı. Türkiye'de 2018'den bu yana, turizm alanında pandemi sonrası çok ciddi bir ivme oluştuğu belirtildi. İstatistiklere göre, 2023'te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama yüzde 2'sini oluştururken, bu rakam Türkiye'de turist harcamalarının yüzde 6'sına denk geldi. Rakamlar, Türkiye'nin bu alanda stratejik bir rekabet gücü elde ettiğine işaret etti. Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, söz konusu analizin, Türkiye'nin turizm stratejisi için çok değerli içgörüler sunduğunu vurgulayarak, 'Analizin en çarpıcı bulgularından biri, 2022 yılında Türkiye'yi ziyaret eden her 5 turistten birinin, 2023'te yine Türkiye'yi tercih etmiş olması ve ortalama bir turistten yaklaşık yüzde 60 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirmesi oldu. Bu sonuç, ülkemizin turizm gelirleri açısından desteklenmeye değer stratejik bir alana işaret etmektedir.' ifadelerini kullandı. Yabancı turistlerin ATM'lerden nakit çekim oranlarında azalma trendinin 2023'te de devam ettiğini ve kartlarıyla daha fazla harcama yaptıklarını kaydeden Mümin, 'Bu da kartlı ödemeler sayesinde, turizm gelirlerinin kayıtlı ekonomiyi büyüterek arttırdığına işaret ediyor. Visa olarak 40. yılımızı kutladığımız bu yılda, 40 yıldır olduğu gibi şimdi de ülkemize döviz girişinde güvenli bir köprü olmaktan mutluluk duyuyoruz.' değerlendirmesinde bulundu. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, bu yıl beşinci kez yapılan analize göre, Akdeniz havzasında turizmde kart harcamalarının son 5 yılda en çok arttığı ülkenin Türkiye olduğunu bildirdi. Türkiye'de yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının toplam turizme katkısının, Akdeniz Havzası ortalamasının 3 katı kadar olduğunu kaydeden Şener, şunları kaydetti: 'Benzer şekilde en çok büyüme kaydeden kuyum-aksesuar ile yeme-içme kategorileri de ülkemizin rekabetçi olduğu alanlara işaret etmektedir. Kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin, turizmin lokomotifi olduğunu gözlemliyoruz. Analiz sonuçlarının turizm sektörümüzün tüm paydaşlarına analitik veriler ile fayda sağlayacağını düşünüyor ve paydaşların görüşleri dahilinde önümüzdeki yıllarda daha da derinleştirmeyi planlıyoruz.' Turistler, Türkiye'de perakende alışverişi tercih ediyor Öte yandan, turistler, Türkiye'de yaptıkları harcamalarda yüzde 40'a yakın oranla en fazla perakende alışverişi tercih etti. Türkiye, bu yönüyle, konaklama ve yeme-içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkelerine göre ayrıştı. Turistlerin Türkiye'de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise yüzde 30 ile konaklama ve yeme-içme oldu. Türkiye'de son bir yıl içerisinde 30 günden fazla kartını kullanan uzun süreli ziyaretçilerin, Türkiye'deki yabancı kart kullanımının önemli bir kısmını oluşturduğu görüldü. Uzun süreli ziyaretçiler, ortalama bir ziyaretçiden 5 kat daha fazla kişi başı kart kullanımı yaptı. Analize göre, 2023'te Türkiye'ye gelen kartlı ziyaretçi sayısında ilk dört turizm koridoru, sırasıyla İngiltere, Amerika, Almanya ve Suudi Arabistan oldu. Kart başına kullanımlara bakıldığında ise Katar, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri, ilk dört sıraya yerleşti. Türkiye'deki her 100 yüz yüze yabancı kart işleminin 83'ü, temassız gerçekleşti. Turistlerin fiziki işlem adedi bazında mobil cüzdan kullanım payının bir önceki yıla göre yüzde 7 artması, ödeme tercihleri bakımından dikkati çekti. 2023'te turistlerin kart kullanımında öne çıkan iller, 2022'ye göre değişmedi. Kart kullanımında ilk sırada gelen İstanbul'u, sırasıyla Antalya ve Muğla takip etti. İstanbul'da kartlarıyla en çok Suudi Arabistan'dan gelen turistler ve ABD'liler harcama yaparken, Antalya'da İngiltere ve Almanya'dan gelenler, Muğla'da ise İngiltere ve ABD'den gelenler, en çok kartlı harcama yapan turistler oldu.

Akdeniz'de turizmi en çok gelişen ülke Türkiye Haber

Akdeniz'de turizmi en çok gelişen ülke Türkiye

Visa, Avrupa’nın Akdeniz’e kıyı ülkelerinde seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2023 yılı sonuçlarını açıkladı. Analiz sonuçlarına göre 2023 yılında Türkiye’de turizm alanında gerek ziyaretçi sayısı gerek yabancı kart kullanımında yüksek çift haneli büyüme kaydedildi ve tüm zamanların turizm rekoru kırıldı. Son bir yıla bakıldığında ise Türkiye’de 2023 yılında kartlı ziyaretçi sayısı 2022’ye göre %20’ye yakın, turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar döviz bazlı ’dan fazla arttı. SON 5 YILDA BÖLGENİN LİDERİ TÜRKİYE Analiz, Türkiye’nin yanı sıra Akdeniz’e kıyısı olan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan’daki turistlerin kart kullanımlarını da mercek altına alarak Türkiye’nin turizm alanında rekabetçi olduğu alanlara da işaret ediyor. Rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’in turizmde büyüyen yıldızının Türkiye olduğunu gösteriyor. Analiz sonuçlarına göre son 5 yılda ortalama yabancı kart harcamaları Akdeniz Havzasında yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye 2018 seviyesinin 3 katına yakın büyüklüğe ulaştı. Böylelikle 2018’den bu yana turizm alanında pandemi sonrası çok ciddi bir ivme oluştuğu görülüyor. SAĞLIK TURİZMİ FARK YARATIYOR 2023’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %6’sına denk geliyor. Rakamlar Türkiye’nin bu alanda stratejik bir rekabet gücü elde ettiğine işaret ediyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, ülkemizin turizm stratejisi için çok değerli içgörüler sunuyor. Analizin en çarpıcı bulgularından biri 2022 yılında Türkiye’yi ziyaret eden her 5 turistten birinin 2023’te yine Türkiye’yi tercih etmiş olması, ve ülkemize ikinci defa gelen bu turistlerin ortalama bir turistten yaklaşık %60 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirmesidir. Bu sonuç, ülkemizin turizm gelirleri açısından desteklenmeye değer stratejik bir alana işaret etmektedir. Ayrıca Analiz, yabancı turistlerin ATM’lerden nakit çekim oranlarında azalma trendinin 2023’te de devam ettiği, buna karşın kartlarıyla daha fazla harcama yaptıklarını ortaya koyuyor. Bu da kartlı ödemeler sayesinde turizm gelirlerinin kayıtlı ekonomiyi büyüterek arttığına işaret ediyor. Visa olarak 40. yılımızı kutladığımız bu yılda, 40 yıldır olduğu gibi şimdi de ülkemize döviz girişinde güvenli bir köprü olmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Bu yıl beşincisini gerçekleştirdiğimiz Visa Akdeniz Turizm Analizine göre Akdeniz havzasında turizmde kart harcamalarının son 5 yılda en çok arttığı ülke Türkiye oldu. Analiz sonuçlarına göre Türkiye’de yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının toplam turizme katkısı, Akdeniz Havzası ortalamasının 3 katı kadar gerçekleşmektedir. Benzer şekilde en çok büyüme kaydeden kuyum-aksesuar ile yeme-içme kategorileri de ülkemizin rekabetçi olduğu alanlara işaret etmektedir. Kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin, turizmin lokomotifi olduğunu gözlemliyoruz. Analiz sonuçlarının turizm sektörümüzün tüm paydaşlarına analitik veriler ile fayda sağlayacağını düşünüyor ve paydaşların görüşleri dahilinde önümüzdeki yıllarda daha da derinleştirmeyi planlıyoruz ” dedi. TURİSTLER PERAKENDE ALIŞVERİŞİ TERCİH EDİYOR Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda perakende alışverişler açık ara ile önde geliyor (%40’a yakın). Türkiye bu yönüyle de konaklama ve yeme-içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkelerine göre ayrışıyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %30 ile konaklama ve yeme-içme olarak öne çıkıyor. Ülkemizde son 1 yıl içerisinde 30 günden fazla kartını kullanan uzun süreli ziyaretçilerin, Türkiye’deki yabancı kart kullanımının önemli bir kısmını oluşturduğu görülüyor. Uzun süreli ziyaretçiler ortalama bir ziyaretçiden 5 kat daha fazla kişi başı kart kullanımı yapıyor. EN ÇOK GELEN VE KART BAŞINA EN ÇOK KULLANIM YAPAN ÜLKELER Analize göre 2023’te Türkiye’ye gelen kartlı ziyaretçi sayısında ilk dört turizm koridoru sırasıyla İngiltere, Amerika, Almanya ve Suudi Arabistan olurken kart başına kullanımlara bakıldığında sıralama Katar, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri ilk dört sıraya yerleşiyor. Türkiye’deki her 100 yüzyüze yabancı kart işleminin 83’ü temassız gerçekleşiyor. Turistlerin fiziki işlem adedi bazında mobil cüzdan kullanım payının bir önceki yıla göre %7 artması ödeme tercihleri bakımından dikkat çekiyor. EN ÇOK HARCAMA İSTANBUL'DA 2023’te turistlerin kart kullanımında öne çıkan iller 2022’ye göre değişmedi. Kart kullanımında ilk sırada gelen İstanbul’u sırasıyla Antalya ve Muğla takip ediyor. İstanbul’da kartlarıyla en çok Suudi Arabistan’dan gelen turistler ve Amerikalılar harcama yaparken, Antalya’da İngiltere ve Almanya’dan gelenler, Muğla’da ise İngiltere ve Amerika’dan gelenler en çok kartlı harcama yapan turistler konumunda.

Turizmde kart harcamaları ‘rekor’ getirdi Haber

Turizmde kart harcamaları ‘rekor’ getirdi

Türkiye'nin yanı sıra Akdeniz'e kıyısı olan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan'daki turistlerin harcamalarını da mercek altına alan Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye'nin 2022'de bu ülkeler arasında en çok büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Analize göre 2022'de Akdeniz havzasındaki bu ülkelerdeki kartlı ziyaretçi sayısı, salgın öncesi son "normal" yıl olan 2019'a göre yüzde 17 artarken, Türkiye'de yüzde 43 yükseldi. Turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar Akdeniz havzasında yüzde 43 büyürken, bu oran Türkiye'de yüzde 90'ı buldu. Kart başına harcamalar ise Akdeniz havzasında yüzde 22 artarken, Türkiye'de bu büyüme yüzce 32 olarak gerçekleşti. Rakamlar 2022 yılında Akdeniz'in turizmdeki yıldızının Türkiye olduğuna işaret etti. En çok kartlı harcama İstanbul'da Visa Akdeniz Turizm Analizi'ne göre 2022'de Türkiye'yi ziyaret eden ilk 3 turizm koridoru sırasıyla İngiltere, Amerika ve Almanya'dan gelen turistler oldu. Kartlarıyla en çok harcama yapanlarda ilk üçe sırasıyla Amerika, İngiltere ve Suudi Arabistan'dan gelen turistler girdi. Ancak kart başına en çok harcama yapanlara bakıldığında Körfez ülkeleri öne çıktı. Visa Akdeniz Turizm Analizi'ne göre 2022'de turistlerin en çok harcama yaptığı il İstanbul oldu. İstanbul'u sırasıyla Antalya ve Muğla takip etti. İstanbul'da kartlarıyla en çok Amerika ve Körfez ülkelerinden gelen turistler harcama yaparken, Antalya'da İngiltere ve Almanya'dan gelenler, Muğla'da ise İngiltere ve Amerika'dan gelenler en çok kartlı harcama yapanlar oldu. Analize göre, 2021'de Türkiye'yi ziyaret eden her 5 turistten biri 2022'de yine Türkiye'yi tercih etti. Analizin turizm stratejisi açısından sağladığı önemli içgörülerden biri de ülkeye ikinci defa gelen turistlerin, döviz bazında ortalama turist harcamasının yaklaşık iki katına yakın harcama yapması oldu. Visa Akdeniz Turizm Analizi'ne göre, 2022'de turistlerin Türkiye'de yaptıkları harcamalarda perakende alışverişler yüzde 43 ile açık ara önde geliyor. Türkiye bu yönüyle, turistik konaklama ve yeme-içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkesine göre ayrışıyor. Türkiye'de ikinci önemli harcama kategorisi ise turist harcamalarının yüzde 37'sini oluşturan konaklama ve yeme-içme olarak gerçekleşti. Sağlık sektörü ise Türkiye'yi ziyaret eden turist harcamalarının yüzde 7'sini oluşturan üçüncü büyük kategori olarak dikkati çekti. "Analiz, pek çok stratejik içgörüyü ortaya koyuyor" Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, analizin, Visa'nın kart harcama verilerinin analiz edilmesi sonucu, yabancı turistlerin ülkedeki harcama eğilimleriyle ilgili çok değerli içgörüler sağladığını belirterek, şunları kaydetti: "Analiz, turizm sektörü açısından ülkemizi tekrar ziyaret eden turistlerin bıraktığı daha yüksek turizm gelirinden, Türkiye’nin perakende alışveriş ve sağlık turizminde öne çıkmasına kadar pek çok stratejik içgörüyü ortaya koyuyor. Bu bilgilerin, ülkemizin turizm gelirlerinin artması için belli turist segmentlerinin bilinçli olarak hedeflenmesi ile sezonun 12 aya yayılmasına yönelik stratejiler geliştirilmesinde, turizm sektörünün tüm paydaşlarına ışık tutacağını umuyoruz.” Kaynak: Dünya

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.